
Fékek
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
bambi! ez a féknyereg valami ruszki brutalitás? 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Szeva,Meiki írta:Meg tudná nekem valaki mondani hogy melyik robogó fékolajtartáj passzol az ETZ 251-re? És kell e valamit átalakítani? Vagy egyáltalán van e ilyen? Álandóan folyik az olaj akár mit is csinálok vele. Inkább lecserélném robogóéra ha lehetséges.
Én ugyanemiatt örlõdöm. 2 választás van:
1. vagy megvenni az a-k-f.de -s külsõ karmantyút, hátha az jó minõségû, mert a magyar utángyártott egy kalap sz.r;
2. egy 10x20x7-es kék, duplaajkú szimeringhez egy picit kimaratsz az alumínium testbõl, úgy hogy azt szimernighez "méltóan" lehessen ki-berakni
Üdv



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
gilera KK/KZ/EX tipusu robogoke biztos, hogy jo hozza, de ilyet mar csak bontoban....vagy barmilyen robogo fofekhenger, ami egykoros es a nyergeben a dugattyuatmerot illik megnezni, hogy nagyjabol egyezzen az mz nyergeben levo dugattyu atmerojevel, kulonben vagy puha vagy kemeny lesz a fek ha nagyon eltero.....
Ha tényleg le akarod cserélni,a Gilera KZ 125-é asszem jó,de igazából Bambi mester vagy Zizi tud Neked kielégítõ válasszal szolgálni.Meiki írta:Meg tudná nekem valaki mondani hogy melyik robogó fékolajtartáj passzol az ETZ 251-re? És kell e valamit átalakítani? Vagy egyáltalán van e ilyen? Álandóan folyik az olaj akár mit is csinálok vele. Inkább lecserélném robogóéra ha lehetséges.
Szabog kérdezte tõlem,h oldottam meg,mert nekem gyári van és nem folyik.Nos,nekem a javítókészletes cucc jó volt,csak a kis karmantyú helyett kellett O-gyûrût berakni,de egy cimbimnek otthon volt ilyen gondja,7végén megkérdezem és majd írok,h oldotta meg.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Hali!
Nekem egy honda valamien gyorsasági motoré van rajta...
Ez egy 2 tárcsafékes sokdugattyús fékrendszernek volt a része(állítólag).
Bp.-n egy mot.bontóban turkáltam 5e volt az ára. Az alapján választottam ki, hogy mindegyiken fel van tüntetve a dugattyú mérete ami az olajat nyomja. És mivel a 2 dugatyús kevesebb olyajat kíván viszont azt nagyobb nyomással ugyanahoz a fékhatáshoz(javítsatok ki ha tévedek), így én azt vettem meg aminek a legkisebb volt a dugattyúja.
A fékcsövet úgy kellett külön csináltatnom hozzá, hogy a keletnémet meg a japán hászasságralépjen, de ezt szerencsére nagyon olcsón megúsztam. Egy hidraulika tömlõgyártó kisiparos összedobta nekem 3 perc alatt, és majdnem anyagárban odaadta(motoros kolléga volt).
Nekem egy honda valamien gyorsasági motoré van rajta...
Ez egy 2 tárcsafékes sokdugattyús fékrendszernek volt a része(állítólag).
Bp.-n egy mot.bontóban turkáltam 5e volt az ára. Az alapján választottam ki, hogy mindegyiken fel van tüntetve a dugattyú mérete ami az olajat nyomja. És mivel a 2 dugatyús kevesebb olyajat kíván viszont azt nagyobb nyomással ugyanahoz a fékhatáshoz(javítsatok ki ha tévedek), így én azt vettem meg aminek a legkisebb volt a dugattyúja.
A fékcsövet úgy kellett külön csináltatnom hozzá, hogy a keletnémet meg a japán hászasságralépjen, de ezt szerencsére nagyon olcsón megúsztam. Egy hidraulika tömlõgyártó kisiparos összedobta nekem 3 perc alatt, és majdnem anyagárban odaadta(motoros kolléga volt).
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
hy,
komoly kérdésem lenne: a 250-es ETZ fõfékhengere másabb valamivel mint a 125/150-esé, és ha igen, akkor mivel?
üdv
komoly kérdésem lenne: a 250-es ETZ fõfékhengere másabb valamivel mint a 125/150-esé, és ha igen, akkor mivel?
üdv



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Üdv!
Sikerült vennem olcsón egy fékmunkahengert(NISSIN).Csak egy olyan gond van, hogy ami rákapcsolódik fékcsõ, az gyûrûs, nem olyan mint ETZ-nél.Mivel letudok gyártani toldatot, annál maradnék, de belegondolva kicsit macerás(mennyi helyet kell hagyni a fékolajnak, tömítést megoldani, stb..).Ha értelmetlenül írtam, lerajzolom.Ez volt az egyik lehetõség.A másik az, hogy veszek fékcsövet, ami jó a féknyereghez, és a fékmunkahengerhez.Csak biztos elég drágán adják.
Elõre is köszönöm a segítséget!
Csáó!
Sikerült vennem olcsón egy fékmunkahengert(NISSIN).Csak egy olyan gond van, hogy ami rákapcsolódik fékcsõ, az gyûrûs, nem olyan mint ETZ-nél.Mivel letudok gyártani toldatot, annál maradnék, de belegondolva kicsit macerás(mennyi helyet kell hagyni a fékolajnak, tömítést megoldani, stb..).Ha értelmetlenül írtam, lerajzolom.Ez volt az egyik lehetõség.A másik az, hogy veszek fékcsövet, ami jó a féknyereghez, és a fékmunkahengerhez.Csak biztos elég drágán adják.

Elõre is köszönöm a segítséget!
Csáó!
Nem vettem meg.A festék meg nemtudom milyen, de ha szinterezve van, akkor kromofággal kenhetem nyugodtan.Tükör menetét se tudom, de könnyû rá csinálni toltadot.Féklámpa kapcsoló meg nincs rajta.szabog írta:Nekem semmit nem mozog a kupak alatt a tartály. Egyébként ha ez a zöld izé festék, akkor kromofág barátoddal meg lehet oldaniEgyébként sztem 9ezerért megéri.
Az ETZ fékkarját nem próbáltad meg ráaaplikálni valahogy?
Féklámpakapcsoló van ezen?
A tükör menetje M10-es?
Nem vettem meg...8-ért én sokallom, meg idõközbe elfogyott a pénz is.A kupakos dolgot úgy értettem, hogy a fékolajtartályt bekell csavarozni a helyére, és ott gyász menet lehet, ezért amikor rácsavarod a kupakot, akkor kicsit mindig elforog a tartály, és a menetbõl aluminium törmelék jön le.(elég hülyeség, de bármi elõfordúlhat.)szabog írta:Tudnál feltenni képet arról amit vettél? Nagyon érdekelnemzgergõ írta:
Hát, lehet.De akkor a bontóban lévõ ipse se tudja, hogy mit kértem.Én kértem egy fékmunkahengert, õ adott olyan szerkezetet, ami a kormányra kell felszerelni, és az punpálja az olajat..Ezekszerint ez a fõfékhenger a hivatalos neve.A fékmunkahenger meg a féknyereg.Akkor a bontóban lévõ ipse se tudja, hogy mi micsoda.De ezt a kupakos dolgot amit írtál egyáltalán nem értem
Legelõször ezt a fõfékhengert néztem ki, de 9-ért adja a tulaj, meg messze is van, ezért a postaköltség is drága, nem beszélve a zöld színrõl.Nem passzol a kék motorhoz.




- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Tudnál feltenni képet arról amit vettél? Nagyon érdekelnemzgergõ írta:
Hát, lehet.De akkor a bontóban lévõ ipse se tudja, hogy mit kértem.Én kértem egy fékmunkahengert, õ adott olyan szerkezetet, ami a kormányra kell felszerelni, és az punpálja az olajat..Ezekszerint ez a fõfékhenger a hivatalos neve.A fékmunkahenger meg a féknyereg.Akkor a bontóban lévõ ipse se tudja, hogy mi micsoda.


- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Nincs véletlenül infód vagy képed ezekrõl a fõfékhengerekrõl? Engem az érdekelne hogy M10-es legyen a tükörmenet + az ETZ fékkarja rámenjen + a szivatórészt is oda nyomja ahova kellz25z írta:Milyen gileraet? KK/KZ/EX jo hozza kozdarab nelkul ( by gixxxer) vagy kozdarabbal barmelyik robogo fofekhenger ami egyfekkoros, nyeregben 2 dugattyus. Merd meg az mz feknyeregben levo dugattyu atmerojet (nem emlekszem pontosan, de talan 4,2 cm????) majd a donor fek nyergeben levo dugattyu atmerojet. Ha ekkora, (par mm meg tureshataron belul van) akkor a fofekhenger jo lesz.

Az a probléma is elõfordúlhat, ahogy rátekered a kupakot a fékolajtartályra, ott az megindúl, és egy kicsit levisz a menetbõl.Lehet ez egy lehetetlen dolog, de akármi megtörténhet.szabog írta:Zsírúj a fékcsõ, zsírúj a karmantyú. Amikor kiveszem a karmantyút(elég gyakran), akkor mindig nagyon finom alumínium por van rajta, fõfékhenger belsõ faláról jön le. Ezek szerint csak nálam van ez így?z25z írta:
Haaat betenne a kiskaput, ha elmallana a fofekhenger belso fala, ahogy irtad. Azer nem olyan puha az az anyagAz hogy befeketedik a fekolaj szerintem inkabb a karmantyura es a fekcsore vezetheto vissza. Legalabbis ha egy tokeletesen zart rendszerrol beszelunk, ergo kivulrol nem jut bele kosz, akkor arra gondolnek, hogy a fekolaj kioldja a gumi szinezoanyagat, ami nem jelent mukodesbeli zavarokat.
![]()
Azt a kék külsõ karmantyút te hogy tetted be? mert én csak úgy hogy szétnyomorítottam a csõkulccsal, mert a felénél bejjebb nem akart menni a befele szûkülõ fészek miatta héten viszem el egy esztergályoshoz a szimeringgel együtt hogy szedjen ki belõle annyit hogy a 10x20x7-es szimering zorall legyen benne.
Én a te helyedbe az esztergályost kilõném, hisz az esztergagépen nem lehet úgy befogni, hogy közponos legyen a furat.Összeis roppanhat akár a befogásnál.Maróshoz vidd!
Hát, lehet.De akkor a bontóban lévõ ipse se tudja, hogy mit kértem.Én kértem egy fékmunkahengert, õ adott olyan szerkezetet, ami a kormányra kell felszerelni, és az punpálja az olajat..Ezekszerint ez a fõfékhenger a hivatalos neve.A fékmunkahenger meg a féknyereg.Akkor a bontóban lévõ ipse se tudja, hogy mi micsoda.szabog írta:Nekem az az érzésem hogy összekeverted a fõfékhengert a fékmunkahengerrel nem?mzgergõ írta:Hali!
Most tértem haza motorbontóból.Kértem fékmunkahengert, elém rakott 5db-ot.Összeset megnéztem, hogy jó-e bele a fékcsõ.Semeikbe nemvolt jó.De ez a kisebbik baj, mert fémforgácsolónak tanulok, és megesztergálom a toldatot..A nagyobbik baj ott kezdõdött, hogy azt mondta az ipse, hogy mz-hez csak nagyobb motorra való a jó.Adott egy Gilera-ét.Külsõre megfelelõ, belülrõl nemtudom.8-ért vihettem volna haza, megpróbáltam lealkudni 7-re, de nem hagyta magát.(A robogóét is annyiért adta.)Szerintetek megéri megvenni, vagy próbáljak még keresni?
Üdv!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Igen a karmantyú tolásirányba néz. Azon van mindig alumínium por, pedig mindig 1000%-ig kitisztítom benzinnel amikor szétszedem, meg megis várom hogy a benzin elpárologjon. Az a gumi bizbasz ami kívül van, az ugye mindig enged+1 hónap alatt elkopik teljesen, az helyett lenne amit már régebben mondtál kék 10x20x7-es duplaajkú szimering amit nem tudtam a helyére ütni, mert annyira szorult.z25z írta: Na most kiestem a kepbolkék külsõ karmantyú? 2 db gumibiszbasz kell hozza
az egyik a karmantyu, ami a dugattyura megy es a szoknya resze tolasiranyba nez a masik meg amit manapsag arulnak a szimmering (regebben csak egy egyszeru gumitomites volt) amit a vegen tolsz a helyere, hogy ne folydogaljon az olaj. En ezt ugy tettem be, hogy a szimmering oldalat bekentem vekonyan fekolajjal valamint a fofekhenger belso falat is ahova bemegy majd ezutan egy szimmering meretenek megfelelo csodarab segitsegevel gumikalapaccsal utogettem aprankent finoman a helyere. Itt is fontos hogy egyenletesen fekudjon fel a cso ra, mert ha elbillen akkor fog megszorulni...


- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Na most kiestem a kepbolszabog írta: Zsírúj a fékcsõ, zsírúj a karmantyú. Amikor kiveszem a karmantyút(elég gyakran), akkor mindig nagyon finom alumínium por van rajta, fõfékhenger belsõ faláról jön le. Ezek szerint csak nálam van ez így?![]()
Azt a kék külsõ karmantyút te hogy tetted be? mert én csak úgy hogy szétnyomorítottam a csõkulccsal, mert a felénél bejjebb nem akart menni a befele szûkülõ fészek miatta héten viszem el egy esztergályoshoz a szimeringgel együtt hogy szedjen ki belõle annyit hogy a 10x20x7-es szimering zorall legyen benne.


- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Zsírúj a fékcsõ, zsírúj a karmantyú. Amikor kiveszem a karmantyút(elég gyakran), akkor mindig nagyon finom alumínium por van rajta, fõfékhenger belsõ faláról jön le. Ezek szerint csak nálam van ez így?z25z írta:szabog írta:Hali-gali!
Srácok, hadd kérdezzek már egy kõkemény dolgot: a robogó fõfékhengerek belseje is olyan puha alumínium mint az ETZ-é?Az a helyzet hogy még nem szedtem szét sosem robogó fõfékhengert.
Ugyanis az a nyûgöm még, hogy nagyon hamar bekoszolódik a fékfolyadék, annyira mállik a fõfékhenger azon része, ahol a karmantyú dolgozik.
Haaat betenne a kiskaput, ha elmallana a fofekhenger belso fala, ahogy irtad. Azer nem olyan puha az az anyagAz hogy befeketedik a fekolaj szerintem inkabb a karmantyura es a fekcsore vezetheto vissza. Legalabbis ha egy tokeletesen zart rendszerrol beszelunk, ergo kivulrol nem jut bele kosz, akkor arra gondolnek, hogy a fekolaj kioldja a gumi szinezoanyagat, ami nem jelent mukodesbeli zavarokat.

Azt a kék külsõ karmantyút te hogy tetted be? mert én csak úgy hogy szétnyomorítottam a csõkulccsal, mert a felénél bejjebb nem akart menni a befele szûkülõ fészek miatt

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
szabog írta:Hali-gali!
Srácok, hadd kérdezzek már egy kõkemény dolgot: a robogó fõfékhengerek belseje is olyan puha alumínium mint az ETZ-é?Az a helyzet hogy még nem szedtem szét sosem robogó fõfékhengert.
Ugyanis az a nyûgöm még, hogy nagyon hamar bekoszolódik a fékfolyadék, annyira mállik a fõfékhenger azon része, ahol a karmantyú dolgozik.
Haaat betenne a kiskaput, ha elmallana a fofekhenger belso fala, ahogy irtad. Azer nem olyan puha az az anyag

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Nekem az az érzésem hogy összekeverted a fõfékhengert a fékmunkahengerrel nem?mzgergõ írta:Hali!
Most tértem haza motorbontóból.Kértem fékmunkahengert, elém rakott 5db-ot.Összeset megnéztem, hogy jó-e bele a fékcsõ.Semeikbe nemvolt jó.De ez a kisebbik baj, mert fémforgácsolónak tanulok, és megesztergálom a toldatot..A nagyobbik baj ott kezdõdött, hogy azt mondta az ipse, hogy mz-hez csak nagyobb motorra való a jó.Adott egy Gilera-ét.Külsõre megfelelõ, belülrõl nemtudom.8-ért vihettem volna haza, megpróbáltam lealkudni 7-re, de nem hagyta magát.(A robogóét is annyiért adta.)Szerintetek megéri megvenni, vagy próbáljak még keresni?
Üdv!

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Milyen gileraet? KK/KZ/EX jo hozza kozdarab nelkul ( by gixxxer) vagy kozdarabbal barmelyik robogo fofekhenger ami egyfekkoros, nyeregben 2 dugattyus. Merd meg az mz feknyeregben levo dugattyu atmerojet (nem emlekszem pontosan, de talan 4,2 cm????) majd a donor fek nyergeben levo dugattyu atmerojet. Ha ekkora, (par mm meg tureshataron belul van) akkor a fofekhenger jo lesz.
Hali!
Most tértem haza motorbontóból.Kértem fékmunkahengert, elém rakott 5db-ot.Összeset megnéztem, hogy jó-e bele a fékcsõ.Semeikbe nemvolt jó.De ez a kisebbik baj, mert fémforgácsolónak tanulok, és megesztergálom a toldatot..A nagyobbik baj ott kezdõdött, hogy azt mondta az ipse, hogy mz-hez csak nagyobb motorra való a jó.Adott egy Gilera-ét.Külsõre megfelelõ, belülrõl nemtudom.8-ért vihettem volna haza, megpróbáltam lealkudni 7-re, de nem hagyta magát.
(A robogóét is annyiért adta.)Szerintetek megéri megvenni, vagy próbáljak még keresni?
Üdv!
Most tértem haza motorbontóból.Kértem fékmunkahengert, elém rakott 5db-ot.Összeset megnéztem, hogy jó-e bele a fékcsõ.Semeikbe nemvolt jó.De ez a kisebbik baj, mert fémforgácsolónak tanulok, és megesztergálom a toldatot..A nagyobbik baj ott kezdõdött, hogy azt mondta az ipse, hogy mz-hez csak nagyobb motorra való a jó.Adott egy Gilera-ét.Külsõre megfelelõ, belülrõl nemtudom.8-ért vihettem volna haza, megpróbáltam lealkudni 7-re, de nem hagyta magát.

Üdv!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Hali-gali!
Srácok, hadd kérdezzek már egy kõkemény dolgot: a robogó fõfékhengerek belseje is olyan puha alumínium mint az ETZ-é?
Az a helyzet hogy még nem szedtem szét sosem robogó fõfékhengert.
Ugyanis az a nyûgöm még, hogy nagyon hamar bekoszolódik a fékfolyadék, annyira mállik a fõfékhenger azon része, ahol a karmantyú dolgozik. 
Srácok, hadd kérdezzek már egy kõkemény dolgot: a robogó fõfékhengerek belseje is olyan puha alumínium mint az ETZ-é?



Sajnos olyat ami pont jó az mz fékcsõhöz,csak a brembónak van,és nehéz olyat találni.Gyurm@ írta:Robogó bontókban nézz !!mzgergõ írta:Sziasztok!
Elõre szeretnék bocsánatot kérni, hogy ide írok, de ahova kéne ezt írni, szerintem nem sürün nézegetik.Arról lenne szó, hogy keresek eladásra egy fékmunkahengert, amit fel lehet szerelni az MZ-re.A sima MZ munkahenger nem érdekel!
mailom:kisszirt@citromail.hu
Elõre is köszönöm a válaszokat!
Üdv!
Üdv.
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Robogó bontókban nézz !!mzgergõ írta:Sziasztok!
Elõre szeretnék bocsánatot kérni, hogy ide írok, de ahova kéne ezt írni, szerintem nem sürün nézegetik.Arról lenne szó, hogy keresek eladásra egy fékmunkahengert, amit fel lehet szerelni az MZ-re.A sima MZ munkahenger nem érdekel!
mailom:kisszirt@citromail.hu
Elõre is köszönöm a válaszokat!
Üdv!
Üdv.
Powered by Bambi -- ETZ 300
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
A dugattyuk kiszedeset olvashatod lentebb par hozzaszolassal. Ehez elotte azonban a nyerget le kell venni. Muanyag sapesz le, egy csavarhuzoval lenyomod a rugot igy ki tudod tolni a csapszeget, ha az egyik kijott, utana kiemeled a rugot, majd kitolod a masik csapszeget is. Ezutan ki tudod huzni a fekpofakat. Franciakulcs, villaskulcs de legjobb a 17-es krova, 2 db csavar rogziti a nyerget az also villaszarra. Ha levetted a nyerget kipumpalhatod a dugattyukat, ezeken vannak a kulso porvedo gumik ezt elotte vedd le. A konnyebb szereles erdekeben miutan a dugattyuk kint vannak belole csavarozd le a fekcsorol. Ehez egy 14-es kulcs kell. (A fekcso veget aztan hajlitsd fel gumizd a tartalyhoz vagy szigeteloszalagozd, mert folydogal belole az olaj ha csak log.) A feknyerget ezutan mar csak 2 imbuszfeju csavar tartja ossze ha jol emlekszem 6-os kell hozza. Ha szetcsavaroztad meglatod a ket illeszkedo fel kozott az o-gyurut. Sajnos a tomitogyuruk meretet nem tudom fejbol, de mz alkatreszeket arulo boltban biztos kapsz. Porvedo gumit nem hiszem, hogy kapsz csapagyboltban, eleg specialis a kulalakja, kulso-belso atmero es raadasul harmonikaszeruen osszetolhato, hogy amikor kopik a fekbetet es kintebb van a dugattyu akkor is vedjen.speed írta:És Zizi kérlek kifejtenéd bövebben a nyereg szerelést Én és a Köz érdekében!!!!
Meg pláne a Wiki-n sincs rajta...![]()
Kössz!!!
Ha kaptal tomitogyuruket akkor eloszor az ujakat tedd bele a nyeregfelbe, majd a dugattyut nyomd a helyere, vigyazz ra hogy egyenletesen korkorosen nyomd, ha felrebillen megszorul. ha a dugattyuk a helyen vannak, mehet ra a porvedo gumi eztan a ket fel kozti o gyuru jon majd ezutan az imbusszal jo erosen osszecsvarozhatod a nyerget.
Nyerget vissza a villara fekbeteteket csapszeget rugot a helyere aztan ahogy szetcsavaroztad ugyanugy vissza a fekcsovet, utana meg mehet a legtelenites.
Akkor lehet,h annak idején én azért szedtem ki fogóval,mert az egyiket kipumpáltam a másikat meg nem,a lényeg,h sikerült a mûtét(kb 4 hétvége alatt).Mindenesetre arra érdemes még odafigyelni,h jól zárjon a szimmering,nekem elõször túl kis külsõ átmérõjût adtak,aztán úgy válogattam a boltban.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
nem mar nem vagyok, csupan az van, hogy akkor bedurrant az agyam, mert hiaba koptattam a billentyuzetet (feleslegesen pl.: fõfékmunkamelléksegédhenger....stb..tigris írta:Zizi írt a wiki-be fékrõl,olvassátok serényen,mert egyre mérgesebb![]()
A lényeg,h leveszed a féknyerget, a féket nyomkodva kinyomod a munkahengereket,ameddig lehet,Ha be vannak ragadva,akkor nagyon óvatosan csõszerelõ fogóval folyamatosan forgatva ki lehet szedni,de vigyázz,h csak a bemarás fölötti vékony támaszkodórészt fogd +,mert ha megkaristolod az illesztett rész,akkor b*szhatod.Ha esetleg akarsz venni új munkahengereket,vidd a régit is,rám is majdnem rámsóztak kanunit,az pediglen asszem 2mm-rel nagyobb átmérõjû.

Annyit fuznek hozza a hozzaszolasodhoz, hogy nincs az a berohadt dugattyu amit ne lehetne a fekkar behuzgalasaval kinyomni a helyerol, avagy ha megis akkor ott a csofogo sem segit max a langvago...

Az elofordulhat, hogy ha be van rohadva es a dolgozo nem figyel, akkor kipumpalja az egyik dugattyut, mig a masik a helyen marad. (na jartam igy) Ezt ugy lehet megelozni, hogy figyelni kell a fekkar huzasakor, hogy egyszerre jonnek-e ki a dugattyuk. Ha igen akkor semmi gond, ha az egyik mozdul, a masik nem akkor azt ami konnyen jar rogziteni kell elmozdulas ellen. Ha viszont figyelmetlensegbol ez mar kijott kijott akkor a nyerget szet kell szedni. Amennyiben a legtelenito oldali ragadt be akkor ez a nagyobb csecs


Egy kerdes itt azonban felmerul bennem, vagyis ha egy dugattyu ugy be van szorulva, hogy meg se moccan, akkor ott hogy jon ki az olaj mellette? Na mindegy. A lenyegen nem valtoztat, mert akkor azt szerelni kell, kulonben az egyoldalu szoritoero a tarcsat fogja deformalni. A gumigyuru csereje nem bonyolult utana, viszont a dugattyu visszahelyezese meg egy uj fejezet. Mindenesetre sok sikert!
Udv!
Zizi írt a wiki-be fékrõl,olvassátok serényen,mert egyre mérgesebb
A lényeg,h leveszed a féknyerget, a féket nyomkodva kinyomod a munkahengereket,ameddig lehet,Ha be vannak ragadva,akkor nagyon óvatosan csõszerelõ fogóval folyamatosan forgatva ki lehet szedni,de vigyázz,h csak a bemarás fölötti vékony támaszkodórészt fogd +,mert ha megkaristolod az illesztett rész,akkor b*szhatod.Ha esetleg akarsz venni új munkahengereket,vidd a régit is,rám is majdnem rámsóztak kanunit,az pediglen asszem 2mm-rel nagyobb átmérõjû.

A lényeg,h leveszed a féknyerget, a féket nyomkodva kinyomod a munkahengereket,ameddig lehet,Ha be vannak ragadva,akkor nagyon óvatosan csõszerelõ fogóval folyamatosan forgatva ki lehet szedni,de vigyázz,h csak a bemarás fölötti vékony támaszkodórészt fogd +,mert ha megkaristolod az illesztett rész,akkor b*szhatod.Ha esetleg akarsz venni új munkahengereket,vidd a régit is,rám is majdnem rámsóztak kanunit,az pediglen asszem 2mm-rel nagyobb átmérõjû.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Hát ez van öregem.Meiki írta:Hála az égen most hogy megcsináltam a fékoljatartály alján a szivárgást felül elkezdett szivárogni. Vettem bele egy gumit és még jobban szivárog.Ráadásul most elkezdett szivárogni a fõfékmunkahengernél is.
Rettentõ boldogsággal töltött el a dolog amikor megláttam. És örömömre most már végleg tönkrevágta a féklámpakapcsolómat.
Szóval nagyon boldog vagyok hogy ilyen jó minõségüek az utángyártott alkatrészek.


Komolyan mondom, ha végre sikerül megcsinálni a fõfékhengert, írok róla egy cikket.

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég