Ha teljesen becsavarom a melléklevegő csavart, akkor leáll. Alapjárati fúvóka okozhatja ezt?MrDok írta:Csavard be teljesen az alapjárati levegő csavart, vagy tegyél be egy kicsit nagyobb alapjárati fúvókát.atesz155 írta:A hétvégén egy majdnem 300 km-es túrát tettünk az asszonnyal, tökéletesen tette a dolgát a motor, egy kivétellel.
Már írtam pár hozzászólással ezelőtt, hogy meleg motornál nincs alapjáratom, és 3000-ig pörögni sem akar, azután úgy megy, ahogy kell, de lámpás elindulásnál azért kellemetlen, hogy szinte csúsztatni kell a kuplungot, hogy elinduljon, és ne fulladjak le.
Amit még észrevettem, és lehet hogy hasznos infó lehet, hogy ha pl. megállok egy pirosnál, akkor még megállás után 4-5 másodpercig van rendes alapjáratom, és utána esik le egészen a lefulladás határáig.
A melléklevegő csavart a legtágabb határok között állítgattam a túra során, de mindvégig megmaradt a fent leírj jelenség.
Mihez nyúljak, mit cseréljek? Azt sem árt tudnotok, hogy 300-as motorról van szó.
Viszonylag jó képeket már tettem fel a karbimról, nemtudom hogy onnan le tudjátok-e olvasni/felismeritek-e a fúvóka-méreteket.
Köszi a válaszokat előre is!
Üzemanyagellátás
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Üzemanyagellátás
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Csavard be teljesen az alapjárati levegő csavart, vagy tegyél be egy kicsit nagyobb alapjárati fúvókát.atesz155 írta:A hétvégén egy majdnem 300 km-es túrát tettünk az asszonnyal, tökéletesen tette a dolgát a motor, egy kivétellel.
Már írtam pár hozzászólással ezelőtt, hogy meleg motornál nincs alapjáratom, és 3000-ig pörögni sem akar, azután úgy megy, ahogy kell, de lámpás elindulásnál azért kellemetlen, hogy szinte csúsztatni kell a kuplungot, hogy elinduljon, és ne fulladjak le.
Amit még észrevettem, és lehet hogy hasznos infó lehet, hogy ha pl. megállok egy pirosnál, akkor még megállás után 4-5 másodpercig van rendes alapjáratom, és utána esik le egészen a lefulladás határáig.
A melléklevegő csavart a legtágabb határok között állítgattam a túra során, de mindvégig megmaradt a fent leírj jelenség.
Mihez nyúljak, mit cseréljek? Azt sem árt tudnotok, hogy 300-as motorról van szó.
Viszonylag jó képeket már tettem fel a karbimról, nemtudom hogy onnan le tudjátok-e olvasni/felismeritek-e a fúvóka-méreteket.
Köszi a válaszokat előre is!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Üzemanyagellátás
A hétvégén egy majdnem 300 km-es túrát tettünk az asszonnyal, tökéletesen tette a dolgát a motor, egy kivétellel.
Már írtam pár hozzászólással ezelőtt, hogy meleg motornál nincs alapjáratom, és 3000-ig pörögni sem akar, azután úgy megy, ahogy kell, de lámpás elindulásnál azért kellemetlen, hogy szinte csúsztatni kell a kuplungot, hogy elinduljon, és ne fulladjak le.
Amit még észrevettem, és lehet hogy hasznos infó lehet, hogy ha pl. megállok egy pirosnál, akkor még megállás után 4-5 másodpercig van rendes alapjáratom, és utána esik le egészen a lefulladás határáig.
A melléklevegő csavart a legtágabb határok között állítgattam a túra során, de mindvégig megmaradt a fent leírj jelenség.
Mihez nyúljak, mit cseréljek? Azt sem árt tudnotok, hogy 300-as motorról van szó.
Viszonylag jó képeket már tettem fel a karbimról, nemtudom hogy onnan le tudjátok-e olvasni/felismeritek-e a fúvóka-méreteket.
Köszi a válaszokat előre is!
Már írtam pár hozzászólással ezelőtt, hogy meleg motornál nincs alapjáratom, és 3000-ig pörögni sem akar, azután úgy megy, ahogy kell, de lámpás elindulásnál azért kellemetlen, hogy szinte csúsztatni kell a kuplungot, hogy elinduljon, és ne fulladjak le.
Amit még észrevettem, és lehet hogy hasznos infó lehet, hogy ha pl. megállok egy pirosnál, akkor még megállás után 4-5 másodpercig van rendes alapjáratom, és utána esik le egészen a lefulladás határáig.
A melléklevegő csavart a legtágabb határok között állítgattam a túra során, de mindvégig megmaradt a fent leírj jelenség.
Mihez nyúljak, mit cseréljek? Azt sem árt tudnotok, hogy 300-as motorról van szó.
Viszonylag jó képeket már tettem fel a karbimról, nemtudom hogy onnan le tudjátok-e olvasni/felismeritek-e a fúvóka-méreteket.
Köszi a válaszokat előre is!
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Azóta már az állam is megszűnt (DDR), nemhogy a kiadó.m-tom írta:Hol van az már....????matt1989 írta:
Köszönöm!
Szerintem 1-2 napon belül szedd le, nehogy rád szálljon a kiadó.![]()
"VEB MOTORRADWERK ZSCHOPAU
Betrieb des IFA-Kombinates Zweiradfahrzeuge"

- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Üzemanyagellátás
Hol van az már....????matt1989 írta:
Köszönöm!
Szerintem 1-2 napon belül szedd le, nehogy rád szálljon a kiadó.

"VEB MOTORRADWERK ZSCHOPAU
Betrieb des IFA-Kombinates Zweiradfahrzeuge"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm!tiger1342 írta: Persze, a saját gyári kezelési könyvéből
Publikussá tettem
Szerintem 1-2 napon belül szedd le, nehogy rád szálljon a kiadó.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Üzemanyagellátás
És benne van a kedvenc oldalam is (20.), miszerint 60-as tempónál a kis ts kb. 2,3 liter, míg a nagyTS 2,5 liter tüzelőanyagot fogyaszt, felette 70-85-ig a két motor fogyasztása kb. megegyezik és 4 liter alatti, felette már a nagyTS iszik kevesebbet. Ebből már is ki tudtam olvasni, hogy a nagyTS üzemanyag fogyasztása országúton, normál használat mellett kevesebb, mint a kicsié, és mondjuk egy bakony túrán bőven 3 liter alatt tarthatótiger1342 írta: Persze, a saját gyári kezelési könyvéből:
Publikussá tettem:
https://app.sugarsync.com/wf/D1871721_115_72800086
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Persze, a saját gyári kezelési könyvéből:matt1989 írta:Köszönöm a segítséget!tiger1342 írta: Egye fene, csak most, csak neked:![]()
Esetleg azt is meg lehet tudni, hogy milyen könyvből való az iromány?

Publikussá tettem:
https://app.sugarsync.com/wf/D1871721_115_72800086
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm a segítséget!tiger1342 írta: Egye fene, csak most, csak neked:

Esetleg azt is meg lehet tudni, hogy milyen könyvből való az iromány?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Egye fene, csak most, csak neked:matt1989 írta:Sziasztok!
Lusta vagyok keresgélni, egyik barátomnak lenne pár információra szüksége.
TS 250/1 motorja van, és karburálási problémával küzd.
Sajnos a porlasztó pontos típusát nem tudom.
A következő adatok kellenének:
-súber állása felülről nézve
-alapjárati fúvóka mérete
-főfúvóka mérete
-levegő és alapjárati csavar gyári beállítása, amivel jár a motor, de lehet rajta finomítani
-úszószint kopptól-koppig

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Lusta vagyok keresgélni, egyik barátomnak lenne pár információra szüksége.
TS 250/1 motorja van, és karburálási problémával küzd.
Sajnos a porlasztó pontos típusát nem tudom.
A következő adatok kellenének:
-súber állása felülről nézve
-alapjárati fúvóka mérete
-főfúvóka mérete
-levegő és alapjárati csavar gyári beállítása, amivel jár a motor, de lehet rajta finomítani
-úszószint kopptól-koppig
Lusta vagyok keresgélni, egyik barátomnak lenne pár információra szüksége.
TS 250/1 motorja van, és karburálási problémával küzd.
Sajnos a porlasztó pontos típusát nem tudom.
A következő adatok kellenének:
-súber állása felülről nézve
-alapjárati fúvóka mérete
-főfúvóka mérete
-levegő és alapjárati csavar gyári beállítása, amivel jár a motor, de lehet rajta finomítani
-úszószint kopptól-koppig
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Első körben egy nagyobb alapjárati fúvókát tennék be, másodikban a súbertűt venném kezelésbe (alakmódosítás).atesz155 írta:Mivel ma ki volt célnak tűzve a Füzéri vár, de az eső miatt(előtt) már Jászberénynél visszafordultam, elhatároztam hogy utána nézek, hogy miért is nem akar alacsony fordulatról hirtelen felpörögni a motor. Kb. 3000-ig és az alatt nem túl gyorsan pörög fel, csak szívó/torok hangot hallat. Kezdtem egy súber tű lejjebb állítással, mert 110-nél nem nagyon ment jobban, hadd kapjon naftát, egy 300-asnak nem így kéne mennie. Most eggyel fentebb van a legalsó állástól.
Melléklevegő koppra be, majd 2,5 fordulattal ki. Normálisan beállított alapjárattal, üzem meleg motornál ennél a beállításnál lefulladás határon van. Ha meg utánna korrigálok az alapjárati csavarral, akkor meg hideg motornál, indításnál pörög úgy, mint az állat. Ha meg kijjebb tekerem a melléklevegő csavart, akkor meg alig megy.
Minden beállításnál megmaradt az, hogy alacsony alapjáratról lassan pörög fel 3000-ig.
Csatolok pár képet, hátha észrevesztek olyat, ami fontos lehet. Ki lett takarítva, nem volt annyira dzsuvás.
Még annyit, hogy a gyertyaképem nem az a telibe őzbarna, de hajaz rá![]()
Az első ember vagy aki normális közeli képet tett a karbijáról! Gratula!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Üzemanyagellátás
Mivel ma ki volt célnak tűzve a Füzéri vár, de az eső miatt(előtt) már Jászberénynél visszafordultam, elhatároztam hogy utána nézek, hogy miért is nem akar alacsony fordulatról hirtelen felpörögni a motor. Kb. 3000-ig és az alatt nem túl gyorsan pörög fel, csak szívó/torok hangot hallat. Kezdtem egy súber tű lejjebb állítással, mert 110-nél nem nagyon ment jobban, hadd kapjon naftát, egy 300-asnak nem így kéne mennie. Most eggyel fentebb van a legalsó állástól.
Melléklevegő koppra be, majd 2,5 fordulattal ki. Normálisan beállított alapjárattal, üzem meleg motornál ennél a beállításnál lefulladás határon van. Ha meg utánna korrigálok az alapjárati csavarral, akkor meg hideg motornál, indításnál pörög úgy, mint az állat. Ha meg kijjebb tekerem a melléklevegő csavart, akkor meg alig megy.
Minden beállításnál megmaradt az, hogy alacsony alapjáratról lassan pörög fel 3000-ig.
Csatolok pár képet, hátha észrevesztek olyat, ami fontos lehet. Ki lett takarítva, nem volt annyira dzsuvás.
Még annyit, hogy a gyertyaképem nem az a telibe őzbarna, de hajaz rá






Melléklevegő koppra be, majd 2,5 fordulattal ki. Normálisan beállított alapjárattal, üzem meleg motornál ennél a beállításnál lefulladás határon van. Ha meg utánna korrigálok az alapjárati csavarral, akkor meg hideg motornál, indításnál pörög úgy, mint az állat. Ha meg kijjebb tekerem a melléklevegő csavart, akkor meg alig megy.
Minden beállításnál megmaradt az, hogy alacsony alapjáratról lassan pörög fel 3000-ig.
Csatolok pár képet, hátha észrevesztek olyat, ami fontos lehet. Ki lett takarítva, nem volt annyira dzsuvás.
Még annyit, hogy a gyertyaképem nem az a telibe őzbarna, de hajaz rá







- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Nekem a 40-es alapjáratival túl dús volt az alapjárati keverék, csavarral hiába állítottam nem lett jobb, nem vette úgy a gázt se meg az volt az érzésem h le akar állni.[/quote]
Képzeld!!! Úgy tűnik, hogy BVF 22n2-2-es karbin a főfúvóka 100-as helyett 115-ös volt és a legkeményebb, amit tegnap láttam!!!
Az üresjárati fúvókám a 40-es helyett nem 35-ös, hanem 85-ös, ismétlem nyolcvanötös volt! :/ :/ :/ Hát nem tudom ki piszkálta mielőtt megvettem, de hatalmas kontár volt!!! Eddig 5 alatt evett, akkor kíváncsi leszek ezzel mennyit fog enni!
Még jó, hogy nem hagyott nyugodni az a 35-ös üresjárati gondolata és ki akartam cserélni a gyári értékre, mikor kivettem akkor láttam hogy az 35 az 85!
Ehhez szóljatok hozzá!
Képzeld!!! Úgy tűnik, hogy BVF 22n2-2-es karbin a főfúvóka 100-as helyett 115-ös volt és a legkeményebb, amit tegnap láttam!!!
Az üresjárati fúvókám a 40-es helyett nem 35-ös, hanem 85-ös, ismétlem nyolcvanötös volt! :/ :/ :/ Hát nem tudom ki piszkálta mielőtt megvettem, de hatalmas kontár volt!!! Eddig 5 alatt evett, akkor kíváncsi leszek ezzel mennyit fog enni!

Még jó, hogy nem hagyott nyugodni az a 35-ös üresjárati gondolata és ki akartam cserélni a gyári értékre, mikor kivettem akkor láttam hogy az 35 az 85!

Ehhez szóljatok hozzá!

Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Nekem a 40-es alapjáratival túl dús volt az alapjárati keverék, csavarral hiába állítottam nem lett jobb, nem vette úgy a gázt se meg az volt az érzésem h le akar állni.Veszy2107 írta:Na az szuper!allllli írta:Na sikerült beállítani jól a karbit. Nem fullad, nincs akkora torokhangja, gyorsul minden fordulaton teljes gázon is. (ETZ 150, utángyártott KEN TSE Taiwani karbival)
-Úszószint gyári értékekre beállítva.
-115 főfúvóka
-35 alapjárati fúvóka
-Tű a legalsó helyzetben (legmélyebben benyúlva)
Hétvégén megpróbálom én is.... ugye nekem 125-ös ETZ, bvf22n2-2 karbival.... eddig nekem is 115-ös főfúvóka volt, de könyv szerint 100-as kell bele, ezért azt kicseréltem 100-asra. az alapjárati 35-ös, de az gyárilag 40-es lenne, csak nem kapok hozzá helyben 40-est! :/ A tűm fentről a második rovátkában van, viszont a levegő csavar eléggé ki van csavarva....
hát szerintem emelek még ki a súberen, meg megpróbálom a levegőt utána állítani! Mondjuk nem tudom hogy a 35-ös alapjárati fúvóka a 40-es helyett mennyit befolyásol!? :/
Na majd leírom én is, ha jutok valamire!
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Na az szuper!allllli írta:Na sikerült beállítani jól a karbit. Nem fullad, nincs akkora torokhangja, gyorsul minden fordulaton teljes gázon is. (ETZ 150, utángyártott KEN TSE Taiwani karbival)
-Úszószint gyári értékekre beállítva.
-115 főfúvóka
-35 alapjárati fúvóka
-Tű a legalsó helyzetben (legmélyebben benyúlva)
Hétvégén megpróbálom én is.... ugye nekem 125-ös ETZ, bvf22n2-2 karbival.... eddig nekem is 115-ös főfúvóka volt, de könyv szerint 100-as kell bele, ezért azt kicseréltem 100-asra. az alapjárati 35-ös, de az gyárilag 40-es lenne, csak nem kapok hozzá helyben 40-est! :/ A tűm fentről a második rovátkában van, viszont a levegő csavar eléggé ki van csavarva....
hát szerintem emelek még ki a súberen, meg megpróbálom a levegőt utána állítani! Mondjuk nem tudom hogy a 35-ös alapjárati fúvóka a 40-es helyett mennyit befolyásol!? :/
Na majd leírom én is, ha jutok valamire!

Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Na sikerült beállítani jól a karbit. Nem fullad, nincs akkora torokhangja, gyorsul minden fordulaton teljes gázon is. (ETZ 150, utángyártott KEN TSE Taiwani karbival)
-Úszószint gyári értékekre beállítva.
-115 főfúvóka
-35 alapjárati fúvóka
-Tű a legalsó helyzetben (legmélyebben benyúlva)
-Úszószint gyári értékekre beállítva.
-115 főfúvóka
-35 alapjárati fúvóka
-Tű a legalsó helyzetben (legmélyebben benyúlva)
Re: Üzemanyagellátás
értem.
kösz a tapasztalatot
kösz a tapasztalatot

- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Igen benzinben lesz szegény. Nekem a lehető leglentebb van a tű, viszont ha feljebb teszem, akkor jobban fullad és még nagyobb a torokhangVeszy2107 írta: Szerintem én majd hétvége fele érek rá állítgatni, majd megírom, hogy jutottam-e valamire!

- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Aha értem! Köszi! Mondjuk akkor ebből adódna a következő kérdésem, sosem értettem, hogy elszegényedik a keverék.... levegőből vagy benzinből lesz szegény!allllli írta:"Van egyfajta küszöb, ami úgy jelentkezik, hogy egy darabig a gázt húzva nem nagyon megy a motor, majd egy adott gáz fölött hirtelen megindul. A küszöb mértéke a keverék szegénységét jelzi. Dúsulás esetén nincs ilyen küszöb, de keményebb a motor járás alacsony fordulaton , illetve az alapjárat problémás."Veszy2107 írta: Oksa, köszi!
A benzinszintet én is állítottam a napokba, mert kilyukadt az úszóm és cseréltem.... Az a furcsa, hogy megtorpanást nem tapasztalok, csak ezt az erős öblös hangot, mondjuk lehet nem is húz olyankor úgy ahogy kéne, az a baj, hogy nem is tudom hirtelen hogy is kéne húznia, mert fordulaton meg megy eléggé... :/
Tehát nekünk elszegényedik a keverék teljes gázhúzásnál.

Köszi! Üdv!
Szerintem én majd hétvége fele érek rá állítgatni, majd megírom, hogy jutottam-e valamire!

Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
"Van egyfajta küszöb, ami úgy jelentkezik, hogy egy darabig a gázt húzva nem nagyon megy a motor, majd egy adott gáz fölött hirtelen megindul. A küszöb mértéke a keverék szegénységét jelzi. Dúsulás esetén nincs ilyen küszöb, de keményebb a motor járás alacsony fordulaton , illetve az alapjárat problémás."Veszy2107 írta: Oksa, köszi!
A benzinszintet én is állítottam a napokba, mert kilyukadt az úszóm és cseréltem.... Az a furcsa, hogy megtorpanást nem tapasztalok, csak ezt az erős öblös hangot, mondjuk lehet nem is húz olyankor úgy ahogy kéne, az a baj, hogy nem is tudom hirtelen hogy is kéne húznia, mert fordulaton meg megy eléggé... :/
Tehát nekünk elszegényedik a keverék teljes gázhúzásnál.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Oksa, köszi!allllli írta:Szia!Veszy2107 írta:Hali! A napokban állítgattam a karbim, gyári fúvóka mérteteket tettem bele, (elvileg, könyv szerint, BVF 22n2-2) csak még az alapjárati kisebb, mert 40-es helyett 35-ös van benne még...
A kérdésem az lenne, hogy kisebb-közepes fordulaton menet közben, ha odahúzom neki jobban, akkor fulladni nem fullad (szerintem) viszont maga az a szívó torok hang, elég nagy öblös hangú! Szerintem nem volt ez így régebben.... Talán ez lenne a fulladás legelső jele, keveset kaphat vagy a légszűrőnél nincs rendbe valami? Értitek hogy mire gondolok? Talán a Jawa Mustangomnak volt ilyen hangja, mikor feltettem rá a sport légszűrőt! Viszont ezen elvileg minden gyári.....
Köszi a véleményeket!
Nekem is elég öblös hangja van, viszont nekem fullad keményen. Most beállítottam az úszószintet mert alacsony volt holnap kipróbálom h változott-e valami fulladás és hang terén. Majd leírom a tapasztalatomat.
A benzinszintet én is állítottam a napokba, mert kilyukadt az úszóm és cseréltem.... Az a furcsa, hogy megtorpanást nem tapasztalok, csak ezt az erős öblös hangot, mondjuk lehet nem is húz olyankor úgy ahogy kéne, az a baj, hogy nem is tudom hirtelen hogy is kéne húznia, mert fordulaton meg megy eléggé... :/
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Szia!Veszy2107 írta:Hali! A napokban állítgattam a karbim, gyári fúvóka mérteteket tettem bele, (elvileg, könyv szerint, BVF 22n2-2) csak még az alapjárati kisebb, mert 40-es helyett 35-ös van benne még...
A kérdésem az lenne, hogy kisebb-közepes fordulaton menet közben, ha odahúzom neki jobban, akkor fulladni nem fullad (szerintem) viszont maga az a szívó torok hang, elég nagy öblös hangú! Szerintem nem volt ez így régebben.... Talán ez lenne a fulladás legelső jele, keveset kaphat vagy a légszűrőnél nincs rendbe valami? Értitek hogy mire gondolok? Talán a Jawa Mustangomnak volt ilyen hangja, mikor feltettem rá a sport légszűrőt! Viszont ezen elvileg minden gyári.....
Köszi a véleményeket!
Nekem is elég öblös hangja van, viszont nekem fullad keményen. Most beállítottam az úszószintet mert alacsony volt holnap kipróbálom h változott-e valami fulladás és hang terén. Majd leírom a tapasztalatomat.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Pepe írta:köszi
szóval akkor ha kicserélem a fél karbit akkor jó??
Pontosítok, az úszóbeállítás ugyanaz, mint a gyárinál a szervízvideóban. Csak nekem volt roszul beállítva.
Tehát csak a fúvókákat kell gyári méretűekre kicserélni és jó lesz! De vigyázz az utángyártott fúvókákkal, mert lehet h nem pontosak.
Ezután már tökéletes a karbi.
Re: Üzemanyagellátás
köszi
szóval akkor ha kicserélem a fél karbit akkor jó??
szóval akkor ha kicserélem a fél karbit akkor jó??

- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Hali! A napokban állítgattam a karbim, gyári fúvóka mérteteket tettem bele, (elvileg, könyv szerint, BVF 22n2-2) csak még az alapjárati kisebb, mert 40-es helyett 35-ös van benne még...
A kérdésem az lenne, hogy kisebb-közepes fordulaton menet közben, ha odahúzom neki jobban, akkor fulladni nem fullad (szerintem) viszont maga az a szívó torok hang, elég nagy öblös hangú! Szerintem nem volt ez így régebben.... Talán ez lenne a fulladás legelső jele, keveset kaphat vagy a légszűrőnél nincs rendbe valami? Értitek hogy mire gondolok? Talán a Jawa Mustangomnak volt ilyen hangja, mikor feltettem rá a sport légszűrőt! Viszont ezen elvileg minden gyári.....
Köszi a véleményeket!
A kérdésem az lenne, hogy kisebb-közepes fordulaton menet közben, ha odahúzom neki jobban, akkor fulladni nem fullad (szerintem) viszont maga az a szívó torok hang, elég nagy öblös hangú! Szerintem nem volt ez így régebben.... Talán ez lenne a fulladás legelső jele, keveset kaphat vagy a légszűrőnél nincs rendbe valami? Értitek hogy mire gondolok? Talán a Jawa Mustangomnak volt ilyen hangja, mikor feltettem rá a sport légszűrőt! Viszont ezen elvileg minden gyári.....
Köszi a véleményeket!

Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Szia!Pepe írta:Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata az után gyártott ken tse tipusú etz 250-es karbiról? (fogyasztás?esetleg jobban megy mint a gyárival? ilyenek)
Azt tapasztaltam,hogy a 251-es karbival mintha nem menne olyan jól mint az után gyártottal.lehet hogy csak illúzió a dolog,de azt biztosan éreztem hogy a nyomaték 3000 ig elveszett belőle a karbi cserével.
olyan mintha benzinszegény lenne a keverék abból következtetek erre hogy alapjáraton nem az a határozott ütemes etz hangja van hanem olyan egybefolyó állandó duruzsolás.....
Az után gyártottnak 30N2- a tipusa,a 251 es-é meg 30N3-1
üdv
Nekem KEN TSE karbim is van ETZ 150-hez. Tapasztalataim:
-A benne lévő fúvókák szarok, pl szivatónál kb 120-as!!! volt benne a 75 helyett., alapjárati csak 30-35 a 40 helyett, sok volt neki a gyárilag előírt 120-as főfúvóka. 100-110-el jó.
-Tűfúvóka nincs benne, ami a gyáriban 65-ös és cserélhető, cserébe ez is 65-ös, csak nem cserélhető.
-Kicsit más az úszó beállítás, nem pont annyi mm-re kell lennie a felső éltől és feltöltve benzinnel, mint a szervízvideóban a gyárinál.
-A súbertű alumíniumból van. A legalsó állásban van, mert sokat kapott, pedig bejáratós a henger.
Egyébként pontosan állítható az alapjárat, az alapjárati keverék, jó minőségú az egész karburátor úgy, ahogy van. Van benne anyag. Méretpontos mindene, tömítések mindenhol vannak. Nekem tökéletesen üzemel.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata az után gyártott ken tse tipusú etz 250-es karbiról? (fogyasztás?esetleg jobban megy mint a gyárival? ilyenek)
Azt tapasztaltam,hogy a 251-es karbival mintha nem menne olyan jól mint az után gyártottal.lehet hogy csak illúzió a dolog,de azt biztosan éreztem hogy a nyomaték 3000 ig elveszett belőle a karbi cserével.
olyan mintha benzinszegény lenne a keverék abból következtetek erre hogy alapjáraton nem az a határozott ütemes etz hangja van hanem olyan egybefolyó állandó duruzsolás.....
Az után gyártottnak 30N2- a tipusa,a 251 es-é meg 30N3-1
üdv
Van valakinek tapasztalata az után gyártott ken tse tipusú etz 250-es karbiról? (fogyasztás?esetleg jobban megy mint a gyárival? ilyenek)
Azt tapasztaltam,hogy a 251-es karbival mintha nem menne olyan jól mint az után gyártottal.lehet hogy csak illúzió a dolog,de azt biztosan éreztem hogy a nyomaték 3000 ig elveszett belőle a karbi cserével.
olyan mintha benzinszegény lenne a keverék abból következtetek erre hogy alapjáraton nem az a határozott ütemes etz hangja van hanem olyan egybefolyó állandó duruzsolás.....
Az után gyártottnak 30N2- a tipusa,a 251 es-é meg 30N3-1
üdv
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Patrik írta:Sziasztok!
Nekem is dettó ugyan ez a problémám, ha normális alapjáratot állítok leáll és nem indul be.
Ha 1800 körül van az alapjárat nem áll le és megy is gond nélkül mintha semmi baja nem lenne viszont ha leállítom ott a vége megint nem indul.
A karbit kipucoltam 2x utána kicseréltem a tartalék karbira, kondenzátort cseréltem. A gyújtásom jó, a szikra szép és akkor van amikor kel.
Szimering nem hiszem,hogy gond lenne. Rossz hőértékű gyertyára gondolok talán az a baj. Brisk N15YC gyertyám van lehet gond?
Amúgy két napja csinálja.egyik pillanatról a másikra.
Nekem is ugyanez volt. Mindent cseréltem rajta amit csak lehetett, vezetékeket átnéztem újra saruztam karbit cseréltem...szóval minden. Gyertyahézagot 0,5 mm-re vettem vissza, így beindult melegen is bármikor. Aztán már ígyse csak ha 0,4mm-re állítottam a hézagot, pár nap után már ígyse...

Egyébként nekem is a Brisk N15C-vel voltak gondjaim, azzal túlpörgött, meg nem indult meg beköpte. Kicseréltem eredeti Isolatorra, azzal jó volt. Most iridiumos BOSCH van benne, ezzel mégjobb.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Nekem is dettó ugyan ez a problémám, ha normális alapjáratot állítok leáll és nem indul be.
Ha 1800 körül van az alapjárat nem áll le és megy is gond nélkül mintha semmi baja nem lenne viszont ha leállítom ott a vége megint nem indul.
A karbit kipucoltam 2x utána kicseréltem a tartalék karbira, kondenzátort cseréltem. A gyújtásom jó, a szikra szép és akkor van amikor kel.
Szimering nem hiszem,hogy gond lenne. Rossz hőértékű gyertyára gondolok talán az a baj. Brisk N15YC gyertyám van lehet gond?
Amúgy két napja csinálja.egyik pillanatról a másikra.
Nekem is dettó ugyan ez a problémám, ha normális alapjáratot állítok leáll és nem indul be.
Ha 1800 körül van az alapjárat nem áll le és megy is gond nélkül mintha semmi baja nem lenne viszont ha leállítom ott a vége megint nem indul.
A karbit kipucoltam 2x utána kicseréltem a tartalék karbira, kondenzátort cseréltem. A gyújtásom jó, a szikra szép és akkor van amikor kel.
Szimering nem hiszem,hogy gond lenne. Rossz hőértékű gyertyára gondolok talán az a baj. Brisk N15YC gyertyám van lehet gond?
Amúgy két napja csinálja.egyik pillanatról a másikra.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
-Szegény az alapjárati keverék/ levegőelvétel,fúvóka tisztítás, bővítés.sexi22 írta:Help!! Miért csinálja azt a moci ezt 125 hogy jár egy darabig alapjáraton és egy kis idő múlva hirtelen leáll és nemindul?
- Gyenge az aksid, és nem bírja ellátni a gyújtást árammal/ feszmérés.
stb....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Ha amiatt nem indul amiért leáll, akkor valami kosz eltömítette valamelyik fúvókát.sexi22 írta:Help!! Miért csinálja azt a moci ezt 125 hogy jár egy darabig alapjáraton és egy kis idő múlva hirtelen leáll és nemindul?
Vagy dús az alapjárati keverék/sok olaj a benzinben/olajat szív a kuplung oldalról/rossz hőértékű gyertya. Ezek közül valami azt okozza, hogy beköpi a gyertyát ha egy darabig hagyod alapjáraton pöfögni és utána olajos/benzines gyertyával persze h nem indul újra.
Miután magától leállt, tekerd ki a gyertyát és nézd meg h nem-e taknyos. Drótkefével csiszold meg + tiszta ronggyal töröld le és párszor forgasd át a főtengelyt a berúgókarral így gyertya nélkül, hogy kiszellőzzön a henger. Ha ezután se indul, akkor karbi gond lehet.
Nekem rossz kopott karbi miatt nem lehetett alapjáratot állítani, folyton leállt, úgy ahogy neked. És nekem se indult utána, bár az a gyújtótrafó miatt volt. Ha bemelegedett, akkor nem indult újra.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
hell!
Szerintem sehol.
Én legalábbis nem leltem, ezért is került vissza a csatos karbi... Pedig csak egy súberhenger, meg egy levegőcsavar kellene...
Szerintem sehol.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Üzemanyagellátás
Help!! Miért csinálja azt a moci ezt 125 hogy jár egy darabig alapjáraton és egy kis idő múlva hirtelen leáll és nemindul?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Lenne egy halk ovatos kérdésem bing 84 karbihoz hol lehet alkarészt kapni, rendelni? A mulkor láttam valamelyik oldalon de most rohadtul nem találom. A tűtartó kis gyűrű szerűség kellene mert az enyém a tünél el van pattanva(megforasztottam de veszek bele másikat)+ az a műanyag darab kellene ami a súber felett van annak meg a pöcse tört le ami belemegy a bowden járatba. Bár nem tudom egyáltalán az kell-e rá mindenképpen. Csak a bowdent tartja ki ne essen a helyéről de a rugó olyan erős az életbe ki nem lazulhat így nem igazán értem a jelentőségét. Jobb híján(speckó ragasztó nem volt itthon
) megragasztottam pillanat ragasztóval de azt a benzin oldja így hamarosan bele fog esni a hengerbe és odalesz.
De a lényeg a fogyasztást még nem tudom(majd kiderül) de a legalsó állásba tettem a tűt így a Bambi 3 kipuffal megvadult a gép simán 110 megy utazóban.
Eddig a 100 is éppen hogy megvolt. 


De a lényeg a fogyasztást még nem tudom(majd kiderül) de a legalsó állásba tettem a tűt így a Bambi 3 kipuffal megvadult a gép simán 110 megy utazóban.


- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Be lehet alacsonyabb alapjáratot állítani, ha a mostani 30-35-ös alapjárati fúvóka helyett 40-eset teszek bele? Most olyan 1200 körül van, de nem olyan biztos a járása. Egyébként karbi, gyújtás minden jó, nem falsol sehol stb tehát minden rendben van.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Azért kapott sokat a szivatóval, mert a 70-es fúvóka helyett vagy 110-120-as volt bent
Most már jó.

- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Nem enged, teljesen új és belefújtam, tömít rendesen.MrDok írta:Esetleg átenged a szivató gumija...........allllli írta:Lehet mégsem kap sokat? Megnézem nem-e a szivató fúvóka a túl nagy.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Esetleg átenged a szivató gumija...........allllli írta:Lehet mégsem kap sokat? Megnézem nem-e a szivató fúvóka a túl nagy.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ha a benzinszint jól van beállítva, akkor súbertű, esetleg tűsfúvóka (a cső amiben van) csere. Elkopott a tű.allllli írta:Kicsit sokat kap a motorom. Szivató szinte nem is kell neki, már januárban sem kellett. Úgy indul el, de félgáztól feljebb kell húzni, hogy ne álljon le és füstöl nagyon. Ezután rögtön el is veszem a szivatót. A gyertya se a legvilágosabb.
Tű a lehetó legmélyebben van. Fűfúvóka 115, alapjárati 40.
Min variáljak, hogy kevesebbet kapjon? Érekvelemit ha 100 as főfuvit vagy 35 ös alapjáratit teszek bele? vagy vegyem lentebb az úszószintet?
Az utángyári tűvel viszont nem biztos hogy jó lesz, lehet reszelgetni kell rajta, ezt meg inkább hozzáértő csinálja.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
allllli írta:Kicsit sokat kap a motorom. Szivató szinte nem is kell neki, már januárban sem kellett. Úgy indul el, de félgáztól feljebb kell húzni, hogy ne álljon le és füstöl nagyon. Ezután rögtön el is veszem a szivatót. A gyertya se a legvilágosabb.
Tű a lehetó legmélyebben van. Fűfúvóka 115, alapjárati 40.
Min variáljak, hogy kevesebbet kapjon? Érekvelemit ha 100 as főfuvit vagy 35 ös alapjáratit teszek bele? vagy vegyem lentebb az úszószintet?
Én hétvégén cseréltem ki a kis Etz-n a 115-ös fúvókát 100-asra!!! Eddig a fogyasztása 5 l körül volt, most szerintem jóval csökkent, viszont a teljesítményét nem igazán lehet észere venni ,hogy csöökent! Sőt talán kicsit pörgősebb is lett, mert a kis fordulaton odahúzom neki, akkor mintha jobban felpörögne, mert nem fullad bele a benzinbe! Talán,talán a végsebessége változott kicsit, talán valamivel kevesebb lett, így kb. 90-95km/h-t visz maxba... bár igazából a 115-ös fúvókával se huzattam ki jobban! Ja és nekem se kellett nagyon szivatgatni! Szívatóval rúgtam párat, utána gyújtás szívató rúgás és már stabilan járt.... Talán ezzel a 100-sal egy hangyányival több szívatót igényel! Mondjuk nekem az alapjáratim 35-ös, de szerintem olyat ne tegyél bele, a gyári is 40-es! Én még most akarok szerezni egy 40-et, csak nem volt a boltba....
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Kicsit sokat kap a motorom. Szivató szinte nem is kell neki, már januárban sem kellett. Úgy indul el, de félgáztól feljebb kell húzni, hogy ne álljon le és füstöl nagyon. Ezután rögtön el is veszem a szivatót. A gyertya se a legvilágosabb.
Tű a lehetó legmélyebben van. Fűfúvóka 115, alapjárati 40.
Min variáljak, hogy kevesebbet kapjon? Érekvelemit ha 100 as főfuvit vagy 35 ös alapjáratit teszek bele? vagy vegyem lentebb az úszószintet?
Tű a lehetó legmélyebben van. Fűfúvóka 115, alapjárati 40.
Min variáljak, hogy kevesebbet kapjon? Érekvelemit ha 100 as főfuvit vagy 35 ös alapjáratit teszek bele? vagy vegyem lentebb az úszószintet?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Gabsic, ezzel a kopogással sokáig küzdöttem én is. Egyértelműen elszegényedik benzinben a keverék, és emiatt detonál. Vedd kisebbre az alapjáratot a suber leengedésével, és adj neki alapjárati keveréket a levegőcsavarral. Az úszószinteden is emelhetsz ~1 mm-t. + adj neki még 1-2 fok előgyújtást. Nekem ezekkel a műveletekkel teljesen eltűnt a jelenség. Jelenleg 175-ösnek megfelelő 30 éves klg gyertyával járok, mert a másik megpusztult, és nem vettem még újat. Ezzel se kopog.
Ha a főtengelyszimeringekben nem vagy 100%-ig biztos, akkor a gyújtás oldalit cseréld ki. Ha ott szed egy kis levegőt, akkor is el tud szegényedni zárt suberrel.
Ha a főtengelyszimeringekben nem vagy 100%-ig biztos, akkor a gyújtás oldalit cseréld ki. Ha ott szed egy kis levegőt, akkor is el tud szegényedni zárt suberrel.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ha hasonló céllal használod pl. túrázni, egy Gold Winget is össze lehet hasonlítani egy 25-ös robogóval.Perec írta: Na jó csak a GS meg az SV is viszonylag új 4 ütemű, ha minden igaz! Nincs összehasonlítási alap!
Amúgy a nagy MZ az pont úgy fogyaszt 3,5-öt 80-nál, mint az SV 3,8-at 130-nál, nem lehetetlen, de nem is túl valószínű. Általános esetben szereti meginni legalább a 4-et.
A gyárban szerintem papíron számították ki ezeket a fogyasztási görbéket.
Épp most voltam Pesten és minden további nélkül bezabálta a 3,6-ot 80-as tempónál, pedig még némi hátszél is volt.
Kérdésem is lenne: ugyanúgy szenvedek ezzel a fúrás utáni kopogás dologgal, mint tavaly: meleg motornál tartós haladás után gázelvételnél jelentkezik, néha csak párat koppan, de amikor nem zártam el a gázt teljesen csak visszább engedtem volt, hogy folyamatosan mintha nem gáz nyomná le a dugót hanem kalapács. Érdekes, hogy az alapjárati levegőcsavarra reagált és dúsabb alapjáratnál jóval kisebb a kopogási hajlam. Kipróbáltam egy NGK 9-es! (280-as hőérték) gyertyát is, érzésre segít is, de meg nem szüntette teljesen a problémát. Ezen az etanol segíthetne, ha lehetne még kapni? Vagy a présmérettel kell feljebb mennem pár tizeddel, 1,0 mm-rel raktam össze. 1 tized is számít, vagy az 1,2-1,3 at kellene megcélozni? Olvastam a fórumon, hogy más is szenvedett vele, de a megoldást nem találtam meg.[/quote]
Én szenvedtem vele. Konkrét megoldást nem találtam. Gyári kipuval hajlamos volt ezt csinálni, az etanol tényleg segített, viszont egy tankhoz egy litert keverve nem jelentkezett a dolog. Most a világot szétüvöltő rezós kipu van fent, ezzel nem jelentkezik.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Üzemanyagellátás
Ha hasonló céllal használod pl. túrázni, egy Gold Winget is össze lehet hasonlítani egy 25-ös robogóval.Veszy2107 írta:Na jó csak a GS meg az SV is viszonylag új 4 ütemű, ha minden igaz! Nincs összehasonlítási alap!szili83 írta: Én GS500-al jártam 3.5l-ből, és SV650-el 3.8-al. És ott az utazó tempó nem 70-90 között volt, hanem 110-130-al szoktam menni (persze SV a 130, mert a GS az 110-et szerette jobban)...
Amúgy a nagy MZ az pont úgy fogyaszt 3,5-öt 80-nál, mint az SV 3,8-at 130-nál, nem lehetetlen, de nem is túl valószínű. Általános esetben szereti meginni legalább a 4-et.
A gyárban szerintem papíron számították ki ezeket a fogyasztási görbéket.
Épp most voltam Pesten és minden további nélkül bezabálta a 3,6-ot 80-as tempónál, pedig még némi hátszél is volt.
Kérdésem is lenne: ugyanúgy szenvedek ezzel a fúrás utáni kopogás dologgal, mint tavaly: meleg motornál tartós haladás után gázelvételnél jelentkezik, néha csak párat koppan, de amikor nem zártam el a gázt teljesen csak visszább engedtem volt, hogy folyamatosan mintha nem gáz nyomná le a dugót hanem kalapács. Érdekes, hogy az alapjárati levegőcsavarra reagált és dúsabb alapjáratnál jóval kisebb a kopogási hajlam. Kipróbáltam egy NGK 9-es! (280-as hőérték) gyertyát is, érzésre segít is, de meg nem szüntette teljesen a problémát. Ezen az etanol segíthetne, ha lehetne még kapni? Vagy a présmérettel kell feljebb mennem pár tizeddel, 1,0 mm-rel raktam össze. 1 tized is számít, vagy az 1,2-1,3 at kellene megcélozni? Olvastam a fórumon, hogy más is szenvedett vele, de a megoldást nem találtam meg.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
szili83 írta:Ha 6l-t eszik, akkor az már gáz. Kocsit ki lehet annyiból hozni.Buster17 írta:Köszi!
Ismerősömnek volt és neki 6-ot fogyasztott és akit ismert és ilyen motorja volt és mind többet fogyasztott. Kicsit érdekes![]()
90ért már láttam egész jónak tűnőt, de ahogy ismerem magam: Ami nem gyári az le, ami nincs rajta az fel, újra fényezés, szerelgetés stb.
Én GS500-al jártam 3.5l-ből, és SV650-el 3.8-al. És ott az utazó tempó nem 70-90 között volt, hanem 110-130-al szoktam menni (persze SV a 130, mert a GS az 110-et szerette jobban)...
Na jó csak a GS meg az SV is viszonylag új 4 ütemű, ha minden igaz! Nincs összehasonlítási alap!
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Üzemanyagellátás
De van haszna,nagyobb sűritési arányt elvisel.allllli írta:Elvileg az ólom a benzinben a négyüteműeknek jó a szelepek miatt. "Puhábban" zárulnak vissza és így kíméli a szeleptányérokat. Állítólag kétüteműekben semmi haszna nincs. De javítsatok ki ha tévedek.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Elvileg az ólom a benzinben a négyüteműeknek jó a szelepek miatt. "Puhábban" zárulnak vissza és így kíméli a szeleptányérokat. Állítólag kétüteműekben semmi haszna nincs. De javítsatok ki ha tévedek.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Ólompótlót használtok?ha igen mit javasoltok.
Ne valami grafitost ha lehet.
Ne valami grafitost ha lehet.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég