Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

sunbim írta:
Kovi 125 írta:Sziasztok!


Ismét SOS!
Elég súlyos problémám van!
Rengeteget szereltük a motort de nem jöttünk rá a problémára.
Tavaly mentem a kis csúzlival 160 kilométert. Az úton nem ment 80 fölé még dombnak lefelé sem.
Mi lehet a baj? Nem megy 4000-es fordulat fölé semmiképpen. Négyezer fölé akar menni de ledadog.
Az út után egyre csak szarabb lett. Eléggé kihagy a szikra. A Mentem vele pár kilométert és elkezdett dadogni. Pöcre indul de a gyújtás folyamatosan kihagy. Most már ha rákapcsolom a világítást és húzom neki a gázt akkor is ledadog.
A kábelezésen kívül mindent lecseréltünk rajta egy tökéletesen működő másik 125-ös ts-ről. Egy autóvillamossági szerelő is megnézte. Lemért rajta mindent elvileg mindenhol jó a töltés stb. (Azt mondta, hogy ilyennel még nem találkozott a praxisa alatt.)
A gyújtás is tökéletesen be van állítva.
A főtengely lóg egy kicsit. Az lehet probléma, hogy a lógás miatt nagy fordulaton a megszakítóhézag elmegy és ez miatt hagy ki?
Minden ötletre és tippre nagy szükségem van mert már kezdem FELADNI. :) :(
Előre is köszönök minden tippet! :)
Nézzétek át a gyújtással összefüggő kábelek szigeteléseit, hátha kikoptak, itt ott letestel. Rezgéssel, rezonanciával is összefügghet.
Kipufogo eldugult 8)
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Kovi 125 írta:Sziasztok!


Ismét SOS!
Elég súlyos problémám van!
Rengeteget szereltük a motort de nem jöttünk rá a problémára.
Tavaly mentem a kis csúzlival 160 kilométert. Az úton nem ment 80 fölé még dombnak lefelé sem.
Mi lehet a baj? Nem megy 4000-es fordulat fölé semmiképpen. Négyezer fölé akar menni de ledadog.
Az út után egyre csak szarabb lett. Eléggé kihagy a szikra. A Mentem vele pár kilométert és elkezdett dadogni. Pöcre indul de a gyújtás folyamatosan kihagy. Most már ha rákapcsolom a világítást és húzom neki a gázt akkor is ledadog.
A kábelezésen kívül mindent lecseréltünk rajta egy tökéletesen működő másik 125-ös ts-ről. Egy autóvillamossági szerelő is megnézte. Lemért rajta mindent elvileg mindenhol jó a töltés stb. (Azt mondta, hogy ilyennel még nem találkozott a praxisa alatt.)
A gyújtás is tökéletesen be van állítva.
A főtengely lóg egy kicsit. Az lehet probléma, hogy a lógás miatt nagy fordulaton a megszakítóhézag elmegy és ez miatt hagy ki?
Minden ötletre és tippre nagy szükségem van mert már kezdem FELADNI. :) :(
Előre is köszönök minden tippet! :)
Nézzétek át a gyújtással összefüggő kábelek szigeteléseit, hátha kikoptak, itt ott letestel. Rezgéssel, rezonanciával is összefügghet.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

ETZmanus írta:Sziasztok!

A mai napon húzott magának egy rovátkát (rosszat) a moci.
Munkába menet egyszer csak leállt. Elment az elektromos "áram". Gyújtás ráadásra se kép-se hang :D
Biztosítékok jók, pár hónapja került beépítésre késes biztitábla, illetve a vezetékelés is felújítva-átnézve.
Szépen eltoltam hazáig, persze a garázsnál mikor ráadtam a gyújtás, ismét működött, így nem tudtam pontosan behatárolni a hibát.
A gyújtáskapcsolónál és a fényszóróházban a csatlakozók nincsenek lecsúszva, a testkábelek is OK, az ülés alatt is rendben van minden.
Elsődlegesen gyújtáskapcsoló hibára tippelek.
Érdemes venni utángyártott újat, vagy keressek bontott gyárit (ami szintén bármikor csinálhat ilyet)?

Egy pár oldallal ezelőtt én is így jártam...sokszor, csak mindig megoldódott valamitől. :D
Aztán kiderült, hogy az akksitól jövő + kábel volt a ludas, kettőből volt összetéve és ott oxidálódott el. Én kimértem mindent eljutott a feszültség a gyújtáskapcsolóig, mikor ráadtam a gyújtást, már az oxidos kábel nem tudta szolgáltatni a megfelelő árammennyiséget és lecsökkent 3-4 V-ra.
Izzó rátesz az akksi sarukra: világít. Izzó a plusz kébelen keresztül az akksin: nem világít. Így csak az lehet a szar alapon kicseréltem és be is vált. Szóval lehet valami egész apróság, amire nem is gondoltál, nem biztos h a kapcsoló a rossz.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

sub-ee írta: Az egyenirányító D+ vezetékét nyugodtan rá lehet simán dugni a biztosíték táblára oda, ahova a fesszabályzóról az 51-es csatlakozik. Az 51-es vezetéket nyugodtan ki lehet hagyni a szabályzóból illetve a motorból. Ugye a szabályzás generátorok esetében gerjesztés lekapcsolás szabályzással valósul meg!

Üdv.:Sub-ee
Nekem is így van. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

telectronic írta: A B+ és a D+ a szabályzó működésben nem vesz részt. Csak egy egyszerű átkötés.
[-X Nem egészen így van, az "egyszerű átkötés" a nem más mint a visszáram kapcsoló ami lehet mechanikus (relé) vagy elektronikus (dióda) :evil:
Ennél az elektronikusnál igazából azt a célt szolgálja, hogy az akkuról jövő drót és a diódáról jövő drót összekötést ne kelljen egy plusz kapoccsal megtenni, hanem ide rádugva elegánsan nézzen ki.
De láss csodát szétszedtem:

Kép

(smájlik helye: .................... )
Az egyenirányító D+ vezetékét nyugodtan rá lehet simán dugni a biztosíték táblára oda, ahova a fesszabályzóról az 51-es csatlakozik. Az 51-es vezetéket nyugodtan ki lehet hagyni a szabályzóból illetve a motorból. Ugye a szabályzás generátorok esetében gerjesztés lekapcsolás szabályzással valósul meg!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 513
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores »

Kovi 125
Biztos ,hogy jó a trafó?Ha zárlatos,az csak akkor jelentkezik,ha mégy vele,miután felmelegedett..
Gyertgyacserével próbálkoztál már?
Mennyire kotyog a ftg csapágy?Azért elég csörgős lehet,ha elmegy miatta a gyújtás..
Kalapács üllő rendben van?Nincs kráteresedve?
fores
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

ETZmanus írta:Sziasztok!

A mai napon húzott magának egy rovátkát (rosszat) a moci.
Munkába menet egyszer csak leállt. Elment az elektromos "áram". Gyújtás ráadásra se kép-se hang :D
Biztosítékok jók, pár hónapja került beépítésre késes biztitábla, illetve a vezetékelés is felújítva-átnézve.
Szépen eltoltam hazáig, persze a garázsnál mikor ráadtam a gyújtás, ismét működött, így nem tudtam pontosan behatárolni a hibát.
A gyújtáskapcsolónál és a fényszóróházban a csatlakozók nincsenek lecsúszva, a testkábelek is OK, az ülés alatt is rendben van minden.
Elsődlegesen gyújtáskapcsoló hibára tippelek.
Érdemes venni utángyártott újat, vagy keressek bontott gyárit (ami szintén bármikor csinálhat ilyet)?
Hasonló történt velem is pár hete. Lassítok, vissza akarok váltani, behúzom a kuplungot, a motor leáll. Legurítom az út szélére, hogy azért mégse a felezővonalnál eszetlenkedjek...gyújtást ráadom, nem világítanak a lámpák. Hazatoltam, dekni levesz, biztosítéktábla (hagyományos) átvizsgál, hiba nincs. Gyújtás ráad, van gyújtás. Óh, ez kontakthiba - gondoltam. Oldaldekni feltesz, beöltözés, gyújtás ráad, megint nincs gyújtás. Dekni levesz, biztosítékellenőrzés: az egyik bizti elszállt. (Vélhetően nem túláram miatt, hanem elöregedhetett az 1000 éves hengeres biztosítékon a rézhuzal.) Szóval kiszórtam mind a 4 biztosítékot, és vettem bele 4 újat, plusz brigéciollal és vízzel lemostam a biztosítéktáblát, valamint WD40-nel befújtam a csatlakozókat, és gond nélkül megy azóta is.

Szóval nem biztos, hogy a biztosítéktáblád jó, érdemes a kontaktokat átnézni, befújni. Illetve én a gyújtáskapcsolónak is szoktam adni egy kis WD40-et, ha megmosom a motort, vagy elkap az eső, mert másnapra kicsit oxidos lesz, és már bizonytalan a működése...
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

telectronic írta:A gyula-bá meg a múltkor hozzám vágta a bumerángját, most meg éppen visszatért hozzá
A személy neveket (az enyémet is) nagy kezdő betűvel illik írni :evil: , nem vagyok "nemecsek ernő", a "konkrét" szabályozó pedig kétes minősége miatt nem érdekel.
Nem tudom mi bajod a bumeránggal, az egy remek hajítófa. :D
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

kiszsebi írta:Sőt, az NDK elektronikus feszültségszabályozókban a gerjesztést sem engedik az egekbe szökni.
Ez így van, itt a kutya elhantolva, ezekben az esetekben a gerjesztés korlátozásával védik a túláramtól a generátort. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy a képeken tátható szabályozó is "tudja" a gerjesztés korlátozását.
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

Sziasztok!

A mai napon húzott magának egy rovátkát (rosszat) a moci.
Munkába menet egyszer csak leállt. Elment az elektromos "áram". Gyújtás ráadásra se kép-se hang :D
Biztosítékok jók, pár hónapja került beépítésre késes biztitábla, illetve a vezetékelés is felújítva-átnézve.
Szépen eltoltam hazáig, persze a garázsnál mikor ráadtam a gyújtás, ismét működött, így nem tudtam pontosan behatárolni a hibát.
A gyújtáskapcsolónál és a fényszóróházban a csatlakozók nincsenek lecsúszva, a testkábelek is OK, az ülés alatt is rendben van minden.
Elsődlegesen gyújtáskapcsoló hibára tippelek.
Érdemes venni utángyártott újat, vagy keressek bontott gyárit (ami szintén bármikor csinálhat ilyet)?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Gyula-bá írta:Akár elhiszed akár nem az NDK mérnökei ismerték a szakmát, tudták, hogy miért építik be az áram korlátot.
Arra én nem hivatkoznék, hogy egy vitatott minőségű el. szabályozóból a túláram védelmet kispórolták.
Érdekes, más generátoros járművön nem találkoztam még ilyen jellegű túláram védelemmel, sőt, a későbbi NDK-s járműveken sem volt (Trabant, Wartburg, de az utolsó szériás MZ-ken sem). Rájöttek, fölösleges, hiszen a biztosíték megfelelő védelem a generátor részére. Sőt, az NDK elektronikus feszültségszabályozókban a gerjesztést sem engedik az egekbe szökni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

>Arra én nem hivatkoznék, hogy egy vitatott minőségű el. szabályozóból a túláram védelmet kispórolták.

Itt most nem az általános fesz. szabályzásról van szó hanem egy konkrét esetről, pontosan a képeken látható fesz. szabról.
A gyula-bá meg a múltkor hozzám vágta a bumerángját, most meg éppen visszatért hozzá.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

telektronic írta: Nem hát, csak éppen kiveri a szemed a képen látható átkötés.
Pedig már az elsőre észrevehetted volna, de csak tovább hajtogatod a magadét.
Tényleg nem egyszerű, hanem "rézdrótos" átkötésről van szó....
Kiszszebi szépen leírta, különben helyesen:
"A generátor esetén egy túláram kapcsolóról van szó, ami akkor nyit, ha túl nagy áram folyna keresztül a relén. Igazából az állórészt védi ..."
Akkor miről beszélsz? Akár elhiszed akár nem az NDK mérnökei ismerték a szakmát, tudták, hogy miért építik be az áram korlátot.
Arra én nem hivatkoznék, hogy egy vitatott minőségű el. szabályozóból a túláram védelmet kispórolták.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Gyula-bá írta: viszont az ebben az esetben is igaz, hogy nem "egyszerű átkötésről" van szó!
Nem hát, csak éppen kiveri a szemed a képen látható átkötés.
Pedig már az elsőre észrevehetted volna, de csak tovább hajtogatod a magadét.
Tényleg nem egyszerű, hanem "rézdrótos" átkötésről van szó.

Minden bumeráng egyszer visszajön. :D
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok.

Szabii féle optikai jeladós gyújtás tökéletesen és hibátlanul működik ma finomhangoltam.

a gyújtóegység az saját és egy Szabitól rendelt optikai jeladót pattintottam fel rá. (eddig megszakító vezérelt elektronikus volt)

tökéletesen pontos , alapjárat jobb lényegesen, nem állítódik el, alacsony fordulaton nyomatékosabb

Üdv Csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

kiszsebi írta:Ne tessék már keverni a dinamót a generátorral!!! Kicsit figyelmesebben is olvashatnál, Gyula-bá!

A generátor esetén egy túláram kapcsolóról van szó (kiemelés tölem), ami akkor nyit, ...
Bocs :oops: , igazad van nem figyeltem, viszont az ebben az esetben is igaz, hogy nem "egyszerű átkötésről" van szó!
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

telectronic írta:
Ennél az elektronikusnál igazából azt a célt szolgálja, hogy az akkuról jövő drót és a diódáról jövő drót összekötést ne kelljen egy plusz kapoccsal megtenni, hanem ide rádugva elegánsan nézzen ki.
De láss csodát szétszedtem:

Kép

(smájlik helye: .................... )
Jól látom hogy ez ugyanaz a kapcsolás mint a 6 voltos dinamós szabályzóé?...csak innen hiányzik a diódahíd,és más az átkötés.
Ez ugyanaz a fekete fedelű 6V -os verzió:

Kép
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Gyula-bá írta:
telectronic írta: A B+ és a D+ a szabályzó működésben nem vesz részt. Csak egy egyszerű átkötés.
[-X Nem egészen így van, az "egyszerű átkötés" a nem más mint a visszáram kapcsoló ami lehet mechanikus (relé) vagy elektronikus (dióda) :evil:
Ennél az elektronikusnál igazából azt a célt szolgálja, hogy az akkuról jövő drót és a diódáról jövő drót összekötést ne kelljen egy plusz kapoccsal megtenni, hanem ide rádugva elegánsan nézzen ki.
De láss csodát szétszedtem:

Kép

(smájlik helye: .................... )
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Gyula-bá írta: [-X Nem egészen így van, az "egyszerű átkötés" a nem más mint a visszáram kapcsoló ami lehet mechanikus (relé) vagy elektronikus (dióda) :evil:
Ne tessék már keverni a dinamót a generátorral!!! Kicsit figyelmesebben is olvashatnál, Gyula-bá!

A generátor esetén egy túláram kapcsolóról van szó, ami akkor nyit, ha túl nagy áram folyna keresztül a relén. Igazából az állórészt védi, de valóban nem sok jelentősége van, főleg, ha a gerjesztőkörben a gyors biztosíték is benne van.
Tényleg át szabad kötni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

telectronic írta: A B+ és a D+ a szabályzó működésben nem vesz részt. Csak egy egyszerű átkötés.
[-X Nem egészen így van, az "egyszerű átkötés" a nem más mint a visszáram kapcsoló ami lehet mechanikus (relé) vagy elektronikus (dióda) :evil:
balazs13962
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: balazs13962 »

Köszönöm szépen 12 Ah-st vettem mert közben utánanéztem és a Ts 125/150 esek 6 volt és 12 emperos akksival jöttek ki.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

csabyka88 írta:
telectronic írta: Ezzel nem teljesen értek egyet.
12V 4Ah -> 4990, ugyanitt ugyanez a márka 12V 8Ah -> 5990. Szóval én maradtam a nagyobbnál. Nem tudom, 6V-os rendszernél hogy alakulnak az árak, de szerintem ott is kifizetődőbb a nagyobb kapacitású. Aztán meg kinek hogy... :)
Akkor én rossz boltot néztem...
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

telectronic írta: Ezzel nem teljesen értek egyet.
12V 4Ah -> 4990, ugyanitt ugyanez a márka 12V 8Ah -> 5990. Szóval én maradtam a nagyobbnál. Nem tudom, 6V-os rendszernél hogy alakulnak az árak, de szerintem ott is kifizetődőbb a nagyobb kapacitású. Aztán meg kinek hogy... :)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

csabyka88 írta:
balazs13962 írta:Sziasztok az szeretném kérdezni, hogy TS 125-höz, hány Amperes aksi a jó?
Árban kicsi a különbség.
Ezzel nem teljesen értek egyet.
Én pont azért vettem 5Ah-st mert a 9-es majd 50 %-al többe került. Igaz 12V-osról beszélek
(5Ah - 4985; 9Ah - 7345).

6V-os 11Ah - 5100 Ft. szerintem olyat vegyél.
De most nézem a 4Ah-s 3300, hát inkább a 11-es.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

torped írta:Sziasztok!

Mz etz 250-es motorom feszültségszabályozója meghalt, neten nézek helyette újat. A kérdésem az lenne, hogy ezzel (http://www.mofaker.hu/termek/Feszultseg ... TZ__300440) kapcsolatban van-e tapasztalata valakinek?
Ennek miért van 5 lába? Az eddiginek csak 4 van.

Ha nagy hülyeséget kérdeztem, bocsánat.
A B+ és a D+ a szabályzó működésben nem vesz részt. Csak egy egyszerű átkötés.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

ferike0104 írta:Sziasztok a generátorrol nem jön áram lehet h zárlatosezt h tudom kimérni? etz 250
Magyarul mit is szeretnél ? Csak mert eléggé nehéz elolvasni mit akarsz.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

balazs13962 írta:Sziasztok az szeretném kérdezni, hogy TS 125-höz, hány Amperes aksi a jó?
Célszerű minél nagyobb "amperórásat" választani. Árban kicsi a különbség. Ezeknél a motoroknál nincs önindító, így elegendő lenne a kisebb kapacitású akksi is, de az sohasem baj, ha van benne "tartalék".
Az akksit illetően mindenképp savasat ajánlott venni, mert a zseléssel sok a macera (a boltos elmondása alapján), és kényesebb is, mint a savas.

Persze előtte nézd meg, hogy a nagyobb akksi elfér-e benne.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
ferike0104
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.07.08. 20:41
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ferike0104 »

Sziasztok a generátorrol nem jön áram lehet h zárlatosezt h tudom kimérni? etz 250
balazs13962
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: balazs13962 »

Sziasztok az szeretném kérdezni, hogy TS 125-höz, hány Amperes aksi a jó?
torped
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.07.09. 12:39

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: torped »

Sziasztok!

Mz etz 250-es motorom feszültségszabályozója meghalt, neten nézek helyette újat. A kérdésem az lenne, hogy ezzel (http://www.mofaker.hu/termek/Feszultseg ... TZ__300440) kapcsolatban van-e tapasztalata valakinek?
Ennek miért van 5 lába? Az eddiginek csak 4 van.

Ha nagy hülyeséget kérdeztem, bocsánat.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

csabyka88 írta:Nos igen, az sincs benne. Viszont legalább borostyánsárga.
Akkor már van remény :)
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Nos igen, az sincs benne. Viszont legalább borostyánsárga.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Senkit nem fog érdekelni amíg bennevan az E jelzés, de általában még az sem.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Üdv!

Vettem a 251-esre 4 darab új hatszögletű indexbúrát. Természetesen utángyártottat, de nem is volt más. A motoron még a gyári DDR-es búrák voltak, de nagyon megfakult az elmúlt 24 év alatt, így hát cseréltem. Amikor levettem őket, akkor láttam, hogy az első és a hátsó búra nem egyforma. A mérete az igen, de amintája eltér. Az elsőn "vorn" a hátsón "hinten" felirat szerepel, plusz a búra is különbözik egy kicsit: az elsőnek a közepén van egy kis téglalap, amiben nincs minta.

Namármost, amiket vettem, azok mind egyformák. Augusztusban megy műszakira a motor. Szerintetek ebbe nem kötnek bele?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Kovi 125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012.08.14. 11:33
MZ-d típusa: Mz Ts 125
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kovi 125 »

Sziasztok!


Ismét SOS!
Elég súlyos problémám van!
Rengeteget szereltük a motort de nem jöttünk rá a problémára.
Tavaly mentem a kis csúzlival 160 kilométert. Az úton nem ment 80 fölé még dombnak lefelé sem.
Mi lehet a baj? Nem megy 4000-es fordulat fölé semmiképpen. Négyezer fölé akar menni de ledadog.
Az út után egyre csak szarabb lett. Eléggé kihagy a szikra. A Mentem vele pár kilométert és elkezdett dadogni. Pöcre indul de a gyújtás folyamatosan kihagy. Most már ha rákapcsolom a világítást és húzom neki a gázt akkor is ledadog.
A kábelezésen kívül mindent lecseréltünk rajta egy tökéletesen működő másik 125-ös ts-ről. Egy autóvillamossági szerelő is megnézte. Lemért rajta mindent elvileg mindenhol jó a töltés stb. (Azt mondta, hogy ilyennel még nem találkozott a praxisa alatt.)
A gyújtás is tökéletesen be van állítva.
A főtengely lóg egy kicsit. Az lehet probléma, hogy a lógás miatt nagy fordulaton a megszakítóhézag elmegy és ez miatt hagy ki?
Minden ötletre és tippre nagy szükségem van mert már kezdem FELADNI. :) :(
Előre is köszönök minden tippet! :)
jomba79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.06.21. 14:06
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jomba79 »

Jelentem össze állt a gép! Kicsit össze voltak keverve a kötések. Mostmár ok! Köszönöm a segítséget!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

tiger1342 írta:... feszültségszabályzó a dinamó gerjesztését csökkenti olyan módon, hogy a gerjesztőtekercs és az akkufeszültség közti fix kapcsolatot oldja, és a kettőt egy "szabályzó" ellenálláson keresztül köti össze. ...
Ezt gondold át még egyszer, a dinamó nem az akkuról kapja a gerjesztést (külső gerjesztésű gép), hanem a saját forgórészéről (öngerjesztő gép).
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Target írta: Vagy van valami módszer a fesszabályzó beállítására?

Előre is köszönöm.
Üdv.
Van!
Itt a fórumon gesszti írta le, szerintem nem baj, ha többször is szerepel:

Nekem meggyőződésem, hogy a hagyományos régi feszszabályzó helyesen beállítva tökéletes töltést tud biztosítani.

Visszáramkapcsoló (jobb oldali): A működésének lényege, hogy ha teljes gerjesztés mellett, a dinamó képes az akkumulátor üresjárati feszültségénél nagyobb feszültséget termelni, akkor kösse össze a dinamót az akkumulátorral. Ez akkumulátortól függően 6-6,4 V közt van valahol.

Ahogy tovább növekszik a motor fordulatszáma, és a feszültség eléri a 7,2 V környékét, akkor a feszültségszabályzó a dinamó gerjesztését csökkenti olyan módon, hogy a gerjesztőtekercs és az akkufeszültség közti fix kapcsolatot oldja, és a kettőt egy "szabályzó" ellenálláson keresztül köti össze. (ez az a tekercs, ami a gyújtásnál a szénkefék mellett van) Itt nem feltétlen kell elmenni 7,2V-ig, le lehet engedni 6,5-6,8 V környékére is a relé nyitását. Próbálgatni kell, hogy adott vezetési szokáshoz, és elektromos fogyasztó-használathoz mi válik be legjobban. Minél több fogyasztót használsz rendszeresen, és minél papásabban vezetsz, annál tovább lehet tartani a dinamót teljes gerjesztésen. Csak vigyázni kell, hogy ha sok fogyasztóhoz van állítva a töltés, akkor mindig használni kell a lámpákat, fogyasztókat.

Egész addig marad így, amíg a fordulatszám annyira meg nem növekszik, hogy ismét 7,2 V környékén lesz a töltőfeszültség. (ha egy picit magasabbra szalad ilyenkor, az nem a hét fő bűn egyike) Ekkor a feszszabályzó a gerjesztőtekercset testre zárja, és ekkor már csak az állórész maradó mágnesessége gerjeszti a forgórészt, így nem tud tovább növekedni a feszültség.

Nagy vonalakban, és egyszerűsítve így kellene, hogy működjön.

Ha ~6 és 7,2 V közti feszültséget mérsz az akkumulátor kapcsai közt, akárhogyis forgatod a motort, akkor sacc/k jó a töltésed. 7,5 V fölé azért jó, ha nem megy, mert akkor felforralja, tönkreteszi az akksit.

Kényes pont a visszáramkapcsoló beállítása. Ezt úgy szoktam beállítani, hogy megmérem az akksi feszültségét akkor, mikor semmi nincs rákötve. (pl. biztosítékok kiszedve)
Elindítom a motort, bekapcsolom a fényszórókat, és közepes fordulatszámról szép lassan engedem vissza a motor fordulatszámát. A feszültség szép lassan csökken, majd kicsit viszaemelkedik. Na, ez az a pillanat, mikor a visszáramkapcsoló leoldja a dinamót az akksiról. Addig kell heccelni (előfeszíteni a támasszal) a visszáramkapcsoló rugóját (miután a fémtisztára pucolt érintkezők közti hézagot 0,5 mm-re beállítottad) hogy az először mért akku üresjárati feszültségnél oldja a dinamót. Amikor már közel jársz a jó beállításhoz, a feszültség olyan kicsit emelkedik vissza, hogy a műszeren nem is látszik. Ekkor már magát a megszakítót szoktam figyelni, hogy mikor old.

Ha sokat jársz bekapcsolt fényszórókkal, akkor ne üresjárati feszültségből indulj ki, hanem a teljesen feltöltött akksival, álló motornál bekapcsolt fényszórókkal mérhető akkufeszültségből. Ha a kettő közt bont valahol a visszáramkapcsoló, akkor lesz jó a töltésed kis fordulatszámok környékén.

Meg kellene mérned, hogy merre jár a feszültség, amikor bekapcsolt irányjelzővel butul a motorod. Okozhatja például az, hogy a feszszab bal oldali (három állású) kapcsolója túl korán veszi el a gerjesztést az állórésztől. Ennél az kapcsolónál az érintkezők kifényesítése után, 0,4 mm-re állítsd a hézagot, és figyeld, hogy mit csinál. Kis fordulaton a külső érintkezőnek kell feküdnie, közepes fordulaton középre áll, majd magas fordulaton a belső érintkezőt kell érintenie.

Ha már akkor butul a motorod, és kóvályog a feszültség, mikor az érintkező középre áll, akkor a szabályzótekercset kezd el nézegetni. Ennek, ha jól emlékszem, 0,4 ohm környékén kellene lennie az ellenállásának. (ha rosszul írom, javítsatok ki légyszi) Lehet menetzárlatos, és testzárlatos is. Nálam pl. legutóbb lepizlett róla a szigetelés, és mikor ezen keresztül ment volna a villany, akkor megszűnt a töltés, és merült az akksi. (meg füstölt az ellenállás... )
TS powa!
Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

VS461 írta:... valaki tudna nekem egy kapcsolási rajzot küldeni azt megköszönném.elöre is köszönöm
Vagyok valaki :) , tessék:

http://www.szocimotoros.hu/download/etz125_150e.jpg
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

ferike0104 írta:Sziasztok segitségre lenne szükségem vettem egy uj akkumlátort beszereltem és melegszig a trafóm szikrázik a biztositéknál a saruk hogy és nincs töltésem a generátornál müszereztem és u/v/w rámérek és sipol a müszer lehet h zárlatos és azért nincs töltésem ha valaki tudna nekem egy kapcsolási rajzot küldeni azt megköszönném.elöre is köszönöm
http://www.moser-bs.de/MZ/Schaltpl%E4ne/etz250.png
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Polaritás helyesen van bekötve???
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
ferike0104
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.07.08. 20:41
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ferike0104 »

Sziasztok segitségre lenne szükségem vettem egy uj akkumlátort beszereltem és melegszig a trafóm szikrázik a biztositéknál a saruk hogy és nincs töltésem a generátornál müszereztem és u/v/w rámérek és sipol a müszer lehet h zárlatos és azért nincs töltésem ha valaki tudna nekem egy kapcsolási rajzot küldeni azt megköszönném.elöre is köszönöm
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Target »

Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni egy 125-ös MZ TS esetében.
Először is kell valamit átkötni ahhoz, hogy akksi nélkül menjen?
Illetve arra gyanakszok, hogy a fesszabályzó rossz.
Fúrógéppel beforgattam a főtengelyt, és alacsony fordulaton nem, magas fordulaton pedig csak nagyon kicsi szikrákat ad.
Vagy van valami módszer a fesszabályzó beállítására?

Előre is köszönöm.
Üdv.
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Hmm, a zárlat elvileg elmúlt, rendet tettem a vezetékek között. Az indexrelén a saru szigetelése sérült volt, talán az ért hozzá valamihez. Kijavítottam, rögzítettem azt is. Most majd kiderül, lesz-e baj. A fesszabályzón beállítottam 13.7 voltot, elvileg ez is oké. Tesztkört kéne menni:)

De azt még mindig nem értem, hogyan volt túláram az áramtalanított, pozitív sarok szétkötött motoron...

Off: király a fórum mobilos verziója!
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Hmm, lent vagyok a garázsban - mozdítom a biztosítéktáblát, valami serceg. Pedig az akksi pozitív le van húzva. Mozdítom megint, negatív biztosíték elfüstölt. Oké, valahol zárlat:(
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

kiszsebi írta:Gyárilag vannak benne 16A-s biztosítékok (is).
Igen az akkun van 2db de szerintem ez túl sok.
Nekem 10A-s van benne és minden működik akár egyszerre is.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

telectronic írta:...Ok, egy mz-be 10A nál nagyobb bizti nem kell, sőt még az is sok...
Gyárilag vannak benne 16A-s biztosítékok (is).
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

kudlaty2007 írta: -35 PLN = 2406.16 HUF
What is the "Csere lemez" ?
"Csere lemez" = "Change plate" or "Replacement plate"
kudlaty2007 írta:Lengyelországban lehet kapni vagy a kábítószer
"kábítószer" = "drug" :)
kudlaty2007 írta:egy új VAPE a 30936.34 HUF. VAPE - gyújtás nélkül tekercsek - aternatora. Teljes VAPE költségek - 75622.16 HUF.
A gyújtás nem kereskedelmi - ez homemade.
Vape gyújtást NE hasonlítsd össze egy házi barkáccsal.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

VS461 írta:De csak ilyen pótbiztosítékom volt, miután a másik elfüstölt.
Ok, egy mz-be 10A nál nagyobb bizti nem kell, sőt még az is sok.
Viszont ha a 30A-t is kinyomta akkor ott nagyon durva hiba van.
Az már 450 W körül lehet Annyit a generátor sem tud termelni...
Biztosan jól kötötted be a szabályzókat ?
VS461 írta: Nekimegyek holnap még egyszer, hátha sikerül egyik kezemmel a gázt óvatosan húzni, másikkal a multimétert a pólusokon tartani, harmadikkal meg a fesszab potiját tekerni:)
Csak meg ne üsd magad :)
Multiméterre tekersz két merev drótot és rákötöd fixen.
Igazából nem is értem, hogy miért kell egy fesz.szabra. állítási lehetőséget tenni, amit a felhasználó bármikor tekergethet... az vagy jól be van állítva "gyártóilag" vagy egy kacat.
VS461 írta:Ha jól látom, akkor a fővárosban laksz, oda meg nem szívesen tolnám el a verdát Szolnokról, de azért köszi:)
Kár, pedig megnéztem volna :D :D :D
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
jomba79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.06.21. 14:06
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jomba79 »

Gyula-bá írta:
jomba79 írta:a dinamonal a DF-et és az ellenállás másik fele ahová megy(szenkefe) össze kell kötni egy vezetekkel?
Valamit elnézel, (lásd: http://www.szocimotoros.hu/download/ts125e.gif ), a fesz. szab. Df pontjáról (zöld/szürke ?) vezeték megy a dinamó DF jelű pontjára, erre a pontra van kötve az előtét ellenállás (FIELD) és a gerjesztő tekercs egyik vége (ARMATURE), (tehát nem a szénkefe van ide kötve). Tehát a dinamó DF pontjáról lekötöd az előtét ellenállás vezetékét és minden mást változatlenül hagysz. A csavart azért tedd vissza! :D
Ez így van. Na de ugye van az ellenállásnak másik vége is,na az van a szénkefe házához kötve.de mostmár kibogozva hogy mi hogyan merre meddig,az ellenállás párhuzamosan van kötve,ezért nincs szükség áthidalni.érdemes a szénkefe vezetékét leszigetelni,vagy fölösleges? Eddig meg nem volt dolgom dinamos gyujtassal,azért vagyok megkeveredve.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég