Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
tukezoli
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2022.05.27. 11:42
MZ-d típusa: etz 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tukezoli »

Zorka írta: 2022.07.03. 12:30
tukezoli írta: 2022.07.02. 10:59

Köszönöm a választ akkor azt ki is vehetem a rendszerből?
Igen. Azt a gyártó is kivette, mindenféle egyéb változtatás nélkül.
Köszönöm
Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

tukezoli írta: 2022.07.02. 10:59
Zorka írta: 2022.07.02. 10:19

Az a kondenzátor csak fizikailag van a transzformátor mellett. Egyébként semmi köze a gyújtáshoz. Az a generátor feszültségcsúcsainak csillapítására szolgál, amit egy jó akkumulátorral működő rendszer egyébként is megtesz. Ezért is lett a későbbiekben elhagyva.
Köszönöm a választ akkor azt ki is vehetem a rendszerből?
Igen. Azt a gyártó is kivette, mindenféle egyéb változtatás nélkül.
tukezoli
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2022.05.27. 11:42
MZ-d típusa: etz 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tukezoli »

Zorka írta: 2022.07.02. 10:19
tukezoli írta: 2022.07.02. 09:26
Még egy kérdés ezt a kondenzátort ki kell kötni hall jeladós gyujtásnál?
Az a kondenzátor csak fizikailag van a transzformátor mellett. Egyébként semmi köze a gyújtáshoz. Az a generátor feszültségcsúcsainak csillapítására szolgál, amit egy jó akkumulátorral működő rendszer egyébként is megtesz. Ezért is lett a későbbiekben elhagyva.
Köszönöm a választ akkor azt ki is vehetem a rendszerből?
Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

tukezoli írta: 2022.07.02. 09:26
tukezoli írta: 2022.07.02. 09:24
Szia érdeklődnék hogy milyen kondit tettél a trafó mellé ? 87-től nem irják ezt a kondenzátort a szerelési utmutatóban, csak a megszakitó melletit.
Még egy kérdés ezt a kondenzátort ki kell kötni hall jeladós gyujtásnál?
Az a kondenzátor csak fizikailag van a transzformátor mellett. Egyébként semmi köze a gyújtáshoz. Az a generátor feszültségcsúcsainak csillapítására szolgál, amit egy jó akkumulátorral működő rendszer egyébként is megtesz. Ezért is lett a későbbiekben elhagyva.
tukezoli
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2022.05.27. 11:42
MZ-d típusa: etz 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tukezoli »

tukezoli írta: 2022.07.02. 09:24
Kosa103 írta: 2021.07.16. 07:47 Sziasztok!

Köszönöm szépen a válaszokat, meglett a tettes, a trafó melletti kondenzátor cseréje után vígan elindult és gond nélkül járt a motor! :)

Szép napot nektek!
Szia érdeklődnék hogy milyen kondit tettél a trafó mellé ? 87-től nem irják ezt a kondenzátort a szerelési utmutatóban, csak a megszakitó melletit.
Még egy kérdés ezt a kondenzátort ki kell kötni hall jeladós gyujtásnál?
tukezoli
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2022.05.27. 11:42
MZ-d típusa: etz 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tukezoli »

Kosa103 írta: 2021.07.16. 07:47 Sziasztok!

Köszönöm szépen a válaszokat, meglett a tettes, a trafó melletti kondenzátor cseréje után vígan elindult és gond nélkül járt a motor! :)

Szép napot nektek!
Szia érdeklődnék hogy milyen kondit tettél a trafó mellé ? 87-től nem irják ezt a kondenzátort a szerelési utmutatóban, csak a megszakitó melletit.
Adams83
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2022.03.13. 10:11
MZ-d típusa: TS 135

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Adams83 »

Sziasztok! Sikerült beindítani a motort. Valamit elkötöztem rajta sajnos. Vissza jelző lámpák még nem működnek. Valószínűleg a gyújtáskapcsoló körül van gebasz ott is a kötözéssel...

https://youtu.be/XNLALENO_WY
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 712
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali. Valahogyan azért ki kellene nyomozni, meddig jut el az áram a gépen, gondolom itt pl biztosítékon átjut? Gyujtáskapcsolóig feljut, és kapcsolva onnan tovább is ? stb.
Adams83
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2022.03.13. 10:11
MZ-d típusa: TS 135

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Adams83 »

Sziasztok!

Van egy TS 125 ösom. Elektronikus feszültség szabályozót rosszul kötöttem be. Elfüstölt... Azóta nincs töltés,szikra semmi a motoron. Akksi rendben, feszültség szabályozót, kábel köteget cseréltem ...de teljesen halott az elektromos rendszer. Ötlet esetleg? Köszönöm a segítséget előre is!
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 712
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Csak egy kis érdekesség az erre fogékonyaknak😉 Tegnap jártam a helyi MÉH telepen, és ezeket találtam.... Nem azért hoztam el, mert szükség van rájuk, de a tisztelet nem hagyta, hogy az enyészeté legyen. 😉Természetesen egy alapos tisztításon azért átestek.....
Resizer_16309946024950.jpg
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3095
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

http://www.solvart.hu/

vagy esetleg Lada szabályzó, mondjuk innen: https://www.zsombishop.hu/
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1104
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Valaki meg tudná mondani, hogy a 2 sarus fesz szab honnan beszerezhető?
Kosa103
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2021.06.30. 07:32
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kosa103 »

Sziasztok!

Köszönöm szépen a válaszokat, meglett a tettes, a trafó melletti kondenzátor cseréje után vígan elindult és gond nélkül járt a motor! :)

Szép napot nektek!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 805
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi »

Kosa103 írta: 2021.07.01. 17:02 Szia!

Megszakítós, azt megcsiszoltam, nincs változás. Először menet közben tapasztaltam a kihagyást, rendesen torpant, akár egy másodpercig is. Az első torpanás országúton történt és a világítás lekapcsolása úgy tűnt, valamit javított a helyzeten. Alapjáraton is jelentkezik a probléma, elég nehezen indul el, hosszas rugdosás után, de kb. 1 másodperc után leáll. Egy kivétellel, amikor sűrű kihagyásokkal elindult pár percig, viszont indexeléskor rosszabbodott a helyzet, ismét megállt.

A gyertya kiszerelve szép kék ívet adott, de fekete kormos volt. Meggyőződésem, hogy gyújtás hiba.

Az akkumulátor 1 hónapos, frissen feltöltött, ám indításkor 12.1V körülre esik a kapocsfeszültség. Mégis úgy gondolom ekkora feszültség még elégnek kell legyen a beinduláshoz.

Most a fő gyanúsítottjaim a trafó és a kondi. Ti mit gondoltok? Szívesen veszek minden ötletet, tapasztalatot!
https://mofaker.hu/termek/Kondenzator-S ... on__121040
Szia én ezt ajánlom,a fehér kupakos"nekem bevált kb 50db ot építettem már be és hiba nem volt.
Azért lehetett két kondi"mivel régen volt olyan tévhit hogy kettő több mind az egy de...szerintem elég egy de az jó legyen,simsonnál pl én is kipakolom a kondít a meleg miatt tovább bírja de MZ be nincs olyan melegbe maradhat a gyári helyén.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 712
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hátha segít a nyomozásban. 😉 Itt jól látható, a megszakító melletti kondi a szikraoltó.
Csatolmányok
etz12v.jpg
Kosa103
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2021.06.30. 07:32
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kosa103 »

Helló!

Nagyon köszi a tippeket! Az lehet, hogy 2 kondi van a gyújtásban? Mintha a trafó mellett és a megszakító mellett is lenne egy. Ezek egyformák?

A trafót cseréltem kb. 3 éve, de valószínűleg nem gyári minőségűre. Előtte nagyon hasonló tüneteket produkált, bár el lehetett indítani.

Nem, amikor elindul sem jár stabilan, sűrűn kihagy, fullad, bármelyik pillanatban megállhat.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 712
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, a szikraoltó kondi is tud hasonlókat produkálni, és a megszakító kalapács is "furcsa " jelenségeket produkál, ha lötyög a tengelyén. Ha tudsz feszt mérni, mérj rá a trafó 15-ös pontjára is mennyi fesz marad míg elér oda a "petró" ;-) Gyertyát gondolom próbáltál másikat, megfelelő hőértékűt. Mikor jár a motor, rendesen megy, értem ez alatt hogy rendesen kipörög, van dinamikája? Gyújtókábel, pipa szintén tud sz.vatni. Hirtelen ennyi. Trafót, ha tudsz póbálj DDR gyárit szerezni (bontó, méh telep) próbára. Az utángyártott tipusból találkoztam már többel ami újan sem volt jó. Ha cserélsz valamit, csak egyesével majd próba . Módszeresen próbáld végig a dolgokat.
Kosa103
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2021.06.30. 07:32
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kosa103 »

Szia!

Megszakítós, azt megcsiszoltam, nincs változás. Először menet közben tapasztaltam a kihagyást, rendesen torpant, akár egy másodpercig is. Az első torpanás országúton történt és a világítás lekapcsolása úgy tűnt, valamit javított a helyzeten. Alapjáraton is jelentkezik a probléma, elég nehezen indul el, hosszas rugdosás után, de kb. 1 másodperc után leáll. Egy kivétellel, amikor sűrű kihagyásokkal elindult pár percig, viszont indexeléskor rosszabbodott a helyzet, ismét megállt.

A gyertya kiszerelve szép kék ívet adott, de fekete kormos volt. Meggyőződésem, hogy gyújtás hiba.

Az akkumulátor 1 hónapos, frissen feltöltött, ám indításkor 12.1V körülre esik a kapocsfeszültség. Mégis úgy gondolom ekkora feszültség még elégnek kell legyen a beinduláshoz.

Most a fő gyanúsítottjaim a trafó és a kondi. Ti mit gondoltok? Szívesen veszek minden ötletet, tapasztalatot!
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 712
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Szia, azért kicsit pontosítsd mikor hagyott ki , alapjáraton?,fordulaton? "Tüsszentett" vagy csak torpant egyet? Gyertyaképed mit mutat, kormos vagy barna, fehér? Valamint megszakítós, vagy jeladós?
Kosa103
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2021.06.30. 07:32
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kosa103 »

Sziasztok!

125-ös ETZ-m van és arra lennék kíváncsi, hogy mik a leggyakrabban előforduló gyújtás hibák?
Egyik alkalommal menet közben ki-kihagyott a gyújtás, illetve nem indul újra, csak nagy nehezen rövid időre, de hamar leáll. Az aksit feltöltöttem, nem is volt nagyon lemerülve.

Köszönöm!
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 107
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Melák »

kiszsebi írta: 2021.06.28. 08:00
Melák írta: 2021.06.27. 15:22 Szevasztok! Nem vagyok gyakorlott az elektromos problémák megoldásában, ezért segítséget kérnék. Egy ETZ 251-ről van szó. Minap menet közben felkapcsolt helyzetjelző mellett kihagyott a gyújtás. Átkapcsoltam tompítottra és ment tovább gond nélkül. Kíváncsiságból visszakapcsoltam helyzetjelzőre és ismét előjött ez az elektromos zavar. Másik nap járó motor+tompított használata mellett piros lámpánál várakoztam mikor az elektromosság egyszer csak elszállt.
Ránéztem a biztosítékokra, a pozitív oldali bizti megolvadt. Eredeti biztosíték házat használok. Nem középütt olvadt ki a fémszál, hanem a végénél olvadt, rogyott be a műanyag. 16A-es biztosíték volt. Merre érdemes keresni a hibát ilyenkor? Világítás elemeinél (kapcsoló, lámpatestek) nézzek körül?
Szervusz!

Szerintem mindenképp nézd meg a világítást, de jó eséllyel a gyújtáskapcsolód is vacakolhat. Ha az kontakthibás, okozhat ilyen jelenséget.
Köszönöm a tanácsot!
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2740
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Melák írta: 2021.06.27. 15:22 Szevasztok! Nem vagyok gyakorlott az elektromos problémák megoldásában, ezért segítséget kérnék. Egy ETZ 251-ről van szó. Minap menet közben felkapcsolt helyzetjelző mellett kihagyott a gyújtás. Átkapcsoltam tompítottra és ment tovább gond nélkül. Kíváncsiságból visszakapcsoltam helyzetjelzőre és ismét előjött ez az elektromos zavar. Másik nap járó motor+tompított használata mellett piros lámpánál várakoztam mikor az elektromosság egyszer csak elszállt.
Ránéztem a biztosítékokra, a pozitív oldali bizti megolvadt. Eredeti biztosíték házat használok. Nem középütt olvadt ki a fémszál, hanem a végénél olvadt, rogyott be a műanyag. 16A-es biztosíték volt. Merre érdemes keresni a hibát ilyenkor? Világítás elemeinél (kapcsoló, lámpatestek) nézzek körül?
Szervusz!

Szerintem mindenképp nézd meg a világítást, de jó eséllyel a gyújtáskapcsolód is vacakolhat. Ha az kontakthibás, okozhat ilyen jelenséget.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 107
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Melák »

Szevasztok! Nem vagyok gyakorlott az elektromos problémák megoldásában, ezért segítséget kérnék. Egy ETZ 251-ről van szó. Minap menet közben felkapcsolt helyzetjelző mellett kihagyott a gyújtás. Átkapcsoltam tompítottra és ment tovább gond nélkül. Kíváncsiságból visszakapcsoltam helyzetjelzőre és ismét előjött ez az elektromos zavar. Másik nap járó motor+tompított használata mellett piros lámpánál várakoztam mikor az elektromosság egyszer csak elszállt.
Ránéztem a biztosítékokra, a pozitív oldali bizti megolvadt. Eredeti biztosíték házat használok. Nem középütt olvadt ki a fémszál, hanem a végénél olvadt, rogyott be a műanyag. 16A-es biztosíték volt. Merre érdemes keresni a hibát ilyenkor? Világítás elemeinél (kapcsoló, lámpatestek) nézzek körül?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 805
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi »

Szia az aksi természetesen nem bele való"de: ennek pont az a lényege,hogy akár fejel lefelé is berakhatod(de nem kell) töltése a gyári töltő-röl gyári szabályzóval tökéletes nekem így van kb 12 éve már (második száraz aksi van egy kb 5 évet bír ) max a sarukat kel csúszóra cserélni.
Ugyan ez a helyzet a simson izzóval is a gyári elektromos csatlakozó nem kompatibilis ezért ezt is 3db csúszó sarura cseréltem(gyakorlatilag bármikor visszarakható a gyári izzó.
Az index relének az a lényege nem vesz fel annyi áramot mind a gyári(az hő kioldós mechanikus ha jó tudom)ráadásul ezen állítható a sebesség tehát ha kisesebb izzó van pl hátul lehet kompenzálni.
Nekem két lábú volt gyárilag a Ts be,max annyi hátránya van sima gyújtásnál nem folyamatosan világit a töltés lámpa hanem villog.

https://mofaker.hu/termek/Szunetmentes- ... RT__215808

Hátsó lámpa és index ledesítést én nem akarok egy nem olcsó kettő így viszonylag eredeti műszakira is vihetem.
Érdekes tapasztalat :ha a hátsó indexbe a 21 w helyett 10w izzót rakok nem hogy gyengébb hanem erősebb a fénye,ugyan ez érvényes az első lámpára is.

És még mielőtt valaki megszólna át van vezetékezve a gépem,hibátlan gyári"töltő rendszerem van. és kb 6db Mz-m tehát ismerem.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Kosztya
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.05.22. 17:11
MZ-d típusa: MZ TS-125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kosztya »

Köszönöm a válaszodat Kupi, mind ezek alapján én is elkezdtem keresgélni a neten és a motoromon is átnéztem pár dolgot:

Akksi:
Megnéztem ezeket a riasztó-akksikat a neten. Ugye az eredeti akksi paraméterei úgy nagyjából:
55mm x 120mm kb. 140mm-es magassággal egy 6V / 11Ah savas akksi.
Riasztó akksikból nem nagyon találok olyat, amilyen méretre is jó volna és legtöbbjüknek az ”Ah” értékük is elég alacsony.
Az lenne a kérdésem, hogy Te:
- melyik típust használod?
- kellett-e átalakítani miatta a dekni alatti részt?
- és egyébként a töltése (ha szükséges) ugyanúgy történik-e mint egy hagyományos savas akksinál (6V-os töltővel)?

Lámpák / ledek:
Megnéztem az első izzómat, 40W van ráírva. Nézegettem neten a Simson első izzókat is, de úgy látom ahhoz szintén átalakítás szükséges, nem ugyanaz a foglalata.
Itt csak az volna a kérdésem, hogy ezt komplikált dolog átalakítani, vagy viszonylag egyszerűen is megoldható?
A led-ekről egyébként régebben már olvastam valahol (lehet, hogy pont itt). Úgy emlékszem, hogy körülményes dolog átalakítani hozzájuk a rendszert, viszont – és akkor a kérdés: legalább az indexet, esetleg a hátsó világítást nem lehet valahogy mégis kiváltani ledekkel?

Az indexrelé linkjét köszönöm, el is mentettem és megyek is holnap megnézni egy autósboltba, viszont itt is van egy kérdésem:
A jelenlegi index-automatámba három vezeték megy bele, ezen pedig csak két láb van…
Ilyenkor mi a teendő?

Ma egyébként elvittem újból próbaútra az MZ-t, végig lámpával motoroztam és hála az égnek nem szarakodott. Az akksira is rámértem 6.03V-ot mutatott leállítás után 1-2 órával.
Nem tudom előjön-e még a hiba de ettől függetlenül én is szeretnék javítani ezen a pengeélen táncoló elektronikai rendszeren.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 805
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi »

kupi írta: 2021.05.22. 21:26 Szia sajnos ismerős téma(35 éve van TS em) nekem sok sok próbálkozás árán sikerült kitalálni egy két változtatást amivel használható lett a 6volt is.
Nézzünk a mélyére:60w a dinamó teljesítménye,az első lámpa 45W+2w hozzá hátsó lámpa 5w és a műszervilágítás kb 4w ez őszesen majdnem annyi amit csóri tud és akkor még nem beszéltünk a gyújtásról...ja és index.. Ezeket amikor tervezték nappal nem volt kötelező a lámpa meg ilyenek.
Tudom nem szabályos de nekem egy simson 35/35w izzó van elől amit tudtam ledesre cseréltem pl műszervilágítás,elektronikus szabályozható indexrelé(http://mullerelectronics.hu/jarmuelektr ... -0015.html) hátsó indexbe 10w izzók,a savas aksi elfelejtve soha többet helyette száraz riasztó aksi.
Ezek után lehet éjszaka is motorozni alapjáraton is megy lámpával féken állva is.
És szerintem a fő bűnös az aksid(főleg ha savas) sajnos ezek manapság max két szezont bírnak.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Kosztya
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.05.22. 17:11
MZ-d típusa: MZ TS-125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kosztya »

Üdv mindenkinek ismét!

Régen voltam már, viszont ismét adódott egy elektronikai gebasz a TS-125-ös MZ motoromon (6V-os rendszer), amit azóta használok és remélem, hogy a Ti segítségetekkel használni is tudok a későbbiekben is. Nem vagyok túl nagy szakértője az elektronikának, megpróbálom a hibajelenséget jól körbeírni, ha ez nem sikerülne nézzétek el nekem!

A napokban azt tapasztaltam, hogy motorozás közben, alacsony fordulaton a motorom fogja magát és egyszerűen leáll, de csak akkor csinálja, ha rajta van a világítás. Nagy valószínűséggel – szerintem – az akksi haldokolhat de nem vagyok benne biztos, hogy csak ennyi a hiba (ha tényleg haldoklik egyáltalán).

Amit eddig csináltam:
Ma fel kellett tölteni az akksit (4.2 V-ra esett vissza) addig megpucoltam minden elektronikai cuccot.
Töltés közben a három cella közül az egyik erősen pezsgett, a másik épphogy, a harmadik nem csinált semmit (nem tudom melyik a jó de ez így összességében már eleve nem jó jel).
Amikor visszatettem feltöltve és a multimétert rácsiptettem az akksira:
- Nyugalmi helyzetben 6,0 és 6,1 Volt közötti értéket mutatott
- Beindítva 6,7 Voltot mutatott (helyzetjelzőt bekapcsolva nem volt szignifikáns különbség)
- Amikor azonban beindítva a világítást is ráadtam a mért érték visszaesett 6,12 Voltra.
Leginkább azt szeretném megtudni, hogy ezek az értékek mennyire egészségesek, ill. mi lehet a hunyó!
Ugyanis az már hosszú időre visszanyúló problémám, hogy amikor bekapcsolt lámpával közlekedek az indexet már nagyon nehezen tudja csak megvillogtatni a motor. Ilyenkor segít valamennyit ha az izzók érintkezőit lekontaktspray-zem, ill. az akksi és a biztosítékok érintkezőit is.
Olyan is szokott lenni, hogy a lámpa felkapcsolásakor a töltésjelző égő is elkezd halványan világítani a kilométerórában (annyira halványan, hogy ezt csak éjjeli vezetésnél lehet látni), ilyenkor polírpapírral megtisztítom a fesz-szabályzó érintkezőit és rendbe szokott jönni, de indexelésnél – mint írtam – mindig fennáll valamennyire ez a probléma, hogy lámpával együtt alig akar működni.

A kérdések tehát:
- Az akksi valóban kuka-e ill. hogy lehet arról meggyőződni, hogy tényleg rossz-e?
- Mi okozhatja ezt a másik, index/lámpa problémát? (ez érdekelne jobban)? Hibás feszültségbeállítás? Elromlott valami? Zárlat? és ha zárlat akkor hogy lehet kimérni?

Köszönöm a segítségeteket előre is!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 805
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi »

kiszsebi írta: 2021.05.10. 19:58
kupi írta: 2021.05.10. 17:57 Sziasztok.
Egy barátom ETZ-jén tervezünk gyújtást modernizálni ezzel :
https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... 2v----3834
Esetleg valaki használ ilyent van tapasztalat? Érdemes?
Szervusz Kupi!

Igen, többen is használják elégedetten, sokat futottak már.

A szerelési útmutatóban lévőket tartsd be, akkor nem lesz gond!
(napsütésben ne akarj gyújtást állítani! ;) )
Köszi akkor bepróbálom egyébként klub társunknak lesz bele unt a megszakítóba"bár igaza is van sok vacak utángyártott viszont nekem van megszakítós(gyári)és tirisztoros is sajnos érezhető a különbség(eredetileg megszakító párti voltam de megtértem).
Ennyiért szerintem megéri átalakítani.
Köszi a választ.
műhelyembe \:D/ nem csak Kupi"van hanem setét is...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2740
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

kupi írta: 2021.05.10. 17:57 Sziasztok.
Egy barátom ETZ-jén tervezünk gyújtást modernizálni ezzel :
https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... 2v----3834
Esetleg valaki használ ilyent van tapasztalat? Érdemes?
Szervusz Kupi!

Igen, többen is használják elégedetten, sokat futottak már.

A szerelési útmutatóban lévőket tartsd be, akkor nem lesz gond!
(napsütésben ne akarj gyújtást állítani! ;) )
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 805
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sziasztok.
Egy barátom ETZ-jén tervezünk gyújtást modernizálni ezzel :
https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... 2v----3834
Esetleg valaki használ ilyent van tapasztalat? Érdemes?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Samu!

Csak hogy ismét meglegyen itt is.
GPZ 550
GPZ 550
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 805
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi »

jakuza74 írta: 2021.03.07. 04:12 Szia . Én SZIGETSZENTMIKLOSON PESTÖL. 20 KM RE
Az sajnos messze van tőlem(Kápolnásnyék) egyébként 1985 óta van TS MZ-m és ETZ is van tapasztalat.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
jakuza74
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2021.03.05. 19:23
MZ-d típusa: MZ TS125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jakuza74 »

Szia . Én SZIGETSZENTMIKLOSON PESTÖL. 20 KM RE
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 805
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi »

Szia hol élsz merre vagy elérhető? Ha esetleg a közelembe nagyon szívesen segítek.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
jakuza74
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2021.03.05. 19:23
MZ-d típusa: MZ TS125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jakuza74 »

Sziasztok . Nekem van egy MZ TS125 És amikor jar a motor elmegy az Öszes vilagitas . most lett uj fesultsegszablyzo cserelve. ha valaki netan tud segiten mi lehet a problema .elore is koszonom
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

gyrzslt írta: 2021.01.23. 21:53 Sziasztok!

Az a kérdésem, Mz ts 250/1 blokk 6 voltosra, át tudom rakni etz 250 12 voltos gyújtását és generátorát?

Gondolok a főtengely végére, meg milyen változásokat vonz a kábelezésnél.

Köszönöm válaszaitokat.
A blokköntvényt is át kell alakítani, nem megy fel rá gépmunka nélkül. A főtengely kétesélyes, ha nem elég hosszan van megmunkálva a kúp akkor a forgórészt sem tudod ráhúzni. A kábelezésnél egyszerűbb az ETZ 250 rajzot követni mert sok a plusz elem (3 fázis, egyenirányító, más fesz.szab., stb)
gyrzslt
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2021.01.23. 21:22
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gyrzslt »

Sziasztok!

Az a kérdésem, Mz ts 250/1 blokk 6 voltosra, át tudom rakni etz 250 12 voltos gyújtását és generátorát?

Gondolok a főtengely végére, meg milyen változásokat vonz a kábelezésnél.

Köszönöm válaszaitokat.
lorka2004
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2020.09.21. 19:37
MZ-d típusa: ES 125/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: lorka2004 »

Zorka írta: 2020.09.22. 09:57
lorka2004 írta: 2020.09.21. 19:42 Sziasztok! MZ ES 125/1 (Trophy) motorom van. 35 évet állt, ehhez képest nagyon jó állapotban van (jön-megy-megáll). Teljes kábelköteget cseréltem rajta, elvileg minden a rajz szerint van kötve, de nem világít az üres zöld jelzőlámpája, ha üresben van (ennek még gyárilag a kilométerórában van). Mi lehet a baj?
Szia!
A visszajelző egyik oldalára áram megy a gyújtáskapcsolótól, a másik oldaláról meg megy a vezeték az üreskapcsolóra, ami üresben testel.
Testeld a vezetéket az üreskapcsolónál. (gyújtáson) Ha ekkor világít a lámpa, akkor vedd ki a kapcsolót, kösd be a vezetéket, érintsd a belső érintkezőjét testre. Vagyis ki kell szakaszolni. De az is lehet, hogy kontakthibás, vagy kiégett az izzó.
https://zeitmaschinen-shop.de/ger_pl_Ka ... 1186_2.jpg
(L-el jelzett lámpa, Schalter a kapcsoló.)
Az üres lámpájának a menetirány szerinti jobb oldalon, belül kell lennie, igaz? Előtte pedig a kilométeróra világításának az egyik lámpája van. Nekem ez így van. Azon a kapcsolási rajzon, amit a kábelköteghez adtak, pont fordítva van. Jobb oldalon mutatja a töltésjelzőt, de nekem a bal oldalon van, ehhez képest mindkét oldalon működik ez a lámpa. A jobb oldalon az üres lámpájánál csak egy kés van, ez az égőnek a kése. Arra megy az üreskapcsolóról a vezeték. A gyújtáskapcsolóról megy egy fekete kábel, ami áramot ad, de az a töltésjelzőhöz megy egy kicsit oldalra álló késre. Az üreskapcsoló vezetékét próbáltam testelni, nem világított a lámpa akkor sem. Ha lesz egy kis időm, meg fogom próbálni a töltésjelző égőjére kötni az üreskapcsoló kábelét.
Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

lorka2004 írta: 2020.09.21. 19:42 Sziasztok! MZ ES 125/1 (Trophy) motorom van. 35 évet állt, ehhez képest nagyon jó állapotban van (jön-megy-megáll). Teljes kábelköteget cseréltem rajta, elvileg minden a rajz szerint van kötve, de nem világít az üres zöld jelzőlámpája, ha üresben van (ennek még gyárilag a kilométerórában van). Mi lehet a baj?
Szia!
A visszajelző egyik oldalára áram megy a gyújtáskapcsolótól, a másik oldaláról meg megy a vezeték az üreskapcsolóra, ami üresben testel.
Testeld a vezetéket az üreskapcsolónál. (gyújtáson) Ha ekkor világít a lámpa, akkor vedd ki a kapcsolót, kösd be a vezetéket, érintsd a belső érintkezőjét testre. Vagyis ki kell szakaszolni. De az is lehet, hogy kontakthibás, vagy kiégett az izzó.
https://zeitmaschinen-shop.de/ger_pl_Ka ... 1186_2.jpg
(L-el jelzett lámpa, Schalter a kapcsoló.)
lorka2004
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2020.09.21. 19:37
MZ-d típusa: ES 125/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: lorka2004 »

Sziasztok! MZ ES 125/1 (Trophy) motorom van. 35 évet állt, ehhez képest nagyon jó állapotban van (jön-megy-megáll). Teljes kábelköteget cseréltem rajta, elvileg minden a rajz szerint van kötve, de nem világít az üres zöld jelzőlámpája, ha üresben van (ennek még gyárilag a kilométerórában van). Mi lehet a baj?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Mérési hiba, műszerhiba. (egyen-váltó átkapcsolás, valamint sok multiméter meghülyül a nagyfesz trafó keltette "zajtól")
Geller.Patrik
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2020.09.09. 08:02
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Geller.Patrik »

Sziasztok!
Egy Etz 125 az alany és olyan problémám merült fel, hogy a visszatöltés ellenőrzése céljából rámértem az akksira, és ingadozik a feszültség 2v;4v;13,5v;10v igy ugrál. Milyen hiba okozhatja ezt?
Köszönöm.
Avatar
kicsikeen
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2011.07.05. 15:14
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kicsikeen »

Üdv mindenkinek!
Ma az történt,hogy nem figyeltem és kb. 20 -minre gyújtáson felejtettem a mocit (ETZ 250 Hall jeladós). Az akkum lement 11,5 V -ra (Exid 9Ah) de egy "tüsszentés" után elindult,bár a gyújtásom ki-ki hagyott .Gyorsan hazatekertem ,úgy gondolom a gy.trafóm kuka lett mert eléggé felmelegedett kicsit mintha eleresztette volna a benne lévő olajat? is....holnap kap egy újat!
A kérdésem annyi, járt e valaki így és mehetett e tönkre még valami?
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

sunbim írta: 2020.07.19. 21:03
pedro121 írta: 2020.07.19. 16:37 ...
a 13,8 V-os minimum érték amit megadtak a gyárban, az hogy értendő? Alapjáraton rákapcsolt világítással is el kell tudni érni a 13,8 V-ot?
Alapjáraton alig van töltés!
Ez a 13,8v fordulaton értendő. Alapjáraton nem lesz soha ekkora feszültséged. Viszont fordulaton, világítással, indexxel, féklámpával, dudával, IS tudnia kell a rendszernek ezt az értéket. Azt nem tudom pontosan hogy mekkora fordulatszámtól tudja biztosítani a generátor a max teljesítményét. Én olyan 2500tól-ra tippelek.
Akkor el lehet mondani, -mivel határértéken belül van a töltés fordulaton-, hogy ez már egész jó? Meg hogy valószínúleg nem szakadásról van szó sem az álló, sem a forgó részben, hanem "csak" teljesítmény-csökkenésről?
Lehet kellene neki még egy kis kontaktspray, úgy hogy kiveszem a tekercseket az állórészből.
Alapjáraton a 12,5V töltőfeszültség jónak mondható?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2985
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

pedro121 írta: 2020.07.19. 16:37 ...
a 13,8 V-os minimum érték amit megadtak a gyárban, az hogy értendő? Alapjáraton rákapcsolt világítással is el kell tudni érni a 13,8 V-ot?
Alapjáraton alig van töltés!
Ez a 13,8v fordulaton értendő. Alapjáraton nem lesz soha ekkora feszültséged. Viszont fordulaton, világítással, indexxel, féklámpával, dudával, IS tudnia kell a rendszernek ezt az értéket. Azt nem tudom pontosan hogy mekkora fordulatszámtól tudja biztosítani a generátor a max teljesítményét. Én olyan 2500tól-ra tippelek.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

sunbim írta: 2020.07.19. 12:38
pedro121 írta: 2020.07.11. 07:42 Sziasztok!
ETZ 250-ről van szó.
Akksira rakva a multimétert 13,2-13,6 V között mozog a töltése a motornak, ha rákapcsolom a fogyasztókat 12,5 V-ra esik a töltés, mind ez nem csak alapjáraton, hanem 3000-es fordulatszámon is.
Kicseréltem már a diódahidat, a fesz.szabályzót (Lada elektronikus), a biztosítékokat, az akksit.
Vezetékeket átnézve max sarulazulásokat találtam, de azokat orvosoltam.
Megnéztem a szénkeféket nincsenek elkopva (pár 1000 km van bennük), a bronzgyűrűk sincsenek elkopva, nem ugrálnak rajtuk a szénkefék.

Mi okozhat még kevés töltést?
Generátor probléma lenne?

Köszi előre is!
Multiméterrel mérj feszültségeket a sarkalatos pontokon! Generátortól indulva felfele haladva. A váltófeszültségeket is mérj! Lehet még a 3fekete fázisokat felvivő vezeték is megtörve szakadva vagy csak részlegesen.
Mérj gerjesztő áramot is, ez nem lehet 2A-nál több, mivel ekkora üveg bizti van a táblában. Kiveszed a biztit oda kötöd be az ampermérőt. Nem tudom mennyit kellene ott mérni de eléggé változó az érték ha a fesszab be van kötve. Vagy egyenként lehúzogatva a generátorról 3 fázisáról a fekete vezetékeket amelyik lehúzása után nem változik a töltő fesz azzal a fázissal lehet a probléma.
Kipróbáltam, mi történik, ha leveszem a 3 fázisról a fekete vezetékeket egyessével, de csak annyi történt, hogy megszűnt a töltés, kivillant a kis visszajelző lámpa, és lecsökkent a feszültség az akksiban 12,5V körüli értékre, vagyis akksiról ment a motor. Mindhárom esetben ugyanúgy reagált a motor. Mikor visszaraktam őket, elaludt a töltésjelző.

A diódahídon az egyik fázis vezetéke, a saru tövénél ki volt szakadva a szigetelés, nem volt a közélben semmi, amihez hozzáért volna, de raktam rá szigetelőszalagot. A generátornál nem találtam a vezetékeken kiszakadást, viszont elég régi vezetékek, a szigetelés elég kemény rajtuk.

A következő töltésmérésnél viszont magasabb értékeket mértem mint eddig, mert eddig 13,6 V fölé nem ment 3000-es fordulatnál, most 13,9 V is megvolt.
Alapjáraton 13,1-13,3 V körül mozog, a világítást ráadva 12,5 V-ra lecsökken.
Ha megemelem a fordulatszámot 3000-re, úgy hogy megy a világítás, akkor is fel tudott kúszni 13,8 V fölé is. Eddig ez nem ilyen volt. Ezek szerint csak ért valamit a tegnapi kontakt sprézés, de a 14 V-ot nem éri el.
Pár éve mikor legutoljára mértem töltést rajta, simán elérte a 14 V-ot, csak már arra nem emlékszem, hogy csak emelt fordulatszámon, vagy alapjáraton is.

a 13,8 V-os minimum érték amit megadtak a gyárban, az hogy értendő? Alapjáraton rákapcsolt világítással is el kell tudni érni a 13,8 V-ot?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2985
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

pedro121 írta: 2020.07.11. 07:42 Sziasztok!
ETZ 250-ről van szó.
Akksira rakva a multimétert 13,2-13,6 V között mozog a töltése a motornak, ha rákapcsolom a fogyasztókat 12,5 V-ra esik a töltés, mind ez nem csak alapjáraton, hanem 3000-es fordulatszámon is.
Kicseréltem már a diódahidat, a fesz.szabályzót (Lada elektronikus), a biztosítékokat, az akksit.
Vezetékeket átnézve max sarulazulásokat találtam, de azokat orvosoltam.
Megnéztem a szénkeféket nincsenek elkopva (pár 1000 km van bennük), a bronzgyűrűk sincsenek elkopva, nem ugrálnak rajtuk a szénkefék.

Mi okozhat még kevés töltést?
Generátor probléma lenne?

Köszi előre is!
Multiméterrel mérj feszültségeket a sarkalatos pontokon! Generátortól indulva felfele haladva. A váltófeszültségeket is mérj! Lehet még a 3fekete fázisokat felvivő vezeték is megtörve szakadva vagy csak részlegesen.
Mérj gerjesztő áramot is, ez nem lehet 2A-nál több, mivel ekkora üveg bizti van a táblában. Kiveszed a biztit oda kötöd be az ampermérőt. Nem tudom mennyit kellene ott mérni de eléggé változó az érték ha a fesszab be van kötve. Vagy egyenként lehúzogatva a generátorról 3 fázisáról a fekete vezetékeket amelyik lehúzása után nem változik a töltő fesz azzal a fázissal lehet a probléma.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2985
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

pedro121 írta: 2020.07.18. 15:59 ...
Ha jól működik minden, feszültségszabályzó nélkül mennyi feszültséget kellene generálnia a generátornak, amit a fesz. szab. persze leszabályoz, ha be van rakva, és működik is?
Ha állandóra kötöd a gerjesztést emlékeim szerint 18-20vot. De teljesen megbízható adatom nincs.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

aronpfabian írta: 2020.07.14. 10:24 Ha az állórész telemegy szénporral, az a test és a fázisok között kóboráramot, komoly teljesítményvesztést okoz. Ezt úgy tudod ellenőrizni hogy NAGYON ÓVATOSAN, ÉRINTÉSVÉDELMI TÁVOLSÁGOKAT BETARTVA rákapcsolod a hálózati feszültségre az egyik fázist. A nullát és földet ne kösd be, nem fűteni akarunk vele, csak kimérni.

Ha a fázisceruza az öntvényre téve parázslik vagy világít, akkor testzárlat van. A tisztításához le kell forrasztani a sarukat a tekercselés végéről és levenni a felső öntvényt a tekercssor gyűrűjéről. Utána jó mocskos munka lesz az olajos szénpor kipucolása. Ha van nem testzárlatos állórész, egyszerűbb cserélni arra.

Forgórész is lehet ugyanígy testzárlatos, ha gyanús, kérj kölcsön egy működő motorról.
Vettem egy fél literes kiszerelésű kontakt spray-t, azt mind rá kellett fújnom, miután levettem az állórészt és megláttam milyen mocsok van rajta.
Ugyan nem vettem le a tekercseket a gyűrűről, de szerintem így is rendesen ki tudtam pucolni, csak sajnos ez sem hozott pozitív eredményt. Ugyanúgy nem ment feljebb a feszültség 14 V fölé.

A forgórészen nem volt különösebb kosz, de az is kapott kontakt spray-t.

Az állórész azon része ami hozzá van forrásztva a gyűrűhöz (3 fázis), nincsenek megszakadva/eltörve.

Viszont amit észrevettem, hogy ha visszaraktam a régi akksit, ami le van merülve, lehet már zárlatos is, és a nyugalmi feszültsége 10,3 V körül van, első indítas után volt hogy 14,2 V-ra is fel tudott kúszni a feszültség, és 13,8 V alá nem is ment.

Második indításnál már ugyanazokat a feszültségeket mértem, mint az új akksival (13,2-13,6 V). Gondolom itt már több feszültség volt az akksiban, mint az első indításkor, és ez okozhatott különbséget.

Ha jól működik minden, feszültségszabályzó nélkül mennyi feszültséget kellene generálnia a generátornak, amit a fesz. szab. persze leszabályoz, ha be van rakva, és működik is?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ha az állórész telemegy szénporral, az a test és a fázisok között kóboráramot, komoly teljesítményvesztést okoz. Ezt úgy tudod ellenőrizni hogy NAGYON ÓVATOSAN, ÉRINTÉSVÉDELMI TÁVOLSÁGOKAT BETARTVA rákapcsolod a hálózati feszültségre az egyik fázist. A nullát és földet ne kösd be, nem fűteni akarunk vele, csak kimérni.

Ha a fázisceruza az öntvényre téve parázslik vagy világít, akkor testzárlat van. A tisztításához le kell forrasztani a sarukat a tekercselés végéről és levenni a felső öntvényt a tekercssor gyűrűjéről. Utána jó mocskos munka lesz az olajos szénpor kipucolása. Ha van nem testzárlatos állórész, egyszerűbb cserélni arra.

Forgórész is lehet ugyanígy testzárlatos, ha gyanús, kérj kölcsön egy működő motorról.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég