Kipufogo eldugultsunbim írta:Nézzétek át a gyújtással összefüggő kábelek szigeteléseit, hátha kikoptak, itt ott letestel. Rezgéssel, rezonanciával is összefügghet.Kovi 125 írta:Sziasztok!
Ismét SOS!
Elég súlyos problémám van!
Rengeteget szereltük a motort de nem jöttünk rá a problémára.
Tavaly mentem a kis csúzlival 160 kilométert. Az úton nem ment 80 fölé még dombnak lefelé sem.
Mi lehet a baj? Nem megy 4000-es fordulat fölé semmiképpen. Négyezer fölé akar menni de ledadog.
Az út után egyre csak szarabb lett. Eléggé kihagy a szikra. A Mentem vele pár kilométert és elkezdett dadogni. Pöcre indul de a gyújtás folyamatosan kihagy. Most már ha rákapcsolom a világítást és húzom neki a gázt akkor is ledadog.
A kábelezésen kívül mindent lecseréltünk rajta egy tökéletesen működő másik 125-ös ts-ről. Egy autóvillamossági szerelő is megnézte. Lemért rajta mindent elvileg mindenhol jó a töltés stb. (Azt mondta, hogy ilyennel még nem találkozott a praxisa alatt.)
A gyújtás is tökéletesen be van állítva.
A főtengely lóg egy kicsit. Az lehet probléma, hogy a lógás miatt nagy fordulaton a megszakítóhézag elmegy és ez miatt hagy ki?
Minden ötletre és tippre nagy szükségem van mert már kezdem FELADNI.![]()
Előre is köszönök minden tippet!
Elektronika topik - a pokol kapuja
-
nyakas
- A blokkot szethuzom neked termeskovel

- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
A viz szalad, a kő marad!
- sunbim
- operatőr

- Hozzászólások: 3144
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Nézzétek át a gyújtással összefüggő kábelek szigeteléseit, hátha kikoptak, itt ott letestel. Rezgéssel, rezonanciával is összefügghet.Kovi 125 írta:Sziasztok!
Ismét SOS!
Elég súlyos problémám van!
Rengeteget szereltük a motort de nem jöttünk rá a problémára.
Tavaly mentem a kis csúzlival 160 kilométert. Az úton nem ment 80 fölé még dombnak lefelé sem.
Mi lehet a baj? Nem megy 4000-es fordulat fölé semmiképpen. Négyezer fölé akar menni de ledadog.
Az út után egyre csak szarabb lett. Eléggé kihagy a szikra. A Mentem vele pár kilométert és elkezdett dadogni. Pöcre indul de a gyújtás folyamatosan kihagy. Most már ha rákapcsolom a világítást és húzom neki a gázt akkor is ledadog.
A kábelezésen kívül mindent lecseréltünk rajta egy tökéletesen működő másik 125-ös ts-ről. Egy autóvillamossági szerelő is megnézte. Lemért rajta mindent elvileg mindenhol jó a töltés stb. (Azt mondta, hogy ilyennel még nem találkozott a praxisa alatt.)
A gyújtás is tökéletesen be van állítva.
A főtengely lóg egy kicsit. Az lehet probléma, hogy a lógás miatt nagy fordulaton a megszakítóhézag elmegy és ez miatt hagy ki?
Minden ötletre és tippre nagy szükségem van mert már kezdem FELADNI.![]()
Előre is köszönök minden tippet!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- allllli
- versenyző

- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
ETZmanus írta:Sziasztok!
A mai napon húzott magának egy rovátkát (rosszat) a moci.
Munkába menet egyszer csak leállt. Elment az elektromos "áram". Gyújtás ráadásra se kép-se hang![]()
Biztosítékok jók, pár hónapja került beépítésre késes biztitábla, illetve a vezetékelés is felújítva-átnézve.
Szépen eltoltam hazáig, persze a garázsnál mikor ráadtam a gyújtás, ismét működött, így nem tudtam pontosan behatárolni a hibát.
A gyújtáskapcsolónál és a fényszóróházban a csatlakozók nincsenek lecsúszva, a testkábelek is OK, az ülés alatt is rendben van minden.
Elsődlegesen gyújtáskapcsoló hibára tippelek.
Érdemes venni utángyártott újat, vagy keressek bontott gyárit (ami szintén bármikor csinálhat ilyet)?
Egy pár oldallal ezelőtt én is így jártam...sokszor, csak mindig megoldódott valamitől.
Aztán kiderült, hogy az akksitól jövő + kábel volt a ludas, kettőből volt összetéve és ott oxidálódott el. Én kimértem mindent eljutott a feszültség a gyújtáskapcsolóig, mikor ráadtam a gyújtást, már az oxidos kábel nem tudta szolgáltatni a megfelelő árammennyiséget és lecsökkent 3-4 V-ra.
Izzó rátesz az akksi sarukra: világít. Izzó a plusz kébelen keresztül az akksin: nem világít. Így csak az lehet a szar alapon kicseréltem és be is vált. Szóval lehet valami egész apróság, amire nem is gondoltál, nem biztos h a kapcsoló a rossz.
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Nekem is így van.sub-ee írta: Az egyenirányító D+ vezetékét nyugodtan rá lehet simán dugni a biztosíték táblára oda, ahova a fesszabályzóról az 51-es csatlakozik. Az 51-es vezetéket nyugodtan ki lehet hagyni a szabályzóból illetve a motorból. Ugye a szabályzás generátorok esetében gerjesztés lekapcsolás szabályzással valósul meg!
Üdv.:Sub-ee
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az egyenirányító D+ vezetékét nyugodtan rá lehet simán dugni a biztosíték táblára oda, ahova a fesszabályzóról az 51-es csatlakozik. Az 51-es vezetéket nyugodtan ki lehet hagyni a szabályzóból illetve a motorból. Ugye a szabályzás generátorok esetében gerjesztés lekapcsolás szabályzással valósul meg!telectronic írta: A B+ és a D+ a szabályzó működésben nem vesz részt. Csak egy egyszerű átkötés.
Nem egészen így van, az "egyszerű átkötés" a nem más mint a visszáram kapcsoló ami lehet mechanikus (relé) vagy elektronikus (dióda)
Ennél az elektronikusnál igazából azt a célt szolgálja, hogy az akkuról jövő drót és a diódáról jövő drót összekötést ne kelljen egy plusz kapoccsal megtenni, hanem ide rádugva elegánsan nézzen ki.
De láss csodát szétszedtem:
(smájlik helye: .................... )
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
fores
- Alapító tag

- Hozzászólások: 513
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Elektronika
Kovi 125
Biztos ,hogy jó a trafó?Ha zárlatos,az csak akkor jelentkezik,ha mégy vele,miután felmelegedett..
Gyertgyacserével próbálkoztál már?
Mennyire kotyog a ftg csapágy?Azért elég csörgős lehet,ha elmegy miatta a gyújtás..
Kalapács üllő rendben van?Nincs kráteresedve?
Biztos ,hogy jó a trafó?Ha zárlatos,az csak akkor jelentkezik,ha mégy vele,miután felmelegedett..
Gyertgyacserével próbálkoztál már?
Mennyire kotyog a ftg csapágy?Azért elég csörgős lehet,ha elmegy miatta a gyújtás..
Kalapács üllő rendben van?Nincs kráteresedve?
fores
- csabyka88
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Hasonló történt velem is pár hete. Lassítok, vissza akarok váltani, behúzom a kuplungot, a motor leáll. Legurítom az út szélére, hogy azért mégse a felezővonalnál eszetlenkedjek...gyújtást ráadom, nem világítanak a lámpák. Hazatoltam, dekni levesz, biztosítéktábla (hagyományos) átvizsgál, hiba nincs. Gyújtás ráad, van gyújtás. Óh, ez kontakthiba - gondoltam. Oldaldekni feltesz, beöltözés, gyújtás ráad, megint nincs gyújtás. Dekni levesz, biztosítékellenőrzés: az egyik bizti elszállt. (Vélhetően nem túláram miatt, hanem elöregedhetett az 1000 éves hengeres biztosítékon a rézhuzal.) Szóval kiszórtam mind a 4 biztosítékot, és vettem bele 4 újat, plusz brigéciollal és vízzel lemostam a biztosítéktáblát, valamint WD40-nel befújtam a csatlakozókat, és gond nélkül megy azóta is.ETZmanus írta:Sziasztok!
A mai napon húzott magának egy rovátkát (rosszat) a moci.
Munkába menet egyszer csak leállt. Elment az elektromos "áram". Gyújtás ráadásra se kép-se hang![]()
Biztosítékok jók, pár hónapja került beépítésre késes biztitábla, illetve a vezetékelés is felújítva-átnézve.
Szépen eltoltam hazáig, persze a garázsnál mikor ráadtam a gyújtás, ismét működött, így nem tudtam pontosan behatárolni a hibát.
A gyújtáskapcsolónál és a fényszóróházban a csatlakozók nincsenek lecsúszva, a testkábelek is OK, az ülés alatt is rendben van minden.
Elsődlegesen gyújtáskapcsoló hibára tippelek.
Érdemes venni utángyártott újat, vagy keressek bontott gyárit (ami szintén bármikor csinálhat ilyet)?
Szóval nem biztos, hogy a biztosítéktáblád jó, érdemes a kontaktokat átnézni, befújni. Illetve én a gyújtáskapcsolónak is szoktam adni egy kis WD40-et, ha megmosom a motort, vagy elkap az eső, mert másnapra kicsit oxidos lesz, és már bizonytalan a működése...
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Elektronika
A személy neveket (az enyémet is) nagy kezdő betűvel illik írnitelectronic írta:A gyula-bá meg a múltkor hozzám vágta a bumerángját, most meg éppen visszatért hozzá
Nem tudom mi bajod a bumeránggal, az egy remek hajítófa.
Re: Elektronika
Ez így van, itt a kutya elhantolva, ezekben az esetekben a gerjesztés korlátozásával védik a túláramtól a generátort. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy a képeken tátható szabályozó is "tudja" a gerjesztés korlátozását.kiszsebi írta:Sőt, az NDK elektronikus feszültségszabályozókban a gerjesztést sem engedik az egekbe szökni.
- ETZmanus
- Simsonos

- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Sziasztok!
A mai napon húzott magának egy rovátkát (rosszat) a moci.
Munkába menet egyszer csak leállt. Elment az elektromos "áram". Gyújtás ráadásra se kép-se hang
Biztosítékok jók, pár hónapja került beépítésre késes biztitábla, illetve a vezetékelés is felújítva-átnézve.
Szépen eltoltam hazáig, persze a garázsnál mikor ráadtam a gyújtás, ismét működött, így nem tudtam pontosan behatárolni a hibát.
A gyújtáskapcsolónál és a fényszóróházban a csatlakozók nincsenek lecsúszva, a testkábelek is OK, az ülés alatt is rendben van minden.
Elsődlegesen gyújtáskapcsoló hibára tippelek.
Érdemes venni utángyártott újat, vagy keressek bontott gyárit (ami szintén bármikor csinálhat ilyet)?
A mai napon húzott magának egy rovátkát (rosszat) a moci.
Munkába menet egyszer csak leállt. Elment az elektromos "áram". Gyújtás ráadásra se kép-se hang
Biztosítékok jók, pár hónapja került beépítésre késes biztitábla, illetve a vezetékelés is felújítva-átnézve.
Szépen eltoltam hazáig, persze a garázsnál mikor ráadtam a gyújtás, ismét működött, így nem tudtam pontosan behatárolni a hibát.
A gyújtáskapcsolónál és a fényszóróházban a csatlakozók nincsenek lecsúszva, a testkábelek is OK, az ülés alatt is rendben van minden.
Elsődlegesen gyújtáskapcsoló hibára tippelek.
Érdemes venni utángyártott újat, vagy keressek bontott gyárit (ami szintén bármikor csinálhat ilyet)?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2895
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Érdekes, más generátoros járművön nem találkoztam még ilyen jellegű túláram védelemmel, sőt, a későbbi NDK-s járműveken sem volt (Trabant, Wartburg, de az utolsó szériás MZ-ken sem). Rájöttek, fölösleges, hiszen a biztosíték megfelelő védelem a generátor részére. Sőt, az NDK elektronikus feszültségszabályozókban a gerjesztést sem engedik az egekbe szökni.Gyula-bá írta:Akár elhiszed akár nem az NDK mérnökei ismerték a szakmát, tudták, hogy miért építik be az áram korlátot.
Arra én nem hivatkoznék, hogy egy vitatott minőségű el. szabályozóból a túláram védelmet kispórolták.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- telectronic
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
>Arra én nem hivatkoznék, hogy egy vitatott minőségű el. szabályozóból a túláram védelmet kispórolták.
Itt most nem az általános fesz. szabályzásról van szó hanem egy konkrét esetről, pontosan a képeken látható fesz. szabról.
A gyula-bá meg a múltkor hozzám vágta a bumerángját, most meg éppen visszatért hozzá.
Itt most nem az általános fesz. szabályzásról van szó hanem egy konkrét esetről, pontosan a képeken látható fesz. szabról.
A gyula-bá meg a múltkor hozzám vágta a bumerángját, most meg éppen visszatért hozzá.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
Kiszszebi szépen leírta, különben helyesen:telektronic írta: Nem hát, csak éppen kiveri a szemed a képen látható átkötés.
Pedig már az elsőre észrevehetted volna, de csak tovább hajtogatod a magadét.
Tényleg nem egyszerű, hanem "rézdrótos" átkötésről van szó....
"A generátor esetén egy túláram kapcsolóról van szó, ami akkor nyit, ha túl nagy áram folyna keresztül a relén. Igazából az állórészt védi ..."
Akkor miről beszélsz? Akár elhiszed akár nem az NDK mérnökei ismerték a szakmát, tudták, hogy miért építik be az áram korlátot.
Arra én nem hivatkoznék, hogy egy vitatott minőségű el. szabályozóból a túláram védelmet kispórolták.
- telectronic
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem hát, csak éppen kiveri a szemed a képen látható átkötés.Gyula-bá írta: viszont az ebben az esetben is igaz, hogy nem "egyszerű átkötésről" van szó!
Pedig már az elsőre észrevehetted volna, de csak tovább hajtogatod a magadét.
Tényleg nem egyszerű, hanem "rézdrótos" átkötésről van szó.
Minden bumeráng egyszer visszajön.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
Sziasztok.
Szabii féle optikai jeladós gyújtás tökéletesen és hibátlanul működik ma finomhangoltam.
a gyújtóegység az saját és egy Szabitól rendelt optikai jeladót pattintottam fel rá. (eddig megszakító vezérelt elektronikus volt)
tökéletesen pontos , alapjárat jobb lényegesen, nem állítódik el, alacsony fordulaton nyomatékosabb
Üdv Csabi
Szabii féle optikai jeladós gyújtás tökéletesen és hibátlanul működik ma finomhangoltam.
a gyújtóegység az saját és egy Szabitól rendelt optikai jeladót pattintottam fel rá. (eddig megszakító vezérelt elektronikus volt)
tökéletesen pontos , alapjárat jobb lényegesen, nem állítódik el, alacsony fordulaton nyomatékosabb
Üdv Csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Elektronika
Bocskiszsebi írta:Ne tessék már keverni a dinamót a generátorral!!! Kicsit figyelmesebben is olvashatnál, Gyula-bá!
A generátor esetén egy túláram kapcsolóról van szó (kiemelés tölem), ami akkor nyit, ...
- fzooltan
- Simsonos

- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
- telectronic
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ennél az elektronikusnál igazából azt a célt szolgálja, hogy az akkuról jövő drót és a diódáról jövő drót összekötést ne kelljen egy plusz kapoccsal megtenni, hanem ide rádugva elegánsan nézzen ki.Gyula-bá írta:telectronic írta: A B+ és a D+ a szabályzó működésben nem vesz részt. Csak egy egyszerű átkötés.Nem egészen így van, az "egyszerű átkötés" a nem más mint a visszáram kapcsoló ami lehet mechanikus (relé) vagy elektronikus (dióda)
De láss csodát szétszedtem:

(smájlik helye: .................... )
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2895
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Ne tessék már keverni a dinamót a generátorral!!! Kicsit figyelmesebben is olvashatnál, Gyula-bá!Gyula-bá írta:Nem egészen így van, az "egyszerű átkötés" a nem más mint a visszáram kapcsoló ami lehet mechanikus (relé) vagy elektronikus (dióda)
A generátor esetén egy túláram kapcsolóról van szó, ami akkor nyit, ha túl nagy áram folyna keresztül a relén. Igazából az állórészt védi, de valóban nem sok jelentősége van, főleg, ha a gerjesztőkörben a gyors biztosíték is benne van.
Tényleg át szabad kötni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
telectronic írta: A B+ és a D+ a szabályzó működésben nem vesz részt. Csak egy egyszerű átkötés.
-
balazs13962
- rolleres

- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Elektronika
Köszönöm szépen 12 Ah-st vettem mert közben utánanéztem és a Ts 125/150 esek 6 volt és 12 emperos akksival jöttek ki.
- telectronic
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Akkor én rossz boltot néztem...csabyka88 írta:12V 4Ah -> 4990, ugyanitt ugyanez a márka 12V 8Ah -> 5990. Szóval én maradtam a nagyobbnál. Nem tudom, 6V-os rendszernél hogy alakulnak az árak, de szerintem ott is kifizetődőbb a nagyobb kapacitású. Aztán meg kinek hogy...telectronic írta: Ezzel nem teljesen értek egyet.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- csabyka88
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
12V 4Ah -> 4990, ugyanitt ugyanez a márka 12V 8Ah -> 5990. Szóval én maradtam a nagyobbnál. Nem tudom, 6V-os rendszernél hogy alakulnak az árak, de szerintem ott is kifizetődőbb a nagyobb kapacitású. Aztán meg kinek hogy...telectronic írta: Ezzel nem teljesen értek egyet.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- telectronic
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ezzel nem teljesen értek egyet.csabyka88 írta:Árban kicsi a különbség.balazs13962 írta:Sziasztok az szeretném kérdezni, hogy TS 125-höz, hány Amperes aksi a jó?
Én pont azért vettem 5Ah-st mert a 9-es majd 50 %-al többe került. Igaz 12V-osról beszélek
(5Ah - 4985; 9Ah - 7345).
6V-os 11Ah - 5100 Ft. szerintem olyat vegyél.
De most nézem a 4Ah-s 3300, hát inkább a 11-es.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- telectronic
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A B+ és a D+ a szabályzó működésben nem vesz részt. Csak egy egyszerű átkötés.torped írta:Sziasztok!
Mz etz 250-es motorom feszültségszabályozója meghalt, neten nézek helyette újat. A kérdésem az lenne, hogy ezzel (http://www.mofaker.hu/termek/Feszultseg ... TZ__300440) kapcsolatban van-e tapasztalata valakinek?
Ennek miért van 5 lába? Az eddiginek csak 4 van.
Ha nagy hülyeséget kérdeztem, bocsánat.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- telectronic
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Magyarul mit is szeretnél ? Csak mert eléggé nehéz elolvasni mit akarsz.ferike0104 írta:Sziasztok a generátorrol nem jön áram lehet h zárlatosezt h tudom kimérni? etz 250
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- csabyka88
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Célszerű minél nagyobb "amperórásat" választani. Árban kicsi a különbség. Ezeknél a motoroknál nincs önindító, így elegendő lenne a kisebb kapacitású akksi is, de az sohasem baj, ha van benne "tartalék".balazs13962 írta:Sziasztok az szeretném kérdezni, hogy TS 125-höz, hány Amperes aksi a jó?
Az akksit illetően mindenképp savasat ajánlott venni, mert a zseléssel sok a macera (a boltos elmondása alapján), és kényesebb is, mint a savas.
Persze előtte nézd meg, hogy a nagyobb akksi elfér-e benne.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
-
ferike0104
- rolleres

- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2013.07.08. 20:41
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Sziasztok a generátorrol nem jön áram lehet h zárlatosezt h tudom kimérni? etz 250
-
balazs13962
- rolleres

- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Elektronika
Sziasztok az szeretném kérdezni, hogy TS 125-höz, hány Amperes aksi a jó?
Re: Elektronika
Sziasztok!
Mz etz 250-es motorom feszültségszabályozója meghalt, neten nézek helyette újat. A kérdésem az lenne, hogy ezzel (http://www.mofaker.hu/termek/Feszultseg ... TZ__300440) kapcsolatban van-e tapasztalata valakinek?
Ennek miért van 5 lába? Az eddiginek csak 4 van.
Ha nagy hülyeséget kérdeztem, bocsánat.
Mz etz 250-es motorom feszültségszabályozója meghalt, neten nézek helyette újat. A kérdésem az lenne, hogy ezzel (http://www.mofaker.hu/termek/Feszultseg ... TZ__300440) kapcsolatban van-e tapasztalata valakinek?
Ennek miért van 5 lába? Az eddiginek csak 4 van.
Ha nagy hülyeséget kérdeztem, bocsánat.
- telectronic
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Akkor már van reménycsabyka88 írta:Nos igen, az sincs benne. Viszont legalább borostyánsárga.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- csabyka88
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Nos igen, az sincs benne. Viszont legalább borostyánsárga.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Senkit nem fog érdekelni amíg bennevan az E jelzés, de általában még az sem.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csabyka88
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Üdv!
Vettem a 251-esre 4 darab új hatszögletű indexbúrát. Természetesen utángyártottat, de nem is volt más. A motoron még a gyári DDR-es búrák voltak, de nagyon megfakult az elmúlt 24 év alatt, így hát cseréltem. Amikor levettem őket, akkor láttam, hogy az első és a hátsó búra nem egyforma. A mérete az igen, de amintája eltér. Az elsőn "vorn" a hátsón "hinten" felirat szerepel, plusz a búra is különbözik egy kicsit: az elsőnek a közepén van egy kis téglalap, amiben nincs minta.
Namármost, amiket vettem, azok mind egyformák. Augusztusban megy műszakira a motor. Szerintetek ebbe nem kötnek bele?
Vettem a 251-esre 4 darab új hatszögletű indexbúrát. Természetesen utángyártottat, de nem is volt más. A motoron még a gyári DDR-es búrák voltak, de nagyon megfakult az elmúlt 24 év alatt, így hát cseréltem. Amikor levettem őket, akkor láttam, hogy az első és a hátsó búra nem egyforma. A mérete az igen, de amintája eltér. Az elsőn "vorn" a hátsón "hinten" felirat szerepel, plusz a búra is különbözik egy kicsit: az elsőnek a közepén van egy kis téglalap, amiben nincs minta.
Namármost, amiket vettem, azok mind egyformák. Augusztusban megy műszakira a motor. Szerintetek ebbe nem kötnek bele?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Kovi 125
- rolleres

- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2012.08.14. 11:33
- MZ-d típusa: Mz Ts 125
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Elektronika
Sziasztok!
Ismét SOS!
Elég súlyos problémám van!
Rengeteget szereltük a motort de nem jöttünk rá a problémára.
Tavaly mentem a kis csúzlival 160 kilométert. Az úton nem ment 80 fölé még dombnak lefelé sem.
Mi lehet a baj? Nem megy 4000-es fordulat fölé semmiképpen. Négyezer fölé akar menni de ledadog.
Az út után egyre csak szarabb lett. Eléggé kihagy a szikra. A Mentem vele pár kilométert és elkezdett dadogni. Pöcre indul de a gyújtás folyamatosan kihagy. Most már ha rákapcsolom a világítást és húzom neki a gázt akkor is ledadog.
A kábelezésen kívül mindent lecseréltünk rajta egy tökéletesen működő másik 125-ös ts-ről. Egy autóvillamossági szerelő is megnézte. Lemért rajta mindent elvileg mindenhol jó a töltés stb. (Azt mondta, hogy ilyennel még nem találkozott a praxisa alatt.)
A gyújtás is tökéletesen be van állítva.
A főtengely lóg egy kicsit. Az lehet probléma, hogy a lógás miatt nagy fordulaton a megszakítóhézag elmegy és ez miatt hagy ki?
Minden ötletre és tippre nagy szükségem van mert már kezdem FELADNI.

Előre is köszönök minden tippet!
Ismét SOS!
Elég súlyos problémám van!
Rengeteget szereltük a motort de nem jöttünk rá a problémára.
Tavaly mentem a kis csúzlival 160 kilométert. Az úton nem ment 80 fölé még dombnak lefelé sem.
Mi lehet a baj? Nem megy 4000-es fordulat fölé semmiképpen. Négyezer fölé akar menni de ledadog.
Az út után egyre csak szarabb lett. Eléggé kihagy a szikra. A Mentem vele pár kilométert és elkezdett dadogni. Pöcre indul de a gyújtás folyamatosan kihagy. Most már ha rákapcsolom a világítást és húzom neki a gázt akkor is ledadog.
A kábelezésen kívül mindent lecseréltünk rajta egy tökéletesen működő másik 125-ös ts-ről. Egy autóvillamossági szerelő is megnézte. Lemért rajta mindent elvileg mindenhol jó a töltés stb. (Azt mondta, hogy ilyennel még nem találkozott a praxisa alatt.)
A gyújtás is tökéletesen be van állítva.
A főtengely lóg egy kicsit. Az lehet probléma, hogy a lógás miatt nagy fordulaton a megszakítóhézag elmegy és ez miatt hagy ki?
Minden ötletre és tippre nagy szükségem van mert már kezdem FELADNI.
Előre is köszönök minden tippet!
Re: Elektronika
Jelentem össze állt a gép! Kicsit össze voltak keverve a kötések. Mostmár ok! Köszönöm a segítséget!
Re: Elektronika
Ezt gondold át még egyszer, a dinamó nem az akkuról kapja a gerjesztést (külső gerjesztésű gép), hanem a saját forgórészéről (öngerjesztő gép).tiger1342 írta:... feszültségszabályzó a dinamó gerjesztését csökkenti olyan módon, hogy a gerjesztőtekercs és az akkufeszültség közti fix kapcsolatot oldja, és a kettőt egy "szabályzó" ellenálláson keresztül köti össze. ...
- tiger1342
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Van!Target írta: Vagy van valami módszer a fesszabályzó beállítására?
Előre is köszönöm.
Üdv.
Itt a fórumon gesszti írta le, szerintem nem baj, ha többször is szerepel:
Nekem meggyőződésem, hogy a hagyományos régi feszszabályzó helyesen beállítva tökéletes töltést tud biztosítani.
Visszáramkapcsoló (jobb oldali): A működésének lényege, hogy ha teljes gerjesztés mellett, a dinamó képes az akkumulátor üresjárati feszültségénél nagyobb feszültséget termelni, akkor kösse össze a dinamót az akkumulátorral. Ez akkumulátortól függően 6-6,4 V közt van valahol.
Ahogy tovább növekszik a motor fordulatszáma, és a feszültség eléri a 7,2 V környékét, akkor a feszültségszabályzó a dinamó gerjesztését csökkenti olyan módon, hogy a gerjesztőtekercs és az akkufeszültség közti fix kapcsolatot oldja, és a kettőt egy "szabályzó" ellenálláson keresztül köti össze. (ez az a tekercs, ami a gyújtásnál a szénkefék mellett van) Itt nem feltétlen kell elmenni 7,2V-ig, le lehet engedni 6,5-6,8 V környékére is a relé nyitását. Próbálgatni kell, hogy adott vezetési szokáshoz, és elektromos fogyasztó-használathoz mi válik be legjobban. Minél több fogyasztót használsz rendszeresen, és minél papásabban vezetsz, annál tovább lehet tartani a dinamót teljes gerjesztésen. Csak vigyázni kell, hogy ha sok fogyasztóhoz van állítva a töltés, akkor mindig használni kell a lámpákat, fogyasztókat.
Egész addig marad így, amíg a fordulatszám annyira meg nem növekszik, hogy ismét 7,2 V környékén lesz a töltőfeszültség. (ha egy picit magasabbra szalad ilyenkor, az nem a hét fő bűn egyike) Ekkor a feszszabályzó a gerjesztőtekercset testre zárja, és ekkor már csak az állórész maradó mágnesessége gerjeszti a forgórészt, így nem tud tovább növekedni a feszültség.
Nagy vonalakban, és egyszerűsítve így kellene, hogy működjön.
Ha ~6 és 7,2 V közti feszültséget mérsz az akkumulátor kapcsai közt, akárhogyis forgatod a motort, akkor sacc/k jó a töltésed. 7,5 V fölé azért jó, ha nem megy, mert akkor felforralja, tönkreteszi az akksit.
Kényes pont a visszáramkapcsoló beállítása. Ezt úgy szoktam beállítani, hogy megmérem az akksi feszültségét akkor, mikor semmi nincs rákötve. (pl. biztosítékok kiszedve)
Elindítom a motort, bekapcsolom a fényszórókat, és közepes fordulatszámról szép lassan engedem vissza a motor fordulatszámát. A feszültség szép lassan csökken, majd kicsit viszaemelkedik. Na, ez az a pillanat, mikor a visszáramkapcsoló leoldja a dinamót az akksiról. Addig kell heccelni (előfeszíteni a támasszal) a visszáramkapcsoló rugóját (miután a fémtisztára pucolt érintkezők közti hézagot 0,5 mm-re beállítottad) hogy az először mért akku üresjárati feszültségnél oldja a dinamót. Amikor már közel jársz a jó beállításhoz, a feszültség olyan kicsit emelkedik vissza, hogy a műszeren nem is látszik. Ekkor már magát a megszakítót szoktam figyelni, hogy mikor old.
Ha sokat jársz bekapcsolt fényszórókkal, akkor ne üresjárati feszültségből indulj ki, hanem a teljesen feltöltött akksival, álló motornál bekapcsolt fényszórókkal mérhető akkufeszültségből. Ha a kettő közt bont valahol a visszáramkapcsoló, akkor lesz jó a töltésed kis fordulatszámok környékén.
Meg kellene mérned, hogy merre jár a feszültség, amikor bekapcsolt irányjelzővel butul a motorod. Okozhatja például az, hogy a feszszab bal oldali (három állású) kapcsolója túl korán veszi el a gerjesztést az állórésztől. Ennél az kapcsolónál az érintkezők kifényesítése után, 0,4 mm-re állítsd a hézagot, és figyeld, hogy mit csinál. Kis fordulaton a külső érintkezőnek kell feküdnie, közepes fordulaton középre áll, majd magas fordulaton a belső érintkezőt kell érintenie.
Ha már akkor butul a motorod, és kóvályog a feszültség, mikor az érintkező középre áll, akkor a szabályzótekercset kezd el nézegetni. Ennek, ha jól emlékszem, 0,4 ohm környékén kellene lennie az ellenállásának. (ha rosszul írom, javítsatok ki légyszi) Lehet menetzárlatos, és testzárlatos is. Nálam pl. legutóbb lepizlett róla a szigetelés, és mikor ezen keresztül ment volna a villany, akkor megszűnt a töltés, és merült az akksi. (meg füstölt az ellenállás... )
Re: Elektronika
Vagyok valakiVS461 írta:... valaki tudna nekem egy kapcsolási rajzot küldeni azt megköszönném.elöre is köszönöm
http://www.szocimotoros.hu/download/etz125_150e.jpg
-
VS461
- Simsonos

- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
http://www.moser-bs.de/MZ/Schaltpl%E4ne/etz250.pngferike0104 írta:Sziasztok segitségre lenne szükségem vettem egy uj akkumlátort beszereltem és melegszig a trafóm szikrázik a biztositéknál a saruk hogy és nincs töltésem a generátornál müszereztem és u/v/w rámérek és sipol a müszer lehet h zárlatos és azért nincs töltésem ha valaki tudna nekem egy kapcsolási rajzot küldeni azt megköszönném.elöre is köszönöm
-
ferike0104
- rolleres

- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2013.07.08. 20:41
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Sziasztok segitségre lenne szükségem vettem egy uj akkumlátort beszereltem és melegszig a trafóm szikrázik a biztositéknál a saruk hogy és nincs töltésem a generátornál müszereztem és u/v/w rámérek és sipol a müszer lehet h zárlatos és azért nincs töltésem ha valaki tudna nekem egy kapcsolási rajzot küldeni azt megköszönném.elöre is köszönöm
- Target
- Simsonos

- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Elektronika
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni egy 125-ös MZ TS esetében.
Először is kell valamit átkötni ahhoz, hogy akksi nélkül menjen?
Illetve arra gyanakszok, hogy a fesszabályzó rossz.
Fúrógéppel beforgattam a főtengelyt, és alacsony fordulaton nem, magas fordulaton pedig csak nagyon kicsi szikrákat ad.
Vagy van valami módszer a fesszabályzó beállítására?
Előre is köszönöm.
Üdv.
Egy kis segítséget szeretnék kérni egy 125-ös MZ TS esetében.
Először is kell valamit átkötni ahhoz, hogy akksi nélkül menjen?
Illetve arra gyanakszok, hogy a fesszabályzó rossz.
Fúrógéppel beforgattam a főtengelyt, és alacsony fordulaton nem, magas fordulaton pedig csak nagyon kicsi szikrákat ad.
Vagy van valami módszer a fesszabályzó beállítására?
Előre is köszönöm.
Üdv.
-
VS461
- Simsonos

- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
Hmm, a zárlat elvileg elmúlt, rendet tettem a vezetékek között. Az indexrelén a saru szigetelése sérült volt, talán az ért hozzá valamihez. Kijavítottam, rögzítettem azt is. Most majd kiderül, lesz-e baj. A fesszabályzón beállítottam 13.7 voltot, elvileg ez is oké. Tesztkört kéne menni:)
De azt még mindig nem értem, hogyan volt túláram az áramtalanított, pozitív sarok szétkötött motoron...
Off: király a fórum mobilos verziója!
De azt még mindig nem értem, hogyan volt túláram az áramtalanított, pozitív sarok szétkötött motoron...
Off: király a fórum mobilos verziója!
-
VS461
- Simsonos

- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
Hmm, lent vagyok a garázsban - mozdítom a biztosítéktáblát, valami serceg. Pedig az akksi pozitív le van húzva. Mozdítom megint, negatív biztosíték elfüstölt. Oké, valahol zárlat:(
- telectronic
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igen az akkun van 2db de szerintem ez túl sok.kiszsebi írta:Gyárilag vannak benne 16A-s biztosítékok (is).
Nekem 10A-s van benne és minden működik akár egyszerre is.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2895
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Gyárilag vannak benne 16A-s biztosítékok (is).telectronic írta:...Ok, egy mz-be 10A nál nagyobb bizti nem kell, sőt még az is sok...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- telectronic
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
What is the "Csere lemez" ?kudlaty2007 írta: -35 PLN = 2406.16 HUF
"Csere lemez" = "Change plate" or "Replacement plate"
"kábítószer" = "drug"kudlaty2007 írta:Lengyelországban lehet kapni vagy a kábítószer
Vape gyújtást NE hasonlítsd össze egy házi barkáccsal.kudlaty2007 írta:egy új VAPE a 30936.34 HUF. VAPE - gyújtás nélkül tekercsek - aternatora. Teljes VAPE költségek - 75622.16 HUF.
A gyújtás nem kereskedelmi - ez homemade.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- telectronic
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ok, egy mz-be 10A nál nagyobb bizti nem kell, sőt még az is sok.VS461 írta:De csak ilyen pótbiztosítékom volt, miután a másik elfüstölt.
Viszont ha a 30A-t is kinyomta akkor ott nagyon durva hiba van.
Az már 450 W körül lehet Annyit a generátor sem tud termelni...
Biztosan jól kötötted be a szabályzókat ?
Csak meg ne üsd magadVS461 írta: Nekimegyek holnap még egyszer, hátha sikerül egyik kezemmel a gázt óvatosan húzni, másikkal a multimétert a pólusokon tartani, harmadikkal meg a fesszab potiját tekerni:)
Multiméterre tekersz két merev drótot és rákötöd fixen.
Igazából nem is értem, hogy miért kell egy fesz.szabra. állítási lehetőséget tenni, amit a felhasználó bármikor tekergethet... az vagy jól be van állítva "gyártóilag" vagy egy kacat.
Kár, pedig megnéztem volnaVS461 írta:Ha jól látom, akkor a fővárosban laksz, oda meg nem szívesen tolnám el a verdát Szolnokról, de azért köszi:)
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
Ez így van. Na de ugye van az ellenállásnak másik vége is,na az van a szénkefe házához kötve.de mostmár kibogozva hogy mi hogyan merre meddig,az ellenállás párhuzamosan van kötve,ezért nincs szükség áthidalni.érdemes a szénkefe vezetékét leszigetelni,vagy fölösleges? Eddig meg nem volt dolgom dinamos gyujtassal,azért vagyok megkeveredve.Gyula-bá írta:Valamit elnézel, (lásd: http://www.szocimotoros.hu/download/ts125e.gif ), a fesz. szab. Df pontjáról (zöld/szürke ?) vezeték megy a dinamó DF jelű pontjára, erre a pontra van kötve az előtét ellenállás (FIELD) és a gerjesztő tekercs egyik vége (ARMATURE), (tehát nem a szénkefe van ide kötve). Tehát a dinamó DF pontjáról lekötöd az előtét ellenállás vezetékét és minden mást változatlenül hagysz. A csavart azért tedd vissza!jomba79 írta:a dinamonal a DF-et és az ellenállás másik fele ahová megy(szenkefe) össze kell kötni egy vezetekkel?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


