Elektronika topik - a pokol kapuja
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szuper, ezt nagyon megköszönném.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Zizi.Holnap beugrok a motorosboltba,úgy is arra járok és megtudakolom neked.z25z írta:Kicsit körülményes lenne. Netes rendelés volt. A lényeg, hogy úgy néz/ett ki, hogy tönkre ment az aksim. Az FB csoportban írtak dolgokat hogy lehet kideríteni kuka-e vagy sem. Az alapján viszont meg jónak tűnik. Lehet csak egy rossz kontakt miatt nem tudott feltöltődni a motorban...A lényeg hogy beszereztem egy újat, de ha a régi tényleg megúszta akkor nyilván nem kukázom ki, de addig nem is üzemelném be az újat. Fogalmam nincs meddig tárolható üzembe helyezés nélkül. Végül is a boltban is eláll évekig is akár, nem?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ugyan dehogy is küldjed nyugodtan azt is! Az új az azért csak új...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kicsit körülményes lenne. Netes rendelés volt. A lényeg, hogy úgy néz/ett ki, hogy tönkre ment az aksim. Az FB csoportban írtak dolgokat hogy lehet kideríteni kuka-e vagy sem. Az alapján viszont meg jónak tűnik. Lehet csak egy rossz kontakt miatt nem tudott feltöltődni a motorban...A lényeg hogy beszereztem egy újat, de ha a régi tényleg megúszta akkor nyilván nem kukázom ki, de addig nem is üzemelném be az újat. Fogalmam nincs meddig tárolható üzembe helyezés nélkül. Végül is a boltban is eláll évekig is akár, nem?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem kérdezd meg a kereskedőt.Ebbe ő a legilletékesebb.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Tudja-e valaki, hogy egy olyan akkut, ami gyári bontatlan csomagolásban van (szárazon töltött, savval feltöltendő) de nincs feltöltve savval, meddig lehet tárolni?
Tudja-e valaki, hogy egy olyan akkut, ami gyári bontatlan csomagolásban van (szárazon töltött, savval feltöltendő) de nincs feltöltve savval, meddig lehet tárolni?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet előbb meg kéne próbálni kölcsönkérni valakitől egy fesszabot, felszerelni és kipróbálni! Aztán vásárolni! Van aki a "mechanikusra" esküszik, van aki az elektromosra. Én szoptam eleget a régi "mechanikussal", így szereltem be ezt a gedvát, ami jelenleg mükszik. Akku sarukon van mérve a feszültség. Alapjáraton és 4000-es fordulaton!
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kösz a segítség! Veszek egy új feszszabot.
Az ellenállástekercs a DF gerjesztőáram kikapcsolásakor közvetlenül a D+-ról ad (kisebb áramú) gerjesztést az állórésznek. Erre szükség van a mechanikus fesz.szab. esetén mert ott nem lehet megoldani a megfelelően gyors ki-be kapcsolást, így 3 állás van: kis fordulaton a DF a +-ra kapcsolva, közepes fordulaton a DF nyelv "lebeg" és az ellenállástekercs ad kisebb gerjesztőáramot, nagy fordulaton a DF testelve így a tekercs árama sem az állórészen át folyik.
Bővebben itt: https://www.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU (a 12. percig érdekes, utána az elméletről áttér az MZ-étől eltérő Csepel fesz.szab. konkrét felépítésére)
Az elektronikus fesz.szab. csak ki-be kapcsolja a DF-re a +6V-t, de ezt iszonyat gyorsan tudja megtenni, nincs szükség tekercsen át táplált "köztes" állapotra ami a relé kapcsolási késedelmét hivatott áthidalni, nincs is felkészítve ilyenre az elektronika: nem testeli a DF-et nagy fordulaton, mert a fesz.szab. irányából kaphat(na) csak áramot. Viszont ha fennmarad a tekercs, akkor a (fesz.szab. szempontjából) kikapcsolt állásban is további gerjesztést kap a dinamó, tartós nagy fordulatnál túlterhelődik, leéghet![/quote]
Ez a fesz.szab. cserés lesz, túl hamar lekapcsolja a gerjesztést ha csak tekerccsel jó.aronpfabian írta:popitty írta:Ám visszaszereltem az állórészre a tekercset és hopp most vagy ezért vagy másért már egész alacsony fordulaton van töltésem. A dinamó szénkeféinél 7,5 V, az akku saruknál pedig csak 6,9 V és nem megy feljebb nagy fordulaton sem.
Az ellenállástekercs a DF gerjesztőáram kikapcsolásakor közvetlenül a D+-ról ad (kisebb áramú) gerjesztést az állórésznek. Erre szükség van a mechanikus fesz.szab. esetén mert ott nem lehet megoldani a megfelelően gyors ki-be kapcsolást, így 3 állás van: kis fordulaton a DF a +-ra kapcsolva, közepes fordulaton a DF nyelv "lebeg" és az ellenállástekercs ad kisebb gerjesztőáramot, nagy fordulaton a DF testelve így a tekercs árama sem az állórészen át folyik.
Bővebben itt: https://www.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU (a 12. percig érdekes, utána az elméletről áttér az MZ-étől eltérő Csepel fesz.szab. konkrét felépítésére)
Az elektronikus fesz.szab. csak ki-be kapcsolja a DF-re a +6V-t, de ezt iszonyat gyorsan tudja megtenni, nincs szükség tekercsen át táplált "köztes" állapotra ami a relé kapcsolási késedelmét hivatott áthidalni, nincs is felkészítve ilyenre az elektronika: nem testeli a DF-et nagy fordulaton, mert a fesz.szab. irányából kaphat(na) csak áramot. Viszont ha fennmarad a tekercs, akkor a (fesz.szab. szempontjából) kikapcsolt állásban is további gerjesztést kap a dinamó, tartós nagy fordulatnál túlterhelődik, leéghet![/quote]
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
[/quote]popitty írta:Ám visszaszereltem az állórészre a tekercset és hopp most vagy ezért vagy másért már egész alacsony fordulaton van töltésem. A dinamó szénkeféinél 7,5 V, az akku saruknál pedig csak 6,9 V és nem megy feljebb nagy fordulaton sem.
Ez a fesz.szab. cserés lesz, túl hamar lekapcsolja a gerjesztést ha csak tekerccsel jó.
Az ellenállástekercs a DF gerjesztőáram kikapcsolásakor közvetlenül a D+-ról ad (kisebb áramú) gerjesztést az állórésznek. Erre szükség van a mechanikus fesz.szab. esetén mert ott nem lehet megoldani a megfelelően gyors ki-be kapcsolást, így 3 állás van: kis fordulaton a DF a +-ra kapcsolva, közepes fordulaton a DF nyelv "lebeg" és az ellenállástekercs ad kisebb gerjesztőáramot, nagy fordulaton a DF testelve így a tekercs árama sem az állórészen át folyik.
Bővebben itt: https://www.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU (a 12. percig érdekes, utána az elméletről áttér az MZ-étől eltérő Csepel fesz.szab. konkrét felépítésére)
Az elektronikus fesz.szab. csak ki-be kapcsolja a DF-re a +6V-t, de ezt iszonyat gyorsan tudja megtenni, nincs szükség tekercsen át táplált "köztes" állapotra ami a relé kapcsolási késedelmét hivatott áthidalni, nincs is felkészítve ilyenre az elektronika: nem testeli a DF-et nagy fordulaton, mert a fesz.szab. irányából kaphat(na) csak áramot. Viszont ha fennmarad a tekercs, akkor a (fesz.szab. szempontjából) kikapcsolt állásban is további gerjesztést kap a dinamó, tartós nagy fordulatnál túlterhelődik, leéghet!
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali!
Megnéztem a sz.keféket jók. Ám visszaszereltem az állórészre a tekercset és hopp most vagy ezért vagy másért már egész alacsony fordulaton van töltésem. A dinamó szénkeféinél 7,5 V, az akku saruknál pedig csak 6,9 V és nem megy feljebb nagy fordulaton sem.
Te hol mértél 7,2 - 7,5 V-ot a saruknál vagy a szénkeféknél.
A bet.állás egyébként nekem a gyújtáskulcs jobb oldali utolsó állása. Itt a fórumon van egy korábbi fotó is hogy a gy.kapcsoló melyik érintkezője a 61-es. (zsakfos)
Megnéztem a sz.keféket jók. Ám visszaszereltem az állórészre a tekercset és hopp most vagy ezért vagy másért már egész alacsony fordulaton van töltésem. A dinamó szénkeféinél 7,5 V, az akku saruknál pedig csak 6,9 V és nem megy feljebb nagy fordulaton sem.
Te hol mértél 7,2 - 7,5 V-ot a saruknál vagy a szénkeféknél.
A bet.állás egyébként nekem a gyújtáskulcs jobb oldali utolsó állása. Itt a fórumon van egy korábbi fotó is hogy a gy.kapcsoló melyik érintkezője a 61-es. (zsakfos)
rokaazudvaron írta:Először azt nézd már meg, hogy fasza erős-e a szénkefe rugója és kellő erővel nyomja-e a szénkefét neki a csúszógyűrűnek!Ez okozhat töltéscsökkenést elég erőteljesen! Utána a többi...
Ha gyorsan átváltok betolóba működő motornál akkor is leáll, de most már megkeresem azt a 61-es sarut!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na meg ez se gyári... ugyanolyan kisipari/kínai, esetleg más tákolja
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ebből a fajtából sikerült egymás után két rosszat venni,elsőre visszacseréltem másodszor már nem volt pofám egy 1000Ft-os szaron cigánykodni.[/quote]
Szerintem meg az a szemét, aki ilyet gyárt, és pénzt kér érte!
Én meg bele szaladtam egy Gyula bácsi féle agyon dícsért megszakító nélküli gyújtásba. Egy évig ment rendesen, utána folyamatosan szívatott.Visszatettem a megszakítót ( természetesen az országú szélén) Azóta megszűnt minden gondom!!!
Szerintem meg az a szemét, aki ilyet gyárt, és pénzt kér érte!
Én meg bele szaladtam egy Gyula bácsi féle agyon dícsért megszakító nélküli gyújtásba. Egy évig ment rendesen, utána folyamatosan szívatott.Visszatettem a megszakítót ( természetesen az országú szélén) Azóta megszűnt minden gondom!!!
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
- Csatolmányok
-
- DSCF1302.pdf E.FESZ.SZAB.pdf
- (231.71 KiB) Letöltve 202 alkalommal.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezt a 3 (4? - hátlap lehet a test) csatlakozósat láttam már máshol is. Hogyan lehet bekötni MZbe? A 61 esetleg kimarad?
Mondjuk a lengyel szöveg fordítása segíthet. Mintha egy diódát említene, kérdés hogy azt külön kell beszerelni (ez csak dinamószabályzó visszáramgátló nélkül) vagy benne van?
Mondjuk a lengyel szöveg fordítása segíthet. Mintha egy diódát említene, kérdés hogy azt külön kell beszerelni (ez csak dinamószabályzó visszáramgátló nélkül) vagy benne van?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Először azt nézd már meg, hogy fasza erős-e a szénkefe rugója és kellő erővel nyomja-e a szénkefét neki a csúszógyűrűnek!Ez okozhat töltéscsökkenést elég erőteljesen! Utána a többi...
Ha gyorsan átváltok betolóba működő motornál akkor is leáll, de most már megkeresem azt a 61-es sarut!
Ha gyorsan átváltok betolóba működő motornál akkor is leáll, de most már megkeresem azt a 61-es sarut!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az elektronikus Trabi 6V fesz.szab.ról kérhetek egy képet? Ilyet még nem láttam, érdekel
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi. Hát tök hasonló cipőben járunk. Mindig van valami. Nem kellett volna elolvasnom a problémádat akkor én még most is abban a tudatban volnék, hogy jó a bet.állásom. De a kérdésem, hogy ha üzem közben átkapcsolsz bet.állásra (gyújtáskapcsoló jobb oldal utolsó állás) jár a motorod vagy sem.
A töltésem sem a legjobb ami neked van az tökéletes lehet mert az aksit a töltő is 7, valamennyivel tölti a végén. Az én töltésem pedig nem éri el a 7V-ot, de ehhez is elég magas fordulat kell. De miért történik ez amikor eddig nem volt. Most kísérletezgeni fogok: 1/ felszerelem a leszerelt tekercset az állórészhez. Ha a töltés nem változik leszerelem. 2/Kicserélem a fesz.szabot. Ha nem a töltés nemváltozik. sbt. 3/Visszaszerelem a korábbi állórészt amit közben megjavítottam. Ha stb és áramszedőt szerelek rá és a villamos sínek között közlekedem.
Minden esetre kösz
üdv. István
A töltésem sem a legjobb ami neked van az tökéletes lehet mert az aksit a töltő is 7, valamennyivel tölti a végén. Az én töltésem pedig nem éri el a 7V-ot, de ehhez is elég magas fordulat kell. De miért történik ez amikor eddig nem volt. Most kísérletezgeni fogok: 1/ felszerelem a leszerelt tekercset az állórészhez. Ha a töltés nem változik leszerelem. 2/Kicserélem a fesz.szabot. Ha nem a töltés nemváltozik. sbt. 3/Visszaszerelem a korábbi állórészt amit közben megjavítottam. Ha stb és áramszedőt szerelek rá és a villamos sínek között közlekedem.
Minden esetre kösz
üdv. István
rokaazudvaron írta:Szia Poppity! Megkaptam az üzenetedet! Az Mz Ts a végzetem elektronikailag...imádom, hogy bármi elszaródhat, így minden apró jelre figyelni kell vezetés közben! A fél éves aksimat kinyírta, így vettem bele egy újat! A rugó kilágyulását spirálfüzet borítójából vágott szigetelővel oldottam meg amit a szénkefe és a rugó közé raktam. Azóta nem volt vele probléma és a töltésem is 7,2-7,5 V 4000-es fordulaton! Mondjuk hozzáteszem, hogy a régi mechanikus feszültségszabályzót ledobtam a francba és felpattintottam rá egy 6V-os dinamós Trabant elektronikus feszültségszabályzót, amit bontatlan szoci csomagolásban sikerült beszereznek a vateráról egy ezresért!
A betolóállással még nem sikerült foglalkoznom. Régebben dugdostam én mindent mindenhova, tologattam kettesben, próbáltam lejtőn lefelé leállítani a motort, majd betolóállásba váltani, de nekem sohase mozdult meg benne.
Én ezért kérdeztem az itt jelenlévőktől, hogy valaki elárulhatná, hogy melyik sarura mit dugjak. Amúgy napi szinten használom a gépet munkába járásra Miskolcra be és haza!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyári kapcsolási rajz szerint csináld.rokaazudvaron írta: Én ezért kérdeztem az itt jelenlévőktől, hogy valaki elárulhatná, hogy melyik sarura mit dugjak. Amúgy napi szinten használom a gépet munkába járásra Miskolcra be és haza!
http://www.moser-bs.de/MZ/Schaltpl%E4ne/ts250-1.pdf
Amúgy a lényeg hogy a gyújtáskapcsolón a fesszabtól jövő vezeték a gyujtáskapcsoló 61 pontjára legyen dugva
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia Poppity! Megkaptam az üzenetedet! Az Mz Ts a végzetem elektronikailag...imádom, hogy bármi elszaródhat, így minden apró jelre figyelni kell vezetés közben! A fél éves aksimat kinyírta, így vettem bele egy újat! A rugó kilágyulását spirálfüzet borítójából vágott szigetelővel oldottam meg amit a szénkefe és a rugó közé raktam. Azóta nem volt vele probléma és a töltésem is 7,2-7,5 V 4000-es fordulaton! Mondjuk hozzáteszem, hogy a régi mechanikus feszültségszabályzót ledobtam a francba és felpattintottam rá egy 6V-os dinamós Trabant elektronikus feszültségszabályzót, amit bontatlan szoci csomagolásban sikerült beszereznek a vateráról egy ezresért!
A betolóállással még nem sikerült foglalkoznom. Régebben dugdostam én mindent mindenhova, tologattam kettesben, próbáltam lejtőn lefelé leállítani a motort, majd betolóállásba váltani, de nekem sohase mozdult meg benne.
Én ezért kérdeztem az itt jelenlévőktől, hogy valaki elárulhatná, hogy melyik sarura mit dugjak. Amúgy napi szinten használom a gépet munkába járásra Miskolcra be és haza!
A betolóállással még nem sikerült foglalkoznom. Régebben dugdostam én mindent mindenhova, tologattam kettesben, próbáltam lejtőn lefelé leállítani a motort, majd betolóállásba váltani, de nekem sohase mozdult meg benne.
Én ezért kérdeztem az itt jelenlévőktől, hogy valaki elárulhatná, hogy melyik sarura mit dugjak. Amúgy napi szinten használom a gépet munkába járásra Miskolcra be és haza!
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! Nem volt mit olvasnom hát olvasgattam a fórumon és itt találtam, hogy valakinek a Ts-én nem működik a betolóállás ill. nem lehet betolni. Ha jól értem neki lágyult ki a rugója is és lehet, hogy ennek tudható be. Na most én aki meg voltam győződve, hogy az én bet.állásom tökéletes - mivel menet közben ha átkapcsolom tovább működik a motor - ki akartan próbálni ezt a beállítást és hopp. Szr. Én sem tudom betolni. Gondoltam nagyobb sebesség kell hát legurultam egy lejtőn. Semmi. Ez tényleg egy gépsárkány. Mit nézzek meg? (Nem veszek új motort) Tehát ha járás közben átkapcsolom működik, de betoni nem lehet?!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A régi Bosch számozás szerinti 260-as az előírt, válasszETZ 251 Dani írta:Köszi,ezen belül is milyen típusú gyertyát javasolsz?
http://veteran.forum.hu/attachments/sze ... es.hu_.jpg
Denso itt nincs felsorolva, de ahhoz egy másik táblázat segít:
http://veteran.forum.hu/attachments/sze ... ertyak.jpg
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2015.08.30. 16:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi,ezen belül is milyen típusú gyertyát javasolsz?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jó lesz hozzá az óra.
Gyertyának valami márkás (Brisk, NGK, Denso), megbízható helyről pl. UNIX
Gyertyának valami márkás (Brisk, NGK, Denso), megbízható helyről pl. UNIX
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2015.08.30. 16:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! Szeretném megkérdezni hogy egy MZ TS-nek a fordulatszámmérő óráját,fel lehet-e használni 250/251-es ETZ-hez,magyarán amit értékeket mutatna (a ts műszere) ugyan azt fogja a gyári ford.mérő is? Mert látta rajta egy jelzést a TS műszeren hogy i=0,25 (ha jól tudom) ugyan ez ,meg van a gyári műszeren is!
Továbbá szeretném megkérdezni azt hogy ki milyen gyújtógyertyát ajánl?!
Minden jót,várom válaszaitokat!
Továbbá szeretném megkérdezni azt hogy ki milyen gyújtógyertyát ajánl?!
Minden jót,várom válaszaitokat!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
MZsGabi írta:
Ma meg kaptam a csúszó gyűrűket.
Össze is raktam.Nagyon szuper, szerintem még szebben is jár.
De az alapjárat biztos magasabb lett. Gondolom a törött vagy sérült csúszógyűrűvel nem volt az igazi a kontakt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ma meg kaptam a csúszó gyűrűket.MZsGabi írta:zsakfos írta:Ugyan már.Mi nehézség van egy csúszógyűrű cserében?
A végéről alátétet leszeded,a zsinórt letekered a csúszógyűrű alatt,kiforrasztod és lehúzod a tengelyről.
Az új felrakása forditott sorrendben történik.
Ennyi.
Abszolút nem nagy dolog.
A csúszógyűrűkhöz szinte hozzá sem kell érni,hisz kompletten cserélhető,nem sérülékeny dolog.Ha meg bronzgyűrűset veszel,akkor meg pláne nem.
Ebben a hozzászólásban egyszer már leírtam képekkel a cserét: kedd jan. 28, 2014 10:49 pm
Azóta annyit okosodtam már hogy a bronzgyűrűs csúszógyűrű az IFA csúszógyűrű elméletileg ugyanaz a méret.
Ha már úgyis kidobnád a forgórészt,inkább küldd el nekem,majd én rendbeteszem magamnak
Szia!
Ma szét szedtem, tényleg nem ördöngösség , ha az ember tudja mit kell csinálnia.
Megrendelem a csúszó gyűrűt és jövőhéten össze rakom.A csúszó gyűrűt felragasztottad valamivel?
Össze is raktam.Nagyon szuper, szerintem még szebben is jár.
De az alapjárat biztos magasabb lett. Gondolom a törött vagy sérült csúszógyűrűvel nem volt az igazi a kontakt.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az én töltésemmel max annyi a probléma,hogy míg elaludtam a tv elött addig a párom megitta a tölteni valómat.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv!
Miután pnlaci-nak megoldódni látszik a töltése én szállítanám is a következő fejtörőt! Az MZ TS 150-n folyamatosan döglődött a szénkefém, mert a rugó mindig kilágyult. Ok, vettem egy új szénkefe szettet, hátha szar a vezetéke. Befaragtam az újat, az meg nem hajlandó levenni a töltést!!!! Pedig mind a grafit, mind a vezeték, mind pedig együttesen faszán vezetik az áramot (nem a motoron, hanem kimérve). Így visszaraktam a régi szénkefét, ott meg gyönyörűen jön a töltés, csak a rugó kilágyulását elkerülendően a grafitrúd és a rugó közé beraktam két spirálfüzet borító papírlapocskát, hátha szigetel és az áram inkább a vezetéken fog mászkálni :!
Az új szénkefével van egy furcsa zakatoló hangja, lehet, hogy a befaragással van a probléma? Pedig ívet is adtam, és políroztam is a felületét a kefének!
Miután pnlaci-nak megoldódni látszik a töltése én szállítanám is a következő fejtörőt! Az MZ TS 150-n folyamatosan döglődött a szénkefém, mert a rugó mindig kilágyult. Ok, vettem egy új szénkefe szettet, hátha szar a vezetéke. Befaragtam az újat, az meg nem hajlandó levenni a töltést!!!! Pedig mind a grafit, mind a vezeték, mind pedig együttesen faszán vezetik az áramot (nem a motoron, hanem kimérve). Így visszaraktam a régi szénkefét, ott meg gyönyörűen jön a töltés, csak a rugó kilágyulását elkerülendően a grafitrúd és a rugó közé beraktam két spirálfüzet borító papírlapocskát, hátha szigetel és az áram inkább a vezetéken fog mászkálni :!
Az új szénkefével van egy furcsa zakatoló hangja, lehet, hogy a befaragással van a probléma? Pedig ívet is adtam, és políroztam is a felületét a kefének!
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Király vagy!z25z írta:Köszi a tippeket. Sikereült is, meglepően könnyen kijött, nem is értem hogy szakadt le a csavarfej, egyáltalán nem volt belerohadva-szorulva. Szerencsémre maradt egy icipici kiemelkedő rész és a legkisebb műszerészcsavarhúzót meg tudtam támasztani rajta. Óvatosan kocogtatva sikerült majd egy miliméternyit kitekerni, onnantól meg egy kúpos fogóval ki lehetett csavarni.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi a tippeket. Sikereült is, meglepően könnyen kijött, nem is értem hogy szakadt le a csavarfej, egyáltalán nem volt belerohadva-szorulva. Szerencsémre maradt egy icipici kiemelkedő rész és a legkisebb műszerészcsavarhúzót meg tudtam támasztani rajta. Óvatosan kocogtatva sikerült majd egy miliméternyit kitekerni, onnantól meg egy kúpos fogóval ki lehetett csavarni.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem rossz amit Pnlaci írt, viszont én a túloldalon kezdeném, nem a törött fej felől. ( előtte 1-2 órával azért nem árt a csavarlazító sem )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem szorosan ment fel,nem ragasztottam,de ha úgy érzed,akkor bármilyen 2 komponensű ragasztó megteszi.MZsGabi írta:
Szia!
Ma szét szedtem, tényleg nem ördöngösség , ha az ember tudja mit kell csinálnia.
Megrendelem a csúszó gyűrűt és jövőhéten össze rakom.A csúszó gyűrűt felragasztottad valamivel?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
zsakfos írta:Ugyan már.Mi nehézség van egy csúszógyűrű cserében?
A végéről alátétet leszeded,a zsinórt letekered a csúszógyűrű alatt,kiforrasztod és lehúzod a tengelyről.
Az új felrakása forditott sorrendben történik.
Ennyi.
Abszolút nem nagy dolog.
A csúszógyűrűkhöz szinte hozzá sem kell érni,hisz kompletten cserélhető,nem sérülékeny dolog.Ha meg bronzgyűrűset veszel,akkor meg pláne nem.
Ebben a hozzászólásban egyszer már leírtam képekkel a cserét: kedd jan. 28, 2014 10:49 pm
Azóta annyit okosodtam már hogy a bronzgyűrűs csúszógyűrű az IFA csúszógyűrű elméletileg ugyanaz a méret.
Ha már úgyis kidobnád a forgórészt,inkább küldd el nekem,majd én rendbeteszem magamnak
Szia!
Ma szét szedtem, tényleg nem ördöngösség , ha az ember tudja mit kell csinálnia.
Megrendelem a csúszó gyűrűt és jövőhéten össze rakom.A csúszó gyűrűt felragasztottad valamivel?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia Z. Van fúrófejes csavarod? Pontozd meg,azt küld bele a csavart a közepébe.elvileg befog feszülni és meg indul a csavar.Ha mégsem akkor a fúrt lyukba egy méretes csavarhúzóval ami belefeszül el kéne induljon.Sok sikert.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ugyan már.Mi nehézség van egy csúszógyűrű cserében?
A végéről alátétet leszeded,a zsinórt letekered a csúszógyűrű alatt,kiforrasztod és lehúzod a tengelyről.
Az új felrakása forditott sorrendben történik.
Ennyi.
Abszolút nem nagy dolog.
A csúszógyűrűkhöz szinte hozzá sem kell érni,hisz kompletten cserélhető,nem sérülékeny dolog.Ha meg bronzgyűrűset veszel,akkor meg pláne nem.
Ebben a hozzászólásban egyszer már leírtam képekkel a cserét: kedd jan. 28, 2014 10:49 pm
Azóta annyit okosodtam már hogy a bronzgyűrűs csúszógyűrű az IFA csúszógyűrű elméletileg ugyanaz a méret.
Ha már úgyis kidobnád a forgórészt,inkább küldd el nekem,majd én rendbeteszem magamnak
A végéről alátétet leszeded,a zsinórt letekered a csúszógyűrű alatt,kiforrasztod és lehúzod a tengelyről.
Az új felrakása forditott sorrendben történik.
Ennyi.
Abszolút nem nagy dolog.
A csúszógyűrűkhöz szinte hozzá sem kell érni,hisz kompletten cserélhető,nem sérülékeny dolog.Ha meg bronzgyűrűset veszel,akkor meg pláne nem.
Ebben a hozzászólásban egyszer már leírtam képekkel a cserét: kedd jan. 28, 2014 10:49 pm
Azóta annyit okosodtam már hogy a bronzgyűrűs csúszógyűrű az IFA csúszógyűrű elméletileg ugyanaz a méret.
Ha már úgyis kidobnád a forgórészt,inkább küldd el nekem,majd én rendbeteszem magamnak
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igazad van. Ma levettem a generátort és lövésem sincs,hogy lehetne le venni a csúszógyűrűket...
De a piactéren épp van eladó generátor.Már írtam is az eladónak.
Köszi a segítséget.
Széles utat!
De a piactéren épp van eladó generátor.Már írtam is az eladónak.
Köszi a segítséget.
Széles utat!
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Házilag? Hát én a helyedben nem vállalnám be.Nagyon sérülékeny a gyűrű.Inkább nézzél egy használható darabot az eladó alkatrészek topicban . Üdv. Laci.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Nincs töltésem, mert elfogyott az egyik csúszó gyűrűm a generátor forgó részéről.
Kérdésem az lenn, hogy tudom itthon kicserélni. A segítséget előre is köszi.
Széles utat!
Nincs töltésem, mert elfogyott az egyik csúszó gyűrűm a generátor forgó részéről.
Kérdésem az lenn, hogy tudom itthon kicserélni. A segítséget előre is köszi.
Széles utat!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért írta, hogy hiába bütyköli az útszélen a rugót a betolóállás hibája miatt lemerült akkuval, még betolni sem tudja.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szénkefe nélkül nem működik a betolóállás, hiszen pont azt csinálja hogy az akku kiiktatásával közvetlenül a dinamóra kapcsol
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv!
Tegnap ledobtam a régi szénkefémet, és felpattintottam egy újat. Tesztelni még nem tudtam, mert most meg az aksim mondott csütörtököt. Nem tudom 4,3 Volt felé tölteni. Úgy tűnik megunta az eddigi szénkefézgetést. Ma intézek egy újat, aztán majd írok
Tegnap ledobtam a régi szénkefémet, és felpattintottam egy újat. Tesztelni még nem tudtam, mert most meg az aksim mondott csütörtököt. Nem tudom 4,3 Volt felé tölteni. Úgy tűnik megunta az eddigi szénkefézgetést. Ma intézek egy újat, aztán majd írok
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali, a rugó a hőtől lágyul ki , ami akkor keletkezik ha a rugó vezeti az áramot , ez akkor szokott előfordulni, ha oxidált a csazlakozó saruja, vagy olyannal is találkoztam, hogy magában a kefébe csatlakozó réz kivezetés volt kilazulva a kefe anyagában. Ezeket nézted már? Itt minden rendben?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv mindenkinek!
Van egy szeretett MZ TS 150-es típusú gépem. Már egy ideje szopok az elektromos rendszerével. Jelenleg a fő problémám, amire szeretnék megoldást találni az, hogy a + szénkefe nyomórugója folyamatosan kilágyul, így a töltésnek szeva, aksi 10 km-en belül lemerül, aztán tolás haza.
Ja ugye a betolóállásom sem működik, szóval, ha a rugót meg is mahinálom, akkor is tolás a vége. . Ha valakinek van ilyen gépsárkánya, és működik rajta a betolóállás, akkor írja már meg, hogy a kapcsoló hányas pontjára mit dugja össze...
Köszönettel
Attila
Van egy szeretett MZ TS 150-es típusú gépem. Már egy ideje szopok az elektromos rendszerével. Jelenleg a fő problémám, amire szeretnék megoldást találni az, hogy a + szénkefe nyomórugója folyamatosan kilágyul, így a töltésnek szeva, aksi 10 km-en belül lemerül, aztán tolás haza.
Ja ugye a betolóállásom sem működik, szóval, ha a rugót meg is mahinálom, akkor is tolás a vége. . Ha valakinek van ilyen gépsárkánya, és működik rajta a betolóállás, akkor írja már meg, hogy a kapcsoló hányas pontjára mit dugja össze...
Köszönettel
Attila
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm!
aronpfabian írta:A dinamó és a szabályzó egy rendszert alkot, külön-külön nem igazán van értelme méregetni (hacsak nem direkt egy-egy alkatrészt akarsz cserélni). A 6.9 V az akkusarukon mérve jó, ez azt mutatja, működik a dinamó és bekapcsolódott az elektromos rendszerbe (az akku saját feszültsége ennél kisebb)popitty írta:Üdv és halleluja mindenkinek.
Már szinte mindent tudok a Ts-em elektromos rendszeréről természetesen úgy, hogy elolvasom azokat a tanácsokat amiket adtatok. Ám ennek az összetett technikának a megzabolázása még mindig további kérdéseket generál. Azt kérdezem tisztelt márkatársak, hogy a 6 V-os dinamónak mennyivel kell tölteni, és hol kell ezt mérni a feszszab. előtt amikor az még nem avatkozik a dolgokba tehát a dimangónál vagy elég az akkunál? Az akkunál mérve közepes fordulaton ( 3-4000) 6,9 V-ot mérek de gondolom ez a szabályzó eredménye. Az aksi 6 V 11 A.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A dinamó és a szabályzó egy rendszert alkot, külön-külön nem igazán van értelme méregetni (hacsak nem direkt egy-egy alkatrészt akarsz cserélni). A 6.9 V az akkusarukon mérve jó, ez azt mutatja, működik a dinamó és bekapcsolódott az elektromos rendszerbe (az akku saját feszültsége ennél kisebb)popitty írta:Üdv és halleluja mindenkinek.
Már szinte mindent tudok a Ts-em elektromos rendszeréről természetesen úgy, hogy elolvasom azokat a tanácsokat amiket adtatok. Ám ennek az összetett technikának a megzabolázása még mindig további kérdéseket generál. Azt kérdezem tisztelt márkatársak, hogy a 6 V-os dinamónak mennyivel kell tölteni, és hol kell ezt mérni a feszszab. előtt amikor az még nem avatkozik a dolgokba tehát a dimangónál vagy elég az akkunál? Az akkunál mérve közepes fordulaton ( 3-4000) 6,9 V-ot mérek de gondolom ez a szabályzó eredménye. Az aksi 6 V 11 A.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv és halleluja mindenkinek.
Már szinte mindent tudok a Ts-em elektromos rendszeréről természetesen úgy, hogy elolvasom azokat a tanácsokat amiket adtatok. Ám ennek az összetett technikának a megzabolázása még mindig további kérdéseket generál. Azt kérdezem tisztelt márkatársak, hogy a 6 V-os dinamónak mennyivel kell tölteni, és hol kell ezt mérni a feszszab. előtt amikor az még nem avatkozik a dolgokba tehát a dimangónál vagy elég az akkunál? Az akkunál mérve közepes fordulaton ( 3-4000) 6,9 V-ot mérek de gondolom ez a szabályzó eredménye. Az aksi 6 V 11 A.
Már szinte mindent tudok a Ts-em elektromos rendszeréről természetesen úgy, hogy elolvasom azokat a tanácsokat amiket adtatok. Ám ennek az összetett technikának a megzabolázása még mindig további kérdéseket generál. Azt kérdezem tisztelt márkatársak, hogy a 6 V-os dinamónak mennyivel kell tölteni, és hol kell ezt mérni a feszszab. előtt amikor az még nem avatkozik a dolgokba tehát a dimangónál vagy elég az akkunál? Az akkunál mérve közepes fordulaton ( 3-4000) 6,9 V-ot mérek de gondolom ez a szabályzó eredménye. Az aksi 6 V 11 A.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég