Címeket légyszi.Csak 1-et legalább.Vagy weboldalt.conus írta:
hy,
én a lear-ban dolgoztam görngyösön. 1000% hogy van mindenféle szinezésű vezeték a kereskedelemben. csak nem a 2 sarokkal odébb levő villanyóssági bótba köll bemenni ahol van 3 fajta oszt jónapot, hanem valami profi helyre.
Elektronika topik - a pokol kapuja
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
darren17 írta:Helló!
Köszi a választ! Hát itt minden ki lett cserélve az egész állórész és a forgórész is a fesszabályzó is minden amire csak rá tudtuk fogni. De nem egyből süti ki hanem megy szépen és egyszer gondol egyet és bummm! Elszált és nem tudjuk mi az. Már okos szerelő is látta de nem tudott mit mondani rá csak azt hogy kérdezzem meg fórumokon![]()
Most épp tekercset és a régi fém-fesszabályzót keresek, mert az enyémeim elfogytak...
Valaki nem tud eladót, mert már nem akarok venni még 1 mz-t van már 3-om
Vedd fel a kapcsolatot vele.Nem fogod megbánni.
muller_szabolcs@citromail.hu
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2009.10.14. 21:18-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Elektronika
Komplett kábelköteget árul Baki Máté. 

Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
Re: Elektronika
Az egy csöppet arrébb van, igaz testvérem oda jár suliba, de Google Maps-en nem találtam.conus írta:hy,KantulyJani írta:Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy újra kell kábeleznem az öreget. Azt szeretném megkérdezni, hogy mit tegyek akkor, ha nem találok ugyan olyan színű vezetékeket, mint ami a kapcsolásban szerepel?![]()
...
én a lear-ban dolgoztam görngyösön. 1000% hogy van mindenféle szinezésű vezeték a kereskedelemben. csak nem a 2 sarokkal odébb levő villanyóssági bótba köll bemenni ahol van 3 fajta oszt jónapot, hanem valami profi helyre.

Üdv, János.
Vigyázz a motoromra Viktor!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
hy,KantulyJani írta:Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy újra kell kábeleznem az öreget. Azt szeretném megkérdezni, hogy mit tegyek akkor, ha nem találok ugyan olyan színű vezetékeket, mint ami a kapcsolásban szerepel?![]()
...
én a lear-ban dolgoztam görngyösön. 1000% hogy van mindenféle szinezésű vezeték a kereskedelemben. csak nem a 2 sarokkal odébb levő villanyóssági bótba köll bemenni ahol van 3 fajta oszt jónapot, hanem valami profi helyre.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
Re: Elektronika
Szia!darren17 írta:Helló!
Köszi a választ! Hát itt minden ki lett cserélve az egész állórész és a forgórész is a fesszabályzó is minden amire csak rá tudtuk fogni. De nem egyből süti ki hanem megy szépen és egyszer gondol egyet és bummm! Elszált és nem tudjuk mi az. Már okos szerelő is látta de nem tudott mit mondani rá csak azt hogy kérdezzem meg fórumokon![]()
Most épp tekercset és a régi fém-fesszabályzót keresek, mert az enyémeim elfogytak...
Valaki nem tud eladót, mert már nem akarok venni még 1 mz-t van már 3-om
Nem lehet, hogy ahogy a motor jár (a rezgéstől), egy idő után valami vezeték rövidzárlatot csinál és ezért pukkan el? Vezeték keresztmetszet esetleg lehet még probléma.
Üdv, János.
Vigyázz a motoromra Viktor!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.02.01. 17:01
- MZ-d típusa: Mz Ts 125 de luxe
- Tartózkodási hely: Szank
Re: Elektronika
Helló!
Köszi a választ! Hát itt minden ki lett cserélve az egész állórész és a forgórész is a fesszabályzó is minden amire csak rá tudtuk fogni. De nem egyből süti ki hanem megy szépen és egyszer gondol egyet és bummm! Elszált és nem tudjuk mi az. Már okos szerelő is látta de nem tudott mit mondani rá csak azt hogy kérdezzem meg fórumokon
Most épp tekercset és a régi fém-fesszabályzót keresek, mert az enyémeim elfogytak...
Valaki nem tud eladót, mert már nem akarok venni még 1 mz-t van már 3-om
Köszi a választ! Hát itt minden ki lett cserélve az egész állórész és a forgórész is a fesszabályzó is minden amire csak rá tudtuk fogni. De nem egyből süti ki hanem megy szépen és egyszer gondol egyet és bummm! Elszált és nem tudjuk mi az. Már okos szerelő is látta de nem tudott mit mondani rá csak azt hogy kérdezzem meg fórumokon

Most épp tekercset és a régi fém-fesszabályzót keresek, mert az enyémeim elfogytak...
Valaki nem tud eladót, mert már nem akarok venni még 1 mz-t van már 3-om

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ó hát akkor nem csak töltésellenőrző lámpa bajotok van.Van ott gond bőven.Elsősorban ezt látni kéne.Így nehéz.darren17 írta: Köszi!
De mértük töltés viszonylag van csak kevés. Azt már probáltuk hogy átváltunk és ott megy semmi gond nélkül. Amióta meg van ez a motor azóta folyamatosan ilyen gondja van! Most épp megsütötte a tekercset a fesszabályzót és a biztosítékok is kiégtek! Elvileg zárlat volt a motorban ezért újrakábeleztük az egészet, de nem szünt meg ez a probléma. Eddig 3 fesszabályzót és 4 tekercset vágott szét. Amióta átkebeleztük ez volt az első de itt egyszerre mindent kinyirt. Miért?
Logikusan kiindulva a leirásodból,mivel idővel már mindent cseréltetek,úgy tűnik hogy ami maradt a régi rendszerből az a dinamó.Mivel még fennáll a probléma miszerint kivagdossa a dolgokat,ha megtudnátok oldani akkor kérjetek egy kölcsön dinamót és próbáljátok ki azzal.
Ha nem inditjátok el csak a gyújtást tezsitek rá,akkor is kivágja mondjuk a biztositékot?Vagy csak ha elinditjátok?
Nagyon úgy néz ki hogy a dinamó lehet a ludas.
ui:természetesen ez az infó már elég egy elektromos probléma felvetésekor hogy milyen elektromos rendszerű,
az hogy 150-es az monjuk nem lényeg itt
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.02.01. 17:01
- MZ-d típusa: Mz Ts 125 de luxe
- Tartózkodási hely: Szank
Re: Elektronika
Köszi!zsakfos írta:Na de hogy választ is kapj!
Ha a vezetékelés rendben van akkor azt tudom mondani hogy fesszabályzó.
DE! Az itt a legnagyobb bibi hogy valóban jól van-e vezetékelve?Illetve van-e töltés?
Amikor jár a motor mértetek mondjuk akár töltőfeszt,akár akkumulátor feszt?
Ha nem,akkor mérjetek.A legolcsóbb multiméter 1000 ft alatt kapható,de ha kicsit komolyabbat vesztek az is 2-3000 ft.Véleményem szerint az olcsó is megfelelő ilyen házilagos Mz méréshez.
Szóval! Amig ilyeneket nem mértek addig nehéz bármit mondani.
Vagy ha nem tudtaok mérni mert éppen nincs multiméteretek és nem is akartok vele pöcsölni,akkor próbáljátok meg hogy járó motornál kicsit emelt fordulaton leveszitek az akkumulátor saruját.Ha a motor nem áll meg akkor van töltésetek és a vezetékelés van elszúrva.Ez 12Voltra szólt!!
Ha 6Voltos az Mz akkor még egyszerűbb.Szintén kissé emelt fordulaton a gyujtáskapcsolót egy határozott mozdulattal jobbra a legszélső,úgymond betolós állásba forditod és ha leáll amotor akkor nincs töltés,ha nem áll le akkor van.
Amig ez nincs letisztázva hogy egyáltalán van-e töltés és a lámpa másért világit esetleg járó motornál addig nincs miről beszélni.
De mértük töltés viszonylag van csak kevés. Azt már probáltuk hogy átváltunk és ott megy semmi gond nélkül. Amióta meg van ez a motor azóta folyamatosan ilyen gondja van! Most épp megsütötte a tekercset a fesszabályzót és a biztosítékok is kiégtek! Elvileg zárlat volt a motorban ezért újrakábeleztük az egészet, de nem szünt meg ez a probléma. Eddig 3 fesszabályzót és 4 tekercset vágott szét. Amióta átkebeleztük ez volt az első de itt egyszerre mindent kinyirt. Miért?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.02.01. 17:01
- MZ-d típusa: Mz Ts 125 de luxe
- Tartózkodási hely: Szank
Re: Elektronika
Helló!
Az én motorom egy ts 125 de luxe mz! 6V rendszerrel és én is újra kábeleztem az egész motort és az a gondom, hogy a töltéskijelzőm folyamatosan világít és nem tudom, hogy miért.
A másik kérdésem hogy az enyém 84 évjáratú és nemsokán veterán lesz akkor ha leakarom vizsgáztatni vetereánmotorra akkor újra kell kábeleznem megint??? Mert én se kaptam olyan kábelt és másszínüt tettem bele...
Üdv: Darren
Remélem ez bövebb! Ja, de 150 cm3 -es henger van benne ha ez jelent valamit...
Az én motorom egy ts 125 de luxe mz! 6V rendszerrel és én is újra kábeleztem az egész motort és az a gondom, hogy a töltéskijelzőm folyamatosan világít és nem tudom, hogy miért.
A másik kérdésem hogy az enyém 84 évjáratú és nemsokán veterán lesz akkor ha leakarom vizsgáztatni vetereánmotorra akkor újra kell kábeleznem megint??? Mert én se kaptam olyan kábelt és másszínüt tettem bele...

Üdv: Darren
Remélem ez bövebb! Ja, de 150 cm3 -es henger van benne ha ez jelent valamit...
- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
Re: Elektronika
Köszönöm válaszod, akkor elnézek egy bontóba, talán szerencsével járok.revlimit írta:Egyszer valaki írta, hogy autóbontóban guberált új Suzuki Swiftből kábeleket és abban volt sokféle színkombínációjú. Én is újra fogom kábelezni a kis TS-t a télen, és már tervezem a helyi bontók meglátogatását ezügyben.KantulyJani írta:Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy újra kell kábeleznem az öreget. Azt szeretném megkérdezni, hogy mit tegyek akkor, ha nem találok ugyan olyan színű vezetékeket, mint ami a kapcsolásban szerepel?![]()
Hallottam, hogy veterán vizsgán nagyon is nézik a színeket, de ha csak sima vizsgára viszem, akkor lehet jelölt is a kábel.
Tudnátok segíteni?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv, Kantuly János.
Üdv, János.
Vigyázz a motoromra Viktor!
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Egyszer valaki írta, hogy autóbontóban guberált új Suzuki Swiftből kábeleket és abban volt sokféle színkombínációjú. Én is újra fogom kábelezni a kis TS-t a télen, és már tervezem a helyi bontók meglátogatását ezügyben.KantulyJani írta:Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy újra kell kábeleznem az öreget. Azt szeretném megkérdezni, hogy mit tegyek akkor, ha nem találok ugyan olyan színű vezetékeket, mint ami a kapcsolásban szerepel?![]()
Hallottam, hogy veterán vizsgán nagyon is nézik a színeket, de ha csak sima vizsgára viszem, akkor lehet jelölt is a kábel.
Tudnátok segíteni?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv, Kantuly János.
- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
Re: Elektronika
Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy újra kell kábeleznem az öreget. Azt szeretném megkérdezni, hogy mit tegyek akkor, ha nem találok ugyan olyan színű vezetékeket, mint ami a kapcsolásban szerepel?
Hallottam, hogy veterán vizsgán nagyon is nézik a színeket, de ha csak sima vizsgára viszem, akkor lehet jelölt is a kábel.
Tudnátok segíteni?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv, Kantuly János.
Úgy néz ki, hogy újra kell kábeleznem az öreget. Azt szeretném megkérdezni, hogy mit tegyek akkor, ha nem találok ugyan olyan színű vezetékeket, mint ami a kapcsolásban szerepel?

Hallottam, hogy veterán vizsgán nagyon is nézik a színeket, de ha csak sima vizsgára viszem, akkor lehet jelölt is a kábel.
Tudnátok segíteni?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv, Kantuly János.
Vigyázz a motoromra Viktor!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na de hogy választ is kapj!
Ha a vezetékelés rendben van akkor azt tudom mondani hogy fesszabályzó.
DE! Az itt a legnagyobb bibi hogy valóban jól van-e vezetékelve?Illetve van-e töltés?
Amikor jár a motor mértetek mondjuk akár töltőfeszt,akár akkumulátor feszt?
Ha nem,akkor mérjetek.A legolcsóbb multiméter 1000 ft alatt kapható,de ha kicsit komolyabbat vesztek az is 2-3000 ft.Véleményem szerint az olcsó is megfelelő ilyen házilagos Mz méréshez.
Szóval! Amig ilyeneket nem mértek addig nehéz bármit mondani.
Vagy ha nem tudtaok mérni mert éppen nincs multiméteretek és nem is akartok vele pöcsölni,akkor próbáljátok meg hogy járó motornál kicsit emelt fordulaton leveszitek az akkumulátor saruját.Ha a motor nem áll meg akkor van töltésetek és a vezetékelés van elszúrva.Ez 12Voltra szólt!!
Ha 6Voltos az Mz akkor még egyszerűbb.Szintén kissé emelt fordulaton a gyujtáskapcsolót egy határozott mozdulattal jobbra a legszélső,úgymond betolós állásba forditod és ha leáll amotor akkor nincs töltés,ha nem áll le akkor van.
Amig ez nincs letisztázva hogy egyáltalán van-e töltés és a lámpa másért világit esetleg járó motornál addig nincs miről beszélni.
Ha a vezetékelés rendben van akkor azt tudom mondani hogy fesszabályzó.
DE! Az itt a legnagyobb bibi hogy valóban jól van-e vezetékelve?Illetve van-e töltés?
Amikor jár a motor mértetek mondjuk akár töltőfeszt,akár akkumulátor feszt?
Ha nem,akkor mérjetek.A legolcsóbb multiméter 1000 ft alatt kapható,de ha kicsit komolyabbat vesztek az is 2-3000 ft.Véleményem szerint az olcsó is megfelelő ilyen házilagos Mz méréshez.
Szóval! Amig ilyeneket nem mértek addig nehéz bármit mondani.
Vagy ha nem tudtaok mérni mert éppen nincs multiméteretek és nem is akartok vele pöcsölni,akkor próbáljátok meg hogy járó motornál kicsit emelt fordulaton leveszitek az akkumulátor saruját.Ha a motor nem áll meg akkor van töltésetek és a vezetékelés van elszúrva.Ez 12Voltra szólt!!
Ha 6Voltos az Mz akkor még egyszerűbb.Szintén kissé emelt fordulaton a gyujtáskapcsolót egy határozott mozdulattal jobbra a legszélső,úgymond betolós állásba forditod és ha leáll amotor akkor nincs töltés,ha nem áll le akkor van.
Amig ez nincs letisztázva hogy egyáltalán van-e töltés és a lámpa másért világit esetleg járó motornál addig nincs miről beszélni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hello Darren 17!
Lenne egy kérésem hozzád és mindenkihez akinek problémája van és itt kér segitséget.
KICSIT BŐVEBBEN HA LEHET!!!
Nem fog többe kerülni az internet előfizetés ha több infót csepegtettek.Értem ezalatt hogy milyen motor?
Mennyi voltos az elektromos rendszere?
Köszi!
Lenne egy kérésem hozzád és mindenkihez akinek problémája van és itt kér segitséget.
KICSIT BŐVEBBEN HA LEHET!!!
Nem fog többe kerülni az internet előfizetés ha több infót csepegtettek.Értem ezalatt hogy milyen motor?
Mennyi voltos az elektromos rendszere?
Köszi!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.02.01. 17:01
- MZ-d típusa: Mz Ts 125 de luxe
- Tartózkodási hely: Szank
Re: Elektronika
"Most akkor a gyujtásrészen akadtatok el vagy a töltés részen?Kettő különböző dolog.
Mivel a töltésellenőrző lámpácskáról kérdeztek igy valószínű hogy a töltés részen akadtatok el ugyi?
Azt jól gondolod hogy a visszajelző lámpácska egyrészről kap pozitivot a gyujtáskapcsolóról(15/54),a másik szál pedig jön a fesszabályzó 61-es pontjáról(ez a pont össze van kötve az egyenirányitó 61-es pontjával).Amikor a motor áll,de gyujtáson van a kulcs(2-es állás),akkor az a szál negativ potenciállal rendelkezik,a lámpa világit.Ha elinditjuk a motort és elkezd tölteni a generátor,akkor pozitiv potenciál lesz és kialszik a lámpa.Nem értem a te 2-es és 3-as állásos dolgodat.Nézd meg visszább valamelyik hozzászólásomban ott van a gyujtáskapcsolóról kép,azon egyértelmű.2-es állásba forditod az a gyujtás.Ott is inditjuk,nem kell továbbforditani a kulcsot.Akkor kell továbbforditani ha helyzetjelzőt,vagy tompitott/reflektor világitást akarsz.
Egyébként meg mi az hogy "egy dolog hogy nem ég"?Miért nem világít?Nincs benne izzó?Vagy valamit elkötöttetek?Mindenképp ugy csináljátok meg ahogy arajzon van és világitson az az izzó,főleg hogy frissen van csinálva amotor.Ha már most nem kaptok visszajelzést,akkor hogyan akarjátok megtalálni az esetleges többi hibát,ami ilyenkor elő is szokott fordulni még a legjobb családban is."
Helló!
Ehez nekem is lenne egy kérdésem, mi is újra kábeleztük az mz-t és az én lámpám folyamatosan világít, még akkor is ha beindítom! Itt mit rontottunk?
Üdv: Darren
Mivel a töltésellenőrző lámpácskáról kérdeztek igy valószínű hogy a töltés részen akadtatok el ugyi?
Azt jól gondolod hogy a visszajelző lámpácska egyrészről kap pozitivot a gyujtáskapcsolóról(15/54),a másik szál pedig jön a fesszabályzó 61-es pontjáról(ez a pont össze van kötve az egyenirányitó 61-es pontjával).Amikor a motor áll,de gyujtáson van a kulcs(2-es állás),akkor az a szál negativ potenciállal rendelkezik,a lámpa világit.Ha elinditjuk a motort és elkezd tölteni a generátor,akkor pozitiv potenciál lesz és kialszik a lámpa.Nem értem a te 2-es és 3-as állásos dolgodat.Nézd meg visszább valamelyik hozzászólásomban ott van a gyujtáskapcsolóról kép,azon egyértelmű.2-es állásba forditod az a gyujtás.Ott is inditjuk,nem kell továbbforditani a kulcsot.Akkor kell továbbforditani ha helyzetjelzőt,vagy tompitott/reflektor világitást akarsz.
Egyébként meg mi az hogy "egy dolog hogy nem ég"?Miért nem világít?Nincs benne izzó?Vagy valamit elkötöttetek?Mindenképp ugy csináljátok meg ahogy arajzon van és világitson az az izzó,főleg hogy frissen van csinálva amotor.Ha már most nem kaptok visszajelzést,akkor hogyan akarjátok megtalálni az esetleges többi hibát,ami ilyenkor elő is szokott fordulni még a legjobb családban is."
Helló!
Ehez nekem is lenne egy kérdésem, mi is újra kábeleztük az mz-t és az én lámpám folyamatosan világít, még akkor is ha beindítom! Itt mit rontottunk?
Üdv: Darren
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Elektronika
Már többször nem kell, mert zsakfos leírta. Köszi zsakfos.zsakfos írta:Trafó 1-es pontja-----megszakitó
trafó 15-ös pontja -----gyujtáskapcsoló 15/51 pontja
Illetve még elágazik a 15-ös pont vezetéke a féklámpa egyik csatlakozójához.
Ne dudálj!!!! Küzdj!! 

-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Bocs Jarumasz!
Hányszor kell leírni mire elhiszed?
Gond lenne visszaolvasni esetleg?
Miért nem nézel kapcsolási rajzot?
Ha ennyire nehéz, akkor miért nem viszed szakemberhez?
Hányszor kell leírni mire elhiszed?
Gond lenne visszaolvasni esetleg?
Miért nem nézel kapcsolási rajzot?
Ha ennyire nehéz, akkor miért nem viszed szakemberhez?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Trafó 1-es pontja-----megszakitó
trafó 15-ös pontja -----gyujtáskapcsoló 15/51 pontja
Illetve még elágazik a 15-ös pont vezetéke a féklámpa egyik csatlakozójához.
trafó 15-ös pontja -----gyujtáskapcsoló 15/51 pontja
Illetve még elágazik a 15-ös pont vezetéke a féklámpa egyik csatlakozójához.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ne úgy kösd be ahogy írtam, hanem ahogy azon a terven van...Anno20 írta:Köszönöm a részletes leírást Alfa!
Ha nem bánod,akkor ki is nyomtatom,amit írtál és akkor úgy kötjük össze,ahogy írtad.
Most tölteni kell az aksit,de holnap után neki esünk. Hálából küldök majd egy virtuális sört![]()
Valódi sört is adnék,de ezzel az mz-vel valószinűleg csak jövő tavaszra leszünk kész ,úgy ,hogy ne legyen semmi baja.

Én elnézhettem, rosszul írhattam, stb.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Hy! A gyújtás kapcsolón találsz 15-ös pontot, tehát az lesz a +.
Akkor vaószínűleg az 1 lesz a - (gyk megszakító)
De a főoldalon ott van minden kapcsolási rajz, gond megkeresni?
Vagy elmenjünk? Bekössük?
Egy kicsit legyetek már önállóak! Lécci!
T
Akkor vaószínűleg az 1 lesz a - (gyk megszakító)
De a főoldalon ott van minden kapcsolási rajz, gond megkeresni?
Vagy elmenjünk? Bekössük?
Egy kicsit legyetek már önállóak! Lécci!
T
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
1: fekete-zöld
15: fekete
15: fekete
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Elektronika
1, és 15 hova kell? mert lehet hogy azzal szívok már egy éve, de most fogok trafót cserélni.
Ne dudálj!!!! Küzdj!! 

- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Megy, de melegszik a trafó végül megsül.jarumasz írta:TS 250/1 gyári 6 volt.
Még nem történt meg, csak kérdem.
Mi van, ha összekeverem a trafón a 15.-ös, és az 1.-es pólust?
Megy, vagy nem?


Re: Elektronika
Köszönöm a részletes leírást Alfa!
Ha nem bánod,akkor ki is nyomtatom,amit írtál és akkor úgy kötjük össze,ahogy írtad.
Most tölteni kell az aksit,de holnap után neki esünk. Hálából küldök majd egy virtuális sört
Valódi sört is adnék,de ezzel az mz-vel valószinűleg csak jövő tavaszra leszünk kész ,úgy ,hogy ne legyen semmi baja.
Ha nem bánod,akkor ki is nyomtatom,amit írtál és akkor úgy kötjük össze,ahogy írtad.
Most tölteni kell az aksit,de holnap után neki esünk. Hálából küldök majd egy virtuális sört

Valódi sört is adnék,de ezzel az mz-vel valószinűleg csak jövő tavaszra leszünk kész ,úgy ,hogy ne legyen semmi baja.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nem igy van.A fesszabályzó nem a generátorról jövő áramot szabályozza hanem pont azt ami a szénkefékre megy a gerjesztő áramot.Ha elveszi a gerjesztő áramot a generátortól akkor nincs töltés,ha ad neki akkor van.Minél jobban töltene a generátor a fesszabályzó annál inkább visszavesz a gerjesztő áramból.z25z írta:Meg mindig szenvedek a toltesproblemaval. Mostmar kezdem kapisgalni a dolgot, ha jol ertem a forgoresz egyfajta elektromagnes (egyenaramu) ez forog az alloreszben es az alloresz 3 fazisarol jon le a valtoaram, amit a diodak egyeniranyitanak, majd a fesszabalyzon keresztul megy az akkura...?Na most akkor a forgoresz az akkumlatorrol szenkefeken at kap egyenaramot ugye? magyaran ha ramerek a szenkefekre akkor azon 12V egyenaramot kellene mernem ha csak gyujtason van a motor? az egyes fazisokon mukodes kozben mekkora fesznek kell lejonnie?
Hát valahogy igy működik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Amm ez nem így megy. Ha megnézed a szerelési kézikönyv (250 eshez 99. oldal: kábelezési terv), de ugyanaz mint a 125 a gyújtáskapcsoló, akkor a következő ábrát látod:
--- nem látod, mert a képfeltöltés.hu szar, de ha letöltöd a könyvet innen akkor megnézheted ---
Jobb oldalt középen van egy táblázat szerű rész, az a gyújtáskapcsoló érintkezőinek sematikus ábrája. az 5-ös rész nincs. Tehát van 4 állás: 0,1,2,3,4. A 0 a semmi, itt látszik nincs egy kör sem, tehát nem érintkezik semmi. A 30 látszik hogy az akksiból jön. Tehát az a piros drót.
1-es állás: 30 van összekötve 58 al. ezt onnan látod, hogy lyukas kör van 30 on és 58 on, és össze van kötve egy vonallal. 58 látszik hogy elmegy 16 és 17 lámpákba, amik a köv. oldalon megvannak: első helyzetjelző, hátsó helyzetjelző. Tehát ez a legszélső állás, csak helyzetjelző. SEMMI MÁS. még féklámpa sem. Ez a "parkolóállás", amivel elvileg ott lehet hagyni az út szélén ha nincs közvilágítás.
2-es állás: A száma kicsit zsúfolt, nem látszik, de nem gond. látszik, hogy a 30 van összekötve a zsúfolttal, amibe be van kötve a fekete drót (kürt, fék, index, fénykürt), és a megszakítóhoz is elmegy (ez a 19). Ez a gyújtás állás.
3-as állás: ugyanez + helyzetjelző, tehát 2-es állás teljes egészében + helyzetjelző
4-es: fényszóró + 3-as, tehát 2es +3as + fényszóró.
Vagyis: gyújtás mindenhol van kivéve a parkolóállást, a készenléti berendezések (az a 4, kürt meg stb) mindenhol mennek kivéve parkolóállás, helyzetjelző csak magában és fényszóróval vagy parkolóban, fényszóró csak fényszóróval.
Egyszerűbben:
gyújtás: 2,3,4
helyzetjelző: 1,3,4
készenléti: 2,3,4
Hát ennyi. A javaslatom az hogy használjátok amitek van és hozzá lehet jutni, főleg azt ami jól és egyértelműen van leírva és csak drótok dugdosásáról van szó.
+ természetesen: a töltésvisszajelző akkor működik, amikor van gyújtás, de nincs töltés.
--- nem látod, mert a képfeltöltés.hu szar, de ha letöltöd a könyvet innen akkor megnézheted ---
Jobb oldalt középen van egy táblázat szerű rész, az a gyújtáskapcsoló érintkezőinek sematikus ábrája. az 5-ös rész nincs. Tehát van 4 állás: 0,1,2,3,4. A 0 a semmi, itt látszik nincs egy kör sem, tehát nem érintkezik semmi. A 30 látszik hogy az akksiból jön. Tehát az a piros drót.
1-es állás: 30 van összekötve 58 al. ezt onnan látod, hogy lyukas kör van 30 on és 58 on, és össze van kötve egy vonallal. 58 látszik hogy elmegy 16 és 17 lámpákba, amik a köv. oldalon megvannak: első helyzetjelző, hátsó helyzetjelző. Tehát ez a legszélső állás, csak helyzetjelző. SEMMI MÁS. még féklámpa sem. Ez a "parkolóállás", amivel elvileg ott lehet hagyni az út szélén ha nincs közvilágítás.
2-es állás: A száma kicsit zsúfolt, nem látszik, de nem gond. látszik, hogy a 30 van összekötve a zsúfolttal, amibe be van kötve a fekete drót (kürt, fék, index, fénykürt), és a megszakítóhoz is elmegy (ez a 19). Ez a gyújtás állás.
3-as állás: ugyanez + helyzetjelző, tehát 2-es állás teljes egészében + helyzetjelző
4-es: fényszóró + 3-as, tehát 2es +3as + fényszóró.
Vagyis: gyújtás mindenhol van kivéve a parkolóállást, a készenléti berendezések (az a 4, kürt meg stb) mindenhol mennek kivéve parkolóállás, helyzetjelző csak magában és fényszóróval vagy parkolóban, fényszóró csak fényszóróval.
Egyszerűbben:
gyújtás: 2,3,4
helyzetjelző: 1,3,4
készenléti: 2,3,4
Hát ennyi. A javaslatom az hogy használjátok amitek van és hozzá lehet jutni, főleg azt ami jól és egyértelműen van leírva és csak drótok dugdosásáról van szó.
+ természetesen: a töltésvisszajelző akkor működik, amikor van gyújtás, de nincs töltés.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Alfa 2009.10.12. 20:51-kor.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Köszönöm szépen az infót! igen egy kicsit össze-vissza írtam elnézést érte. De legalább a töltés visszajelző lámpát már értem. Azért írtam,hogy 3masban ,mert úgy olvastam a kézikönyvben,hogy ugye az első fokozaton csak helyzetjelző van kettesben pedig van már gyújtás és ilyenkor betolható a motor.. Azthittem,hogyha beindítani akarom,akkor fordítanom kell rajta még1et,mert akkor is van gyújtás, de ezek szerint akkor kettesben kell beindítani. Olvastam az előző hozzászolásokban,hogy betolni nem is lehet elviekben..és azt is,hogy ennek ellenére sikerült valakiknek,hogy ez most hogyvan azt még visszaolvasom a mai nap folyamán. A tegnap előtt vettünk teljesen új izzókat szóval azzal nem lehet gond. A 61es zöldpiros kábel (ha nem tévedek) az negatív is ,de hiányzik mellé egy pozitív,hogy világítson. Ha jólláttam az ábrán az egy fekete Y-kábel.
De amúgy már minden úgy működik rajta,ahogy az az útmutatóban levan írva.
És előre elnézést kérek,hogyha eselteg valamit rosszul írok le, még kezdő vagyok ebben én mégcsak most tanulom meg a saját motoromat szervízelni nemtudok máshol nagyon segítséget kérni csak Tőletek..
De amúgy már minden úgy működik rajta,ahogy az az útmutatóban levan írva.
És előre elnézést kérek,hogyha eselteg valamit rosszul írok le, még kezdő vagyok ebben én mégcsak most tanulom meg a saját motoromat szervízelni nemtudok máshol nagyon segítséget kérni csak Tőletek..
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Meg mindig szenvedek a toltesproblemaval. Mostmar kezdem kapisgalni a dolgot, ha jol ertem a forgoresz egyfajta elektromagnes (egyenaramu) ez forog az alloreszben es az alloresz 3 fazisarol jon le a valtoaram, amit a diodak egyeniranyitanak, majd a fesszabalyzon keresztul megy az akkura...?Na most akkor a forgoresz az akkumlatorrol szenkefeken at kap egyenaramot ugye? magyaran ha ramerek a szenkefekre akkor azon 12V egyenaramot kellene mernem ha csak gyujtason van a motor? az egyes fazisokon mukodes kozben mekkora fesznek kell lejonnie?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Most akkor a gyujtásrészen akadtatok el vagy a töltés részen?Kettő különböző dolog.Anno20 írta:Jó reggelt mindenkinek!
Szeretném ismét a segítségeteket kérni,már mindent megcsináltunk a motoron hála annak a kapcsolási rajznak ,amit küldtetek és a józan paraszt eszünknekde megint sikerült elakadni méghozzá egy igen fontos dolgon a gyújtáson. Nem nagyon értjük a gyújtás részét. A kérdés az,hogy ugye bár a töltést visszajelző lámpának akkor kell égnie,amikor elfordítom kettesbe a kulcsot? az egy dolog ,hogy nem ég,de ha jóltudom amikor beindítom a motort(hármasban) akkor annak a kis piros lámpácskának kikell aludnia. És ezt nem értejük,hogy az ,hogy alszik ki. Én arra gondoltam,hogy az egyenirányítóban kap +-t amikor jár a motor és az semlegesíti azt a negatívat,de nem biztos és már csak ezt kéne összerakni és készlenne az mz-m
Előre is köszönöm a segítséget.
Mivel a töltésellenőrző lámpácskáról kérdeztek igy valószínű hogy a töltés részen akadtatok el ugyi?
Azt jól gondolod hogy a visszajelző lámpácska egyrészről kap pozitivot a gyujtáskapcsolóról(15/54),a másik szál pedig jön a fesszabályzó 61-es pontjáról(ez a pont össze van kötve az egyenirányitó 61-es pontjával).Amikor a motor áll,de gyujtáson van a kulcs(2-es állás),akkor az a szál negativ potenciállal rendelkezik,a lámpa világit.Ha elinditjuk a motort és elkezd tölteni a generátor,akkor pozitiv potenciál lesz és kialszik a lámpa.Nem értem a te 2-es és 3-as állásos dolgodat.Nézd meg visszább valamelyik hozzászólásomban ott van a gyujtáskapcsolóról kép,azon egyértelmű.2-es állásba forditod az a gyujtás.Ott is inditjuk,nem kell továbbforditani a kulcsot.Akkor kell továbbforditani ha helyzetjelzőt,vagy tompitott/reflektor világitást akarsz.
Egyébként meg mi az hogy "egy dolog hogy nem ég"?Miért nem világít?Nincs benne izzó?Vagy valamit elkötöttetek?Mindenképp ugy csináljátok meg ahogy arajzon van és világitson az az izzó,főleg hogy frissen van csinálva amotor.Ha már most nem kaptok visszajelzést,akkor hogyan akarjátok megtalálni az esetleges többi hibát,ami ilyenkor elő is szokott fordulni még a legjobb családban is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Jó reggelt mindenkinek! 
Szeretném ismét a segítségeteket kérni,már mindent megcsináltunk a motoron hála annak a kapcsolási rajznak ,amit küldtetek és a józan paraszt eszünknek
de megint sikerült elakadni méghozzá egy igen fontos dolgon a gyújtáson. Nem nagyon értjük a gyújtás részét. A kérdés az,hogy ugye bár a töltést visszajelző lámpának akkor kell égnie,amikor elfordítom kettesbe a kulcsot? az egy dolog ,hogy nem ég,de ha jóltudom amikor beindítom a motort(hármasban) akkor annak a kis piros lámpácskának kikell aludnia. És ezt nem értejük,hogy az ,hogy alszik ki. Én arra gondoltam,hogy az egyenirányítóban kap +-t amikor jár a motor és az semlegesíti azt a negatívat,de nem biztos és már csak ezt kéne összerakni és készlenne az mz-m
Előre is köszönöm a segítséget.

Szeretném ismét a segítségeteket kérni,már mindent megcsináltunk a motoron hála annak a kapcsolási rajznak ,amit küldtetek és a józan paraszt eszünknek


- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Az milyen izzó?Biztosan nem a hagyományos 4W-os mert az biztosan nem fér el abban a csövecskében,ugyanis túl vastag.Simán sem, nemhogy foglalattal.Alfa írta:Én 4 wattosat használok, motorosboltokban lehet kapni, kicsit jobb a fényereje.Más foglalat kell hozzá de azt is lehet kapni és éppen beleillik a gyári foglaltba az új.
A 2 W-ossal szinte semennyire sincs megvilágítva az óra, pontosabban annyira nem anemmyire én szeretem
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én 4 wattosat használok, motorosboltokban lehet kapni, kicsit jobb a fényereje.
Más foglalat kell hozzá de azt is lehet kapni és éppen beleillik a gyári foglaltba az új.
A 2 W-ossal szinte semennyire sincs megvilágítva az óra, pontosabban annyira nem anemmyire én szeretem

A 2 W-ossal szinte semennyire sincs megvilágítva az óra, pontosabban annyira nem anemmyire én szeretem

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Tőltsd le a szerelés menüpontból az Etz125-150 kezelési utmutatót.Abban minden ilyen dolog benne van.Sama írta:Sziasztok!
MZ ETZ 125 kilóméteróra világításhoz milyen égő kell? Leírnátok a paramétereit?
A segítséget előre is köszönöm!
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... nalati.zip
Egyébként az izzó: 12V 2W BA 7s
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Sziasztok!
MZ ETZ 125 kilóméteróra világításhoz milyen égő kell? Leírnátok a paramétereit?
A segítséget előre is köszönöm!
MZ ETZ 125 kilóméteróra világításhoz milyen égő kell? Leírnátok a paramétereit?
A segítséget előre is köszönöm!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Be lehet tolni az Etz-t.
De NEM AKKSI NÉLKÜL!
Az hogy az ugynevezett betolós állás meg minek van a gyujtáskapcsolón?Mert egyszerűbb volt a gyárnak tovább gyártani ugyanazt a kapcsolót,mintha lecserélték volna a gyártósort.Ennyi.
Egyébként meg maga az állás megvan,tehát oda lehet forditani a kulcsot csak éppen nem kapcsol semmit össze.
Ezen az oldalon aszerelési könyvben ott is van világosan pont akapcsoló melletti szövegrészben"nem kapcsolható elektromosan".Ez azt jelenti ha valaki nem értené mintha a villanykapcsolóról kikötnénk a vezetékeket és az továbbra is kapcsolható lenne, csak éppen nem kapcsolna semmit.Az Etz kapcsolón már nincs is rajt az a pont ami a Ts kapcsolón még rajt volt pont a betolós állás miatt(61-es pont).

De NEM AKKSI NÉLKÜL!
Az hogy az ugynevezett betolós állás meg minek van a gyujtáskapcsolón?Mert egyszerűbb volt a gyárnak tovább gyártani ugyanazt a kapcsolót,mintha lecserélték volna a gyártósort.Ennyi.
Egyébként meg maga az állás megvan,tehát oda lehet forditani a kulcsot csak éppen nem kapcsol semmit össze.
Ezen az oldalon aszerelési könyvben ott is van világosan pont akapcsoló melletti szövegrészben"nem kapcsolható elektromosan".Ez azt jelenti ha valaki nem értené mintha a villanykapcsolóról kikötnénk a vezetékeket és az továbbra is kapcsolható lenne, csak éppen nem kapcsolna semmit.Az Etz kapcsolón már nincs is rajt az a pont ami a Ts kapcsolón még rajt volt pont a betolós állás miatt(61-es pont).

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- redocstomi
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
- Tartózkodási hely: Körmend
Re: Elektronika
hát lehet hogy az előző tulaj buzerálta, nem tom, de be lehet tolni, pedig mindkettőt különböző helyről vettéksub-ee írta:redocstomi írta:Van 2 haverom mindkettőnek 125-ös ETZ-je van és mind a 2-t be lehet tölni betolási funkcióban, aksi nélkül is.
ETZ-nél nincs betolási funkció, főleg akku nélkül!
Üdv.:Sub-ee
de akkor mért van bent ilyen funkció ha nem lehet betolni?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szinte biztosra tudtam, hogy ez lesz a gond!zoldo írta:Köszönöm a tanácsokat minden csatlakozást megszorítottam és valahol ráhibázhattam, mert most működik tompítottal is minden és nem áll le a moci. Tök jó. zoldo
Akkor jó motorozást! Széles utat, olcsó benyát!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
redocstomi írta:Van 2 haverom mindkettőnek 125-ös ETZ-je van és mind a 2-t be lehet tölni betolási funkcióban, aksi nélkül is.
ETZ-nél nincs betolási funkció, főleg akku nélkül!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ilyet ne mondj engem is megszoltak óvatosan a multkor ezért. Haverom kis etz-t is be lehet tolni de nem hitték. Ő nem babrálta a vezetéket előző gazdája rendőr volt azt meg nem lehet tudni mit alkotott vele ha egyáltalán piszkálta! Na mindegy ezt is csak halkan mondtam!redocstomi írta:Van 2 haverom mindkettőnek 125-ös ETZ-je van és mind a 2-t be lehet tölni betolási funkcióban, aksi nélkül is.

- redocstomi
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
- Tartózkodási hely: Körmend
Re: Elektronika
Van 2 haverom mindkettőnek 125-ös ETZ-je van és mind a 2-t be lehet tölni betolási funkcióban, aksi nélkül is.
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Az ETZ- nél nincs ilyen állás. Illetve van, csak nincs rá bekötve semmi
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
z25z írta:koszi a tippet holnap ujult erovel atbogaraszom, ma mar belefaradtam![]()
nos az a helyzet, hogy elektronikus fesszab van rajta es raadott gyujtasnal sem vilagit pedig...ha beinditom, akkor sem, nem ertem... probakepp visszatettem a jo oreg mechanikusat na azzal pont az ellenkerzoje: gyujtas raad vilagit, beinditom ugyanugy vilagitva jelzi, hogy nincs toltes
Szia !
Próbáld meg megmérni digitális műszerrel, hogy mennyit tölt !
Min. 13, max 13.7 V
Tanács:
HA nem tudod, hogy van-e töltésed.
Indítsd be a motort és gyorsan csavard el balra a "betolási" állásba.
Ha van töltésed tovább pöfög a motor.
Esetleg egy pillanatra húzd le az aksi saruját ebben a helyzetben.
Indexem megoldódott, bizti volt a hibás.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
koszi a tippet holnap ujult erovel atbogaraszom, ma mar belefaradtam
nos az a helyzet, hogy elektronikus fesszab van rajta es raadott gyujtasnal sem vilagit pedig...ha beinditom, akkor sem, nem ertem... probakepp visszatettem a jo oreg mechanikusat na azzal pont az ellenkerzoje: gyujtas raad vilagit, beinditom ugyanugy vilagitva jelzi, hogy nincs toltes

nos az a helyzet, hogy elektronikus fesszab van rajta es raadott gyujtasnal sem vilagit pedig...ha beinditom, akkor sem, nem ertem... probakepp visszatettem a jo oreg mechanikusat na azzal pont az ellenkerzoje: gyujtas raad vilagit, beinditom ugyanugy vilagitva jelzi, hogy nincs toltes
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Elektronika
TS 250/1 gyári 6 volt.
Még nem történt meg, csak kérdem.
Mi van, ha összekeverem a trafón a 15.-ös, és az 1.-es pólust?
Megy, vagy nem?
Még nem történt meg, csak kérdem.
Mi van, ha összekeverem a trafón a 15.-ös, és az 1.-es pólust?
Megy, vagy nem?

Ne dudálj!!!! Küzdj!! 

-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Szasz Z!
Generátoros? Na az egyenárammal gerjeszt, azaz a szénkeféken eá van.
Az állórészen indukálódik a váltakozó áram, elvileg azt ott tudnod kell mérni. Ha megjegyzed mi hol van (kötve) akkor ellenállást mérj először.
Se a forgó se az állórész nem lehet testzárlatos. Azaz lehúzott saruknál végtelen az ellenállás a testhez képest. Ha nagyon belemerülsz a diódákat is kimérheted a vezet-nem vezet mószerrel.
A töltésellenőrző lámpának égnie kell! ráadott gyujtásnál és álló motornál!
MÁS
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=275
Az index 2 db biztosítékon keresztül kap villanyt. Hányat néztél meg?
Generátoros? Na az egyenárammal gerjeszt, azaz a szénkeféken eá van.
Az állórészen indukálódik a váltakozó áram, elvileg azt ott tudnod kell mérni. Ha megjegyzed mi hol van (kötve) akkor ellenállást mérj először.
Se a forgó se az állórész nem lehet testzárlatos. Azaz lehúzott saruknál végtelen az ellenállás a testhez képest. Ha nagyon belemerülsz a diódákat is kimérheted a vezet-nem vezet mószerrel.
A töltésellenőrző lámpának égnie kell! ráadott gyujtásnál és álló motornál!
MÁS
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=275
Az index 2 db biztosítékon keresztül kap villanyt. Hányat néztél meg?
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv emberek !
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy hogy tűnhetett el egyik pillanatról a másikra az index a TS-ről ?
Van műszerem meg tudom mérni hol megy az áram.
Eddig 2 helyen néztem meg:
Biztin
Gyújtáskapcsolón
A biztin még átmegy az áram de a gyk-n már nem mért semmit a műszer.
Ha "kapcsolok" a kapcsolóval gondolom akkor is kéne ott valami áramnak átfolynia de nem mutat ott sem semmit a műszer.
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy hogy tűnhetett el egyik pillanatról a másikra az index a TS-ről ?
Van műszerem meg tudom mérni hol megy az áram.
Eddig 2 helyen néztem meg:
Biztin
Gyújtáskapcsolón
A biztin még átmegy az áram de a gyk-n már nem mért semmit a műszer.
Ha "kapcsolok" a kapcsolóval gondolom akkor is kéne ott valami áramnak átfolynia de nem mutat ott sem semmit a műszer.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
Re: Elektronika
Az ilyen dolgokhoz én is hülye vagyok, de nekem is beszart nemrég a töltésvisszajelző/gyujtáson nem világított, gyujtás nélkül igen
/ meg nem is töltött elegett/világítva előbb-utóbb behalt, de nélküle simán ment/, szerelővel megnéztük a diódahíd volt szar

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég