

Teknőc írta:István!
Egyről beszélünk!![]()
![]()
A gyárit nem szabad bántani, jó, az utángyártott semmire se jó..![]()
Pont ezt írtam, hogy te is sokat szenvedtél
az utángyártott mechanikussal...![]()
Mostanság meg te vagy az egyik legnagyobb elektronikus párti,
meg Alberciék a köreimben. Hiszek is nektek.
Nem sok ember véleményére adok,![]()
![]()
számomra mégis Alberci volt a legmeggyőzőbb e téren.![]()
![]()
Teknőc
Én 10W-os izzót használok erre a célra.gesszti írta:... én a huszadára szoktam állítani. Mondjuk egy 8Ah-s akksinál 0,8 A. Ezzel kell addig töltened, amíg eléred vele a 14 V környékét. Ha ez megvan, akkor kell egy kisebb áramerősség, amivel nem változik a feszültség, csak itt tartja az akksit a töltő pár órán keresztül.takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
Az akksi töltésről kérek hasznos tanácsot. Sajnos csak egy 6 Amperes autó töltőm van és azzal szeretném tölteni a kis ETZ-m akkumulátorát. Hogyan csökkentsem az áramerősséget, hogy ne legyen túl nagy a kis/5Ah/ akksinak. Valamikor már kértem segítséget, de be akarom magam biztosítani hülyeségem ellen....
Üdv :takzol
Köss sorba egy izzót a töltővel. Addig próbálgasd kisebb-nagyobb izzókkal, míg ezt a két fokozatot el nem találod. Babra munka, de csak egyszer kell hozzá izzókat keresni, és a megfelelő foglalatra vezetékeket babrálni. ...
Email ment.gesszti írta: Engem a működése érdekelne. Hol mér, és hogy avatkozik be.
Ha nem válik be a mostani elektronikus vagy miféle fesszab (talán vmikor megjön) akkor lehet engem is érdekelnegesszti írta:Igazán mesélhetnél róla, hogy hogyan is működik.
Alapvetően 2 fokozatot kell beállítanod. Kell egy, amikor kb. az akksi kapacitása (Ah) osztva 10-el, (amperban kifejezve) lesz a töltőáram, vagy kicsivel inkább kisebb, én a huszadára szoktam állítani. Mondjuk egy 8Ah-s akksinál 0,8 A. Ezzel kell addig töltened, amíg eléred vele a 14 V környékét. Ha ez megvan, akkor kell egy kisebb áramerősség, amivel nem változik a feszültség, csak itt tartja az akksit a töltő pár órán keresztül.takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
Az akksi töltésről kérek hasznos tanácsot. Sajnos csak egy 6 Amperes autó töltőm van és azzal szeretném tölteni a kis ETZ-m akkumulátorát. Hogyan csökkentsem az áramerősséget, hogy ne legyen túl nagy a kis/5Ah/ akksinak. Valamikor már kértem segítséget, de be akarom magam biztosítani hülyeségem ellen. Az elektronikus és mechanikus gyújtás probléma különben engem is érint. Az én motorom gyári, " érintetlen" állapotban van. A fórumon olvasottak hatására azért elbizonytalanodtam, hogy nekem is le kellene cserélnem a megszakítósat, hogy túrákon ne érjen technikai probléma. Mit tanácsoltok? És milyen típust ajánlotok?
A segítségeket előre köszönöm. Üdv :takzol
Ez volt a reklám.Gyula-bá írta:Csak röviden, az alkalmazott kapcsolás alapja a '70-as években a Siemens által gyártott (eredetileg 12V-os generátorhoz) kapcsolás dinamóhoz (6 V) módosított és modernizált változata.gesszti írta:mesélhetnél róla, hogy hogyan is működik.
Csak röviden, az alkalmazott kapcsolás alapja a '70-as években a Siemens által gyártott (eredetileg 12V-os generátorhoz) kapcsolás dinamóhoz (6 V) módosított és modernizált változata.gesszti írta:mesélhetnél róla, hogy hogyan is működik.
kupi írta:
mostanában sokan"azt mondták a gyári megszakítos gyújtásról idézem:szar teljesen használhatatlan nem ér semmit lerobban meg ilyenek
Veled is egyet értek de a lényege a mondanivalómnak:mostanában sokan"azt mondták a gyári megszakítos gyújtásról idézem:szar teljesen használhatatlan nem ér semmit lerobban meg ilyenek...Szerintem ez hülyeség az enyém miért jó?És másé?Igaz én motorokat szerelgetek(főleg keletieket)és 26 éve van MZ-m nem is egy a TS-125 be van már 138000Km de sokan csak azt látják nem jó a gyári technika.kupi írta:Nekem szerencsére megadatott hogy van itthon "nyugati" csoda is. Még is a filingje miatt használom sokat a kis ts-t. Természetesen az enyém se "szűz" , van rajt Gyula-bá féle gyújtás, elektromos fesszab, jawa ülés (nem feltűnő egy korábbi hsz-emnél van kép), és a blokknál megoldottam hogy egy etz blokktartó van beépitve a hengerfejnél felfogatva.
De ezek csak javítottak a motoron. Sokkal kényelmesebb és nem rázza szét a kezem. Mellette rezót csináltam rá amivel szintén jobb lett és a blokk is meg lett piszkálva.
Hogy miért? Mert ez a hobbym![]()
Valószínűleg ha munkaeszköz lenne én sem szórakoznék vele hanem használnám és karbantartanám.
De egy hobbistától olyat hogy "miért?" nem illik megkérdezni. Én sem tudok rá válaszolni, talán mert jól esik
Igazán mesélhetnél róla, hogy hogyan is működik.Gyula-bá írta:Szoktam készíteni 4 Pénz, eddig még nem volt panasz rá.gesszti írta:Gyula-bá, nem akarsz készíteni egy olyan feszszabot, ...
Szoktam készíteni 4 Pénz, eddig még nem volt panasz rá.gesszti írta:Gyula-bá, nem akarsz készíteni egy olyan feszszabot, ...
Ez is igaz nem is vitatkozom de nekem jó érzés a sok ezer kilométer megszakítoval gond nélkül.És nem lehetetlen csak alkatrész kérdése amit azért még meg lehet szerezni,a lerobbanás nem retró hanem idegeskedés.zsakfos írta:Talán mert kevés a zsé?kupi írta: Nem értem ha annyira valami modernre vágyunk akkor miért MZ? miért nem valami nyugati" modern csoda??
.![]()
Amúgy meg pont az Mz gyár is áttért a vége felé az elektronikus gyújtásra,szóval szerintem nem olyan nagy szentségtörés az ha valakinek az szimpatikusabb és jobban bevált.Kinek a pap kinek a papné![]()
És csodálkoznak pedig ez így jó ez adja meg a retró feelinget.
Nem hinném hogy pont a gyújtás az ami szembetűnő lenne egy veterán gépen,mint változtatás ha meg annyira megbizható és tuti a megszakitós,akkor semmi retro filing nincs hisz nem romlik el sosem![]()
![]()
Talán mert kevés a zsé?kupi írta: Nem értem ha annyira valami modernre vágyunk akkor miért MZ? miért nem valami nyugati" modern csoda??
.
Meg értem az te álláspontodat is de sajnos van nekem olyan ismerősöm aki már túlzásokba esik és nem is MZ már hanem valami öszvér csoda(ezt nem értem miért nem vesz valami modern gépet). Én szerintem ha egyszer találsz jó alkatrészt a megszakítós is kibír éveket gond nélkül.És nem kerül súlyos ezresekbe sem.gesszti írta:Az enyém (apué) 75-ös gyártás. Ez már azért bőven veterán. Addig használom csak az elektronikus gyújtással, amíg ez a használós motorom. Ha lesz egy fiatalabb, akkor ez vissza lesz eredetire alakítva. (van spájzolva made in ddr megszakító) Addig azonban a használhatóság, megbízhatóság a fő szempont.kupi írta: Szerintem vétek belebabrálni ezekbe hisz lassan veteránok.
Az enyém (apué) 75-ös gyártás. Ez már azért bőven veterán. Addig használom csak az elektronikus gyújtással, amíg ez a használós motorom. Ha lesz egy fiatalabb, akkor ez vissza lesz eredetire alakítva. (van spájzolva made in ddr megszakító) Addig azonban a használhatóság, megbízhatóság a fő szempont.kupi írta: Szerintem vétek belebabrálni ezekbe hisz lassan veteránok.
Teljesen igazat adok neked én is 26 éve nyomom megszakítóval bár én is kipróbáltam elektromos csodákat de nekem semmi jót nem hoztak így maradt a gyári.Dénes írta:Én aztán végképp nem akarok belerondítani a "gyújtásbizniszbe", de 160 ezer km és 26 év óta működik a megszakítós gyújtásom.Persze cseréltem már trafót (1x) és kondit is (1x). A kalapács meg 60-80 ezret simán elmegy. (Trükk: filcet cserélni és olajjal megkenni - Az ember ugyis mindig matat a motorján, nem fáradtság ez) Én 10 ezer km-enként szoktam gyújtást állítani és gyetyát cserélni.
![]()
Ja és használtam már én is "itt vett" gyújtást -kiváncsiságból- és 3 hónap alatt (néhány ezer km) beszart. Előnye pedig annyi volt, hogy alapjáraton szebben pöfögött. Na de ki használja a motorját alapjáraton?![]()
ui:
Nincs olyan hely a Földön, ahová ne indulnék el megszakítós gyújtással.
Kielégült a kíváncsiságom. Köszönöm!Gyula-bá írta:A szak irodalom szerint a megszakítóval szerelt gyújtáskörben a szikra "égési" ideje kb. 1,4 ms, (a szükséges energia 40-80 mJ) ez idő alatt legalább 5-6 lengés megy végbe a rendszerben. Ebből következően a lecsengés frekvenciája 5-6 kHz tájékán kell legyen.sunbim írta:Vajon milyen frekvencián cseng le a gyújtófeszültség egy gyári MZ gyújtáskörben?
ETZ150-esen gyárilag BVF 24N 2-1 jelölésű karburátor van!Tuti hogy falsot szív valaholallllli írta:Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
Fals levegőt szív a motorod! Lehetséges okok nem pont valószínűség szerint:allllli írta:Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
Dénes írta:Én aztán végképp nem akarok belerondítani a "gyújtásbizniszbe", de 160 ezer km és 26 év óta működik a megszakítós gyújtásom.Persze cseréltem már trafót (1x) és kondit is (1x). A kalapács meg 60-80 ezret simán elmegy. (Trükk: filcet cserélni és olajjal megkenni - Az ember ugyis mindig matat a motorján, nem fáradtság ez) Én 10 ezer km-enként szoktam gyújtást állítani és gyetyát cserélni.
![]()
Ja és használtam már én is "itt vett" gyújtást -kiváncsiságból- és 3 hónap alatt (néhány ezer km) beszart. Előnye pedig annyi volt, hogy alapjáraton szebben pöfögött. Na de ki használja a motorját alapjáraton?![]()
ui:
Nincs olyan hely a Földön, ahová ne indulnék el megszakítós gyújtással.
Szerintem meg ez megint csak nem bizonyit semmit sem.Dénes írta:Én aztán végképp nem akarok belerondítani a "gyújtásbizniszbe", de 160 ezer km és 26 év óta működik a megszakítós gyújtásom.Persze cseréltem már trafót (1x) és kondit is (1x). A kalapács meg 60-80 ezret simán elmegy. (Trükk: filcet cserélni és olajjal megkenni - Az ember ugyis mindig matat a motorján, nem fáradtság ez) Én 10 ezer km-enként szoktam gyújtást állítani és gyetyát cserélni.
![]()
Ja és használtam már én is "itt vett" gyújtást -kiváncsiságból- és 3 hónap alatt (néhány ezer km) beszart. Előnye pedig annyi volt, hogy alapjáraton szebben pöfögött. Na de ki használja a motorját alapjáraton?![]()
ui:
Nincs olyan hely a Földön, ahová ne indulnék el megszakítós gyújtással.
Köszönöm a választGyula-bá írta:Ha a motorod 12 V-os akkor elvileg bármelyik gk. trafót használhatod, csak arra vigyázz, hogy egyes típusokban (főként francia) előtét ellenállással korlátozzák a trafó áramát, ilyen trafót ne rakj rá a mocira.ETZmanus írta:régi, 1,0-es három hengeres SWIFT trafóján. Vagy abszolút el kell felejteni az autók trafóit?
Olaj töltésű trafó sem ajánlott mert megdöntött szerelés esetén az olaj gyakran kifolyik és a trafó tönkre megy.
Gyula-bá írta:Én sem, csak beszélgetünk, azt hiszem tudom, hogy mi okozza a "félreértést" Te hosszú táv alatt kizárólag az eltelt időt érted, javíts ki ha nem így van, nekem pedig valami olyasmi forog a fejemben, hogy egy szerkentyű üzembiztonságát jellemzi az eltelt idő x futott összteljesítmény x szerkentyűk száma de meggyőződésem, hogy csupán az eltelt időt figyelembe véve is bizonyítani fog.zsakfos írta:Nem vitának szántam.
Én sem, csak beszélgetünk, azt hiszem tudom, hogy mi okozza a "félreértést" Te hosszú táv alatt kizárólag az eltelt időt érted, javíts ki ha nem így van, nekem pedig valami olyasmi forog a fejemben, hogy egy szerkentyű üzembiztonságát jellemzi az eltelt idő x futott összteljesítmény x szerkentyűk száma de meggyőződésem, hogy csupán az eltelt időt figyelembe véve is bizonyítani fog.zsakfos írta:Nem vitának szántam.
Nem vitának szántam.Gyula-bá írta: Azon, hogy ez hosszú távnak számít vagy sem szerintem nem érdemes vitatkozni mert nagyon szubjektív dolognak tartom.
Azért írtam, hogy "óvatos becslés" mert évi kb. 1500 km körüli futás teljesítménnyel számoltam.zsakfos írta:Ez motoronként mennyi futásteljesitmény lehet átlagban?
Itt pont a hosszútávú megbizhatóság lenne a lényeg. ......
Mindenféle kötekedés nélkül,azért ez a fajta statisztika eléggé sántit.Gyula-bá írta: A megbízhatóságról csak ennyit:
Az elmúlt két évben az általam készített gyújtással szerelt "flotta" nagyon óvatos becslés szerint 150-200000 km-t futott, tudomásom szerint egyetlen meghibásodás nélkül, erre büszke vagyok.
A szak irodalom szerint a megszakítóval szerelt gyújtáskörben a szikra "égési" ideje kb. 1,4 ms, (a szükséges energia 40-80 mJ) ez idő alatt legalább 5-6 lengés megy végbe a rendszerben. Ebből következően a lecsengés frekvenciája 5-6 kHz tájékán kell legyen.sunbim írta:Vajon milyen frekvencián cseng le a gyújtófeszültség egy gyári MZ gyújtáskörben?
Igen ez már volt! Örülünk is neki. De az a kütyü nem egészen az amiről itt szó volt. De persze kíváncsian várom MZ mit muzikál majd az az elektronika....Gyula-bá írta:A megbízhatóságról csak ennyit:hell írta:Ha olyat valaki csinálna egy megbízhatót ....
Az elmúlt két évben az általam készített gyújtással szerelt "flotta" nagyon óvatos becslés szerint 150-200000 km-t futott, tudomásom szerint egyetlen meghibásodás nélkül, erre büszke vagyok.
A megbízhatóságról csak ennyit:hell írta:Ha olyat valaki csinálna egy megbízhatót ....
Fasza!dkari írta:Hell írta:
"De volt példa rá valakinél sokat húztak. Engem nem szeretett.
Röviden ennyi...."
Engem se
Amit én láttam, a neten, azoknál a kondi a gyertyával párhuzamosan volt kötve. Sokat nem agyaltam a dolgon de első ránézésre semmi mást nem tesz mint megváltoztatja a kondi-trafó-gyertya (két csatolt rezgőkör) alap, rezonancia, frekvenciáját. Plusz energiát viszont nem ad mert az összes felhasználható energia a megszakítás pillanatában a trafó vasban, mágneses mező formájában, eltárolt energia és ez nem változik.gesszti írta: Elmesélhetnéd, hogy mit csinál egy ilyen gyertyával sorba kötött kondi.
Elmesélhetnéd, hogy mit csinál egy ilyen gyertyával sorba kötött kondi.Gyula-bá írta: Viszont a "vad tyúk" sem tudja a fizika törvényeit megerőszakolni.
Viszont a "vad tyúk" sem tudja a fizika törvényeit megerőszakolni.dkari írta: Amúgy nem hiszek benne, de vad tyúk is léphet szegbe.
Pedig a hit a fontosgesszti írta:Én is kíváncsi vagyok rá, ezért fogom majd egyszer kipróbálni. Amúgy nem hiszek benne, de vad tyúk is léphet szegbe.dkari írta: Csak halkan kérdezem, ha ez a dolog működne megbízhatóan hosszú távon nem lehet hogy rengetegen használnák?
Végül is 1000ft-ból nem szikrát hanem lángot lehet generálni. Minden esetre én is kiváncsi lennék hogy megy ez a gyakorlatban
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég