Semmit. A 113 Ft-os danuvia blokk, meg a 280e Ft-os "működőképes" rozsdakupac után már nem is nagyon alkudoztam semmire.zsakfos írta: ui:siófoki börzén vettél valamit?
Elektronika topik - a pokol kapuja
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
Hmmm, igazatok van, ami a félinformációkat illeti. Mentségemre legyen, hogy nem szoktam még vissza ahhoz, hogy minden "tünet" összefügghet mindennel. Leírom a jelenségeket még egyszer, és megpróbálok visszaemlékezni, miket tapasztaltam. Pár dolog most jutott eszembe.
Szóval, elektromosan semmi gond nem volt a géppel. Kicseréltem a régi, feszszabályzót a magyar kisipari feketére. Halványan kezd világítani a töltés meg az üres, majd egyszerre erős lesz a fénye. A motor pöccre indul, ketyeg alapgázon, most állítottak gyújtást, karbit, cseréltek kipufogót. Töltésjelző elalszik, nem is pislákol. A fordulatot nem tudom, 1000 alatt mutatja, de szerintem hibás, mert 90 GPS szerinti sebességnél hol 2500, hol 3300 a fordulat. Kapcsolom a tompítottat, leáll. Nincs töltésjelző meg üres. Vissza gyújtás helyzetbe, lassan megjön a visszajelzők fénye megint. Pöcc röff. Kapcsolom a tompítottat, normál bekapcsol, indulok. No problem.
Másnap indulok a parkolóból a cégnél, gurulás közben észreveszem, hogy lámpa is kellene, kapcsolom, gyújtás kimarad egy pillanatra, visszajön, megyek tovább. Azt hiszem, ilyen azóta sem volt.
Megyek a városban, tompított kapcsolva mindig. Piros lámpa, fékezek, esetleg kanyarodnék, megy az index is. Kuplung behúzva, leforog a motor, alapjárat alá menne érzésre, ha nem játszanék kicsit a gázzal. Kétszer le is állt. Gyorsan üresbe, gyújtás helyzet, rúgom, pöccre indul, ketyeg alapgázon.
Ha pirosnál/garázsnál/akárhol megállok, adok kis gázfröccsöt, utána álló helyzetben, lepörgés után ketyeg alapgázon.
Akksira szerelő azt mondta, nem tetszik neki, kissé fáradtnak tűnik. Landport 5 amperórás, fogalmam sincs, mennyi idős. Kellett rá tölteni áramból is, desztillált vízből is. Úgy voltam vele, jó ez még. Mivel a feszszabályzó lett kicserélve, máshoz nem lett nyúlva, ezért gyanakodtam az új alkatrészre.
Ezek a jelenségek, körülmények. Azt hiszem, minden eszembe jutott most már. Még egyszer elnézést, nem szándékosan "hallgatok el" infót, csak újrakezdő vagyok
A géppel azóta voltam hosszabb úton, 2x2 óra, igazából probléma nélkül, a piros lámpánál leforgást leszámítva. Régi feszszabályzó el van téve azért. Ma még veszek egy multimétert. Úgy látszik, nem árt, ha képzem magam
Köszi szépen a megértést
és a segítő tippeket 
Szóval, elektromosan semmi gond nem volt a géppel. Kicseréltem a régi, feszszabályzót a magyar kisipari feketére. Halványan kezd világítani a töltés meg az üres, majd egyszerre erős lesz a fénye. A motor pöccre indul, ketyeg alapgázon, most állítottak gyújtást, karbit, cseréltek kipufogót. Töltésjelző elalszik, nem is pislákol. A fordulatot nem tudom, 1000 alatt mutatja, de szerintem hibás, mert 90 GPS szerinti sebességnél hol 2500, hol 3300 a fordulat. Kapcsolom a tompítottat, leáll. Nincs töltésjelző meg üres. Vissza gyújtás helyzetbe, lassan megjön a visszajelzők fénye megint. Pöcc röff. Kapcsolom a tompítottat, normál bekapcsol, indulok. No problem.
Másnap indulok a parkolóból a cégnél, gurulás közben észreveszem, hogy lámpa is kellene, kapcsolom, gyújtás kimarad egy pillanatra, visszajön, megyek tovább. Azt hiszem, ilyen azóta sem volt.
Megyek a városban, tompított kapcsolva mindig. Piros lámpa, fékezek, esetleg kanyarodnék, megy az index is. Kuplung behúzva, leforog a motor, alapjárat alá menne érzésre, ha nem játszanék kicsit a gázzal. Kétszer le is állt. Gyorsan üresbe, gyújtás helyzet, rúgom, pöccre indul, ketyeg alapgázon.
Ha pirosnál/garázsnál/akárhol megállok, adok kis gázfröccsöt, utána álló helyzetben, lepörgés után ketyeg alapgázon.
Akksira szerelő azt mondta, nem tetszik neki, kissé fáradtnak tűnik. Landport 5 amperórás, fogalmam sincs, mennyi idős. Kellett rá tölteni áramból is, desztillált vízből is. Úgy voltam vele, jó ez még. Mivel a feszszabályzó lett kicserélve, máshoz nem lett nyúlva, ezért gyanakodtam az új alkatrészre.
Ezek a jelenségek, körülmények. Azt hiszem, minden eszembe jutott most már. Még egyszer elnézést, nem szándékosan "hallgatok el" infót, csak újrakezdő vagyok

A géppel azóta voltam hosszabb úton, 2x2 óra, igazából probléma nélkül, a piros lámpánál leforgást leszámítva. Régi feszszabályzó el van téve azért. Ma még veszek egy multimétert. Úgy látszik, nem árt, ha képzem magam

Köszi szépen a megértést


- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na ez szinte holtbiztos hogy akkumulátor probléma.VS461 írta:
Mindig rajta van valami, legalább a tompított meg a helyzet. Fékezés közben féklámpa is, esetleg index. Piros lámpához közeledve. Simán gyújtáson, állva nem. Pöcc röff, elketyeg, semmi gáz vele.
Mondom, elgurulok a villanyász kollégához. Esetleg veszek egy multimétert magamnak, ideje megtanulni használni úgyis
A lényeg hogy alapjáraton nincs töltése az Mz-nek,csak az akkut használja a rendszer.
Ilyenkor ha gyenge az akku és a tompitott rajt van,esetleg még fékezel is míg alapjáraton gurulsz,plusz még mondjuk indexelsz,na akkor kap az akku olyan terhelést hogy az csak na.Nem csoda hogy ez már így kevés a gyújtáshoz.Természetesen már az alapjáratnál kissé nagyobb fordulaton is van töltés és olyankor a generátor már leveszi az akku válláról ezt a terhet.
Multimétert meg tényleg érdemes venni hisz akár feszültségméréssel,akár szakadás vizsgálással,akár ellenállás méréssel nagyon sok hibát kilehet szűrni.
A legolcsóbb multiméter is alkalmas ezekre az egyszerű dolgokra,1000 ft körül már lehet venni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
Mindig rajta van valami, legalább a tompított meg a helyzet. Fékezés közben féklámpa is, esetleg index. Piros lámpához közeledve. Simán gyújtáson, állva nem. Pöcc röff, elketyeg, semmi gáz vele.zsakfos írta:Erről beszélek.VS461 írta:Sziasztok!
Tünetként hozzátenném, h alapjáratról szívesen meg-megállna meleg motornál, pl. piros lámpához érkezve, ezért folyamatos gázzal játszadozás kell álló helyzetben.
Megint egy felületesen leirt hibajelenség.
-amikor megállna meleg motornál alapjáraton,van bármilyen fogyasztó bekapcsolva?Tompitott,féklámpa,irányjelző?Vagy ezek nélkül is hajlamos megállni csak gyújtáson?Ez is lényeges,hisz ha gyújtáson nem áll meg,csak akkor ha rajt van valami fogyasztó,akkor tutira szar az akksi.
Ha simán gyújtáson is megáll,akkor nem feltétlenül akksi probléma.
De marha egyszerű.
Fogsz egy multimétert azt megnézed az akksin a feszültséget minden elektromos rákapcsolás nélkül.Ennek kb 12V körül kell lennieAztán ráadod először a gyújtást,ekkor kb 11,5 V körüli érték még jó,aztán rákapcsolod a tompitottat.10V alá nem eshet a feszültség.
Ha az alá esik az akksi kuka.Ezek az értékek nem feltétlenül pontosak,ezek csakúgy jöttek a fejembe,biztosan van tudományosabb számitás is,majd a hozzáértők leirják,mennyit eshet a feszültség %-os arányban mondjuk világitással álló motornál.
Mondom, elgurulok a villanyász kollégához. Esetleg veszek egy multimétert magamnak, ideje megtanulni használni úgyis

Re: Elektronika
Vissza olvasva számomra a tanulság: a segítség kérő fél, vagy még annyi sem , információi
alapján lehetetlen "eltalálni" a diagnózist, a gyógymódról már nem is beszélve,
bármekkora is legyen a segítő készség és a mögötte álló tapasztalat. Sajnos nem egyedi esetről beszélek.


- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nagyon jól jártál vele az egyértelmű! Lassan megkérdezem tőled melyiket adod el.
Volt itt pár kép, meg lehet találni a neten milliót az eredetiekről. Azon meg lehet nézni mi a különbség....
Volt itt pár kép, meg lehet találni a neten milliót az eredetiekről. Azon meg lehet nézni mi a különbség....
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Erről beszélek.VS461 írta:Sziasztok!
Tünetként hozzátenném, h alapjáratról szívesen meg-megállna meleg motornál, pl. piros lámpához érkezve, ezért folyamatos gázzal játszadozás kell álló helyzetben.
Megint egy felületesen leirt hibajelenség.
-amikor megállna meleg motornál alapjáraton,van bármilyen fogyasztó bekapcsolva?Tompitott,féklámpa,irányjelző?Vagy ezek nélkül is hajlamos megállni csak gyújtáson?Ez is lényeges,hisz ha gyújtáson nem áll meg,csak akkor ha rajt van valami fogyasztó,akkor tutira szar az akksi.
Ha simán gyújtáson is megáll,akkor nem feltétlenül akksi probléma.
De marha egyszerű.
Fogsz egy multimétert azt megnézed az akksin a feszültséget minden elektromos rákapcsolás nélkül.Ennek kb 12V körül kell lennieAztán ráadod először a gyújtást,ekkor kb 11,5 V körüli érték még jó,aztán rákapcsolod a tompitottat.10V alá nem eshet a feszültség.
Ha az alá esik az akksi kuka.Ezek az értékek nem feltétlenül pontosak,ezek csakúgy jöttek a fejembe,biztosan van tudományosabb számitás is,majd a hozzáértők leirják,mennyit eshet a feszültség %-os arányban mondjuk világitással álló motornál.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Mit cseréltek rajt?Tranyót?Vagy mire érted a javitást?hell írta:Az igen szép ár. Át kell költöznöm siófok környékére nyilván, mert arrafele igen jó üzletek kötettnek elég sűrűn.Bár javított az elektronika, de annyiért megérte.
Amúgy ezen kivűl nem vettem semmit.Ezt is csak azért vettem meg mert ilyen olcsó volt.
Csak kiváncsiságból kérdeztem az eladót hogy mennyiért kinálja,számitottam kb 8-10 000 ft-ra,azt amikor mondta a 3000-et és hogy nekem mit érne meg,na akkor mondtam hogy ezt meg kell vennem,még ha most nincs is szükségem rá.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
Sziasztok!
Köszönöm a folyamatos brainstormingot, sokat tanulok belőle. Közben volt időm olvasgatni a korábbi fórumbejegyzéset is, ami az én agyműködésemet is bekapcsolta:). Tünetként hozzátenném, h alapjáratról szívesen meg-megállna meleg motornál, pl. piros lámpához érkezve, ezért folyamatos gázzal játszadozás kell álló helyzetben. Azt gondoltam, az nem elektromos probléma, de visszaolvasva az akkumulátor tűnik ludasnak. El fogok gurulni villanyász barátomhoz, és körbenézünk multiméterrel.
A visszaolvasás segített a fesszabályzós kérdésben is, némi Google segítséggel
Köszi még egyszer:) !
Köszönöm a folyamatos brainstormingot, sokat tanulok belőle. Közben volt időm olvasgatni a korábbi fórumbejegyzéset is, ami az én agyműködésemet is bekapcsolta:). Tünetként hozzátenném, h alapjáratról szívesen meg-megállna meleg motornál, pl. piros lámpához érkezve, ezért folyamatos gázzal játszadozás kell álló helyzetben. Azt gondoltam, az nem elektromos probléma, de visszaolvasva az akkumulátor tűnik ludasnak. El fogok gurulni villanyász barátomhoz, és körbenézünk multiméterrel.
A visszaolvasás segített a fesszabályzós kérdésben is, némi Google segítséggel

Köszi még egyszer:) !
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Az igen szép ár. Át kell költöznöm siófok környékére nyilván, mert arrafele igen jó üzletek kötettnek elég sűrűn.
Bár javított az elektronika, de annyiért megérte.

- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Igen. Mert például Simson-nál ahol párhuzamosan van az első világítás a hátsóval (Simson roller SR50),zsakfos írta:Szia!nyemi írta:Sziasztok.
A tompítottról országúti fényre való átkapcsoláskor, van egy olyan pillanat , amikor mind a két izzószál áramot kap. Ezt vegyétek figyelembe.![]()
Üdv nyemi.
Arra gondolsz hogy a tompitottra való átkapcsolást nem is úgy kellene értelmeznünk hogy gyújtás állásból világitás állásba kapcsolás,hanem hogy reflektorról tompitottra?
Na ez is azt bizonyitja hogy kell a pontos körülirása a problémának,mert igy csak találgatunk.
és nem így lenne, minden kapcsoláskor kiégne a hátsó 5W-izzó.
Mert terhelés nélkül felszökik a feszültség.
Mondjuk ez Simson kapcsolójára igaz de MZ-re is érvényes .Szerintem.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
gesszti írta:Zsak, én is akksira tippelnék, de míg leírta ide a problémáját a márkatárs, kb. meg is lehetett volna mérni azt az akksit, meg tekergetni kicsit a gyújtáskapcsolót, és mindjárt kibújik a szög... akarom mondani a hiba a zsákból.



Amúgy egyetértek.Igazad van.Egy multiméter legyen mindenkinek,nem nagy drágaság és sok mindent kiderithet vele az ember.
Ebben az esetben is mind az akksi,mind pedig a fesszabról már tudhatnánk hogy jók-e.
ui:siófoki börzén vettél valamit?
Én vettem egy komplett elektronikus gyári gyújtást.Bár volt már tartalékban,de egyszerűen nem hagyhattam ott annyira olcsón adta.
3000-re tartotta és kérdezte mennyit adnék érte.Na itt már gondoltam nagyon meg akar szabadulni tőle és 2000-et ajánlottam.Egyből elfogadta.
Gondoltam talán rossz az elektronikája vagy ilyesmi,de akkor is megvettem mert 2000-et már maga az imbuszcsavar+mágnes megér.
Ráadásul kipróbáltam és működik a cucc.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Szia!nyemi írta:Sziasztok.
A tompítottról országúti fényre való átkapcsoláskor, van egy olyan pillanat , amikor mind a két izzószál áramot kap. Ezt vegyétek figyelembe.![]()
Üdv nyemi.
Arra gondolsz hogy a tompitottra való átkapcsolást nem is úgy kellene értelmeznünk hogy gyújtás állásból világitás állásba kapcsolás,hanem hogy reflektorról tompitottra?
Na ez is azt bizonyitja hogy kell a pontos körülirása a problémának,mert igy csak találgatunk.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Sziasztok.
A tompítottról országúti fényre való átkapcsoláskor, van egy olyan pillanat , amikor mind a két izzószál áramot kap. Ezt vegyétek figyelembe.
Amúgy meg szerintem is akkumulátor baj, mert írta a hozzászóló hogy sok elektrolit elpárolgott, és az tudjuk hogy a levegőn a lemezek el szulfátosodnak, és ez kapacitás csökkenést eredményez.
Üdv nyemi.
A tompítottról országúti fényre való átkapcsoláskor, van egy olyan pillanat , amikor mind a két izzószál áramot kap. Ezt vegyétek figyelembe.

Amúgy meg szerintem is akkumulátor baj, mert írta a hozzászóló hogy sok elektrolit elpárolgott, és az tudjuk hogy a levegőn a lemezek el szulfátosodnak, és ez kapacitás csökkenést eredményez.
Üdv nyemi.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2013.05.04. 07:00-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Zsak, én is akksira tippelnék, de míg leírta ide a problémáját a márkatárs, kb. meg is lehetett volna mérni azt az akksit, meg tekergetni kicsit a gyújtáskapcsolót, és mindjárt kibújik a szög... akarom mondani a hiba a zsákból.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Igazad lehet neked is.Ez a mondat elkerülte a figyelmemet.Na majd kiderül talán mi volt a bibi.Perec írta:
"Csinált már olyat is, hogy menet közben kapcsoltam a tompítottat, és egy pillanatra kihagyott a gyújtás."
Világos miért gondolt mindenki a fesszabra, az is világos Te miért gondolsz az akkura, de ha a gyújtáskapcsoló fordítása közben kihagy a gyújtás az akkor is gyújtáskapcsoló hibára utal, ha előtte etanolt tankolt, akkut cserélt, vagy generálozta a motort.
Bár azért az fura hogy a fesszab csere után tapasztalta ezeket a dolgokat,legalábbis a leirás szerint.Fesszab cserétől elromlana a gyújtáskapcsoló?


Inkább maradnék az akku problémánál,mert azt okozhatja a fesszab csere,ha az új fesszab más feszültség értékeknél szabályoz.
Menet közben is lehet alapjáraton átkapcsolni.
Na meg ez a kijelentés:ha kapcsolom a tompítottat, alapjáratról leáll.Nem kihagy egy pillanatra,hanem leáll a motor.
Na mindegy,ezért mondom én újra hogy a pontos leirása a hibajelenségnek sokkal pontosabb megoldást is eredményez.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Perec ez már csak ilyen. Nem én akartam a bajt...
Vagy mondjam értem a poént, de nem szeretem... 



- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Hell a véremet szívja, mert beszóltam neki a bingrezsakfos írta:Ezt ő irta"A fekete, magyar kisipari cucc be is került a régi helyére. Azóta képes elkövetni olyat"Perec írta: Persze ajánljatok még neki vagy 12 féle fesszabályzót gyújtáskapcsoló kontakthibára
Szerintem csak az akksija gyenge.

"Csinált már olyat is, hogy menet közben kapcsoltam a tompítottat, és egy pillanatra kihagyott a gyújtás."
Világos miért gondolt mindenki a fesszabra, az is világos Te miért gondolsz az akkura, de ha a gyújtáskapcsoló fordítása közben kihagy a gyújtás az akkor is gyújtáskapcsoló hibára utal, ha előtte etanolt tankolt, akkut cserélt, vagy generálozta a motort.
Frici meg azért használ zseléset, mert nem akarja évente 12x újrasavazni, nem pedig azért mert jó

- Teknőc
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Szia!
Az is igaz, hogy sima savassal is el van.
De akkor minek használunk jobbat,
zseléset, riasztóaksit vagy spirálcellásat?
sok mz-ébe jobb aksi van, s nem bánták meg.
Árfekvés:
S majdnem azonos árban van, mint egy savas.
" 4,500 Ft áfával...."
Tehát azonos árfekvésben nem a jobbat, többet tudó aksit venném meg?
Azonos áron a többet nyújtó, jobbat?
Teknőc
Az is igaz, hogy sima savassal is el van.

De akkor minek használunk jobbat,
zseléset, riasztóaksit vagy spirálcellásat?
sok mz-ébe jobb aksi van, s nem bánták meg.
Árfekvés:
S majdnem azonos árban van, mint egy savas.
" 4,500 Ft áfával...."
Tehát azonos árfekvésben nem a jobbat, többet tudó aksit venném meg?
Azonos áron a többet nyújtó, jobbat?
Teknőc
http://youtu.be/T6ZBCTjTBnA"
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Te miről beszélsz?
Lehetek ügyeletes TROLL?
2 dolog: 5 éve sztem nem is vagyok klubtag, ergo nem ismertük egymást. Te meg jóval késöbb jöttél emlékeim szerint...
De ha így is volt (tényleg nem emlékszem, emlékeztess akár pm-ben), akkor a bocsánatkérés/tévedés belátása az ciki? Én eddig erényként ismertem...
Nem ajánlottam a riasztóakksit, leírtam a tényeket. Amit ajánlottam az egy nagy Ah-ú akksi, ami gyak mindegy milyen felépítésű (savas, gondozásmentes, zselés).
De itt vannak a válaszaid:
-Szó sem volt adatlapról, se semmilyen fellengzős kijelentésről. 5x.10x.100000x jobb mint valami, ami nincs megnevezve. Hiteltelen az ilyen összehasonlítás. Írják oda, hogy a Banner Powerbull 5Ah-s akksihoz képest, ennyivel, meg annyival jobb. Ez olyan általános mosópor szindróma...
-Csak úgy vettem, mert olcsó volt. Bejött, ez van.
-A nyugalmi fesz egy konstans érték, amit bárki megmérhet magának, és majd ő viszonyítja.
-12Ah-s a drága.
Amúgy mikor/mivel kötöttem most beléd?
Ennek a topicnak van valami sajátos hangulata mostanában....


Lehetek ügyeletes TROLL?

2 dolog: 5 éve sztem nem is vagyok klubtag, ergo nem ismertük egymást. Te meg jóval késöbb jöttél emlékeim szerint...
De ha így is volt (tényleg nem emlékszem, emlékeztess akár pm-ben), akkor a bocsánatkérés/tévedés belátása az ciki? Én eddig erényként ismertem...

Nem ajánlottam a riasztóakksit, leírtam a tényeket. Amit ajánlottam az egy nagy Ah-ú akksi, ami gyak mindegy milyen felépítésű (savas, gondozásmentes, zselés).
De itt vannak a válaszaid:
-Szó sem volt adatlapról, se semmilyen fellengzős kijelentésről. 5x.10x.100000x jobb mint valami, ami nincs megnevezve. Hiteltelen az ilyen összehasonlítás. Írják oda, hogy a Banner Powerbull 5Ah-s akksihoz képest, ennyivel, meg annyival jobb. Ez olyan általános mosópor szindróma...
-Csak úgy vettem, mert olcsó volt. Bejött, ez van.

-A nyugalmi fesz egy konstans érték, amit bárki megmérhet magának, és majd ő viszonyítja.
-12Ah-s a drága.
Amúgy mikor/mivel kötöttem most beléd?
Ennek a topicnak van valami sajátos hangulata mostanában....


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
A világért sem szeretnék belefolyni a vitátokba,de azért ezt leírom:
A spirálcellás akkumulátor kialakításából adódóan sokkal nagyobb az elektród felülete így nagyobb az aktív anyag mennyisége is.Ebből egyenesen az következik,hogy nagyobb a töltéstároló képessége(kapacitása) és ezért hosszabb az élettartama is.
Viszont egyet értek azzal,hogy nem igénylik ezek a gépek ezt a technikát és egyébként is nagyon kevés motorban vagy autóban használják.(autógyártó nagyvállalatokra gondolok)
Ez megint csak egy vélemény amiről tudjuk,hogy olyan mint a s..gg lyuk.....
Ki miben hisz.
A spirálcellás akkumulátor kialakításából adódóan sokkal nagyobb az elektród felülete így nagyobb az aktív anyag mennyisége is.Ebből egyenesen az következik,hogy nagyobb a töltéstároló képessége(kapacitása) és ezért hosszabb az élettartama is.
Viszont egyet értek azzal,hogy nem igénylik ezek a gépek ezt a technikát és egyébként is nagyon kevés motorban vagy autóban használják.(autógyártó nagyvállalatokra gondolok)
Ez megint csak egy vélemény amiről tudjuk,hogy olyan mint a s..gg lyuk.....

Ki miben hisz.
- Teknőc
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Abban igazad van, nincs viszonyítási alap: sima, savas ólomcellás aksihoz mérték.
Mechanikai és galvanikus stabilitása is jobb mint a lapokból összerakottnak.
Valamint olcsóbb is.
Nos, a 10 év még nincs végére járva, de jól haladunk az időben.
Ha addig még él a topik, s mi is itt leszünk még,
mire 10 évet meghaladja az aksi életéve beszámolok, ok?
Ennyit erről.
ja, riasztóaksi-
Na, tessék, Ah-volt az első leszólás, most megint más.
Más téma -a riasztóaksid adatlapja mihez volt viszonyítva?
S mi alapján vetted, vagy csak úgy valaki ajánlotta?
mert így simán, csak árhoz és nyugalmi fesz. érték mihez van mérve..?
Ah -mennyi az annyi? Stb.
Tehát te is ajánlottál valamit, ami nem részletes.
Erre egy fórum nem alkalmas. mindenki tudja. de hagyjuk.
Ami a a te ajánlásod szintén szegényes körítéséből is jól látszik..
(valamint látszik, mind a ketten nem vagyunk igazán hozzáértők, de no comment!)
Ezért mondom kedves, csak kötözködés, troll élvezeted már ez.
Szokásodhoz híven.
Aztán bő 5 év múlva megint bocsánatot fogsz kérni, mint régen..
Én még erre is emlékszem.
(amit töröltettek gyorsan..
)
Ezért ez be is fejeztem. Mert amúgy is törlődik ez a hsz később.
Nekem meg mindegy mint átkozol tovább és hol.
Mert csak neked erre megy ki.
S ha tovább folytatod, (bárhol/zúzdában,) véleményeddel, csak engem igazolsz.
Befejeztem.
Teknőc
Mechanikai és galvanikus stabilitása is jobb mint a lapokból összerakottnak.
Valamint olcsóbb is.
Nos, a 10 év még nincs végére járva, de jól haladunk az időben.
Ha addig még él a topik, s mi is itt leszünk még,
mire 10 évet meghaladja az aksi életéve beszámolok, ok?
Ennyit erről.
ja, riasztóaksi-
Na, tessék, Ah-volt az első leszólás, most megint más.
Más téma -a riasztóaksid adatlapja mihez volt viszonyítva?
S mi alapján vetted, vagy csak úgy valaki ajánlotta?
mert így simán, csak árhoz és nyugalmi fesz. érték mihez van mérve..?
Ah -mennyi az annyi? Stb.
Tehát te is ajánlottál valamit, ami nem részletes.
Erre egy fórum nem alkalmas. mindenki tudja. de hagyjuk.
Ami a a te ajánlásod szintén szegényes körítéséből is jól látszik..
(valamint látszik, mind a ketten nem vagyunk igazán hozzáértők, de no comment!)
Ezért mondom kedves, csak kötözködés, troll élvezeted már ez.

Szokásodhoz híven.

Aztán bő 5 év múlva megint bocsánatot fogsz kérni, mint régen..

Én még erre is emlékszem.


(amit töröltettek gyorsan..

Ezért ez be is fejeztem. Mert amúgy is törlődik ez a hsz később.
Nekem meg mindegy mint átkozol tovább és hol.
Mert csak neked erre megy ki.
S ha tovább folytatod, (bárhol/zúzdában,) véleményeddel, csak engem igazolsz.
Befejeztem.
Teknőc
http://youtu.be/T6ZBCTjTBnA"
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A Vibrációtűrés és a UPS(Szünetmentes)Aksi viszonyát egyszerűen úgy jellemezném hogy, jó.
Tapasztalatomat arra alapozom hogy minden második esésemnél úgy kiszakad a helyéről hogy keresni kell.
Az évenkénti kb 10 esés már túl van a statisztikai hibahatáron.
Tisztelettel:

Tapasztalatomat arra alapozom hogy minden második esésemnél úgy kiszakad a helyéről hogy keresni kell.
Az évenkénti kb 10 esés már túl van a statisztikai hibahatáron.
Tisztelettel:

Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Amúgy ezek az értékek mihez képest 10xesek, meg 5xösök? Ezen mindig mosolygok...
Nem vitatom a spirálcella előnyeit, de MZ-be fölösleges sztem...
Rázkódásállóságról meg annyit, hogy már 3x szakította le magát az akksim a helyéről (2 ív széles gyorskötöző tartja a helyén, szóval nem egy kavicstól szakad el
), semmi baja nincs, és egy 2000Ft-os riasztóakksi, amivel már 1x hazajöttem 100km-ről, világítással töltés nélkül. Nyugalmi fesz: 13.6V...
A 10év tervezési élettartam mellé 10 év gari is jár? Vagy ez csak úgy jól hangzik?
Samu bázz... Húzhatom ki a mínuszjelet a kis fekete noteszemből...
Majd kibukik valami más...

Nem vitatom a spirálcella előnyeit, de MZ-be fölösleges sztem...
Rázkódásállóságról meg annyit, hogy már 3x szakította le magát az akksim a helyéről (2 ív széles gyorskötöző tartja a helyén, szóval nem egy kavicstól szakad el


A 10év tervezési élettartam mellé 10 év gari is jár? Vagy ez csak úgy jól hangzik?

Samu bázz... Húzhatom ki a mínuszjelet a kis fekete noteszemből...


Majd kibukik valami más...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Köszi! Akkor az akksi mérete nem lehet probléma!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Elektronika
Ugyanaz az akkutálca van a 250-ben és a 251-ben is, sőt a 125-ben is. Figyelek Kill! 

- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Igen, a méret az sarkalatos pont. 
Köszi, hogy leírtad a véleményed!

Köszi, hogy leírtad a véleményed!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Elektronika
bocsi ezt nem írtam, 250-es Etz-be de abba bőven elfér sőt marad mellette hely,szerintem 251-es be is el kell férnie.
- Teknőc
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Szia Csabyka 88!
Én nem szoktam szórakozni.
Tudom, kicsinek tűnik 4Ah elsőre.
De nem hiába ajánlottam.
Nézd meg jobban azt az oldalt, az aksi adatlapját!
Műszaki jellemzők
• 02. Névleges feszültség (v) 12
• 03. Kapacitás K20 (Ah) 4
• 04. Hidegindító áram/EN (A) 135
• 06. Csatlakozó pólus 5
• 07. Max. hossz (mm) 113
• 08. Max. szélesség (mm) 71
• 09. Edényzet max. magassága (mm) 86
• 10. Max. teljes magasság (mm) 86
• 12. Talprögzítő adapter B00
• 14. Az akkumulátor jellemzői Jobb +
FŐBB MŰSZAKI PARAMÉTEREK
- 2szer jobb ciklusállóság
- -45 Celsiustól 65 Celsiusig üzemi hőmérséklet
- 10szer jobb vibrációtűrő képesség
- 50 Celsius kisütési ráta,
3-5ször nagyobb élettartam a hagyományos akkumulátorokhoz képest
- kötött elektrolit, telepíteni lehet bármilyen helyzetben
- kisebb a belső ellenállás, gyorsabban újratölthető
- azonos belső ellenállás és felépítés, soros és párhuzamos alkalmazásban is jól működtethető
- 10 év tervezési élettartam
Spirálcellás akkumulátorok
A korszerű akkumulátorok közül is kiemelkednek a spirálcellás fajták.
Teljesen új szerkezet és előállítási technológia jellemzi őket.
Minden cellában az expandálással előállított pozitív és negatív lemez és a köztük lévő - elektrolittal átitatott - üvegszál-szövet szeparátor van együtt spirálisan szorosan összecsavarva.
A nagy lemezfelületnek és a lemezek minimális távolságának köszönhetően nagy indítóáram szolgáltatására képesek. A spirális szerkezetből fakadóan rendkívüli a rázkódástűrő lépességük is, így erő- és munkagépek akkumulátoraként is kiválóan alkalmazhatók.
Az hogy meg kire hallgatsz, a te ügyed.
Én tudom miről beszélek. Mások meg a sajátjukban hisznek. -Esküsznek.
Persze, ez így van. De lehet mindig jobbat is találni.
(Hidd el, bőven elég az, amit ez aksi bír.)
De miért vernélek át? S mondd meg mi lenne annak nekem a haszna?
Sok sikert a választásban. Bármit is választasz majd.
Teknőc
Én nem szoktam szórakozni.
Tudom, kicsinek tűnik 4Ah elsőre.
De nem hiába ajánlottam.
Nézd meg jobban azt az oldalt, az aksi adatlapját!
Műszaki jellemzők
• 02. Névleges feszültség (v) 12
• 03. Kapacitás K20 (Ah) 4
• 04. Hidegindító áram/EN (A) 135
• 06. Csatlakozó pólus 5
• 07. Max. hossz (mm) 113
• 08. Max. szélesség (mm) 71
• 09. Edényzet max. magassága (mm) 86
• 10. Max. teljes magasság (mm) 86
• 12. Talprögzítő adapter B00
• 14. Az akkumulátor jellemzői Jobb +
FŐBB MŰSZAKI PARAMÉTEREK
- 2szer jobb ciklusállóság
- -45 Celsiustól 65 Celsiusig üzemi hőmérséklet
- 10szer jobb vibrációtűrő képesség
- 50 Celsius kisütési ráta,
3-5ször nagyobb élettartam a hagyományos akkumulátorokhoz képest
- kötött elektrolit, telepíteni lehet bármilyen helyzetben
- kisebb a belső ellenállás, gyorsabban újratölthető
- azonos belső ellenállás és felépítés, soros és párhuzamos alkalmazásban is jól működtethető
- 10 év tervezési élettartam
Spirálcellás akkumulátorok
A korszerű akkumulátorok közül is kiemelkednek a spirálcellás fajták.
Teljesen új szerkezet és előállítási technológia jellemzi őket.
Minden cellában az expandálással előállított pozitív és negatív lemez és a köztük lévő - elektrolittal átitatott - üvegszál-szövet szeparátor van együtt spirálisan szorosan összecsavarva.
A nagy lemezfelületnek és a lemezek minimális távolságának köszönhetően nagy indítóáram szolgáltatására képesek. A spirális szerkezetből fakadóan rendkívüli a rázkódástűrő lépességük is, így erő- és munkagépek akkumulátoraként is kiválóan alkalmazhatók.
Az hogy meg kire hallgatsz, a te ügyed.
Én tudom miről beszélek. Mások meg a sajátjukban hisznek. -Esküsznek.
Persze, ez így van. De lehet mindig jobbat is találni.
(Hidd el, bőven elég az, amit ez aksi bír.)
De miért vernélek át? S mondd meg mi lenne annak nekem a haszna?
Sok sikert a választásban. Bármit is választasz majd.
Teknőc
http://youtu.be/T6ZBCTjTBnA"
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Köszi a választ! Milyen motorban használod?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Elektronika
[quote="csabyka88"]Üdv mindenkinek!
Érdeklődnék, hogy 251-es ETZ-be milyen akksit ajánlatok? Márka? Típus? Zselés vagy savas? Mik a tapasztalatok?
Köszi a válaszokat előre is
Egyébként én 7Ah savas Varta aksit használok és semmi gond nincs vele.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Na itt vannak a bajok, nehogy megvegyek valamit, aztán nem tudom majd belerakni...szóval pontosan kéne tudni a méreteket. Bár, remélem az akksiboltos vágja a témát.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Szerintem 251-nek kisebb az akksitálcája... (Újabb mínuszpont....
) 


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Okés. Akkor egy buta kérdés a végére: a 250-esbe ugyanolyan kell, mint a 251-esbe? 

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
A legnagyobb ami befér, és van rá pénzed. Fölösleges spec. akksi, MZ-ben nincs önindító, nincs nagy áramigény. Vegyél valami márkás, nagyot. Nagyon elrontani nem tudod. 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Okés, az amperóra meg a volt rendben, a típussal kapcsolatban tudtok mondani valamit? Valahol (talán pont itt) azt olvastam, hogy a VARTA akksik nagyon jók.hell írta:Na figyu lásd kivel van dolgod.Én 8Ah alattit nem vennék az tuti. Sőt nem is veszek soha! Jó az ha benne erő meghát baja nem lesz tőle.
Mások szerint elég az 5Ah. Izlések és pofonok...
Illetve, mennyit szabad áldozni rá?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Na figyu lásd kivel van dolgod.csabyka88 írta:Jövő héten megyünk érte. De légyszi, tényleg komolyan kérdeztem az akksi témát...hell írta:Na megvan már a motor? Itt vannak a jóidők. Képet róla had gyönyörködjünk egyet!

Mások szerint elég az 5Ah. Izlések és pofonok...

- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Jövő héten megyünk érte. De légyszi, tényleg komolyan kérdeztem az akksi témát...hell írta:Na megvan már a motor? Itt vannak a jóidők. Képet róla had gyönyörködjünk egyet!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Na megvan már a motor? Itt vannak a jóidők. Képet róla had gyönyörködjünk egyet! Utánna majd kérdezhetsz eleget csak látni kéne már dögöt.... (persze csak óvatosan azért)



A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2013.05.03. 18:38-kor.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Én ezen a fórumon sohasem tudom eldönteni, hogy komolyan írtok-e, vagy sem.

Szóval tényleg jó akksi ez? Nem értek a témához...

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Teknőc
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
http://youtu.be/T6ZBCTjTBnA"
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
Nem tudom, mikori az akksija. Októberi vétel a motor, pár hétig használtam, aztán eltettem télire. Az akksi fenn pihent a lakásban, de kellett rá desztvizet tölteni jócskán. Alig pislákoltak a kontroll-lámpák az idei első, akkutöltés nélküli, naiv inditási kisérletemre:)zsakfos írta:Ezt ő irta"A fekete, magyar kisipari cucc be is került a régi helyére. Azóta képes elkövetni olyat"Perec írta:
Persze ajánljatok még neki vagy 12 féle fesszabályzót gyújtáskapcsoló kontakthibára
Szóval ezért gondolja mindenki logikusan hogy a fesszabályzó a ludas.Bár szerintem sem az a rossz.Sőt szerintem nem is a gyujtáskapcsoló.
Szerintem csak az akksija gyenge.
Alapjáraton kevés a feszültség.Ez gyenge akksira utal.Lámpa nélkül még oké a gyújtás alapjáraton,de a lámpát kapcsolva már nem.
Szerintem akksi.Na persze ha nem csak alapjáraton áll le neki,akkor lehet a gyújtáskapcsoló is ludas,de mivel azt irta hogy alapjáraton csinálja,így nagyobb a valószinűsége a gyenge akksinak.
Na ezért kell a hibát a legaprólékosabban már először körbeirni és nincsenek a feleslegesen futott körök.
Köszi a további tippet, ránézek az akkura is:)
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Üdv mindenkinek!
Érdeklődnék, hogy 251-es ETZ-be milyen akksit ajánlatok? Márka? Típus? Zselés vagy savas? Mik a tapasztalatok?
Köszi a válaszokat előre is!
Érdeklődnék, hogy 251-es ETZ-be milyen akksit ajánlatok? Márka? Típus? Zselés vagy savas? Mik a tapasztalatok?
Köszi a válaszokat előre is!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ezt ő irta"A fekete, magyar kisipari cucc be is került a régi helyére. Azóta képes elkövetni olyat"Perec írta:
Persze ajánljatok még neki vagy 12 féle fesszabályzót gyújtáskapcsoló kontakthibára
Szóval ezért gondolja mindenki logikusan hogy a fesszabályzó a ludas.Bár szerintem sem az a rossz.Sőt szerintem nem is a gyujtáskapcsoló.
Szerintem csak az akksija gyenge.
Alapjáraton kevés a feszültség.Ez gyenge akksira utal.Lámpa nélkül még oké a gyújtás alapjáraton,de a lámpát kapcsolva már nem.
Szerintem akksi.Na persze ha nem csak alapjáraton áll le neki,akkor lehet a gyújtáskapcsoló is ludas,de mivel azt irta hogy alapjáraton csinálja,így nagyobb a valószinűsége a gyenge akksinak.
Na ezért kell a hibát a legaprólékosabban már először körbeirni és nincsenek a feleslegesen futott körök.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
Ez eszembe sem jutott... Gondoltam, osszefugg a dolog az uj alkatresszel. Racsekkolok erre is, koszonom szepen!Miklós_88 írta:Amikor nekem is ezt csinálta a motor, két hét múlva meghalt a gyújtáskapcsolóm. Ahogy rákapcsoltam a tompítottat, leállt. Egy bontott eredeti lett végül a jó megoldás.VS461 írta:Sziasztok!
Először is, köszönöm, hogy itt lehetek! Több, mint 10 év után kezdtem újra a motorozást, újra ETZ-vel. Jól emlékeztem, nagyon jó érzés![]()
A motor "régi" feszültségszabályozóval volt ellátva, mikor megvettem. Gondom nem volt vele, de anno 10 éve mondták pár biztosíték-kiégés után, hogy jobb lenne az elektronikus szabályzó. Most meg is rendeltem, egy hibalehetőség kilövendő. A fekete, magyar kisipari cucc be is került a régi helyére. Azóta képes elkövetni olyat, hogy álló helyzetben, akár meleg motornál is, ha kapcsolom a tompítottat, alapjáratról leáll...

- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Elektronika
Amikor nekem is ezt csinálta a motor, két hét múlva meghalt a gyújtáskapcsolóm. Ahogy rákapcsoltam a tompítottat, leállt. Egy bontott eredeti lett végül a jó megoldás.VS461 írta:Sziasztok!
Először is, köszönöm, hogy itt lehetek! Több, mint 10 év után kezdtem újra a motorozást, újra ETZ-vel. Jól emlékeztem, nagyon jó érzés![]()
A motor "régi" feszültségszabályozóval volt ellátva, mikor megvettem. Gondom nem volt vele, de anno 10 éve mondták pár biztosíték-kiégés után, hogy jobb lenne az elektronikus szabályzó. Most meg is rendeltem, egy hibalehetőség kilövendő. A fekete, magyar kisipari cucc be is került a régi helyére. Azóta képes elkövetni olyat, hogy álló helyzetben, akár meleg motornál is, ha kapcsolom a tompítottat, alapjáratról leáll...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ok főnök...Perec írta:Persze ajánljatok még neki vagy 12 féle fesszabályzót gyújtáskapcsoló kontakthibáraallllli írta:Vagy IFA fesszabályzó...nekem az van benne, az is 5 csatlakozásos, csak más sorrendben.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Persze ajánljatok még neki vagy 12 féle fesszabályzót gyújtáskapcsoló kontakthibáraallllli írta:Vagy IFA fesszabályzó...nekem az van benne, az is 5 csatlakozásos, csak más sorrendben.

- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Vagy IFA fesszabályzó...nekem az van benne, az is 5 csatlakozásos, csak más sorrendben.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
A trabant 3 vezetékesse is atom jó megoldás! Nem kell az 5 vezeték elég 3 is. 

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég