Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Szuper, ezt nagyon megköszönném.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

z25z írta:Kicsit körülményes lenne. Netes rendelés volt. A lényeg, hogy úgy néz/ett ki, hogy tönkre ment az aksim. Az FB csoportban írtak dolgokat hogy lehet kideríteni kuka-e vagy sem. Az alapján viszont meg jónak tűnik. Lehet csak egy rossz kontakt miatt nem tudott feltöltődni a motorban...A lényeg hogy beszereztem egy újat, de ha a régi tényleg megúszta akkor nyilván nem kukázom ki, de addig nem is üzemelném be az újat. Fogalmam nincs meddig tárolható üzembe helyezés nélkül. Végül is a boltban is eláll évekig is akár, nem?
Zizi.Holnap beugrok a motorosboltba,úgy is arra járok és megtudakolom neked.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Ugyan dehogy is küldjed nyugodtan azt is! Az új az azért csak új... :twisted: :D
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Kicsit körülményes lenne. Netes rendelés volt. A lényeg, hogy úgy néz/ett ki, hogy tönkre ment az aksim. Az FB csoportban írtak dolgokat hogy lehet kideríteni kuka-e vagy sem. Az alapján viszont meg jónak tűnik. Lehet csak egy rossz kontakt miatt nem tudott feltöltődni a motorban...A lényeg hogy beszereztem egy újat, de ha a régi tényleg megúszta akkor nyilván nem kukázom ki, de addig nem is üzemelném be az újat. Fogalmam nincs meddig tárolható üzembe helyezés nélkül. Végül is a boltban is eláll évekig is akár, nem?
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Szerintem kérdezd meg a kereskedőt.Ebbe ő a legilletékesebb.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Sziasztok!

Tudja-e valaki, hogy egy olyan akkut, ami gyári bontatlan csomagolásban van (szárazon töltött, savval feltöltendő) de nincs feltöltve savval, meddig lehet tárolni?
rokaazudvaron
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: rokaazudvaron »

Lehet előbb meg kéne próbálni kölcsönkérni valakitől egy fesszabot, felszerelni és kipróbálni! Aztán vásárolni! Van aki a "mechanikusra" esküszik, van aki az elektromosra. Én szoptam eleget a régi "mechanikussal", így szereltem be ezt a gedvát, ami jelenleg mükszik. Akku sarukon van mérve a feszültség. Alapjáraton és 4000-es fordulaton!
Kép

Kép

Kép
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Kösz a segítség! Veszek egy új feszszabot.

aronpfabian írta:
popitty írta:Ám visszaszereltem az állórészre a tekercset és hopp most vagy ezért vagy másért már egész alacsony fordulaton van töltésem. A dinamó szénkeféinél 7,5 V, az akku saruknál pedig csak 6,9 V és nem megy feljebb nagy fordulaton sem.
Ez a fesz.szab. cserés lesz, túl hamar lekapcsolja a gerjesztést ha csak tekerccsel jó.

Az ellenállástekercs a DF gerjesztőáram kikapcsolásakor közvetlenül a D+-ról ad (kisebb áramú) gerjesztést az állórésznek. Erre szükség van a mechanikus fesz.szab. esetén mert ott nem lehet megoldani a megfelelően gyors ki-be kapcsolást, így 3 állás van: kis fordulaton a DF a +-ra kapcsolva, közepes fordulaton a DF nyelv "lebeg" és az ellenállástekercs ad kisebb gerjesztőáramot, nagy fordulaton a DF testelve így a tekercs árama sem az állórészen át folyik.
Bővebben itt: https://www.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU (a 12. percig érdekes, utána az elméletről áttér az MZ-étől eltérő Csepel fesz.szab. konkrét felépítésére)

Az elektronikus fesz.szab. csak ki-be kapcsolja a DF-re a +6V-t, de ezt iszonyat gyorsan tudja megtenni, nincs szükség tekercsen át táplált "köztes" állapotra ami a relé kapcsolási késedelmét hivatott áthidalni, nincs is felkészítve ilyenre az elektronika: nem testeli a DF-et nagy fordulaton, mert a fesz.szab. irányából kaphat(na) csak áramot. Viszont ha fennmarad a tekercs, akkor a (fesz.szab. szempontjából) kikapcsolt állásban is további gerjesztést kap a dinamó, tartós nagy fordulatnál túlterhelődik, leéghet![/quote]
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

popitty írta:Ám visszaszereltem az állórészre a tekercset és hopp most vagy ezért vagy másért már egész alacsony fordulaton van töltésem. A dinamó szénkeféinél 7,5 V, az akku saruknál pedig csak 6,9 V és nem megy feljebb nagy fordulaton sem.
[/quote]

Ez a fesz.szab. cserés lesz, túl hamar lekapcsolja a gerjesztést ha csak tekerccsel jó.

Az ellenállástekercs a DF gerjesztőáram kikapcsolásakor közvetlenül a D+-ról ad (kisebb áramú) gerjesztést az állórésznek. Erre szükség van a mechanikus fesz.szab. esetén mert ott nem lehet megoldani a megfelelően gyors ki-be kapcsolást, így 3 állás van: kis fordulaton a DF a +-ra kapcsolva, közepes fordulaton a DF nyelv "lebeg" és az ellenállástekercs ad kisebb gerjesztőáramot, nagy fordulaton a DF testelve így a tekercs árama sem az állórészen át folyik.
Bővebben itt: https://www.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU (a 12. percig érdekes, utána az elméletről áttér az MZ-étől eltérő Csepel fesz.szab. konkrét felépítésére)

Az elektronikus fesz.szab. csak ki-be kapcsolja a DF-re a +6V-t, de ezt iszonyat gyorsan tudja megtenni, nincs szükség tekercsen át táplált "köztes" állapotra ami a relé kapcsolási késedelmét hivatott áthidalni, nincs is felkészítve ilyenre az elektronika: nem testeli a DF-et nagy fordulaton, mert a fesz.szab. irányából kaphat(na) csak áramot. Viszont ha fennmarad a tekercs, akkor a (fesz.szab. szempontjából) kikapcsolt állásban is további gerjesztést kap a dinamó, tartós nagy fordulatnál túlterhelődik, leéghet!
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Hali!
Megnéztem a sz.keféket jók. Ám visszaszereltem az állórészre a tekercset és hopp most vagy ezért vagy másért már egész alacsony fordulaton van töltésem. A dinamó szénkeféinél 7,5 V, az akku saruknál pedig csak 6,9 V és nem megy feljebb nagy fordulaton sem.
Te hol mértél 7,2 - 7,5 V-ot a saruknál vagy a szénkeféknél.
A bet.állás egyébként nekem a gyújtáskulcs jobb oldali utolsó állása. Itt a fórumon van egy korábbi fotó is hogy a gy.kapcsoló melyik érintkezője a 61-es. (zsakfos)
rokaazudvaron írta:Először azt nézd már meg, hogy fasza erős-e a szénkefe rugója és kellő erővel nyomja-e a szénkefét neki a csúszógyűrűnek!Ez okozhat töltéscsökkenést elég erőteljesen! Utána a többi...
Ha gyorsan átváltok betolóba működő motornál akkor is leáll, de most már megkeresem azt a 61-es sarut! :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Patrik írta:
rokaazudvaron írta:Holnap húzok Pestre, de utána megkapod! Amúgy ugyanez a "márka"!! :)
Kép
Ebből a fajtából sikerült egymás után két rosszat venni,elsőre visszacseréltem másodszor már nem volt pofám egy 1000Ft-os szaron cigánykodni.
Na meg ez se gyári... ugyanolyan kisipari/kínai, esetleg más tákolja :(
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

Ebből a fajtából sikerült egymás után két rosszat venni,elsőre visszacseréltem másodszor már nem volt pofám egy 1000Ft-os szaron cigánykodni.[/quote]
Szerintem meg az a szemét, aki ilyet gyárt, és pénzt kér érte!
Én meg bele szaladtam egy Gyula bácsi féle agyon dícsért megszakító nélküli gyújtásba. Egy évig ment rendesen, utána folyamatosan szívatott.Visszatettem a megszakítót ( természetesen az országú szélén) Azóta megszűnt minden gondom!!!
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

HOL VESZITEK EZEKET A FESZKÓKAT. ÉN BAZ MEGYÉBEN MISKOLCON CSAK AZT KAPOM AMIM VAN.
Kép
Csatolmányok
DSCF1302.pdf E.FESZ.SZAB.pdf
(231.71 KiB) Letöltve 202 alkalommal.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

rokaazudvaron írta:Holnap húzok Pestre, de utána megkapod! Amúgy ugyanez a "márka"!! :)
Kép
Ebből a fajtából sikerült egymás után két rosszat venni,elsőre visszacseréltem másodszor már nem volt pofám egy 1000Ft-os szaron cigánykodni.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ezt a 3 (4? - hátlap lehet a test) csatlakozósat láttam már máshol is. Hogyan lehet bekötni MZbe? A 61 esetleg kimarad?

Mondjuk a lengyel szöveg fordítása segíthet. Mintha egy diódát említene, kérdés hogy azt külön kell beszerelni (ez csak dinamószabályzó visszáramgátló nélkül) vagy benne van?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ez a Lengyel fesszab vajon milyen lehet?

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
rokaazudvaron
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: rokaazudvaron »

Először azt nézd már meg, hogy fasza erős-e a szénkefe rugója és kellő erővel nyomja-e a szénkefét neki a csúszógyűrűnek!Ez okozhat töltéscsökkenést elég erőteljesen! Utána a többi...
Ha gyorsan átváltok betolóba működő motornál akkor is leáll, de most már megkeresem azt a 61-es sarut! :)
rokaazudvaron
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: rokaazudvaron »

Holnap húzok Pestre, de utána megkapod! Amúgy ugyanez a "márka"!! :)
Kép
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Az elektronikus Trabi 6V fesz.szab.ról kérhetek egy képet? Ilyet még nem láttam, érdekel :)
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Köszi. Hát tök hasonló cipőben járunk. Mindig van valami. Nem kellett volna elolvasnom a problémádat akkor én még most is abban a tudatban volnék, hogy jó a bet.állásom. De a kérdésem, hogy ha üzem közben átkapcsolsz bet.állásra (gyújtáskapcsoló jobb oldal utolsó állás) jár a motorod vagy sem.
A töltésem sem a legjobb ami neked van az tökéletes lehet mert az aksit a töltő is 7, valamennyivel tölti a végén. Az én töltésem pedig nem éri el a 7V-ot, de ehhez is elég magas fordulat kell. De miért történik ez amikor eddig nem volt. Most kísérletezgeni fogok: 1/ felszerelem a leszerelt tekercset az állórészhez. Ha a töltés nem változik leszerelem. 2/Kicserélem a fesz.szabot. Ha nem a töltés nemváltozik. sbt. 3/Visszaszerelem a korábbi állórészt amit közben megjavítottam. Ha stb és áramszedőt szerelek rá és a villamos sínek között közlekedem.
Minden esetre kösz
üdv. István
rokaazudvaron írta:Szia Poppity! Megkaptam az üzenetedet! Az Mz Ts a végzetem elektronikailag...imádom, hogy bármi elszaródhat, így minden apró jelre figyelni kell vezetés közben! A fél éves aksimat kinyírta, így vettem bele egy újat! A rugó kilágyulását spirálfüzet borítójából vágott szigetelővel oldottam meg amit a szénkefe és a rugó közé raktam. Azóta nem volt vele probléma és a töltésem is 7,2-7,5 V 4000-es fordulaton! Mondjuk hozzáteszem, hogy a régi mechanikus feszültségszabályzót ledobtam a francba és felpattintottam rá egy 6V-os dinamós Trabant elektronikus feszültségszabályzót, amit bontatlan szoci csomagolásban sikerült beszereznek a vateráról egy ezresért!
A betolóállással még nem sikerült foglalkoznom. Régebben dugdostam én mindent mindenhova, tologattam kettesben, próbáltam lejtőn lefelé leállítani a motort, majd betolóállásba váltani, de nekem sohase mozdult meg benne.
Én ezért kérdeztem az itt jelenlévőktől, hogy valaki elárulhatná, hogy melyik sarura mit dugjak. Amúgy napi szinten használom a gépet munkába járásra Miskolcra be és haza!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

rokaazudvaron írta: Én ezért kérdeztem az itt jelenlévőktől, hogy valaki elárulhatná, hogy melyik sarura mit dugjak. Amúgy napi szinten használom a gépet munkába járásra Miskolcra be és haza!
Gyári kapcsolási rajz szerint csináld.

http://www.moser-bs.de/MZ/Schaltpl%E4ne/ts250-1.pdf

Amúgy a lényeg hogy a gyújtáskapcsolón a fesszabtól jövő vezeték a gyujtáskapcsoló 61 pontjára legyen dugva


Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
rokaazudvaron
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: rokaazudvaron »

Szia Poppity! Megkaptam az üzenetedet! Az Mz Ts a végzetem elektronikailag...imádom, hogy bármi elszaródhat, így minden apró jelre figyelni kell vezetés közben! A fél éves aksimat kinyírta, így vettem bele egy újat! A rugó kilágyulását spirálfüzet borítójából vágott szigetelővel oldottam meg amit a szénkefe és a rugó közé raktam. Azóta nem volt vele probléma és a töltésem is 7,2-7,5 V 4000-es fordulaton! Mondjuk hozzáteszem, hogy a régi mechanikus feszültségszabályzót ledobtam a francba és felpattintottam rá egy 6V-os dinamós Trabant elektronikus feszültségszabályzót, amit bontatlan szoci csomagolásban sikerült beszereznek a vateráról egy ezresért!
A betolóállással még nem sikerült foglalkoznom. Régebben dugdostam én mindent mindenhova, tologattam kettesben, próbáltam lejtőn lefelé leállítani a motort, majd betolóállásba váltani, de nekem sohase mozdult meg benne.
Én ezért kérdeztem az itt jelenlévőktől, hogy valaki elárulhatná, hogy melyik sarura mit dugjak. Amúgy napi szinten használom a gépet munkába járásra Miskolcra be és haza!
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Sziasztok! Nem volt mit olvasnom hát olvasgattam a fórumon és itt találtam, hogy valakinek a Ts-én nem működik a betolóállás ill. nem lehet betolni. Ha jól értem neki lágyult ki a rugója is és lehet, hogy ennek tudható be. Na most én aki meg voltam győződve, hogy az én bet.állásom tökéletes - mivel menet közben ha átkapcsolom tovább működik a motor - ki akartan próbálni ezt a beállítást és hopp. Szr. Én sem tudom betolni. Gondoltam nagyobb sebesség kell hát legurultam egy lejtőn. Semmi. Ez tényleg egy gépsárkány. Mit nézzek meg? (Nem veszek új motort) Tehát ha járás közben átkapcsolom működik, de betoni nem lehet?!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

ETZ 251 Dani írta:Köszi,ezen belül is milyen típusú gyertyát javasolsz?
A régi Bosch számozás szerinti 260-as az előírt, válassz :)
http://veteran.forum.hu/attachments/sze ... es.hu_.jpg

Denso itt nincs felsorolva, de ahhoz egy másik táblázat segít:
http://veteran.forum.hu/attachments/sze ... ertyak.jpg
ETZ 251 Dani
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2015.08.30. 16:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZ 251 Dani »

Köszi,ezen belül is milyen típusú gyertyát javasolsz?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Jó lesz hozzá az óra.
Gyertyának valami márkás (Brisk, NGK, Denso), megbízható helyről pl. UNIX
ETZ 251 Dani
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2015.08.30. 16:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZ 251 Dani »

Sziasztok! Szeretném megkérdezni hogy egy MZ TS-nek a fordulatszámmérő óráját,fel lehet-e használni 250/251-es ETZ-hez,magyarán amit értékeket mutatna (a ts műszere) ugyan azt fogja a gyári ford.mérő is? Mert látta rajta egy jelzést a TS műszeren hogy i=0,25 (ha jól tudom) ugyan ez ,meg van a gyári műszeren is!

Továbbá szeretném megkérdezni azt hogy ki milyen gyújtógyertyát ajánl?!
Minden jót,várom válaszaitokat!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MZsGabi írta:
Ma meg kaptam a csúszó gyűrűket.
Össze is raktam.Nagyon szuper, szerintem még szebben is jár. :)
De az alapjárat biztos magasabb lett. Gondolom a törött vagy sérült csúszógyűrűvel nem volt az igazi a kontakt.
=D>
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

MZsGabi írta:
zsakfos írta:Ugyan már.Mi nehézség van egy csúszógyűrű cserében?
A végéről alátétet leszeded,a zsinórt letekered a csúszógyűrű alatt,kiforrasztod és lehúzod a tengelyről.
Az új felrakása forditott sorrendben történik.
Ennyi.
Abszolút nem nagy dolog.
A csúszógyűrűkhöz szinte hozzá sem kell érni,hisz kompletten cserélhető,nem sérülékeny dolog.Ha meg bronzgyűrűset veszel,akkor meg pláne nem.

Ebben a hozzászólásban egyszer már leírtam képekkel a cserét: kedd jan. 28, 2014 10:49 pm

Azóta annyit okosodtam már hogy a bronzgyűrűs csúszógyűrű az IFA csúszógyűrű elméletileg ugyanaz a méret.
Ha már úgyis kidobnád a forgórészt,inkább küldd el nekem,majd én rendbeteszem magamnak :)

Szia!
Ma szét szedtem, tényleg nem ördöngösség , ha az ember tudja mit kell csinálnia.
Megrendelem a csúszó gyűrűt és jövőhéten össze rakom.A csúszó gyűrűt felragasztottad valamivel?
Ma meg kaptam a csúszó gyűrűket.
Össze is raktam.Nagyon szuper, szerintem még szebben is jár. :)
De az alapjárat biztos magasabb lett. Gondolom a törött vagy sérült csúszógyűrűvel nem volt az igazi a kontakt.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Az én töltésemmel max annyi a probléma,hogy míg elaludtam a tv elött addig a párom megitta a tölteni valómat. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
rokaazudvaron
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: rokaazudvaron »

Üdv!

Miután pnlaci-nak megoldódni látszik a töltése én szállítanám is a következő fejtörőt! Az MZ TS 150-n folyamatosan döglődött a szénkefém, mert a rugó mindig kilágyult. Ok, vettem egy új szénkefe szettet, hátha szar a vezetéke. Befaragtam az újat, az meg nem hajlandó levenni a töltést!!!! Pedig mind a grafit, mind a vezeték, mind pedig együttesen faszán vezetik az áramot (nem a motoron, hanem kimérve). Így visszaraktam a régi szénkefét, ott meg gyönyörűen jön a töltés, csak a rugó kilágyulását elkerülendően a grafitrúd és a rugó közé beraktam két spirálfüzet borító papírlapocskát, hátha szigetel és az áram inkább a vezetéken fog mászkálni :!

Az új szénkefével van egy furcsa zakatoló hangja, lehet, hogy a befaragással van a probléma? Pedig ívet is adtam, és políroztam is a felületét a kefének!
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

z25z írta:Köszi a tippeket. Sikereült is, meglepően könnyen kijött, nem is értem hogy szakadt le a csavarfej, egyáltalán nem volt belerohadva-szorulva. Szerencsémre maradt egy icipici kiemelkedő rész és a legkisebb műszerészcsavarhúzót meg tudtam támasztani rajta. Óvatosan kocogtatva sikerült majd egy miliméternyit kitekerni, onnantól meg egy kúpos fogóval ki lehetett csavarni.
Király vagy! :D
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Köszi a tippeket. Sikereült is, meglepően könnyen kijött, nem is értem hogy szakadt le a csavarfej, egyáltalán nem volt belerohadva-szorulva. Szerencsémre maradt egy icipici kiemelkedő rész és a legkisebb műszerészcsavarhúzót meg tudtam támasztani rajta. Óvatosan kocogtatva sikerült majd egy miliméternyit kitekerni, onnantól meg egy kúpos fogóval ki lehetett csavarni.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

z25z írta:Uraim! Segítséget kérnék, gondoltam beállítom a gyújtást és ahogy meg akartam lazítani a megszakító alaplapot rögzítő csavart a feje lejött a menetes rész bentmaradt. Ezt hogy a francba piszkáljam ki? Esetleg fúrjam ki és menetfúróval nagyobb menetet bele?
Kép

Kép
Nem rossz amit Pnlaci írt, viszont én a túloldalon kezdeném, nem a törött fej felől. ( előtte 1-2 órával azért nem árt a csavarlazító sem )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MZsGabi írta:

Szia!
Ma szét szedtem, tényleg nem ördöngösség , ha az ember tudja mit kell csinálnia.
Megrendelem a csúszó gyűrűt és jövőhéten össze rakom.A csúszó gyűrűt felragasztottad valamivel?
Nekem szorosan ment fel,nem ragasztottam,de ha úgy érzed,akkor bármilyen 2 komponensű ragasztó megteszi.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

zsakfos írta:Ugyan már.Mi nehézség van egy csúszógyűrű cserében?
A végéről alátétet leszeded,a zsinórt letekered a csúszógyűrű alatt,kiforrasztod és lehúzod a tengelyről.
Az új felrakása forditott sorrendben történik.
Ennyi.
Abszolút nem nagy dolog.
A csúszógyűrűkhöz szinte hozzá sem kell érni,hisz kompletten cserélhető,nem sérülékeny dolog.Ha meg bronzgyűrűset veszel,akkor meg pláne nem.

Ebben a hozzászólásban egyszer már leírtam képekkel a cserét: kedd jan. 28, 2014 10:49 pm

Azóta annyit okosodtam már hogy a bronzgyűrűs csúszógyűrű az IFA csúszógyűrű elméletileg ugyanaz a méret.
Ha már úgyis kidobnád a forgórészt,inkább küldd el nekem,majd én rendbeteszem magamnak :)

Szia!
Ma szét szedtem, tényleg nem ördöngösség , ha az ember tudja mit kell csinálnia.
Megrendelem a csúszó gyűrűt és jövőhéten össze rakom.A csúszó gyűrűt felragasztottad valamivel?
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Szia Z. Van fúrófejes csavarod? Pontozd meg,azt küld bele a csavart a közepébe.elvileg befog feszülni és meg indul a csavar.Ha mégsem akkor a fúrt lyukba egy méretes csavarhúzóval ami belefeszül el kéne induljon.Sok sikert.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Uraim! Segítséget kérnék, gondoltam beállítom a gyújtást és ahogy meg akartam lazítani a megszakító alaplapot rögzítő csavart a feje lejött a menetes rész bentmaradt. Ezt hogy a francba piszkáljam ki? Esetleg fúrjam ki és menetfúróval nagyobb menetet bele?
Kép

Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ugyan már.Mi nehézség van egy csúszógyűrű cserében?
A végéről alátétet leszeded,a zsinórt letekered a csúszógyűrű alatt,kiforrasztod és lehúzod a tengelyről.
Az új felrakása forditott sorrendben történik.
Ennyi.
Abszolút nem nagy dolog.
A csúszógyűrűkhöz szinte hozzá sem kell érni,hisz kompletten cserélhető,nem sérülékeny dolog.Ha meg bronzgyűrűset veszel,akkor meg pláne nem.

Ebben a hozzászólásban egyszer már leírtam képekkel a cserét: kedd jan. 28, 2014 10:49 pm

Azóta annyit okosodtam már hogy a bronzgyűrűs csúszógyűrű az IFA csúszógyűrű elméletileg ugyanaz a méret.
Ha már úgyis kidobnád a forgórészt,inkább küldd el nekem,majd én rendbeteszem magamnak :)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

Igazad van. Ma levettem a generátort és lövésem sincs,hogy lehetne le venni a csúszógyűrűket...
De a piactéren épp van eladó generátor.Már írtam is az eladónak.
Köszi a segítséget.
Széles utat!
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Házilag? Hát én a helyedben nem vállalnám be.Nagyon sérülékeny a gyűrű.Inkább nézzél egy használható darabot az eladó alkatrészek topicban . Üdv. Laci.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

Sziasztok!
Nincs töltésem, mert elfogyott az egyik csúszó gyűrűm a generátor forgó részéről.
Kérdésem az lenn, hogy tudom itthon kicserélni. A segítséget előre is köszi.
Széles utat!
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Azért írta, hogy hiába bütyköli az útszélen a rugót a betolóállás hibája miatt lemerült akkuval, még betolni sem tudja.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Szénkefe nélkül nem működik a betolóállás, hiszen pont azt csinálja hogy az akku kiiktatásával közvetlenül a dinamóra kapcsol
rokaazudvaron
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: rokaazudvaron »

Üdv!

Tegnap ledobtam a régi szénkefémet, és felpattintottam egy újat. Tesztelni még nem tudtam, mert most meg az aksim mondott csütörtököt. Nem tudom 4,3 Volt felé tölteni. Úgy tűnik megunta az eddigi szénkefézgetést. Ma intézek egy újat, aztán majd írok
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, a rugó a hőtől lágyul ki , ami akkor keletkezik ha a rugó vezeti az áramot , ez akkor szokott előfordulni, ha oxidált a csazlakozó saruja, vagy olyannal is találkoztam, hogy magában a kefébe csatlakozó réz kivezetés volt kilazulva a kefe anyagában. Ezeket nézted már? Itt minden rendben?
rokaazudvaron
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: rokaazudvaron »

Üdv mindenkinek!

Van egy szeretett MZ TS 150-es típusú gépem. Már egy ideje szopok az elektromos rendszerével. Jelenleg a fő problémám, amire szeretnék megoldást találni az, hogy a + szénkefe nyomórugója folyamatosan kilágyul, így a töltésnek szeva, aksi 10 km-en belül lemerül, aztán tolás haza.
Ja ugye a betolóállásom sem működik, szóval, ha a rugót meg is mahinálom, akkor is tolás a vége. :(. Ha valakinek van ilyen gépsárkánya, és működik rajta a betolóállás, akkor írja már meg, hogy a kapcsoló hányas pontjára mit dugja össze...

Köszönettel

Attila
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Köszönöm!
aronpfabian írta:
popitty írta:Üdv és halleluja mindenkinek.
Már szinte mindent tudok a Ts-em elektromos rendszeréről természetesen úgy, hogy elolvasom azokat a tanácsokat amiket adtatok. Ám ennek az összetett technikának a megzabolázása még mindig további kérdéseket generál. Azt kérdezem tisztelt márkatársak, hogy a 6 V-os dinamónak mennyivel kell tölteni, és hol kell ezt mérni a feszszab. előtt amikor az még nem avatkozik a dolgokba tehát a dimangónál vagy elég az akkunál? Az akkunál mérve közepes fordulaton ( 3-4000) 6,9 V-ot mérek de gondolom ez a szabályzó eredménye. Az aksi 6 V 11 A.
A dinamó és a szabályzó egy rendszert alkot, külön-külön nem igazán van értelme méregetni (hacsak nem direkt egy-egy alkatrészt akarsz cserélni). A 6.9 V az akkusarukon mérve jó, ez azt mutatja, működik a dinamó és bekapcsolódott az elektromos rendszerbe (az akku saját feszültsége ennél kisebb)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

popitty írta:Üdv és halleluja mindenkinek.
Már szinte mindent tudok a Ts-em elektromos rendszeréről természetesen úgy, hogy elolvasom azokat a tanácsokat amiket adtatok. Ám ennek az összetett technikának a megzabolázása még mindig további kérdéseket generál. Azt kérdezem tisztelt márkatársak, hogy a 6 V-os dinamónak mennyivel kell tölteni, és hol kell ezt mérni a feszszab. előtt amikor az még nem avatkozik a dolgokba tehát a dimangónál vagy elég az akkunál? Az akkunál mérve közepes fordulaton ( 3-4000) 6,9 V-ot mérek de gondolom ez a szabályzó eredménye. Az aksi 6 V 11 A.
A dinamó és a szabályzó egy rendszert alkot, külön-külön nem igazán van értelme méregetni (hacsak nem direkt egy-egy alkatrészt akarsz cserélni). A 6.9 V az akkusarukon mérve jó, ez azt mutatja, működik a dinamó és bekapcsolódott az elektromos rendszerbe (az akku saját feszültsége ennél kisebb)
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Üdv és halleluja mindenkinek.
Már szinte mindent tudok a Ts-em elektromos rendszeréről természetesen úgy, hogy elolvasom azokat a tanácsokat amiket adtatok. Ám ennek az összetett technikának a megzabolázása még mindig további kérdéseket generál. Azt kérdezem tisztelt márkatársak, hogy a 6 V-os dinamónak mennyivel kell tölteni, és hol kell ezt mérni a feszszab. előtt amikor az még nem avatkozik a dolgokba tehát a dimangónál vagy elég az akkunál? Az akkunál mérve közepes fordulaton ( 3-4000) 6,9 V-ot mérek de gondolom ez a szabályzó eredménye. Az aksi 6 V 11 A.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég