Csak ez nem AT!Patrik írta:Itt mindíg van:
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=6445
Elektronika topik - a pokol kapuja
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia. gyárilag úgy néz ki,hogy balról kezdve:Gerjesztő biszti-2AT (T=lassú)üveg biztosíték.Azért nem egészséges erősebbetz25z írta:Ejj, most jól elszégyellgettem magamOlvasgattam a hsz-eket és megakadt a szemem amit a biztosítékokról írtatok. Szóval a gerjesztéshez (DF) csak egy 2A-es kell? Az a biztosítéktáblán melyik lesz? Balról az első? A második az micsoda? a jobb két szélső világos, hogy akku +/-. Szóval nekem mindenhol 16A-esek vannak, de mentségemre szóljon, hogy így vettem 22 évvel ezelőtt.....
berakni,mert képes ellőni az elktrónikát,ha gond van.(ne adja isten!)MZ könyv is írja,hogy csak olyanra cseréld!Érdekes hogy
motoros boltban én se kaptam,csak villanyszerelésiben!
A második az irányjelző és hátsó lámpa .Hogy a fék,vagy helyzetjelző,vagy mindkettő azt most nem tudom fejből.
Aztán akku -,és akku+.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez egy általános gyújtás modul. Suzukitól kezdve Opelen át nagyon sok autóba szerelik. Ezért elég elterjedt, és vaterán pár ezerért utánad dobjákaronpfabian írta: Erről a gyújtásról mesélj még valamit légyszimilyen típus, hogyan kötöttétek be, mi adja a jelet?

Alapesetben hall jeladóra megy, egy az egyben rá lehet kötni. Nekem is azzal menne, de a generátor zavarja a jeladót

Sajnos megszakítóval pont fordítva megy, így kellett egy tranziszor és egy ellenállás, ami invertála a jelet

Eddig meg vagyok vele elégedve. Teljesen vízálló (még a csatlakozók is), minimális áramfelvétel, áramkorlátozás is van benne (rövidzár elvileg nem teszi tönkre), és álló helyzetben leveszi a gyújtást, nem szívja az aksit.
Bekötés értelemszerűen. +12V, test, gyújtótrafó 1 -> a Hall jeladónak (esetemben megszakító) +12V , test , vezérlőjel), és egy bónusz tacho kimenet.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Erről a gyújtásról mesélj még valamit légysziTrubica írta:Köszönöm a sok segítséget! Végül is ilyen feszültség szabályzót vettem bele:
1500Ft volt. Átnéztem mindent amit mondtatok, eddig jó, de az előző fesszab szerintem kinyírta az aksimat, mert benzinkúton megálltam és már nem bírtam beindítani a gépet. Az új aksi már savazás alatt van.
Így mutat a gépben.
Érdekességnek az új gyújtás modulom. Szintén 1500, Ft audiból bontva![]()

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a sok segítséget! Végül is ilyen feszültség szabályzót vettem bele:


1500Ft volt. Átnéztem mindent amit mondtatok, eddig jó, de az előző fesszab szerintem kinyírta az aksimat, mert benzinkúton megálltam és már nem bírtam beindítani a gépet
. Az új aksi már savazás alatt van.

Így mutat a gépben.
Érdekességnek az új gyújtás modulom. Szintén 1500, Ft audiból bontva



1500Ft volt. Átnéztem mindent amit mondtatok, eddig jó, de az előző fesszab szerintem kinyírta az aksimat, mert benzinkúton megálltam és már nem bírtam beindítani a gépet


Így mutat a gépben.
Érdekességnek az új gyújtás modulom. Szintén 1500, Ft audiból bontva


-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Eredetileg az irányjelző lenne ,mármint a második balról, igen az első a gerjesztés.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sell 2015.04.07. 22:24-kor.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ejj, most jól elszégyellgettem magam
Olvasgattam a hsz-eket és megakadt a szemem amit a biztosítékokról írtatok. Szóval a gerjesztéshez (DF) csak egy 2A-es kell? Az a biztosítéktáblán melyik lesz? Balról az első? A második az micsoda? a jobb két szélső világos, hogy akku +/-. Szóval nekem mindenhol 16A-esek vannak, de mentségemre szóljon, hogy így vettem 22 évvel ezelőtt.....

-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali, mérj rá a forgórészre a csúszógyűrűknél az ellenállásának 4-5 ohm körül kell lennie, valamint testzárlatot mérj a csúszógyűrű és a vasmag között. A késes bizti is jó szerintem oda, igaz ritkán van készleten, de van 3amperes ( sötét lila színű) esetleg 4A-s (rózsaszín) vagy amit sűrűbben kapni 5A-s narancssárga.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
13 év alatt eddig nem volt! Igaz nekem csak 2 bizti van a gépben előző gazda átalakította. Teszi a dolgát...pnlaci írta:Szerencséd van ! Ne is legyen, ezt kívánom.hell írta:7,5A van benne az enyémben és a világon semmi gond vele...
86 ban ezért majdnem leéget az akkori motorom(Sümeg-Tapolca között)csak úgy füstöltem útközben.Soha nem felejtem.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerencséd van ! Ne is legyen, ezt kívánom.hell írta:7,5A van benne az enyémben és a világon semmi gond vele...
86 ban ezért majdnem leéget az akkori motorom(Sümeg-Tapolca között)csak úgy füstöltem útközben.Soha nem felejtem.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na ilyet most látok először.Nem semmi!Azért egy tipp:-Ha késesre váltottál,legalább a gerjesztőt csináldmeg úgy hogy a
2 AT üveg bizti legyen.Például mint az autóknál van az a bajonett záras bizti tartó.Az meg bízható.
A feszszabályzó nem véletlenül éget el.Azért érdemes lenne átnézni az egész rendszert mi előtt cseréled.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyári elektronikus nem volt soha. Ez is egy utángyártott. Add le a vesz.hull. gyűjtőbe és vegyél egy újat autósboltban, olvass vissza 1-2 oldalt, múlt héten volt róla szó.Trubica írta:Úgy látszik a feszültség szabályzó a ludas. Egy tranzisztor és egy csip elégett.
Szerintetek ez milyen minőségű? Érdemes megjavítani? Talán gyári lehet...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
7,5A van benne az enyémben és a világon semmi gond vele...
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sok neki az 5A.Nem véletlenül kel bele 2AT Ki kéne mérni a feszabot is,adióda hídat,is meg a Generátort.Trubica írta:5A, Késesben még nem találtam kisebbet.pnlaci írta:Milyen biztosítékod van a gerjesztésnél?
Lehet hogy a töltés bezavarja a gyújtásod,pont annyira tölt túl ami még nem lövi le a biztit.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
5A, Késesben még nem találtam kisebbet.pnlaci írta:Milyen biztosítékod van a gerjesztésnél?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Milyen biztosítékod van a gerjesztésnél?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! Megint a ti segítségeteket kérem. Ma történt velem egy érdekes dolog, de kezdem az elejéről.
Múlt év végén vettem egy 125-ös ETZ-t. Összeraktam, de nem voltam megelégedve a teljesítménnyel, ezért felújítottam a blokkot, 150-es henger, új vezetékek stb, a feszültség szabályzó maradt. Érezhető teljesítmény javulás, de az ötödiket még mindig nem bírta kipörögni.
Ma mentem vele, megálltam és valami nagyon büdösített, nem tudtam mi,de továbbmentem. A töltésjelző is halványan égett, de ha kicsit megpörgettem a motort elaludt. Ha sokat mentem alacsony fordulaton egyre erősebben kezdett világítani, de kicsit kihúzattam elmúlt. Teljesítményben nem vettem észre különbséget.
Aztán egyszercsak megállt alattam a motor. Belenéztem, az akku túlfolyóján csöpög a sav (ez volt az a büdösség az előbb). Gyertya ki, szikra van,
minden jónak néz ki. Összerakom berúgom, visszarúg. Egyszerűen nem bírtam elindítani, mert mindig visszarúgott, ilyen még sosem volt. Aztán csak valahogy beindult, de gázt adva mihelyt felpörgött elment a gyújtás. Alapjárat alatt tudtam tötyögni, de sosem értem volna haza.
Megálltam kivettem a generátor gerjesztésének a biztosítékát. Pöccre indult, és nagyon meglepődtem, mert hirtelen pörgött, és lassan is ejtette a fordulatot, eddig lomhább volt sokkal. Hazafele úgy ment mint még sosem. Ötödikben simán kipörgött. Le vagyok hűlve, hogy a generátor (vagy a fesszab) ennyit visszafogott a gépen.
Szerintetek mi lehet az oka ennek? Régebben néztem a töltést, akkor 14V volt. Feszültség szabályzóból a zöld színe van benne.
Most egy fesszab csere megoldaná a gondot, vagy új kábelek kellenek. Jó lenne ha megmaradna ez a teljesítmény
Múlt év végén vettem egy 125-ös ETZ-t. Összeraktam, de nem voltam megelégedve a teljesítménnyel, ezért felújítottam a blokkot, 150-es henger, új vezetékek stb, a feszültség szabályzó maradt. Érezhető teljesítmény javulás, de az ötödiket még mindig nem bírta kipörögni.
Ma mentem vele, megálltam és valami nagyon büdösített, nem tudtam mi,de továbbmentem. A töltésjelző is halványan égett, de ha kicsit megpörgettem a motort elaludt. Ha sokat mentem alacsony fordulaton egyre erősebben kezdett világítani, de kicsit kihúzattam elmúlt. Teljesítményben nem vettem észre különbséget.
Aztán egyszercsak megállt alattam a motor. Belenéztem, az akku túlfolyóján csöpög a sav (ez volt az a büdösség az előbb). Gyertya ki, szikra van,
minden jónak néz ki. Összerakom berúgom, visszarúg. Egyszerűen nem bírtam elindítani, mert mindig visszarúgott, ilyen még sosem volt. Aztán csak valahogy beindult, de gázt adva mihelyt felpörgött elment a gyújtás. Alapjárat alatt tudtam tötyögni, de sosem értem volna haza.
Megálltam kivettem a generátor gerjesztésének a biztosítékát. Pöccre indult, és nagyon meglepődtem, mert hirtelen pörgött, és lassan is ejtette a fordulatot, eddig lomhább volt sokkal. Hazafele úgy ment mint még sosem. Ötödikben simán kipörgött. Le vagyok hűlve, hogy a generátor (vagy a fesszab) ennyit visszafogott a gépen.

Szerintetek mi lehet az oka ennek? Régebben néztem a töltést, akkor 14V volt. Feszültség szabályzóból a zöld színe van benne.
Most egy fesszab csere megoldaná a gondot, vagy új kábelek kellenek. Jó lenne ha megmaradna ez a teljesítmény

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezt tekintsd húsvéti ajándéknak!z25z írta:MrDok-nál volt a megoldás!
Bogarat ültettél a fülembe a vezetékek oxidációjával. Az igaz, hogy a nagyja vezetékeket átnéztem, csiszolgattam, forrasztottam is a generátornál a W-t, akkusarukat. Utolsó kínomban fújtam egy kis WD40-et a diódahídnál lévő csatlakozókhoz. S lőn töltés.....14,4 V, terhelésen (lámpa, féklámpa, index) 13,2V
Szóval köszi mindenkinek, hogy próbáltatok segíteni. Az akkutöltő is egész jónak bizonyul. Mintha érzékelné a kapacitást, mert kb. 1 A-rel kezdett tölteni és szépen leesett a végére, a feszültség a töltés kezdetén 13 a végére majd 16 V-ot mutatott, de abszolut nem melegedett az aksi, még csak langyos se volt.

Általában úgy indul neki az egyszeri MZ-s, hogy "az ÉN motorom, nincs semmi baja, ezer éve használom, mindig ment ahogy kell". Aztán mikor jobban belenéz, kiderül hogy a gyári saruk kilazultak, esetleg elolvadtak, lóg egy két vezetéken a saru, úgy 2 szálon, a gyári gyertyapipa 10x-es ellenállású, a gyertyakábel bele elégett már, nem mindegy hogyan fordítom a gyújtáskulcsot, mert ha balra húzom van szikra, ha jobbra lököm nincs (persze gyújtás állásban), stb.
Aztán mire ez mind megigazításra kerül, kiderül hogy stabilabb az alapjárat, nem hagy ki a gyújtás, van rendes lámpa, szól a duda, és a töltés is helyrejött, és még a kamera felvételében sincs benne az a szép zizegős hang, amivel tudod, hogy épp mennyi a motor fordulatszáma, és nem nyomja el a szélzaj.

Szóval itt a tél (vagy tavasz, vagy mi) akinek valami nem kóser, az nézze át a tyúkbeleket!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na tessék és még mondták a 14,4V sok ezeknek az aksiknak. 

- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Legalább ez a húsvét is jól kezdődik.z25z írta:MrDok-nál volt a megoldás!
Bogarat ültettél a fülembe a vezetékek oxidációjával. Az igaz, hogy a nagyja vezetékeket átnéztem, csiszolgattam, forrasztottam is a generátornál a W-t, akkusarukat. Utolsó kínomban fújtam egy kis WD40-et a diódahídnál lévő csatlakozókhoz. S lőn töltés.....14,4 V, terhelésen (lámpa, féklámpa, index) 13,2V
Szóval köszi mindenkinek, hogy próbáltatok segíteni. Az akkutöltő is egész jónak bizonyul. Mintha érzékelné a kapacitást, mert kb. 1 A-rel kezdett tölteni és szépen leesett a végére, a feszültség a töltés kezdetén 13 a végére majd 16 V-ot mutatott, de abszolut nem melegedett az aksi, még csak langyos se volt.

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
MrDok-nál volt a megoldás! 
Bogarat ültettél a fülembe a vezetékek oxidációjával. Az igaz, hogy a nagyja vezetékeket átnéztem, csiszolgattam, forrasztottam is a generátornál a W-t, akkusarukat. Utolsó kínomban fújtam egy kis WD40-et a diódahídnál lévő csatlakozókhoz. S lőn töltés.....14,4 V, terhelésen (lámpa, féklámpa, index) 13,2V
Szóval köszi mindenkinek, hogy próbáltatok segíteni. Az akkutöltő is egész jónak bizonyul. Mintha érzékelné a kapacitást, mert kb. 1 A-rel kezdett tölteni és szépen leesett a végére, a feszültség a töltés kezdetén 13 a végére majd 16 V-ot mutatott, de abszolut nem melegedett az aksi, még csak langyos se volt.

Bogarat ültettél a fülembe a vezetékek oxidációjával. Az igaz, hogy a nagyja vezetékeket átnéztem, csiszolgattam, forrasztottam is a generátornál a W-t, akkusarukat. Utolsó kínomban fújtam egy kis WD40-et a diódahídnál lévő csatlakozókhoz. S lőn töltés.....14,4 V, terhelésen (lámpa, féklámpa, index) 13,2V
Szóval köszi mindenkinek, hogy próbáltatok segíteni. Az akkutöltő is egész jónak bizonyul. Mintha érzékelné a kapacitást, mert kb. 1 A-rel kezdett tölteni és szépen leesett a végére, a feszültség a töltés kezdetén 13 a végére majd 16 V-ot mutatott, de abszolut nem melegedett az aksi, még csak langyos se volt.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na jó hadjuk!
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csak kicsit van ráírva hogy ETZ!!!hell írta:Micsoda? A trabijé az mecseki féle vagy mi? Valamiről le maradtam vagy...? De lehet csak nem iszok rendesen...![]()

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Micsoda? A trabijé az mecseki féle vagy mi? Valamiről le maradtam vagy...? De lehet csak nem iszok rendesen...



- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet hogy nem a legszebb,legolcsóbb,de ezt vágták hozzám a boltban.
És 1800 körül már leadja a max.áramot,3800 nál leszabályoza.Mint a nagykönyvben.

És 1800 körül már leadja a max.áramot,3800 nál leszabályoza.Mint a nagykönyvben.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na ezt sem tudtam hogy ez a mecseki féle.pnlaci írta:Amit a Zsaki demonstrált.hell írta:Melyik az a mecseki féle?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Amit a Zsaki demonstrált.hell írta:Melyik az a mecseki féle?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Melyik az a mecseki féle?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát nem irigyellek! Tavaly én is így jártam.De már le írtam neked ezt! Ozt mindenki lefikázta.z25z írta:Köszi a tippeket.
Igen, első körben én is kontaktra gondoltam ezért átnézegettem, csiszoltam, és amit úgy láttam, hogy szükséges újraforrasztottam. Azért nem gondolnék már kontakthibára, mert a gyári mechanikus az meg túltölt. (14,6-15,8) Ha minden fogyasztót ráteszek akkor 13,3. Az akku 9Ah, gondoltam az az 1 Ah talán nem oszt, nem szoroz....
Én is meg őrültem,míg rá nem jöttem.Kínomba be mértem a hidat,a generátort,új akut vettem,ami a szavidő után beszart...
Szóval én meg vettem a Mecseki féle (álítólag szar!)feszabot,és azóta minden hapy!!!
A többit rád bízom.
ui: szerintem is jó a töltő,csak figyeld nehogy túl melegedjen.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi a tippeket.
Igen, első körben én is kontaktra gondoltam ezért átnézegettem, csiszoltam, és amit úgy láttam, hogy szükséges újraforrasztottam. Azért nem gondolnék már kontakthibára, mert a gyári mechanikus az meg túltölt. (14,6-15,8) Ha minden fogyasztót ráteszek akkor 13,3. Az akku 9Ah, gondoltam az az 1 Ah talán nem oszt, nem szoroz....
Igen, első körben én is kontaktra gondoltam ezért átnézegettem, csiszoltam, és amit úgy láttam, hogy szükséges újraforrasztottam. Azért nem gondolnék már kontakthibára, mert a gyári mechanikus az meg túltölt. (14,6-15,8) Ha minden fogyasztót ráteszek akkor 13,3. Az akku 9Ah, gondoltam az az 1 Ah talán nem oszt, nem szoroz....
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha már ennyire belemerültél, és 2 fesszab is hasonló értéket produkál, rá kéne nézni egyéb kapcsolódó dolgokra.z25z írta:Fiuk! Az lenne a kérdésem,........................
- Generátor csatlakozásai
- vezetékek, saruzás
- egyenirányító
-bizti tábla környéke
Nem mai vasak ezek, észrevétlenül is elromlanak/kopnak a kontaktok, aztán csodálkozik az ember fia hogy miért nem jó......
A töltőt meg használd nyugodtan. Nem állandóan akarod tölteni vele, csak alkalmilag, jóaz.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A teszkós autótöltő szerintem nem tud olyan kis áramerősséggel dolgozni, ami nem durrantja el a motorod akkuját. Nem véletlenül írták rá hogy 10 Ah-tól fölfele.z25z írta:Fiuk! Az lenne a kérdésem, hogy ezek a mai akkutöltők hogy működnek? Hirtelen felindulásból vettem egy teszkós csodaszart (tudom, itt basztam el, de remélhetőleg arra a pár alkalomra, amikor ténylegesen szükséges lesz elég, nem volt kedve a pénztárcámnak beruházni egy normálisabb 15 000-től a csillagos ég kategóriára)
Szóval a fesszabályzós kísérleteim alatt jól lemerítettem az új akkut. Na most ez olyan, hogy 12 V 10-60 Ah-a akkukig használható. Kérdés: honnan tudja a töltő, hogy mekkora akkut szeretnék tölteni vele, ha nincs semmi szabályzó rajta csak egy normál/gyorstöltés kapcsoló meg egy ampermérő. Na mondjuk ezt sem értem, mert egy vonalon dupla skála. Nagyjából úgy kell elképzelni, mint egy kilométer órát ahol a mutató állásánál felül km/h ban adja a számozást, alul meg mph-ban. Itt vajon mi ez?
Amúgy az égig érő fasz szopogatását még nem hagytam abba (mert olyan jól esik). Egyszerűen nem találok sehol normális fesszabályzót. Unix, bárdi, kisebb autósboltok kilőve. Nem foglalkoznak régi és "keleti" tipushoz valóval. Csak belső fesszabokat árulnak, olyat, ami generátorra szerelhető szénkefetartóval stb és kb. 8-15.000 ig áron.
Nagy nehezen vettem a jenei autósboltban egy francia gyártmányú ladába valót, (1400 Ft) aminek két kivezetése van plusz a felfogató nyúlványai a test. Na mondom happy jó lesz ez. Betettem hát a töltés elég gyér 12,8-13,2 V.
Agyam felbasz, újabb autókázás (össz 115 km a városban a szájbalökött fesszab keresés miatt).
Nahh egyik helyről jól elküldtek a halál faszára a kérésemmel, de azért voltak annyira jó fejek, hogy búcsúzóul csak adtak egy garázsbolt címet ahol kimondottan LADA cuccok vannak.
Ó, mennyei boldogság 1000 magyar forint szgyéláju v RUSZKII.
Ez is kétpólusú műanyag házban és két oldalra két fémláb a felfogatáshoz (nyilván ezek leszenk a test....)
Na háttámla, ülés sokadjára le. Próba: 15,2 V... fordulatszám emelkedésével egyenesen arányosan a feszültség is nő. 17 V és 4500 as f/p nél lekapcsoltam a gyújtást és gondolkoztam, hogy belerúgjak, felgyújtsam, vagy csak simán lehugyozzam az egészet....
Nem hiába csak fasza gyerekek voltak ezek a keleti blokkban, régi mechanikus vissza.
Este mondom, mit veszthetünk szétszedem megnézem ugyan hogy néz ki belülről. Na itt jött egy jókora pofára esés: a műanyagból kijövő felfogatás mindkét oldalon 1-1 fémláb, de az egyik el van szigetelve a fesszabtól. Én meg csak annál a lábnál rögzítettem. Isteni szikra, hogy hát itt van az a kurva kutya elásva, nem volt test mert a másik felfogatásnál kellett volna rögzíteni.
Reggel-hajnal 5 órakor csukott szemmel rutinból ülés/háttámla stb. Bekötöm Jééééé végre szabályoz, minden fordulaton stabil érték: ja 12,7 V !!!
Álltam 2-3 percig csendben átszellemült ábrázattal és gondolkoztam: ha még innék, akkor most elrongyolnék a sarki becsületsüllyesztőbe és többet innék, mint egy kozák lovashadosztály lovakkal együtt. De mivel ez már nem opció így irgalmatlan zabálással vezettem le a bánatom.
Most ott tartok, hogy az akkut kellene feltölteni, meg visszatettem a francia csodát az legalább kb. 13V-tal töltöget.
Bocsánat, hogy hosszú lett, de ki kellett írnom magamból különben vagy pszichiáterhez megyek vagy arccal a vasútnak
Motorosboltban szokott lenni elektronikus töltő ~4000 Ft körül, úgy néz ki mint egy nagyobb hálózati adapter, az való a 10 Ah alatti akkukhoz.
A hasonló kinézetű "csepptöltő" megint más, azzal napokat várhatsz míg feltöltődik az akku, csak téli karbantartásra (ill. a használati utasítást követve, folyamatosan bedugva hagyva közvetlen tűzveszély okozására

UI: fesz.szab.-t ha csak ilyen hulladékot kaptál, akkor keress börzén, legutóbb csak 3 db eredeti IFA/Wartburg DLR-2 szabályzóval találkoztam, pedig nem is kerestem...

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Fiuk! Az lenne a kérdésem, hogy ezek a mai akkutöltők hogy működnek? Hirtelen felindulásból vettem egy teszkós csodaszart (tudom, itt basztam el, de remélhetőleg arra a pár alkalomra, amikor ténylegesen szükséges lesz elég, nem volt kedve a pénztárcámnak beruházni egy normálisabb 15 000-től a csillagos ég kategóriára)
Szóval a fesszabályzós kísérleteim alatt jól lemerítettem az új akkut. Na most ez olyan, hogy 12 V 10-60 Ah-a akkukig használható. Kérdés: honnan tudja a töltő, hogy mekkora akkut szeretnék tölteni vele, ha nincs semmi szabályzó rajta csak egy normál/gyorstöltés kapcsoló meg egy ampermérő. Na mondjuk ezt sem értem, mert egy vonalon dupla skála. Nagyjából úgy kell elképzelni, mint egy kilométer órát ahol a mutató állásánál felül km/h ban adja a számozást, alul meg mph-ban. Itt vajon mi ez?
Amúgy az égig érő fasz szopogatását még nem hagytam abba (mert olyan jól esik). Egyszerűen nem találok sehol normális fesszabályzót. Unix, bárdi, kisebb autósboltok kilőve. Nem foglalkoznak régi és "keleti" tipushoz valóval. Csak belső fesszabokat árulnak, olyat, ami generátorra szerelhető szénkefetartóval stb és kb. 8-15.000 ig áron.
Nagy nehezen vettem a jenei autósboltban egy francia gyártmányú ladába valót, (1400 Ft) aminek két kivezetése van plusz a felfogató nyúlványai a test. Na mondom happy jó lesz ez. Betettem hát a töltés elég gyér 12,8-13,2 V.
Agyam felbasz, újabb autókázás (össz 115 km a városban a szájbalökött fesszab keresés miatt).
Nahh egyik helyről jól elküldtek a halál faszára a kérésemmel, de azért voltak annyira jó fejek, hogy búcsúzóul csak adtak egy garázsbolt címet ahol kimondottan LADA cuccok vannak.
Ó, mennyei boldogság 1000 magyar forint szgyéláju v RUSZKII.
Ez is kétpólusú műanyag házban és két oldalra két fémláb a felfogatáshoz (nyilván ezek leszenk a test....)
Na háttámla, ülés sokadjára le. Próba: 15,2 V... fordulatszám emelkedésével egyenesen arányosan a feszültség is nő. 17 V és 4500 as f/p nél lekapcsoltam a gyújtást és gondolkoztam, hogy belerúgjak, felgyújtsam, vagy csak simán lehugyozzam az egészet....
Nem hiába, csak fasza gyerekek voltak ezek a keleti blokkban, régi mechanikus vissza.
Este mondom, mit veszthetünk szétszedem megnézem ugyan hogy néz ki belülről. Na itt jött egy jókora pofára esés: a műanyagból kijövő felfogatás mindkét oldalon 1-1 fémláb, de az egyik el van szigetelve a fesszabtól. Én meg csak annál a lábnál rögzítettem. Isteni szikra, hogy hát itt van az a kurva kutya elásva, nem volt test mert a másik felfogatásnál kellett volna rögzíteni.
Reggel-hajnal 5 órakor csukott szemmel rutinból ülés/háttámla stb. Bekötöm Jééééé végre szabályoz, minden fordulaton stabil érték: ja 12,7 V !!!
Álltam 2-3 percig csendben átszellemült ábrázattal és gondolkoztam: ha még innék, akkor most elrongyolnék a sarki becsületsüllyesztőbe és többet vedelnék, mint egy kozák lovashadosztály lovakkal együtt. De mivel ez már nem opció így irgalmatlan zabálással vezettem le a bánatom.
Most ott tartok, hogy az akkut kellene feltölteni, meg visszatettem a francia csodát az legalább kb. 13V-tal töltöget.
Bocsánat, hogy hosszú lett, de ki kellett írnom magamból különben vagy pszichiáterhez megyek vagy arccal a vasútnak
Szóval a fesszabályzós kísérleteim alatt jól lemerítettem az új akkut. Na most ez olyan, hogy 12 V 10-60 Ah-a akkukig használható. Kérdés: honnan tudja a töltő, hogy mekkora akkut szeretnék tölteni vele, ha nincs semmi szabályzó rajta csak egy normál/gyorstöltés kapcsoló meg egy ampermérő. Na mondjuk ezt sem értem, mert egy vonalon dupla skála. Nagyjából úgy kell elképzelni, mint egy kilométer órát ahol a mutató állásánál felül km/h ban adja a számozást, alul meg mph-ban. Itt vajon mi ez?
Amúgy az égig érő fasz szopogatását még nem hagytam abba (mert olyan jól esik). Egyszerűen nem találok sehol normális fesszabályzót. Unix, bárdi, kisebb autósboltok kilőve. Nem foglalkoznak régi és "keleti" tipushoz valóval. Csak belső fesszabokat árulnak, olyat, ami generátorra szerelhető szénkefetartóval stb és kb. 8-15.000 ig áron.
Nagy nehezen vettem a jenei autósboltban egy francia gyártmányú ladába valót, (1400 Ft) aminek két kivezetése van plusz a felfogató nyúlványai a test. Na mondom happy jó lesz ez. Betettem hát a töltés elég gyér 12,8-13,2 V.
Agyam felbasz, újabb autókázás (össz 115 km a városban a szájbalökött fesszab keresés miatt).
Nahh egyik helyről jól elküldtek a halál faszára a kérésemmel, de azért voltak annyira jó fejek, hogy búcsúzóul csak adtak egy garázsbolt címet ahol kimondottan LADA cuccok vannak.
Ó, mennyei boldogság 1000 magyar forint szgyéláju v RUSZKII.
Ez is kétpólusú műanyag házban és két oldalra két fémláb a felfogatáshoz (nyilván ezek leszenk a test....)
Na háttámla, ülés sokadjára le. Próba: 15,2 V... fordulatszám emelkedésével egyenesen arányosan a feszültség is nő. 17 V és 4500 as f/p nél lekapcsoltam a gyújtást és gondolkoztam, hogy belerúgjak, felgyújtsam, vagy csak simán lehugyozzam az egészet....
Nem hiába, csak fasza gyerekek voltak ezek a keleti blokkban, régi mechanikus vissza.
Este mondom, mit veszthetünk szétszedem megnézem ugyan hogy néz ki belülről. Na itt jött egy jókora pofára esés: a műanyagból kijövő felfogatás mindkét oldalon 1-1 fémláb, de az egyik el van szigetelve a fesszabtól. Én meg csak annál a lábnál rögzítettem. Isteni szikra, hogy hát itt van az a kurva kutya elásva, nem volt test mert a másik felfogatásnál kellett volna rögzíteni.
Reggel-hajnal 5 órakor csukott szemmel rutinból ülés/háttámla stb. Bekötöm Jééééé végre szabályoz, minden fordulaton stabil érték: ja 12,7 V !!!
Álltam 2-3 percig csendben átszellemült ábrázattal és gondolkoztam: ha még innék, akkor most elrongyolnék a sarki becsületsüllyesztőbe és többet vedelnék, mint egy kozák lovashadosztály lovakkal együtt. De mivel ez már nem opció így irgalmatlan zabálással vezettem le a bánatom.
Most ott tartok, hogy az akkut kellene feltölteni, meg visszatettem a francia csodát az legalább kb. 13V-tal töltöget.
Bocsánat, hogy hosszú lett, de ki kellett írnom magamból különben vagy pszichiáterhez megyek vagy arccal a vasútnak

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2015.04.03. 10:59-kor.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na ja! Minden gyújtás elektromos,ami meg nem azt tolják.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kösziz25z írta:Ha arra gondolsz, hogy nem megszakítós, akkor vedd le a jobb oldali deknit és nezd meg a fotengely vege kornyeket, ha nem latsz butykot es megszakitot akkor az

Etz 150 87'
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha arra gondolsz, hogy nem megszakítós, akkor vedd le a jobb oldali deknit és nezd meg a fotengely vege kornyeket, ha nem latsz butykot es megszakitot akkor az 

- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv,
Lenne egy amatőr kérdésem. Honnan tudom, hogy a motoromon elektromos gyújtás van-e? Mz Etz 150 1987
Lenne egy amatőr kérdésem. Honnan tudom, hogy a motoromon elektromos gyújtás van-e? Mz Etz 150 1987
Etz 150 87'
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na azé akkor stimmel.aronpfabian írta:Nem, az kikerült a motorból.hell írta:Amiről én beszélek az tuti nem opelé.
Amire gondoltam az kb. 3x3 cm-es kis lapka "14V" felirattal, a felfogatása a test és a két másik lába ezzel átellenben van.

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem, az kikerült a motorból.hell írta:Amiről én beszélek az tuti nem opelé.
Amire gondoltam az kb. 3x3 cm-es kis lapka "14V" felirattal, a felfogatása a test és a két másik lába ezzel átellenben van.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Amiről én beszélek az tuti nem opelé.
Vagy ha mégis akkor háború előttié és a magyarok csinálták(mert ennek a papírján annó még olvasható volt magyar felirat).
Igen és szétnyitottam az enyém csak valami gyanta szerű cucc van benne egy kicsi. 1-2 alkatrészről le birtam vakarni...


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2015.03.29. 11:14-kor.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem szintén ilyen van, Baki Máté tette bele az átkábelezéskor (az Opelhez valóról később derült ki hogy micsoda, elsőre csak egy nagyon nem odavaló azonosítatlan doboznak tűnthell írta:Nekem van itthon egy olyan kicsi is amit a Bambi is ajánlott. Túltölt sokat szolgált és valami lett vele(annó felajánlottam ha valaki le akarná koppintani sokszorosításra de nem jelentkezett senki). Nem tudom gyártja-e még valaki ha igen szeretnék tudni róla ki az mert az a fajta is nagyon jó volt és nagyon kicsike.

Annyit tudok róla hogy Bambi szerezte be. Típusszám vagy márkanév nincs feltültetve rajta, csak hogy 14V. Egyátalán szétszedhető?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára aronpfabian 2015.03.29. 11:12-kor.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem van itthon egy olyan kicsi is amit a Bambi is ajánlott. Túltölt sokat szolgált és valami lett vele(annó felajánlottam ha valaki le akarná koppintani sokszorosításra de nem jelentkezett senki). Nem tudom gyártja-e még valaki ha igen szeretnék tudni róla ki az mert az a fajta is nagyon jó volt és nagyon kicsike.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ja igen azt kifelejtettem az összekötéses történetet elnézést.
Nekem van itthon 2 gyári trabi/waresz + egy utángyári feszab a jövőre tekintettel. Én maximálisan meg vagyok vele elégedve.

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Zsaki örök hálám!
Így már világos! A 2 kábelvégsaru végül is egybedugható, körbeszigetelem és kész. Egyszer csináltam már ilyet, mikor külföldön voltam és beszart az indexrelé, lehúztam a 2 sarut, összedugtam és go. Mókás volt mikor leintett a rendőr és az irányjelző kapcsolót kapcsolgattam imitálva az indexet. 


- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Vagy összekötöd a 2 vezetéket vagy ha az egyik esetleg van olyan hosszú hogy elérjen a másik bekötési helyére akkor csak kidobod az egyiket.Vagy csinálsz egy új vezetéket 2 saruval megfelelő hosszban.z25z írta:Szupi, köszi a képet! Ezek szerint a barna (test) a D- nak felel meg. A sárga-piros (D+), és piros (B+) vezetékkel mi a teendő?
Magyarul az egyenirányitó D+ pontját össze kell kötni a biztositékkal(akku+)
A boltokban árusitott elektronikus fesszabnak csúfolt szarokban sincs már semmi szerepe,belül össze van kötve a 2 vezeték.


Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég