Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Veszy2107 írta:21w-os izzóját raktam a hátsó világításhoz is! Rövid és hosszútávon használható ez így? Van, lesz valami következmény,
- Hosszú távon nem használható, van a mögötted jövő megvakul!
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Hali!
Elektronikában jártas személyek véleményére lennék kíváncsi! :)

Ma kiégett a hátsó izzóm! Elméletileg 12v 5w, piros, mert színtelen búra van fent! Nem volt 5w-os izzóm, ezért a féklámpa tartalék 12V 21w-os izzóját raktam a hátsó világításhoz is! Rövid és hosszútávon használható ez így? Van, lesz valami következmény, hátránya? Próbaképp beindítottam és alapjáraton ráadtam a lámpát meg féket is behúztam, de nem esett le az alapjárat..... Az 5w-s piros izzó alig világít, jó lenne ha tudnám ezzel használni!

Szerintetek?
Kösziiii! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Én a helyedben kinyomtatnám vagy telefonra rátenném a kapcsolási rajzot és annak alapján végigbogarásznám, hogy mi van elkötve.


Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Szerintem a gyújtáskapcsolónál vagy elkötve, vagy annak környékén valami.
Isti67
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Isti67 »

gesszti írta:
Isti67 írta: Hát nem tom mi lehet a bibi!! Ha leveszem a fesszabról a 61 es sarut akkor nem világít vissza teszem világít.
Ha le veszem a DF sarut akkor sem világít ha vissza teszem világit.
Üdv: Isti67
Ha ráteszed a gyújtást, akkor világít tovább, vagy elalszik?

Fogj egy próbalámpát, és egyik vezetékét tedd a 61-re a feszszabra, a másikat meg először az akksi pluszra, majd az akksi minuszra. Melyik esetben világít a lámpa?
Hali!! Ha gyújtásra teszem világit tovább.
61 re próbalámpa és a plusszra teszem világit, ha a mínuszra akkor nem.
most egy fekete fesszab van rajt.5 csatival B+ D+ 61 DF D- van egy cseh pal gyártmányú fesszabom is. de azon csak 4 csati van 54 D+ DF B- ezt hogy kell be kötni???
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Isti67 írta: Hát nem tom mi lehet a bibi!! Ha leveszem a fesszabról a 61 es sarut akkor nem világít vissza teszem világít.
Ha le veszem a DF sarut akkor sem világít ha vissza teszem világit.
Üdv: Isti67
Ha ráteszed a gyújtást, akkor világít tovább, vagy elalszik?

Fogj egy próbalámpát, és egyik vezetékét tedd a 61-re a feszszabra, a másikat meg először az akksi pluszra, majd az akksi minuszra. Melyik esetben világít a lámpa?
Isti67
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Isti67 »

jura györgy írta:sziasztok Isti az meg kéne nézned hogy honnan kap villanyt a visszajelző az egyik ér az a szabályozóról jön a másik ér az ami nem jó helyen van szerintem ha 0 állásba is világit üdv. juragy
Hát nem tom mi lehet a bibi!! Ha leveszem a fesszabról a 61 es sarut akkor nem világít vissza teszem világít.
Ha le veszem a DF sarut akkor sem világít ha vissza teszem világit.
Üdv: Isti67
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok Isti az meg kéne nézned hogy honnan kap villanyt a visszajelző az egyik ér az a szabályozóról jön a másik ér az ami nem jó helyen van szerintem ha 0 állásba is világit üdv. juragy
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

VS461 írta:
tiger1342 írta: Hopp, találtam olcsóbban:
http://www.mp4bolt.hu/Extreme-EX255-V%E ... -7700.html
Pont ilyet rendeltem az ebay-en, kb 20 dollár volt free shipping-gel. Tudom, kicsit drágább, mint a fent linkelt.

Friss tapasztalat: Garmin nüvi 3490 (4.3" kijelző, kb mint Samsung Galaxy S2 telefon) lötyög benne. Szerintem még 4 darabot ebből simán elnyelne. Nagyon nagy a belső térfogata, valami megtámasztást kell barkácsolni bele, ami feltolja és megtartja a GPS-t a felső részen. Az érintőképernyő amúgy rendben használható a fóliáján keresztül.

Szerk.: hopp, látom, hogy ebben vannak ilyen szivacsok megtámasztásnak. Az enyémből kihagyták :)

Meg is rendeltem, meglátjuk, hogy milyen lesz. Vagy Blaupunkt Lucca 5.2 lesz benne, vagy az Xperia Arc. Lehet kézen fekvőbb lesz a nagyobb Lucca 5.2, ha tényleg akkora a hely benne.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Isti67 írta:Szép napot!

Elkélne egy kis segítség. Van egy standard etz 250 esem csak km óra van rajt mert ugye a fordszám mérőhelyén van a gyújtáskapcsoló. A km órában van zöld és kék visszajelző. Nem kapcsolok gyújtást de a zöld visszajelző mégis világít. Hol lehet a baj??? Gyújtáskapcsolót cseréltem, a másikkal ugyan az a jelenség, na de volt még egy azt is kipróbáltam. na mind 3 kapcsolóval ugyan az a jelenség. A 3. kapcsolót tökéletesen működő motorról vettem le. fekete mü dobozos fesszab van rajt. Ha a feszabról le húzom a 61 csatiról a sarut akkor nem világít a zöld visszajelző. Ha vissza teszem világít. Ha le húzom a DF csatit akkor szintén nem világít vissza teszem világít.És mind ezt a gyújtáskapcsoló 0 állásában teszi. Hol és mi lehet a hiba???? HELP HELP HELP
Szerintem fesszabályzó probléma lesz! De a gerjesztés vezeték is össze lehet dörzsölődve valahol állandó pozitívval!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Isti67
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Isti67 »

Szép napot!

Elkélne egy kis segítség. Van egy standard etz 250 esem csak km óra van rajt mert ugye a fordszám mérőhelyén van a gyújtáskapcsoló. A km órában van zöld és kék visszajelző. Nem kapcsolok gyújtást de a zöld visszajelző mégis világít. Hol lehet a baj??? Gyújtáskapcsolót cseréltem, a másikkal ugyan az a jelenség, na de volt még egy azt is kipróbáltam. na mind 3 kapcsolóval ugyan az a jelenség. A 3. kapcsolót tökéletesen működő motorról vettem le. fekete mü dobozos fesszab van rajt. Ha a feszabról le húzom a 61 csatiról a sarut akkor nem világít a zöld visszajelző. Ha vissza teszem világít. Ha le húzom a DF csatit akkor szintén nem világít vissza teszem világít.És mind ezt a gyújtáskapcsoló 0 állásában teszi. Hol és mi lehet a hiba???? HELP HELP HELP
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

tiger1342 írta: Hopp, találtam olcsóbban:
http://www.mp4bolt.hu/Extreme-EX255-V%E ... -7700.html
Pont ilyet rendeltem az ebay-en, kb 20 dollár volt free shipping-gel. Tudom, kicsit drágább, mint a fent linkelt.

Friss tapasztalat: Garmin nüvi 3490 (4.3" kijelző, kb mint Samsung Galaxy S2 telefon) lötyög benne. Szerintem még 4 darabot ebből simán elnyelne. Nagyon nagy a belső térfogata, valami megtámasztást kell barkácsolni bele, ami feltolja és megtartja a GPS-t a felső részen. Az érintőképernyő amúgy rendben használható a fóliáján keresztül.

Szerk.: hopp, látom, hogy ebben vannak ilyen szivacsok megtámasztásnak. Az enyémből kihagyták :)
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

tiger1342 írta:
atesz155 írta:
Viszont ha van jó tippetek, szívesen fogadom, hogy milyen motoros GPS tartót ajánlotok elfogadható áron, a 20 ezer Ft-os Givi-t valahogy nem szívesen venném meg :D
Ezen már én is agyaltam, vettem kerékpáros tartót, egy ilyennel össze lehet hozni normálisan:
http://www.kelomotor.hu/gps_tarto_sw_navibag_s.html
Kép
Hopp, találtam olcsóbban:
http://www.mp4bolt.hu/Extreme-EX255-V%E ... -7700.html
TS powa!
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

atesz155 írta:
Viszont ha van jó tippetek, szívesen fogadom, hogy milyen motoros GPS tartót ajánlotok elfogadható áron, a 20 ezer Ft-os Givi-t valahogy nem szívesen venném meg :D
Ezen már én is agyaltam, vettem kerékpáros tartót, egy ilyennel össze lehet hozni normálisan:
http://www.kelomotor.hu/gps_tarto_sw_navibag_s.html
Kép
TS powa!
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

atesz155 írta:
Viszont ha van jó tippetek, szívesen fogadom, hogy milyen motoros GPS tartót ajánlotok elfogadható áron, a 20 ezer Ft-os Givi-t valahogy nem szívesen venném meg :D
Válogass:
http://www.speedshop.hu/kategoriak/navi ... /elso.html
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

sunbim írta:
atesz155 írta:Barkácsolás topikba is illett volna, de az elektronikával is vannak közös szálai a ma délelőtti művemnek:
Előkészítés GPS-hez:


Kép

még a bekötés nincs kész, de természetesen arról is teszek fel képeket, meg ugye ahogy illik, bizti is lesz benne :)

....
Atesz.

Csak érdeklődök: miért nem a kormányhoz vitted fel az aljzatot ? Ha úgyis ott lesz a GPS, gondolom. Vagy lent lesz comb alatt? :wink: :lol:
A telefonomnak is, meg a GPS-emnek is rugós kábeles (mint a telefon zsinór :D) szivargyújtós töltője van, bőven elér a kormányhoz anélkül, hogy feszüljön. Meg macerásabb lett volna még egy konzolt is varázsolni a kormányra. A kormánycsapágy záró fedele már használatban van, úgy hogy azt nem használtam :) :wink:


Viszont ha van jó tippetek, szívesen fogadom, hogy milyen motoros GPS tartót ajánlotok elfogadható áron, a 20 ezer Ft-os Givi-t valahogy nem szívesen venném meg :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3125
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Nem kötekedésnek szánom. Nekem tényleg mindegy! Csak érdekelt a miért?

Jobb vízvédettség?

,, ...még mindíg figyelsz a részletekre... ,, Azért nem mindig, nem vagyok,,Aranypók" . :lol: Csak feltűnt. ... Meghát a beszélgetés kedvéért.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Kihagyhatatlan kötekedés volt! :D Gondoltam nem hagyod ki. Nagyon helyes még mindíg figyelsz a részletekre. :twisted: :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3125
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

atesz155 írta:Barkácsolás topikba is illett volna, de az elektronikával is vannak közös szálai a ma délelőtti művemnek:
Előkészítés GPS-hez:


Kép

még a bekötés nincs kész, de természetesen arról is teszek fel képeket, meg ugye ahogy illik, bizti is lesz benne :)

....
Atesz.

Csak érdeklődök: miért nem a kormányhoz vitted fel az aljzatot ? Ha úgyis ott lesz a GPS, gondolom. Vagy lent lesz comb alatt? :wink: :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szediati »

Remélem mert már elég vérszegény kis pilács volt ez a gyári. Láttam előre kb 8 méterre. 90 nél meg nem igazán előnyös ez a hatalmas látótávolság :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

A fene nézegeti milyen meleg motorozni kell az meg teszi a dolgát és kész. :D
Este meg majd látni fogsz. :D
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szediati »

Úgy értettem, hogy beletettem mentem egy 15km es kanyart lámpával utána lekaptam a búrát és forró volt a búra üvege az izzó illetve az izzóra menő fekete bakelit csúszósaru is. Bár érthető mert a halogén izzó melegebb hőt generál. És mik a tapasztalatok sokkal jobban világít mint a hagyományos gömb izzó? Sötétben még nem mentem :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

szediati írta:Vettem egy H4 es lámpabúrát (foncsor+üveg) az etz re. Tettem bele H4 es 60/55W os izzót. A kérdésem, hogy ez nem terheli e túl a gyári kábelt a lámpabúrában és nem éghet e el valami ott? köszi
Micsoda elég vagy valami? Dehogy lesz bármi baja! Közel 10 éve nem volt vele bajom így gondolom neked se lesz. :D
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szediati »

Vettem egy H4 es lámpabúrát (foncsor+üveg) az etz re. Tettem bele H4 es 60/55W os izzót. A kérdésem, hogy ez nem terheli e túl a gyári kábelt a lámpabúrában és nem éghet e el valami ott? köszi
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Barkácsolás topikba is illett volna, de az elektronikával is vannak közös szálai a ma délelőtti művemnek:
Előkészítés GPS-hez:


Kép Kép Kép

még a bekötés nincs kész, de természetesen arról is teszek fel képeket, meg ugye ahogy illik, bizti is lesz benne :)

A gyula-bá féle gyújtást pedig módosítanom kellett, este erről is bővebben írok.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

sexi22 írta:Egy olyan gondom lenne hogy alapjáraton a töltés 12.4 ez még jó is lenne de már ha a fordulatszámot megnövelem 4-5ezerig akkor a töltés 18-19 között van. Ez miért lehet?
A gyújtásom gyári bekötés szerint van az egyenirányító jó és a feszab is új,és már próbáltam cserélni a kommunátort is meg az állórészt de ugyan az a töltés marad mindig.
Esetleg valaki nem tud erre valami magyarázatot mert aki eddig kérdeztem nem tudott választ adni.

Az új fesszabályzód a gond. Nekem is a boltival 17 V volt a töltése, le is égett és az akksit is kinyírta....szóval szar sajnos hiában 3-4000 Ft. Sztem rendeld meg Sub-ee-tól vagy csináld meg magad ha értesz hozzá fent van a főoldalon a cikkekben. Vagy szerezz Wartburg vagy Trabi vagy Ifa fesszabályzót.
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Sziasztok!

A tegnapi nap egy 600 kilométeres kis túrát tettem. Szolnok-Kecskemét-Dunaföldvár-Enying-Veszprém-8-Devecser-Sümeg-Tapolca-Veszprém-8-Székesfehérvár-7-M0-4-Szolnok. A Sümegről Tapolcán át Veszprémig tartó rész nagyon szép, kanyargós, első osztályú út, ajánlani tudom =D> . Most az az érzésem, hogy valóban, a nem megfelelő töltés okozhatja a leállási hajlandóság tüneteit állóra fékezéskor, viszont az alapgáz is elég alacsony. Nem tudom, hogy mennyi pontosan, mert a fordulatszámmérő abszolút megbízhatatlan. 110-es tempónál is mutatott 800-at. Az milyen áttétel már... :D A vége elég későn volt, és reflektorral kellett jönnöm, mert mint kiderült, a fényszóróm igencsak a vakondoknak próbál világítani :oops: . Akkora kulcsom pont nem volt, benzinkutakon meg nem tudtak segíteni, szerencsére elég jól ismerem a 4-es utat Szolnokig - egy ismeretlen mellékúton jobban féltem volna. Így viszont még jobban látszott az alapgázra leesés töltésre gyakorolt hatása, rendesen elhalványult a fény, és a töltés is kivillant, meg mintha az alapgáz is lejjebb esett volna (normál esetben alapgázon nincs töltéslámpa). Persze lehet, hogy csak képzelem azt a +5 wattot. Este akku multiméterezéshez már nem volt kedvem.

A gyújtáskapcsolós dolog egyszer megismétlődött, de csak "köhögött" egyet, mikor kapcsoltam a tompit, nem állt le.

Amit tenni fogok, az egy gyújtáskapcsoló átnézés, esetleg csere, meg az alapjáraton fogok kicsit emelni. Majd rámérek az akksira is.

Amúgy a verda ezt leszámítva hasított, mint a szél, öröm volt menni vele, vígan tartottam vele a forgalom ritmusát, illetve tudtam csiszolni valamit a motorozási rutinomon (ami nem sok van még). Jó volt...
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Egy olyan gondom lenne hogy alapjáraton a töltés 12.4 ez még jó is lenne de már ha a fordulatszámot megnövelem 4-5ezerig akkor a töltés 18-19 között van. Ez miért lehet?
A gyújtásom gyári bekötés szerint van az egyenirányító jó és a feszab is új,és már próbáltam cserélni a kommunátort is meg az állórészt de ugyan az a töltés marad mindig.
Esetleg valaki nem tud erre valami magyarázatot mert aki eddig kérdeztem nem tudott választ adni.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

CselliStunt írta:nem ad szikrát. Az akksi, feszültség szabályzó, egyenirányító és a trafó jók, gyertyát cseréltem, azzal sem jó. Mi lehet a probléma?
- ha valóban jók (nem csak hiszed) akkor marad a megszakító, kondenzátor, érretkezési hiba nevezetű "együttes".
CselliStunt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013.05.06. 09:03
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: CselliStunt »

Sziasztok!
Van egy 12V-s ETZ-150-m, és az a problémám vele, hogy nem ad szikrát. Az akksi, feszültség szabályzó, egyenirányító és a trafó jók, gyertyát cseréltem, azzal sem jó. Mi lehet a probléma? :)
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

gesszti írta:
nyemi írta: A szulfátosodás egy természetes folyamat az akkumulátornál, ha nincs folyamatosan töltve.
A baj akkor kezdődik ha sokat áll így, vagy még a levegő is éri, mert akkor megkeményedik és nehezen visszaállítható.
Kicsit utána kellett volna nézni az ólom aksi működésének, a hozzászólás előtt. 8-[
Van 1-2 elszulfátosodott akksim. Helyrehoznád őket? ...ha már annyira értesz hozzájuk.
Normál jármű töltőrendszere csak lassítani tudja a szulfátosodás folyamatát, megállítani/visszafordítani nem. Ahhoz magasabb feszültség kell, de ennek meg ugye egyéb hátrányos hatásai vannak. (bár ezt neked, hozzáértőnek jobban kéne tudni, mint nekem...)
Töltés hiány/korai szulfátosodás:
Nem gyártási probléma, hanem - egy ismerősömet idézve - sofőr hiba. Ha egy akkumulátor töltése nem éri el az előírt 13,8-14,4V-ot, akkor töltéshiányról beszélhetünk. Hosszan tartó elégtelen töltés másodlagos szulfátosodáshoz vezet.
Az akkumulátor használata közben kisütéskor keletkezik a primer szulfát, amely feltöltéskor eltűnik a lemezekről. Ez nem veszélyes az akkumulátor élettartamára nézve, a működésével jár.

Lassú kisütésnél - azaz tároláskor vagy ritka használat mellett, amikor az akkumulátorunk tartósan nincs feltöltött állapotban – képződik a szekunder azaz másodlagos szulfát, amelyet visszaoldani már nem lehet. Az akkumulátorok szulfátosodása akkor indul meg, amikor az akkuk elektrolit sűrűsége 1,225g/cm3 alá esik. Az akkumulátorok önkisülése során fellépő szulfátosodás tönkreteszi az akkumulátort, az töltést utána már nem bír felvenni. Ez ellen karbantartással, azaz töltött állapotban tartással lehet védekezni. Ha már kialakult a szekunder szulfát, lehet javítani az akkumulátor állapotán szulfátoldó berendezéssel.

A szulfátoldó berendezés, egy nagy teljesítményű akkumulátor töltő, amely a töltési folyamat első két órájában túltöltéssel kezeli az akkumulátort, mely ólomlemezeinek felületéről lerepeszti a lerakódott szulfátot, amely az iszaptartályba hullik vagy a tasakban marad.
Ezen kezelés ellenére sem lehet már 100%-osan helyreállítani az eredeti állapotot, tehát jobb védekezni a szulfátosodás ellen mint kezelni azt.
A szulfátosodásnak is vannak fokozatai. Enyhébb mértékű szulfátosodást műszeres méréssel tudunk kimutatni, nagyobb mértékű szulfátosodást vizuálisan is észlelhetünk, ha megvizsgáljuk a lemezeket. A legelőrehaladottabb eset, amikor a fagyáshoz hasonló nyomokat hagy az akkumulátorunk edényén a térfogatváltozás ami a szulfátképződéssel jár.
Két hajóban evezünk.
Van primer és szekunder szulfátosodás.
A köztük a különbség az időtartam, amíg ebben az állapotban vannak a lemezek.

Üdv nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Kis motoros írta:Gyula-bá! Hol lehet téged privátan elérni?

Vagy az oldalamon http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa keresztül vagy reruamalugy@gmail.com címen.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

nyemi írta: A szulfátosodás egy természetes folyamat az akkumulátornál, ha nincs folyamatosan töltve.
A baj akkor kezdődik ha sokat áll így, vagy még a levegő is éri, mert akkor megkeményedik és nehezen visszaállítható.
Kicsit utána kellett volna nézni az ólom aksi működésének, a hozzászólás előtt. 8-[
Van 1-2 elszulfátosodott akksim. Helyrehoznád őket? ...ha már annyira értesz hozzájuk.
Normál jármű töltőrendszere csak lassítani tudja a szulfátosodás folyamatát, megállítani/visszafordítani nem. Ahhoz magasabb feszültség kell, de ennek meg ugye egyéb hátrányos hatásai vannak. (bár ezt neked, hozzáértőnek jobban kéne tudni, mint nekem...)
Avatar
Kis motoros
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2012.01.23. 17:29
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Nógrád megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kis motoros »

Hali!

Gyula-bá! Hol lehet téged privátan elérni? e-mail?

Üdvözlet!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

pempelli írta:
Nem is akartam!megszakító hézagot nem is állít.

- és azon kívül is van még néhány hiba!
Az ilyen videó "szakemberekkel" csak óvatosan (én nem linkeltem volna be) mert még a végén valaki elhiszi, hogy így kell csinálni.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Gyula-bá írta:"Így még nem láttátok elég jó:7,20 -tól érdekel ..."- remélem nem is fogjátok látni, ilyen pancserektől nem kell "tanulni", hibát hibára halmoznak, gyorsan felejtsd el. Ide ne vigyél motort javíttatni!
Nem is akartam!megszakító hézagot nem is állít.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

"Így még nem láttátok elég jó:7,20 -tól érdekel ..."- remélem nem is fogjátok látni, ilyen pancserektől nem kell "tanulni", hibát hibára halmoznak, gyorsan felejtsd el. Ide ne vigyél motort javíttatni!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Így még nem láttátok elég jó:7,20 -tól érdekel:http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... -PE3tZPo#!
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

gesszti írta:
nyemi írta: A folyamatos használat közben a töltés hatására a szulfátosodás feloldódott, az akkumlátor visszanyerte régi kapacitását, ezáltal a hiba megszűnt.
Gondolom én.
Na, egy ilyen töltőrendszert már elvittek volna a feketeruhások, ami egy kis használat során "feloldja" a szulfátosodást...
A szulfátosodás egy természetes folyamat az akkumulátornál, ha nincs folyamatosan töltve.
A baj akkor kezdődik ha sokat áll így, vagy még a levegő is éri, mert akkor megkeményedik és nehezen visszaállítható.
Kicsit utána kellett volna nézni az ólom aksi működésének, a hozzászólás előtt. 8-[
(mindig kihozzátok belőlem az ördögöt) :twisted:
Amúgy ha jó emlékszem van egy trükk ennek kivédésére.
Feltöltöd az aksit teljesen (ólommá és ólom oxiddá válnak a lemezek)
Aztán kiöntöd belőle a savat (hogy az önkisülést teljesen lecsökkentsd).
Egyszer kimosod desztillált vízzel, majd feltöltöd újra vízzel hogy ne érje levegő a lemezeket.
Ha jól tudom így veszed meg a boltba is, előtöltött aksi néven.
Persze, gyártók nem öntenek bele vizet hanem légmentesen lezárják.
Így évekig eláll. :wink:
Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

nyemi írta: A folyamatos használat közben a töltés hatására a szulfátosodás feloldódott, az akkumlátor visszanyerte régi kapacitását, ezáltal a hiba megszűnt.
Gondolom én.
Na, egy ilyen töltőrendszert már elvittek volna a feketeruhások, ami egy kis használat során "feloldja" a szulfátosodást...
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

nyemi írta:
A folyamatos használat közben a töltés hatására a szulfátosodás feloldódott, az akkumlátor visszanyerte régi kapacitását, ezáltal a hiba megszűnt.
Gondolom én.
:smt023
Ez is egy lehetőség.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Gyula-bá írta:Lehet,hogy csak nem figyelem? "... probléma megoldva.Szuper." - és mitől oldódott meg? Csak nem attól,hogy vásárolt egy multimétert? Hol lehet ilyet kapni? Én is vennék egy ilyen szuper szerkentyűt. :D
A folyamatos használat közben a töltés hatására a szulfátosodás feloldódott, az akkumlátor visszanyerte régi kapacitását, ezáltal a hiba megszűnt.
Gondolom én.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta:Lehet,hogy csak nem figyelem? "... probléma megoldva.Szuper." - és mitől oldódott meg? Csak nem attól,hogy vásárolt egy multimétert? Hol lehet ilyet kapni? Én is vennék egy ilyen szuper szerkentyűt. :D
Semmitől. :D Persze hogy nem oldódott meg.
Ez részemről kissé irónikus megjegyzés volt,hisz érthetetlen számomra is a dolog. :-k
De majd talán egyszer kiderül.
Hisz mit lehet tenni?
Ha egyszer most nem produkálja a hibát.
Kapcsolót kapcsolgatja,nem áll le.Akku ezek szerint teljesit.
Vagy még mindig van esetleg elhallgatott info.Pld nem tudjuk hogy a jelentkező problémák óta volt-e töltőn az akku????

Az számomra nem kérdéses továbbra sem hogy a leirt hibajelenség miszerint "fogyasztókat rákapcsolva alapjáraton leáll",az gyenge akksira utal.
Hogy ez maga az akksi miatt van-e vagy attól hogy a töltése nem mindig teljesit és nem mindig tölti az akkut a generátor,ezt igy messziről nehéz megmondani.
Akár a töltés rendszerben is lehet egy kontakthiba.
Mérés közben végig kellene mozgatni az összes ehhez kapcsolódó vezetékeket.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Lehet,hogy csak nem figyelem? "... probléma megoldva.Szuper." - és mitől oldódott meg? Csak nem attól,hogy vásárolt egy multimétert? Hol lehet ilyet kapni? Én is vennék egy ilyen szuper szerkentyűt. :D
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

zsakfos írta:
Ez jó hir.
Akkor viszont semmi gond.Akksi mégis jó,nem áll le,probléma megoldva.Szuper. =D>
Holnap meglátjuk. Átmegyek kicsit a Dunántúlra. Majd figyelem, miként viselkedik :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

VS461 írta:
Vettem. Akkumulátor feszültsége 12.3 V, gyújtással (plusz helyzetlámpa - gondolom, gányolt a gyújtáskapcsoló) 11.4 V, alapgázon 13 V, kb 2000-2500-as fordulaton 13.6 V. Pöccre indult amúgy. Játszottam alapgázon a gyújtáskapcsolóval, tompított ki-be, plusz féklámpa ki-be, index. Semmi probléma, bár az az egy perc, ugye.
Ez jó hir.
Akkor viszont semmi gond.Akksi mégis jó,nem áll le,probléma megoldva.Szuper. =D>
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

VS461 írta: Ma még veszek egy multimétert.
Vettem. Akkumulátor feszültsége 12.3 V, gyújtással (plusz helyzetlámpa - gondolom, gányolt a gyújtáskapcsoló) 11.4 V, alapgázon 13 V, kb 2000-2500-as fordulaton 13.6 V. Pöccre indult amúgy. Játszottam alapgázon a gyújtáskapcsolóval, tompított ki-be, plusz féklámpa ki-be, index. Semmi probléma, bár az az egy perc, ugye.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Jogos a kérdés, az "ETZ"-vel egy kicsit széles tartományt lőttem be. 251-esre gondolok - természetesen.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Egy bizonyos évjárattól igen az első kiadásokon még nem volt.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Üdv!

ETZ-re gyárilag tettek féklámpakapcsolót az első fékhez?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég