A 1,3 Wartburg és az 1.1 trabi gyújtás között nem igazán van különbség!A trafóban meg vékkép nincs!Végül is akkor van baj előtét ellenállás nélkül ha a gyújtást rajta felejted!Azért nem látom értelmét az előtét ellenáramlásnak mert az ETZ-n nincs önindító!Ugyanis az önindító felől kapja a indítási segélyt!hell írta:Na igen de arról nem volt szó, hogy a trabi 1.1 van előtét ellenállás(de kiderült utólag van és kell is vagy a fene tudja már ki kivel van ). Bár ez a felirat sokmindent elárul az tény: zündspule für transistor-zündanlage tci-ignition coil. Miszerint valóban tranzisztoroshoz készült. Én elvesztettem a fonalat az tény...
Azt tudtam, hogy a 2T nem kell előtét ellenállás! Ja igen és a rajz sem 100% az előtét ellenállás bekötéséről mert ennek a másik csavarjánál 2 vezeték van szóval nem tudni azt sem hogy mi kell még oda(vagy kell-e vagy mi is lenne az és miért ).
Nem egyszerű...
Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Na igen de arról nem volt szó, hogy a trabi 1.1 van előtét ellenállás(de kiderült utólag van és kell is vagy a fene tudja már ki kivel van ). Bár ez a felirat sokmindent elárul az tény: zündspule für transistor-zündanlage tci-ignition coil. Miszerint valóban tranzisztoroshoz készült. Én elvesztettem a fonalat az tény...
Azt tudtam, hogy a 2T nem kell előtét ellenállás! Ja igen és a rajz sem 100% az előtét ellenállás bekötéséről mert ennek a másik csavarjánál 2 vezeték van szóval nem tudni azt sem hogy mi kell még oda(vagy kell-e vagy mi is lenne az és miért ).
Nem egyszerű...
Azt tudtam, hogy a 2T nem kell előtét ellenállás! Ja igen és a rajz sem 100% az előtét ellenállás bekötéséről mert ennek a másik csavarjánál 2 vezeték van szóval nem tudni azt sem hogy mi kell még oda(vagy kell-e vagy mi is lenne az és miért ).
Nem egyszerű...
Re: Elektronika
Nagy tévedés igenis fel kell rakni ui. maga a trafó kb 8-9 V-ra van méretezve ami azt az eredményezi, hogy előtét nélkül olyan nagy áramot vesz fel, hogy hosszú távon vagy a megszakító vagy a trafó ég le.Gyula-bá írta:daranyi68 írta:De neked nem kell a motorra felraknod szerintem!
Az ilyen trafókra általában rá is van írva, hogy "Csak ellenállással szerelhető"[/quote
Én csak az olvasottakra hagyatkoztam!Szerintem nem 8-9v .ra van tervezve hanem 12-re!Nem hinném hogy leégetné a jeladót mert a mérnökök annó akkor nem így tervezték volna meg!A meglehetősen alacsonyan terhelhető jeladótól érkező jeleket egy lényegesen jobban terhelhető kimenetre vezeti amely már közvetlenül a gyújtótrafót vezérli.
http://www.trabantklub.hu/twk/photo/gyujt4t.jpg
Ezen jól látszik hogy az elektronika a jeladó és a trafó közzé van rakva!Vagyis közvetlen nem tud visszadolgozni a jeladóra.Meg az is látszik hogy a 15-ös pontra van kötve a gyujtás+ vezetéke és közte az előtét ellenállással ami a trafót hivatott védeni a rajtafelejtett gyújtástól ami leégetné a trafót!
http://www.zsiguli.hu/files/cikk103_hal ... s_nagy.jpg
Ez a gyújtás megegyezik a 4T Trabantéval trafótól a gyertyákig!Itt nem előtétellenálással védik a trafót hanem gyujtásrelével
Re: Elektronika
hell írta:Szuper nekem nem hiányzik hogy szétszedje a jeladós gyujtásomat így nem kisérletezek vele. Nem tudni mostmár melyik jó és melyik nem az tény.
Amúgy pont ilyen :
http://www.baro-ker.hu/product_info.php ... ts_id=2419
Ezzel a trafóval nem teszed tönkre a jeladódat mert eleve jeladós gyújtásra van tervezve!Ezt HALL jeladó vezérli ami eleve elég érzékeny dolog!Egyébként két fajta trafó van,a 2T és ez!A 2t nincs előtét ellenállás!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Aha értem itt van pár kép:
http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04411 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04522 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04533 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04511 ... es.hu_.jpg
A kék az Bosch azon irja a 12V a fekete a waresz-é. A wareszén semmi nincs ami alapján tudni lehetne milyen, a zöld cimkén sincs. Ott nincs nagyon mit vizsgálni(csak annyi hogy melette lóg az ellenállás). A Bosch meg talán régi wareszhez volt(abból lett kiszedve és az megszakítós volt). Rafinált ez a vizsgálódás téma az tény...
http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04411 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04522 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04533 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130120/DSC_04511 ... es.hu_.jpg
A kék az Bosch azon irja a 12V a fekete a waresz-é. A wareszén semmi nincs ami alapján tudni lehetne milyen, a zöld cimkén sincs. Ott nincs nagyon mit vizsgálni(csak annyi hogy melette lóg az ellenállás). A Bosch meg talán régi wareszhez volt(abból lett kiszedve és az megszakítós volt). Rafinált ez a vizsgálódás téma az tény...
Re: Elektronika
Nem kell "kísérletezni" hanem megnézni! A fotón a gyújtókábel kivezetés fölött látható "púp" valószínűleg az előtét ellenállást tartalmazza, megvizsgálni a 15 kivezetés környékét ha ott azt találod, hogy +12 V vagy "Bat" akkor nyugodtan felteheted, hasonló felírat szokott lenni a fenék lemezben vagy itt a zöld mezőben. Ha viszont valahol +8-9 V feliratot találsz akkor felejtős a dolog mert nem tudod, hogy milyen értékű volt az előtét.hell írta:... nem kisérletezek vele. Nem tudni mostmár melyik jó és melyik nem az tény.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Szuper nekem nem hiányzik hogy szétszedje a jeladós gyujtásomat így nem kisérletezek vele. Nem tudni mostmár melyik jó és melyik nem az tény.
Amúgy pont ilyen :
http://www.baro-ker.hu/product_info.php ... ts_id=2419
Amúgy pont ilyen :
http://www.baro-ker.hu/product_info.php ... ts_id=2419
Re: Elektronika
Az említett trafókat nem ismerem, lehet, hogy van belőlük ilyen is olyan is (a Daciaban tudom, hogy van) de az biztos, hogy az eredetileg előtétes trafó csak előtéttel szerelhető, sokáig szoptunk a haverral mikor a Trabiját átállította 12V-ra és ilyen előtétes (Dacia) trafókat tett bele, persze előtét nélkül, az eredmény 10-15 km után szétégett a megszakító.hell írta:akkor csak kiderül, hogy a trabi 1.1 és waresz 1.3 trafó nem éppen jó választás.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Há há akkor csak kiderül, hogy a trabi 1.1 és waresz 1.3 trafó nem éppen jó választás. Arról volt szó ahhoz nincs semmi ellenállás szerűség(simán beteszem és megy). Na igen most jön az, hogy végül is nem tudni melyik a jó és melyik nem....
Re: Elektronika
Nagy tévedés igenis fel kell rakni ui. maga a trafó kb 8-9 V-ra van méretezve ami azt az eredményezi, hogy előtét nélkül olyan nagy áramot vesz fel, hogy hosszú távon vagy a megszakító vagy a trafó ég le.daranyi68 írta:De neked nem kell a motorra felraknod szerintem!
Az ilyen trafókra általában rá is van írva, hogy "Csak ellenállással szerelhető"
Re: Elektronika
Az egy előtétellenálás!A kerámia előtétellenállás, illetve az indítási segély van a 15-ös lábon. Előbbi az álló motornál rajta felejtett gyújtás okozta trafómelegedést, esetleg megégést hivatott kivédeni azzal, hogy a trafóra menő gyújtáspozitív útjába áll, utóbbi pedig ezt az ellenállást kerüli ki azáltal, hogy az önindító mágneskapcsolója az indító működtetése közben a segély vezetékére direkt akku pozítvot kapcsol, így vezetve azt közvetlenül a trafó +15 pontjára. Ezzel elkerülhető az indító működtetésekor amúgy is alacsonyra esett üzemi feszültség további csökkenése az előtétellenálláson.A 4T trabantokon és a wartburgokon így volt!De neked nem kell a motorra felraknod szerintem!hell írta:Nem gondoltam volna, de egyik ismerős hozzámvágott egy gyári 1,3 wartburg trafó(használd egészséggel cimszóval). Ilyen könnyen még semmi nem ment.
Esetleg valaki nem tudja lóg a 15 lábán egy ellenállás szerűség (ő mondta az állítólag), de ez kell nekem is vagy mi is lenne az tulajdonképpen?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nem gondoltam volna, de egyik ismerős hozzámvágott egy gyári 1,3 wartburg trafó(használd egészséggel cimszóval). Ilyen könnyen még semmi nem ment.
Esetleg valaki nem tudja lóg a 15 lábán egy ellenállás szerűség (ő mondta az állítólag), de ez kell nekem is vagy mi is lenne az tulajdonképpen?
Esetleg valaki nem tudja lóg a 15 lábán egy ellenállás szerűség (ő mondta az állítólag), de ez kell nekem is vagy mi is lenne az tulajdonképpen?
Re: Elektronika
Valószínűleg úgy, hogy vagy elnéztél valamit (0,14mA nem lehet) vagy hibás a műszered de nem baj alább a "megszakító" (erősen túlméretezve, hogy bármit kibírjon).allllli írta:Akkor hogy van ez??
Javaslat: egyoldalas NYÁK, SMD alkatrészek, kivezetés vagy 2,5 mm-es 3 pólusú táp csatlakozó vagy 3 db 6.4 mm-es 90 fokos csúszó saru.
A NYÁK külső sugara 42 mm, belső sugár 12 mm, csavarok osztóköre R=37 mm.
Az általam használt mágnesek (2 db) D3x3 mm neonidium, kb 140 fokra egymástól (az "első" bekapcsolja a trafó áramát a "második" megszakítja).
Ha egyéb kérdésed volna mert nem látszik jól a kapcsolás keress itt: reruamalugy@gmail.com
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Jenci-ZSV írta:Sziaszto!
Valaki megtudná mondani, hogy 150-es ETZ-be milyen biztosítékok kellenek? Mármint Amper méretben.
A negatív, pozitív (15-ös pont), másik pozitív amiről az indexek mennek, és a DF biztosíték méretek kellenének.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Miskolcon, szerintem nem vagyok a közelben, de meg tudom "szerkeszteni" ...megmértem: 20A állásban 0,05 A az áramerősség, viszont mA állásban (legyen az 200mA vagy 20 mA) 0,14 mA.
Akkor hogy van ez??
Akkor hogy van ez??
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.09.20. 17:18
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Zsámbék
Re: Elektronika
Sziaszto!
Valaki megtudná mondani, hogy 150-es ETZ-be milyen biztosítékok kellenek? Mármint Amper méretben.
A negatív, pozitív (15-ös pont), másik pozitív amiről az indexek mennek, és a DF biztosíték méretek kellenének.
Valaki megtudná mondani, hogy 150-es ETZ-be milyen biztosítékok kellenek? Mármint Amper méretben.
A negatív, pozitív (15-ös pont), másik pozitív amiről az indexek mennek, és a DF biztosíték méretek kellenének.
Magyar égen magyar isten, motorosnak párja nincsen!
Re: Elektronika
Merre laksz?allllli írta:......
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Igyekszem holnap megmérni.
Re: Elektronika
A "feladat" nyitott megszakítónál (bekapcsolt gyújtásnál) mérni kellene azt az áramot ami a megszakítón át folyik, vagyis a műszer (áram állásban) + kivezetése a megszakító kalapácsra, a - kivezetés a testre.allllli írta:... mérek szivesen
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Teljesen megfelel és mérek szivesenGyula-bá írta:allllli írta: Ha megfelel és egy néhány mérést elvégzel szerkesztek neked egy Hall érzékelős "megszakító pótlót", kivitelezni viszont neked fog kelleni.
Re: Elektronika
Én a helyedben a gyártónál érdeklődnék.allllli írta:Igazából van egy szabi féle tranzisztoros gyújtásom, azzal akarom összekötni és csak a megszakítót, mint jeladót kellene helyettesíteni ezzel az optikai jeladóval.
Véleményem szerint a Hall jeladóval jobban jársz, jobban terhelhető és nem koszolódik el, nem véletlen, hogy mára majdnem tejesen kiszorította az optikai jeladókat.
Ha megfelel és egy néhány mérést elvégzel szerkesztek neked egy Hall érzékelős "megszakító pótlót", kivitelezni viszont neked fog kelleni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.01.17. 23:38-kor.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Tud esetleg valaki opto jeladós gyújtás nyák-tervet/rajzot küldeni, linkelni vagy bármi.
Igazából van egy szabi féle tranzisztoros gyújtásom, azzal akarom összekötni és csak a megszakítót, mint jeladót kellene helyettesíteni ezzel az optikai jeladóval.
Igazából van egy szabi féle tranzisztoros gyújtásom, azzal akarom összekötni és csak a megszakítót, mint jeladót kellene helyettesíteni ezzel az optikai jeladóval.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Aha nekem elektronikus gyujtásom van nem megszakítós. De mindegy is nem lényeges....
Re: Elektronika
Nem egészen így van, ui. (ha az eredeti trafót használjuk akkor) a trafó árama kisebb lesz (a tranzisztor maradék feszültsége miatt) mint a tökéletes megszakító által biztosított (zárt állapotban elvileg 0 Ohm).nyemi írta: Az áramfelvételt mutatja meg, meg hogy megközelítőleg milyen zárás szöget kel alkalmazni. ....
"ha gyújtás modult akarsz használni megközelítőleg olyan 120° lesz"- az eredeti kb. 140 fok.
Tehát a hoz, hogy, a kisebb áram mellett is, felépüljön a megfelelő mágneses mező a trafóban a zárásszöget elvileg növelni és nem csökkenteni kell.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Itt vagyokhell írta:Nyemi mondta trafóra nekem:
"mérjél már egy primer ellenállást az 1-s 15-s pont között, 200ohmos méréshatárban" ez megtörtént 4,9 mutatot. Csak azóta sem válaszol több üzenetemre se. Így nem derült ki esetleg ez mit is jelent? Valaki esetleg?
Ez a Bosch trafó volt a másik MZ kisebb méretű meg 5,9 mutatott. Ezek az adatok egyáltalán jelentenek valamit? Nekem semmit...
Sziasztok
Az áramfelvételt mutatja meg, meg hogy megközelítőleg milyen zárás szöget kel alkalmazni.
A tied egy megszakítós gyújtótranszformátor amihez ha gyújtás modult akarsz használni megközelítőleg olyan 120° lesz a gyakorlati érték.
Üdv nyemi
ui. elnézést a késői válaszért ,de mostanában kicsit elvagyok "havazva" .
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Röviden ennyiről. Fogalmam sincs mi akart lenni a dolog vége mert válasz nem jött!Gyula-bá írta:Biztosan csak annyit, hogy a trafó primer tekercse nem szakadt, attól még lehet rossz, nem tudom miről volt szó.hell írta:... ez megtörtént 4,9 mutatot. ... ez mit is jelent? ...
Re: Elektronika
Biztosan csak annyit, hogy a trafó primer tekercse nem szakadt, attól még lehet rossz, nem tudom miről volt szó.hell írta:... ez megtörtént 4,9 mutatot. ... ez mit is jelent? ...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nyemi mondta trafóra nekem:
"mérjél már egy primer ellenállást az 1-s 15-s pont között, 200ohmos méréshatárban" ez megtörtént 4,9 mutatot. Csak azóta sem válaszol több üzenetemre se. Így nem derült ki esetleg ez mit is jelent? Valaki esetleg?
Ez a Bosch trafó volt a másik MZ kisebb méretű meg 5,9 mutatott. Ezek az adatok egyáltalán jelentenek valamit? Nekem semmit...
"mérjél már egy primer ellenállást az 1-s 15-s pont között, 200ohmos méréshatárban" ez megtörtént 4,9 mutatot. Csak azóta sem válaszol több üzenetemre se. Így nem derült ki esetleg ez mit is jelent? Valaki esetleg?
Ez a Bosch trafó volt a másik MZ kisebb méretű meg 5,9 mutatott. Ezek az adatok egyáltalán jelentenek valamit? Nekem semmit...
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika
MP1 írta:Egy kis (hasznos) olvasnivalót találtam a német fórumon:
http://pic.mz-forum.com/lothar/ELEKTRIK/MZ-Elektrik.pdf
Ott találtam ezt 6v-os elektronikus feszszabályzót:
http://pic.mz-forum.com/lothar/ELEKTRIK/6-V-Regler.pdf
Üdv.P.
Bevallom nem sok szakértelmem van az elektromossághoz de, ez engem is lenyűgöz.Történetesen az hogy milyen frappáns módon építette át a mechanikus fessz.szabályzot elektronikusra,és ráadásul a régi házba. !!?? Jó kis álca??!!. Jó tudom nem ez a lényege, ,,, de, szóltam hogy nem értek az elektromossághoz.??!! ..ennyire elmélyülten legalább is!!! De dicséretre méltónak tartom!! és köszi!!
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Azt a D6-tal párhuzamos relét nem lehetett volna valamilyen félvezető elemmel kiváltani?
Hmm, a D5 zenert nyitja-zárja rövidre ...
Hmm, a D5 zenert nyitja-zárja rövidre ...
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
- Jó helyet találtál az olvasásra, ritka profi munka, főleg a megszakítós rész.daranyi68 írta:... utána olvastam picit ...
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
Egy kis (hasznos) olvasnivalót találtam a német fórumon:
http://pic.mz-forum.com/lothar/ELEKTRIK/MZ-Elektrik.pdf
Ott találtam ezt 6v-os elektronikus feszszabályzót:
http://pic.mz-forum.com/lothar/ELEKTRIK/6-V-Regler.pdf
Üdv.P.
http://pic.mz-forum.com/lothar/ELEKTRIK/MZ-Elektrik.pdf
Ott találtam ezt 6v-os elektronikus feszszabályzót:
http://pic.mz-forum.com/lothar/ELEKTRIK/6-V-Regler.pdf
Üdv.P.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Azt a betyár ... ! 14 kilót 1 hónap alatt!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Igazad van,és utána olvastam picit hogy minél kisebb hülyeségeket írjak!sunbim írta:Épülünk,épülünk. Figyelek én is, jó pap holtig tanul. Szóljatok ha hülyeséget mondok ...
http://micimac.uw.hu/
Azt nem mondom hogy mindent értek belőle,de igyekszem!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Épülünk,épülünk. Figyelek én is, jó pap holtig tanul. Szóljatok ha hülyeséget mondok ...
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Szerintem a tökéletes megfogalmazása a megszakító kontra elektronika témának már meg volt.
- egyet értek a fejlődés iránya nem a kőbalta felé tart.zsakfos írta:Petróleum lámpával is tök jól lehet világitani,mégis inkább a villanyt használjuk.
Re: Elektronika
Oké,értettem!Én kanász vagyok és azon tudvalévőleg nincs sem áram,sem félvezető! Mint lejjebb írtam ezentúl kordában tartom a nyelvem!sunbim írta:Persze hogy nem! Megakadt a szemem rajta de nem akartam ,,kötözködőnek" tűnni. Szerintem tudja daranyi ha az elektromosságot félvezetőkkel irányítjuk akkor az elektronikus innentől. Biztosan megbotlott a nyelv.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Na tessék jól nézünk ki ("megbotlott" szép ) én bezzeg megkaptam az építő kritikát!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Persze hogy nem! Megakadt a szemem rajta de nem akartam ,,kötözködőnek" tűnni. Szerintem tudja daranyi ha az elektromosságot félvezetőkkel irányítjuk akkor az elektronikus innentől. Biztosan megbotlott a nyelv.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Sunbim!
Remélem most sem kerülte el a figyelmedet egy szócska: "elektromosra".
Az építő jellegű kritikát ismét lehet küldeni, de annak aki irta mint a multkorában(nem én vagyok az!!!)!
Remélem most sem kerülte el a figyelmedet egy szócska: "elektromosra".
Az építő jellegű kritikát ismét lehet küldeni, de annak aki irta mint a multkorában(nem én vagyok az!!!)!
Re: Elektronika
Teknőc írta:István!
Egyről beszélünk!
A gyárit nem szabad bántani, jó, az utángyártott semmire se jó..
Pont ezt írtam, hogy te is sokat szenvedtél
az utángyártott mechanikussal...
Mostanság meg te vagy az egyik legnagyobb elektronikus párti,
meg Alberciék a köreimben. Hiszek is nektek.
Nem sok ember véleményére adok,
számomra mégis Alberci volt a legmeggyőzőbb e téren.
Teknőc
Igazad lehet,a számat takarékra állítottam!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Én 10W-os izzót használok erre a célra.gesszti írta:... én a huszadára szoktam állítani. Mondjuk egy 8Ah-s akksinál 0,8 A. Ezzel kell addig töltened, amíg eléred vele a 14 V környékét. Ha ez megvan, akkor kell egy kisebb áramerősség, amivel nem változik a feszültség, csak itt tartja az akksit a töltő pár órán keresztül.takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
Az akksi töltésről kérek hasznos tanácsot. Sajnos csak egy 6 Amperes autó töltőm van és azzal szeretném tölteni a kis ETZ-m akkumulátorát. Hogyan csökkentsem az áramerősséget, hogy ne legyen túl nagy a kis/5Ah/ akksinak. Valamikor már kértem segítséget, de be akarom magam biztosítani hülyeségem ellen....
Üdv :takzol
Köss sorba egy izzót a töltővel. Addig próbálgasd kisebb-nagyobb izzókkal, míg ezt a két fokozatot el nem találod. Babra munka, de csak egyszer kell hozzá izzókat keresni, és a megfelelő foglalatra vezetékeket babrálni. ...
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Teknőc
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
István!
Egyről beszélünk!
A gyárit nem szabad bántani, jó, az utángyártott semmire se jó..
Pont ezt írtam, hogy te is sokat szenvedtél
az utángyártott mechanikussal...
Mostanság meg te vagy az egyik legnagyobb elektronikus párti,
meg Alberciék a köreimben. Hiszek is nektek.
Nem sok ember véleményére adok,
számomra mégis Alberci volt a legmeggyőzőbb e téren.
Teknőc
Egyről beszélünk!
A gyárit nem szabad bántani, jó, az utángyártott semmire se jó..
Pont ezt írtam, hogy te is sokat szenvedtél
az utángyártott mechanikussal...
Mostanság meg te vagy az egyik legnagyobb elektronikus párti,
meg Alberciék a köreimben. Hiszek is nektek.
Nem sok ember véleményére adok,
számomra mégis Alberci volt a legmeggyőzőbb e téren.
Teknőc
http://youtu.be/T6ZBCTjTBnA"
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
Re: Elektronika
Email ment.gesszti írta: Engem a működése érdekelne. Hol mér, és hogy avatkozik be.
Re: Elektronika
Tény, hogy a gyári, főleg DDR megszakítós gyújtás jó, csak igen,
mint valódi mz, kell neki néha a ránézés, ápolás. Pl.: Filcet olajjal megkeni.
Az utángyártott alkatrészekkel pedig nagy szívás, és kínlódás.
Főleg Daranyi és Béci haverom példája is mutatja.
De ha jó DDR-es megszakítós gyújtásod van, kár babrálni igazán.
Ezen a véleményen is vagyunk néhányan: Kupi barátom, meg én.
-Sőt, még meglepetésre-Dénes is.
De nem jelenti azt, hogy előbb-utóbb tuti, hogy mindenki elektronikus lesz,
a fogyó DDR-es készletek miatt. Pl. én.
Én nem akarom a gyári megszakítós gyújtást bántani!De a GYÁRI-n van a hangsúly!Nekem akkor fogyott el a cérna mikor nem kaptam már a környékem csak sz@r után gyártott vackokat!Nem kezdtem keresgélni gyári után, hanem átálltam az elektromosra mert napi szinten is használom nyáron!akkor mennie kell és kész!De az után gyártott kuplungkarral is vannak gondjaim de az már más történet!
mint valódi mz, kell neki néha a ránézés, ápolás. Pl.: Filcet olajjal megkeni.
Az utángyártott alkatrészekkel pedig nagy szívás, és kínlódás.
Főleg Daranyi és Béci haverom példája is mutatja.
De ha jó DDR-es megszakítós gyújtásod van, kár babrálni igazán.
Ezen a véleményen is vagyunk néhányan: Kupi barátom, meg én.
-Sőt, még meglepetésre-Dénes is.
De nem jelenti azt, hogy előbb-utóbb tuti, hogy mindenki elektronikus lesz,
a fogyó DDR-es készletek miatt. Pl. én.
Én nem akarom a gyári megszakítós gyújtást bántani!De a GYÁRI-n van a hangsúly!Nekem akkor fogyott el a cérna mikor nem kaptam már a környékem csak sz@r után gyártott vackokat!Nem kezdtem keresgélni gyári után, hanem átálltam az elektromosra mert napi szinten is használom nyáron!akkor mennie kell és kész!De az után gyártott kuplungkarral is vannak gondjaim de az már más történet!
Re: Elektronika
Köszönöm a válaszokat.
Üdv: takzol
Üdv: takzol
- Teknőc
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Szia Takzol!
Sok okos szaki véleménye könnyen elbizonytalanítja az embert, ez tény.
De nézd meg magad. Saját motorod megszakítós gyári gyújtással
nagy távokat tettél meg hiba nélkül. Szerintem elég jó válasz az.
Tény, hogy a gyári, főleg DDR megszakítós gyújtás jó, csak igen,
mint valódi mz, kell neki néha a ránézés, ápolás. Pl.: Filcet olajjal megkeni.
Az utángyártott alkatrészekkel pedig nagy szívás, és kínlódás.
Főleg Daranyi és Béci haverom példája is mutatja.
De ha jó DDR-es megszakítós gyújtásod van, kár babrálni igazán.
Ezen a véleményen is vagyunk néhányan: Kupi barátom, meg én.
-Sőt, még meglepetésre-Dénes is.
De nem jelenti azt, hogy előbb-utóbb tuti, hogy mindenki elektronikus lesz,
a fogyó DDR-es készletek miatt. Pl. én.
De a néhai karbantartással elvégzed, nem lesz vele bajod, az tuti, mint ahogy eddig sem.
Nos, viszont az elektronikus jó gyújtás ezt viszont nem igényli. Jól működnek.
Nagyon sok jó vélemény van a Subee-féle és Gyulabá-féle gyújtásokról.
Még az én környezetemben is.
A Jáwások főleg Gyulabá-ét nagyon dicsérik itt Délen.
Nos, én Gyulabá régi vitapartnerétől, Árpádtól kaptam egy fetes gyújtást,
De(!) még nem tettem fel. Mert a megszakítóssal eddig kiválóan elvagyok,
de ami késik, nem múlik. Tavasszal már azzal szeretnék túrázni.
De ha ügyes vagy, akkor a Trabi gyújtás megoldás sem rossz,
csak ne felejtsd rajta a gyújtást, mert akkor képes leégni.
De ezen felül jó (kiváló) megoldás az is.
Sőt ha sok-sok pénzed van: Vape gyújtás se rossz alternatíva.
Viszont érdekes dolog az, ha mégis meghal véletlenül az elektronikus,
minden igaz szaki tartalékként viszi a jó DDR-es megszakítóst,
hogy visszacserélje. Mert elektronikust nehezebb megszerelni,
mint a mechanikust. Általában kukába landol a rossz elektronikus,
mert az is meg tud halni olykor, olykor.
És nem sokan csinálják meg azt már jóra.....
De tény: akárhogy csűri-csavarja az ember, előbb-utóbb elektronikus lesz a gyújtás végül.
Főleg, hogy a régi DDR-es készlet már ritka kincs, és sokan nem értenek a mechanikushoz,
-És főleg nem is akarnak..
Tehát, ha mégis cseréled, akkor ennek függvényében cseréld, hogy ha gáz van,
gyorsan vissza tud tenni az eredetit, még ott, az országúton.
Összességében csak ennyi a véleményem erről.
Teknőc
Sok okos szaki véleménye könnyen elbizonytalanítja az embert, ez tény.
De nézd meg magad. Saját motorod megszakítós gyári gyújtással
nagy távokat tettél meg hiba nélkül. Szerintem elég jó válasz az.
Tény, hogy a gyári, főleg DDR megszakítós gyújtás jó, csak igen,
mint valódi mz, kell neki néha a ránézés, ápolás. Pl.: Filcet olajjal megkeni.
Az utángyártott alkatrészekkel pedig nagy szívás, és kínlódás.
Főleg Daranyi és Béci haverom példája is mutatja.
De ha jó DDR-es megszakítós gyújtásod van, kár babrálni igazán.
Ezen a véleményen is vagyunk néhányan: Kupi barátom, meg én.
-Sőt, még meglepetésre-Dénes is.
De nem jelenti azt, hogy előbb-utóbb tuti, hogy mindenki elektronikus lesz,
a fogyó DDR-es készletek miatt. Pl. én.
De a néhai karbantartással elvégzed, nem lesz vele bajod, az tuti, mint ahogy eddig sem.
Nos, viszont az elektronikus jó gyújtás ezt viszont nem igényli. Jól működnek.
Nagyon sok jó vélemény van a Subee-féle és Gyulabá-féle gyújtásokról.
Még az én környezetemben is.
A Jáwások főleg Gyulabá-ét nagyon dicsérik itt Délen.
Nos, én Gyulabá régi vitapartnerétől, Árpádtól kaptam egy fetes gyújtást,
De(!) még nem tettem fel. Mert a megszakítóssal eddig kiválóan elvagyok,
de ami késik, nem múlik. Tavasszal már azzal szeretnék túrázni.
De ha ügyes vagy, akkor a Trabi gyújtás megoldás sem rossz,
csak ne felejtsd rajta a gyújtást, mert akkor képes leégni.
De ezen felül jó (kiváló) megoldás az is.
Sőt ha sok-sok pénzed van: Vape gyújtás se rossz alternatíva.
Viszont érdekes dolog az, ha mégis meghal véletlenül az elektronikus,
minden igaz szaki tartalékként viszi a jó DDR-es megszakítóst,
hogy visszacserélje. Mert elektronikust nehezebb megszerelni,
mint a mechanikust. Általában kukába landol a rossz elektronikus,
mert az is meg tud halni olykor, olykor.
És nem sokan csinálják meg azt már jóra.....
De tény: akárhogy csűri-csavarja az ember, előbb-utóbb elektronikus lesz a gyújtás végül.
Főleg, hogy a régi DDR-es készlet már ritka kincs, és sokan nem értenek a mechanikushoz,
-És főleg nem is akarnak..
Tehát, ha mégis cseréled, akkor ennek függvényében cseréld, hogy ha gáz van,
gyorsan vissza tud tenni az eredetit, még ott, az országúton.
Összességében csak ennyi a véleményem erről.
Teknőc
http://youtu.be/T6ZBCTjTBnA"
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Ha nem válik be a mostani elektronikus vagy miféle fesszab (talán vmikor megjön) akkor lehet engem is érdekelnegesszti írta:Igazán mesélhetnél róla, hogy hogyan is működik.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Alapvetően 2 fokozatot kell beállítanod. Kell egy, amikor kb. az akksi kapacitása (Ah) osztva 10-el, (amperban kifejezve) lesz a töltőáram, vagy kicsivel inkább kisebb, én a huszadára szoktam állítani. Mondjuk egy 8Ah-s akksinál 0,8 A. Ezzel kell addig töltened, amíg eléred vele a 14 V környékét. Ha ez megvan, akkor kell egy kisebb áramerősség, amivel nem változik a feszültség, csak itt tartja az akksit a töltő pár órán keresztül.takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
Az akksi töltésről kérek hasznos tanácsot. Sajnos csak egy 6 Amperes autó töltőm van és azzal szeretném tölteni a kis ETZ-m akkumulátorát. Hogyan csökkentsem az áramerősséget, hogy ne legyen túl nagy a kis/5Ah/ akksinak. Valamikor már kértem segítséget, de be akarom magam biztosítani hülyeségem ellen. Az elektronikus és mechanikus gyújtás probléma különben engem is érint. Az én motorom gyári, " érintetlen" állapotban van. A fórumon olvasottak hatására azért elbizonytalanodtam, hogy nekem is le kellene cserélnem a megszakítósat, hogy túrákon ne érjen technikai probléma. Mit tanácsoltok? És milyen típust ajánlotok?
A segítségeket előre köszönöm. Üdv :takzol
Köss sorba egy izzót a töltővel. Addig próbálgasd kisebb-nagyobb izzókkal, míg ezt a két fokozatot el nem találod. Babra munka, de csak egyszer kell hozzá izzókat keresni, és a megfelelő foglalatra vezetékeket babrálni.
Még annyit vegyél figyelembe, hogyha bekötsz egy multimétert árammérésre, akkor annak is van egy ellenállása. Így az áramkörben a multimétert kikötve valójában kicsivel nagyobb áram fog folyni. Kb. 10% rátartással számolj.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ez volt a reklám.Gyula-bá írta:Csak röviden, az alkalmazott kapcsolás alapja a '70-as években a Siemens által gyártott (eredetileg 12V-os generátorhoz) kapcsolás dinamóhoz (6 V) módosított és modernizált változata.gesszti írta:mesélhetnél róla, hogy hogyan is működik.
Engem a működése érdekelne. Hol mér, és hogy avatkozik be. (lehet privátban is, úgy, hogy egy közgazdász-féliggépész megértse)
Mekkora áramerősségre van méretezve?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég