Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A fesszabom elektromos. Késes bizti dobozt szereltem be és le vannak védve a saruk
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Vagy oxidált, laza pár kontaktod, esetleg a fesszab nem tökéletes már.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok. Tegnap este mentem a motorral és a pirosnál állva alapjáraton teljesen vilagitott a töltés jelzőm
Amikor kb 1500 ra feltúráztattam akkor kialudt. Majd amikor visszaesett a fordulat olyan 1300-1200 ra megint világitott. De utána már alapjáraton se csinálta. Kopott lehet a szénkefe?
Amikor kb 1500 ra feltúráztattam akkor kialudt. Majd amikor visszaesett a fordulat olyan 1300-1200 ra megint világitott. De utána már alapjáraton se csinálta. Kopott lehet a szénkefe?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha sikerül elérni azt az állapotot, mikor a zárlat van ( hibakeresés szempontjából ez a jó állapot.) nyitott megszakító mellett, a bizti helyére egy fényszóró izzót kellene kötni, ami zárlat esetén teljes fénnyel izzik, ekkor lehet óvatosan mozgatgatni a kábelokat, üllést lámpatesteket azért ovatosan, hogy viszonylagosan pontosan lehessen tudni mely szakaszon van az ideiglenes zárlat, ami megszünésekor az izzó kialszik.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
No, akkor mostmár jól mérve kiváncsiak vagyunk a mérési eredményekre. Hátha az alapján tudunk majd valahogy segíteni. (amúgy szerintem valami rejtett zárlat lesz valahol) Nagyon drukkolok, hogy sikerüljön megtalálni a hibát. Peti engem is hívott ezügyben, úgy hallottam a hangján, hogy el is van a hiba miatt keseredve.
Szóval, ha jól hallottam, akkor gyújtás ráadás után van hogy sok biztosíték elszáll egymás után, de van hogy jó darabig gond nélkül megy. Én ebből kábelsérüléses zárlatra gondolnék. Nálam előfordult, hogy mindig elindulás után vágta ki, ülés alatt volt egy vezeték kidörzsölődve és amikor indulás után poziciót váltottam az üléslap testelt. A trophy azér szerencsére nincs annyira agyonkábelezve, első körben a gyújtáskapcsoló környékét nézném át alaposan, meg mindent ami gyújtáson működik (leesett kürt vezeték, féklámpa kapcsoló).
Ezúton szeretném megkérni a klubtársakat, hogy akinek van még ezen kívül javaslata ne habozzon írni. Egy régi klubtársunk (Pet2 -Mecsek I.) Trophyjáról van amúgy szó.
Szóval, ha jól hallottam, akkor gyújtás ráadás után van hogy sok biztosíték elszáll egymás után, de van hogy jó darabig gond nélkül megy. Én ebből kábelsérüléses zárlatra gondolnék. Nálam előfordult, hogy mindig elindulás után vágta ki, ülés alatt volt egy vezeték kidörzsölődve és amikor indulás után poziciót váltottam az üléslap testelt. A trophy azér szerencsére nincs annyira agyonkábelezve, első körben a gyújtáskapcsoló környékét nézném át alaposan, meg mindent ami gyújtáson működik (leesett kürt vezeték, féklámpa kapcsoló).
Ezúton szeretném megkérni a klubtársakat, hogy akinek van még ezen kívül javaslata ne habozzon írni. Egy régi klubtársunk (Pet2 -Mecsek I.) Trophyjáról van amúgy szó.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali! Igazad volt,a gyertyapipa volt a ludas,kicseréltem NGK-ra és tökéletes!KÖSZÖNÖM!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali, ha digit műszerrel mértél, az összevissza értékeket okozhatja, ha nincs zavarszűrőellenállás a nagyfesz oldalon( pipa vagy ellenállásos gyertya). Ezt pótolva valószínűleg valós értékeket lehet majd mérni.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv Uraim!Elektromos probléma van a barátom Trophyjával.6v-os a rendszer, és a 16! amperes biztiket is kivágja felváltva.Kábelek,biztitábla,fesszab le,minden saru megcsiszolva,megtisztitva,vagy kicserélve,majd visszaszerelve.Bíztositék kicsrélve 8 amperesre.Beinditom a motort és töltést mérnék,de a digi műszer össze-vissza ugrál 1-125 v között! Az új efesszabot kicseréltem egy másik elektromosra,majd egy gyári mechanikusra az eredmény nem változott,ezek az alkatrészek egy másik motorban tökéletesen müködnek.Na akkor dinamó ellenőrzés,16-25 voltot mérek fordulat függvényében,de azért elöszőr forgórész csere,majd állórész csere,de semmi nem változott.Eszembe jutott,hátha a műszer eleme merülőben és azért ugrál,tehát múszer csere, de akkor se jó.A motort menet közben kipróbáltuk,úgy müködik,mintha minden rendben volna,de az összes lámpa rohadtul pirít viszont se izzót se biztit nem vert ki, de így félő hosszabb távon használni.Mellesleg a saját Trophymat én már átalakitottam 12v-ra Yamaha cuccokkal,de Ő ezt nem akarja,Ő az első tulaj és törekszik a gyári állapotra.Kifogytunk az okosságokból,ha valaki tud kérem segitsen,Köszi!A.Z.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tettem bele hagyomanyos izzót. Igazabol a nappalifenyevel nem voltam megelegedve.zsakfos írta:Érti ő.
Pont ezért válaszolta azt amit.
A motorodon most sárga izzók vannak fehér búrával.
Sárga búrával ugyanezen izzók maradhatnak elméletileg,de ezt neked kell látnod hogy mondjuk nappal hogyan látszanak.
Lehet hogy nem gond,de lehet hogy igen.
Etz 150 87'
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Érti ő.
Pont ezért válaszolta azt amit.
A motorodon most sárga izzók vannak fehér búrával.
Sárga búrával ugyanezen izzók maradhatnak elméletileg,de ezt neked kell látnod hogy mondjuk nappal hogyan látszanak.
Lehet hogy nem gond,de lehet hogy igen.
Pont ezért válaszolta azt amit.
A motorodon most sárga izzók vannak fehér búrával.
Sárga búrával ugyanezen izzók maradhatnak elméletileg,de ezt neked kell látnod hogy mondjuk nappal hogyan látszanak.
Lehet hogy nem gond,de lehet hogy igen.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet en fejeztem ki rosszul magam. Atlatszo burakat cserelek gyarirasell írta:Hali, ezt neked kell eldönteni, fordított esetben ( szinezett búrát cserélsz szintelenre) kell, de így nem feltétlen muszály, ha van valami célod a szines izzókkal, kiveheted, de ha nincs, és esetleg venni is kell másik izzókat, mert nincs készleten otthon, szerintem felesleges.
Etz 150 87'
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali, ezt neked kell eldönteni, fordított esetben ( szinezett búrát cserélsz szintelenre) kell, de így nem feltétlen muszály, ha van valami célod a szines izzókkal, kiveheted, de ha nincs, és esetleg venni is kell másik izzókat, mert nincs készleten otthon, szerintem felesleges.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Lecserélném a fehér hátsó ill index burákat narancs színűre. Kérdésem a következő lenne, hogy akkor izzót is cserélnem kell ugye? gondolom a fehér bura miatt narancsos izzó van benne?!
Lecserélném a fehér hátsó ill index burákat narancs színűre. Kérdésem a következő lenne, hogy akkor izzót is cserélnem kell ugye? gondolom a fehér bura miatt narancsos izzó van benne?!
Etz 150 87'
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem hagyjad, annak aki meg akarja építeni, legalább lépésről lépésre le van írva 

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Miért kellene törölni?Csak megjegyeztem hogy ezt irta Stephanus is 

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Bocsi, de nem olvastam Stephanus leírásáig vissza. Töröljem, vagy hagyjam az enyémet ?zsakfos írta:Kösz de ezt már letisztázta Stephanus
Amúgy meg hiába dióda a led is,pont ezért kell még pluszban dióda,mert különben mindig villogna mind a két oldali index ha a plusz lábára kötnénk a 2 oldal vezetékét közösitve.Ha meg ugy lenne bekötve a led mint a sima izzó,akkor meg egyik irányba működne a másikba nem.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kösz de ezt már letisztázta Stephanus 
Amúgy meg hiába dióda a led is,pont ezért kell még pluszban dióda,mert különben mindig villogna mind a két oldali index ha a plusz lábára kötnénk a 2 oldal vezetékét közösitve.Ha meg ugy lenne bekötve a led mint a sima izzó,akkor meg egyik irányba működne a másikba nem.

Amúgy meg hiába dióda a led is,pont ezért kell még pluszban dióda,mert különben mindig villogna mind a két oldali index ha a plusz lábára kötnénk a 2 oldal vezetékét közösitve.Ha meg ugy lenne bekötve a led mint a sima izzó,akkor meg egyik irányba működne a másikba nem.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Megoldási javaslat !
Mivel a LED alapból dióda ott nincs más gond, mint ellenállással lekorlátozni a feszültséget.
Viszont a hagyományos izzós megoldásnál is meg tudjátok csinálni a következő módon.
1., a visszajelzőről mindkét vezeték levesz
2., mindkettőnek a végébe 1-1 dióda átengedő irányba ráforraszt
3., a diódák szabad vége összeköt és mehet rá az izzó egyik csapjára
4., az izzó másik csapja összeköt a testel
Megj.: azért kellenek a diódák, hogy csak az izzó felé engedjék a villanyt, de a másik vezetéken ne tudjon vissza menni, mert akkor a másik oldal is villogna. Amikor meg a vészvillogó lesz bekapcsolva akkor sincs gond, hisz mindkét vezetéken ugyanakkor jön a pozitív impulzus. ( remélem érthető voltam )
Mivel a LED alapból dióda ott nincs más gond, mint ellenállással lekorlátozni a feszültséget.
Viszont a hagyományos izzós megoldásnál is meg tudjátok csinálni a következő módon.
1., a visszajelzőről mindkét vezeték levesz
2., mindkettőnek a végébe 1-1 dióda átengedő irányba ráforraszt
3., a diódák szabad vége összeköt és mehet rá az izzó egyik csapjára
4., az izzó másik csapja összeköt a testel
Megj.: azért kellenek a diódák, hogy csak az izzó felé engedjék a villanyt, de a másik vezetéken ne tudjon vissza menni, mert akkor a másik oldal is villogna. Amikor meg a vészvillogó lesz bekapcsolva akkor sincs gond, hisz mindkét vezetéken ugyanakkor jön a pozitív impulzus. ( remélem érthető voltam )
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tri-Ton 2015.08.13. 11:45-kor.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Úgy van
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Most láttam a videódat az Arckönyvön. Az index visszajelződ neked valami LED-es cucc? Ahhoz alapból kellett némi átalakítás, mivel LED-et nem lehet csak úgy betenni a visszajelző izzó helyére a változó polaritás miatt.zsakfos írta:Zizi az pedig akkor gyári bekötése a visszajelződnek.Nem kap gyárilag testet.Úgy van ahogy leirtad.Egyik lábra a bal a másikra a jobb oldali indexlámpától mennek a vezetékek.A gyári foglalat sem kap testet az órától
Ezért működik az jól vészvillogó üzemben is, nem?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Zizi az pedig akkor gyári bekötése a visszajelződnek.Nem kap gyárilag testet.Úgy van ahogy leirtad.Egyik lábra a bal a másikra a jobb oldali indexlámpától mennek a vezetékek.A gyári foglalat sem kap testet az órától.Itt is válaszolok hogy nekem miert müködik a visszajelző.Mert ledes és diódázva van ezmiatt.
Úgy kell megcsinálni ahogy Stephanus írta

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2015.08.13. 10:46-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha beleteszel testelős foglalatot, és egy-egy diódán keresztül kötöd a rá a közepére a két vezetéket, akkor olyan visszajelzésed lesz, amilyet szeretnél.z25z írta:A barkácsolás topicból vándoroltam ide, mert inkább ide tartozik.
Szóval az index visszajelzésen teljesen elakadtam.
Működik mindkét oldalra a visszajelzésem, de szerintem nem gyári megoldás, hanem valami utóbarkács. Egy olyan foglalat van benne aminek két lába van, de műanyag foglalat, vagyis beletéve a helyére nem testelődik az óra házon, nem úgy, mint a többi, pl a refi visszajelző, hogy egy vezeték megy rá és a foglalat meg a test. Tehát az egyik lábára megy az egyik vezeték (fekete/zöld) a másikra a fekete/fehér.
Így gondolom, hogy ha balra kapcsolok akkor a fekete-fehéren van fesz és a jobbon testelődik ezért villog a kontroll lámpa, ha jobbra akkor a fekete/zöldön van áram és a másikon testelődik.
Ha beleteszek egy ugyanolyan foglalatot, mint a többi akkor arra az egy lábra kellene mindkét vezetéket rátenni, hogy akármelyik szálról jön az áram az középen be az izzó alsó érintkezőjén és a foglalat testel és villog. Igen ám de ha a két vezeték fekete/zöld és a fekete/fehér ugyanazon lábra megy akkor villog mind a négy. Hiába nézem az elektromos rajzot akkor sem jövök rá, hogy hogy is van ez.
Szóval ha valaki megtenné, hogy megmondja melyik vezeték hova is megy az óraháznál és milyen a gyári foglalat azt nagyon megköszönném.
Üdv!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A barkácsolás topicból vándoroltam ide, mert inkább ide tartozik.
Szóval az index visszajelzésen teljesen elakadtam.
Működik mindkét oldalra a visszajelzésem, de szerintem nem gyári megoldás, hanem valami utóbarkács. Egy olyan foglalat van benne aminek két lába van, de műanyag foglalat, vagyis beletéve a helyére nem testelődik az óra házon, nem úgy, mint a többi, pl a refi visszajelző, hogy egy vezeték megy rá és a foglalat meg a test. Tehát az egyik lábára megy az egyik vezeték (fekete/zöld) a másikra a fekete/fehér.
Így gondolom, hogy ha balra kapcsolok akkor a fekete-fehéren van fesz és a jobbon testelődik ezért villog a kontroll lámpa, ha jobbra akkor a fekete/zöldön van áram és a másikon testelődik.
Ha beleteszek egy ugyanolyan foglalatot, mint a többi akkor arra az egy lábra kellene mindkét vezetéket rátenni, hogy akármelyik szálról jön az áram az középen be az izzó alsó érintkezőjén és a foglalat testel és villog. Igen ám de ha a két vezeték fekete/zöld és a fekete/fehér ugyanazon lábra megy akkor villog mind a négy. Hiába nézem az elektromos rajzot akkor sem jövök rá, hogy hogy is van ez.
Szóval ha valaki megtenné, hogy megmondja melyik vezeték hova is megy az óraháznál és milyen a gyári foglalat azt nagyon megköszönném.
Üdv!
Szóval az index visszajelzésen teljesen elakadtam.
Működik mindkét oldalra a visszajelzésem, de szerintem nem gyári megoldás, hanem valami utóbarkács. Egy olyan foglalat van benne aminek két lába van, de műanyag foglalat, vagyis beletéve a helyére nem testelődik az óra házon, nem úgy, mint a többi, pl a refi visszajelző, hogy egy vezeték megy rá és a foglalat meg a test. Tehát az egyik lábára megy az egyik vezeték (fekete/zöld) a másikra a fekete/fehér.
Így gondolom, hogy ha balra kapcsolok akkor a fekete-fehéren van fesz és a jobbon testelődik ezért villog a kontroll lámpa, ha jobbra akkor a fekete/zöldön van áram és a másikon testelődik.
Ha beleteszek egy ugyanolyan foglalatot, mint a többi akkor arra az egy lábra kellene mindkét vezetéket rátenni, hogy akármelyik szálról jön az áram az középen be az izzó alsó érintkezőjén és a foglalat testel és villog. Igen ám de ha a két vezeték fekete/zöld és a fekete/fehér ugyanazon lábra megy akkor villog mind a négy. Hiába nézem az elektromos rajzot akkor sem jövök rá, hogy hogy is van ez.
Szóval ha valaki megtenné, hogy megmondja melyik vezeték hova is megy az óraháznál és milyen a gyári foglalat azt nagyon megköszönném.
Üdv!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali, a leírásod alapján én is erre gondolok, vagy a kondi csúszik ki, esetleg az összekötőlemez ér a deknihez, vagy a megszakítótól induló vezeték szigetelése sérült. Elsőnek én ezeket vizsgálnám meg alaposan.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 216
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Haj haj haj!
Ha jól látom neked Ts -ed van. Nos nekem is és hasonló boszorkánnyal küzdöttem. Nekem az volt a hiba, hogy a dekli felfogatócsavar előtti merevítése lehelet finoman hozzá ért a kondi vezetékéhez és egy idő után nem volt gyújtás. A városban ez nem jelentkezett. Kicsit el kellett tolni felfelé a kondit és megszünt a hiba. Nem állítom, hogy neked ez van de nagy a hasonlóság.
Ha jól látom neked Ts -ed van. Nos nekem is és hasonló boszorkánnyal küzdöttem. Nekem az volt a hiba, hogy a dekli felfogatócsavar előtti merevítése lehelet finoman hozzá ért a kondi vezetékéhez és egy idő után nem volt gyújtás. A városban ez nem jelentkezett. Kicsit el kellett tolni felfelé a kondit és megszünt a hiba. Nem állítom, hogy neked ez van de nagy a hasonlóság.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A trafócsere előtt is csinálta? A kínai/bolgár csodákból sok a gyári hibás vagy ami nem bír párszáz km-nél többet. A másik tippem esetleg melegen zárlatos kondi.djtoma írta:aronpfabian írta:quote="djtoma"]Sziasztok.
Ezt ha valaki megmondja nekem mitől van!
Olyan problémám van hogy motorozgatok 10-20 km-t leállítom megyek vele megint 10-20-30km-t semmi gond vele.De mikor MEGYEK VELE EGYSZERRE 50-60 km-t egy huzamba nem állítom le akkor egyszerűen elmegy a szikra a gyertyánál.Gyújtás van világít minden lámpa aminek kell,de viszont szikra nincs.Kivettem a gyertyát kicseréltem,akkor sincs szikra.Hát mondom leveszem jobb oldalt a kisebb deknit megnézem az ülő kalapácsot meg ami ott van.Hozzá nem nyúltam egyikhez se.Mondom megnézem így indul-e hogy az oldal deknit levettem.Erre pöcre indul a gép:) .Ez mitől lehet szerintetek? és ez mindig így van megyek 60 km-t elmegy a szikra,leveszem a deknit és megyek tovább.
Annyit megtapasztaltam hogy mikor ez volt a baj akkor levettem a deknit,beindítottam és úgy akartam visszatenni az oldal deknit hogy jár a motor.Az oldal dekni a jobb kezembe a bal kezemmel meg lenyomtam a fékpedált és megrázott a gépezet[/quote
Trafógyanús. Amíg leveszed a deknit, addig gondolom a gyújtást is kikapcsolod, ezzel lehűl és megint működik egy ideig.
A trafó már egyszer volt cserélve.Igen mikor leveszem a deknit akkor leveszem a gyújtást és miután levettem a deknit,gyujtás rá és egyből indul és utánna már meg se áll.Amikor felmelegszik a trafó akkor le testel a dekninél és áthúz ezért nincs szikra.De mikor meg leveszem akkor meg már jó?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
aronpfabian írta:Trafógyanús. Amíg leveszed a deknit, addig gondolom a gyújtást is kikapcsolod, ezzel lehűl és megint működik egy ideig.djtoma írta:Sziasztok.
Ezt ha valaki megmondja nekem mitől van!
Olyan problémám van hogy motorozgatok 10-20 km-t leállítom megyek vele megint 10-20-30km-t semmi gond vele.De mikor MEGYEK VELE EGYSZERRE 50-60 km-t egy huzamba nem állítom le akkor egyszerűen elmegy a szikra a gyertyánál.Gyújtás van világít minden lámpa aminek kell,de viszont szikra nincs.Kivettem a gyertyát kicseréltem,akkor sincs szikra.Hát mondom leveszem jobb oldalt a kisebb deknit megnézem az ülő kalapácsot meg ami ott van.Hozzá nem nyúltam egyikhez se.Mondom megnézem így indul-e hogy az oldal deknit levettem.Erre pöcre indul a gép:) .Ez mitől lehet szerintetek? és ez mindig így van megyek 60 km-t elmegy a szikra,leveszem a deknit és megyek tovább.
Annyit megtapasztaltam hogy mikor ez volt a baj akkor levettem a deknit,beindítottam és úgy akartam visszatenni az oldal deknit hogy jár a motor.Az oldal dekni a jobb kezembe a bal kezemmel meg lenyomtam a fékpedált és megrázott a gépezet
A trafó már egyszer volt cserélve.Igen mikor leveszem a deknit akkor leveszem a gyújtást és miután levettem a deknit,gyujtás rá és egyből indul és utánna már meg se áll.Amikor felmelegszik a trafó akkor le testel a dekninél és áthúz ezért nincs szikra.De mikor meg leveszem akkor meg már jó?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Trafógyanús. Amíg leveszed a deknit, addig gondolom a gyújtást is kikapcsolod, ezzel lehűl és megint működik egy ideig.djtoma írta:Sziasztok.
Ezt ha valaki megmondja nekem mitől van!
Olyan problémám van hogy motorozgatok 10-20 km-t leállítom megyek vele megint 10-20-30km-t semmi gond vele.De mikor MEGYEK VELE EGYSZERRE 50-60 km-t egy huzamba nem állítom le akkor egyszerűen elmegy a szikra a gyertyánál.Gyújtás van világít minden lámpa aminek kell,de viszont szikra nincs.Kivettem a gyertyát kicseréltem,akkor sincs szikra.Hát mondom leveszem jobb oldalt a kisebb deknit megnézem az ülő kalapácsot meg ami ott van.Hozzá nem nyúltam egyikhez se.Mondom megnézem így indul-e hogy az oldal deknit levettem.Erre pöcre indul a gép:) .Ez mitől lehet szerintetek? és ez mindig így van megyek 60 km-t elmegy a szikra,leveszem a deknit és megyek tovább.
Annyit megtapasztaltam hogy mikor ez volt a baj akkor levettem a deknit,beindítottam és úgy akartam visszatenni az oldal deknit hogy jár a motor.Az oldal dekni a jobb kezembe a bal kezemmel meg lenyomtam a fékpedált és megrázott a gépezet
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok.
Ezt ha valaki megmondja nekem mitől van!
Olyan problémám van hogy motorozgatok 10-20 km-t leállítom megyek vele megint 10-20-30km-t semmi gond vele.De mikor MEGYEK VELE EGYSZERRE 50-60 km-t egy huzamba nem állítom le akkor egyszerűen elmegy a szikra a gyertyánál.Gyújtás van világít minden lámpa aminek kell,de viszont szikra nincs.Kivettem a gyertyát kicseréltem,akkor sincs szikra.Hát mondom leveszem jobb oldalt a kisebb deknit megnézem az ülő kalapácsot meg ami ott van.Hozzá nem nyúltam egyikhez se.Mondom megnézem így indul-e hogy az oldal deknit levettem.Erre pöcre indul a gép:) .Ez mitől lehet szerintetek? és ez mindig így van megyek 60 km-t elmegy a szikra,leveszem a deknit és megyek tovább.
Annyit megtapasztaltam hogy mikor ez volt a baj akkor levettem a deknit,beindítottam és úgy akartam visszatenni az oldal deknit hogy jár a motor.Az oldal dekni a jobb kezembe a bal kezemmel meg lenyomtam a fékpedált és megrázott a gépezet
Ezt ha valaki megmondja nekem mitől van!
Olyan problémám van hogy motorozgatok 10-20 km-t leállítom megyek vele megint 10-20-30km-t semmi gond vele.De mikor MEGYEK VELE EGYSZERRE 50-60 km-t egy huzamba nem állítom le akkor egyszerűen elmegy a szikra a gyertyánál.Gyújtás van világít minden lámpa aminek kell,de viszont szikra nincs.Kivettem a gyertyát kicseréltem,akkor sincs szikra.Hát mondom leveszem jobb oldalt a kisebb deknit megnézem az ülő kalapácsot meg ami ott van.Hozzá nem nyúltam egyikhez se.Mondom megnézem így indul-e hogy az oldal deknit levettem.Erre pöcre indul a gép:) .Ez mitől lehet szerintetek? és ez mindig így van megyek 60 km-t elmegy a szikra,leveszem a deknit és megyek tovább.
Annyit megtapasztaltam hogy mikor ez volt a baj akkor levettem a deknit,beindítottam és úgy akartam visszatenni az oldal deknit hogy jár a motor.Az oldal dekni a jobb kezembe a bal kezemmel meg lenyomtam a fékpedált és megrázott a gépezet

- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A szerszámosomba van még egy marékkal. 

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Látom, nem bízod a véletlenre, van tartalékbizti bőven. 

- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kedves márkatársak.A Bakony túra után úgy döntöttem hogy kicserélem a biztosíték tartómat késesre.
Ilyen még sosem történt velem,odafelé 2x rohadtam le miatta.Így elfogyott a türelmem,íme az eredmény:

Ilyen még sosem történt velem,odafelé 2x rohadtam le miatta.Így elfogyott a türelmem,íme az eredmény:

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Most olvastam a Facén, hogy Gyula-bá elhunyt!
Nyugodjék békében!
Nyugodjék békében!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok,
hazafele úton e töltéslámpa kialudt, és lett töltés. Egy szaki azt mondta azét lehetett gondom eddig, mert sokat állt a motor és az állórész elvesztette a mágnesességét. Az a 100 km amit megtettem vele, elindította a "vissza-mágnesességét". Remélem igaza lesz és biztonságban motorozhatok, nem kell izgulnom.
Chris
hazafele úton e töltéslámpa kialudt, és lett töltés. Egy szaki azt mondta azét lehetett gondom eddig, mert sokat állt a motor és az állórész elvesztette a mágnesességét. Az a 100 km amit megtettem vele, elindította a "vissza-mágnesességét". Remélem igaza lesz és biztonságban motorozhatok, nem kell izgulnom.
Chris
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kedves aronpfabian
Köszönöm a válaszodat, és azt olvasva rájöttem nem voltam elég pontos a leírásban. A töltést nem az akksinál mértem, hanem a fesszabályzónál a 61 ; D+ közös pontnál. Amíg nincs töltés nem is húz be a bal oldali tekercs máshol nem is tudtam megmérni. Az akksinál megvan a 6.2 volt. A vezetékek a helyükön annak, nincsenek összecserélve. Az állórésznél az elektromágneseket ellenőriztem, nem szakadt és áram átfolyásra mágnessége is kialakul. A forgórész tekercsét is vizsgáltuk, nincs zárlat.
Foglalkoztatott már egy keveset a dolog, lassan feladom.
Chris
Köszönöm a válaszodat, és azt olvasva rájöttem nem voltam elég pontos a leírásban. A töltést nem az akksinál mértem, hanem a fesszabályzónál a 61 ; D+ közös pontnál. Amíg nincs töltés nem is húz be a bal oldali tekercs máshol nem is tudtam megmérni. Az akksinál megvan a 6.2 volt. A vezetékek a helyükön annak, nincsenek összecserélve. Az állórésznél az elektromágneseket ellenőriztem, nem szakadt és áram átfolyásra mágnessége is kialakul. A forgórész tekercsét is vizsgáltuk, nincs zárlat.
Foglalkoztatott már egy keveset a dolog, lassan feladom.
Chris
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet gyári hibás az akksi. Töltsd fel újra, és köss rá 1-2 percre egy index/féklámpa 6V 21W izzót. Ha 6.2V alá esik ettől a feszültség, gari.Chris75 írta:Sziasztok,
Az akksi vadi új és fel is van töltve. A gond az, hogy nem akar a dinamó felgerjedni. Amíg az öngerjesztés nem ér el egy fokot a feszültségszabályzó szerintem nem is avatkozik bele a rendszer működésébe.
Chris
A másik lehetőség hogy valamit rosszul köthettél vissza pucoláskor, ellenőrizd végig:
D- kondenzátor bilincsénél
D+ jobb oldali szénkefe bal oldalán közvetlenül
DF jobb oldali szénkefe és ellenállástekercs között
Fesz.szab. 61 a töltésjelzőre megy.
"Amíg az öngerjesztés nem ér el egy fokot a feszültségszabályzó szerintem nem is avatkozik bele a rendszer működésébe."
Ez gerjesztésszabályzó, nem túláramkorlátozó mint a robogóknál (de ott meg öngerjesztés nincs, állandó a mágnes). Végig aktívan részt vesz a rendszer működésében. A következő módon ellenőrizheted:
Az akkut lehúzva vedd le a fesz.szab. fedelét (hogy ne okozz zárlatot a fém cuccal) és utána kösd vissza az akkut, nézd meg, üzem közben hogyan mozognak a nyelvek.
Kikapcsolt gyújtásnál és alacsony fordulaton a bal oldali nyelv (gerjesztésszabályzó, DF) a bal (51) érintkezőjéhez ér hozzá, ezzel folyamatos gerjesztést biztosítva az állórésznek. A jobb oldali nyelv (visszáramkapcsoló) nyitott, ezzel a dinamó nincs rákapcsolva az elektromos hálózatra, minden az akkuról megy.
A fordulat növekedésével a bal oldali nyelv kitér, középen "lebeg". Ilyenkor az állórész az öntvényére szerelt, DF és D+ közti ellenálláson kapja az így csökkentett erősségű gerjesztőáramot. Ekkor már illik a dinamónak az akkunál nagyobb feszültségre emelkednie, ettől a jobb oldali nyelv behúz és rákapcsolja a dinamó által termelt áramot a motor rendszerére.
Amikor a dinamó eléri a tervezett teljesítményének maximumát, akkor a rendszer védelme érdekében a bal nyelv jobb oldali érintkezjéhez húzásával a fesz.szab. letesteli az állórészt, megszűntetve a gerjesztést. A feszültség ettől visszaesik és az egész "játék" kezdődik előről.
Amint látod, az egész úgy van megoldva hogy vagy az akku feszültségét méred a motor elektromos rendszerében (ami ha nem rossz, nem lehet 6.0V alatt) vagy az akkunál már nagyobbra emelkedett dinamóét. Ha 4.5V-ot mértél, ott valami félre van kötve vagy zárlatos.
A te rendszered a leírásnak megfelelően működik, vagy valamelyik nyelv be van ragadva, esetleg nem reagál megfelelően?
UI: az ellenállástekercs 4.5 ohm, nem lehet szakadt és nem lehet testzárlatos, különben a folyamat jelentős részén "ki van kapcsolva" a gerjesztés. Lehet nálad ez a gond? Mérd ki ezt is! A 4.5V-t viszont ez nem magyarázza.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok,
Az akksi vadi új és fel is van töltve. A gond az, hogy nem akar a dinamó felgerjedni. Amíg az öngerjesztés nem ér el egy fokot a feszültségszabályzó szerintem nem is avatkozik bele a rendszer működésébe.
Chris
Az akksi vadi új és fel is van töltve. A gond az, hogy nem akar a dinamó felgerjedni. Amíg az öngerjesztés nem ér el egy fokot a feszültségszabályzó szerintem nem is avatkozik bele a rendszer működésébe.
Chris

- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem a feszültségszabályzó adta meg magát ha parázslik a visszajelző,és csak 4,5V feszültséget mért rajta.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
4.5V-ot csak rossz akkumulátorral tudsz 6V rendszerből "kihozni". Cseréld ki és próbáld újra.Chris75 írta:Sziasztok,
abban kérem a segítségeteket, hogy a ts-nek a töltéslámpája alapjáraton parázslik és 4,5 volt csak a töltése. Ha gázt adok a lámpa erősebben világít és csökken a töltés. Az érintkezőket és minden apróságot átnéztem, minden érintkezést feltakarítottam. A motor állt vagy 8-10 évet és most lett újra indítva. Az elektromos rendszer minden más eleme hibátlanul működik.
Előre is köszönöm a segítő ötleteket.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok,
abban kérem a segítségeteket, hogy a ts-nek a töltéslámpája alapjáraton parázslik és 4,5 volt csak a töltése. Ha gázt adok a lámpa erősebben világít és csökken a töltés. Az érintkezőket és minden apróságot átnéztem, minden érintkezést feltakarítottam. A motor állt vagy 8-10 évet és most lett újra indítva. Az elektromos rendszer minden más eleme hibátlanul működik.
Előre is köszönöm a segítő ötleteket.
abban kérem a segítségeteket, hogy a ts-nek a töltéslámpája alapjáraton parázslik és 4,5 volt csak a töltése. Ha gázt adok a lámpa erősebben világít és csökken a töltés. Az érintkezőket és minden apróságot átnéztem, minden érintkezést feltakarítottam. A motor állt vagy 8-10 évet és most lett újra indítva. Az elektromos rendszer minden más eleme hibátlanul működik.
Előre is köszönöm a segítő ötleteket.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát ehhez már nekem sincs hozzáfűznivalóm.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
"Nincs is több hozzáfűznivalóm ezek után..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ja hogy ha teszünk smile-t a mondandónk végére akkor nem vigyorgunk,hanem az azt jelenti hogy ne vegyétek komolyan amit írtam?Vagy mi?hell írta:Örömmel látom érteted a iromány végén a smile. Nincs is több hozzáfűznivalóm ezek után...
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Örömmel látom érteted a iromány végén a smile. Nincs is több hozzáfűznivalóm ezek után...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Értem.És te úgy gondolod az precizebb megoldás?Miért is?hell írta:
A precizitás a lényeg! Csináljuk vagy nem csináljuk kérem!
Indikátor órával belövöm az előgyújtást,gyertya ott szikrázik század mm pontosan,akkor mitől precizebb az a stroboszkóp,aminek nincs is mihez viszonyitható gyári jelölése az MZ-n.Amit persze lehet csinálni mondjuk a mágnes szélére,de ettől még az egész nem lesz precizebb,legfeljebb a későbbiekben könnyebb,mert nem kell kivenni a gyertyát.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen csak amíg a stroboszkóp olyan gyakori hogy te is csak ismertél olyat aki látott olyat akinek van, addig a gyertya megvan minden motoronhell írta:A precizitás a lényeg! Csináljuk vagy nem csináljuk kérem!zsakfos írta:quote="hell"]Én elvittem egy ismerőshöz aki szintén elvitte egy haverjához aki stroboszkoppal belőtte...Ez volt több mint 2 éve...
De az piszok volt mert 1000Ft elkért...
![]()
Az a gyertyás módszer valahogy nekünk nem volt igazi.
[/quote
Teljesen mindegy mivel csinálod a végeredmény ugyanaz.Akkor fog szikrát adni ha stroboszkóppal csinálod is,amikor a gyertya szikrázik.

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A precizitás a lényeg! Csináljuk vagy nem csináljuk kérem!zsakfos írta:Teljesen mindegy mivel csinálod a végeredmény ugyanaz.Akkor fog szikrát adni ha stroboszkóppal csinálod is,amikor a gyertya szikrázik.hell írta:Én elvittem egy ismerőshöz aki szintén elvitte egy haverjához aki stroboszkoppal belőtte...Ez volt több mint 2 éve...
De az piszok volt mert 1000Ft elkért...
![]()
Az a gyertyás módszer valahogy nekünk nem volt igazi.

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez a leírás hihetetlen jóMP1 írta:Kedves Tóni! Tri-Ton!
Attól, hogy tudom mi van benne, még nem kell, hogy közöm legyen a gyártásához!![]()
Egyszer régebben (2013. 01. 15.) föltettem ide két linket. Az egyik egy német nyelvű bő 100 oldalas írás az MZ elektromosságáról: "Elektrik der MZ-Zweitakter" (A másik meg fesz.szab. kapcsolási rajz.)
Most, hogy írok, gyorsan ellenőriztem, hogy műxik-e a link -sajnos már nem. (A másik még mindig megnyitható.)
Viszont egy kis keresgélés után itt megtaláltam:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=731874
Na ennek a 91. oldalán ott van a magyar kisipari "MZ ELEKTRONIKUS FESZÜLTSÉGSZABÁLYOZÓ 6V" kapcsolási rajza!![]()
Üdv: Péter

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Teljesen mindegy mivel csinálod a végeredmény ugyanaz.Akkor fog szikrát adni ha stroboszkóppal csinálod is,amikor a gyertya szikrázik.hell írta:Én elvittem egy ismerőshöz aki szintén elvitte egy haverjához aki stroboszkoppal belőtte...Ez volt több mint 2 éve...
De az piszok volt mert 1000Ft elkért...
![]()
Az a gyertyás módszer valahogy nekünk nem volt igazi.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Helló Péter !MP1 írta:Kedves Tóni! Tri-Ton!
Attól, hogy tudom mi van benne, még nem kell, hogy közöm legyen a gyártásához!![]()
Egyszer régebben (2013. 01. 15.) föltettem ide két linket. Az egyik egy német nyelvű bő 100 oldalas írás az MZ elektromosságáról: "Elektrik der MZ-Zweitakter" (A másik meg fesz.szab. kapcsolási rajz.)
Most, hogy írok, gyorsan ellenőriztem, hogy műxik-e a link -sajnos már nem. (A másik még mindig megnyitható.)
Viszont egy kis keresgélés után itt megtaláltam:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=731874
Na ennek a 91. oldalán ott van a magyar kisipari "MZ ELEKTRONIKUS FESZÜLTSÉGSZABÁLYOZÓ 6V" kapcsolási rajza!![]()
Üdv: Péter
Így már érthető, miért tudod fejből, hogy mi van benne. ( én meg csak úgy ránézésre írtam valamit )
Köszi, üdv.: Tóni
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég