Elektronika topik - a pokol kapuja
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Lecserélném a fehér hátsó ill index burákat narancs színűre. Kérdésem a következő lenne, hogy akkor izzót is cserélnem kell ugye? gondolom a fehér bura miatt narancsos izzó van benne?!
Lecserélném a fehér hátsó ill index burákat narancs színűre. Kérdésem a következő lenne, hogy akkor izzót is cserélnem kell ugye? gondolom a fehér bura miatt narancsos izzó van benne?!
Etz 150 87'
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem hagyjad, annak aki meg akarja építeni, legalább lépésről lépésre le van írva
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Miért kellene törölni?Csak megjegyeztem hogy ezt irta Stephanus is
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Bocsi, de nem olvastam Stephanus leírásáig vissza. Töröljem, vagy hagyjam az enyémet ?zsakfos írta:Kösz de ezt már letisztázta Stephanus
Amúgy meg hiába dióda a led is,pont ezért kell még pluszban dióda,mert különben mindig villogna mind a két oldali index ha a plusz lábára kötnénk a 2 oldal vezetékét közösitve.Ha meg ugy lenne bekötve a led mint a sima izzó,akkor meg egyik irányba működne a másikba nem.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kösz de ezt már letisztázta Stephanus
Amúgy meg hiába dióda a led is,pont ezért kell még pluszban dióda,mert különben mindig villogna mind a két oldali index ha a plusz lábára kötnénk a 2 oldal vezetékét közösitve.Ha meg ugy lenne bekötve a led mint a sima izzó,akkor meg egyik irányba működne a másikba nem.
Amúgy meg hiába dióda a led is,pont ezért kell még pluszban dióda,mert különben mindig villogna mind a két oldali index ha a plusz lábára kötnénk a 2 oldal vezetékét közösitve.Ha meg ugy lenne bekötve a led mint a sima izzó,akkor meg egyik irányba működne a másikba nem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Megoldási javaslat !
Mivel a LED alapból dióda ott nincs más gond, mint ellenállással lekorlátozni a feszültséget.
Viszont a hagyományos izzós megoldásnál is meg tudjátok csinálni a következő módon.
1., a visszajelzőről mindkét vezeték levesz
2., mindkettőnek a végébe 1-1 dióda átengedő irányba ráforraszt
3., a diódák szabad vége összeköt és mehet rá az izzó egyik csapjára
4., az izzó másik csapja összeköt a testel
Megj.: azért kellenek a diódák, hogy csak az izzó felé engedjék a villanyt, de a másik vezetéken ne tudjon vissza menni, mert akkor a másik oldal is villogna. Amikor meg a vészvillogó lesz bekapcsolva akkor sincs gond, hisz mindkét vezetéken ugyanakkor jön a pozitív impulzus. ( remélem érthető voltam )
Mivel a LED alapból dióda ott nincs más gond, mint ellenállással lekorlátozni a feszültséget.
Viszont a hagyományos izzós megoldásnál is meg tudjátok csinálni a következő módon.
1., a visszajelzőről mindkét vezeték levesz
2., mindkettőnek a végébe 1-1 dióda átengedő irányba ráforraszt
3., a diódák szabad vége összeköt és mehet rá az izzó egyik csapjára
4., az izzó másik csapja összeköt a testel
Megj.: azért kellenek a diódák, hogy csak az izzó felé engedjék a villanyt, de a másik vezetéken ne tudjon vissza menni, mert akkor a másik oldal is villogna. Amikor meg a vészvillogó lesz bekapcsolva akkor sincs gond, hisz mindkét vezetéken ugyanakkor jön a pozitív impulzus. ( remélem érthető voltam )
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tri-Ton 2015.08.13. 11:45-kor.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Úgy van
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Most láttam a videódat az Arckönyvön. Az index visszajelződ neked valami LED-es cucc? Ahhoz alapból kellett némi átalakítás, mivel LED-et nem lehet csak úgy betenni a visszajelző izzó helyére a változó polaritás miatt.zsakfos írta:Zizi az pedig akkor gyári bekötése a visszajelződnek.Nem kap gyárilag testet.Úgy van ahogy leirtad.Egyik lábra a bal a másikra a jobb oldali indexlámpától mennek a vezetékek.A gyári foglalat sem kap testet az órától
Ezért működik az jól vészvillogó üzemben is, nem?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Zizi az pedig akkor gyári bekötése a visszajelződnek.Nem kap gyárilag testet.Úgy van ahogy leirtad.Egyik lábra a bal a másikra a jobb oldali indexlámpától mennek a vezetékek.A gyári foglalat sem kap testet az órától.Itt is válaszolok hogy nekem miert müködik a visszajelző.Mert ledes és diódázva van ezmiatt. Úgy kell megcsinálni ahogy Stephanus írta
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2015.08.13. 10:46-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha beleteszel testelős foglalatot, és egy-egy diódán keresztül kötöd a rá a közepére a két vezetéket, akkor olyan visszajelzésed lesz, amilyet szeretnél.z25z írta:A barkácsolás topicból vándoroltam ide, mert inkább ide tartozik.
Szóval az index visszajelzésen teljesen elakadtam.
Működik mindkét oldalra a visszajelzésem, de szerintem nem gyári megoldás, hanem valami utóbarkács. Egy olyan foglalat van benne aminek két lába van, de műanyag foglalat, vagyis beletéve a helyére nem testelődik az óra házon, nem úgy, mint a többi, pl a refi visszajelző, hogy egy vezeték megy rá és a foglalat meg a test. Tehát az egyik lábára megy az egyik vezeték (fekete/zöld) a másikra a fekete/fehér.
Így gondolom, hogy ha balra kapcsolok akkor a fekete-fehéren van fesz és a jobbon testelődik ezért villog a kontroll lámpa, ha jobbra akkor a fekete/zöldön van áram és a másikon testelődik.
Ha beleteszek egy ugyanolyan foglalatot, mint a többi akkor arra az egy lábra kellene mindkét vezetéket rátenni, hogy akármelyik szálról jön az áram az középen be az izzó alsó érintkezőjén és a foglalat testel és villog. Igen ám de ha a két vezeték fekete/zöld és a fekete/fehér ugyanazon lábra megy akkor villog mind a négy. Hiába nézem az elektromos rajzot akkor sem jövök rá, hogy hogy is van ez.
Szóval ha valaki megtenné, hogy megmondja melyik vezeték hova is megy az óraháznál és milyen a gyári foglalat azt nagyon megköszönném.
Üdv!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A barkácsolás topicból vándoroltam ide, mert inkább ide tartozik.
Szóval az index visszajelzésen teljesen elakadtam.
Működik mindkét oldalra a visszajelzésem, de szerintem nem gyári megoldás, hanem valami utóbarkács. Egy olyan foglalat van benne aminek két lába van, de műanyag foglalat, vagyis beletéve a helyére nem testelődik az óra házon, nem úgy, mint a többi, pl a refi visszajelző, hogy egy vezeték megy rá és a foglalat meg a test. Tehát az egyik lábára megy az egyik vezeték (fekete/zöld) a másikra a fekete/fehér.
Így gondolom, hogy ha balra kapcsolok akkor a fekete-fehéren van fesz és a jobbon testelődik ezért villog a kontroll lámpa, ha jobbra akkor a fekete/zöldön van áram és a másikon testelődik.
Ha beleteszek egy ugyanolyan foglalatot, mint a többi akkor arra az egy lábra kellene mindkét vezetéket rátenni, hogy akármelyik szálról jön az áram az középen be az izzó alsó érintkezőjén és a foglalat testel és villog. Igen ám de ha a két vezeték fekete/zöld és a fekete/fehér ugyanazon lábra megy akkor villog mind a négy. Hiába nézem az elektromos rajzot akkor sem jövök rá, hogy hogy is van ez.
Szóval ha valaki megtenné, hogy megmondja melyik vezeték hova is megy az óraháznál és milyen a gyári foglalat azt nagyon megköszönném.
Üdv!
Szóval az index visszajelzésen teljesen elakadtam.
Működik mindkét oldalra a visszajelzésem, de szerintem nem gyári megoldás, hanem valami utóbarkács. Egy olyan foglalat van benne aminek két lába van, de műanyag foglalat, vagyis beletéve a helyére nem testelődik az óra házon, nem úgy, mint a többi, pl a refi visszajelző, hogy egy vezeték megy rá és a foglalat meg a test. Tehát az egyik lábára megy az egyik vezeték (fekete/zöld) a másikra a fekete/fehér.
Így gondolom, hogy ha balra kapcsolok akkor a fekete-fehéren van fesz és a jobbon testelődik ezért villog a kontroll lámpa, ha jobbra akkor a fekete/zöldön van áram és a másikon testelődik.
Ha beleteszek egy ugyanolyan foglalatot, mint a többi akkor arra az egy lábra kellene mindkét vezetéket rátenni, hogy akármelyik szálról jön az áram az középen be az izzó alsó érintkezőjén és a foglalat testel és villog. Igen ám de ha a két vezeték fekete/zöld és a fekete/fehér ugyanazon lábra megy akkor villog mind a négy. Hiába nézem az elektromos rajzot akkor sem jövök rá, hogy hogy is van ez.
Szóval ha valaki megtenné, hogy megmondja melyik vezeték hova is megy az óraháznál és milyen a gyári foglalat azt nagyon megköszönném.
Üdv!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali, a leírásod alapján én is erre gondolok, vagy a kondi csúszik ki, esetleg az összekötőlemez ér a deknihez, vagy a megszakítótól induló vezeték szigetelése sérült. Elsőnek én ezeket vizsgálnám meg alaposan.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Haj haj haj!
Ha jól látom neked Ts -ed van. Nos nekem is és hasonló boszorkánnyal küzdöttem. Nekem az volt a hiba, hogy a dekli felfogatócsavar előtti merevítése lehelet finoman hozzá ért a kondi vezetékéhez és egy idő után nem volt gyújtás. A városban ez nem jelentkezett. Kicsit el kellett tolni felfelé a kondit és megszünt a hiba. Nem állítom, hogy neked ez van de nagy a hasonlóság.
Ha jól látom neked Ts -ed van. Nos nekem is és hasonló boszorkánnyal küzdöttem. Nekem az volt a hiba, hogy a dekli felfogatócsavar előtti merevítése lehelet finoman hozzá ért a kondi vezetékéhez és egy idő után nem volt gyújtás. A városban ez nem jelentkezett. Kicsit el kellett tolni felfelé a kondit és megszünt a hiba. Nem állítom, hogy neked ez van de nagy a hasonlóság.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A trafócsere előtt is csinálta? A kínai/bolgár csodákból sok a gyári hibás vagy ami nem bír párszáz km-nél többet. A másik tippem esetleg melegen zárlatos kondi.djtoma írta:aronpfabian írta:quote="djtoma"]Sziasztok.
Ezt ha valaki megmondja nekem mitől van!
Olyan problémám van hogy motorozgatok 10-20 km-t leállítom megyek vele megint 10-20-30km-t semmi gond vele.De mikor MEGYEK VELE EGYSZERRE 50-60 km-t egy huzamba nem állítom le akkor egyszerűen elmegy a szikra a gyertyánál.Gyújtás van világít minden lámpa aminek kell,de viszont szikra nincs.Kivettem a gyertyát kicseréltem,akkor sincs szikra.Hát mondom leveszem jobb oldalt a kisebb deknit megnézem az ülő kalapácsot meg ami ott van.Hozzá nem nyúltam egyikhez se.Mondom megnézem így indul-e hogy az oldal deknit levettem.Erre pöcre indul a gép:) .Ez mitől lehet szerintetek? és ez mindig így van megyek 60 km-t elmegy a szikra,leveszem a deknit és megyek tovább.
Annyit megtapasztaltam hogy mikor ez volt a baj akkor levettem a deknit,beindítottam és úgy akartam visszatenni az oldal deknit hogy jár a motor.Az oldal dekni a jobb kezembe a bal kezemmel meg lenyomtam a fékpedált és megrázott a gépezet [/quote
Trafógyanús. Amíg leveszed a deknit, addig gondolom a gyújtást is kikapcsolod, ezzel lehűl és megint működik egy ideig.
A trafó már egyszer volt cserélve.Igen mikor leveszem a deknit akkor leveszem a gyújtást és miután levettem a deknit,gyujtás rá és egyből indul és utánna már meg se áll.Amikor felmelegszik a trafó akkor le testel a dekninél és áthúz ezért nincs szikra.De mikor meg leveszem akkor meg már jó?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
aronpfabian írta:Trafógyanús. Amíg leveszed a deknit, addig gondolom a gyújtást is kikapcsolod, ezzel lehűl és megint működik egy ideig.djtoma írta:Sziasztok.
Ezt ha valaki megmondja nekem mitől van!
Olyan problémám van hogy motorozgatok 10-20 km-t leállítom megyek vele megint 10-20-30km-t semmi gond vele.De mikor MEGYEK VELE EGYSZERRE 50-60 km-t egy huzamba nem állítom le akkor egyszerűen elmegy a szikra a gyertyánál.Gyújtás van világít minden lámpa aminek kell,de viszont szikra nincs.Kivettem a gyertyát kicseréltem,akkor sincs szikra.Hát mondom leveszem jobb oldalt a kisebb deknit megnézem az ülő kalapácsot meg ami ott van.Hozzá nem nyúltam egyikhez se.Mondom megnézem így indul-e hogy az oldal deknit levettem.Erre pöcre indul a gép:) .Ez mitől lehet szerintetek? és ez mindig így van megyek 60 km-t elmegy a szikra,leveszem a deknit és megyek tovább.
Annyit megtapasztaltam hogy mikor ez volt a baj akkor levettem a deknit,beindítottam és úgy akartam visszatenni az oldal deknit hogy jár a motor.Az oldal dekni a jobb kezembe a bal kezemmel meg lenyomtam a fékpedált és megrázott a gépezet
A trafó már egyszer volt cserélve.Igen mikor leveszem a deknit akkor leveszem a gyújtást és miután levettem a deknit,gyujtás rá és egyből indul és utánna már meg se áll.Amikor felmelegszik a trafó akkor le testel a dekninél és áthúz ezért nincs szikra.De mikor meg leveszem akkor meg már jó?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Trafógyanús. Amíg leveszed a deknit, addig gondolom a gyújtást is kikapcsolod, ezzel lehűl és megint működik egy ideig.djtoma írta:Sziasztok.
Ezt ha valaki megmondja nekem mitől van!
Olyan problémám van hogy motorozgatok 10-20 km-t leállítom megyek vele megint 10-20-30km-t semmi gond vele.De mikor MEGYEK VELE EGYSZERRE 50-60 km-t egy huzamba nem állítom le akkor egyszerűen elmegy a szikra a gyertyánál.Gyújtás van világít minden lámpa aminek kell,de viszont szikra nincs.Kivettem a gyertyát kicseréltem,akkor sincs szikra.Hát mondom leveszem jobb oldalt a kisebb deknit megnézem az ülő kalapácsot meg ami ott van.Hozzá nem nyúltam egyikhez se.Mondom megnézem így indul-e hogy az oldal deknit levettem.Erre pöcre indul a gép:) .Ez mitől lehet szerintetek? és ez mindig így van megyek 60 km-t elmegy a szikra,leveszem a deknit és megyek tovább.
Annyit megtapasztaltam hogy mikor ez volt a baj akkor levettem a deknit,beindítottam és úgy akartam visszatenni az oldal deknit hogy jár a motor.Az oldal dekni a jobb kezembe a bal kezemmel meg lenyomtam a fékpedált és megrázott a gépezet
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok.
Ezt ha valaki megmondja nekem mitől van!
Olyan problémám van hogy motorozgatok 10-20 km-t leállítom megyek vele megint 10-20-30km-t semmi gond vele.De mikor MEGYEK VELE EGYSZERRE 50-60 km-t egy huzamba nem állítom le akkor egyszerűen elmegy a szikra a gyertyánál.Gyújtás van világít minden lámpa aminek kell,de viszont szikra nincs.Kivettem a gyertyát kicseréltem,akkor sincs szikra.Hát mondom leveszem jobb oldalt a kisebb deknit megnézem az ülő kalapácsot meg ami ott van.Hozzá nem nyúltam egyikhez se.Mondom megnézem így indul-e hogy az oldal deknit levettem.Erre pöcre indul a gép:) .Ez mitől lehet szerintetek? és ez mindig így van megyek 60 km-t elmegy a szikra,leveszem a deknit és megyek tovább.
Annyit megtapasztaltam hogy mikor ez volt a baj akkor levettem a deknit,beindítottam és úgy akartam visszatenni az oldal deknit hogy jár a motor.Az oldal dekni a jobb kezembe a bal kezemmel meg lenyomtam a fékpedált és megrázott a gépezet
Ezt ha valaki megmondja nekem mitől van!
Olyan problémám van hogy motorozgatok 10-20 km-t leállítom megyek vele megint 10-20-30km-t semmi gond vele.De mikor MEGYEK VELE EGYSZERRE 50-60 km-t egy huzamba nem állítom le akkor egyszerűen elmegy a szikra a gyertyánál.Gyújtás van világít minden lámpa aminek kell,de viszont szikra nincs.Kivettem a gyertyát kicseréltem,akkor sincs szikra.Hát mondom leveszem jobb oldalt a kisebb deknit megnézem az ülő kalapácsot meg ami ott van.Hozzá nem nyúltam egyikhez se.Mondom megnézem így indul-e hogy az oldal deknit levettem.Erre pöcre indul a gép:) .Ez mitől lehet szerintetek? és ez mindig így van megyek 60 km-t elmegy a szikra,leveszem a deknit és megyek tovább.
Annyit megtapasztaltam hogy mikor ez volt a baj akkor levettem a deknit,beindítottam és úgy akartam visszatenni az oldal deknit hogy jár a motor.Az oldal dekni a jobb kezembe a bal kezemmel meg lenyomtam a fékpedált és megrázott a gépezet
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A szerszámosomba van még egy marékkal.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Látom, nem bízod a véletlenre, van tartalékbizti bőven.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kedves márkatársak.A Bakony túra után úgy döntöttem hogy kicserélem a biztosíték tartómat késesre.
Ilyen még sosem történt velem,odafelé 2x rohadtam le miatta.Így elfogyott a türelmem,íme az eredmény:
Ilyen még sosem történt velem,odafelé 2x rohadtam le miatta.Így elfogyott a türelmem,íme az eredmény:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Most olvastam a Facén, hogy Gyula-bá elhunyt!
Nyugodjék békében!
Nyugodjék békében!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok,
hazafele úton e töltéslámpa kialudt, és lett töltés. Egy szaki azt mondta azét lehetett gondom eddig, mert sokat állt a motor és az állórész elvesztette a mágnesességét. Az a 100 km amit megtettem vele, elindította a "vissza-mágnesességét". Remélem igaza lesz és biztonságban motorozhatok, nem kell izgulnom.
Chris
hazafele úton e töltéslámpa kialudt, és lett töltés. Egy szaki azt mondta azét lehetett gondom eddig, mert sokat állt a motor és az állórész elvesztette a mágnesességét. Az a 100 km amit megtettem vele, elindította a "vissza-mágnesességét". Remélem igaza lesz és biztonságban motorozhatok, nem kell izgulnom.
Chris
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kedves aronpfabian
Köszönöm a válaszodat, és azt olvasva rájöttem nem voltam elég pontos a leírásban. A töltést nem az akksinál mértem, hanem a fesszabályzónál a 61 ; D+ közös pontnál. Amíg nincs töltés nem is húz be a bal oldali tekercs máshol nem is tudtam megmérni. Az akksinál megvan a 6.2 volt. A vezetékek a helyükön annak, nincsenek összecserélve. Az állórésznél az elektromágneseket ellenőriztem, nem szakadt és áram átfolyásra mágnessége is kialakul. A forgórész tekercsét is vizsgáltuk, nincs zárlat.
Foglalkoztatott már egy keveset a dolog, lassan feladom.
Chris
Köszönöm a válaszodat, és azt olvasva rájöttem nem voltam elég pontos a leírásban. A töltést nem az akksinál mértem, hanem a fesszabályzónál a 61 ; D+ közös pontnál. Amíg nincs töltés nem is húz be a bal oldali tekercs máshol nem is tudtam megmérni. Az akksinál megvan a 6.2 volt. A vezetékek a helyükön annak, nincsenek összecserélve. Az állórésznél az elektromágneseket ellenőriztem, nem szakadt és áram átfolyásra mágnessége is kialakul. A forgórész tekercsét is vizsgáltuk, nincs zárlat.
Foglalkoztatott már egy keveset a dolog, lassan feladom.
Chris
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet gyári hibás az akksi. Töltsd fel újra, és köss rá 1-2 percre egy index/féklámpa 6V 21W izzót. Ha 6.2V alá esik ettől a feszültség, gari.Chris75 írta:Sziasztok,
Az akksi vadi új és fel is van töltve. A gond az, hogy nem akar a dinamó felgerjedni. Amíg az öngerjesztés nem ér el egy fokot a feszültségszabályzó szerintem nem is avatkozik bele a rendszer működésébe.
Chris
A másik lehetőség hogy valamit rosszul köthettél vissza pucoláskor, ellenőrizd végig:
D- kondenzátor bilincsénél
D+ jobb oldali szénkefe bal oldalán közvetlenül
DF jobb oldali szénkefe és ellenállástekercs között
Fesz.szab. 61 a töltésjelzőre megy.
"Amíg az öngerjesztés nem ér el egy fokot a feszültségszabályzó szerintem nem is avatkozik bele a rendszer működésébe."
Ez gerjesztésszabályzó, nem túláramkorlátozó mint a robogóknál (de ott meg öngerjesztés nincs, állandó a mágnes). Végig aktívan részt vesz a rendszer működésében. A következő módon ellenőrizheted:
Az akkut lehúzva vedd le a fesz.szab. fedelét (hogy ne okozz zárlatot a fém cuccal) és utána kösd vissza az akkut, nézd meg, üzem közben hogyan mozognak a nyelvek.
Kikapcsolt gyújtásnál és alacsony fordulaton a bal oldali nyelv (gerjesztésszabályzó, DF) a bal (51) érintkezőjéhez ér hozzá, ezzel folyamatos gerjesztést biztosítva az állórésznek. A jobb oldali nyelv (visszáramkapcsoló) nyitott, ezzel a dinamó nincs rákapcsolva az elektromos hálózatra, minden az akkuról megy.
A fordulat növekedésével a bal oldali nyelv kitér, középen "lebeg". Ilyenkor az állórész az öntvényére szerelt, DF és D+ közti ellenálláson kapja az így csökkentett erősségű gerjesztőáramot. Ekkor már illik a dinamónak az akkunál nagyobb feszültségre emelkednie, ettől a jobb oldali nyelv behúz és rákapcsolja a dinamó által termelt áramot a motor rendszerére.
Amikor a dinamó eléri a tervezett teljesítményének maximumát, akkor a rendszer védelme érdekében a bal nyelv jobb oldali érintkezjéhez húzásával a fesz.szab. letesteli az állórészt, megszűntetve a gerjesztést. A feszültség ettől visszaesik és az egész "játék" kezdődik előről.
Amint látod, az egész úgy van megoldva hogy vagy az akku feszültségét méred a motor elektromos rendszerében (ami ha nem rossz, nem lehet 6.0V alatt) vagy az akkunál már nagyobbra emelkedett dinamóét. Ha 4.5V-ot mértél, ott valami félre van kötve vagy zárlatos.
A te rendszered a leírásnak megfelelően működik, vagy valamelyik nyelv be van ragadva, esetleg nem reagál megfelelően?
UI: az ellenállástekercs 4.5 ohm, nem lehet szakadt és nem lehet testzárlatos, különben a folyamat jelentős részén "ki van kapcsolva" a gerjesztés. Lehet nálad ez a gond? Mérd ki ezt is! A 4.5V-t viszont ez nem magyarázza.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok,
Az akksi vadi új és fel is van töltve. A gond az, hogy nem akar a dinamó felgerjedni. Amíg az öngerjesztés nem ér el egy fokot a feszültségszabályzó szerintem nem is avatkozik bele a rendszer működésébe.
Chris
Az akksi vadi új és fel is van töltve. A gond az, hogy nem akar a dinamó felgerjedni. Amíg az öngerjesztés nem ér el egy fokot a feszültségszabályzó szerintem nem is avatkozik bele a rendszer működésébe.
Chris
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem a feszültségszabályzó adta meg magát ha parázslik a visszajelző,és csak 4,5V feszültséget mért rajta.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
4.5V-ot csak rossz akkumulátorral tudsz 6V rendszerből "kihozni". Cseréld ki és próbáld újra.Chris75 írta:Sziasztok,
abban kérem a segítségeteket, hogy a ts-nek a töltéslámpája alapjáraton parázslik és 4,5 volt csak a töltése. Ha gázt adok a lámpa erősebben világít és csökken a töltés. Az érintkezőket és minden apróságot átnéztem, minden érintkezést feltakarítottam. A motor állt vagy 8-10 évet és most lett újra indítva. Az elektromos rendszer minden más eleme hibátlanul működik.
Előre is köszönöm a segítő ötleteket.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok,
abban kérem a segítségeteket, hogy a ts-nek a töltéslámpája alapjáraton parázslik és 4,5 volt csak a töltése. Ha gázt adok a lámpa erősebben világít és csökken a töltés. Az érintkezőket és minden apróságot átnéztem, minden érintkezést feltakarítottam. A motor állt vagy 8-10 évet és most lett újra indítva. Az elektromos rendszer minden más eleme hibátlanul működik.
Előre is köszönöm a segítő ötleteket.
abban kérem a segítségeteket, hogy a ts-nek a töltéslámpája alapjáraton parázslik és 4,5 volt csak a töltése. Ha gázt adok a lámpa erősebben világít és csökken a töltés. Az érintkezőket és minden apróságot átnéztem, minden érintkezést feltakarítottam. A motor állt vagy 8-10 évet és most lett újra indítva. Az elektromos rendszer minden más eleme hibátlanul működik.
Előre is köszönöm a segítő ötleteket.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát ehhez már nekem sincs hozzáfűznivalóm.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
"Nincs is több hozzáfűznivalóm ezek után..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ja hogy ha teszünk smile-t a mondandónk végére akkor nem vigyorgunk,hanem az azt jelenti hogy ne vegyétek komolyan amit írtam?Vagy mi?hell írta:Örömmel látom érteted a iromány végén a smile. Nincs is több hozzáfűznivalóm ezek után...
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Örömmel látom érteted a iromány végén a smile. Nincs is több hozzáfűznivalóm ezek után...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Értem.És te úgy gondolod az precizebb megoldás?Miért is?hell írta:
A precizitás a lényeg! Csináljuk vagy nem csináljuk kérem!
Indikátor órával belövöm az előgyújtást,gyertya ott szikrázik század mm pontosan,akkor mitől precizebb az a stroboszkóp,aminek nincs is mihez viszonyitható gyári jelölése az MZ-n.Amit persze lehet csinálni mondjuk a mágnes szélére,de ettől még az egész nem lesz precizebb,legfeljebb a későbbiekben könnyebb,mert nem kell kivenni a gyertyát.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen csak amíg a stroboszkóp olyan gyakori hogy te is csak ismertél olyat aki látott olyat akinek van, addig a gyertya megvan minden motoron emellet az optikai változatot (tudom az nem gyári) nem is lehet stroboszkóppal állítani mert meghülyül tőle a jeladó.hell írta:A precizitás a lényeg! Csináljuk vagy nem csináljuk kérem!zsakfos írta:quote="hell"]Én elvittem egy ismerőshöz aki szintén elvitte egy haverjához aki stroboszkoppal belőtte... Ez volt több mint 2 éve... De az piszok volt mert 1000Ft elkért... Az a gyertyás módszer valahogy nekünk nem volt igazi. [/quote
Teljesen mindegy mivel csinálod a végeredmény ugyanaz.Akkor fog szikrát adni ha stroboszkóppal csinálod is,amikor a gyertya szikrázik.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A precizitás a lényeg! Csináljuk vagy nem csináljuk kérem!zsakfos írta:Teljesen mindegy mivel csinálod a végeredmény ugyanaz.Akkor fog szikrát adni ha stroboszkóppal csinálod is,amikor a gyertya szikrázik.hell írta:Én elvittem egy ismerőshöz aki szintén elvitte egy haverjához aki stroboszkoppal belőtte... Ez volt több mint 2 éve... De az piszok volt mert 1000Ft elkért... Az a gyertyás módszer valahogy nekünk nem volt igazi.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez a leírás hihetetlen jó Köszi szépen!MP1 írta:Kedves Tóni! Tri-Ton!
Attól, hogy tudom mi van benne, még nem kell, hogy közöm legyen a gyártásához!
Egyszer régebben (2013. 01. 15.) föltettem ide két linket. Az egyik egy német nyelvű bő 100 oldalas írás az MZ elektromosságáról: "Elektrik der MZ-Zweitakter" (A másik meg fesz.szab. kapcsolási rajz.)
Most, hogy írok, gyorsan ellenőriztem, hogy műxik-e a link -sajnos már nem. (A másik még mindig megnyitható.)
Viszont egy kis keresgélés után itt megtaláltam:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=731874
Na ennek a 91. oldalán ott van a magyar kisipari "MZ ELEKTRONIKUS FESZÜLTSÉGSZABÁLYOZÓ 6V" kapcsolási rajza!
Üdv: Péter
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Teljesen mindegy mivel csinálod a végeredmény ugyanaz.Akkor fog szikrát adni ha stroboszkóppal csinálod is,amikor a gyertya szikrázik.hell írta:Én elvittem egy ismerőshöz aki szintén elvitte egy haverjához aki stroboszkoppal belőtte... Ez volt több mint 2 éve... De az piszok volt mert 1000Ft elkért... Az a gyertyás módszer valahogy nekünk nem volt igazi.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Helló Péter !MP1 írta:Kedves Tóni! Tri-Ton!
Attól, hogy tudom mi van benne, még nem kell, hogy közöm legyen a gyártásához!
Egyszer régebben (2013. 01. 15.) föltettem ide két linket. Az egyik egy német nyelvű bő 100 oldalas írás az MZ elektromosságáról: "Elektrik der MZ-Zweitakter" (A másik meg fesz.szab. kapcsolási rajz.)
Most, hogy írok, gyorsan ellenőriztem, hogy műxik-e a link -sajnos már nem. (A másik még mindig megnyitható.)
Viszont egy kis keresgélés után itt megtaláltam:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=731874
Na ennek a 91. oldalán ott van a magyar kisipari "MZ ELEKTRONIKUS FESZÜLTSÉGSZABÁLYOZÓ 6V" kapcsolási rajza!
Üdv: Péter
Így már érthető, miért tudod fejből, hogy mi van benne. ( én meg csak úgy ránézésre írtam valamit )
Köszi, üdv.: Tóni
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én elvittem egy ismerőshöz aki szintén elvitte egy haverjához aki stroboszkoppal belőtte... Ez volt több mint 2 éve... De az piszok volt mert 1000Ft elkért... Az a gyertyás módszer valahogy nekünk nem volt igazi.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Így szoktam én is.Gyertyával.Viszont lehet leddel vagy multiméterrel is ha az szimpatikusabb.aronpfabian írta: Ugyanúgy 3 mm FHP előtt mint a megszakítóssal, csak itt próbalámpa/csipogó helyett a gyertyát tudod használni a megszakítás helyének meghatározásához.
Kiveszed a hengerfejből, ráteszed a gyertyapipát, rálógatod a bordákra hogy hozzáérjen a teste, és a gyújtást ráadva megméred, hol ad szikrát, utána ennek megfelelően korrigálod a jeladó helyzetét. A mérések és az alaplap utánállítások közt érdemes kikapcsolni a gyújtást, hogy ne melegedjen fölöslegesen a trafó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ugyanúgy 3 mm FHP előtt mint a megszakítóssal, csak itt próbalámpa/csipogó helyett a gyertyát tudod használni a megszakítás helyének meghatározásához.Melák írta:Hello! Biztos sokszor feltett kérdés és meg is lett válaszolva sokszor, csak én nem találom most. Egy leírást ETZ gyári elektronikus gyújtásának beállításához merre találok?
Kiveszed a hengerfejből, ráteszed a gyertyapipát, rálógatod a bordákra hogy hozzáérjen a teste, és a gyújtást ráadva megméred, hol ad szikrát, utána ennek megfelelően korrigálod a jeladó helyzetét. A mérések és az alaplap utánállítások közt érdemes kikapcsolni a gyújtást, hogy ne melegedjen fölöslegesen a trafó.
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hello! Biztos sokszor feltett kérdés és meg is lett válaszolva sokszor, csak én nem találom most. Egy leírást ETZ gyári elektronikus gyújtásának beállításához merre találok?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kedves Tóni! Tri-Ton!
Attól, hogy tudom mi van benne, még nem kell, hogy közöm legyen a gyártásához!
Egyszer régebben (2013. 01. 15.) föltettem ide két linket. Az egyik egy német nyelvű bő 100 oldalas írás az MZ elektromosságáról: "Elektrik der MZ-Zweitakter" (A másik meg fesz.szab. kapcsolási rajz.)
Most, hogy írok, gyorsan ellenőriztem, hogy műxik-e a link -sajnos már nem. (A másik még mindig megnyitható.)
Viszont egy kis keresgélés után itt megtaláltam:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=731874
Na ennek a 91. oldalán ott van a magyar kisipari "MZ ELEKTRONIKUS FESZÜLTSÉGSZABÁLYOZÓ 6V" kapcsolási rajza!
Üdv: Péter
Attól, hogy tudom mi van benne, még nem kell, hogy közöm legyen a gyártásához!
Egyszer régebben (2013. 01. 15.) föltettem ide két linket. Az egyik egy német nyelvű bő 100 oldalas írás az MZ elektromosságáról: "Elektrik der MZ-Zweitakter" (A másik meg fesz.szab. kapcsolási rajz.)
Most, hogy írok, gyorsan ellenőriztem, hogy műxik-e a link -sajnos már nem. (A másik még mindig megnyitható.)
Viszont egy kis keresgélés után itt megtaláltam:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=731874
Na ennek a 91. oldalán ott van a magyar kisipari "MZ ELEKTRONIKUS FESZÜLTSÉGSZABÁLYOZÓ 6V" kapcsolási rajza!
Üdv: Péter
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egy képet ha látnánk könnyebb lenne. 51 B vagy N? Évjárat? Indexes? Mivel mérted a 10 V-ot? Multiméter? Jó állásban volt?
Mivel ebben világítótekercs van ami körül forog a lendkerékben levő mágnes ne egyenáramot, hanem váltót mérj.
Mondjuk ha a foglalaton mértél feszültséget ráadásul 10V-ot akkor az izzónak mindenképp világítania kellene...Fesszabályzót meg nem biztos hogy kell keresned, mert van olyan tipus amiben nincs.
Mivel ebben világítótekercs van ami körül forog a lendkerékben levő mágnes ne egyenáramot, hanem váltót mérj.
Mondjuk ha a foglalaton mértél feszültséget ráadásul 10V-ot akkor az izzónak mindenképp világítania kellene...Fesszabályzót meg nem biztos hogy kell keresned, mert van olyan tipus amiben nincs.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Kicsit OFF témában kérdezek.
Van egy simson s51 nálam amit most vett a haverom,semmilyen világítás nem működött rajta,minden izzó egytől egyig 12V-os volt benne,rámértem a foglalatoknál és alapjáraton 7V-körül volt,nagyobb fordulaton 10V-ig ment fel kb. én ebből arra következtettem,hogy 6V-os csak nem jó a szabályzás,tettem bele egy 6V-os izzót,kapcsoltam világítást és működött,csak kicsit erősen világított alapjárathoz képest,fordulaton kicsapta.
Kérdés: - Jól gondolom,hogy 6V-os? (a trafón sajnos nincs semmilyen felirat)
- hogy van megoldva a szabályzás (fesszabot nem találtam mi a jó ég szabályoz?)
Egyáltalán nem vágom ezt a simson témát,igazából most szedtem szét először simsont.
Bocsi a simsonos kérdésért,de ez megfogott és sajnos annyi időm nincs most rá,hogy sokáig matekoljak vele.
Kicsit OFF témában kérdezek.
Van egy simson s51 nálam amit most vett a haverom,semmilyen világítás nem működött rajta,minden izzó egytől egyig 12V-os volt benne,rámértem a foglalatoknál és alapjáraton 7V-körül volt,nagyobb fordulaton 10V-ig ment fel kb. én ebből arra következtettem,hogy 6V-os csak nem jó a szabályzás,tettem bele egy 6V-os izzót,kapcsoltam világítást és működött,csak kicsit erősen világított alapjárathoz képest,fordulaton kicsapta.
Kérdés: - Jól gondolom,hogy 6V-os? (a trafón sajnos nincs semmilyen felirat)
- hogy van megoldva a szabályzás (fesszabot nem találtam mi a jó ég szabályoz?)
Egyáltalán nem vágom ezt a simson témát,igazából most szedtem szét először simsont.
Bocsi a simsonos kérdésért,de ez megfogott és sajnos annyi időm nincs most rá,hogy sokáig matekoljak vele.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azonosítók nélkül valóban nem lehet biztosra tudni, viszont azért a fesz.szab. működése sem egy szupertitkos űrtechnológia. Abban hogy egy tranzisztor ki-be kapcsolja a gerjesztést, hadd ne legyen triak meg tirisztor... ugyanazt a referencia designt követi mint Szabié aminek publikus az alkatrészjegyzéke (3 db tranzisztor az "ismeretlen" elem) http://www.mzclubhungary.com/index.php/cikkek?id=363Tri-Ton írta:Helló MP1 !MP1 írta:Popitty!
Örülök, hogy sikerült, használd egészséggel!
(Tirisztor sincs benne, tranzisztor; dióda az van!)
Üdv: P
Ja, meg ellenállás, meg zener, meg sok gányolmány is.
Csak nem közöd van a gyártásához, hogy így tudod mi van benne? Azonosító betűk és számok ismerete nélkül ?
Üdv.: Tóni
A(z egyátalán nem odavaló) Graetz-hídon meg látszik hogy micsoda, ahogy kinéz meg ahogy be van kötve.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Helló MP1 !MP1 írta:Popitty!
Örülök, hogy sikerült, használd egészséggel!
(Tirisztor sincs benne, tranzisztor; dióda az van!)
Üdv: P
Ja, meg ellenállás, meg zener, meg sok gányolmány is.
Csak nem közöd van a gyártásához, hogy így tudod mi van benne? Azonosító betűk és számok ismerete nélkül ? ( mert ránézésre ugyan bármelyik lehet )
Üdv.: Tóni
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Popitty!
Örülök, hogy sikerült, használd egészséggel!
(Tirisztor sincs benne, tranzisztor; dióda az van!)
Üdv: P
Örülök, hogy sikerült, használd egészséggel!
(Tirisztor sincs benne, tranzisztor; dióda az van!)
Üdv: P
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
[quote="popitty"]Bizonyítás képpen vettem egy új fesz.szabot ami bejött és tegnap megcsináltam a hortobágyi túrát mentem 230 km-t és azóta is tökéletesen működik.
OK ! Örülök neki, használd egészséggel!
OK ! Örülök neki, használd egészséggel!
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég