Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

KILL3R etz írta:Gyújtáskapcsoló? :roll:
Szerintem is, és emellett az akku feszültségre is rámérnék állásban, a jelenség közben, meg utána is.
Főleg azért gondolom mert "pihentetés" után jó.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gyújtáskapcsoló? :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Szerintem a lineális interpolálás nem jó. Ha 86-oshoz tartozik 3mm, 92-höz 3,6, akkor 95-höz 3,9. 100-ashoz pedig 4,4mm előgyújtás? Ez nekem soknak tűnik. 100-as benzinhez esetleg egy 3,8-as még elmegy, de szerintem az már sok. A motor alkatrészek túlzott terhelésnek lennének kitéve.
Azért azt hiszem délután kipróbálom gyakorlatban is :)
Kis segítségre szorulok a köv. témában:
Mikor tompítottat kapcsolok, a gyújtás és minden egyéb elektronika megszűnik üzemelni 1-1,5mp-re. Ezért csak menet közben merek lámpát kapcsolni. Ha leállítom a motort és kb fél órán belül újra berúgom akkor nem csinálja ezt.
Amit már megpróbáltam orvoslás gyanánt? lámpa testben megtisztítottam a földelést és az összes érintkezést. A biztosíték nem olvadt ki.
Mi lehet a kínja?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem volt mikor elmászot és 3,4 körül volt az előgyujtásom és hát igen versenygép lett belőle... :D De a hangja nem volt valami egészséges így vissza is lett véve...

Ja igen és a Honda trafóról annyit még. Nem kell agyon fényezni meg egedbe emelni mert nem egy nagy durranás azért. Pont olyan mint egy hagyományos trafó semmivel nem tud többet... :)
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

A régmúltban hogy nagyobb legyen a kompresszió mivel az új nagyobb oktánszámú benzin bírja és, hogy az előgyújtás gyári értéken maradjon a hengerfejből vettünk le.

zudori írta:Akkor próbáljuk ki a 3,5 mm-es előgyújtást! A leírtak alapján érezhető a változás. Az én motoromban jelenleg kb. 200 km van, nem kísérleteznék vele, hiszen még ezzel sincs megfelelő tapasztalatom.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Akkor próbáljuk ki a 3,5 mm-es előgyújtást! A leírtak alapján érezhető a változás. Az én motoromban jelenleg kb. 200 km van, nem kísérleteznék vele, hiszen még ezzel sincs megfelelő tapasztalatom.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Stephanus írta:
Patrik írta:95-ös nek nagyobb előgyújtás? :shock: ez fura nagyobb kompresszió tűrő képességű üzemanyagnál,kisebb kompresszió értéknél gyújtunk és még jobban is megy a motor? Különös, felettébb különös. :twisted:
Pedig ez így helyes.
Normális esetben a detonáció NEM önmagában a dugattyú által létrehozott sűrítés hatására következik be, hanem a megkezdődött égés miatti nyomásnövekedés, és a dugattyú által létrehozott sűrítés együttes hatására, az égéstér azon részeiben, ahova még nem jutott el a lángfront. Kisebb előgyújtás hatására az égés jobban áttolódik a holtpont utánra, ahol a dugattyú mozgása már a nyomást csökkenti, így kisebb lesz a csúcsnyomás, kisebb eséllyel alakul ki detonáció. Nagyobb előgyújtással a hatás ellentétes. Viszont a lehető legnagyobb, kopogás nélkül elérhető előgyújtás a kívánatos, mivel nagyobb előgyújtásnál a keverék nagyobb része tud elégni a munkaütem kezdetére, nagyobb lesz a nyomás a hengerben, ezért nagyobb lesz a nyomaték és a hatásfok.
Tehát az előgyújtás célja nem az, hogy meggyújtsuk a keveréket még mielőtt az magától meggyullad. Nem gyulladhat meg magától! Ha mégis, akkor ott valami nagyon nincs rendben abban a motorban, és valószínűleg ebben az esetben sem a sűrítés hatására következik be az öngyulladás, hanem valami (gyertya, koksz a dugattyútetőn, stb) túl meleg a hengerben.
A könyv a 92-es benzinre ír egy ajánlott (növelt) előgyújtás-értéket. A gond hogy komolyabban nem ír a témáról, csak jóformán hogy "mivel más a benzin ezért így lesz jó". A nyakamat rá hogy nem elég lineárisan interpolálni (+1 oktánszám = +x mm előgyújtás) hanem különböző változókat figyelembe vévő képletet kéne használni. A képletet viszont sajnos nem közlik. Ehhez már szakirányú mérnök kéne aki levezeti, nem elég pár lelkes hobbista :)

A téma "más helyen" is előjött már egyszer, valaki interpolációval ki is számolta hogy 95-öshöz valami abszolút hihetetlen, 4.5mm feletti előgyújtás lenne jó, így ez a fajta számítás elég valószínű hogy hibás megközelítés - a gyújtásidőpontot nem lehet a végtelenségig előretolni mert a vezérlés fix, figyelembe kell venni hogy mennyi idő az átömlés és öblítés, mikor zárnak az ablakok, különben pont az ellenkező hatást éred el mint amit szeretnél.
Persze ezeket is lehet módosítani de ez az irány már nagyon messze vezet.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

popitty írta:Nyilvánvaló,hogy nyáron jó időben nem a gép előtt ülünk. Szerencsémre az alkatrész cserékkel sikerül megállapítanom a hibát.
z25z írta:Nyilván senki nem volt jelen, aki tudott volna segíteni. Ennek kapcsán az jut eszembe, hogy Áron klubtársunk nagyon el van tűnve, csak nem érte valami baj? Nem jellemző rá, hogy se ide, se a FB-re nem kommentel....főleg az ilyen neki "kisujjában lévő" kérdésekre :shock:
Köszi az aggódást :) visszatértem :)
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Nyilvánvaló,hogy nyáron jó időben nem a gép előtt ülünk. Szerencsémre az alkatrész cserékkel sikerül megállapítanom a hibát.
z25z írta:Nyilván senki nem volt jelen, aki tudott volna segíteni. Ennek kapcsán az jut eszembe, hogy Áron klubtársunk nagyon el van tűnve, csak nem érte valami baj? Nem jellemző rá, hogy se ide, se a FB-re nem kommentel....főleg az ilyen neki "kisujjában lévő" kérdésekre :shock:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:Nyilván senki nem volt jelen, aki tudott volna segíteni. Ennek kapcsán az jut eszembe, hogy Áron klubtársunk nagyon el van tűnve, csak nem érte valami baj? Nem jellemző rá, hogy se ide, se a FB-re nem kommentel....főleg az ilyen neki "kisujjában lévő" kérdésekre :shock:
Nincs baja.Elutazott
Ezt írta nekem 29-én:"legközelebb köv. hét szombaton leszek gépnél"

Magyarul holnap.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Pár napja feltettem egy témát a gyújtásbeállítással kapcsolatban, ígértem egy cikket, most feltöltöm.
Kép

Kép
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Nyilván senki nem volt jelen, aki tudott volna segíteni. Ennek kapcsán az jut eszembe, hogy Áron klubtársunk nagyon el van tűnve, csak nem érte valami baj? Nem jellemző rá, hogy se ide, se a FB-re nem kommentel....főleg az ilyen neki "kisujjában lévő" kérdésekre :shock:
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Hali!
A bejegyzésem közben okafogyottá vált. Sikerült helyretenni minden. Azért kösz.
popitty írta:Üdv Márkatársak!
Már az előbb elengedtem egy jaj kiálltást de akkor még igen dühös voltam magamra. Most nyugodtan kicsit pontosabban leírom mi történt a géppel.
Tehát egy viharos megszakító hézag és gyujtás állítás után visszahelyeztem az állórészen lévő vezetékeket mint kiderült rosszul. A KÉK vezetéket a piros helyére a PIROS - at a kék helyére dugtam. Ezután próba útra mentem és akkor derült ki, hogy harmat gyenge a töltés vagy nem is tölt. Miután levettem a deklit rájöttem a cserére és megállapítottam, hogy a tekercs ami az alaplapon van megsült egészen fekete. Kicseréltem egy újra és amikor beindítottam a mocit felfénylett az üresjárati jelző és kiégett. Na innen a tanácstalanságom, hogy most mi is van mitől a túláram.
A kérdéseim, hogy mi ment tönkre
- a fesszabályzó (elektromos)
- az állórész
- forgórész
- mindhárom és még valami
Nagyon remélem csak a feszszab. mivel tútöltés miatt éghetett ki az égő.
Mellékelek egy fotót amin beszámoztam 1-el 2-el a megcserélt vezetékeket.
Már többször kaptam segítséget most ismét kérem. Az is jó ha kapok tel.számot és csörgök így gyorsabb és közvetlenebb. Akik korábbi problámáim megoldásában segítettek azoknak kerestem tel.számukat de nem bukkantam rá.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Üdv Márkatársak!
Már az előbb elengedtem egy jaj kiálltást de akkor még igen dühös voltam magamra. Most nyugodtan kicsit pontosabban leírom mi történt a géppel.
Tehát egy viharos megszakító hézag és gyujtás állítás után visszahelyeztem az állórészen lévő vezetékeket mint kiderült rosszul. A KÉK vezetéket a piros helyére a PIROS - at a kék helyére dugtam. Ezután próba útra mentem és akkor derült ki, hogy harmat gyenge a töltés vagy nem is tölt. Miután levettem a deklit rájöttem a cserére és megállapítottam, hogy a tekercs ami az alaplapon van megsült egészen fekete. Kicseréltem egy újra és amikor beindítottam a mocit felfénylett az üresjárati jelző és kiégett. Na innen a tanácstalanságom, hogy most mi is van mitől a túláram.
A kérdéseim, hogy mi ment tönkre
- a fesszabályzó (elektromos)
- az állórész
- forgórész
- mindhárom és még valami
Nagyon remélem csak a feszszab. mivel tútöltés miatt éghetett ki az égő.
Mellékelek egy fotót amin beszámoztam 1-el 2-el a megcserélt vezetékeket.
Már többször kaptam segítséget most ismét kérem. Az is jó ha kapok tel.számot és csörgök így gyorsabb és közvetlenebb. Akik korábbi problámáim megoldásában segítettek azoknak kerestem tel.számukat de nem bukkantam rá.
Csatolmányok
DSCF2488_4 Állórésézkötés 1 2 felcserélése.pdf
(710.1 KiB) Letöltve 195 alkalommal.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Igen ez a probléma ismert és próbálkoztam a megfejtéssel de nem jutottam zöldágra. Viszont mikor beraktam egy régi még textilbakelitből készült megszakítót miden jobb lett. A jelenség egyébként olyan mint ha a bütyök ment volna el a helyéről vagy elkopott volna. Ehhez hasonló az is ha a megszakító kalapács lába kobott de a nagyon feltűnő. Még az lehetne, hogy a főtengely sem fordul el de ez kizárt mivel a sonkával egyben van. Nézegettem régi megszakítókat és az látszik, van amelyiknek a leszorító csavar rés iránya más. Olyan is van aminek egészen rövid és ezek jobban állíthatók. De valójában a franc tudja mi produkálja ezt a jelenséget. Az én megszakító hézagom most 0,5 mm ez még egy régi motornál elnézhető eltérés. Azt hiszem csak megszakítót kell toszogatni erre arra.
Amit meg az üzemanyagról olvastál szerintem nem ül. A 95-ösnek jobb a kopogásállósága (kisebb eséllyel megy át dieselbe) viszont a motor fordulat tartománya amiben dolgozik nem változik. Szerintem legjobb a gyári érték.


pdav87 írta:Üdv!

Nekem is kis ts em van, és a megszakító alaplapja teljesen jobbra van tolva, de még így is később gyújt mint kéne.A motor így is működik, de alapjárat az nincs.(0,9 es a megszakítóhézag és teljesenjobbra van eltolva, ha csökkentem a hézagot akkor már a felső holtpont után van a szikra). Van egy könyv a címe azthiszem hogyan tovább mz, ebben azt írják, hogy 3,5 mm kell állítani az előgyújtást, mert a 95 ös benzinnek előbbre kell vinni és akkor a motor nyomatékosabb és stabilabb az alapjárat is. Ezt a részt majd bemásolom ide.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Üdv. Mindenkinek!
Segítséget kérnék az alábbiban.
Egy szervizelés után kevés volt a töltésem. Amikor kerestem a hibát észre vettem ,hogy a mellékelt fotón
1-s és 2-s számmal megjelölt vezetékeket felcserélve raktam vissza és tönkre ment a tekercs. Amikor kicseréltem a tekercset a beindítás után felfénylett az üresjárati lámpa és kiégett. A kérdésem az, hogy mi mehetett még tönkre a feszszabályzó, álló és forgórész, vagy ez mind?
Előre is kösz!
Csatolmányok
DSCF2488_1 Állórésézkötés 1 2 felcserélése.pdf
(3.99 MiB) Letöltve 193 alkalommal.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

Patrik írta:95-ös nek nagyobb előgyújtás? :shock: ez fura nagyobb kompresszió tűrő képességű üzemanyagnál,kisebb kompresszió értéknél gyújtunk és még jobban is megy a motor? Különös, felettébb különös. :twisted:
Pedig ez így helyes.
Normális esetben a detonáció NEM önmagában a dugattyú által létrehozott sűrítés hatására következik be, hanem a megkezdődött égés miatti nyomásnövekedés, és a dugattyú által létrehozott sűrítés együttes hatására, az égéstér azon részeiben, ahova még nem jutott el a lángfront. Kisebb előgyújtás hatására az égés jobban áttolódik a holtpont utánra, ahol a dugattyú mozgása már a nyomást csökkenti, így kisebb lesz a csúcsnyomás, kisebb eséllyel alakul ki detonáció. Nagyobb előgyújtással a hatás ellentétes. Viszont a lehető legnagyobb, kopogás nélkül elérhető előgyújtás a kívánatos, mivel nagyobb előgyújtásnál a keverék nagyobb része tud elégni a munkaütem kezdetére, nagyobb lesz a nyomás a hengerben, ezért nagyobb lesz a nyomaték és a hatásfok.
Tehát az előgyújtás célja nem az, hogy meggyújtsuk a keveréket még mielőtt az magától meggyullad. Nem gyulladhat meg magától! Ha mégis, akkor ott valami nagyon nincs rendben abban a motorban, és valószínűleg ebben az esetben sem a sűrítés hatására következik be az öngyulladás, hanem valami (gyertya, koksz a dugattyútetőn, stb) túl meleg a hengerben.
KépKép
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

95-ös nek nagyobb előgyújtás? :shock: ez fura nagyobb kompresszió tűrő képességű üzemanyagnál,kisebb kompresszió értéknél gyújtunk és még jobban is megy a motor? Különös, felettébb különös. :twisted:
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka »

Lehet,hogy nagyon kopott a megszakítókalapács?Próbáltad már új megszakítóval,vagy az azt tartó alaplappal?(gyári cuccokra gondolok)
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Üdv!

Nekem is kis ts em van, és a megszakító alaplapja teljesen jobbra van tolva, de még így is később gyújt mint kéne.A motor így is működik, de alapjárat az nincs.(0,9 es a megszakítóhézag és teljesenjobbra van eltolva, ha csökkentem a hézagot akkor már a felső holtpont után van a szikra). Van egy könyv a címe azthiszem hogyan tovább mz, ebben azt írják, hogy 3,5 mm kell állítani az előgyújtást, mert a 95 ös benzinnek előbbre kell vinni és akkor a motor nyomatékosabb és stabilabb az alapjárat is. Ezt a részt majd bemásolom ide.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

aronpfabian írta:
popitty írta:Üdv és igen jó időt mindenkinek!
Valamelyik földtörténeti őskorban olvastam egy bejegyzést ami arról panaszkodik, hogy a Ts-én a megszakító cseréje után szinte már nem lehet gyújtást állítani mert az alaplapot szélső helyzetbe kell tolni. Sajna minden régészeti kutatásom ellenére nem tudtam ráakadni a cikkre ezért tudom szentségtörés de megkérdezem, hogy ez a jelenség a rossz alaplapú megszakító következménye? Van e különbség a megszakítók alakja között és hol szerezhető be ilyen. Tudom nem egy konkrét kérdés de most a csere után nekem is szélső állában van az alaplapom és így hogyan tovább. Visszaemlékezve a klasszikus Mz korszakra akkor egy megszakító csere után nem feltétlen kellett gyújtást állítani. Ez ma képtelenség! Kérlek benneteket ha valakinek van valami ötlete ossza meg velem. Előre is kösz. Egy kis Ts-ről van szó.
Megszakítócsere után nem kellett gyújtást állítani? Tehát kopott megszakítót ezredmilliméterre ugyanannyit kopottra cseréltél? (biztosan nem)
Értem hogy a gyújtásnak akkora a tűrése hogy nem volt komoly különbség, de utógyújtás helyett előgyújtást csináltál magadnak.

A megszakítókról és formájukról itt olvashatsz. Leginkább börzén vagy apróhirdetésből szerezhető be, a boltban kaphatóakat általában megnézni sem érdemes.

Ha nagyon nem adja ki a bolti megszakító, lehet az alaplapján hajlítani egy kicsit, utána pedig a pogácsákat újra síkba csiszolni (ezt amúgy is érdemes mert tuti csálé és/vagy egyenetlen)

Ok. Kösz a tipp mellőzöm a boltit. Egyébként azt nem értem, hogy hogyan lehet ezeket a megszakítókat úgy beállítani, hogy az alaplap állásában akár 1 cm is legyen. Igaz ez a beállítást tartósan nem lehet rögzíteni egy idő után addig mászik az utógyújtás felé míg a korrigálással az alaplap újra a szélső állásba kerül.
Lehet kicsit el kellene mélyülnöm a témában. Kösz a tipp!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

popitty írta:Üdv és igen jó időt mindenkinek!
Valamelyik földtörténeti őskorban olvastam egy bejegyzést ami arról panaszkodik, hogy a Ts-én a megszakító cseréje után szinte már nem lehet gyújtást állítani mert az alaplapot szélső helyzetbe kell tolni. Sajna minden régészeti kutatásom ellenére nem tudtam ráakadni a cikkre ezért tudom szentségtörés de megkérdezem, hogy ez a jelenség a rossz alaplapú megszakító következménye? Van e különbség a megszakítók alakja között és hol szerezhető be ilyen. Tudom nem egy konkrét kérdés de most a csere után nekem is szélső állában van az alaplapom és így hogyan tovább. Visszaemlékezve a klasszikus Mz korszakra akkor egy megszakító csere után nem feltétlen kellett gyújtást állítani. Ez ma képtelenség! Kérlek benneteket ha valakinek van valami ötlete ossza meg velem. Előre is kösz. Egy kis Ts-ről van szó.
Megszakítócsere után nem kellett gyújtást állítani? Tehát kopott megszakítót ezredmilliméterre ugyanannyit kopottra cseréltél? (biztosan nem)
Értem hogy a gyújtásnak akkora a tűrése hogy nem volt komoly különbség, de utógyújtás helyett előgyújtást csináltál magadnak.

A megszakítókról és formájukról itt olvashatsz. Leginkább börzén vagy apróhirdetésből szerezhető be, a boltban kaphatóakat általában megnézni sem érdemes.

Ha nagyon nem adja ki a bolti megszakító, lehet az alaplapján hajlítani egy kicsit, utána pedig a pogácsákat újra síkba csiszolni (ezt amúgy is érdemes mert tuti csálé és/vagy egyenetlen)
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Üdv és igen jó időt mindenkinek!
Valamelyik földtörténeti őskorban olvastam egy bejegyzést ami arról panaszkodik, hogy a Ts-én a megszakító cseréje után szinte már nem lehet gyújtást állítani mert az alaplapot szélső helyzetbe kell tolni. Sajna minden régészeti kutatásom ellenére nem tudtam ráakadni a cikkre ezért tudom szentségtörés de megkérdezem, hogy ez a jelenség a rossz alaplapú megszakító következménye? Van e különbség a megszakítók alakja között és hol szerezhető be ilyen. Tudom nem egy konkrét kérdés de most a csere után nekem is szélső állában van az alaplapom és így hogyan tovább. Visszaemlékezve a klasszikus Mz korszakra akkor egy megszakító csere után nem feltétlen kellett gyújtást állítani. Ez ma képtelenség! Kérlek benneteket ha valakinek van valami ötlete ossza meg velem. Előre is kösz. Egy kis Ts-ről van szó.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Na ennek szívből örülök, hogy sikerült megoldani és csak ennyi volt a baj. :smt023
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Rosszul van vezetékelve a motor. Köszönöm!

Ellenőriztem a vezetékeket, a rajz alapján gyorsan átkötöttem működik.

A vendégem vagy egy sörre meg amit még kérsz. =D>
2 stroke force...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

ha jól látom a kapcsolási rajzot akkor nem: az 1-es a zöld az megy a kondira, a 15-ös pedig egy piros fekete pedig akku pozitív


úgyhogy ott lesz a kutya elásva, jelen állapot szerint mindkét vezetékre a kapcsolt pozitív (15-ös megy)


de előtúrtam a kapcsrajzot és lőttem neked róla képet tess:
Kép

Kép


18-as: trafó
19-es:megszakító
gn: grün/zőőőd
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

z25z írta:
Thomas_Hun írta:Sziasztok.

Megvettem és felhelyeztem ezt az elektronikus gyújtást. A leírtak alapján kötöttem be, de nincs szikra. Sötét árnyékos hely (sőt még a deknit is rátetem) a távolság 1,2-1,5mm a panel és a jeladó között.

(ami a kondenzátorra megy le vezeték az is a 15-ös csatlakozási pontról jön (ez így volt bekötve))


Kép


Kép
a kis led-ed mutatja, amit kell? legerősebben világító állapotban rögzítetted és amikor forgatod a főtengelyt, akkor világít majd kialszik, amikor tovább fordítod stb? tételezzük fel, hogy nem selejtes az új alkatrész, nem fogdostad össze olajos kézzel a fényvisszaverő részt? esetleg a szerelés közben pipából, trafóból kicsúszó gyújtókábel? ilyen helyeken néznék szét (esetleg gyertyacsere)
Tiszta mosott kézzel szereltem össze. A csatlakozások jók, mert visszatettem a megszakítót és elsőre volt szikra, sőtgyertyát is tettem újjat.
2 led van a panelen. Egy sárga és egy piros. A piros a legerősebb fényen világított amikor a jeladót és a panelt rögzítettem. Nem szennyeződött egyik része sem.
Nos, amit kérdezni akarok. Gyárilag a megszakító kondenzátorára lejövő vezeték a trafó 15-ös pontjáról jön?
2 stroke force...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Thomas_Hun írta:Sziasztok.

Megvettem és felhelyeztem ezt az elektronikus gyújtást. A leírtak alapján kötöttem be, de nincs szikra. Sötét árnyékos hely (sőt még a deknit is rátetem) a távolság 1,2-1,5mm a panel és a jeladó között.

(ami a kondenzátorra megy le vezeték az is a 15-ös csatlakozási pontról jön (ez így volt bekötve))


Kép


Kép
a kis led-ed mutatja, amit kell? legerősebben világító állapotban rögzítetted és amikor forgatod a főtengelyt, akkor világít majd kialszik, amikor tovább fordítod stb? tételezzük fel, hogy nem selejtes az új alkatrész, nem fogdostad össze olajos kézzel a fényvisszaverő részt? esetleg a szerelés közben pipából, trafóból kicsúszó gyújtókábel? ilyen helyeken néznék szét (esetleg gyertyacsere)
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Sziasztok.

Megvettem és felhelyeztem ezt az elektronikus gyújtást. A leírtak alapján kötöttem be, de nincs szikra. Sötét árnyékos hely (sőt még a deknit is rátetem) a távolság 1,2-1,5mm a panel és a jeladó között.

(ami a kondenzátorra megy le vezeték az is a 15-ös csatlakozási pontról jön (ez így volt bekötve))


Kép


Kép
2 stroke force...
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Sziasztok!

Sikerült a Ts 125 ös motoromnak a töltését megcsinálni, teljesen tökéletesen működik, egy magyar fesszabot raktam rá, na meg kicseréltem a vezetékek egy részét, teljesen jó lett, igaz az első izzót 25/25 wattosra cseréltem, de minden más eredeti. Töltök fel képeket, annak ellenére, hogy elektronikus a szabályzó, kell a tekercs ellenállás a dinamóra. A tapasztalat az, hogy nagyon sok embernek van a 6 voltos elektronikával gondja, de a vezetékek és a szabályzó javításával megoldhatóak a problémák. ( Nekem már csak azt kell megoldanom, hogy a gumi ne kopjon srégre :D )
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

[/quote]
Szebik András írta:A biztosíték stabil, sőt a gyengébb kábelokat újraforrasztottam és mindegyikre tettem zsugorcsöves szigetelést. Az aksikábelokat pedig vastagabbra cseréltem. Igazából azt nem értem, hogy menet közben mi fogyaszthat annyit, hogy 15 A áram terhelje tartósan a biztosítékot, mert mástól nem tud megmelegedni. Egyébként a műszerekben is már ledes háttér világítás van.
Menet közbe általában refivel megyek és néha szoktam a dudát használni, de ez így csak egy pillanatra érheti el a határt és nem tartósan, amitől a műanyag megolvad, a biztosíték pedig ép marad. Ami még lehetséges az egy esetleges testzárlat, egy enyhén kikopott vezetékkel, ami csak valamilyen rezonanica tartományban, hol hozzáér, hol nem a vázhoz. Más ötletem sajnos nincs.
Úgy hiszem az elejétől át kell majd bogarásznom az egész kábelrengeteget, mert lehet hogy nem olyan nagy a hiba, de nem szeretném ha valahol a semmi közepén véletlen lángra kapna.
Ilyen nekem is volt átvezetékeltem a motort teljesen,kapott lada feszszabot,de a jelenség megmaradt,nem is foglalkoztam vele ha már nagyon ótvarul nézett ki akkor kicseréltem,rátudtam,hogy valami fos műanyagból van ami nem bírja meleget,de 4 év alatt semmi gondot nem okozott.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

aronpfabian írta:
hell írta:Azt mondja már meg valaki miért nem jut el a lámpafejbe rendesen az áram magyarul a gyujtáskapcslónál már nincs meg a aktuális töltés érték. Így ha oda teszek bármilyen töltésmérőt nem azt mutatja mint lent az aksinál. Hol lehet a gond?
Ki van kapcsolva a gyújtás? :D
A 30 jelű vastag piros kábelt nézd meg ami az akku pozitív biztosítékról megy a gyújtáskapcsolóba.
Na igen nekem csak 2 biztosítékom van előző gazda megkókányolta. Megy vele így is csak valahogy azt veszem észre nem jut el a gyujtáskapcsolóhoz a megfelelő fesz. Szabi annó csinált akuőrt azt is a lámpafejbe kötöttem és az sem működik jól(kevesebb feszt mutat) + most hogy beletettem a kawa fordulat szám mérőt az sem azt mutatja amint kellene. Az szerint olyan 2v körül kevesebb van mint kellene. Persze az akkunál ha méret a töltés jó 14V körül van. Ez is egy nulladik tipusú gond lesz nyilván... :) De holnap rálesek.... De emlékeim szerint ott a vastaghoz még 2 másik vezeték is ment és úgy van 3 összekötve.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

hell írta:Azt mondja már meg valaki miért nem jut el a lámpafejbe rendesen az áram magyarul a gyujtáskapcslónál már nincs meg a aktuális töltés érték. Így ha oda teszek bármilyen töltésmérőt nem azt mutatja mint lent az aksinál. Hol lehet a gond?
Ki van kapcsolva a gyújtás? :D
A 30 jelű vastag piros kábelt nézd meg ami az akku pozitív biztosítékról megy a gyújtáskapcsolóba.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Azt mondja már meg valaki miért nem jut el a lámpafejbe rendesen az áram magyarul a gyujtáskapcslónál már nincs meg a aktuális töltés érték. Így ha oda teszek bármilyen töltésmérőt nem azt mutatja mint lent az aksinál. Hol lehet a gond?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

jura györgy írta:sziaztok na ezt én sem tudom, előzőgazdája 1 darab szivacsot gyömöszölt alá én ezt kidobtam ,most a kábelkötegen fekszik fell üdv. juragy
Pedig egy szivacsdarab van ott gyárilag is. Az elektromechanikus nem bírja a rázkódást.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziaztok na ezt én sem tudom, előzőgazdája 1 darab szivacsot gyömöszölt alá én ezt kidobtam ,most a kábelkötegen fekszik fell üdv. juragy
Avatar
Tomdee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tomdee »

Sziasztok!
Kis etz-nél a feszültség szabályzó hogyan van felfogatva? Az egyik oldalt van egy kis fül a vázon ahol egy kis gumi dugó tartja, na de a légszűrő oldalán mi tartja? Oda valami kis lapos gumi jön ami a váz és a légszűrő doboz között fogja?
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

hali 20 A amit vettem de majd ha eljutok a boltba még 1x akkor veszek 16 amperosat én is sokat szívtam ezzel üdv. juragy egyébként köszönöm a gyors választ
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

jura györgy írta:sziasztok, ETZ 250 a főbiztosíték hány A kell hogy legyen? üdv. juragy
16 (késes 15)
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, ETZ 250 a főbiztosíték hány A kell hogy legyen? üdv. juragy
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, sajna nem ismeretlen jelenség mostanában, mielőtt elkeserednél próbálj meg beszerezni, valami stabil minőségű biztosítékot ( pl: IMP, Litefuse, MTA gyártmányok) és azzal teszteld a rendszered. Az ilyen egységcsomagos, levélre zsugorfóliázott külöbféle méretű biztikből álló készletek, ujrahasznosított, szennyezett aluszármazékok, borzasztóan melegednek még a névleges terhelés alatt jóval is. Volt már ilyen miatt akinek a biztitáblát is kellett már cserélnem, (még a környezetét is összeolvasztotta). Sajna valóban nagyon AhogySikerül fajták. :smt013 :smt067
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Szebik András írta:...Ami még lehetséges az egy esetleges testzárlat, egy enyhén kikopott vezetékkel, ami csak valamilyen rezonanica tartományban, hol hozzáér, hol nem a vázhoz. Más ötletem sajnos nincs...

Trafón 15-ös vezeték, üléslap? Nagyon gyakori hiba.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

A biztosíték stabil, sőt a gyengébb kábelokat újraforrasztottam és mindegyikre tettem zsugorcsöves szigetelést. Az aksikábelokat pedig vastagabbra cseréltem. Igazából azt nem értem, hogy menet közben mi fogyaszthat annyit, hogy 15 A áram terhelje tartósan a biztosítékot, mert mástól nem tud megmelegedni. Egyébként a műszerekben is már ledes háttér világítás van.
Menet közbe általában refivel megyek és néha szoktam a dudát használni, de ez így csak egy pillanatra érheti el a határt és nem tartósan, amitől a műanyag megolvad, a biztosíték pedig ép marad. Ami még lehetséges az egy esetleges testzárlat, egy enyhén kikopott vezetékkel, ami csak valamilyen rezonanica tartományban, hol hozzáér, hol nem a vázhoz. Más ötletem sajnos nincs.
Úgy hiszem az elejétől át kell majd bogarásznom az egész kábelrengeteget, mert lehet hogy nem olyan nagy a hiba, de nem szeretném ha valahol a semmi közepén véletlen lángra kapna.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Szebik András írta:Akkor mértem. Gyújtás nélkül 0. Szóval testzárlat talán nincs. Csak gyújtással 2.5A. Lámpával úgy emlékszem 8,5 A.
Szorosan ül a biztosíték? Ha lötyög, szikrázhat és melegedhet
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Akkor mértem. Gyújtás nélkül 0. Szóval testzárlat talán nincs. Csak gyújtással 2.5A. Lámpával úgy emlékszem 8,5 A.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Szebik András írta:
aronpfabian írta: 16A késes?
Ha hengeres, az sajnos AS szabvány szerint készül egy ideje, simán lehet hogy izzik de nem olvad le...
A hengeres műanyagja összeolvadt, amiatt cseréltem le késesre a biztosíték táblát. Amúgy tévedtem, mert a kék biztosíték csak 15 A-es.
Szóval ez normális jelenség.
Annál sem normális. Valami komolyabb (20A+) multiméterrel mérj egy áramfelvételt a biztosítéknál!
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

Na sikeresen befejeződött. Meg kerültek a voltok is amint felkerült a fesszab. Egy öreg használt sokat látott feszültség szabályozó került fel de olyan jól ellátja a feladatát hogy majdnem sírtam amikor elkészült :) Sajna a hibásat elvitték cserébe, ezért már nem tudom elküldeni. De remélem nem lesz harag belőle :) Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget.
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

aronpfabian írta:
Szebik András írta:Sziasztok!

Holnap viszem műszakira a motorom és gondoltam előtte azért kicsit átnézem. Hát jól tettem... A tavaly kicserélt késes biztosíték táblában a pozitív 16A-os biztosítéka összeolvadt. Mármint a műanyag. A biztosíték szál rendben volt.
Gondoltam rámérek, mi a helyzet amper fronton, de fogyasztó nélkül hamar tölt, az összes fogyasztó bekapcsolásával (lámpa, fék, index) 3000 ford. környékén már többet termel mint az amperfogyás.
Ez utalhat valami más jellegű problémára?
Egyébként pont az ilyen összeolvadás miatt cseréltem ki késésre a régi biztosítéktáblát.
16A késes?
Ha hengeres, az sajnos AS szabvány szerint készül egy ideje, simán lehet hogy izzik de nem olvad le...
A hengeres műanyagja összeolvadt, amiatt cseréltem le késesre a biztosíték táblát. Amúgy tévedtem, mert a kék biztosíték csak 15 A-es.
Szóval ez normális jelenség.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Szebik András írta:Sziasztok!

Holnap viszem műszakira a motorom és gondoltam előtte azért kicsit átnézem. Hát jól tettem... A tavaly kicserélt késes biztosíték táblában a pozitív 16A-os biztosítéka összeolvadt. Mármint a műanyag. A biztosíték szál rendben volt.
Gondoltam rámérek, mi a helyzet amper fronton, de fogyasztó nélkül hamar tölt, az összes fogyasztó bekapcsolásával (lámpa, fék, index) 3000 ford. környékén már többet termel mint az amperfogyás.
Ez utalhat valami más jellegű problémára?
Egyébként pont az ilyen összeolvadás miatt cseréltem ki késésre a régi biztosítéktáblát.
16A késes?
Ha hengeres, az sajnos AS szabvány szerint készül egy ideje, simán lehet hogy izzik de nem olvad le...
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Sziasztok!

Holnap viszem műszakira a motorom és gondoltam előtte azért kicsit átnézem. Hát jól tettem... A tavaly kicserélt késes biztosíték táblában a pozitív 16A-os biztosítéka összeolvadt. Mármint a műanyag. A biztosíték szál rendben volt.
Gondoltam rámérek, mi a helyzet amper fronton, de fogyasztó nélkül hamar tölt, az összes fogyasztó bekapcsolásával (lámpa, fék, index) 3000 ford. környékén már többet termel mint az amperfogyás.
Ez utalhat valami más jellegű problémára?
Egyébként pont az ilyen összeolvadás miatt cseréltem ki késésre a régi biztosítéktáblát.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég