RR_ZOZY írta:Olvasva az elhangzottakat, már csak Bambit kérdezném hogy mekkora illesztési hézagot javall ETZ 250 esetében? Na már csak azért hogy tudjam a MÁGUS receptjét ha oda kerülök
attol függ,hogy milyen dugó,és hogy miképpen használnád a motort.ha úgy mint a tavaszi túrán,akor minimum 5 század
Köszi Bambi! Bevallom én bizti nem illeszteném 0,07 alá az tuti
laciba45 írta:
Szia.
Nem haragszol meg ha próbálok segiteni?
Kérdésem.
Gyürü csere oka?
Dehogy haragszom...Örölük bármi nemû segítségnek.És elnézést ha nem ez jött le a válaszomból
A csere oka hogy 3500 km alatt több mint 1 mm a hézag a gyûrûben és csörög mint a kígyó... Ilyen minõségi darab...
Bambi!
A dugóban és a hengerben is 3500 van kb. A csörgést mennyire mérsékelné egy csere?
RR_ZOZY írta:Olvasva az elhangzottakat, már csak Bambit kérdezném hogy mekkora illesztési hézagot javall ETZ 250 esetében? Na már csak azért hogy tudjam a MÁGUS receptjét ha oda kerülök
attol függ,hogy milyen dugó,és hogy miképpen használnád a motort.ha úgy mint a tavaszi túrán,akor minimum 5 század
egyébként táboriék príma munkát végeztek a szutyok berta dugattyú illesztésével...
igazad volt Zozy, ha jól van illesztve nem csörög.
csak az a kib*szott felsõ csapszeggel nemtudom h mi a f*szt csináljak... honnan vegyek nagyobb átmérõjût? és egyáltalán mit értünk nagyobb átmérõn? 0,01mm-t? francba...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Olvasva az elhangzottakat, már csak Bambit kérdezném hogy mekkora illesztési hézagot javall ETZ 250 esetében? Na már csak azért hogy tudjam a MÁGUS receptjét ha oda kerülök
laciba45 írta:
Szia.
Nem haragszol meg ha próbálok segiteni?
Kérdésem.
Gyürü csere oka?
Dehogy haragszom...Örölük bármi nemû segítségnek.És elnézést ha nem ez jött le a válaszomból
A csere oka hogy 3500 km alatt több mint 1 mm a hézag a gyûrûben és csörög mint a kígyó... Ilyen minõségi darab...
Bambi!
A dugóban és a hengerben is 3500 van kb. A csörgést mennyire mérsékelné egy csere?
Conus
A stiftnél lévõ hézagra gondoltam
A válaszokat elõre is köszönöm!
Szia.
A csörgés lehet a gyürü rossz minõsége miatt is Vagy nem olyan széles mint a horony.
a hézagot ugy nézd meg hogy leveszed a dugóról a gyürüt berakod a hengerbe és igy 2 század legyen hogy össze ne érjen a két vége. Az 1mm es hézag nyugalmi helyzetben annyi vagy ha összenyomod?
a stiftnél levõ hézag kb 0,1mm szemre
jól saccoltam bambi?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
laciba45 írta:
Szia.
Nem haragszol meg ha próbálok segiteni?
Kérdésem.
Gyürü csere oka?
Dehogy haragszom...Örölük bármi nemû segítségnek.És elnézést ha nem ez jött le a válaszomból
A csere oka hogy 3500 km alatt több mint 1 mm a hézag a gyûrûben és csörög mint a kígyó... Ilyen minõségi darab...
Bambi!
A dugóban és a hengerben is 3500 van kb. A csörgést mennyire mérsékelné egy csere?
nem értem mit akarsz csinálni a gyûrûvel... milyen hézagot akarsz összereszelni?
a gyûrûk külsõ éleit húzd le tûreszelõvel aztán nyomás összerakni.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
laciba45 írta:
Szia.
A furásnál 2századot kell ráhagyni csak. Ezért ilyen keveset hogy legyen kompresszió és erõ ha majd szépen bejárattad.
Ha ennél több minek a furás. Ajánlanám hogy bejáratásnál ne spórolj az olajjal én 20-as keverékkel járattam eddig mindig és ez bejön és 70-km/óra legalább 500-1000km megtételéig. Ez nem azt jelenti hogy mindig csak max 70km néha 1-2km-en huzasd meg mert igy nem lustul el.
Boccs a tanácsért de én ezt saját tapasztalatom alapján irom.
További szép napot!!
Köszönöm a választ de nem furatni akarom hanem csak a gyûrût cserélném ki és gondoltam hogy össze kell reszelni a hézagot.
laciba45 írta:
Szia.
A furásnál 2századot kell ráhagyni csak. Ezért ilyen keveset hogy legyen kompresszió és erõ ha majd szépen bejárattad.
Ha ennél több minek a furás. Ajánlanám hogy bejáratásnál ne spórolj az olajjal én 20-as keverékkel járattam eddig mindig és ez bejön és 70-km/óra legalább 500-1000km megtételéig. Ez nem azt jelenti hogy mindig csak max 70km néha 1-2km-en huzasd meg mert igy nem lustul el.
Boccs a tanácsért de én ezt saját tapasztalatom alapján irom.
További szép napot!!
Köszönöm a választ de nem furatni akarom hanem csak a gyûrût cserélném ki és gondoltam hogy össze kell reszelni a hézagot.
Szia.
Nem haragszol meg ha próbálok segiteni?
Kérdésem.
Gyürü csere oka?
laciba45 írta:
Szia.
A furásnál 2századot kell ráhagyni csak. Ezért ilyen keveset hogy legyen kompresszió és erõ ha majd szépen bejárattad.
Ha ennél több minek a furás. Ajánlanám hogy bejáratásnál ne spórolj az olajjal én 20-as keverékkel járattam eddig mindig és ez bejön és 70-km/óra legalább 500-1000km megtételéig. Ez nem azt jelenti hogy mindig csak max 70km néha 1-2km-en huzasd meg mert igy nem lustul el.
Boccs a tanácsért de én ezt saját tapasztalatom alapján irom.
További szép napot!!
Köszönöm a választ de nem furatni akarom hanem csak a gyûrût cserélném ki és gondoltam hogy össze kell reszelni a hézagot.
Biztos ez a max 2 század? Nekem túl passznetosnak tûnik a többi illesztéshez képest
Nemtom ezután kopik be 4-5 századosra nyilván de nem biztos
Szia.
A furásnál 2századot kell ráhagyni csak. Ezért ilyen keveset hogy legyen kompresszió és erõ ha majd szépen bejárattad.
Ha ennél több minek a furás. Ajánlanám hogy bejáratásnál ne spórolj az olajjal én 20-as keverékkel járattam eddig mindig és ez bejön és 70-km/óra legalább 500-1000km megtételéig. Ez nem azt jelenti hogy mindig csak max 70km néha 1-2km-en huzasd meg mert igy nem lustul el.
Boccs a tanácsért de én ezt saját tapasztalatom alapján irom.
További szép napot!!
és akkor mivan ha le kell venni a deknit, és leereszted az alig használt olajadat? nem úszkál benne a teflonszalag maradék?
én melegen szoktam utánahúzni a leeresztõ csavarokat.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Hali rájderek.
Akinek csöpög egy picit az olaj, majd a téli kényszerpihenõn vegye le a váltóoldalon is a deklit, és cserélgesse ki szorgosan az O gyûrûket. Aki csak kezdõ (mint én), inkább szakemberrel csináltassa meg. Az O gyûrûk ára (több helyre kell) százasokból kijön, a munkadíj gondolom egy-két ezres lehet.
Csöpöghet alul is az olajleeresztõ csavar tömítése. Alul két nagy csavar van, mindegyik járhat ugyanígy, ha elõzõleg szakszerûtlenül nyúltak hozzá. Bambi mesélte (nagygenerált a messere mûvelte Murcielagoval kb 12000 km-mel ezelõtt), hogy ennek az egyenetlen felület lehet az oka. Házilag nem lehet rendesen a blokk, és a csavar síkját egybe hozni, ne farigcsáljátok. Ebonit alátétet ajánl Bambi mester, de nekem bevált a teflon szalag is. Murcielago azóta szobatiszta. Valami olajmaszatot látok a sztenderen, nyilván O gyûrûket kell majd cserétessek én is. De cseppek a motor alatt gyakorlatilag nincsenek a szalaggal való tömítés óta.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Sziasztok!!
Pár nappal ezelõtt mentem a motorral és kigyulladt az üresjárat jelzõ lámpa és azóta nem alszik el. Ez a kisebbik gond a nagyobb az az , hogy azóta a 4. sebességet sem akarja mindig be venni. Nem tudom, hogy összefügg-e a égõ visszajelzõ és sebesség nem bevétele de ez van. Ha valaki tudna nekem ebben valamilyen választ adni az elõre is nagyon megköszönném.
Dr. Diti megerõsítette hitemet abban miszerint felsõ csapszegem csörög. De ezzel már sokaknak volt gondjuk innen is. Kérdem: mi a megoldás? mert hiába veszek a boltban egy ugyanolyat azis ugyanolyan xar lesz. A tûgörgõ jó minõségû INA.
Elõre is kösz a helpet!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára conus 2008.08.26. 20:47-kor.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Figyelem !! Akinek valami nyûgje van a motorjával vagy fejleszteni akar az most viheti Bambihoz a motorját mert van kapacitása rá énis most viszem hogy Zemplénben nagyon jó legyen !!
Üdv Gyurm@
Köszönöm a segítséget!
Sajnos az egyik éjszaka valami suhancok ellopták, és szétgyilkolták a mocit. Ha már újjá kell építenem, akkor miért ne lehetne egyedi!
Kb 2 év múlva valamelyik túrán be is mutatom a nagyközönségnek!
jó motorozást!
Robcsi írta:Sziasztok!
Pár napja kérdeztem Tõletek, hogy mennyire rontje le a hûtést, ha õrûlt módon lefestem a hengert, ráadásul még el is csiszolok oldalanként maximum 3mm-t a hûtõbordákból? Én mindig 100 alatt használtam eddig a mocim, szerintem kibírja megragadás nélkül, de szeretném kikérni a véleményeteket! öngyilkosságot nem akrok elkövetni!
Elõre is köszi a segítséget!
szerintem semmit sem árt, így is "túl van hûtve" az egész, mert ha megnézed, a nyári 50 fokos aszfalt felett való huzatást is simán veszi a moci, szóval nem kell aggódni hogy gyenge lesz a hûtés
mit mondjunk akkor amikor télen mondjuk -10 fokos menetszél csapja, be sem melegszik igazán
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Robcsi írta:Sziasztok!
Pár napja kérdeztem Tõletek, hogy mennyire rontje le a hûtést, ha õrûlt módon lefestem a hengert, ráadásul még el is csiszolok oldalanként maximum 3mm-t a hûtõbordákból? Én mindig 100 alatt használtam eddig a mocim, szerintem kibírja megragadás nélkül, de szeretném kikérni a véleményeteket! öngyilkosságot nem akrok elkövetni!
Elõre is köszi a segítséget!
régebben divat volt a hengereket lefesteni.mi matt feketére festettük,és nem volt probléma.
Sziasztok!
Pár napja kérdeztem Tõletek, hogy mennyire rontje le a hûtést, ha õrûlt módon lefestem a hengert, ráadásul még el is csiszolok oldalanként maximum 3mm-t a hûtõbordákból? Én mindig 100 alatt használtam eddig a mocim, szerintem kibírja megragadás nélkül, de szeretném kikérni a véleményeteket! öngyilkosságot nem akrok elkövetni!
Elõre is köszi a segítséget!
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
áthúzod csapágyzsírral.
de elõtte tiszta benzines ronggyal zsírtalanítottam az egész tengelyt.
eddig egész jól bírja, 3 csepp olaj jött ki ott 200 km alatt, de nekem most bejáratós a motor, ezért iszonyúan forrósodott a kartell is.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
coco írta:Sziasztok! Nem tudom hogy jo helyre irom-e ( remelem hogy igen ). Szoval van egy 150 -es ETZ -m de amiota megvan azota ezt csinalja folyik a valto olaj. Eleinte azt hittem hogy az illesztesnel es hogy a csavaroknal de nem ( mar 4x szetszedtem ). Az olaj gyurut is kicsereltem a deknibe de megis folyik. S akkor vvettem eszre hogy a berugo es a valto tengely kozott folyik ki. Mit lehet tenni ellene anelkul hogy ujat kene vegyek? Valaki segitsen legyszi Elore is koszi
nekem is folyik ott, leszarom
tettem alá kartonpapírt
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
hát nagyon semmit...
én annyit csináltam h kemény csapágyzsírral áthúztam a váltótengelyt aztán annyi
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Sziasztok! Nem tudom hogy jo helyre irom-e ( remelem hogy igen ). Szoval van egy 150 -es ETZ -m de amiota megvan azota ezt csinalja folyik a valto olaj. Eleinte azt hittem hogy az illesztesnel es hogy a csavaroknal de nem ( mar 4x szetszedtem ). Az olaj gyurut is kicsereltem a deknibe de megis folyik. S akkor vvettem eszre hogy a berugo es a valto tengely kozott folyik ki. Mit lehet tenni ellene anelkul hogy ujat kene vegyek? Valaki segitsen legyszi Elore is koszi
conus írta:figyu! etz 125/150 kuplungnál úgy van h
Conus! A kis TS kuplungjában nincs ilyen dolog. Ott csak a hernyócsavarral tudsz állítani.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Üdv mindenkinek! Nekem egy 125 ös 4 sebességes MZ blokkom van, és nemtudom hogy hol lehet állítani még a kuplungon.Fennt az állítócsavar már teljessen kivan tekerve,de még így sem emel ki teljessen , így 1 esben elmegy a motor behúzott kuplungnál. Ha tud valaki valami trükköt, vagy megoldást az légyszi írjon.
Elölre is köszi mindent!
figyu!
etz 125/150 kuplungnál úgy van h
van a 8-as számú háromszögalakú lemez. ez felel azért, h mennyire van leszorítva a lammellaköteg teljesen visszaengedett kuplungkarnál. azaz minél több van belõle egymásra téve(minél vastagabbak), annál jobban leszorítja a köteget. valami hasonlót keress a kisTS kuplungjánál...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
bambi írta:látom,pedig a legjobbat tettük be ami most kapható,és mégis elõfordul.bezzeg azok a régi szép idõk,mikor még volt jó gyári
Én csak annyit mondok: Ennél nagyobb baja sohase legyen!
Ugyanilyet raktam a /1-be én is(legalábbis a szine ugyanez).A boltos azt mondta ez a legjobb amit most adni tud.Mondjuk az ára is 3x annyi volt mint a Huberes zöld szinû.Most akkor kezdjek aggódni hogy mégsem olyan jó??
Üdv mindenkinek! Nekem egy 125 ös 4 sebességes MZ blokkom van, és nemtudom hogy hol lehet állítani még a kuplungon.Fennt az állítócsavar már teljessen kivan tekerve,de még így sem emel ki teljessen , így 1 esben elmegy a motor behúzott kuplungnál. Ha tud valaki valami trükköt, vagy megoldást az légyszi írjon.
Oké, nem aggódom! Gondolom én, hogy nem para ez, mert mit is várunk egy 23 éves, egy hengeres 2 ütemû motortól...?
De azért mégis csak jobban megnyugtat, ha hozzáértõ(bb) véleményét is hallja az ember.
bambi írta:látom,pedig a legjobbat tettük be ami most kapható,és mégis elõfordul.bezzeg azok a régi szép idõk,mikor még volt jó gyári
Én csak annyit mondok: Ennél nagyobb baja sohase legyen!
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
kosian írta:Továbbra is nagyon szeretnék választ kapni arra a kérdésre, hogy miért rázkódik sokkal jobban a motor a blokktartó vasak cseréje óta! Mi változhatott meg amitõl ez van?
mert az új blokktartó nincs ferdére kopva az alátétnél,és így jobban átadja rezgést.viszont most egyenesen áll a blokk a motorban
De akkor ez természetes és nem kell aggódnom miatta? Bocsi, ha sokat idétlenkedek, de mindíg van valami ami miatt aggódhatok...
Gshp írta:Nem tudom mitõl van , de nem szabad motorféket használni 2T-nél vagyis nem tanácsos mert ilyenkor a hengerben tudomásom szerint nincs kenés! A rángatás nem tom mitõl van .... De sztem motorféket ne is használj !
Üdv : Ádám .
Nincs kenés Hát akkor zárt gázkar-állásnál csak a levegõtõl zörög a vas
Én használom a motorféket és nem rángat közben. Nyári kánikulában stiftgázról gyakran lezárom a kazánt és nem lett még baja...
Üdv. Ghost
azé annyira nem kell parázni........ azon a 15 másodpercen amíg normál helyzetben motorféket használsz, semmi baja nem lesz a motornak, alapjárati keveréket akkor is kap
persze Tokaj hegyrõl ne gurulj le 2-es motorfékkel mert az csúnya lenne, de átlag használatban nem okoz semmit
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
kosian írta:Továbbra is nagyon szeretnék választ kapni arra a kérdésre, hogy miért rázkódik sokkal jobban a motor a blokktartó vasak cseréje óta! Mi változhatott meg amitõl ez van?
mert az új blokktartó nincs ferdére kopva az alátétnél,és így jobban átadja rezgést.viszont most egyenesen áll a blokk a motorban
Most úgy van felfogatva, hogy a hengerfejen lévõ tartóhoz közvetlenül a rezgéscsillapító ér, utána egy alátét és az anya. Ezek jól összehúzva. Szerintem ennek így kell lennie... Vagy nem?
kosian írta:Továbbra is nagyon szeretnék választ kapni arra a kérdésre, hogy miért rázkódik sokkal jobban a motor a blokktartó vasak cseréje óta! Mi változhatott meg amitõl ez van?
Szeva Kosian!
A blokk rázkódását még elõidézheti egy kicsi de nagyon bosszantó apróság.A blokk rezgéscsillapítójából (ide fogatod fel a hengerfejen lévõ két csavart) ha kihagyod ill. rossz helyre teszed az alátétet, szintén rázkódni fog a gép!!!!!!
Üdv:
Peti ETZ250
Köszi, ezt holnap megnézem. Éppen elõfordulhat, hogy rossz helyre került az alátét...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
kosian írta:Továbbra is nagyon szeretnék választ kapni arra a kérdésre, hogy miért rázkódik sokkal jobban a motor a blokktartó vasak cseréje óta! Mi változhatott meg amitõl ez van?
Szeva Kosian!
A blokk rázkódását még elõidézheti egy kicsi de nagyon bosszantó apróság.A blokk rezgéscsillapítójából (ide fogatod fel a hengerfejen lévõ két csavart) ha kihagyod ill. rossz helyre teszed az alátétet, szintén rázkódni fog a gép!!!!!!
Továbbra is nagyon szeretnék választ kapni arra a kérdésre, hogy miért rázkódik sokkal jobban a motor a blokktartó vasak cseréje óta! Mi változhatott meg amitõl ez van?
Sziasztok!
Szerintetek mennyire rontja a hûtést, ha a henger kap egy réteg festéket, és a hûtõbordákból oldalanként max. 3mm-t elcsiszolok?(ETZ 250)
Gondolol, hogy nagyon õrültnek tûnik a kérdés, de komolyan érdekel!