Sziasztok,
szeretnem megosztani a sajat tapasztalatomat a kis lackerekkel.
Egy teljesen felujitott ETZ 251-sem van (kb 2300km futottam ra a teljes felujitas utan).
Most a „teli“ idogben volt idom experimentalni es eszt tapaszaltam:
Mikor megvettem a motrot 16 -os fogaskerek volt rajta es mivel egyaltalan nem viszem terepre es dombok sincsekek felvideken rogton lecsereltem. Igaz bivaly eros volt szinte egykereken indultam de feleslegesen kiporgette a motrot.
Utanna 19-re csereltem es ez meg is felelt mivel altalaban egyedul motorozom. De ez a kis lanckerek megfelelt ket szemely alatt is.
Altalaban 90-100km/h tempoval jarom, ezert szerettem volna picit nyugodtabb fordulatszamot elerni az adott sebessegnel. Igy hat kiprobaltam a 22 -es fogaskereket. 
Hat az indulasnal szuper volt 1, 2, 3, 4 (szep nyugott hosszu fokozatok ahogy szeretnem) csak hogy a 5nel elfogyott az ero. Meg persze en is rafagytam a motorra mivel csupan +2 fok volt tegnap.
En 186cm magas vagyok es kb 105kg szoval az en termetemhez hasonloaknak egyaltalan nem ajanlom a 22 -es fogaskereket. Viszont egy ismerosom aki alig van70kg nagyon megvan elegedve a 22-el.
Szoval ha valaki kisseb termetu ezek szerint tobb fogu fogaskereket is hasznalhat  

 .
 
A kovetkezo tervem a 20s lesz. Lehet meg a kovi honapban beszerzem es ha bevallik mar nem experimentallok tovabb.
 
Szerintetek a 90-100 km/h-nal milyen fordulattal kellene porognie a motornak hogy a fogyasztasa az idealishoz kozeledjen?
 
Udvozlettel,
Falatka