Akkor szerintem a TCK szimering is tökéletesen megfelel, nekem is az van venne mindkét oldalon, eddig semmi baja, igaz csak 400 km van benne. A sötétkék, dupla ajakú.karcsi írta:Helló márkatársak...
Ma beállt a hajtókarom a kis tsemben...szerencsére van 1 tartalék főtengelyem...de jobb minőségű csapágyra nincs keret...az lenne a kérdésem hogy az NKE márkájú csapágyakról mit jót/rosszat tudtok vagy tapasztaltatok...a kbs cbs kihagynám...:S Tck szimeringről is kérnék véleményt mert vitont csak pesten tudnék venni...
papirmentes a gépem ezért nem nagyon akarok költekezni rá...remélem megértitek...válaszokat megköszönöm.
http://www.mofaker.hu/termek/pix/96223.jpg
http://www.mofaker.hu/termek/pix/92031.jpg
Blokk
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
- karcsi
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2012.06.02. 18:04
- MZ-d típusa: Mz TS 150 de'lux
- Tartózkodási hely: Szigetújfalu
Re: Blokk
Helló márkatársak...
Ma beállt a hajtókarom a kis tsemben...szerencsére van 1 tartalék főtengelyem...de jobb minőségű csapágyra nincs keret...az lenne a kérdésem hogy az NKE márkájú csapágyakról mit jót/rosszat tudtok vagy tapasztaltatok...a kbs cbs kihagynám...:S Tck szimeringről is kérnék véleményt mert vitont csak pesten tudnék venni...
papirmentes a gépem ezért nem nagyon akarok költekezni rá...remélem megértitek...válaszokat megköszönöm.
http://www.mofaker.hu/termek/pix/96223.jpg
http://www.mofaker.hu/termek/pix/92031.jpg
Ma beállt a hajtókarom a kis tsemben...szerencsére van 1 tartalék főtengelyem...de jobb minőségű csapágyra nincs keret...az lenne a kérdésem hogy az NKE márkájú csapágyakról mit jót/rosszat tudtok vagy tapasztaltatok...a kbs cbs kihagynám...:S Tck szimeringről is kérnék véleményt mert vitont csak pesten tudnék venni...
papirmentes a gépem ezért nem nagyon akarok költekezni rá...remélem megértitek...válaszokat megköszönöm.
http://www.mofaker.hu/termek/pix/96223.jpg
http://www.mofaker.hu/termek/pix/92031.jpg
Csak lapulok a fűben...vörös szemekkel akár 1 nyúl.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Üt a főtengely...
Ha lassan forgatod át, nem kóvályog a bütyök?
Ha lassan forgatod át, nem kóvályog a bütyök?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Pótolható, de akkor már érdekes rézgyűrűre cserélni.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A nagykalapács kicsit túlméretes volt? Én pl csak 2 kg ig használom a kalapácskészletem az MZ szerelésénél! Főleg az elektronika kényes erre, annak néha nagyobb kell.Target írta:Már lényegtelen sajnos.
Bele szorult a csavar amivel leszedtem, és amikor azt próbáltam kiszedni belőle, letört az egyik gyűrű.
Vagy azt lehet pótolni valamivel?


Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Jók. Sok alkatrész egyezik az NDK járműveknél MZ-től az IFA-ig, azért nézd meg, hogy hasonlítanak-e 

Target írta:Leszedtem végül is.
De akkor biztos hogy jó a 250-es gyújtásforgórésze a 125-öshöz?
Meg akkor a bütykös tengelyt is cserélném vele. Az is jó?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Jogos, köszi!
Sorry...

Sorry...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Csak a pontosság kedvéért 7-es az a 8-as a főtengelybenKILL3R etz írta:Nem... A főtengelyben 8-as menet van, a 8-as csavar tud belekapni, és ráhúzni.
Az M10-es megtámaszkodik, és letolja. ~50mm-es elég úgy emlékszem...

Viszont a lényegen nem változtat

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Nem... A főtengelyben 8-as menet van, a 8-as csavar tud belekapni, és ráhúzni.
Az M10-es megtámaszkodik, és letolja. ~50mm-es elég úgy emlékszem...
Az M10-es megtámaszkodik, és letolja. ~50mm-es elég úgy emlékszem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Target írta:Mit jelent az hogy üt a főtengely?
Illetve hogy néz ki az az M10-es csavar?
Metrikus csavar. Ha bemész a csavarboltba ilyet fognak a kezedbe nyomni, ha benyögöd nekik hogy EMTÍZES csavart kérek.
A motorodat metrikus csavarok tartják össze! Ez a menetemelkedést jelenti. Éérteed?

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Nincs a két sonka egy vonalba ,majdnem olyan mint a 8-as csak ez 10.sima 10-es csavar.Target írta:Mit jelent az hogy üt a főtengely?
Illetve hogy néz ki az az M10-es csavar?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Csavart kitekered belőle, bütyköt leveszed, generátor állórészt szintén. M10-es csavart belehajtasz a forgórészbe, és elkezded behajtani. Ez megtámaszkodik a főtengó végén, és lelöki a forgórészt.
Viszont amit írtál, gyanús hogy üt a főtengelyed, mindenképp ellenőrizd mielőtt felrakod az új forgórészt...

Viszont amit írtál, gyanús hogy üt a főtengelyed, mindenképp ellenőrizd mielőtt felrakod az új forgórészt...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
Sziasztok!
Volna egy Etz 125-ös motorom.
Van vele jó pár gondom...
Kezdve a gyújtással: Nagyon valószínű, hogy nem gyári bütykös tengely volt rajta, mert egy teljes fordulat alatt kétszer is nyitott. Ezt egy elég drasztikus megoldással, flexeléssel oldottam meg
Most sem teljesen jó, de legalább megy. Azon kívül mindig szétcseszi a külső szénkefét, mert ahogy látom, nincs meg a külső gyűrű, amin fut a szénkefe.
Gondolom ezt csak a komplett gyújtás forgórész cserével lehet megoldani. És volna is egy eléggé leélt 250-es Etz blokkom, amin a gyújtás forgórész teljesen ép, és ugyan olyannak látszik. Csak azt nem tudom, hogy hogyan szedjem le.
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.
Volna egy Etz 125-ös motorom.
Van vele jó pár gondom...
Kezdve a gyújtással: Nagyon valószínű, hogy nem gyári bütykös tengely volt rajta, mert egy teljes fordulat alatt kétszer is nyitott. Ezt egy elég drasztikus megoldással, flexeléssel oldottam meg

Most sem teljesen jó, de legalább megy. Azon kívül mindig szétcseszi a külső szénkefét, mert ahogy látom, nincs meg a külső gyűrű, amin fut a szénkefe.
Gondolom ezt csak a komplett gyújtás forgórész cserével lehet megoldani. És volna is egy eléggé leélt 250-es Etz blokkom, amin a gyújtás forgórész teljesen ép, és ugyan olyannak látszik. Csak azt nem tudom, hogy hogyan szedjem le.
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.
Re: Blokk
sziasztok !
ha a főtengely besűlt akkor be bírnám rugni a motort ?
ha a főtengely besűlt akkor be bírnám rugni a motort ?
Re: Blokk
Nézesd meg egy szerelővel.intelatom írta:SZiasztok!
Már körübelül 40x leszereltem és vissza a kuplungot, 20különböző olajat beletöltöttem, és minden lehetséges beállítást kipróbáltam, a motor mégis azt csinálja, hogy ha sebességbe rakom kiengedett kuplunggnál simán tudom tolni majdnem mintha üresben lenne, viszont ha behúzom a kuplungkart megfogja a motort, és még a főtengelyt is megforgatja.
kuplung nem lazult le, mgnéztem már számtalanszor, tanácstalan vagyok....:/ valami ötlet? (Ts 250) ( A probléma akkor kezdődött amikor először lelazult a primer kerék, összerakás óta nem működik)
Re: Blokk
SZiasztok!
Már körübelül 40x leszereltem és vissza a kuplungot, 20különböző olajat beletöltöttem, és minden lehetséges beállítást kipróbáltam, a motor mégis azt csinálja, hogy ha sebességbe rakom kiengedett kuplunggnál simán tudom tolni majdnem mintha üresben lenne, viszont ha behúzom a kuplungkart megfogja a motort, és még a főtengelyt is megforgatja.
kuplung nem lazult le, mgnéztem már számtalanszor, tanácstalan vagyok....:/ valami ötlet? (Ts 250) ( A probléma akkor kezdődött amikor először lelazult a primer kerék, összerakás óta nem működik)
Már körübelül 40x leszereltem és vissza a kuplungot, 20különböző olajat beletöltöttem, és minden lehetséges beállítást kipróbáltam, a motor mégis azt csinálja, hogy ha sebességbe rakom kiengedett kuplunggnál simán tudom tolni majdnem mintha üresben lenne, viszont ha behúzom a kuplungkart megfogja a motort, és még a főtengelyt is megforgatja.
kuplung nem lazult le, mgnéztem már számtalanszor, tanácstalan vagyok....:/ valami ötlet? (Ts 250) ( A probléma akkor kezdődött amikor először lelazult a primer kerék, összerakás óta nem működik)
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Nem szakszerű, de csak szilikonnal is össze lehet rakni. Szintén nem szakszerű, de szilikont egyébként is lehet használni, akkor garantáltan csontszáraz lesz a legócskább pakolással is.
Thomas_Hun írta:Ha a dugattyú és a hengerfej között megvan a 0.9-1.1mm akkor hengerfej pakolás nélkül is össze lehet rakni? Nem fog kifújni?
Re: Blokk
[quote="Thomas_Hun"]Ha a dugattyú és a hengerfej között megvan a 0.9-1.1mm akkor hengerfej pakolás nélkül is össze lehet rakni? Nem fog kifújni?[/quote]
A legvékonyabbat mindenféleképpen be kel hogy rakjad!
A legvékonyabbat mindenféleképpen be kel hogy rakjad!
- Kis motoros
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2012.01.23. 17:29
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nógrád megye
Re: Blokk
Sziasztok!
M-tom, és Perec! Köszönöm:))) Majd próbálkozom.
Thomas_hun! Szerintem tökéletesen megfelel a zéger gyűrű is! Csak nehogy bililemezből préselt kínai szar legyen:)
Üdv!
M-tom, és Perec! Köszönöm:))) Majd próbálkozom.
Thomas_hun! Szerintem tökéletesen megfelel a zéger gyűrű is! Csak nehogy bililemezből préselt kínai szar legyen:)
Üdv!
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Tapasztaltam ilyet, amikor állítgattam a karbit: Jól indult azonnal "élvezetesen harap" , aztán ha bemelegedett ellustultKis motoros írta:Sziasztok!
Tud valaki magyarázatot adni a következő jelenségre?
ETZ 150. Az indulás utáni első 10 kilométeren sokkal jobban megy, mint mikor már teljesen felmelegedett.
Henger fúratva lett, de már van benne 2500km. Új főtengely, új csapágyak, új szimmeringek, új karburátor. Szóval a blokk tökéletes. Pöccre indul hidegen melegen. Érdekes, hogy felújítás előtt is ugyanezt csinálta.
Ha útközben megállok, és pihenek vagy 20 percet, akkor megint jobban megy egy pár kilométeren keresztül.

Ez akkor volt amikor a beállításokkal a dúsabb állapot felé mentem, szegényítve, indítás után messze nem tépett annyira, cserébe melegen valamivel erősebb lett. Sajnos az élvezeti faktor összességében csökkent, de hideg motorral, gumival "feltépni az aszfaltot" nem egészséges sem a pilóta sem a gép számára. Legalább a fogyasztáson is kipufogó végén is meglátszik a pozitív változás.
Ne aggódj, ha gyújtással van baj azt észreveszed

- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
Helló Krisz,Kis motoros írta:Sziasztok!
Tud valaki magyarázatot adni a következő jelenségre?
ETZ 150. Az indulás utáni első 10 kilométeren sokkal jobban megy, mint mikor már teljesen felmelegedett.
Henger fúratva lett, de már van benne 2500km. Új főtengely, új csapágyak, új szimmeringek, új karburátor. Szóval a blokk tökéletes. Pöccre indul hidegen melegen. Érdekes, hogy felújítás előtt is ugyanezt csinálta.
Ha útközben megállok, és pihenek vagy 20 percet, akkor megint jobban megy egy pár kilométeren keresztül.
Gyújtásom megszakítós. Esetleg gyújtásprobléma okozhat ilyet?
Köszönöm!
Üdv!
Milyen a gyertya hőértéke? Másik gyertya, próba?
- Kis motoros
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2012.01.23. 17:29
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nógrád megye
Re: Blokk
Sziasztok!
Tud valaki magyarázatot adni a következő jelenségre?
ETZ 150. Az indulás utáni első 10 kilométeren sokkal jobban megy, mint mikor már teljesen felmelegedett.
Henger fúratva lett, de már van benne 2500km. Új főtengely, új csapágyak, új szimmeringek, új karburátor. Szóval a blokk tökéletes. Pöccre indul hidegen melegen. Érdekes, hogy felújítás előtt is ugyanezt csinálta.
Ha útközben megállok, és pihenek vagy 20 percet, akkor megint jobban megy egy pár kilométeren keresztül.
Gyújtásom megszakítós. Esetleg gyújtásprobléma okozhat ilyet?
Köszönöm!
Üdv!
Tud valaki magyarázatot adni a következő jelenségre?
ETZ 150. Az indulás utáni első 10 kilométeren sokkal jobban megy, mint mikor már teljesen felmelegedett.
Henger fúratva lett, de már van benne 2500km. Új főtengely, új csapágyak, új szimmeringek, új karburátor. Szóval a blokk tökéletes. Pöccre indul hidegen melegen. Érdekes, hogy felújítás előtt is ugyanezt csinálta.
Ha útközben megállok, és pihenek vagy 20 percet, akkor megint jobban megy egy pár kilométeren keresztül.
Gyújtásom megszakítós. Esetleg gyújtásprobléma okozhat ilyet?
Köszönöm!
Üdv!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Most néztem meg 2,8mm az előgyújtás tehát nem kellene csörögnie, ezért legalábbis nem.allllli írta:Adott egy 150-es blokk, amin 125-ös henger volt. Semmi zörej nem volt.
Tettem rá 150-es hengert fúrva+dugó, gyűrű és magasabb ford-on gázelvételnél(pl váltáskor) és terhelésmentesen becsörög, elég idegesítően.
Mást nem változtattam, régi és új csapszeg/tűgörgő párossal is csörög.
Nos elképzelhető-e, hogy a megváltozott kompresszióviszonyok vagy megnövekedett térfogat miatt már nem megfelelő az eddigi előgyújtás és ezért csörög?
Forrasztóónt bedugtam, összelapítattam a dugóval és 1,05 mm, az is jó.
Re: Blokk
[quote="boldi82"]Sziasztok
az elmúlt 2 héten csodálatos idő volt, így másokkal egyetemben én is motoroztam. A hétvégére viszont beütött a krach. Amikor betettem a motort a garázsba észre vettem, hogy a hengerfej alatt nedves a borda, tapintásra benzin. Alaposabb szemrevételezés után láttam ,hogy kifúj a hengerfej alatt. Azt a tanácsot adták: szereljem le a hengerfejet, nézzem meg hogy nincs-e véletlen vetemedés illetve vágjak tömítés gyanánt alu sörös dobozból alátétet (tömítést), majd húzzam meg a csavarokat nyomaték kulccsal. A bökkenő az, hogy nem tudom mekkora nyomatékkal kell meghúzni és mennyire helytállóak a kapott tanácsok.
Ha valaki tudna segíteni, nagyon hálás lennék.
Előre is köszönöm a fáradozásaitokat, várom mielőbbi válaszaitokat.
Üdv.[/quote
Szia!
A sörös doboz érdekes megoldás!Lehet kapni alu tömítéseket különböző méretben(0,2 ;0,4;0,6mm)
A kompresszió viszony beállítás végett volna!Egy 2mm forrasztó huzalt be kell dugni a gyertya nyíláson át és átforgatni a motort,majd megméred mennyire lapította össze a dugó!A résméretnek 0,9-1,2mm között kell lennie!mikor megvan a méret akkor már tudni fogod hogy melyik tömítés kell neked!25Nm-rel kell meghúzni a hengerfej csavarokat átlósan!
Remélem segítettem
Üdv
az elmúlt 2 héten csodálatos idő volt, így másokkal egyetemben én is motoroztam. A hétvégére viszont beütött a krach. Amikor betettem a motort a garázsba észre vettem, hogy a hengerfej alatt nedves a borda, tapintásra benzin. Alaposabb szemrevételezés után láttam ,hogy kifúj a hengerfej alatt. Azt a tanácsot adták: szereljem le a hengerfejet, nézzem meg hogy nincs-e véletlen vetemedés illetve vágjak tömítés gyanánt alu sörös dobozból alátétet (tömítést), majd húzzam meg a csavarokat nyomaték kulccsal. A bökkenő az, hogy nem tudom mekkora nyomatékkal kell meghúzni és mennyire helytállóak a kapott tanácsok.
Ha valaki tudna segíteni, nagyon hálás lennék.
Előre is köszönöm a fáradozásaitokat, várom mielőbbi válaszaitokat.
Üdv.[/quote
Szia!
A sörös doboz érdekes megoldás!Lehet kapni alu tömítéseket különböző méretben(0,2 ;0,4;0,6mm)
A kompresszió viszony beállítás végett volna!Egy 2mm forrasztó huzalt be kell dugni a gyertya nyíláson át és átforgatni a motort,majd megméred mennyire lapította össze a dugó!A résméretnek 0,9-1,2mm között kell lennie!mikor megvan a méret akkor már tudni fogod hogy melyik tömítés kell neked!25Nm-rel kell meghúzni a hengerfej csavarokat átlósan!
Remélem segítettem
Üdv
Re: Blokk
Sziasztok
az elmúlt 2 héten csodálatos idő volt, így másokkal egyetemben én is motoroztam. A hétvégére viszont beütött a krach. Amikor betettem a motort a garázsba észre vettem, hogy a hengerfej alatt nedves a borda, tapintásra benzin. Alaposabb szemrevételezés után láttam ,hogy kifúj a hengerfej alatt. Azt a tanácsot adták: szereljem le a hengerfejet, nézzem meg hogy nincs-e véletlen vetemedés illetve vágjak tömítés gyanánt alu sörös dobozból alátétet (tömítést), majd húzzam meg a csavarokat nyomaték kulccsal. A bökkenő az, hogy nem tudom mekkora nyomatékkal kell meghúzni és mennyire helytállóak a kapott tanácsok.
Ha valaki tudna segíteni, nagyon hálás lennék.
Előre is köszönöm a fáradozásaitokat, várom mielőbbi válaszaitokat.
Üdv.
az elmúlt 2 héten csodálatos idő volt, így másokkal egyetemben én is motoroztam. A hétvégére viszont beütött a krach. Amikor betettem a motort a garázsba észre vettem, hogy a hengerfej alatt nedves a borda, tapintásra benzin. Alaposabb szemrevételezés után láttam ,hogy kifúj a hengerfej alatt. Azt a tanácsot adták: szereljem le a hengerfejet, nézzem meg hogy nincs-e véletlen vetemedés illetve vágjak tömítés gyanánt alu sörös dobozból alátétet (tömítést), majd húzzam meg a csavarokat nyomaték kulccsal. A bökkenő az, hogy nem tudom mekkora nyomatékkal kell meghúzni és mennyire helytállóak a kapott tanácsok.
Ha valaki tudna segíteni, nagyon hálás lennék.
Előre is köszönöm a fáradozásaitokat, várom mielőbbi válaszaitokat.
Üdv.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Szerintem elforgott a kuplungod.intelatom írta:Köszönöm szépen!
Összeraktam a motort a leírtak alapján, és azt csinálja ha berakom sebességbe ugyanúgy gurul majdnem mintha üresben lenne kis ellenállás van, viszont ha behúzom a kuplungkart elkezd fogni és nemtudom tovább tolni, fordítva működik:O
Mitől lehet ez?
Re: Blokk
Köszönöm szépen!
Összeraktam a motort a leírtak alapján, és azt csinálja ha berakom sebességbe ugyanúgy gurul majdnem mintha üresben lenne kis ellenállás van, viszont ha behúzom a kuplungkart elkezd fogni és nemtudom tovább tolni, fordítva működik:O
Mitől lehet ez?
Összeraktam a motort a leírtak alapján, és azt csinálja ha berakom sebességbe ugyanúgy gurul majdnem mintha üresben lenne kis ellenállás van, viszont ha behúzom a kuplungkart elkezd fogni és nemtudom tovább tolni, fordítva működik:O
Mitől lehet ez?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Kuplung agyat kell hézagolni,úgy hogy ha felrakod az alátéteket külső illetve belső kis kotyogása lesz az agynak ez nem lehet több 0,05 század és 0,1 tizednél.intelatom írta:Sziasztok!
Le tudná írni valaki, hogy pontosan hogyan kellene összeraknom a kuplungot? (TS 250)
Arra lennék kiváncsi, hogy pl a kuplungagyat, ami a tűgörgőre megy rá rögzíti e valami, vagy csak egyszerűen ráhúzom a kuplungot és kész?
A másik dolog, hogy mi az a kuplung hézagolás?
És mi lehet az oka annak, hogy folyton lepörög a kuplung? (nincs elkopva semmi)
A hézagot különböző alátét vastagságokkal tudod belőni.Az agyat nem fogja semmi illetve a kuplung alaplap ha felrakod.
A kuplung pedig nem szokott csak úgy lepörögni ha jó a kúp és a kuplung alaplap.
Én melegíteni szoktam és úgy felhúzom 90-100 nm-el,előtte féktisztítóval zsírtalanítok.
Fontos hogy a fordulatszám kihajtó anyát is jól meghúzd az biztosítja a kuplungot hogy ne tudjon tengely irányba elmozdulni
Re: Blokk
Sziasztok!
Le tudná írni valaki, hogy pontosan hogyan kellene összeraknom a kuplungot? (TS 250)
Arra lennék kiváncsi, hogy pl a kuplungagyat, ami a tűgörgőre megy rá rögzíti e valami, vagy csak egyszerűen ráhúzom a kuplungot és kész?
A másik dolog, hogy mi az a kuplung hézagolás?
És mi lehet az oka annak, hogy folyton lepörög a kuplung? (nincs elkopva semmi)
Le tudná írni valaki, hogy pontosan hogyan kellene összeraknom a kuplungot? (TS 250)
Arra lennék kiváncsi, hogy pl a kuplungagyat, ami a tűgörgőre megy rá rögzíti e valami, vagy csak egyszerűen ráhúzom a kuplungot és kész?
A másik dolog, hogy mi az a kuplung hézagolás?
És mi lehet az oka annak, hogy folyton lepörög a kuplung? (nincs elkopva semmi)
Re: Blokk
Sziasztok!
Kérdésem: http://www.hasznaltauto.hu/motor/mz/mz_etz_250-6802083
itt látható MZ ETZ megéri az árát? Illetve ha elmegyek megnézni, ezen típusnál mire kell figyelni, hogy esetleg alkudozni is lehessen?
Köszi szépen a segítséget!
Kérdésem: http://www.hasznaltauto.hu/motor/mz/mz_etz_250-6802083
itt látható MZ ETZ megéri az árát? Illetve ha elmegyek megnézni, ezen típusnál mire kell figyelni, hogy esetleg alkudozni is lehessen?
Köszi szépen a segítséget!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ha nincs kéznél más, az FBS is kiváló. Csak hagyd megszáradni, legalább 1 napig, mielőtt rátöltöd az olajat. 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Vaspali
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopron
Re: Blokk
Jó estét!
Ma indításkor visszarúgott a blokk és eltört a berúgó kar visszahúzó rugóm.
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... ELYHEZ.php
Több helyen is van 600-800 ft között. Ezek milyen minőségűek? Veszek egy ilyet ismét visszarúg és ismét gatter lesz neki?
Ma indításkor visszarúgott a blokk és eltört a berúgó kar visszahúzó rugóm.
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... ELYHEZ.php
Több helyen is van 600-800 ft között. Ezek milyen minőségűek? Veszek egy ilyet ismét visszarúg és ismét gatter lesz neki?

2 stroke force...
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Uram, hálával tartozom Önnek!sunbim írta:Egyenletesen van ellenállása? Akkor azt próbálnám meg, hogy újra megmelegíteném az egész blokkot , 100-130C-ra, és fakalapáccsal körbekocoktatnám, így melegen, meghúzott csavarok melett, úgy hogy a főtengelyt közben forgatom. Valószínűleg megtalálja a rendes helyét a csapágy.tiger1342 írta:Urak, felteszem itt is a kérdést: Éppen most raktam össze a 2 blokkfelet.
... (C4 csapágyak vannak benne.)
Mit tudok csinálni vele?
Gondolom járáskor majd megmelegszik, és talán enyhül a jelenség, de össze merjem így ezt rakni? Nem fogja kinyírni a csapágyakat?
A szilikon tömítőmasszád remélhetőleg túléli a műveletet, és nem fog szivárogni.
Reméljük nem a főtengely ,,nem egytengelyűségéből ,, ered a hiba.
Ma végre tudtam foglalkozni a blokkal, vettem bele új nyomástartókat, beraktam a zégereket és megmelegítettem gázégővel mindkét oldalról, közben forgattam. Amikor elég melegnek éreztem, alaposan körbekocogtattam gumikalapáccsal oldalról az öntvényt a csapágyfészkeknél körbe-körbe. Láss csodát, egy ujjal lehet forgatni!


Szilikon pasztám valami 700 fokig hőálló, bebaszna, ha ennyit nem bírt volna ki.

Mégegyszer köszönöm!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
visszakereshetsz egy nagyon jo hsz.-t talalsz arrol, hogy a kuprogzites az egyik legerosebb. Nem kivulrol rogzit, hanem (nem emlekszem pontosan, de megfeleleo nyomateknal 4 T (tonna) eronek felel meg)
Szoval normalis fotengelycsonk, jo kuplungagy rahuzva 90 NM nyomatekkal es tokeletesnek kell lennie. persze ha a hezagolas megvan....
Szoval normalis fotengelycsonk, jo kuplungagy rahuzva 90 NM nyomatekkal es tokeletesnek kell lennie. persze ha a hezagolas megvan....
Re: Blokk
Köszönöm a választ!
Hogy pöröghet le?
Azon csodálkoztam egyébként, hogy semmi nem rögzíti a kuplungot a deklin, és azon a kinyomó szerkezeten kívül? mármint csavarnak nem kellene fognia?
Hogy pöröghet le?
Azon csodálkoztam egyébként, hogy semmi nem rögzíti a kuplungot a deklin, és azon a kinyomó szerkezeten kívül? mármint csavarnak nem kellene fognia?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ez mar nem blokk tema. Sajnos nagyon alacsony a koltsegvetes, pedig jo lenne egy csere. Mindenesetre ha oda jutok, akkor termeszetesen a tied.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Ha esetleg cseréled, nekem pont kellene egy rossz műszer háza. (kibelezném, és elektronika kerülne bele)z25z írta:en az 1500 at sokallom, olyan 1000 kornyeke inkabb es raadasul meg a motorfek is jobban mukodikhaveromen 800-ra volt beallitva szepen poff-poff modon jart
enyemen nem tudom mennyi lehet de olyan 900 korulre tippelek. A tuzo napsutes kibasztott a fordulatszammerommel, ilyet nem lattam meg, felpondorodott a vege es 1100 nal felakad az uvegen, felette jol mutat
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
en az 1500 at sokallom, olyan 1000 kornyeke inkabb es raadasul meg a motorfek is jobban mukodik
haveromen 800-ra volt beallitva szepen poff-poff modon jart 
enyemen nem tudom mennyi lehet de olyan 900 korulre tippelek. A tuzo napsutes kibasztott a fordulatszammerommel, ilyet nem lattam meg, felpondorodott a vege es 1100 nal felakad az uvegen, felette jol mutat


enyemen nem tudom mennyi lehet de olyan 900 korulre tippelek. A tuzo napsutes kibasztott a fordulatszammerommel, ilyet nem lattam meg, felpondorodott a vege es 1100 nal felakad az uvegen, felette jol mutat

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 6 vendég