Szerintem is, és emellett az akku feszültségre is rámérnék állásban, a jelenség közben, meg utána is.KILL3R etz írta:Gyújtáskapcsoló?
Főleg azért gondolom mert "pihentetés" után jó.
Szerintem is, és emellett az akku feszültségre is rámérnék állásban, a jelenség közben, meg utána is.KILL3R etz írta:Gyújtáskapcsoló?
zudori írta:Akkor próbáljuk ki a 3,5 mm-es előgyújtást! A leírtak alapján érezhető a változás. Az én motoromban jelenleg kb. 200 km van, nem kísérleteznék vele, hiszen még ezzel sincs megfelelő tapasztalatom.
A könyv a 92-es benzinre ír egy ajánlott (növelt) előgyújtás-értéket. A gond hogy komolyabban nem ír a témáról, csak jóformán hogy "mivel más a benzin ezért így lesz jó". A nyakamat rá hogy nem elég lineárisan interpolálni (+1 oktánszám = +x mm előgyújtás) hanem különböző változókat figyelembe vévő képletet kéne használni. A képletet viszont sajnos nem közlik. Ehhez már szakirányú mérnök kéne aki levezeti, nem elég pár lelkes hobbistaStephanus írta:Pedig ez így helyes.Patrik írta:95-ös nek nagyobb előgyújtás? ez fura nagyobb kompresszió tűrő képességű üzemanyagnál,kisebb kompresszió értéknél gyújtunk és még jobban is megy a motor? Különös, felettébb különös.
Normális esetben a detonáció NEM önmagában a dugattyú által létrehozott sűrítés hatására következik be, hanem a megkezdődött égés miatti nyomásnövekedés, és a dugattyú által létrehozott sűrítés együttes hatására, az égéstér azon részeiben, ahova még nem jutott el a lángfront. Kisebb előgyújtás hatására az égés jobban áttolódik a holtpont utánra, ahol a dugattyú mozgása már a nyomást csökkenti, így kisebb lesz a csúcsnyomás, kisebb eséllyel alakul ki detonáció. Nagyobb előgyújtással a hatás ellentétes. Viszont a lehető legnagyobb, kopogás nélkül elérhető előgyújtás a kívánatos, mivel nagyobb előgyújtásnál a keverék nagyobb része tud elégni a munkaütem kezdetére, nagyobb lesz a nyomás a hengerben, ezért nagyobb lesz a nyomaték és a hatásfok.
Tehát az előgyújtás célja nem az, hogy meggyújtsuk a keveréket még mielőtt az magától meggyullad. Nem gyulladhat meg magától! Ha mégis, akkor ott valami nagyon nincs rendben abban a motorban, és valószínűleg ebben az esetben sem a sűrítés hatására következik be az öngyulladás, hanem valami (gyertya, koksz a dugattyútetőn, stb) túl meleg a hengerben.
Köszi az aggódást visszatértempopitty írta:Nyilvánvaló,hogy nyáron jó időben nem a gép előtt ülünk. Szerencsémre az alkatrész cserékkel sikerül megállapítanom a hibát.
z25z írta:Nyilván senki nem volt jelen, aki tudott volna segíteni. Ennek kapcsán az jut eszembe, hogy Áron klubtársunk nagyon el van tűnve, csak nem érte valami baj? Nem jellemző rá, hogy se ide, se a FB-re nem kommentel....főleg az ilyen neki "kisujjában lévő" kérdésekre
z25z írta:Nyilván senki nem volt jelen, aki tudott volna segíteni. Ennek kapcsán az jut eszembe, hogy Áron klubtársunk nagyon el van tűnve, csak nem érte valami baj? Nem jellemző rá, hogy se ide, se a FB-re nem kommentel....főleg az ilyen neki "kisujjában lévő" kérdésekre
Nincs baja.Elutazottz25z írta:Nyilván senki nem volt jelen, aki tudott volna segíteni. Ennek kapcsán az jut eszembe, hogy Áron klubtársunk nagyon el van tűnve, csak nem érte valami baj? Nem jellemző rá, hogy se ide, se a FB-re nem kommentel....főleg az ilyen neki "kisujjában lévő" kérdésekre
popitty írta:Üdv Márkatársak!
Már az előbb elengedtem egy jaj kiálltást de akkor még igen dühös voltam magamra. Most nyugodtan kicsit pontosabban leírom mi történt a géppel.
Tehát egy viharos megszakító hézag és gyujtás állítás után visszahelyeztem az állórészen lévő vezetékeket mint kiderült rosszul. A KÉK vezetéket a piros helyére a PIROS - at a kék helyére dugtam. Ezután próba útra mentem és akkor derült ki, hogy harmat gyenge a töltés vagy nem is tölt. Miután levettem a deklit rájöttem a cserére és megállapítottam, hogy a tekercs ami az alaplapon van megsült egészen fekete. Kicseréltem egy újra és amikor beindítottam a mocit felfénylett az üresjárati jelző és kiégett. Na innen a tanácstalanságom, hogy most mi is van mitől a túláram.
A kérdéseim, hogy mi ment tönkre
- a fesszabályzó (elektromos)
- az állórész
- forgórész
- mindhárom és még valami
Nagyon remélem csak a feszszab. mivel tútöltés miatt éghetett ki az égő.
Mellékelek egy fotót amin beszámoztam 1-el 2-el a megcserélt vezetékeket.
Már többször kaptam segítséget most ismét kérem. Az is jó ha kapok tel.számot és csörgök így gyorsabb és közvetlenebb. Akik korábbi problámáim megoldásában segítettek azoknak kerestem tel.számukat de nem bukkantam rá.
pdav87 írta:Üdv!
Nekem is kis ts em van, és a megszakító alaplapja teljesen jobbra van tolva, de még így is később gyújt mint kéne.A motor így is működik, de alapjárat az nincs.(0,9 es a megszakítóhézag és teljesenjobbra van eltolva, ha csökkentem a hézagot akkor már a felső holtpont után van a szikra). Van egy könyv a címe azthiszem hogyan tovább mz, ebben azt írják, hogy 3,5 mm kell állítani az előgyújtást, mert a 95 ös benzinnek előbbre kell vinni és akkor a motor nyomatékosabb és stabilabb az alapjárat is. Ezt a részt majd bemásolom ide.
Pedig ez így helyes.Patrik írta:95-ös nek nagyobb előgyújtás? ez fura nagyobb kompresszió tűrő képességű üzemanyagnál,kisebb kompresszió értéknél gyújtunk és még jobban is megy a motor? Különös, felettébb különös.
aronpfabian írta:Megszakítócsere után nem kellett gyújtást állítani? Tehát kopott megszakítót ezredmilliméterre ugyanannyit kopottra cseréltél? (biztosan nem)popitty írta:Üdv és igen jó időt mindenkinek!
Valamelyik földtörténeti őskorban olvastam egy bejegyzést ami arról panaszkodik, hogy a Ts-én a megszakító cseréje után szinte már nem lehet gyújtást állítani mert az alaplapot szélső helyzetbe kell tolni. Sajna minden régészeti kutatásom ellenére nem tudtam ráakadni a cikkre ezért tudom szentségtörés de megkérdezem, hogy ez a jelenség a rossz alaplapú megszakító következménye? Van e különbség a megszakítók alakja között és hol szerezhető be ilyen. Tudom nem egy konkrét kérdés de most a csere után nekem is szélső állában van az alaplapom és így hogyan tovább. Visszaemlékezve a klasszikus Mz korszakra akkor egy megszakító csere után nem feltétlen kellett gyújtást állítani. Ez ma képtelenség! Kérlek benneteket ha valakinek van valami ötlete ossza meg velem. Előre is kösz. Egy kis Ts-ről van szó.
Értem hogy a gyújtásnak akkora a tűrése hogy nem volt komoly különbség, de utógyújtás helyett előgyújtást csináltál magadnak.
A megszakítókról és formájukról itt olvashatsz. Leginkább börzén vagy apróhirdetésből szerezhető be, a boltban kaphatóakat általában megnézni sem érdemes.
Ha nagyon nem adja ki a bolti megszakító, lehet az alaplapján hajlítani egy kicsit, utána pedig a pogácsákat újra síkba csiszolni (ezt amúgy is érdemes mert tuti csálé és/vagy egyenetlen)
Megszakítócsere után nem kellett gyújtást állítani? Tehát kopott megszakítót ezredmilliméterre ugyanannyit kopottra cseréltél? (biztosan nem)popitty írta:Üdv és igen jó időt mindenkinek!
Valamelyik földtörténeti őskorban olvastam egy bejegyzést ami arról panaszkodik, hogy a Ts-én a megszakító cseréje után szinte már nem lehet gyújtást állítani mert az alaplapot szélső helyzetbe kell tolni. Sajna minden régészeti kutatásom ellenére nem tudtam ráakadni a cikkre ezért tudom szentségtörés de megkérdezem, hogy ez a jelenség a rossz alaplapú megszakító következménye? Van e különbség a megszakítók alakja között és hol szerezhető be ilyen. Tudom nem egy konkrét kérdés de most a csere után nekem is szélső állában van az alaplapom és így hogyan tovább. Visszaemlékezve a klasszikus Mz korszakra akkor egy megszakító csere után nem feltétlen kellett gyújtást állítani. Ez ma képtelenség! Kérlek benneteket ha valakinek van valami ötlete ossza meg velem. Előre is kösz. Egy kis Ts-ről van szó.
Tiszta mosott kézzel szereltem össze. A csatlakozások jók, mert visszatettem a megszakítót és elsőre volt szikra, sőtgyertyát is tettem újjat.z25z írta:a kis led-ed mutatja, amit kell? legerősebben világító állapotban rögzítetted és amikor forgatod a főtengelyt, akkor világít majd kialszik, amikor tovább fordítod stb? tételezzük fel, hogy nem selejtes az új alkatrész, nem fogdostad össze olajos kézzel a fényvisszaverő részt? esetleg a szerelés közben pipából, trafóból kicsúszó gyújtókábel? ilyen helyeken néznék szét (esetleg gyertyacsere)Thomas_Hun írta:Sziasztok.
Megvettem és felhelyeztem ezt az elektronikus gyújtást. A leírtak alapján kötöttem be, de nincs szikra. Sötét árnyékos hely (sőt még a deknit is rátetem) a távolság 1,2-1,5mm a panel és a jeladó között.
(ami a kondenzátorra megy le vezeték az is a 15-ös csatlakozási pontról jön (ez így volt bekötve))
a kis led-ed mutatja, amit kell? legerősebben világító állapotban rögzítetted és amikor forgatod a főtengelyt, akkor világít majd kialszik, amikor tovább fordítod stb? tételezzük fel, hogy nem selejtes az új alkatrész, nem fogdostad össze olajos kézzel a fényvisszaverő részt? esetleg a szerelés közben pipából, trafóból kicsúszó gyújtókábel? ilyen helyeken néznék szét (esetleg gyertyacsere)Thomas_Hun írta:Sziasztok.
Megvettem és felhelyeztem ezt az elektronikus gyújtást. A leírtak alapján kötöttem be, de nincs szikra. Sötét árnyékos hely (sőt még a deknit is rátetem) a távolság 1,2-1,5mm a panel és a jeladó között.
(ami a kondenzátorra megy le vezeték az is a 15-ös csatlakozási pontról jön (ez így volt bekötve))
Ilyen nekem is volt átvezetékeltem a motort teljesen,kapott lada feszszabot,de a jelenség megmaradt,nem is foglalkoztam vele ha már nagyon ótvarul nézett ki akkor kicseréltem,rátudtam,hogy valami fos műanyagból van ami nem bírja meleget,de 4 év alatt semmi gondot nem okozott.Szebik András írta:A biztosíték stabil, sőt a gyengébb kábelokat újraforrasztottam és mindegyikre tettem zsugorcsöves szigetelést. Az aksikábelokat pedig vastagabbra cseréltem. Igazából azt nem értem, hogy menet közben mi fogyaszthat annyit, hogy 15 A áram terhelje tartósan a biztosítékot, mert mástól nem tud megmelegedni. Egyébként a műszerekben is már ledes háttér világítás van.
Menet közbe általában refivel megyek és néha szoktam a dudát használni, de ez így csak egy pillanatra érheti el a határt és nem tartósan, amitől a műanyag megolvad, a biztosíték pedig ép marad. Ami még lehetséges az egy esetleges testzárlat, egy enyhén kikopott vezetékkel, ami csak valamilyen rezonanica tartományban, hol hozzáér, hol nem a vázhoz. Más ötletem sajnos nincs.
Úgy hiszem az elejétől át kell majd bogarásznom az egész kábelrengeteget, mert lehet hogy nem olyan nagy a hiba, de nem szeretném ha valahol a semmi közepén véletlen lángra kapna.
Na igen nekem csak 2 biztosítékom van előző gazda megkókányolta. Megy vele így is csak valahogy azt veszem észre nem jut el a gyujtáskapcsolóhoz a megfelelő fesz. Szabi annó csinált akuőrt azt is a lámpafejbe kötöttem és az sem működik jól(kevesebb feszt mutat) + most hogy beletettem a kawa fordulat szám mérőt az sem azt mutatja amint kellene. Az szerint olyan 2v körül kevesebb van mint kellene. Persze az akkunál ha méret a töltés jó 14V körül van. Ez is egy nulladik tipusú gond lesz nyilván... De holnap rálesek.... De emlékeim szerint ott a vastaghoz még 2 másik vezeték is ment és úgy van 3 összekötve.aronpfabian írta:Ki van kapcsolva a gyújtás?hell írta:Azt mondja már meg valaki miért nem jut el a lámpafejbe rendesen az áram magyarul a gyujtáskapcslónál már nincs meg a aktuális töltés érték. Így ha oda teszek bármilyen töltésmérőt nem azt mutatja mint lent az aksinál. Hol lehet a gond?
A 30 jelű vastag piros kábelt nézd meg ami az akku pozitív biztosítékról megy a gyújtáskapcsolóba.
Ki van kapcsolva a gyújtás?hell írta:Azt mondja már meg valaki miért nem jut el a lámpafejbe rendesen az áram magyarul a gyujtáskapcslónál már nincs meg a aktuális töltés érték. Így ha oda teszek bármilyen töltésmérőt nem azt mutatja mint lent az aksinál. Hol lehet a gond?
Pedig egy szivacsdarab van ott gyárilag is. Az elektromechanikus nem bírja a rázkódást.jura györgy írta:sziaztok na ezt én sem tudom, előzőgazdája 1 darab szivacsot gyömöszölt alá én ezt kidobtam ,most a kábelkötegen fekszik fell üdv. juragy
16 (késes 15)jura györgy írta:sziasztok, ETZ 250 a főbiztosíték hány A kell hogy legyen? üdv. juragy
Szebik András írta:...Ami még lehetséges az egy esetleges testzárlat, egy enyhén kikopott vezetékkel, ami csak valamilyen rezonanica tartományban, hol hozzáér, hol nem a vázhoz. Más ötletem sajnos nincs...
Szorosan ül a biztosíték? Ha lötyög, szikrázhat és melegedhetSzebik András írta:Akkor mértem. Gyújtás nélkül 0. Szóval testzárlat talán nincs. Csak gyújtással 2.5A. Lámpával úgy emlékszem 8,5 A.
Annál sem normális. Valami komolyabb (20A+) multiméterrel mérj egy áramfelvételt a biztosítéknál!Szebik András írta:A hengeres műanyagja összeolvadt, amiatt cseréltem le késesre a biztosíték táblát. Amúgy tévedtem, mert a kék biztosíték csak 15 A-es.aronpfabian írta: 16A késes?
Ha hengeres, az sajnos AS szabvány szerint készül egy ideje, simán lehet hogy izzik de nem olvad le...
Szóval ez normális jelenség.
A hengeres műanyagja összeolvadt, amiatt cseréltem le késesre a biztosíték táblát. Amúgy tévedtem, mert a kék biztosíték csak 15 A-es.aronpfabian írta:16A késes?Szebik András írta:Sziasztok!
Holnap viszem műszakira a motorom és gondoltam előtte azért kicsit átnézem. Hát jól tettem... A tavaly kicserélt késes biztosíték táblában a pozitív 16A-os biztosítéka összeolvadt. Mármint a műanyag. A biztosíték szál rendben volt.
Gondoltam rámérek, mi a helyzet amper fronton, de fogyasztó nélkül hamar tölt, az összes fogyasztó bekapcsolásával (lámpa, fék, index) 3000 ford. környékén már többet termel mint az amperfogyás.
Ez utalhat valami más jellegű problémára?
Egyébként pont az ilyen összeolvadás miatt cseréltem ki késésre a régi biztosítéktáblát.
Ha hengeres, az sajnos AS szabvány szerint készül egy ideje, simán lehet hogy izzik de nem olvad le...
16A késes?Szebik András írta:Sziasztok!
Holnap viszem műszakira a motorom és gondoltam előtte azért kicsit átnézem. Hát jól tettem... A tavaly kicserélt késes biztosíték táblában a pozitív 16A-os biztosítéka összeolvadt. Mármint a műanyag. A biztosíték szál rendben volt.
Gondoltam rámérek, mi a helyzet amper fronton, de fogyasztó nélkül hamar tölt, az összes fogyasztó bekapcsolásával (lámpa, fék, index) 3000 ford. környékén már többet termel mint az amperfogyás.
Ez utalhat valami más jellegű problémára?
Egyébként pont az ilyen összeolvadás miatt cseréltem ki késésre a régi biztosítéktáblát.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég