Kösz! Megtaláltam golyót és a pálca is bent van!kupi írta: ↑2024.07.24. 20:56A pálca teljesen egyforma a TS és ETZ be a kicsikbe(125-150)popitty írta: ↑2024.07.24. 18:27 Hello Mindenkinek!
Továbbra is a kuplunggal vacakolok. Valószínűleg szétszedem. Előtte azonban megkérdezném ha valaki tudja, hogy az MzTs -ben hol van a golyó a kuplungcsavar, kuplungpálca és a kicsi valami a nagy pálcán között. Az is kérdés, hogy az 150-is ETZ kuplungkinyomó pálcája jó-e a 150-es TS-hez?
üdv és köszi: István
A golyó"elvileg a kinyomó karba van jobb oldalon.
Blokk
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
A pálca teljesen egyforma a TS és ETZ be a kicsikbe(125-150)popitty írta: ↑2024.07.24. 18:27 Hello Mindenkinek!
Továbbra is a kuplunggal vacakolok. Valószínűleg szétszedem. Előtte azonban megkérdezném ha valaki tudja, hogy az MzTs -ben hol van a golyó a kuplungcsavar, kuplungpálca és a kicsi valami a nagy pálcán között. Az is kérdés, hogy az 150-is ETZ kuplungkinyomó pálcája jó-e a 150-es TS-hez?
üdv és köszi: István
A golyó"elvileg a kinyomó karba van jobb oldalon.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Hello Mindenkinek!
Továbbra is a kuplunggal vacakolok. Valószínűleg szétszedem. Előtte azonban megkérdezném ha valaki tudja, hogy az MzTs -ben hol van a golyó a kuplungcsavar, kuplungpálca és a kicsi valami a nagy pálcán között. Az is kérdés, hogy az 150-is ETZ kuplungkinyomó pálcája jó-e a 150-es TS-hez?
üdv és köszi: István
Továbbra is a kuplunggal vacakolok. Valószínűleg szétszedem. Előtte azonban megkérdezném ha valaki tudja, hogy az MzTs -ben hol van a golyó a kuplungcsavar, kuplungpálca és a kicsi valami a nagy pálcán között. Az is kérdés, hogy az 150-is ETZ kuplungkinyomó pálcája jó-e a 150-es TS-hez?
üdv és köszi: István
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Köszi . Azért a fene megeszi a boltosokat kereskedőket egy egy terméknél ami több tipushoz is való megjelölhetnék mivel egyezik.kiszsebi írta: ↑2023.11.09. 08:27popitty írta: ↑2023.11.08. 08:14 Tisztelt Márkatársak!
Az a nagy kérdésem, hogy az Mz Ts 125; 150 tipus kuplungjához megfelelő-e az ETZ kuplunglamella mert sajnos Ts-hez valót nem találok.
Illetve ha nem felel meg az ETZ van-e olyan hely ahol ez tehát Ts 125 vagy 150-shez való kuplunglamella beszerezhető.
Az is kérdés, hogy a kétsoros kicsi kuplungfogaskereket kell-e cserélni idővel ?Nos ennyi.
Kösz
Teljesen megfelelő a kis ETZ lamellája a kis TS-be. Sőt, a Simsoné is jó, de annak több "füle" van, így le kell reszelni minden másodikat.
A lánckerekek is kopnak idővel, így természetesen azokat is kell néha cserélni. A tengelykapcsoló kosarán lévőt is...
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2836
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
popitty írta: ↑2023.11.08. 08:14 Tisztelt Márkatársak!
Az a nagy kérdésem, hogy az Mz Ts 125; 150 tipus kuplungjához megfelelő-e az ETZ kuplunglamella mert sajnos Ts-hez valót nem találok.
Illetve ha nem felel meg az ETZ van-e olyan hely ahol ez tehát Ts 125 vagy 150-shez való kuplunglamella beszerezhető.
Az is kérdés, hogy a kétsoros kicsi kuplungfogaskereket kell-e cserélni idővel?
Nos ennyi.
Kösz
Teljesen megfelelő a kis ETZ lamellája a kis TS-be. Sőt, a Simsoné is jó, de annak több "füle" van, így le kell reszelni minden másodikat.
A lánckerekek is kopnak idővel, így természetesen azokat is kell néha cserélni. A tengelykapcsoló kosarán lévőt is...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Tisztelt Márkatársak!
Az a nagy kérdésem, hogy az Mz Ts 125; 150 tipus kuplungjához megfelelő-e az ETZ kuplunglamella mert sajnos Ts-hez valót nem találok.
Illetve ha nem felel meg az ETZ van-e olyan hely ahol ez tehát Ts 125 vagy 150-shez való kuplunglamella beszerezhető.
Az is kérdés, hogy a kétsoros kicsi kuplungfogaskereket kell-e cserélni idővel?
Nos ennyi.
Kösz
Az a nagy kérdésem, hogy az Mz Ts 125; 150 tipus kuplungjához megfelelő-e az ETZ kuplunglamella mert sajnos Ts-hez valót nem találok.
Illetve ha nem felel meg az ETZ van-e olyan hely ahol ez tehát Ts 125 vagy 150-shez való kuplunglamella beszerezhető.
Az is kérdés, hogy a kétsoros kicsi kuplungfogaskereket kell-e cserélni idővel?
Nos ennyi.
Kösz
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 488
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Blokk
Szerintem "lazára fúrták" . Akkor hangosabb, viszont nem szorul meg.goss írta: ↑2023.10.12. 13:11 Jó a tipp, a csapszeghangot tényleg csillapítja a megfelelő lábtartás. Ez a kopogás viszont sokkal hangosabb, a szélzaj sem nyomja el
amatőr írta: ↑2023.10.11. 22:01 No, azért esetleges mert nem csak egy "opció".
Anno mikor én is ilyen "kecses" voltam, másképp ültem a motoron, a lábam a tankhoz szorítottam, ahogy a nagy könyvben le van írva.
De mióta megnőttem", attól a keskeny tanktól elállnak a lábaim mint a bili füle.
A kalapálás piszokul feljön, főleg a széllelbélelt felnyitható sisak miatt is.
Ha összezárom a tankhoz, akkor semmi.
Na szóval én így jártam.
Ezért is sokkal kényelmesebb már a nagyvas.
Amúgy meg szerintem kalapál ez mindegyik, mert léghűtéses 2T, bazi nagy bordákkal.
Halgass meg egy kupás motort, - ami aztán tényleg patent -, a videofelvételen, amikor a kamera a motoron van. Borzalom!
Vagy csak én vagyok ilyen vájtfülű, nem tudom, de piszokul bassza a hallásom.
Marad a füldugó. Amúgy is tanácsos, ha nem akarsz a szélzajtól süketülni.
Amatőr,... a rádióamatőr
Re: Blokk
Jó a tipp, a csapszeghangot tényleg csillapítja a megfelelő lábtartás. Ez a kopogás viszont sokkal hangosabb, a szélzaj sem nyomja el
amatőr írta: ↑2023.10.11. 22:01 No, azért esetleges mert nem csak egy "opció".
Anno mikor én is ilyen "kecses" voltam, másképp ültem a motoron, a lábam a tankhoz szorítottam, ahogy a nagy könyvben le van írva.
De mióta megnőttem", attól a keskeny tanktól elállnak a lábaim mint a bili füle.
A kalapálás piszokul feljön, főleg a széllelbélelt felnyitható sisak miatt is.
Ha összezárom a tankhoz, akkor semmi.
Na szóval én így jártam.
Ezért is sokkal kényelmesebb már a nagyvas.
Amúgy meg szerintem kalapál ez mindegyik, mert léghűtéses 2T, bazi nagy bordákkal.
Halgass meg egy kupás motort, - ami aztán tényleg patent -, a videofelvételen, amikor a kamera a motoron van. Borzalom!
Vagy csak én vagyok ilyen vájtfülű, nem tudom, de piszokul bassza a hallásom.
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 488
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Blokk
No, azért esetleges mert nem csak egy "opció".goss írta: ↑2023.10.11. 21:05 Szia!
Érdekel az esetleges megoldás
180cm/68kg De anno 62kg-nál is kopogott és utassal is XD XD
A hézagolást nem állítottam hétvégén, mert nem volt rá időm... Viszont megvan még valahol a gyári kipufogó, azt felrakom próbából a következő hetekben. Kíváncsi vagyok, változik-e valami.
Anno mikor én is ilyen "kecses" voltam, másképp ültem a motoron, a lábam a tankhoz szorítottam, ahogy a nagy könyvben le van írva.
De mióta megnőttem", attól a keskeny tanktól elállnak a lábaim mint a bili füle.
A kalapálás piszokul feljön, főleg a széllelbélelt felnyitható sisak miatt is.
Ha összezárom a tankhoz, akkor semmi.
Na szóval én így jártam.
Ezért is sokkal kényelmesebb már a nagyvas.
Amúgy meg szerintem kalapál ez mindegyik, mert léghűtéses 2T, bazi nagy bordákkal.
Halgass meg egy kupás motort, - ami aztán tényleg patent -, a videofelvételen, amikor a kamera a motoron van. Borzalom!
Vagy csak én vagyok ilyen vájtfülű, nem tudom, de piszokul bassza a hallásom.
Amatőr,... a rádióamatőr
Re: Blokk
Szia!
Érdekel az esetleges megoldás
180cm/68kg De anno 62kg-nál is kopogott és utassal is XD XD
A hézagolást nem állítottam hétvégén, mert nem volt rá időm... Viszont megvan még valahol a gyári kipufogó, azt felrakom próbából a következő hetekben. Kíváncsi vagyok, változik-e valami.
Érdekel az esetleges megoldás
180cm/68kg De anno 62kg-nál is kopogott és utassal is XD XD
A hézagolást nem állítottam hétvégén, mert nem volt rá időm... Viszont megvan még valahol a gyári kipufogó, azt felrakom próbából a következő hetekben. Kíváncsi vagyok, változik-e valami.
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 488
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Blokk
Hello!goss írta: ↑2023.10.04. 16:27 Sziasztok!
Köszönöm a befogadást Anno szocimotoros.hu -n voltam aktív, aztán család és munka mellett jó pár évig pihentettem a motort. Idén elhatároztam, hogy rendbeteszem és újra túrázgatok vele
Van egy problémám, aminek a megoldására még nem jöttem rá, ehhez szeretnék ötleteket kérni tőletek:
Az alany egy 1985-ös ETZ250.
4000-es fordulat felett, terhelés alatt kopog a motor, mintha kalapálnám a hengerfejet. A gázkart visszaengedve ez megszűnik. Ez mióta nálam van a motor, azaz közel 18 éve így van.
Karbit teljesen felújítottam, beállítottam. Egyszer motorgenerált is kapott, fúrni kellett, új dugattyút, hajtókart kapott. Teljes gyújtás le lett cserélve. Ezek nem befolyásoltak semmit.
Megszakító helyett már a saját előgyújtásvezérléses IGBT-s gyújtásom van. Utóbbival 3000-től felfele most kicsit morgósabb lett, és új jelenség, hogy ha 3500-4000 körül visszaveszem a gázt, 1-2 nagyobbat koppan. (Ebben a tartományban a megszakítós 20 fokhoz képest jelenleg 30-35 fokos előgyújtást használok.)
Szerintetek milyen irányba induljak el? Amit nem tudok megmagyarázni, hogy miért fix 4000-es fordulatnál kezd el kopogni? Túlmelegedésre gyanakodtam és az izzó koksz pont megmagyarázott volna mindent, hiszen konstans idő kell neki, hogy kihűljön. Emellett a koksz önmagában nem gyújtaná be a benzint, de a szikra után már több forrásból be tud lobbanni és ezért detonál. Múlt héten szétszedtem a hengert és levakartam a kokszot, ami a dugattyú tetején és a hengerfej belsejében volt, de semmi változás nem történt.... Koksz már csak a hengerfej rücskeiben maradt, onnan nem tudtam kiszedni fémtisztára. Azt vártam, hogy legalább a kopogás kezdete eltolódjon más forulatszámra, de ez sem történt meg. Ezt mondjuk már az előgyújtás állításánál is vártam.
Benzin oktánszáma szintén nem befolyásolja a kopogást.
Kipufogó tud ilyen gondot okozni? Azt a motor megvétele után 2005-ben kb azonnal cseréltem egy utángyártottra, az az egy nem változott, illetve a hengerfej maradt még.
Gyertya: Brisk N14C, de NGK-val pontosan ugyanezt produkálja.
Köszi a segítséget!
Ugyanez a problémám nekem is.
Annyi különbséggel, hogy nekem a 90'-es években nem kopogott, 2002-ben letettem, majd 2016 - ban elővettem, azóta kopog... Úgy hogy én is furattam, felújítottam, stb.
Mielőtt elárulom az esetleges(!) megoldást, megkérdezhetem hogy milyen magas vagy, és hány kiló?
Amatőr,... a rádióamatőr
Re: Blokk
Köszönöm a tippet! Érdemi változtatás még nem volt, de hétvégén kipróbálom, hogy teszek alá 2 tömítést.
A gyújtásvezérlés teljesen saját, hobbi projekt. Ennek megfelelően még elég tróger a kinézete, jövőre majd lehet, hogy egy szebb nyákot is kap Működését tekintve jelenleg egy differenciális hall-szenzor (ATS667) veszi a jelet egy kódkerékről, ezt egy mikrokontroller dolgozza fel és ez vezérli az IGBT-t.
Az egész panel egy fejlesztési evolúciót tükröz, még a Schönherz koliban készítettem az alapját. Egy kicsit még tróger, de működik
Az alkatrészek egy részét már nem is lehet kapni, mert több, mint 10 éve vettem őket és most volt időm újra foglalkozni a projekttel.
Az első verzió optokapus volt és egy tárcsa forgott, de egy kis kosz ment az optokapuba, a motor meg megállt. Második verzió már a jelenlegi hallos, de fix fogaskerék élnél kapcsolt és FET-et használtam, amivel nem volt olyan jó a trafó vezérlése. Tönkre is ment, de tervezésnél szempont volt, hogy az út szélén vissza tudjam tenni a megszakítót. Erre volt is szükség egyszer, és idén javítottam meg, illetve fejeztem be a fordulaszámmérés és előgyújtásgörbe támogatását.
Kicsit talán erősebb lett a motor, magas fordulatokon sokkal jobb a gyújtás, csak ne kopogna... :DD
A gyújtásvezérlés teljesen saját, hobbi projekt. Ennek megfelelően még elég tróger a kinézete, jövőre majd lehet, hogy egy szebb nyákot is kap Működését tekintve jelenleg egy differenciális hall-szenzor (ATS667) veszi a jelet egy kódkerékről, ezt egy mikrokontroller dolgozza fel és ez vezérli az IGBT-t.
Az egész panel egy fejlesztési evolúciót tükröz, még a Schönherz koliban készítettem az alapját. Egy kicsit még tróger, de működik
Az alkatrészek egy részét már nem is lehet kapni, mert több, mint 10 éve vettem őket és most volt időm újra foglalkozni a projekttel.
Az első verzió optokapus volt és egy tárcsa forgott, de egy kis kosz ment az optokapuba, a motor meg megállt. Második verzió már a jelenlegi hallos, de fix fogaskerék élnél kapcsolt és FET-et használtam, amivel nem volt olyan jó a trafó vezérlése. Tönkre is ment, de tervezésnél szempont volt, hogy az út szélén vissza tudjam tenni a megszakítót. Erre volt is szükség egyszer, és idén javítottam meg, illetve fejeztem be a fordulaszámmérés és előgyújtásgörbe támogatását.
Kicsit talán erősebb lett a motor, magas fordulatokon sokkal jobb a gyújtás, csak ne kopogna... :DD
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3111
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Üdv a csapatban !
Préssàvon vàltoztattàl màr?
Próbàld ki vastagabb hf tömítéssel, hogy mit csinàl.
Az IGBTs gyújtàs Müller Szabi féle ?
Vagy màs? Linket tudnàl hozzà adni?
Préssàvon vàltoztattàl màr?
Próbàld ki vastagabb hf tömítéssel, hogy mit csinàl.
Az IGBTs gyújtàs Müller Szabi féle ?
Vagy màs? Linket tudnàl hozzà adni?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Blokk
Sziasztok!
Köszönöm a befogadást Anno szocimotoros.hu -n voltam aktív, aztán család és munka mellett jó pár évig pihentettem a motort. Idén elhatároztam, hogy rendbeteszem és újra túrázgatok vele
Van egy problémám, aminek a megoldására még nem jöttem rá, ehhez szeretnék ötleteket kérni tőletek:
Az alany egy 1985-ös ETZ250.
4000-es fordulat felett, terhelés alatt kopog a motor, mintha kalapálnám a hengerfejet. A gázkart visszaengedve ez megszűnik. Ez mióta nálam van a motor, azaz közel 18 éve így van.
Karbit teljesen felújítottam, beállítottam. Egyszer motorgenerált is kapott, fúrni kellett, új dugattyút, hajtókart kapott. Teljes gyújtás le lett cserélve. Ezek nem befolyásoltak semmit.
Megszakító helyett már a saját előgyújtásvezérléses IGBT-s gyújtásom van. Utóbbival 3000-től felfele most kicsit morgósabb lett, és új jelenség, hogy ha 3500-4000 körül visszaveszem a gázt, 1-2 nagyobbat koppan. (Ebben a tartományban a megszakítós 20 fokhoz képest jelenleg 30-35 fokos előgyújtást használok.)
Szerintetek milyen irányba induljak el? Amit nem tudok megmagyarázni, hogy miért fix 4000-es fordulatnál kezd el kopogni? Túlmelegedésre gyanakodtam és az izzó koksz pont megmagyarázott volna mindent, hiszen konstans idő kell neki, hogy kihűljön. Emellett a koksz önmagában nem gyújtaná be a benzint, de a szikra után már több forrásból be tud lobbanni és ezért detonál. Múlt héten szétszedtem a hengert és levakartam a kokszot, ami a dugattyú tetején és a hengerfej belsejében volt, de semmi változás nem történt.... Koksz már csak a hengerfej rücskeiben maradt, onnan nem tudtam kiszedni fémtisztára. Azt vártam, hogy legalább a kopogás kezdete eltolódjon más forulatszámra, de ez sem történt meg. Ezt mondjuk már az előgyújtás állításánál is vártam.
Benzin oktánszáma szintén nem befolyásolja a kopogást.
Kipufogó tud ilyen gondot okozni? Azt a motor megvétele után 2005-ben kb azonnal cseréltem egy utángyártottra, az az egy nem változott, illetve a hengerfej maradt még.
Gyertya: Brisk N14C, de NGK-val pontosan ugyanezt produkálja.
Köszi a segítséget!
Köszönöm a befogadást Anno szocimotoros.hu -n voltam aktív, aztán család és munka mellett jó pár évig pihentettem a motort. Idén elhatároztam, hogy rendbeteszem és újra túrázgatok vele
Van egy problémám, aminek a megoldására még nem jöttem rá, ehhez szeretnék ötleteket kérni tőletek:
Az alany egy 1985-ös ETZ250.
4000-es fordulat felett, terhelés alatt kopog a motor, mintha kalapálnám a hengerfejet. A gázkart visszaengedve ez megszűnik. Ez mióta nálam van a motor, azaz közel 18 éve így van.
Karbit teljesen felújítottam, beállítottam. Egyszer motorgenerált is kapott, fúrni kellett, új dugattyút, hajtókart kapott. Teljes gyújtás le lett cserélve. Ezek nem befolyásoltak semmit.
Megszakító helyett már a saját előgyújtásvezérléses IGBT-s gyújtásom van. Utóbbival 3000-től felfele most kicsit morgósabb lett, és új jelenség, hogy ha 3500-4000 körül visszaveszem a gázt, 1-2 nagyobbat koppan. (Ebben a tartományban a megszakítós 20 fokhoz képest jelenleg 30-35 fokos előgyújtást használok.)
Szerintetek milyen irányba induljak el? Amit nem tudok megmagyarázni, hogy miért fix 4000-es fordulatnál kezd el kopogni? Túlmelegedésre gyanakodtam és az izzó koksz pont megmagyarázott volna mindent, hiszen konstans idő kell neki, hogy kihűljön. Emellett a koksz önmagában nem gyújtaná be a benzint, de a szikra után már több forrásból be tud lobbanni és ezért detonál. Múlt héten szétszedtem a hengert és levakartam a kokszot, ami a dugattyú tetején és a hengerfej belsejében volt, de semmi változás nem történt.... Koksz már csak a hengerfej rücskeiben maradt, onnan nem tudtam kiszedni fémtisztára. Azt vártam, hogy legalább a kopogás kezdete eltolódjon más forulatszámra, de ez sem történt meg. Ezt mondjuk már az előgyújtás állításánál is vártam.
Benzin oktánszáma szintén nem befolyásolja a kopogást.
Kipufogó tud ilyen gondot okozni? Azt a motor megvétele után 2005-ben kb azonnal cseréltem egy utángyártottra, az az egy nem változott, illetve a hengerfej maradt még.
Gyertya: Brisk N14C, de NGK-val pontosan ugyanezt produkálja.
Köszi a segítséget!
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Blokk
Zorka írta: ↑2022.11.02. 11:28Arra gondoltam, hogy a kormányablakban egy kalap alá vették az egészet. Nem gondolom, hogy sokszor keresnék őket régi motor blokkcsere lepapírozása miatt.Chris1979 írta: ↑2022.11.01. 11:15
A vonóhorog az minősített részegység. Arra egészen más szabályok vonatkoznak. Annak van egy műbizonylata, felszerelési előírása, társul még hozzá elektromos átalakítás. Mindezeknek van megfelelőségi átvizsgálása és dokumentációs átvezetése. Annak a cseréje is csak azonos gyártmányra lehetséges. Vagy futni kell az első kört részben, vagy újra.
Re: Blokk
Chris1979 írta: ↑2022.11.01. 11:15A vonóhorog az minősített részegység. Arra egészen más szabályok vonatkoznak. Annak van egy műbizonylata, felszerelési előírása, társul még hozzá elektromos átalakítás. Mindezeknek van megfelelőségi átvizsgálása és dokumentációs átvezetése. Annak a cseréje is csak azonos gyártmányra lehetséges. Vagy futni kell az első kört részben, vagy újra.
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Blokk
Zorka írta: ↑2022.11.01. 03:12Chris1979 írta: ↑2022.10.29. 18:15
Marhaság! Én is adásvételivel vettem a mostani blokkomat. Az a lényeg, hogy legyen előző tulajdonos. Ugyanis, ha lopott, akkor őt fogják megkérdezni, hogy honnan vette.(5 év az elévülés, illetve max addig körözik) Ráadásul a motorszám már nem is azonosító jel. Ami számít, az a motorkód. Mz-nél a motorszám csak utal a motorkódra, de a szokványos módon nem tartalmazza. "Oszt" tovább is van... Még csak nem is a motorblokkban van a szám, hanem annak csak az egyik felében. Még az is csak akkor, ha bőven számoljuk.
Hello.
Én is így tudtam, de gondoltam hátha azóta megint variáltak valamit. Pl. személyautónál a bontott vonóhorog felszerelésnek ez a menete amit a kormányablakban mondtak, de nem tudtam, hogy ezt motornál is alkalmaznák.
Re: Blokk
Marhaság! Én is adásvételivel vettem a mostani blokkomat. Az a lényeg, hogy legyen előző tulajdonos. Ugyanis, ha lopott, akkor őt fogják megkérdezni, hogy honnan vette.(5 év az elévülés, illetve max addig körözik) Ráadásul a motorszám már nem is azonosító jel. Ami számít, az a motorkód. Mz-nél a motorszám csak utal a motorkódra, de a szokványos módon nem tartalmazza. "Oszt" tovább is van... Még csak nem is a motorblokkban van a szám, hanem annak csak az egyik felében. Még az is csak akkor, ha bőven számoljuk.Chris1979 írta: ↑2022.10.29. 18:15 Hello.
Facebook-on találkoztam ezzel a hsz-el, tényleg ez lett a blokkcsere menete, vagy csak szokás szerint szivatják a srácot?
"Bontót keresek Bp. vagy Pest megyében
Sziasztok. Tudtok nekem ajánlani olyan hivatalos bontót Bp-en vagy Pest megyében aki árul Mz motorblokkot. Történet.Forgalomba szeretném állítani a vásárolt motorom (MZ ES 125), de a motorblokk kuka. Haverom adott egy másik blokkot, de tőle nem vehetem meg, csak bontótól. Tehát keresek olyan bontót aki a haveromtól megvenné a motorblokkot és nekem meg számlára eladná. Azért ragaszkodom ehhez a blokkhoz mert, már a motorba be lett építve (a beépítésről van számlám, mert az is kell) és már a műszaki vizsgája sikerült. Köszönöm."
- Chris1979
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
- MZ-d típusa: Mz ES 125/1
- Tartózkodási hely: Bucsa
Re: Blokk
Hello.
Facebook-on találkoztam ezzel a hsz-el, tényleg ez lett a blokkcsere menete, vagy csak szokás szerint szivatják a srácot?
"Bontót keresek Bp. vagy Pest megyében
Sziasztok. Tudtok nekem ajánlani olyan hivatalos bontót Bp-en vagy Pest megyében aki árul Mz motorblokkot. Történet.Forgalomba szeretném állítani a vásárolt motorom (MZ ES 125), de a motorblokk kuka. Haverom adott egy másik blokkot, de tőle nem vehetem meg, csak bontótól. Tehát keresek olyan bontót aki a haveromtól megvenné a motorblokkot és nekem meg számlára eladná. Azért ragaszkodom ehhez a blokkhoz mert, már a motorba be lett építve (a beépítésről van számlám, mert az is kell) és már a műszaki vizsgája sikerült. Köszönöm."
Facebook-on találkoztam ezzel a hsz-el, tényleg ez lett a blokkcsere menete, vagy csak szokás szerint szivatják a srácot?
"Bontót keresek Bp. vagy Pest megyében
Sziasztok. Tudtok nekem ajánlani olyan hivatalos bontót Bp-en vagy Pest megyében aki árul Mz motorblokkot. Történet.Forgalomba szeretném állítani a vásárolt motorom (MZ ES 125), de a motorblokk kuka. Haverom adott egy másik blokkot, de tőle nem vehetem meg, csak bontótól. Tehát keresek olyan bontót aki a haveromtól megvenné a motorblokkot és nekem meg számlára eladná. Azért ragaszkodom ehhez a blokkhoz mert, már a motorba be lett építve (a beépítésről van számlám, mert az is kell) és már a műszaki vizsgája sikerült. Köszönöm."
Re: Blokk
Szia! Köszönöm! Ellenőríztem mindent, a kuplung kiemelő kar volt elhajolva és ferdén húzta a bowden ami miatt feszült, vissza egyengettem azóta nagyon jó a kuplungja.motrosmano írta: ↑2022.06.04. 22:09szia!Fecske05 írta: ↑2022.05.29. 21:59 Sziasztok! Van egy MZ TS 125-öm ami 10 év állásából lett felélesztve.
A kuplungjával lenne probléma.
Be lett állítva hogy rendesen kiemeljen és 2 kézzel is alig lehet behúzni, ha gyengébbre állítom is elég nehéz de úgy nem emel ki csak épphogy.
A bowden új, a kis "csiga" szépen mozog, be van rendesen zsírozva lamellákat leszedtem, szépen mozognak a kosárba nem láttam ott se semmit.
Van az a rudazat (gyujtás oldali) amit benyom az a kis csiga, kézzel azt nem lehet betolni, kihúzva nem tapasztalok semmi érdekeset, másik oldalival úgyszint, nem tudom ez számít-e.
Hallottam olyat hogy van elvileg egy golyó itt a rúdnál, azzal lehet gond? Hol van pontosan és hogyan lehet kiszedni? Vagy mi lehet a baj?
Segítségeteket megköszönöm
egyszer találkoztam egy hasonló esettel! ott akkor a kuplungagy volt szétrepedve és a fémlamellák nem tudtak könnyen mozogni!
első körben a link alapján ellenőrizd le, hogy meg van-e minden alkatrész!
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... c5990dc/?_
aztán, ha ez megvan, akkor nézd meg hogy a rudazat átmegy-e a tengelyen, a lamellák könnyen mozognak-e az agyon és a kosárban is egyaránt!
vagy esetleg nem jó méretűek a rugók, túlságosan összevannak nyomva, ha cserélted a lamellákat, lehet azok a nagyon vastagok!
ha kihagyják a golyót akkor a kinyomó pálca vége megszokott égni, és deformálódhat is, nagyon extrém esetben a váltótengely belseje is sérülhet, ezek akadályozhatják a kuplung normál működését!
remélem tudtam segíteni!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
szia!Fecske05 írta: ↑2022.05.29. 21:59 Sziasztok! Van egy MZ TS 125-öm ami 10 év állásából lett felélesztve.
A kuplungjával lenne probléma.
Be lett állítva hogy rendesen kiemeljen és 2 kézzel is alig lehet behúzni, ha gyengébbre állítom is elég nehéz de úgy nem emel ki csak épphogy.
A bowden új, a kis "csiga" szépen mozog, be van rendesen zsírozva lamellákat leszedtem, szépen mozognak a kosárba nem láttam ott se semmit.
Van az a rudazat (gyujtás oldali) amit benyom az a kis csiga, kézzel azt nem lehet betolni, kihúzva nem tapasztalok semmi érdekeset, másik oldalival úgyszint, nem tudom ez számít-e.
Hallottam olyat hogy van elvileg egy golyó itt a rúdnál, azzal lehet gond? Hol van pontosan és hogyan lehet kiszedni? Vagy mi lehet a baj?
Segítségeteket megköszönöm
egyszer találkoztam egy hasonló esettel! ott akkor a kuplungagy volt szétrepedve és a fémlamellák nem tudtak könnyen mozogni!
első körben a link alapján ellenőrizd le, hogy meg van-e minden alkatrész!
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... c5990dc/?_
aztán, ha ez megvan, akkor nézd meg hogy a rudazat átmegy-e a tengelyen, a lamellák könnyen mozognak-e az agyon és a kosárban is egyaránt!
vagy esetleg nem jó méretűek a rugók, túlságosan összevannak nyomva, ha cserélted a lamellákat, lehet azok a nagyon vastagok!
ha kihagyják a golyót akkor a kinyomó pálca vége megszokott égni, és deformálódhat is, nagyon extrém esetben a váltótengely belseje is sérülhet, ezek akadályozhatják a kuplung normál működését!
remélem tudtam segíteni!
Re: Blokk
Sziasztok! Van egy MZ TS 125-öm ami 10 év állásából lett felélesztve.
A kuplungjával lenne probléma.
Be lett állítva hogy rendesen kiemeljen és 2 kézzel is alig lehet behúzni, ha gyengébbre állítom is elég nehéz de úgy nem emel ki csak épphogy.
A bowden új, a kis "csiga" szépen mozog, be van rendesen zsírozva lamellákat leszedtem, szépen mozognak a kosárba nem láttam ott se semmit.
Van az a rudazat (gyujtás oldali) amit benyom az a kis csiga, kézzel azt nem lehet betolni, kihúzva nem tapasztalok semmi érdekeset, másik oldalival úgyszint, nem tudom ez számít-e.
Hallottam olyat hogy van elvileg egy golyó itt a rúdnál, azzal lehet gond? Hol van pontosan és hogyan lehet kiszedni? Vagy mi lehet a baj?
Segítségeteket megköszönöm
A kuplungjával lenne probléma.
Be lett állítva hogy rendesen kiemeljen és 2 kézzel is alig lehet behúzni, ha gyengébbre állítom is elég nehéz de úgy nem emel ki csak épphogy.
A bowden új, a kis "csiga" szépen mozog, be van rendesen zsírozva lamellákat leszedtem, szépen mozognak a kosárba nem láttam ott se semmit.
Van az a rudazat (gyujtás oldali) amit benyom az a kis csiga, kézzel azt nem lehet betolni, kihúzva nem tapasztalok semmi érdekeset, másik oldalival úgyszint, nem tudom ez számít-e.
Hallottam olyat hogy van elvileg egy golyó itt a rúdnál, azzal lehet gond? Hol van pontosan és hogyan lehet kiszedni? Vagy mi lehet a baj?
Segítségeteket megköszönöm
Re: Blokk
Köszönöm a segítséget.
Nem használtam fel végül a szimeringeket.
Nem használtam fel végül a szimeringeket.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3111
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Kupi ez amolyan ,,csoda satu" ! Amit oda befogsz, újjá válik. Gratula a restaurációért !!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Blokk
Ezek régi fémházas szimeringek. A '80-as években láttam belőlük újat utoljára. Ha ezek is legalább akkorról származnak, akkor már vagy nagyon kemények, vagy hamarosan azok lesznek. Ráadásul ezeknek az anyaga nem ehhez a benzinnek nevezett szutyokhoz volt optimalizálva.
Re: Blokk
Sziasztok. Látatlanba megvetettem ma egy pár főtengelyszimeringet egy 250-es Etz-hez.
Én még ilyet nem láttam. Tapasztalat valakinek?
Én még ilyet nem láttam. Tapasztalat valakinek?
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Nincs reménytelen eset" .Ez a motor már hibátlanul megy,csak bátorítás kép ha valaki belefut valami ilyenbe.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
OK
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
kupi írta: ↑2021.05.28. 21:18csak Pest megye?Zsekany írta: ↑2021.05.26. 10:30 Sziasztok!
Adott egy MZ TS 125.
Keresek egy olyan valakit, aki MZ/Simsonokkal foglalkozik, szívvel dolgozik és elvállalná az én TS-emet egy nagyobb projektre. Az egész blokkot fel kéne újítani, hengert fúrni stb. Ha tudsz ilyen személyt vagy netán te vagy az, kérlek jelentkezz! [Pest Megye]
Köszönom.
Igen, csak pest megye játszik, a szállítást nem tudnám megoldani
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
csak Pest megye?Zsekany írta: ↑2021.05.26. 10:30 Sziasztok!
Adott egy MZ TS 125.
Keresek egy olyan valakit, aki MZ/Simsonokkal foglalkozik, szívvel dolgozik és elvállalná az én TS-emet egy nagyobb projektre. Az egész blokkot fel kéne újítani, hengert fúrni stb. Ha tudsz ilyen személyt vagy netán te vagy az, kérlek jelentkezz! [Pest Megye]
Köszönom.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
Sziasztok!
Adott egy MZ TS 125.
Keresek egy olyan valakit, aki MZ/Simsonokkal foglalkozik, szívvel dolgozik és elvállalná az én TS-emet egy nagyobb projektre. Az egész blokkot fel kéne újítani, hengert fúrni stb. Ha tudsz ilyen személyt vagy netán te vagy az, kérlek jelentkezz! [Pest Megye]
Köszönom.
Adott egy MZ TS 125.
Keresek egy olyan valakit, aki MZ/Simsonokkal foglalkozik, szívvel dolgozik és elvállalná az én TS-emet egy nagyobb projektre. Az egész blokkot fel kéne újítani, hengert fúrni stb. Ha tudsz ilyen személyt vagy netán te vagy az, kérlek jelentkezz! [Pest Megye]
Köszönom.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
popitty írta: ↑2021.04.17. 09:16 A berugóracsni szerelése ügyében igen jó segítséget kaptam de sajnos továbbra sem boldogulok ami nem az én balfaszságom hanem a rohadt kereskedőké mert, hogy egy alkatrész megnevezésénél miért azt írják ki MZ. Na most mi Es Ts ETZ. Ráadásul a szilent meg a persely nekik tök mindegy. De ha már ilyen frankón vevőorientált szakmailag képzettek hát újabb kérdésem van.
Az ETZ 150-es és a TS 150-es kuplungkosár perselye megegyezik-e? Esetleg tud valaki olyan beszerzési forrást ahol van Ts-hez vagy ES-hez való kuplungkosár persely?
A helyzet ugyanis az, hogy a persely nem elég passzos a tengelyen egy kicsi lötyögést enged a kosárnak. Néztem a you tubén a persely levételét és elég szorosan jött le a tengelyről. Előre is kösz
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
A berugóracsni szerelése ügyében igen jó segítséget kaptam de sajnos továbbra sem boldogulok ami nem az én balfaszságom hanem a rohadt kereskedőké mert, hogy egy alkatrész megnevezésénél miért azt írják ki MZ. Na most mi Es Ts ETZ. Ráadásul a szilent meg a persely nekik tök mindegy. De ha már ilyen frankón vevőorientált szakmailag képzettek hát újabb kérdésem van.
Az ETZ 150-es és a TS 150-es kuplungkosár perselye megegyezik-e? Esetleg tud valaki olyan beszerzési forrást ahol van Ts-hez vagy ES-hez való kuplungkosár persely?
A helyzet ugyanis az, hogy a persely nem elég passzos a tengelyen egy kicsi lötyögést enged a kosárnak. Néztem a you tubén a persely levételét és elég szorosan jött le a tengelyről. Előre is kösz
Az ETZ 150-es és a TS 150-es kuplungkosár perselye megegyezik-e? Esetleg tud valaki olyan beszerzési forrást ahol van Ts-hez vagy ES-hez való kuplungkosár persely?
A helyzet ugyanis az, hogy a persely nem elég passzos a tengelyen egy kicsi lötyögést enged a kosárnak. Néztem a you tubén a persely levételét és elég szorosan jött le a tengelyről. Előre is kösz
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Kösz így már érthető. Nekem is van sok mindenem a Ts-hez. Korábban kaptam egy szétszedett bár hiányos blokkot henger nélkül és egy pár kisebb alkatrész hiánnyal. Ez a kosár abból is hiányzik. Most utólag már tudom mik ezek a kis kütyük mert meg van a drót zégergyűrű, rugó is van 2 db, van alátét de nincs a tányér. Ma már rendeltem remélem ok lesz. Köszi a segítség.kupi írta: ↑2021.04.16. 10:19 Semmi baj nem mindenki ismeri,én sajnos igen".
Ez az alkatrész a csapágy felől van egy hézagoló(alátét van előtte a csapágy felől)mivel olajban van ezért nem eszi a rugó az alátétet.
Viszont ha elfogadsz egy tanácsot: van lehetőséged,helyed tárolni és komolyan gondolod az MZ életben tartását javaslom szerez be egy komplett motort mindegy 125-150 tökéletes alkatrész bázis most még viszonylag normális áron elérhető és van.
Nekem sikerült találnom olyant amibe csak pár ezer km volt papírjai nincsenek de ennyiért ?(30 péz volt 10 éve)Ennek a főtengelye van az enyémbe mivel az enyém a 147000km után feladta pedig új kora óta nálam van és ez a második már benne igaz először csak felújított ment bele de az olyan is(a új főtengely lenne ennyi most csak). És ez legalább gyári,de így van gyári gyújtásom és sok minden ami kelhet.
Hosszú távon megéri.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Semmi baj nem mindenki ismeri,én sajnos igen".
Ez az alkatrész a csapágy felől van egy hézagoló(alátét van előtte a csapágy felől)mivel olajban van ezért nem eszi a rugó az alátétet.
Viszont ha elfogadsz egy tanácsot: van lehetőséged,helyed tárolni és komolyan gondolod az MZ életben tartását javaslom szerez be egy komplett motort mindegy 125-150 tökéletes alkatrész bázis most még viszonylag normális áron elérhető és van.
Nekem sikerült találnom olyant amibe csak pár ezer km volt papírjai nincsenek de ennyiért ?(30 péz volt 10 éve)Ennek a főtengelye van az enyémbe mivel az enyém a 147000km után feladta pedig új kora óta nálam van és ez a második már benne igaz először csak felújított ment bele de az olyan is(a új főtengely lenne ennyi most csak). És ez legalább gyári,de így van gyári gyújtásom és sok minden ami kelhet.
Hosszú távon megéri.
Ez az alkatrész a csapágy felől van egy hézagoló(alátét van előtte a csapágy felől)mivel olajban van ezért nem eszi a rugó az alátétet.
Viszont ha elfogadsz egy tanácsot: van lehetőséged,helyed tárolni és komolyan gondolod az MZ életben tartását javaslom szerez be egy komplett motort mindegy 125-150 tökéletes alkatrész bázis most még viszonylag normális áron elérhető és van.
Nekem sikerült találnom olyant amibe csak pár ezer km volt papírjai nincsenek de ennyiért ?(30 péz volt 10 éve)Ennek a főtengelye van az enyémbe mivel az enyém a 147000km után feladta pedig új kora óta nálam van és ez a második már benne igaz először csak felújított ment bele de az olyan is(a új főtengely lenne ennyi most csak). És ez legalább gyári,de így van gyári gyújtásom és sok minden ami kelhet.
Hosszú távon megéri.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Köszi és bocsi, hogy ilyen értetlen vagyok de még az érdekelne, hogy ez az alkatrész amibe rugó megy melyik oldalon van? Ha jól gondolom a fogaskerékben. És mi van a blokk oldalon vagy ott csak rátámaszkodik a zégergyűrűre? Vagy rosszul gondolom ez megy a blokkhoz? A racsnikerék kiképzése egyébként ehhez hasonló de nincs benne semmilyen alátét viszont a rugó szépen illeszkedik bele.kupi írta: ↑2021.04.15. 21:05https://futarmotorosbolt.hu/termek//mz- ... r----11719
Szia szerintem neked erre van szükséged.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Ja és esetleg ha valaki tudna küldeni valami részletes rajzot a kuplungkosár ezen részéről, hogy mik vannak mögötte. Venni sem tudok ilyen alkatrészt mert nem tudom mi van ott és mi a neve. Már az alkatrész neve is segítség. Köszl
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Sziasztok!
Még nem csináltam ilyen tehát azt sem tudom milyen megoldással van szerelme. Arról van szó, hogy a Ts 150-es kuplungkosara mögött lévő és a berugó racsniját nyomó rugó a blokk oldalon a csapágy előtt mire támaszkodik. Nekem ugyanis ott csak egy alátét van ami igen csak megkopott ahogyan a rugó k.kosárral együtt forog és maga az alu blokk is sérült. Én úgy gondolom hiányzik onnan valami ami a rugó forgását felveszi.
Még nem csináltam ilyen tehát azt sem tudom milyen megoldással van szerelme. Arról van szó, hogy a Ts 150-es kuplungkosara mögött lévő és a berugó racsniját nyomó rugó a blokk oldalon a csapágy előtt mire támaszkodik. Nekem ugyanis ott csak egy alátét van ami igen csak megkopott ahogyan a rugó k.kosárral együtt forog és maga az alu blokk is sérült. Én úgy gondolom hiányzik onnan valami ami a rugó forgását felveszi.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3111
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Nem emel ki a kuplungod tökéletesen!adrian2000 írta: ↑2021.04.12. 13:02 Sziasztok! Adott egy MZ TS 250/1 25-30ev állás után sikerült újra éleszteni gyűrűzéssel. A bajom az hogy váltáskor recseg a váltó, alig találom meg a sebességeket. Egyhelyben 1esbe behúzott kuplunggal jár szépen, nem akar lefulladni. De uresbe nem tudom kirakni, vagy csak nagyon nehezen. 15w-40van jelenleg benne. Lehet ezeknek állítani a váltón? Vagy csak a kuplungot lehet állítani? Előre is köszönöm!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2021.04.05. 14:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Blokk
Sziasztok! Adott egy MZ TS 250/1 25-30ev állás után sikerült újra éleszteni gyűrűzéssel. A bajom az hogy váltáskor recseg a váltó, alig találom meg a sebességeket. Egyhelyben 1esbe behúzott kuplunggal jár szépen, nem akar lefulladni. De uresbe nem tudom kirakni, vagy csak nagyon nehezen. 15w-40van jelenleg benne. Lehet ezeknek állítani a váltón? Vagy csak a kuplungot lehet állítani? Előre is köszönöm!
Re: Blokk
TS 250 /4 seb/ főtengelyről van valakinek méretezése?
Feltételezésem hogy nem jól lett cserélve a hajtókar.
Ami kis esélyű. Arra gondoltam esetleg /1 es méretre állították. Hézagolásra gondolok stb....
Bár sajnos nem tudom van-e különbség sima és /1 főtengely között.
Feltételezésem hogy nem jól lett cserélve a hajtókar.
Ami kis esélyű. Arra gondoltam esetleg /1 es méretre állították. Hézagolásra gondolok stb....
Bár sajnos nem tudom van-e különbség sima és /1 főtengely között.
Re: Blokk
Igen melegítve vannak a felek.
Először bal fél ,bele a csapágy ,váltó stb.
Főtengely fagyasztva, főtengely csapágyat hőlégfúvóval megmelegítem.Belerakom a szimeringet , aztán a hideg főtengelyt.
Közben előkészítve, melegítve vár a jobb fél benne a szimeringgel.
Enyhén összehúztam és már akkor megszorult mikor a jobb csapágy bent sem volt.
Először bal fél ,bele a csapágy ,váltó stb.
Főtengely fagyasztva, főtengely csapágyat hőlégfúvóval megmelegítem.Belerakom a szimeringet , aztán a hideg főtengelyt.
Közben előkészítve, melegítve vár a jobb fél benne a szimeringgel.
Enyhén összehúztam és már akkor megszorult mikor a jobb csapágy bent sem volt.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3111
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
A blokk feleket melegítve rakod össze? ... Mert úgy kellene! A szakirodalom leírja hogy hány fokra melegítsd (rezsóval, hőlégfúvóval, egyenletesen) amit én úgy állapítok meg hogy melegítés közben ráköpök és ha forr akkor mehet össze a két blokkfél.
Ha hidegen húzatod össze akkor ne csodálkozz hogy szorul! Az úgy szakszerűtlen.
Ha hidegen húzatod össze akkor ne csodálkozz hogy szorul! Az úgy szakszerűtlen.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég