- Hosszú távon nem használható, van a mögötted jövő megvakul!Veszy2107 írta:21w-os izzóját raktam a hátsó világításhoz is! Rövid és hosszútávon használható ez így? Van, lesz valami következmény,
Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Hali!
Elektronikában jártas személyek véleményére lennék kíváncsi!
Ma kiégett a hátsó izzóm! Elméletileg 12v 5w, piros, mert színtelen búra van fent! Nem volt 5w-os izzóm, ezért a féklámpa tartalék 12V 21w-os izzóját raktam a hátsó világításhoz is! Rövid és hosszútávon használható ez így? Van, lesz valami következmény, hátránya? Próbaképp beindítottam és alapjáraton ráadtam a lámpát meg féket is behúztam, de nem esett le az alapjárat..... Az 5w-s piros izzó alig világít, jó lenne ha tudnám ezzel használni!
Szerintetek?
Kösziiii!
Elektronikában jártas személyek véleményére lennék kíváncsi!

Ma kiégett a hátsó izzóm! Elméletileg 12v 5w, piros, mert színtelen búra van fent! Nem volt 5w-os izzóm, ezért a féklámpa tartalék 12V 21w-os izzóját raktam a hátsó világításhoz is! Rövid és hosszútávon használható ez így? Van, lesz valami következmény, hátránya? Próbaképp beindítottam és alapjáraton ráadtam a lámpát meg féket is behúztam, de nem esett le az alapjárat..... Az 5w-s piros izzó alig világít, jó lenne ha tudnám ezzel használni!
Szerintetek?
Kösziiii!

Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Szerintem a gyújtáskapcsolónál vagy elkötve, vagy annak környékén valami.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Elektronika
Hali!! Ha gyújtásra teszem világit tovább.gesszti írta:Ha ráteszed a gyújtást, akkor világít tovább, vagy elalszik?Isti67 írta: Hát nem tom mi lehet a bibi!! Ha leveszem a fesszabról a 61 es sarut akkor nem világít vissza teszem világít.
Ha le veszem a DF sarut akkor sem világít ha vissza teszem világit.
Üdv: Isti67
Fogj egy próbalámpát, és egyik vezetékét tedd a 61-re a feszszabra, a másikat meg először az akksi pluszra, majd az akksi minuszra. Melyik esetben világít a lámpa?
61 re próbalámpa és a plusszra teszem világit, ha a mínuszra akkor nem.
most egy fekete fesszab van rajt.5 csatival B+ D+ 61 DF D- van egy cseh pal gyártmányú fesszabom is. de azon csak 4 csati van 54 D+ DF B- ezt hogy kell be kötni???
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ha ráteszed a gyújtást, akkor világít tovább, vagy elalszik?Isti67 írta: Hát nem tom mi lehet a bibi!! Ha leveszem a fesszabról a 61 es sarut akkor nem világít vissza teszem világít.
Ha le veszem a DF sarut akkor sem világít ha vissza teszem világit.
Üdv: Isti67
Fogj egy próbalámpát, és egyik vezetékét tedd a 61-re a feszszabra, a másikat meg először az akksi pluszra, majd az akksi minuszra. Melyik esetben világít a lámpa?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Elektronika
Hát nem tom mi lehet a bibi!! Ha leveszem a fesszabról a 61 es sarut akkor nem világít vissza teszem világít.jura györgy írta:sziasztok Isti az meg kéne nézned hogy honnan kap villanyt a visszajelző az egyik ér az a szabályozóról jön a másik ér az ami nem jó helyen van szerintem ha 0 állásba is világit üdv. juragy
Ha le veszem a DF sarut akkor sem világít ha vissza teszem világit.
Üdv: Isti67
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok Isti az meg kéne nézned hogy honnan kap villanyt a visszajelző az egyik ér az a szabályozóról jön a másik ér az ami nem jó helyen van szerintem ha 0 állásba is világit üdv. juragy
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
VS461 írta:Pont ilyet rendeltem az ebay-en, kb 20 dollár volt free shipping-gel. Tudom, kicsit drágább, mint a fent linkelt.tiger1342 írta: Hopp, találtam olcsóbban:
http://www.mp4bolt.hu/Extreme-EX255-V%E ... -7700.html
Friss tapasztalat: Garmin nüvi 3490 (4.3" kijelző, kb mint Samsung Galaxy S2 telefon) lötyög benne. Szerintem még 4 darabot ebből simán elnyelne. Nagyon nagy a belső térfogata, valami megtámasztást kell barkácsolni bele, ami feltolja és megtartja a GPS-t a felső részen. Az érintőképernyő amúgy rendben használható a fóliáján keresztül.
Szerk.: hopp, látom, hogy ebben vannak ilyen szivacsok megtámasztásnak. Az enyémből kihagyták
Meg is rendeltem, meglátjuk, hogy milyen lesz. Vagy Blaupunkt Lucca 5.2 lesz benne, vagy az Xperia Arc. Lehet kézen fekvőbb lesz a nagyobb Lucca 5.2, ha tényleg akkora a hely benne.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem fesszabályzó probléma lesz! De a gerjesztés vezeték is össze lehet dörzsölődve valahol állandó pozitívval!Isti67 írta:Szép napot!
Elkélne egy kis segítség. Van egy standard etz 250 esem csak km óra van rajt mert ugye a fordszám mérőhelyén van a gyújtáskapcsoló. A km órában van zöld és kék visszajelző. Nem kapcsolok gyújtást de a zöld visszajelző mégis világít. Hol lehet a baj??? Gyújtáskapcsolót cseréltem, a másikkal ugyan az a jelenség, na de volt még egy azt is kipróbáltam. na mind 3 kapcsolóval ugyan az a jelenség. A 3. kapcsolót tökéletesen működő motorról vettem le. fekete mü dobozos fesszab van rajt. Ha a feszabról le húzom a 61 csatiról a sarut akkor nem világít a zöld visszajelző. Ha vissza teszem világít. Ha le húzom a DF csatit akkor szintén nem világít vissza teszem világít.És mind ezt a gyújtáskapcsoló 0 állásában teszi. Hol és mi lehet a hiba???? HELP HELP HELP
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- biciklis
- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Elektronika
Szép napot!
Elkélne egy kis segítség. Van egy standard etz 250 esem csak km óra van rajt mert ugye a fordszám mérőhelyén van a gyújtáskapcsoló. A km órában van zöld és kék visszajelző. Nem kapcsolok gyújtást de a zöld visszajelző mégis világít. Hol lehet a baj??? Gyújtáskapcsolót cseréltem, a másikkal ugyan az a jelenség, na de volt még egy azt is kipróbáltam. na mind 3 kapcsolóval ugyan az a jelenség. A 3. kapcsolót tökéletesen működő motorról vettem le. fekete mü dobozos fesszab van rajt. Ha a feszabról le húzom a 61 csatiról a sarut akkor nem világít a zöld visszajelző. Ha vissza teszem világít. Ha le húzom a DF csatit akkor szintén nem világít vissza teszem világít.És mind ezt a gyújtáskapcsoló 0 állásában teszi. Hol és mi lehet a hiba???? HELP HELP HELP
Elkélne egy kis segítség. Van egy standard etz 250 esem csak km óra van rajt mert ugye a fordszám mérőhelyén van a gyújtáskapcsoló. A km órában van zöld és kék visszajelző. Nem kapcsolok gyújtást de a zöld visszajelző mégis világít. Hol lehet a baj??? Gyújtáskapcsolót cseréltem, a másikkal ugyan az a jelenség, na de volt még egy azt is kipróbáltam. na mind 3 kapcsolóval ugyan az a jelenség. A 3. kapcsolót tökéletesen működő motorról vettem le. fekete mü dobozos fesszab van rajt. Ha a feszabról le húzom a 61 csatiról a sarut akkor nem világít a zöld visszajelző. Ha vissza teszem világít. Ha le húzom a DF csatit akkor szintén nem világít vissza teszem világít.És mind ezt a gyújtáskapcsoló 0 állásában teszi. Hol és mi lehet a hiba???? HELP HELP HELP
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
Pont ilyet rendeltem az ebay-en, kb 20 dollár volt free shipping-gel. Tudom, kicsit drágább, mint a fent linkelt.tiger1342 írta: Hopp, találtam olcsóbban:
http://www.mp4bolt.hu/Extreme-EX255-V%E ... -7700.html
Friss tapasztalat: Garmin nüvi 3490 (4.3" kijelző, kb mint Samsung Galaxy S2 telefon) lötyög benne. Szerintem még 4 darabot ebből simán elnyelne. Nagyon nagy a belső térfogata, valami megtámasztást kell barkácsolni bele, ami feltolja és megtartja a GPS-t a felső részen. Az érintőképernyő amúgy rendben használható a fóliáján keresztül.
Szerk.: hopp, látom, hogy ebben vannak ilyen szivacsok megtámasztásnak. Az enyémből kihagyták

- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hopp, találtam olcsóbban:tiger1342 írta:Ezen már én is agyaltam, vettem kerékpáros tartót, egy ilyennel össze lehet hozni normálisan:atesz155 írta:
Viszont ha van jó tippetek, szívesen fogadom, hogy milyen motoros GPS tartót ajánlotok elfogadható áron, a 20 ezer Ft-os Givi-t valahogy nem szívesen venném meg
http://www.kelomotor.hu/gps_tarto_sw_navibag_s.html
http://www.mp4bolt.hu/Extreme-EX255-V%E ... -7700.html
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ezen már én is agyaltam, vettem kerékpáros tartót, egy ilyennel össze lehet hozni normálisan:atesz155 írta:
Viszont ha van jó tippetek, szívesen fogadom, hogy milyen motoros GPS tartót ajánlotok elfogadható áron, a 20 ezer Ft-os Givi-t valahogy nem szívesen venném meg
http://www.kelomotor.hu/gps_tarto_sw_navibag_s.html

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Válogass:atesz155 írta:
Viszont ha van jó tippetek, szívesen fogadom, hogy milyen motoros GPS tartót ajánlotok elfogadható áron, a 20 ezer Ft-os Givi-t valahogy nem szívesen venném meg
http://www.speedshop.hu/kategoriak/navi ... /elso.html
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
A telefonomnak is, meg a GPS-emnek is rugós kábeles (mint a telefon zsinórsunbim írta:Atesz.
Csak érdeklődök: miért nem a kormányhoz vitted fel az aljzatot ? Ha úgyis ott lesz a GPS, gondolom. Vagy lent lesz comb alatt?![]()



Viszont ha van jó tippetek, szívesen fogadom, hogy milyen motoros GPS tartót ajánlotok elfogadható áron, a 20 ezer Ft-os Givi-t valahogy nem szívesen venném meg

- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3125
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Nem kötekedésnek szánom. Nekem tényleg mindegy! Csak érdekelt a miért?
Jobb vízvédettség?
,, ...még mindíg figyelsz a részletekre... ,, Azért nem mindig, nem vagyok,,Aranypók" .
Csak feltűnt. ... Meghát a beszélgetés kedvéért.
Jobb vízvédettség?
,, ...még mindíg figyelsz a részletekre... ,, Azért nem mindig, nem vagyok,,Aranypók" .

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2169
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Kihagyhatatlan kötekedés volt!
Gondoltam nem hagyod ki. Nagyon helyes még mindíg figyelsz a részletekre.




- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3125
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Atesz.
Csak érdeklődök: miért nem a kormányhoz vitted fel az aljzatot ? Ha úgyis ott lesz a GPS, gondolom. Vagy lent lesz comb alatt?


,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Remélem mert már elég vérszegény kis pilács volt ez a gyári. Láttam előre kb 8 méterre. 90 nél meg nem igazán előnyös ez a hatalmas látótávolság 

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2169
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
A fene nézegeti milyen meleg motorozni kell az meg teszi a dolgát és kész.
Este meg majd látni fogsz.

Este meg majd látni fogsz.

Re: Elektronika
Úgy értettem, hogy beletettem mentem egy 15km es kanyart lámpával utána lekaptam a búrát és forró volt a búra üvege az izzó illetve az izzóra menő fekete bakelit csúszósaru is. Bár érthető mert a halogén izzó melegebb hőt generál. És mik a tapasztalatok sokkal jobban világít mint a hagyományos gömb izzó? Sötétben még nem mentem 

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2169
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Micsoda elég vagy valami? Dehogy lesz bármi baja! Közel 10 éve nem volt vele bajom így gondolom neked se lesz.szediati írta:Vettem egy H4 es lámpabúrát (foncsor+üveg) az etz re. Tettem bele H4 es 60/55W os izzót. A kérdésem, hogy ez nem terheli e túl a gyári kábelt a lámpabúrában és nem éghet e el valami ott? köszi

Re: Elektronika
Vettem egy H4 es lámpabúrát (foncsor+üveg) az etz re. Tettem bele H4 es 60/55W os izzót. A kérdésem, hogy ez nem terheli e túl a gyári kábelt a lámpabúrában és nem éghet e el valami ott? köszi
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Barkácsolás topikba is illett volna, de az elektronikával is vannak közös szálai a ma délelőtti művemnek:
Előkészítés GPS-hez:

még a bekötés nincs kész, de természetesen arról is teszek fel képeket, meg ugye ahogy illik, bizti is lesz benne
A gyula-bá féle gyújtást pedig módosítanom kellett, este erről is bővebben írok.
Előkészítés GPS-hez:



még a bekötés nincs kész, de természetesen arról is teszek fel képeket, meg ugye ahogy illik, bizti is lesz benne

A gyula-bá féle gyújtást pedig módosítanom kellett, este erről is bővebben írok.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
sexi22 írta:Egy olyan gondom lenne hogy alapjáraton a töltés 12.4 ez még jó is lenne de már ha a fordulatszámot megnövelem 4-5ezerig akkor a töltés 18-19 között van. Ez miért lehet?
A gyújtásom gyári bekötés szerint van az egyenirányító jó és a feszab is új,és már próbáltam cserélni a kommunátort is meg az állórészt de ugyan az a töltés marad mindig.
Esetleg valaki nem tud erre valami magyarázatot mert aki eddig kérdeztem nem tudott választ adni.
Az új fesszabályzód a gond. Nekem is a boltival 17 V volt a töltése, le is égett és az akksit is kinyírta....szóval szar sajnos hiában 3-4000 Ft. Sztem rendeld meg Sub-ee-tól vagy csináld meg magad ha értesz hozzá fent van a főoldalon a cikkekben. Vagy szerezz Wartburg vagy Trabi vagy Ifa fesszabályzót.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
Sziasztok!
A tegnapi nap egy 600 kilométeres kis túrát tettem. Szolnok-Kecskemét-Dunaföldvár-Enying-Veszprém-8-Devecser-Sümeg-Tapolca-Veszprém-8-Székesfehérvár-7-M0-4-Szolnok. A Sümegről Tapolcán át Veszprémig tartó rész nagyon szép, kanyargós, első osztályú út, ajánlani tudom
. Most az az érzésem, hogy valóban, a nem megfelelő töltés okozhatja a leállási hajlandóság tüneteit állóra fékezéskor, viszont az alapgáz is elég alacsony. Nem tudom, hogy mennyi pontosan, mert a fordulatszámmérő abszolút megbízhatatlan. 110-es tempónál is mutatott 800-at. Az milyen áttétel már...
A vége elég későn volt, és reflektorral kellett jönnöm, mert mint kiderült, a fényszóróm igencsak a vakondoknak próbál világítani
. Akkora kulcsom pont nem volt, benzinkutakon meg nem tudtak segíteni, szerencsére elég jól ismerem a 4-es utat Szolnokig - egy ismeretlen mellékúton jobban féltem volna. Így viszont még jobban látszott az alapgázra leesés töltésre gyakorolt hatása, rendesen elhalványult a fény, és a töltés is kivillant, meg mintha az alapgáz is lejjebb esett volna (normál esetben alapgázon nincs töltéslámpa). Persze lehet, hogy csak képzelem azt a +5 wattot. Este akku multiméterezéshez már nem volt kedvem.
A gyújtáskapcsolós dolog egyszer megismétlődött, de csak "köhögött" egyet, mikor kapcsoltam a tompit, nem állt le.
Amit tenni fogok, az egy gyújtáskapcsoló átnézés, esetleg csere, meg az alapjáraton fogok kicsit emelni. Majd rámérek az akksira is.
Amúgy a verda ezt leszámítva hasított, mint a szél, öröm volt menni vele, vígan tartottam vele a forgalom ritmusát, illetve tudtam csiszolni valamit a motorozási rutinomon (ami nem sok van még). Jó volt...
A tegnapi nap egy 600 kilométeres kis túrát tettem. Szolnok-Kecskemét-Dunaföldvár-Enying-Veszprém-8-Devecser-Sümeg-Tapolca-Veszprém-8-Székesfehérvár-7-M0-4-Szolnok. A Sümegről Tapolcán át Veszprémig tartó rész nagyon szép, kanyargós, első osztályú út, ajánlani tudom



A gyújtáskapcsolós dolog egyszer megismétlődött, de csak "köhögött" egyet, mikor kapcsoltam a tompit, nem állt le.
Amit tenni fogok, az egy gyújtáskapcsoló átnézés, esetleg csere, meg az alapjáraton fogok kicsit emelni. Majd rámérek az akksira is.
Amúgy a verda ezt leszámítva hasított, mint a szél, öröm volt menni vele, vígan tartottam vele a forgalom ritmusát, illetve tudtam csiszolni valamit a motorozási rutinomon (ami nem sok van még). Jó volt...
Re: Elektronika
Egy olyan gondom lenne hogy alapjáraton a töltés 12.4 ez még jó is lenne de már ha a fordulatszámot megnövelem 4-5ezerig akkor a töltés 18-19 között van. Ez miért lehet?
A gyújtásom gyári bekötés szerint van az egyenirányító jó és a feszab is új,és már próbáltam cserélni a kommunátort is meg az állórészt de ugyan az a töltés marad mindig.
Esetleg valaki nem tud erre valami magyarázatot mert aki eddig kérdeztem nem tudott választ adni.
A gyújtásom gyári bekötés szerint van az egyenirányító jó és a feszab is új,és már próbáltam cserélni a kommunátort is meg az állórészt de ugyan az a töltés marad mindig.
Esetleg valaki nem tud erre valami magyarázatot mert aki eddig kérdeztem nem tudott választ adni.
Re: Elektronika
- ha valóban jók (nem csak hiszed) akkor marad a megszakító, kondenzátor, érretkezési hiba nevezetű "együttes".CselliStunt írta:nem ad szikrát. Az akksi, feszültség szabályzó, egyenirányító és a trafó jók, gyertyát cseréltem, azzal sem jó. Mi lehet a probléma?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2013.05.06. 09:03
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Re: Elektronika
Sziasztok!
Van egy 12V-s ETZ-150-m, és az a problémám vele, hogy nem ad szikrát. Az akksi, feszültség szabályzó, egyenirányító és a trafó jók, gyertyát cseréltem, azzal sem jó. Mi lehet a probléma?
Van egy 12V-s ETZ-150-m, és az a problémám vele, hogy nem ad szikrát. Az akksi, feszültség szabályzó, egyenirányító és a trafó jók, gyertyát cseréltem, azzal sem jó. Mi lehet a probléma?

- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
gesszti írta:Van 1-2 elszulfátosodott akksim. Helyrehoznád őket? ...ha már annyira értesz hozzájuk.nyemi írta: A szulfátosodás egy természetes folyamat az akkumulátornál, ha nincs folyamatosan töltve.
A baj akkor kezdődik ha sokat áll így, vagy még a levegő is éri, mert akkor megkeményedik és nehezen visszaállítható.
Kicsit utána kellett volna nézni az ólom aksi működésének, a hozzászólás előtt.![]()
Normál jármű töltőrendszere csak lassítani tudja a szulfátosodás folyamatát, megállítani/visszafordítani nem. Ahhoz magasabb feszültség kell, de ennek meg ugye egyéb hátrányos hatásai vannak. (bár ezt neked, hozzáértőnek jobban kéne tudni, mint nekem...)
Két hajóban evezünk.Töltés hiány/korai szulfátosodás:
Nem gyártási probléma, hanem - egy ismerősömet idézve - sofőr hiba. Ha egy akkumulátor töltése nem éri el az előírt 13,8-14,4V-ot, akkor töltéshiányról beszélhetünk. Hosszan tartó elégtelen töltés másodlagos szulfátosodáshoz vezet.
Az akkumulátor használata közben kisütéskor keletkezik a primer szulfát, amely feltöltéskor eltűnik a lemezekről. Ez nem veszélyes az akkumulátor élettartamára nézve, a működésével jár.
Lassú kisütésnél - azaz tároláskor vagy ritka használat mellett, amikor az akkumulátorunk tartósan nincs feltöltött állapotban – képződik a szekunder azaz másodlagos szulfát, amelyet visszaoldani már nem lehet. Az akkumulátorok szulfátosodása akkor indul meg, amikor az akkuk elektrolit sűrűsége 1,225g/cm3 alá esik. Az akkumulátorok önkisülése során fellépő szulfátosodás tönkreteszi az akkumulátort, az töltést utána már nem bír felvenni. Ez ellen karbantartással, azaz töltött állapotban tartással lehet védekezni. Ha már kialakult a szekunder szulfát, lehet javítani az akkumulátor állapotán szulfátoldó berendezéssel.
A szulfátoldó berendezés, egy nagy teljesítményű akkumulátor töltő, amely a töltési folyamat első két órájában túltöltéssel kezeli az akkumulátort, mely ólomlemezeinek felületéről lerepeszti a lerakódott szulfátot, amely az iszaptartályba hullik vagy a tasakban marad.
Ezen kezelés ellenére sem lehet már 100%-osan helyreállítani az eredeti állapotot, tehát jobb védekezni a szulfátosodás ellen mint kezelni azt.
A szulfátosodásnak is vannak fokozatai. Enyhébb mértékű szulfátosodást műszeres méréssel tudunk kimutatni, nagyobb mértékű szulfátosodást vizuálisan is észlelhetünk, ha megvizsgáljuk a lemezeket. A legelőrehaladottabb eset, amikor a fagyáshoz hasonló nyomokat hagy az akkumulátorunk edényén a térfogatváltozás ami a szulfátképződéssel jár.
Van primer és szekunder szulfátosodás.
A köztük a különbség az időtartam, amíg ebben az állapotban vannak a lemezek.
Üdv nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Re: Elektronika
Kis motoros írta:Gyula-bá! Hol lehet téged privátan elérni?
Vagy az oldalamon http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa keresztül vagy reruamalugy@gmail.com címen.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Van 1-2 elszulfátosodott akksim. Helyrehoznád őket? ...ha már annyira értesz hozzájuk.nyemi írta: A szulfátosodás egy természetes folyamat az akkumulátornál, ha nincs folyamatosan töltve.
A baj akkor kezdődik ha sokat áll így, vagy még a levegő is éri, mert akkor megkeményedik és nehezen visszaállítható.
Kicsit utána kellett volna nézni az ólom aksi működésének, a hozzászólás előtt.![]()
Normál jármű töltőrendszere csak lassítani tudja a szulfátosodás folyamatát, megállítani/visszafordítani nem. Ahhoz magasabb feszültség kell, de ennek meg ugye egyéb hátrányos hatásai vannak. (bár ezt neked, hozzáértőnek jobban kéne tudni, mint nekem...)
- Kis motoros
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2012.01.23. 17:29
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nógrád megye
Re: Elektronika
Hali!
Gyula-bá! Hol lehet téged privátan elérni? e-mail?
Üdvözlet!
Gyula-bá! Hol lehet téged privátan elérni? e-mail?
Üdvözlet!
Re: Elektronika
pempelli írta:
Nem is akartam!megszakító hézagot nem is állít.
- és azon kívül is van még néhány hiba!
Az ilyen videó "szakemberekkel" csak óvatosan (én nem linkeltem volna be) mert még a végén valaki elhiszi, hogy így kell csinálni.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Nem is akartam!megszakító hézagot nem is állít.Gyula-bá írta:"Így még nem láttátok elég jó:7,20 -tól érdekel ..."- remélem nem is fogjátok látni, ilyen pancserektől nem kell "tanulni", hibát hibára halmoznak, gyorsan felejtsd el. Ide ne vigyél motort javíttatni!
Re: Elektronika
"Így még nem láttátok elég jó:7,20 -tól érdekel ..."- remélem nem is fogjátok látni, ilyen pancserektől nem kell "tanulni", hibát hibára halmoznak, gyorsan felejtsd el. Ide ne vigyél motort javíttatni!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Így még nem láttátok elég jó:7,20 -tól érdekel:http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... -PE3tZPo#!
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
A szulfátosodás egy természetes folyamat az akkumulátornál, ha nincs folyamatosan töltve.gesszti írta:Na, egy ilyen töltőrendszert már elvittek volna a feketeruhások, ami egy kis használat során "feloldja" a szulfátosodást...nyemi írta: A folyamatos használat közben a töltés hatására a szulfátosodás feloldódott, az akkumlátor visszanyerte régi kapacitását, ezáltal a hiba megszűnt.
Gondolom én.
A baj akkor kezdődik ha sokat áll így, vagy még a levegő is éri, mert akkor megkeményedik és nehezen visszaállítható.
Kicsit utána kellett volna nézni az ólom aksi működésének, a hozzászólás előtt.

(mindig kihozzátok belőlem az ördögöt)

Amúgy ha jó emlékszem van egy trükk ennek kivédésére.
Feltöltöd az aksit teljesen (ólommá és ólom oxiddá válnak a lemezek)
Aztán kiöntöd belőle a savat (hogy az önkisülést teljesen lecsökkentsd).
Egyszer kimosod desztillált vízzel, majd feltöltöd újra vízzel hogy ne érje levegő a lemezeket.
Ha jól tudom így veszed meg a boltba is, előtöltött aksi néven.
Persze, gyártók nem öntenek bele vizet hanem légmentesen lezárják.
Így évekig eláll.

Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Na, egy ilyen töltőrendszert már elvittek volna a feketeruhások, ami egy kis használat során "feloldja" a szulfátosodást...nyemi írta: A folyamatos használat közben a töltés hatására a szulfátosodás feloldódott, az akkumlátor visszanyerte régi kapacitását, ezáltal a hiba megszűnt.
Gondolom én.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
nyemi írta:
A folyamatos használat közben a töltés hatására a szulfátosodás feloldódott, az akkumlátor visszanyerte régi kapacitását, ezáltal a hiba megszűnt.
Gondolom én.

Ez is egy lehetőség.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
A folyamatos használat közben a töltés hatására a szulfátosodás feloldódott, az akkumlátor visszanyerte régi kapacitását, ezáltal a hiba megszűnt.Gyula-bá írta:Lehet,hogy csak nem figyelem? "... probléma megoldva.Szuper." - és mitől oldódott meg? Csak nem attól,hogy vásárolt egy multimétert? Hol lehet ilyet kapni? Én is vennék egy ilyen szuper szerkentyűt.
Gondolom én.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Semmitől.Gyula-bá írta:Lehet,hogy csak nem figyelem? "... probléma megoldva.Szuper." - és mitől oldódott meg? Csak nem attól,hogy vásárolt egy multimétert? Hol lehet ilyet kapni? Én is vennék egy ilyen szuper szerkentyűt.

Ez részemről kissé irónikus megjegyzés volt,hisz érthetetlen számomra is a dolog.

De majd talán egyszer kiderül.
Hisz mit lehet tenni?
Ha egyszer most nem produkálja a hibát.
Kapcsolót kapcsolgatja,nem áll le.Akku ezek szerint teljesit.
Vagy még mindig van esetleg elhallgatott info.Pld nem tudjuk hogy a jelentkező problémák óta volt-e töltőn az akku????
Az számomra nem kérdéses továbbra sem hogy a leirt hibajelenség miszerint "fogyasztókat rákapcsolva alapjáraton leáll",az gyenge akksira utal.
Hogy ez maga az akksi miatt van-e vagy attól hogy a töltése nem mindig teljesit és nem mindig tölti az akkut a generátor,ezt igy messziről nehéz megmondani.
Akár a töltés rendszerben is lehet egy kontakthiba.
Mérés közben végig kellene mozgatni az összes ehhez kapcsolódó vezetékeket.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Lehet,hogy csak nem figyelem? "... probléma megoldva.Szuper." - és mitől oldódott meg? Csak nem attól,hogy vásárolt egy multimétert? Hol lehet ilyet kapni? Én is vennék egy ilyen szuper szerkentyűt. 

-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
Holnap meglátjuk. Átmegyek kicsit a Dunántúlra. Majd figyelem, miként viselkedikzsakfos írta:
Ez jó hir.
Akkor viszont semmi gond.Akksi mégis jó,nem áll le,probléma megoldva.Szuper.

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ez jó hir.VS461 írta:
Vettem. Akkumulátor feszültsége 12.3 V, gyújtással (plusz helyzetlámpa - gondolom, gányolt a gyújtáskapcsoló) 11.4 V, alapgázon 13 V, kb 2000-2500-as fordulaton 13.6 V. Pöccre indult amúgy. Játszottam alapgázon a gyújtáskapcsolóval, tompított ki-be, plusz féklámpa ki-be, index. Semmi probléma, bár az az egy perc, ugye.
Akkor viszont semmi gond.Akksi mégis jó,nem áll le,probléma megoldva.Szuper.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
Vettem. Akkumulátor feszültsége 12.3 V, gyújtással (plusz helyzetlámpa - gondolom, gányolt a gyújtáskapcsoló) 11.4 V, alapgázon 13 V, kb 2000-2500-as fordulaton 13.6 V. Pöccre indult amúgy. Játszottam alapgázon a gyújtáskapcsolóval, tompított ki-be, plusz féklámpa ki-be, index. Semmi probléma, bár az az egy perc, ugye.VS461 írta: Ma még veszek egy multimétert.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Jogos a kérdés, az "ETZ"-vel egy kicsit széles tartományt lőttem be. 251-esre gondolok - természetesen.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Elektronika
Egy bizonyos évjárattól igen az első kiadásokon még nem volt.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Üdv!
ETZ-re gyárilag tettek féklámpakapcsolót az első fékhez?
ETZ-re gyárilag tettek féklámpakapcsolót az első fékhez?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 5 vendég