Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: popitty »

kiszsebi írta: 2023.11.09. 08:27
popitty írta: 2023.11.08. 08:14 Tisztelt Márkatársak!
Az a nagy kérdésem, hogy az Mz Ts 125; 150 tipus kuplungjához megfelelő-e az ETZ kuplunglamella mert sajnos Ts-hez valót nem találok.
Illetve ha nem felel meg az ETZ van-e olyan hely ahol ez tehát Ts 125 vagy 150-shez való kuplunglamella beszerezhető.
Az is kérdés, hogy a kétsoros kicsi kuplungfogaskereket kell-e cserélni idővel ?Nos ennyi.
Kösz

Teljesen megfelelő a kis ETZ lamellája a kis TS-be. Sőt, a Simsoné is jó, de annak több "füle" van, így le kell reszelni minden másodikat.

A lánckerekek is kopnak idővel, így természetesen azokat is kell néha cserélni. A tengelykapcsoló kosarán lévőt is...
Köszi . Azért a fene megeszi a boltosokat kereskedőket egy egy terméknél ami több tipushoz is való megjelölhetnék mivel egyezik.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2805
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

popitty írta: 2023.11.08. 08:14 Tisztelt Márkatársak!
Az a nagy kérdésem, hogy az Mz Ts 125; 150 tipus kuplungjához megfelelő-e az ETZ kuplunglamella mert sajnos Ts-hez valót nem találok.
Illetve ha nem felel meg az ETZ van-e olyan hely ahol ez tehát Ts 125 vagy 150-shez való kuplunglamella beszerezhető.
Az is kérdés, hogy a kétsoros kicsi kuplungfogaskereket kell-e cserélni idővel?
Nos ennyi.
Kösz

Teljesen megfelelő a kis ETZ lamellája a kis TS-be. Sőt, a Simsoné is jó, de annak több "füle" van, így le kell reszelni minden másodikat.

A lánckerekek is kopnak idővel, így természetesen azokat is kell néha cserélni. A tengelykapcsoló kosarán lévőt is...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: popitty »

Tisztelt Márkatársak!
Az a nagy kérdésem, hogy az Mz Ts 125; 150 tipus kuplungjához megfelelő-e az ETZ kuplunglamella mert sajnos Ts-hez valót nem találok.
Illetve ha nem felel meg az ETZ van-e olyan hely ahol ez tehát Ts 125 vagy 150-shez való kuplunglamella beszerezhető.
Az is kérdés, hogy a kétsoros kicsi kuplungfogaskereket kell-e cserélni idővel?
Nos ennyi.
Kösz
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: amatőr »

goss írta: 2023.10.12. 13:11 Jó a tipp, a csapszeghangot tényleg csillapítja a megfelelő lábtartás. Ez a kopogás viszont sokkal hangosabb, a szélzaj sem nyomja el :)
amatőr írta: 2023.10.11. 22:01 No, azért esetleges mert nem csak egy "opció". 😄
Anno mikor én is ilyen "kecses" voltam, másképp ültem a motoron, a lábam a tankhoz szorítottam, ahogy a nagy könyvben le van írva.
De mióta megnőttem", attól a keskeny tanktól elállnak a lábaim mint a bili füle.
A kalapálás piszokul feljön, főleg a széllelbélelt felnyitható sisak miatt is.
Ha összezárom a tankhoz, akkor semmi.
Na szóval én így jártam. 😄
Ezért is sokkal kényelmesebb már a nagyvas. 😬🤷‍♂️
Amúgy meg szerintem kalapál ez mindegyik, mert léghűtéses 2T, bazi nagy bordákkal.
Halgass meg egy kupás motort, - ami aztán tényleg patent -, a videofelvételen, amikor a kamera a motoron van. Borzalom!
Vagy csak én vagyok ilyen vájtfülű, nem tudom, de piszokul bassza a hallásom.
Szerintem "lazára fúrták" . Akkor hangosabb, viszont nem szorul meg. 🙂🤷‍♂️🤷‍♂️☝️☝️
Marad a füldugó. Amúgy is tanácsos, ha nem akarsz a szélzajtól süketülni.
Amatőr,... a rádióamatőr
goss
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2023.10.04. 15:51
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: goss »

Jó a tipp, a csapszeghangot tényleg csillapítja a megfelelő lábtartás. Ez a kopogás viszont sokkal hangosabb, a szélzaj sem nyomja el :)
amatőr írta: 2023.10.11. 22:01 No, azért esetleges mert nem csak egy "opció". 😄
Anno mikor én is ilyen "kecses" voltam, másképp ültem a motoron, a lábam a tankhoz szorítottam, ahogy a nagy könyvben le van írva.
De mióta megnőttem", attól a keskeny tanktól elállnak a lábaim mint a bili füle.
A kalapálás piszokul feljön, főleg a széllelbélelt felnyitható sisak miatt is.
Ha összezárom a tankhoz, akkor semmi.
Na szóval én így jártam. 😄
Ezért is sokkal kényelmesebb már a nagyvas. 😬🤷‍♂️
Amúgy meg szerintem kalapál ez mindegyik, mert léghűtéses 2T, bazi nagy bordákkal.
Halgass meg egy kupás motort, - ami aztán tényleg patent -, a videofelvételen, amikor a kamera a motoron van. Borzalom!
Vagy csak én vagyok ilyen vájtfülű, nem tudom, de piszokul bassza a hallásom.
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: amatőr »

goss írta: 2023.10.11. 21:05 Szia!

Érdekel az esetleges megoldás :D
180cm/68kg :D De anno 62kg-nál is kopogott és utassal is XD XD

A hézagolást nem állítottam hétvégén, mert nem volt rá időm... Viszont megvan még valahol a gyári kipufogó, azt felrakom próbából a következő hetekben. Kíváncsi vagyok, változik-e valami.
No, azért esetleges mert nem csak egy "opció". 😄
Anno mikor én is ilyen "kecses" voltam, másképp ültem a motoron, a lábam a tankhoz szorítottam, ahogy a nagy könyvben le van írva.
De mióta megnőttem", attól a keskeny tanktól elállnak a lábaim mint a bili füle.
A kalapálás piszokul feljön, főleg a széllelbélelt felnyitható sisak miatt is.
Ha összezárom a tankhoz, akkor semmi.
Na szóval én így jártam. 😄
Ezért is sokkal kényelmesebb már a nagyvas. 😬🤷‍♂️
Amúgy meg szerintem kalapál ez mindegyik, mert léghűtéses 2T, bazi nagy bordákkal.
Halgass meg egy kupás motort, - ami aztán tényleg patent -, a videofelvételen, amikor a kamera a motoron van. Borzalom!
Vagy csak én vagyok ilyen vájtfülű, nem tudom, de piszokul bassza a hallásom.
Amatőr,... a rádióamatőr
goss
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2023.10.04. 15:51
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: goss »

Szia!

Érdekel az esetleges megoldás :D
180cm/68kg :D De anno 62kg-nál is kopogott és utassal is XD XD

A hézagolást nem állítottam hétvégén, mert nem volt rá időm... Viszont megvan még valahol a gyári kipufogó, azt felrakom próbából a következő hetekben. Kíváncsi vagyok, változik-e valami.
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: amatőr »

goss írta: 2023.10.04. 16:27 Sziasztok!

Köszönöm a befogadást :) Anno szocimotoros.hu -n voltam aktív, aztán család és munka mellett jó pár évig pihentettem a motort. Idén elhatároztam, hogy rendbeteszem és újra túrázgatok vele :)

Van egy problémám, aminek a megoldására még nem jöttem rá, ehhez szeretnék ötleteket kérni tőletek:
Az alany egy 1985-ös ETZ250.
4000-es fordulat felett, terhelés alatt kopog a motor, mintha kalapálnám a hengerfejet. A gázkart visszaengedve ez megszűnik. Ez mióta nálam van a motor, azaz közel 18 éve így van.

Karbit teljesen felújítottam, beállítottam. Egyszer motorgenerált is kapott, fúrni kellett, új dugattyút, hajtókart kapott. Teljes gyújtás le lett cserélve. Ezek nem befolyásoltak semmit.

Megszakító helyett már a saját előgyújtásvezérléses IGBT-s gyújtásom van. Utóbbival 3000-től felfele most kicsit morgósabb lett, és új jelenség, hogy ha 3500-4000 körül visszaveszem a gázt, 1-2 nagyobbat koppan. (Ebben a tartományban a megszakítós 20 fokhoz képest jelenleg 30-35 fokos előgyújtást használok.)

Szerintetek milyen irányba induljak el? Amit nem tudok megmagyarázni, hogy miért fix 4000-es fordulatnál kezd el kopogni? Túlmelegedésre gyanakodtam és az izzó koksz pont megmagyarázott volna mindent, hiszen konstans idő kell neki, hogy kihűljön. Emellett a koksz önmagában nem gyújtaná be a benzint, de a szikra után már több forrásból be tud lobbanni és ezért detonál. Múlt héten szétszedtem a hengert és levakartam a kokszot, ami a dugattyú tetején és a hengerfej belsejében volt, de semmi változás nem történt.... Koksz már csak a hengerfej rücskeiben maradt, onnan nem tudtam kiszedni fémtisztára. Azt vártam, hogy legalább a kopogás kezdete eltolódjon más forulatszámra, de ez sem történt meg. Ezt mondjuk már az előgyújtás állításánál is vártam.
Benzin oktánszáma szintén nem befolyásolja a kopogást.

Kipufogó tud ilyen gondot okozni? Azt a motor megvétele után 2005-ben kb azonnal cseréltem egy utángyártottra, az az egy nem változott, illetve a hengerfej maradt még.
Gyertya: Brisk N14C, de NGK-val pontosan ugyanezt produkálja.

Köszi a segítséget!
Hello!
Ugyanez a problémám nekem is.
Annyi különbséggel, hogy nekem a 90'-es években nem kopogott, 2002-ben letettem, majd 2016 - ban elővettem, azóta kopog... Úgy hogy én is furattam, felújítottam, stb.
Mielőtt elárulom az esetleges(!) megoldást, megkérdezhetem hogy milyen magas vagy, és hány kiló?
Amatőr,... a rádióamatőr
goss
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2023.10.04. 15:51
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: goss »

Köszönöm a tippet! Érdemi változtatás még nem volt, de hétvégén kipróbálom, hogy teszek alá 2 tömítést.

A gyújtásvezérlés teljesen saját, hobbi projekt. Ennek megfelelően még elég tróger a kinézete, jövőre majd lehet, hogy egy szebb nyákot is kap :)
dsc_0737.jpg
Működését tekintve jelenleg egy differenciális hall-szenzor (ATS667) veszi a jelet egy kódkerékről, ezt egy mikrokontroller dolgozza fel és ez vezérli az IGBT-t.
Az egész panel egy fejlesztési evolúciót tükröz, még a Schönherz koliban készítettem az alapját. Egy kicsit még tróger, de működik :D
Az alkatrészek egy részét már nem is lehet kapni, mert több, mint 10 éve vettem őket és most volt időm újra foglalkozni a projekttel.
Az első verzió optokapus volt és egy tárcsa forgott, de egy kis kosz ment az optokapuba, a motor meg megállt. Második verzió már a jelenlegi hallos, de fix fogaskerék élnél kapcsolt és FET-et használtam, amivel nem volt olyan jó a trafó vezérlése. Tönkre is ment, de tervezésnél szempont volt, hogy az út szélén vissza tudjam tenni a megszakítót. Erre volt is szükség egyszer, és idén javítottam meg, illetve fejeztem be a fordulaszámmérés és előgyújtásgörbe támogatását.
Kicsit talán erősebb lett a motor, magas fordulatokon sokkal jobb a gyújtás, csak ne kopogna... :DD
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3072
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Üdv a csapatban !

Préssàvon vàltoztattàl màr?
Próbàld ki vastagabb hf tömítéssel, hogy mit csinàl.


Az IGBTs gyújtàs Müller Szabi féle ?
Vagy màs? Linket tudnàl hozzà adni?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
goss
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2023.10.04. 15:51
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: goss »

Sziasztok!

Köszönöm a befogadást :) Anno szocimotoros.hu -n voltam aktív, aztán család és munka mellett jó pár évig pihentettem a motort. Idén elhatároztam, hogy rendbeteszem és újra túrázgatok vele :)

Van egy problémám, aminek a megoldására még nem jöttem rá, ehhez szeretnék ötleteket kérni tőletek:
Az alany egy 1985-ös ETZ250.
4000-es fordulat felett, terhelés alatt kopog a motor, mintha kalapálnám a hengerfejet. A gázkart visszaengedve ez megszűnik. Ez mióta nálam van a motor, azaz közel 18 éve így van.

Karbit teljesen felújítottam, beállítottam. Egyszer motorgenerált is kapott, fúrni kellett, új dugattyút, hajtókart kapott. Teljes gyújtás le lett cserélve. Ezek nem befolyásoltak semmit.

Megszakító helyett már a saját előgyújtásvezérléses IGBT-s gyújtásom van. Utóbbival 3000-től felfele most kicsit morgósabb lett, és új jelenség, hogy ha 3500-4000 körül visszaveszem a gázt, 1-2 nagyobbat koppan. (Ebben a tartományban a megszakítós 20 fokhoz képest jelenleg 30-35 fokos előgyújtást használok.)

Szerintetek milyen irányba induljak el? Amit nem tudok megmagyarázni, hogy miért fix 4000-es fordulatnál kezd el kopogni? Túlmelegedésre gyanakodtam és az izzó koksz pont megmagyarázott volna mindent, hiszen konstans idő kell neki, hogy kihűljön. Emellett a koksz önmagában nem gyújtaná be a benzint, de a szikra után már több forrásból be tud lobbanni és ezért detonál. Múlt héten szétszedtem a hengert és levakartam a kokszot, ami a dugattyú tetején és a hengerfej belsejében volt, de semmi változás nem történt.... Koksz már csak a hengerfej rücskeiben maradt, onnan nem tudtam kiszedni fémtisztára. Azt vártam, hogy legalább a kopogás kezdete eltolódjon más forulatszámra, de ez sem történt meg. Ezt mondjuk már az előgyújtás állításánál is vártam.
Benzin oktánszáma szintén nem befolyásolja a kopogást.

Kipufogó tud ilyen gondot okozni? Azt a motor megvétele után 2005-ben kb azonnal cseréltem egy utángyártottra, az az egy nem változott, illetve a hengerfej maradt még.
Gyertya: Brisk N14C, de NGK-val pontosan ugyanezt produkálja.

Köszi a segítséget!
Avatar
Chris1979
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
MZ-d típusa: Mz ES 125/1
Tartózkodási hely: Bucsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Chris1979 »

Zorka írta: 2022.11.02. 11:28
Chris1979 írta: 2022.11.01. 11:15

A vonóhorog az minősített részegység. Arra egészen más szabályok vonatkoznak. Annak van egy műbizonylata, felszerelési előírása, társul még hozzá elektromos átalakítás. Mindezeknek van megfelelőségi átvizsgálása és dokumentációs átvezetése. Annak a cseréje is csak azonos gyártmányra lehetséges. Vagy futni kell az első kört részben, vagy újra.
Arra gondoltam, hogy a kormányablakban egy kalap alá vették az egészet. Nem gondolom, hogy sokszor keresnék őket régi motor blokkcsere lepapírozása miatt.
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Chris1979 írta: 2022.11.01. 11:15
Zorka írta: 2022.11.01. 03:12
A vonóhorog az minősített részegység. Arra egészen más szabályok vonatkoznak. Annak van egy műbizonylata, felszerelési előírása, társul még hozzá elektromos átalakítás. Mindezeknek van megfelelőségi átvizsgálása és dokumentációs átvezetése. Annak a cseréje is csak azonos gyártmányra lehetséges. Vagy futni kell az első kört részben, vagy újra.
Avatar
Chris1979
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
MZ-d típusa: Mz ES 125/1
Tartózkodási hely: Bucsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Chris1979 »

Zorka írta: 2022.11.01. 03:12
Chris1979 írta: 2022.10.29. 18:15
Marhaság! Én is adásvételivel vettem a mostani blokkomat. Az a lényeg, hogy legyen előző tulajdonos. Ugyanis, ha lopott, akkor őt fogják megkérdezni, hogy honnan vette.(5 év az elévülés, illetve max addig körözik) Ráadásul a motorszám már nem is azonosító jel. Ami számít, az a motorkód. Mz-nél a motorszám csak utal a motorkódra, de a szokványos módon nem tartalmazza. "Oszt" tovább is van... Még csak nem is a motorblokkban van a szám, hanem annak csak az egyik felében. Még az is csak akkor, ha bőven számoljuk.


Hello.
Én is így tudtam, de gondoltam hátha azóta megint variáltak valamit. Pl. személyautónál a bontott vonóhorog felszerelésnek ez a menete amit a kormányablakban mondtak, de nem tudtam, hogy ezt motornál is alkalmaznák.
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Chris1979 írta: 2022.10.29. 18:15 Hello.
Facebook-on találkoztam ezzel a hsz-el, tényleg ez lett a blokkcsere menete, vagy csak szokás szerint szivatják a srácot?
"Bontót keresek Bp. vagy Pest megyében
Sziasztok. Tudtok nekem ajánlani olyan hivatalos bontót Bp-en vagy Pest megyében aki árul Mz motorblokkot. Történet.Forgalomba szeretném állítani a vásárolt motorom (MZ ES 125), de a motorblokk kuka. Haverom adott egy másik blokkot, de tőle nem vehetem meg, csak bontótól. Tehát keresek olyan bontót aki a haveromtól megvenné a motorblokkot és nekem meg számlára eladná. Azért ragaszkodom ehhez a blokkhoz mert, már a motorba be lett építve (a beépítésről van számlám, mert az is kell) és már a műszaki vizsgája sikerült. Köszönöm."
Marhaság! Én is adásvételivel vettem a mostani blokkomat. Az a lényeg, hogy legyen előző tulajdonos. Ugyanis, ha lopott, akkor őt fogják megkérdezni, hogy honnan vette.(5 év az elévülés, illetve max addig körözik) Ráadásul a motorszám már nem is azonosító jel. Ami számít, az a motorkód. Mz-nél a motorszám csak utal a motorkódra, de a szokványos módon nem tartalmazza. "Oszt" tovább is van... Még csak nem is a motorblokkban van a szám, hanem annak csak az egyik felében. Még az is csak akkor, ha bőven számoljuk.
Avatar
Chris1979
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
MZ-d típusa: Mz ES 125/1
Tartózkodási hely: Bucsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Chris1979 »

Hello.
Facebook-on találkoztam ezzel a hsz-el, tényleg ez lett a blokkcsere menete, vagy csak szokás szerint szivatják a srácot?
"Bontót keresek Bp. vagy Pest megyében
Sziasztok. Tudtok nekem ajánlani olyan hivatalos bontót Bp-en vagy Pest megyében aki árul Mz motorblokkot. Történet.Forgalomba szeretném állítani a vásárolt motorom (MZ ES 125), de a motorblokk kuka. Haverom adott egy másik blokkot, de tőle nem vehetem meg, csak bontótól. Tehát keresek olyan bontót aki a haveromtól megvenné a motorblokkot és nekem meg számlára eladná. Azért ragaszkodom ehhez a blokkhoz mert, már a motorba be lett építve (a beépítésről van számlám, mert az is kell) és már a műszaki vizsgája sikerült. Köszönöm."
Avatar
Fecske05
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2022.03.24. 23:19
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Fecske05 »

motrosmano írta: 2022.06.04. 22:09
Fecske05 írta: 2022.05.29. 21:59 Sziasztok! Van egy MZ TS 125-öm ami 10 év állásából lett felélesztve.

A kuplungjával lenne probléma.

Be lett állítva hogy rendesen kiemeljen és 2 kézzel is alig lehet behúzni, ha gyengébbre állítom is elég nehéz de úgy nem emel ki csak épphogy.



A bowden új, a kis "csiga" szépen mozog, be van rendesen zsírozva lamellákat leszedtem, szépen mozognak a kosárba nem láttam ott se semmit.

Van az a rudazat (gyujtás oldali) amit benyom az a kis csiga, kézzel azt nem lehet betolni, kihúzva nem tapasztalok semmi érdekeset, másik oldalival úgyszint, nem tudom ez számít-e.

Hallottam olyat hogy van elvileg egy golyó itt a rúdnál, azzal lehet gond? Hol van pontosan és hogyan lehet kiszedni? Vagy mi lehet a baj?



Segítségeteket megköszönöm
szia!
egyszer találkoztam egy hasonló esettel! ott akkor a kuplungagy volt szétrepedve és a fémlamellák nem tudtak könnyen mozogni!
első körben a link alapján ellenőrizd le, hogy meg van-e minden alkatrész!
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... c5990dc/?_
aztán, ha ez megvan, akkor nézd meg hogy a rudazat átmegy-e a tengelyen, a lamellák könnyen mozognak-e az agyon és a kosárban is egyaránt!
vagy esetleg nem jó méretűek a rugók, túlságosan összevannak nyomva, ha cserélted a lamellákat, lehet azok a nagyon vastagok!
ha kihagyják a golyót akkor a kinyomó pálca vége megszokott égni, és deformálódhat is, nagyon extrém esetben a váltótengely belseje is sérülhet, ezek akadályozhatják a kuplung normál működését!
remélem tudtam segíteni!
120.JPG
Szia! Köszönöm! Ellenőríztem mindent, a kuplung kiemelő kar volt elhajolva és ferdén húzta a bowden ami miatt feszült, vissza egyengettem azóta nagyon jó a kuplungja.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Fecske05 írta: 2022.05.29. 21:59 Sziasztok! Van egy MZ TS 125-öm ami 10 év állásából lett felélesztve.

A kuplungjával lenne probléma.

Be lett állítva hogy rendesen kiemeljen és 2 kézzel is alig lehet behúzni, ha gyengébbre állítom is elég nehéz de úgy nem emel ki csak épphogy.



A bowden új, a kis "csiga" szépen mozog, be van rendesen zsírozva lamellákat leszedtem, szépen mozognak a kosárba nem láttam ott se semmit.

Van az a rudazat (gyujtás oldali) amit benyom az a kis csiga, kézzel azt nem lehet betolni, kihúzva nem tapasztalok semmi érdekeset, másik oldalival úgyszint, nem tudom ez számít-e.

Hallottam olyat hogy van elvileg egy golyó itt a rúdnál, azzal lehet gond? Hol van pontosan és hogyan lehet kiszedni? Vagy mi lehet a baj?



Segítségeteket megköszönöm
szia!
egyszer találkoztam egy hasonló esettel! ott akkor a kuplungagy volt szétrepedve és a fémlamellák nem tudtak könnyen mozogni!
első körben a link alapján ellenőrizd le, hogy meg van-e minden alkatrész!
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... c5990dc/?_
aztán, ha ez megvan, akkor nézd meg hogy a rudazat átmegy-e a tengelyen, a lamellák könnyen mozognak-e az agyon és a kosárban is egyaránt!
vagy esetleg nem jó méretűek a rugók, túlságosan összevannak nyomva, ha cserélted a lamellákat, lehet azok a nagyon vastagok!
ha kihagyják a golyót akkor a kinyomó pálca vége megszokott égni, és deformálódhat is, nagyon extrém esetben a váltótengely belseje is sérülhet, ezek akadályozhatják a kuplung normál működését!
remélem tudtam segíteni!
120.JPG
Avatar
Fecske05
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2022.03.24. 23:19
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Fecske05 »

Sziasztok! Van egy MZ TS 125-öm ami 10 év állásából lett felélesztve.

A kuplungjával lenne probléma.

Be lett állítva hogy rendesen kiemeljen és 2 kézzel is alig lehet behúzni, ha gyengébbre állítom is elég nehéz de úgy nem emel ki csak épphogy.



A bowden új, a kis "csiga" szépen mozog, be van rendesen zsírozva lamellákat leszedtem, szépen mozognak a kosárba nem láttam ott se semmit.

Van az a rudazat (gyujtás oldali) amit benyom az a kis csiga, kézzel azt nem lehet betolni, kihúzva nem tapasztalok semmi érdekeset, másik oldalival úgyszint, nem tudom ez számít-e.

Hallottam olyat hogy van elvileg egy golyó itt a rúdnál, azzal lehet gond? Hol van pontosan és hogyan lehet kiszedni? Vagy mi lehet a baj?



Segítségeteket megköszönöm
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Köszönöm a segítséget.
Nem használtam fel végül a szimeringeket.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3072
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

KUPI blokk-CSODASATU   IMG_20211122_113133.jpg

Kupi ez amolyan ,,csoda satu" ! Amit oda befogsz, újjá válik. :D Gratula a restaurációért !! :smt023
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Patrik írta: 2022.04.22. 20:49 20220422_204834.jpg
Ezek régi fémházas szimeringek. A '80-as években láttam belőlük újat utoljára. Ha ezek is legalább akkorról származnak, akkor már vagy nagyon kemények, vagy hamarosan azok lesznek. Ráadásul ezeknek az anyaga nem ehhez a benzinnek nevezett szutyokhoz volt optimalizálva.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

20220422_204834.jpg
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

A kép felső szélén a másik oldala látszik csak azbis ilyen pucér fém, de mutatom egy másik képen
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Patrik 2022.04.22. 20:50-kor.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2805
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Patrik írta: 2022.04.22. 16:33 Sziasztok. Látatlanba megvetettem ma egy pár főtengelyszimeringet egy 250-es Etz-hez.
Én még ilyet nem láttam. Tapasztalat valakinek? 20220422_163153.jpg
A másik oldaláról nincs kép?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok. Látatlanba megvetettem ma egy pár főtengelyszimeringet egy 250-es Etz-hez.
Én még ilyet nem láttam. Tapasztalat valakinek?
20220422_163153.jpg
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

IMG_20211122_113133.jpg
IMG_20211121_122910.jpg
Nincs reménytelen eset" .Ez a motor már hibátlanul megy,csak bátorítás kép ha valaki belefut valami ilyenbe.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
meha
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2021.06.09. 10:17
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: meha »

bluerider írta: 2021.06.09. 12:16 Nyakas törökszentmiklósi! Őt ajánlom!
Köszönöm
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Nyakas törökszentmiklósi! Őt ajánlom!
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
meha
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2021.06.09. 10:17
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: meha »

kupi írta: 2021.05.28. 21:59OK[/quot

Sziasztok
Henger fúrást és főtengely felújítást keresek Szolnok és Cegléd környékén

Előre is Köszönöm
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

OK
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Zsekany
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2021.05.26. 10:26
MZ-d típusa: Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zsekany »

kupi írta: 2021.05.28. 21:18
Zsekany írta: 2021.05.26. 10:30 Sziasztok!

Adott egy MZ TS 125.
Keresek egy olyan valakit, aki MZ/Simsonokkal foglalkozik, szívvel dolgozik és elvállalná az én TS-emet egy nagyobb projektre. Az egész blokkot fel kéne újítani, hengert fúrni stb. Ha tudsz ilyen személyt vagy netán te vagy az, kérlek jelentkezz! [Pest Megye]

Köszönom.
csak Pest megye?

Igen, csak pest megye játszik, a szállítást nem tudnám megoldani :(
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Zsekany írta: 2021.05.26. 10:30 Sziasztok!

Adott egy MZ TS 125.
Keresek egy olyan valakit, aki MZ/Simsonokkal foglalkozik, szívvel dolgozik és elvállalná az én TS-emet egy nagyobb projektre. Az egész blokkot fel kéne újítani, hengert fúrni stb. Ha tudsz ilyen személyt vagy netán te vagy az, kérlek jelentkezz! [Pest Megye]

Köszönom.
csak Pest megye?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Zsekany
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2021.05.26. 10:26
MZ-d típusa: Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zsekany »

Sziasztok!

Adott egy MZ TS 125.
Keresek egy olyan valakit, aki MZ/Simsonokkal foglalkozik, szívvel dolgozik és elvállalná az én TS-emet egy nagyobb projektre. Az egész blokkot fel kéne újítani, hengert fúrni stb. Ha tudsz ilyen személyt vagy netán te vagy az, kérlek jelentkezz! [Pest Megye]

Köszönom.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: popitty »

popitty írta: 2021.04.17. 09:16 A berugóracsni szerelése ügyében igen jó segítséget kaptam de sajnos továbbra sem boldogulok ami nem az én balfaszságom hanem a rohadt kereskedőké mert, hogy egy alkatrész megnevezésénél miért azt írják ki MZ. Na most mi Es Ts ETZ. Ráadásul a szilent meg a persely nekik tök mindegy. De ha már ilyen frankón vevőorientált szakmailag képzettek hát újabb kérdésem van.
Az ETZ 150-es és a TS 150-es kuplungkosár perselye megegyezik-e? Esetleg tud valaki olyan beszerzési forrást ahol van Ts-hez vagy ES-hez való kuplungkosár persely?
A helyzet ugyanis az, hogy a persely nem elég passzos a tengelyen egy kicsi lötyögést enged a kosárnak. Néztem a you tubén a persely levételét és elég szorosan jött le a tengelyről. Előre is kösz
Csatolmányok
10.KUPL.KOS. PERSELY.JPG
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: popitty »

A berugóracsni szerelése ügyében igen jó segítséget kaptam de sajnos továbbra sem boldogulok ami nem az én balfaszságom hanem a rohadt kereskedőké mert, hogy egy alkatrész megnevezésénél miért azt írják ki MZ. Na most mi Es Ts ETZ. Ráadásul a szilent meg a persely nekik tök mindegy. De ha már ilyen frankón vevőorientált szakmailag képzettek hát újabb kérdésem van.
Az ETZ 150-es és a TS 150-es kuplungkosár perselye megegyezik-e? Esetleg tud valaki olyan beszerzési forrást ahol van Ts-hez vagy ES-hez való kuplungkosár persely?
A helyzet ugyanis az, hogy a persely nem elég passzos a tengelyen egy kicsi lötyögést enged a kosárnak. Néztem a you tubén a persely levételét és elég szorosan jött le a tengelyről. Előre is kösz
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: popitty »

kupi írta: 2021.04.16. 10:19 Semmi baj nem mindenki ismeri,én sajnos igen".
Ez az alkatrész a csapágy felől van egy hézagoló(alátét van előtte a csapágy felől)mivel olajban van ezért nem eszi a rugó az alátétet.
Viszont ha elfogadsz egy tanácsot: van lehetőséged,helyed tárolni és komolyan gondolod az MZ életben tartását javaslom szerez be egy komplett motort mindegy 125-150 tökéletes alkatrész bázis most még viszonylag normális áron elérhető és van.
Nekem sikerült találnom olyant amibe csak pár ezer km volt papírjai nincsenek de ennyiért ?(30 péz volt 10 éve)Ennek a főtengelye van az enyémbe mivel az enyém a 147000km után feladta pedig új kora óta nálam van és ez a második már benne igaz először csak felújított ment bele de az olyan is(a új főtengely lenne ennyi most csak). És ez legalább gyári,de így van gyári gyújtásom és sok minden ami kelhet.
Hosszú távon megéri.
Kösz így már érthető. Nekem is van sok mindenem a Ts-hez. Korábban kaptam egy szétszedett bár hiányos blokkot henger nélkül és egy pár kisebb alkatrész hiánnyal. Ez a kosár abból is hiányzik. Most utólag már tudom mik ezek a kis kütyük mert meg van a drót zégergyűrű, rugó is van 2 db, van alátét de nincs a tányér. Ma már rendeltem remélem ok lesz. Köszi a segítség.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Semmi baj nem mindenki ismeri,én sajnos igen".
Ez az alkatrész a csapágy felől van egy hézagoló(alátét van előtte a csapágy felől)mivel olajban van ezért nem eszi a rugó az alátétet.
Viszont ha elfogadsz egy tanácsot: van lehetőséged,helyed tárolni és komolyan gondolod az MZ életben tartását javaslom szerez be egy komplett motort mindegy 125-150 tökéletes alkatrész bázis most még viszonylag normális áron elérhető és van.
Nekem sikerült találnom olyant amibe csak pár ezer km volt papírjai nincsenek de ennyiért ?(30 péz volt 10 éve)Ennek a főtengelye van az enyémbe mivel az enyém a 147000km után feladta pedig új kora óta nálam van és ez a második már benne igaz először csak felújított ment bele de az olyan is(a új főtengely lenne ennyi most csak). És ez legalább gyári,de így van gyári gyújtásom és sok minden ami kelhet.
Hosszú távon megéri.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: popitty »

kupi írta: 2021.04.15. 21:05
popitty írta: 2021.04.15. 19:31 Ja és esetleg ha valaki tudna küldeni valami részletes rajzot a kuplungkosár ezen részéről, hogy mik vannak mögötte. Venni sem tudok ilyen alkatrészt mert nem tudom mi van ott és mi a neve. Már az alkatrész neve is segítség. Köszl
https://futarmotorosbolt.hu/termek//mz- ... r----11719
Szia szerintem neked erre van szükséged.
Köszi és bocsi, hogy ilyen értetlen vagyok de még az érdekelne, hogy ez az alkatrész amibe rugó megy melyik oldalon van? Ha jól gondolom a fogaskerékben. És mi van a blokk oldalon vagy ott csak rátámaszkodik a zégergyűrűre? Vagy rosszul gondolom ez megy a blokkhoz? A racsnikerék kiképzése egyébként ehhez hasonló de nincs benne semmilyen alátét viszont a rugó szépen illeszkedik bele.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

popitty írta: 2021.04.15. 19:31 Ja és esetleg ha valaki tudna küldeni valami részletes rajzot a kuplungkosár ezen részéről, hogy mik vannak mögötte. Venni sem tudok ilyen alkatrészt mert nem tudom mi van ott és mi a neve. Már az alkatrész neve is segítség. Köszl
https://futarmotorosbolt.hu/termek//mz- ... r----11719
Szia szerintem neked erre van szükséged.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: popitty »

Ja és esetleg ha valaki tudna küldeni valami részletes rajzot a kuplungkosár ezen részéről, hogy mik vannak mögötte. Venni sem tudok ilyen alkatrészt mert nem tudom mi van ott és mi a neve. Már az alkatrész neve is segítség. Köszl
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: popitty »

Sziasztok!
Még nem csináltam ilyen tehát azt sem tudom milyen megoldással van szerelme. Arról van szó, hogy a Ts 150-es kuplungkosara mögött lévő és a berugó racsniját nyomó rugó a blokk oldalon a csapágy előtt mire támaszkodik. Nekem ugyanis ott csak egy alátét van ami igen csak megkopott ahogyan a rugó k.kosárral együtt forog és maga az alu blokk is sérült. Én úgy gondolom hiányzik onnan valami ami a rugó forgását felveszi.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3072
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

adrian2000 írta: 2021.04.12. 13:02 Sziasztok! Adott egy MZ TS 250/1 25-30ev állás után sikerült újra éleszteni gyűrűzéssel. A bajom az hogy váltáskor recseg a váltó, alig találom meg a sebességeket. Egyhelyben 1esbe behúzott kuplunggal jár szépen, nem akar lefulladni. De uresbe nem tudom kirakni, vagy csak nagyon nehezen. 15w-40van jelenleg benne. Lehet ezeknek állítani a váltón? Vagy csak a kuplungot lehet állítani? Előre is köszönöm!
Nem emel ki a kuplungod tökéletesen!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
adrian2000
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2021.04.05. 14:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: adrian2000 »

Sziasztok! Adott egy MZ TS 250/1 25-30ev állás után sikerült újra éleszteni gyűrűzéssel. A bajom az hogy váltáskor recseg a váltó, alig találom meg a sebességeket. Egyhelyben 1esbe behúzott kuplunggal jár szépen, nem akar lefulladni. De uresbe nem tudom kirakni, vagy csak nagyon nehezen. 15w-40van jelenleg benne. Lehet ezeknek állítani a váltón? Vagy csak a kuplungot lehet állítani? Előre is köszönöm!
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: stv »

TS 250 /4 seb/ főtengelyről van valakinek méretezése?
Feltételezésem hogy nem jól lett cserélve a hajtókar.
Ami kis esélyű. Arra gondoltam esetleg /1 es méretre állították. Hézagolásra gondolok stb....
Bár sajnos nem tudom van-e különbség sima és /1 főtengely között.
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: stv »

Igen melegítve vannak a felek.
Először bal fél ,bele a csapágy ,váltó stb.
Főtengely fagyasztva, főtengely csapágyat hőlégfúvóval megmelegítem.Belerakom a szimeringet , aztán a hideg főtengelyt.
Közben előkészítve, melegítve vár a jobb fél benne a szimeringgel.
Enyhén összehúztam és már akkor megszorult mikor a jobb csapágy bent sem volt.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3072
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

A blokk feleket melegítve rakod össze? ... Mert úgy kellene! A szakirodalom leírja hogy hány fokra melegítsd (rezsóval, hőlégfúvóval, egyenletesen) amit én úgy állapítok meg hogy melegítés közben ráköpök és ha forr akkor mehet össze a két blokkfél.
Ha hidegen húzatod össze akkor ne csodálkozz hogy szorul! Az úgy szakszerűtlen.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: stv »

Üdv!
Van egy TS 250 főtengelyem amit újra hajtókaroztattam...
Létezik hogy szélesebb lett a főtengely?
És mikor ősszerakom a blokkfeleket teljesen megszorul?
Szemmel nézve is olyan mintha egyik oldalra húzna.
Szépen forgott amíg fel nem raktam a jobb felet is.
Aztán annyi.
Szerintetek?
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: stv »

Időközben jobban megnéztem a kukactengelyt és megtaláltam azt a fogat ami kicsit jobban le van törve mint a többi. Ez lesz amit kerestem?
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: popitty »

Heló!
Egy Ts-ben fel újítjuk a főtengelyt ezért azt kérdezem ha valakinek van ebben rutinja és tudja, hogy már előre milyen alkatrészt érdemes beszerezni tömítés távtartó alátét simerint szóval ilyenek amik nagy valószínűséggel kellenek az újra összerakáshoz. Nem egy megkímélt motor. Sok cuccot láttam az mz-b-nél és elég pénztárcabarát áron. Még nem csináltam ilyen.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég