Küllőkolcsot tudsz csinálni,szelepszárból! Levágod a tányér részt,bevágsz flexel a szár végébe olyan szélességben amilyen kell,és kész!zsakfos írta:Eddig mindig a legolcsóbb láncot vettem a piacon,de most vettem egy nagy levegőt és úgy döntöttem,beruházok egy drágábbra.
Érdemes?
Amúgy milyet ajánlotok?
Na meg még egy kérdés.
Küllőkulcsot hol és milyet érdemes venni?
Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
- MZ-d típusa: Simson
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
hell írta:KOYO De a FAG sem rossz választás.
Inkább FAG helyett SKF
KOYO,SKF ezek jó márkák.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Keresgetek kutatgatok,de persze hogy nincs olyan webshop ahol minegyik dolgot megvehetném
Vagy lánckerék van vagy lánc.
De mindkettő nincs.Vagy nem DID 428H lesz,hanem valami más.
Vagy lánckerék van vagy lánc.
De mindkettő nincs.Vagy nem DID 428H lesz,hanem valami más.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
KOYO De a FAG sem rossz választás.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Oké.Köszi.Akkor indul a pénzköltés
Jó kis kiadás lesz.
Ja meg ha már szétdobtam a hátulját,hát persze hogy ahogy nézem a csapágyak is cserére szorulnak.
Viszont nekem csak 3 van,nem mint az Etz-ben a 4
Milyen csapágy legyen.SKF vagy FAG? Vagy milyen?
Jó kis kiadás lesz.
Ja meg ha már szétdobtam a hátulját,hát persze hogy ahogy nézem a csapágyak is cserére szorulnak.
Viszont nekem csak 3 van,nem mint az Etz-ben a 4
Milyen csapágy legyen.SKF vagy FAG? Vagy milyen?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hát igen ez megszolgálta az idejét...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az!zsakfos írta: Hátsó lánckerekem ilyen:
Vélemény?
Csere?
Erre ne rakj már új láncot............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
DID 428H-t használok régóta, jóféle.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Eddig mindig a legolcsóbb láncot vettem a piacon,de most vettem egy nagy levegőt és úgy döntöttem,beruházok egy drágábbra.
Érdemes?
Amúgy milyet ajánlotok?
Na meg még egy kérdés.
Küllőkulcsot hol és milyet érdemes venni?
Érdemes?
Amúgy milyet ajánlotok?
Na meg még egy kérdés.
Küllőkulcsot hol és milyet érdemes venni?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én azt raknám. 5. ben erősebb lesz kicsit, de így is lazán túlléped a max engedélyezett sebességet a közutakon az üzemi fordulatszám tartományban.Apa66 írta:
Szia!
85 Kg vagyok és rendszeresen viszek utast.
Akkor a 19 fogú lánckereket rakjam fel?
András
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szia!MrDok írta:Rakottan, utassal 19.Apa66 írta:Sziasztok!
250-es ETZ 21-es kis lánckerékkel 5.-ben erőtlen.
Milyenre cseréljem? Gyári 19-es re, vagy a 20-as is jó lesz?
András
Szólóban, kisebb csomaggal 20.
Persze az sem mindegy hány kiló vagy. Régebben alattam is jó volt a 21-es, azóta felszedtem pár kilót, most már nem jó........
85 Kg vagyok és rendszeresen viszek utast.
Akkor a 19 fogú lánckereket rakjam fel?
András
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszi!KILL3R etz írta:Én bakelit, és láncvédő gumik nélkül használom már 4 éve. Egy jó teflonos spray (Motul, Valvoline) kb 500 km-t bír száraz időben. (Esőben, porban, sárban akár 50 km alatt kifényesedik)
Kopni gyorsabban kopik természetesen, 30-35e km-enként szoktam láncszettet cserélni (DID 428H)
Nem jellemző, hogy behordja a dolgokat, szóval nem tud ott bent sok kárt okozni.
@Stephanus: igazából dizájn. Lehet, hogy megcsinálom, bár még csak körvonalazódik a terv, annak lenne a része. Kis festés, ez-az.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az csak 89fok volt.MrDok írta:Szerintem tudsz! Videó is van róla......sunbim írta:Jja, legolcsóbb tuning a súly csökkentés!
Utánna az áttétel növelés. Nekem 18-as van fent elöl.
Persze ezzel sem tudok függőlegest mászni.
A kettőötvenesnek is vannak határai!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szerintem tudsz! Videó is van róla......sunbim írta:Jja, legolcsóbb tuning a súly csökkentés!
Utánna az áttétel növelés. Nekem 18-as van fent elöl.
Persze ezzel sem tudok függőlegest mászni.
A kettőötvenesnek is vannak határai!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Jja, legolcsóbb tuning a súly csökkentés!
Utánna az áttétel növelés. Nekem 18-as van fent elöl.
Persze ezzel sem tudok függőlegest mászni.
A kettőötvenesnek is vannak határai!
Utánna az áttétel növelés. Nekem 18-as van fent elöl.
Persze ezzel sem tudok függőlegest mászni.
A kettőötvenesnek is vannak határai!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Rakottan, utassal 19.Apa66 írta:Sziasztok!
250-es ETZ 21-es kis lánckerékkel 5.-ben erőtlen.
Milyenre cseréljem? Gyári 19-es re, vagy a 20-as is jó lesz?
András
Szólóban, kisebb csomaggal 20.
Persze az sem mindegy hány kiló vagy. Régebben alattam is jó volt a 21-es, azóta felszedtem pár kilót, most már nem jó........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
250-es ETZ 21-es kis lánckerékkel 5.-ben erőtlen.
Milyenre cseréljem? Gyári 19-es re, vagy a 20-as is jó lesz?
András
250-es ETZ 21-es kis lánckerékkel 5.-ben erőtlen.
Milyenre cseréljem? Gyári 19-es re, vagy a 20-as is jó lesz?
András
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ja tényleg. Már rémlik a blokk-bibi. Volt már erről szó.KILL3R etz írta:Sajnos nincs választásom, ki van vágva a blokk hátuljából a láncvédő gumi "csecse"Stephanus írta:
De miért jó lánvédő nélkül közlekedni? Ennyit elmegyek a 2500Ft-os lánccal úgy, hogy olcsó zsír-sprayel fújom le 2000-3000km-enként. (Ha épp el nem felejtem)
Amúgy megnézném azt a 2500Ft-os láncot, ami 5000km-nél többet bírna alattam...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sajnos nincs választásom, ki van vágva a blokk hátuljából a láncvédő gumi "csecse"Stephanus írta:
De miért jó lánvédő nélkül közlekedni? Ennyit elmegyek a 2500Ft-os lánccal úgy, hogy olcsó zsír-sprayel fújom le 2000-3000km-enként. (Ha épp el nem felejtem)
Amúgy megnézném azt a 2500Ft-os láncot, ami 5000km-nél többet bírna alattam...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A 250-esen megszűnte magát a kmóra meghajtás..... bowden rendben, gondolom ez a cucc szállt el:
http://www.mofaker.hu/termek/Km-Meghajt ... TZ__300940
Ebből érdemes, szabad utángyártottat venni?
http://www.mofaker.hu/termek/Km-Meghajt ... TZ__300940
Ebből érdemes, szabad utángyártottat venni?
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
De miért jó lánvédő nélkül közlekedni? Ennyit elmegyek a 2500Ft-os lánccal úgy, hogy olcsó zsír-sprayel fújom le 2000-3000km-enként. (Ha épp el nem felejtem)KILL3R etz írta:Én bakelit, és láncvédő gumik nélkül használom már 4 éve. Egy jó teflonos spray (Motul, Valvoline) kb 500 km-t bír száraz időben. (Esőben, porban, sárban akár 50 km alatt kifényesedik)
Kopni gyorsabban kopik természetesen, 30-35e km-enként szoktam láncszettet cserélni (DID 428H)
Nem jellemző, hogy behordja a dolgokat, szóval nem tud ott bent sok kárt okozni.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én bakelit, és láncvédő gumik nélkül használom már 4 éve. Egy jó teflonos spray (Motul, Valvoline) kb 500 km-t bír száraz időben. (Esőben, porban, sárban akár 50 km alatt kifényesedik)
Kopni gyorsabban kopik természetesen, 30-35e km-enként szoktam láncszettet cserélni (DID 428H)
Nem jellemző, hogy behordja a dolgokat, szóval nem tud ott bent sok kárt okozni.
Kopni gyorsabban kopik természetesen, 30-35e km-enként szoktam láncszettet cserélni (DID 428H)
Nem jellemző, hogy behordja a dolgokat, szóval nem tud ott bent sok kárt okozni.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Lehet, hogy volt már, de a láncvédő gumik mennyire szükségesek az ETZ-re? Úgy értem, hogy gyakori láncspray-zés mellett van-e más negatívuma a hiányuknak? Gondolok itt a hajtó lánckerék tömítettségére a blokknál.
Köszi!
Lehet, hogy volt már, de a láncvédő gumik mennyire szükségesek az ETZ-re? Úgy értem, hogy gyakori láncspray-zés mellett van-e más negatívuma a hiányuknak? Gondolok itt a hajtó lánckerék tömítettségére a blokknál.
Köszi!
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ha jól emlékszem a meghajtó kereket egy biztositó gyűrű tartja a helyén. Azt kell kipattintani és lecsúszik a fogaskerék.djtoma írta:Azt szeretném megkérdezni hogy MZ TS 125 motorom van és a hátsó kis fogaskereket ami a kilométerórának van a kereken rögzítve,azz hogyan tudnám lecserélni?Mi tartja azt a helyén?
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Azt szeretném megkérdezni hogy MZ TS 125 motorom van és a hátsó kis fogaskereket ami a kilométerórának van a kereken rögzítve,azz hogyan tudnám lecserélni?Mi tartja azt a helyén?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
sziasztok , azt kérdezném hogy a PEREGGYESNEK hátsó lánckerékben 1 vagy 2 csapágy van? üdv. juragy
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok,
igeretemhez huen kiprobaltam a 20-as fogaskereket. Roviden, szamomra tokeletes. Nagyon hideg volt kb 10km hajtottam le vele.
90km/h-nal cca 4200 fordulat nyugodt motorozas. Ha jobb ido lesz majd irok a hosszu tavu tapasztalatomrol.
Udvozlettel,
Falatka
igeretemhez huen kiprobaltam a 20-as fogaskereket. Roviden, szamomra tokeletes. Nagyon hideg volt kb 10km hajtottam le vele.
90km/h-nal cca 4200 fordulat nyugodt motorozas. Ha jobb ido lesz majd irok a hosszu tavu tapasztalatomrol.
Udvozlettel,
Falatka
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ezt gondold át még egyszer: áttételekről beszélünk. Olyan nincs, hogy jobban gyorsul, de a végsebesség megmarad. Olyan van, hogy optimális kompromisszum a kettő között. Általában a gyártók is erre törekszenek...dkari írta:Sziasztok!
Érdekelne a véleményetek esetleg tapasztalat (ha van valakinek) hátsó kerék méretével kapcsolatban.
Van e különbség egy hátul 18-as vagy 16-os kerékkel szerelt motor között?
Gondolok arra ha a 18-as kerék mondjuk 20-as első lánckerékkel vagy a 16-os kerék 20-as lánckerékkel lehet optimálisabb.
Kisebb hátsó kerékkel esetleg rugalmasabb lehet, viszont a nagyobb lánckerék miatt a végsebesség megmarad.....
Szerk: elméletben a nagyobb első lánckerék ideálisabb, mert kisebb ívben töri meg a láncot, de nagyobb terhelést ad a kihajtás oldali csapágynak. Fentiek miatt én a 16-os hátsó felnit preferálom, pláne mert a peregyen gyárilag az van. )
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Érdekelne a véleményetek esetleg tapasztalat (ha van valakinek) hátsó kerék méretével kapcsolatban.
Van e különbség egy hátul 18-as vagy 16-os kerékkel szerelt motor között?
Gondolok arra ha a 18-as kerék mondjuk 20-as első lánckerékkel vagy a 16-os kerék 20-as lánckerékkel lehet optimálisabb.
Kisebb hátsó kerékkel esetleg rugalmasabb lehet, viszont a nagyobb lánckerék miatt a végsebesség megmarad.....
Érdekelne a véleményetek esetleg tapasztalat (ha van valakinek) hátsó kerék méretével kapcsolatban.
Van e különbség egy hátul 18-as vagy 16-os kerékkel szerelt motor között?
Gondolok arra ha a 18-as kerék mondjuk 20-as első lánckerékkel vagy a 16-os kerék 20-as lánckerékkel lehet optimálisabb.
Kisebb hátsó kerékkel esetleg rugalmasabb lehet, viszont a nagyobb lánckerék miatt a végsebesség megmarad.....
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ha minden igaz mar most hetvegere meglesz a 20s fogaskerek (nagyon kivancsi vagyok ).tiger1342 írta:Bár nekem peregyesem van, de én is 20-ast vettem ősszel. 19 volt rajta, szétpörögte magát. Vettem 21-et, de 2 személlyel már kínlódott. Most kaptam 20-ast, még nem raktam be, de bizakodom! )falatka írta: Koszonom a hozzaszolasokat.
Hat nekem 5 000 felett elegge uvolto a hangja. De ezek szerint ez a valodi MZ hang
Ha majd sikerul lecserelnem 20sra tuti irok a forumra.
Udvozlettel,
Falatka
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Bár nekem peregyesem van, de én is 20-ast vettem ősszel. 19 volt rajta, szétpörögte magát. Vettem 21-et, de 2 személlyel már kínlódott. Most kaptam 20-ast, még nem raktam be, de bizakodom! )falatka írta: Koszonom a hozzaszolasokat.
Hat nekem 5 000 felett elegge uvolto a hangja. De ezek szerint ez a valodi MZ hang
Ha majd sikerul lecserelnem 20sra tuti irok a forumra.
Udvozlettel,
Falatka
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
KILL3R etz írta:sunbim írta:" ... jó lesz a 20 fogas. ,,
Arra elfér egy pár overál!
Rántva gondoltam, családi vacsorára...
Johet a 20 fogasos
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
sunbim írta:" ... jó lesz a 20 fogas. ,,
Arra elfér egy pár overál!
Rántva gondoltam, családi vacsorára...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Koszonom a hozzaszolasokat.tiger1342 írta:Szia!falatka írta:
Szerintetek a 90-100 km/h-nal milyen fordulattal kellene porognie a motornak hogy a fogyasztasa az idealishoz kozeledjen?
Udvozlettel,
Falatka
A fogyasztási és teljesítmény görbe alapján 5250-es fordulat az ideális a motornak, ezért ezt kell megcéloznod az áttétellel a legjobb fogyasztáshoz:
Hat nekem 5 000 felett elegge uvolto a hangja. De ezek szerint ez a valodi MZ hang
Ha majd sikerul lecserelnem 20sra tuti irok a forumra.
Udvozlettel,
Falatka
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
" ... jó lesz a 20 fogas. ,,
Arra elfér egy pár overál!
Arra elfér egy pár overál!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2014.01.22. 20:51-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A gyári -1 fog általában be szokott jönni vegyes használatra. Tehát 251-re jó lesz a 20 fogas.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szia!falatka írta:
Szerintetek a 90-100 km/h-nal milyen fordulattal kellene porognie a motornak hogy a fogyasztasa az idealishoz kozeledjen?
Udvozlettel,
Falatka
A fogyasztási és teljesítmény görbe alapján 5250-es fordulat az ideális a motornak, ezért ezt kell megcéloznod az áttétellel a legjobb fogyasztáshoz:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok,
szeretnem megosztani a sajat tapasztalatomat a kis lackerekkel.
Egy teljesen felujitott ETZ 251-sem van (kb 2300km futottam ra a teljes felujitas utan).
Most a „teli“ idogben volt idom experimentalni es eszt tapaszaltam:
Mikor megvettem a motrot 16 -os fogaskerek volt rajta es mivel egyaltalan nem viszem terepre es dombok sincsekek felvideken rogton lecsereltem. Igaz bivaly eros volt szinte egykereken indultam de feleslegesen kiporgette a motrot.
Utanna 19-re csereltem es ez meg is felelt mivel altalaban egyedul motorozom. De ez a kis lanckerek megfelelt ket szemely alatt is.
Altalaban 90-100km/h tempoval jarom, ezert szerettem volna picit nyugodtabb fordulatszamot elerni az adott sebessegnel. Igy hat kiprobaltam a 22 -es fogaskereket.
Hat az indulasnal szuper volt 1, 2, 3, 4 (szep nyugott hosszu fokozatok ahogy szeretnem) csak hogy a 5nel elfogyott az ero. Meg persze en is rafagytam a motorra mivel csupan +2 fok volt tegnap.
En 186cm magas vagyok es kb 105kg szoval az en termetemhez hasonloaknak egyaltalan nem ajanlom a 22 -es fogaskereket. Viszont egy ismerosom aki alig van70kg nagyon megvan elegedve a 22-el.
Szoval ha valaki kisseb termetu ezek szerint tobb fogu fogaskereket is hasznalhat .
A kovetkezo tervem a 20s lesz. Lehet meg a kovi honapban beszerzem es ha bevallik mar nem experimentallok tovabb.
Szerintetek a 90-100 km/h-nal milyen fordulattal kellene porognie a motornak hogy a fogyasztasa az idealishoz kozeledjen?
Udvozlettel,
Falatka
szeretnem megosztani a sajat tapasztalatomat a kis lackerekkel.
Egy teljesen felujitott ETZ 251-sem van (kb 2300km futottam ra a teljes felujitas utan).
Most a „teli“ idogben volt idom experimentalni es eszt tapaszaltam:
Mikor megvettem a motrot 16 -os fogaskerek volt rajta es mivel egyaltalan nem viszem terepre es dombok sincsekek felvideken rogton lecsereltem. Igaz bivaly eros volt szinte egykereken indultam de feleslegesen kiporgette a motrot.
Utanna 19-re csereltem es ez meg is felelt mivel altalaban egyedul motorozom. De ez a kis lanckerek megfelelt ket szemely alatt is.
Altalaban 90-100km/h tempoval jarom, ezert szerettem volna picit nyugodtabb fordulatszamot elerni az adott sebessegnel. Igy hat kiprobaltam a 22 -es fogaskereket.
Hat az indulasnal szuper volt 1, 2, 3, 4 (szep nyugott hosszu fokozatok ahogy szeretnem) csak hogy a 5nel elfogyott az ero. Meg persze en is rafagytam a motorra mivel csupan +2 fok volt tegnap.
En 186cm magas vagyok es kb 105kg szoval az en termetemhez hasonloaknak egyaltalan nem ajanlom a 22 -es fogaskereket. Viszont egy ismerosom aki alig van70kg nagyon megvan elegedve a 22-el.
Szoval ha valaki kisseb termetu ezek szerint tobb fogu fogaskereket is hasznalhat .
A kovetkezo tervem a 20s lesz. Lehet meg a kovi honapban beszerzem es ha bevallik mar nem experimentallok tovabb.
Szerintetek a 90-100 km/h-nal milyen fordulattal kellene porognie a motornak hogy a fogyasztasa az idealishoz kozeledjen?
Udvozlettel,
Falatka
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Pont fordítva... Ha nagyobb a kislánckerék, akkor csökken a két lánckerék közötti átmérő különbség, tehát kisebb lesz az áttétel.szketo írta: Szia! Igen számít a fog szám.Azt olvastam kb:1-fog 5Km/óra.A 16-fogas általában az oldalkocsis használatban kell.Lassabb de, ugyanakkor erősebb lesz a géped.Szóló MZ vagy ETZ van??. .Mert ezeken a 16-fognál jóval több fogszámút használunk.PL:nekem a kicsi 20 fogas.
Ebből következően, nagyobb első lánckerékkel gyorsabb, de kevésbé dinamikus lesz a motorod. Ki kell próbálni, hogy melyik a jobb.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Te 125-ösre kérdezted nem?
Ha jó erőben van a blokk és kiforog vele szépen akkor jó,kisebb fordulaton fogja tartani az utazó tempót,de picit biztos lomhábban fog gyorsulni.
Nekem (250) 17-es volt rajta mikor megvettem piszok jól gyorsult előzésnél is könnyebben felpörgött,vettem rá gyári 19-est lomhább lett,eleinte fura volt,de a fogyasztásom csökkent és utazó tempót sokkal nyugodtabban viszi.
Ha jó erőben van a blokk és kiforog vele szépen akkor jó,kisebb fordulaton fogja tartani az utazó tempót,de picit biztos lomhábban fog gyorsulni.
Nekem (250) 17-es volt rajta mikor megvettem piszok jól gyorsult előzésnél is könnyebben felpörgött,vettem rá gyári 19-est lomhább lett,eleinte fura volt,de a fogyasztásom csökkent és utazó tempót sokkal nyugodtabban viszi.
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szia! Igen számít a fog szám.Azt olvastam kb:1-fog 5Km/óra.A 16-fogas általában az oldalkocsis használatban kell.Lassabb de, ugyanakkor erősebb lesz a géped.Szóló MZ vagy ETZ van??. .Mert ezeken a 16-fognál jóval több fogszámút használunk.PL:nekem a kicsi 20 fogas.Lóri írta:Sziasztok!
Nagypapámtól kaptam gyári MZ láncot. Sőt volt neki még gyári Z16-os első lánckerék, és gyári Z48-as is.
Mire lehet számítani a Z16-os lánckerékkel? eredetileg Z15 volt rajta? Számít valamit az az 1 fog?
Lóri
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Nagypapámtól kaptam gyári MZ láncot. Sőt volt neki még gyári Z16-os első lánckerék, és gyári Z48-as is.
Mire lehet számítani a Z16-os lánckerékkel? eredetileg Z15 volt rajta? Számít valamit az az 1 fog?
Lóri
Nagypapámtól kaptam gyári MZ láncot. Sőt volt neki még gyári Z16-os első lánckerék, és gyári Z48-as is.
Mire lehet számítani a Z16-os lánckerékkel? eredetileg Z15 volt rajta? Számít valamit az az 1 fog?
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A képről itélve megmerjed.Lóri írta:Sziasztok!
Még mindig lánckerék.... MZ ES 125/1 hátsó lánckereke megegyezhet a TS 125 ével????
Erről mi a véleményetek? Ez egy új lánccal használható? Megmerjem venni?
http://xmotor.hu/portal/Balatonmagyarod ... 80031.html
Köszi
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Még mindig lánckerék.... MZ ES 125/1 hátsó lánckereke megegyezhet a TS 125 ével????
Erről mi a véleményetek? Ez egy új lánccal használható? Megmerjem venni?
http://xmotor.hu/portal/Balatonmagyarod ... 80031.html
Köszi
Még mindig lánckerék.... MZ ES 125/1 hátsó lánckereke megegyezhet a TS 125 ével????
Erről mi a véleményetek? Ez egy új lánccal használható? Megmerjem venni?
http://xmotor.hu/portal/Balatonmagyarod ... 80031.html
Köszi
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szerintem is jobban jársz a hátsónál a bontottal, ha jó állapotú. Az utángyártottban nem bíznék, meg drágább is.Szőke Roland írta:Felteheted a bontottat is csak nézd meg, hogy mennyire vannak megkopva a fogak.Lóri írta:Sziasztok!
Véleményetekre volnék kíváncsi. Motoromban Mz ES 125/1 még gyári lán, és lánckerekek vannak, ezek 72 ezer km-t szaladtak. Tény, hogy a lánc nagyon meg van nyúlva, ma pedig görgődarabokat találtam a lánckeréknél elől. Ilyen futásteljesítménynél érdemes a hátsó lánckereket kicserélni? Van egy bontott hátsó lánckerekem, azt gondoltam föltenni, és egy új első lánckerékkel az új láncot. Vagy vegyek újat a hátsóból is?
Köszi a válaszokat!
Lóri
- Szőke Roland
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
- Tartózkodási hely: Maroslele
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Felteheted a bontottat is csak nézd meg, hogy mennyire vannak megkopva a fogak.Lóri írta:Sziasztok!
Véleményetekre volnék kíváncsi. Motoromban Mz ES 125/1 még gyári lán, és lánckerekek vannak, ezek 72 ezer km-t szaladtak. Tény, hogy a lánc nagyon meg van nyúlva, ma pedig görgődarabokat találtam a lánckeréknél elől. Ilyen futásteljesítménynél érdemes a hátsó lánckereket kicserélni? Van egy bontott hátsó lánckerekem, azt gondoltam föltenni, és egy új első lánckerékkel az új láncot. Vagy vegyek újat a hátsóból is?
Köszi a válaszokat!
Lóri
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég