Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Sziasztok!
Először is, köszönöm, hogy itt lehetek! Több, mint 10 év után kezdtem újra a motorozást, újra ETZ-vel. Jól emlékeztem, nagyon jó érzés :)

A motor "régi" feszültségszabályozóval volt ellátva, mikor megvettem. Gondom nem volt vele, de anno 10 éve mondták pár biztosíték-kiégés után, hogy jobb lenne az elektronikus szabályzó. Most meg is rendeltem, egy hibalehetőség kilövendő. A fekete, magyar kisipari cucc be is került a régi helyére. Azóta képes elkövetni olyat, hogy álló helyzetben, akár meleg motornál is, ha kapcsolom a tompítottat, alapjáratról leáll. Utána pöcc röff, semmi gond. Ha mindezt egy kis gázfröccsel teszem, szóba sem kerül. Csinált már olyat is, hogy menet közben kapcsoltam a tompítottat, és egy pillanatra kihagyott a gyújtás. Okozhatja-e ezt az új feszszabályzó? Elkövethettem azt a hibát, hogy bolygattam azt, ami jó? :oops: Még nem volt időm visszarakni a régit egy teszt kedvéért, de nyilván ki fogom próbálni.

Amúgy olvastam a topikban, hogy páran Skoda feszszabályzót tesztek a rendszerbe. Én azon csak 4 csatlakozót láttam a képeken, az ETZ-én pedig 5 van. Mi lenne a helyes bekötés módja?
S jó-e az utángyártott ebből?

Köszi a segítséget előre is!
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta:
gesszti írta:A versenyszellem miatt előbb-utóbb csak készítenek egy tuti gyújtást nekünk.
- kell annál "tutibb" mint ami a motorodban van? :D
Nem-nem.... nem adom vissza. [-X Az a gyújtás marad ott, ahol van. :mrgreen: =D> \:D/
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:A versenyszellem miatt előbb-utóbb csak készítenek egy tuti gyújtást nekünk.
- kell annál "tutibb" mint ami a motorodban van? :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

gesszti írta:
Krepp írta:(Rég nem tértem be ide de legutóbb is szörnyülködve viccelődve hagytam el a topicot.)

Szerintem egy Mz-s a pokol helyett az Elektronika topicba kerül ha rossz volt...
:mrgreen:

Hagyjuk hadakozni egy kicsit a mestereket. A versenyszellem miatt előbb-utóbb csak készítenek egy tuti gyújtást nekünk. ;-)
Úgy legyen! :D
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Krepp írta:(Rég nem tértem be ide de legutóbb is szörnyülködve viccelődve hagytam el a topicot.)

Szerintem egy Mz-s a pokol helyett az Elektronika topicba kerül ha rossz volt...
:mrgreen:

Hagyjuk hadakozni egy kicsit a mestereket. A versenyszellem miatt előbb-utóbb csak készítenek egy tuti gyújtást nekünk. ;-)
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp »

(Rég nem tértem be ide de legutóbb is szörnyülködve viccelődve hagytam el a topicot.)

Szerintem egy Mz-s a pokol helyett az Elektronika topicba kerül ha rossz volt...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Szia sub-ee
sub-ee írta:Rengeteg hibát látsz, na ne beszélj! Ki vagy TE?
Nem értem miért személyeskedsz rögtön, ahelyett hogy meg kérdeznéd inkább hogy milyen hibákat.
így itt nem fog kialakulni egy egészséges szakmai vita.
De én, azért megfogom próbálni. :D

sub-ee írta:Elmondom, hogy jelenleg 10 motoron tökéletesen működik, jelenleg a legtöbb kilométer amit idáig elmentek vele 2200km, hiba nélkül, de szívesen beiratok ide a sráccal, hogy mi a véleménye a gyújtásról! csak pozitívum!


Elhiszem, mert nem működés akadályozó hibákat látok hanem csak az üzembiztonságot veszélyeztetőeket.
sub-ee írta:A kihagyás a zárásszög szabályzás helytelen beállítása miatt volt és csak magas fordulaton 1 pillanatra, egy tekerés a potin, és láss csodát, elmúlt ez a jelenség és a motor úgy megy mint egy mozdony.
Ebben azért nem értenék veled egyet. Mert ha jól értem, olyan nagy zárásszöget is lehet adni,
hogy nagy fordulaton megegyezik a köridővel, és ekkor kimarad a gyújtás.
Ez akkor program hiba. Maximálni kéne a fordulathoz a zárásszöget.
Például : 10000 fordulat kör ideje 6mS, akkor ha erre tervezed a gyújtásod maximális fordulatát, akkor old meg hogy a potival 6mS zárásszög időnél többet ne lehessen adni.
Amúgy általánosságban max. 6mS zárásszög idő (dwell time)bőven elég TCI gyújtásoknál.

A kapcsolásra térnék most rá. Csináltam egy képet a nyák rajzodról ahol számokkal jelölöm a üzemzavart okozható hibákat. A miértekre most nem térnék ki,(a terjedelem miatt) de gyári gyújtásoknál ezeket alkalmazzák.
1) Az IGBT mint tudjuk bemenete kapacitív jellegű (akár a FET). Ezért a gate és a test közé 10Kohmos ellenállást , collektor –emitter-re meg 100nF/400V kondenzátort, kötni javaslok.
2) A Hall pozitív tápfeszültség ágáról (100ohm után)hiányolok 100nF /100V szűrő kondenzátort, a 15 pontról test fele egy 15v szupresszor diódát. A tápfesz felől jövő zavarok ellen, hogy megvédjük a stabilizátor IC és a Hallt. Bár én nem nagyon szeretem a 7805 és társaikat mert rengetegszer megvezetet már, de ez az én véleményem (zeneres stabilizálás szerintem jobb).
3) Határozatlan kimenet , vagy felhúzzuk pozitív ágra vagy lekötjük testre(de inkább ez) egy 2,2-4,7Kohmon keresztül. Zavart visz a rendszerbe hiába kimenet :-({|= .
4) A mikrokontrollernél minden nem használt lábat testre kell kötni, ha kimenetnek van konfigurálva akkor is .
5) A reset lábat konfigurációs biteknél sima bemenetnek(nem MCLR-nek) állítani , és testre kötni.
(a legfontosabb szerintem)
Így nagy vonalakban ezek a javaslataim. Ha megfogadod vagy nem,
ez a te döntésed.
sub-ee írta:Ja, a másik, van fent egy csomó videom, sima és kontolleres gyújtásaimról a neten, keress rá, abban úgy is jó vagy, külön kérésre neked van strobis is!
Bocs, de nem találok , ha egy linkel segítenél, megköszönném.

Üdv nyemi.



Kép
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

sub-ee írta:Rengeteg hibát látsz, na ne beszélj! Ki vagy TE? Elmondom, hogy jelenleg 10 motoron tökéletesen működik, jelenleg a legtöbb kilométer amit idáig elmentek vele 2200km, hiba nélkül, de szívesen beiratok ide a sráccal, hogy mi a véleménye a gyújtásról! csak pozitívum! A kihagyás a zárásszög szabályzás helytelen beállítása miatt volt és csak magas fordulaton 1 pillanatra, egy tekerés a potin, és láss csodát, elmúlt ez a jelenség és a motor úgy megy mint egy mozdony.

Üdv.:Sub-ee
Ezzel egyet értek. Nálam volt,hogy magas fordulaton berángatott.Sub-ee leírta,hogy hogyan kell beállítani,azóta semmi gond nincs vele. Egy potit kellett kb 2 mm-t csavarni és annyi. A motor kifogástalanul megy.

De tényleg hagyjátok abba a civódást. :)
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 347
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Sziasztok!

Annyit engedjetek meg, hogy megkérjem a tisztelt szakikat:
- Férjetek már egymás mellett! Mindenkinek megvan a saját motyója, és azt magasztalja, ez teljesen egyértelmű. Ennek ellenére ez az MZ-s fórum azon része, ahol nem hirdetni kell, hanem a segítségkérőknek válaszolni.

Annyit a témához, hogy Gyulabá féle gyújtásom itthon figyel a polcon, de amíg a gány műanyagfesszab működik (immár 5. idényét tapossa, úgy hogy az első 3 után volt 6 évnyi pihenője.) addig ott is marad. A megszakítóra tavasszal szoktam ránézni, ha szükséges állítani, havonta pedig adok a filcnek némi műszerolajat és csókolom. Amint gallyra megy, belerakom az elektronikát, és ha valami gondom van, majd megosztom a gyártóval.

Azt pedig hogy a moderátor mit töröl és mit nem, az ő dolga. Megteheti, mert azért van a rangja. Más tagok tiltásához is.
Sokan elfelejtik, hogy minden fórumnak vannak urai, akik dolga a szabályok betartatása. Pedig regisztráláskor elfogadták a szabályokat...
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Rengeteg hibát látsz, na ne beszélj! Ki vagy TE? Elmondom, hogy jelenleg 10 motoron tökéletesen működik, jelenleg a legtöbb kilométer amit idáig elmentek vele 2200km, hiba nélkül, de szívesen beiratok ide a sráccal, hogy mi a véleménye a gyújtásról! csak pozitívum! A kihagyás a zárásszög szabályzás helytelen beállítása miatt volt és csak magas fordulaton 1 pillanatra, egy tekerés a potin, és láss csodát, elmúlt ez a jelenség és a motor úgy megy mint egy mozdony.

Ezzel be is szeretném fejezni a vitát, okos enged elvén! Ja, a másik, van fent egy csomó videom, sima és kontolleres gyújtásaimról a neten, keress rá, abban úgy is jó vagy, külön kérésre neked van strobis is!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moderator »

Bizony elindul a moderálás, ha sok az értelmetlen, off-topic hozzászólás. [-X

Légyszíves viselkedjetek felnőtt módjára! :evil:
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

sub-ee írta:
nyemi írta:


Mutatok két fényképet, az egyik a te oldaladról a másik az én képtáramból.
Kép

Kép


Amint látom már megvehető a klónom.

Legalább tiszteld azt, akitől l.... a dolgokat.

Ajánlom magamat.

Még annyit akarok mondani, hogy erre a hozzászólásra feltétlenül választ (magyarázatot) várok tőled.
Köze nincs a gyújtásomnak a tiédhez!Legfőbbképpen azért, mert az enyémben se PIC, se se semmi extra nincs. Analóg módon kapcsolom le a szikra keletkezésének időpontjában az invertert, mert rájöttem, ha nincs lekapcsolva "beragad " az inverter. Az egyik kedves ismerősöm küldött egy alap kapcsolást, ami nem működött, valami nyemi nevezetű hobbielektronikás srác adta neki (valószínűleg te voltál :)). Na, ebből kiszedtük szépen a PIC-et és egy NE 555-tel kapcsolom az invertert, mert különben beragad! Úgy volt szar a gyújtás ahogy volt. Amúgy írta a srác, hogy egy külföldi oldalról szedted te is a kapcsolást, ha jól tudom egy Szlovákról, én mindössze csak kiszedtem belőle amit feleslegesnek véltem és üzembiztossá tettem :D

Üdv.:Sub-ee
Először is saját magad hazudtolod meg ebben a hozzászólásba.
Idézlek:
Köze nincs a gyújtásomnak a tiédhez!
valami nyemi nevezetű hobbielektronikás srác adta neki (valószínűleg te voltál :)).
Akkor csak van köze hozzá, mert szerinted nem én vagyok a nyemi (lásd bal felső sarok). #-o
De mindent félre téve meg építheted és akár árulhatod is, mert ez egy nyílt forrású projekt. =D>
De eddig, akiknek ezt meg engedtem, két kérésem volt hozzájuk.
Először is egy videó készítése a motoron való működésről. :-({|=
Gondolom nem fog ez nehezedre esni.
A második: meg, ha valaki tovább fejleszti vagy módosít rajta ugyan úgy, a nyíltságot meg kell, hogy tartsa. Ez azért is illendő, mert ugye a kapcsolás nagy részét ő is úgy „kapta”.
Na, ez már nem fog olyan könnyen menni, ahogy ismerlek. :wink: De hidd el , nem lesz kevesebb munkád evvel, mert te tudod a legjobban, hogy nem egyszerű megépíteni, főleg a trafót.
Most gondolod, hogy azért írom ezt, mert engem érdekel a kapcsolásod.
Megmondom őszintén, nem érdekel. [-( Már csak az 555 IC miatt se mert szerintem járműelektronikában nem való, főleg nem gyújtásba, legfeljebb irányjelző automatába használnám (ezt már régebben is kifejtettem).
Ugye erre kérdeznéd, de hát hogy a PIC se biztosabb.
Hát igen, de mondjuk először is többet nyújt, mint egy 555, a másik meg tudnék olyan kapcsolást mutatni (ami persze nem nyilvános, de lehet még az:).
Ahol csak az előgyújtás vezérlésbe szól bele semmi másba, és ha esetleg valami hiba folytán tönkre menne a motor nem áll le, ha nem menne tovább, persze alap előgyújtással.
Mint írod, hogy te is készítettél már mikrokontrolleres vezérlésű gyújtást és programot is.

Mutass már egy videót a működéséről, persze stroboszkópost ha lehet.

Nem kötözködésképpen, de ha már bírálsz, gondolom, annyit fel tudsz mutatni, mint én.
Legalább olyat, mint én az előzőekben bemutattam. Abban 5év munkája és tapasztalata benne van.
De mint láthattad is, könnyen indul, nincs kihagyás, nem ugrál a stroboszkóp jel össze, vissza, nem ragad be a tirisztor :D , a PIC dolgozik, ahogy kell.

Szóval kooperálást ajánlok, ami rajtad múlik \:D/ , és szerintem csak nyerhetsz vele.

Üdv nyemi


Utóirat: Az előzőekben látott mikrokontrolleres gyújtásod nyákrajzában (kapcsolásában) is rengeteg hibát látok, :-k nem csoda ha kihagy magas fordulaton, de mint írtad prototípus, ezért még egy kis fejlesztés rá fér.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Bocs a helyesírásért csak telefonról írtam.
Egyébként a gyújtótrafó melegszik már úgy felmelegedett a délután hogy folyt belőle valami lötty.
A töltés állítás alatt azt értem hogy van az a kis fülecske ami váltogat és egyszer vált rendesen de állítok a töltés nagyságán és már nem vált.
Itt helyben olyan tanácsokat kaptam hogy lehet nem jó a fesszabom vagy az egyenirányítóm.
De ezeket nem tudom hogy hogy lehetne megnézni hogy jók-e?
Szóval így áll a helyzet.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

nyemi írta:
sub-ee írta:
Hallod, most olvastam végig a fórumot! Karcsi olyan ember, aki bízik az egyszerű technikában, viszont a digitális technikában nem! Sem a hall, sem az optikai jeladóban nem bízik, én tisztelem azért, hogy készít vész megoldást, ha az egy megszakító is. Elég nagy távra megy, lehet megszakítóval nem megy közel sem úgy a motor mint az új digitális gyújtással, de ha valami beüt (bár nem fog, mert az IGBT 46A-es), azért az ördög sohasem alszik, beázás, vagy valami nagyobb zárlat okozhat meghibásodást.

Nagyon jól tudsz fikázni mindenkit, Karcsit is, Gyula-Bá-t is és engem is, mindenkinek frankón be tudsz szólogatni!
A PIC-es előgyújtásszög szabályzással meg azt hitted, hogy mondtál valami újat? Egy laza csukómozdulattal megírom hozzá a szoftvert és megcsinálom a panelt, bár az MZ alacsony fordulattartománya miatt nem biztos, hogy sokat érnél el vele, de a zárásszög szabályzással viszont igen.

Összességéban annyi, hogy a 74 hozzászólássoddal ne keménykedjél, mert más sok embert kibasztak így az oldalról (csak egy jótanács).

Mindenki hülye, de te vagy az Isten!

Üdv.:Sub-ee


Mutatok két fényképet, az egyik a te oldaladról a másik az én képtáramból.
Kép

Kép


Amint látom már megvehető a klónom.

Legalább tiszteld azt, akitől l.... a dolgokat.

Ajánlom magamat.

Még annyit akarok mondani, hogy erre a hozzászólásra feltétlenül választ (magyarázatot) várok tőled.
Köze nincs a gyújtásomnak a tiédhez! Legfőbbképpen azért, mert az enyémben se PIC, se se semmi extra nincs. Analóg módon kapcsolom le a szikra keletkezésének időpontjában az invertert, mert rájöttem, ha nincs lekapcsolva "beragad " az inverter. Az egyik kedves ismerősöm küldött egy alap kapcsolást, ami nem működött, valami nyemi nevezetű hobbielektronikás srác adta neki (valószínűleg te voltál :)). Na, ebből kiszedtük szépen a PIC-et és egy NE 555-tel kapcsolom az invertert, mert különben beragad! Úgy volt szar a gyújtás ahogy volt. Amúgy írta a srác, hogy egy külföldi oldalról szedted te is a kapcsolást, ha jól tudom egy Szlovákról, én mindössze csak kiszedtem belőle amit feleslegesnek véltem és üzembiztossá tettem :D

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

dkari írta:




Nem a 18ezren van a hangsúly. A lényeg ha tényleg korrekt megbízható "ipari" célra is alkalmas gyújtást akarna valaki csinálni az bőven ezen összeg felett lenne. Akkor meg már mint ahogy Teknőc is írta a Vape a korrekt megoldás. Már csak azért is mert ott a generátor is nagyobb teljesítményű és trafókat is adnak hozzá, tehát komplett.
És abban nem tv-be, rádióba, dvd-be való alkatrészek vannak.
Ezzel egy a baj!

Sajnos a VAPE lendkerekén ragasztott mágnesek vannak, semmi közdarab, semmi távtartás nincs köztük előfordul, hogy ezek ragasztása elválik és a mágnese lehullanak, tönkretéve ezzel a tekercseket.
Másik probléma, elég sokan panaszkodtak rá és vagy 10-11 db-ot javítottam, főleg Simsonosokét! Elszáll a gerjesztés, pontosabban leég a gerjesztő tekercs (dupla gerjesztővel szerelik) Ez azért van, mert nem vákkumimpregnálják a tekercseket, így könnyen sérülnek. A hőtágulástól zárlatosak lesznek 1-5 éven belül. Másik probléma, hogy a trafóban lévő gyújtóegység előszeretettel tönkremegy, van jelenleg is polcon ilyen gyújtóegységem, szép számmal fogy, az utóbbi 1 évben eladtam belőle 5-öt.

Sajnos ennyire megbízható a VAPE.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gyula-bá írta:
sub-ee írta:A PIC-es előgyújtásszög szabályzással meg azt hitted, hogy mondtál valami újat? Egy laza csukómozdulattal megírom hozzá a szoftvert és ....
Ehhez képest 04.21.013:41- kor ezt írod:
"... Ennek fő oka hogy nagyon lelassítja a reagálási idejét a mikrokontrollernek (sok lesz az algoritmus idő), és ez egy 2T vezérlésnél ez nem engedhető meg. ..." - (kiemelés tőlem) - mégis megírod "egy csukló mozdulattal"?
Ha az órajel magas le tudja kezelni, nincs akadálya, léteznek iy ilyen gyújtások a piacon, pl a ROXEL IGC60-a.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sexi22 írta:Össz infó?
gyújtás az biztos jó a vezetékelés eddig jó volt csak egyik napróla másikra kezdte ell ezt csinálni és nemtook rájönni.
Én sem "took" (ez mi?, tudni kicsi mágyár mákogni?) rájönni!
-Most sem tudom, hogy mi melegszik a gyújtótrafó vagy a töltő trafója?
-Miért van töltőn, miért nem az aksit töltöd fel?
-Mit jelent és milyen körülmények között, hogy a töltést nem tudod "belőni"? Hogy Hofival éljek nem lőni hanem állítani kell.
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Össz infó?
gyújtás az biztos jó a vezetékelés eddig jó volt csak egyik napróla másikra kezdte ell ezt csinálni és nemtook rájönni.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sexi22 írta:Elvesztem az elektronikában nemtoom mi baja lehet nemmegy csak aksitöltőröl a trafó melegszik mint állat a töltést nemlehet belöni valaki aki ért hozzá segítsen!!!
Ha ennyi az összes infó, akkor nem csodálkozom, hogy el vagy veszve, én is így volnék vele.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Nandor írta:
dkari írta: De mondjuk egy Vape és egy házilag készített gyújtás között van olyan különbség mint egy mostani led vagy egy régi csöves tv között. Mindkettőt lehet nézni....
Már bocsánat,de a csöves TV-ben 84 év fejlesztési munka van. :D :D :D
Jelenleg megbízhatóbbak a modern LED TV-nél. :twisted: :twisted: :twisted: :D :D
Igazad van, így értendő, csak még álmos voltam. :mrgreen:
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Elvesztem az elektronikában nemtoom mi baja lehet nemmegy csak aksitöltőröl a trafó melegszik mint állat a töltést nemlehet belöni valaki aki ért hozzá segítsen!!!
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Nandor írta:
dkari írta: De mondjuk egy Vape és egy házilag készített gyújtás között van olyan különbség mint egy mostani led vagy egy régi csöves tv között. Mindkettőt lehet nézni....
Már bocsánat,de a csöves TV-ben 84 év fejlesztési munka van. :D :D :D
Jelenleg megbízhatóbbak a modern LED TV-nél. :twisted: :twisted: :twisted: :D :D

:mrgreen: :smt023
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

dkari írta: De mondjuk egy Vape és egy házilag készített gyújtás között van olyan különbség mint egy mostani led vagy egy régi csöves tv között. Mindkettőt lehet nézni....
Már bocsánat,de a csöves TV-ben 84 év fejlesztési munka van. :D :D :D
Jelenleg megbízhatóbbak a modern LED TV-nél. :twisted: :twisted: :twisted: :D :D
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Gyula-bá írta:
dkari írta:Vape és egy házilag készített gyújtás között van olyan különbség mint egy mostani led vagy egy régi csöves tv között. Mindkettőt lehet nézni..
- tényleg nagyok a különbségek, de azért nem kell hasra esni a Vape-tól, pl. ha elszáll (volt már rá példa, trafó) akkor jöhet a tréler vagy a haza tolás mert csak "nézni" lehet,árokparton javítani nem. Az egyszerre mindkét hengernek adott szikra árát (valószínűleg a gazdasági osztály megrendelése) a használó fizeti meg mivel gyorsabban fogyasztja a gyertyát mint a normális megoldás. Az egyszeri gyújtás másik következménye az, hogy nem állítható a hengerek előgyújtása külün-külön. Alkatrész, szerviz háttere Magyarországon tudtommal nincs. Az ára vetekszik egy motor árával, pedig csak egy rész egység. Soroljam még az én "kifogásaimat"? Viszont nem "csöves TV" hanem egy (sok évtizedes) "ultra modern" konstrukció:D
Hát igen. Járhatna mindenki Ladával, Trabanttal mert azt az árokparton is lehet javítani. És akkor nem látnék olyat hogy a munkából hazafelé Ausztriából tréleren viszik haza az "árokparton" még komoly műhelykocsival sem javítható Passatokat meg a c4-es Citroeneket stb.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

dkari írta:Vape és egy házilag készített gyújtás között van olyan különbség mint egy mostani led vagy egy régi csöves tv között. Mindkettőt lehet nézni..
- tényleg nagyok a különbségek, de azért nem kell hasra esni a Vape-tól, pl. ha elszáll (volt már rá példa, trafó) akkor jöhet a tréler vagy a haza tolás mert csak "nézni" lehet,árokparton javítani nem. Az egyszerre mindkét hengernek adott szikra árát (valószínűleg a gazdasági osztály megrendelése) a használó fizeti meg mivel gyorsabban fogyasztja a gyertyát mint a normális megoldás. Az egyszeri gyújtás másik következménye az, hogy nem állítható a hengerek előgyújtása külün-külön. Alkatrész, szerviz háttere Magyarországon tudtommal nincs. Az ára vetekszik egy motor árával, pedig csak egy rész egység. Soroljam még az én "kifogásaimat"? Viszont nem "csöves TV" hanem egy (sok évtizedes) "ultra modern" konstrukció:D
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Gyula-bá írta:Reggel óta annyi, meglehetősen "változatos" h.sz. jelent meg, hogy csak bámulok. :D vagy :evil: . A nélkül, hogy minden, általam helyesnek vagy szakmailag nem egészen megfelelőnek (próbálok finoman fogalmazni) gondolt kijelentésre kitérnék, volna egy két megjegyzésem.
- A "gyári" megoldásra esküdőknek, csak annyit, hogy a gyári Mz gyújtásnak (csak 12 V-ra) megvannak a maga hibái, ha pedig nem Mz de gyári (gk.-ból átvett, szintén csak 12 V-ra) akkor lehet (de nem biztos), hogy "atom biztos" viszont faragás, barkácsolás nélkül nem építhető még 12 V-os gépre sem.
- A nélkül, hogy részletekbe belemennék, megállapítható, hogy az általam ismert "maszek-gyártmányok" tejesen különböző "filozófia" apján voltak tervezve, ennek minden kiépítettségi, kényelmi, szerelhetőségi,"bolond biztos", anyagi (ár). stb. .. következményével eggyütt. Arra természetesen, még magán beszélgetésben sem vállalkoznék, hogy a "melyik a jobb?" kérdést feszegessem, mindegyik más (van aki az almát szereti és van aki a körtét, mindkettő kiváló gyümölcs) mivel más volt az alap elgondolás természetesen más az eredmény (termék) is.
- Egyik-másik hozzászóló nem tudom honnan veszi azt a véleményét mely szerint csak a "nagy cégek" terméke lehet megbízható. Az illető(k)nek elárulhatom, hogy a "nagyok" ugyanarról az alkatrész piacról építkeznek mint az "amatőrök". Megnyugtathatom az illető(ket), hogy mindegyik, itt szóba hozott, "maszek" típus az alkotójának a legjobb tudását képviseli, ami nem hiszem, hogy elmarad a "gyáriak" tudásától. A "gyári" kontra "maszekrőll" még csak annyit, hogy minket "kicsiket" nem szorít a nagy cégek Istene a gazdasági osztály.
- Az előgyújtás (PIC-alapú, állítólag olcsó) szabályozót "követelőknek" (egyet mutassanak amelyik jól működik) csak annyit, hogy, tudom a XXI századot írjuk, de egy 30 éves szoci kétütemű esetében nem érdemes foglalkozni vele még most sem. Én személy szerint nem is akarok ebbe energiát fektetni mert értelmetlennek gondolt dologgal akkor sem foglalkozom ha az "bomba üzlet".
Senki sem mondta hogy "csak" a nagy cégek gyártmányai lennének megbízhatók.
De mondjuk egy Vape és egy házilag készített gyújtás között van olyan különbség mint egy mostani led vagy egy régi csöves tv között. Mindkettőt lehet nézni....
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

zsakfos írta:
daranyi68 írta: Mert itt az a szokás ha nem tetszőt írnak azt törlik! :-# :-# :-#
Nagyon helyesen teszi a moderátor.
Ez az elektronika topik nem pedig a pocskondiázó!Segiteni kell nem pedig egymás torkának esni,ráadásul semmiségeken általában.
Azon csodálkozom hogy a moderátor nem törölte még az elmúlt pár napi hsz-eket válogatás nélkül.
Nekem személy szerint már tele a hócipőm a sok okoskodó de az asztalra semmit le nem tevő emberekkel.
Te is ne legyél már ennyire igazságtalan.Olvasd el az elejétől a hsz-eket.Miről is van szó?
Adott egy társunk,akinek nem úgy működik a gyújtás ahogy kellene.Leirja,kap segitséget Szabolcstól,mert az ő gyújtása ugyebár.Megoldják ők ketten,Gabika örül,leirja mennyire boldog és elégedett a gyújtással és hogy SZERINTE megér 18000 ft-ot.Erre mi történik?Mint valami megbolydult méhkas nekiesik 1-2 ember Szabolcsnak.Miért?Ahelyett hogy együtt örülnénk Gabika sikerének,elkezdődik a pocskondiázás.
Szabolcs türelme sem véges és azon csodálkozom hogy még egyáltalán addig birta.
Ha valaki ő legalább tett valamit a közösségért.Elég megnézni a cikkek elektronika részét.Nem sajnálja/irigyli senkitől a tudását.Megosztja mindenkivel.Melyik itt fórumozó tette ezt meg????
Lovagol itt pár ember a 18000 ft-os áron?
Nem kötelező megvenni.Senkit nem kényszerit semmi erre.
De az hogy hozzászólásokon keresztül csak erre tudnak kitérni egyesek,az már egyszerűen szánalmas és kicsinyes.

Amit tesz a forumon az dicséretes. De más ez és más az üzlet. Ha most leírnám mi a gondom vele sok haragost szereznék magamnak. A lényeg hogy összesen több mint 50e ft-ért vettem tőle cuccokat.
Ezért írtam ha az ár emelkedéssel a minőség is javult akkor ok.
Valaki írta hogy mennyi türelme van, hát elhiheted nekem 2x annyi.... :-#
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

zsakfos írta: Ezek szerint te sem figyeltél :D
Irtam én hogy te fikáztál vagy te firtattad az árakat?
Nem rád céloztam,de mivel te irtad azt hogy "Mert itt az a szokás ha nem tetszőt írnak azt törlik!",értelemszerűen erre reagáltam,persze kicsit tágabban és abban már a többi dolog is benne foglaltatott.
Szóval nem rád gondoltam amikor a fikázásról irtam,ne vedd magadra. [-X

Szia zsakfos
Gondolom rám. De szerintem akkor is igazam van, mert ha egy elektronikus gyújtás mellé berakunk még egy megszakítót, az a gyújtás nem piac érett.
Aki megveszi lát olyat benne, ami nem bizalomgerjesztő, például a nyákon az alkatrészek rögzítését, a csatlakozókat vagy bármi mást.
Ez pedig a kivitelező felelőssége, nem a vevőé.
Példával is tudok szolgálni, ami szerintem egy tökéletesen legyártott maszek elektronikus gyújtás,
és nincs is messze, Romániában.
Oldal link:http://www.gotronic.ro/new/ro/produse.html
You-tube link:http://www.youtube.com/feed/UCNhWVrcsffoZhW1WL3vD_Ug/u
Ez is egy alternatíva.

Üdv nyemi


Utóirat:
sub-ee@
Még mindig várom a magyarázatodat az előző hozzászólásomra.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

daranyi68 írta:
Látom figyeltél nagyon!!Egyszer sem fikáztam a Szabi termékeit,de a Gyula-bá termékeit sem!Az árakat sem firtattam sosem,ő dolguk mennyiért kínálják!Ez a támadás nem esett jól!Aki kért annak mindig is segítettem a tudásomhoz mérten!Igaz nem látványosan tettem!Én ezzel be is fejeztem!Ha esetleg valakinek gondja van az megtalál!
Ezek szerint te sem figyeltél :D
Irtam én hogy te fikáztál vagy te firtattad az árakat?
Nem rád céloztam,de mivel te irtad azt hogy "Mert itt az a szokás ha nem tetszőt írnak azt törlik!",értelemszerűen erre reagáltam,persze kicsit tágabban és abban már a többi dolog is benne foglaltatott.
Szóval nem rád gondoltam amikor a fikázásról irtam,ne vedd magadra. [-X
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Nagyon helyesen teszi a moderátor.
Ez az elektronika topik nem pedig a pocskondiázó!Segiteni kell nem pedig egymás torkának esni,ráadásul semmiségeken általában.
Azon csodálkozom hogy a moderátor nem törölte még a tegnapi hsz-eket válogatás nélkül.
Nekem személy szerint már tele a hócipőm a sok okoskodó de az asztalra semmit le nem tevő emberekkel.
Te is ne legyél már ennyire igazságtalan.Olvasd el az elejétől a hsz-eket.Miről is van szó?
Adott egy társunk,akinek nem úgy működik a gyújtás ahogy kellene.Leirja,kap segitséget Szabolcstól,mert az ő gyújtása ugyebár.Megoldják ők ketten,Gabika örül,leirja mennyire boldog és elégedett a gyújtással és hogy SZERINTE megér 18000 ft-ot.Erre mi történik?Mint valami megbolydult méhkas nekiesik 1-2 ember Szabolcsnak.Miért?Ahelyett hogy együtt örülnénk Gabika sikerének,elkezdődik a pocskondiázás.
Szabolcs türelme sem véges és azon csodálkozom hogy még egyáltalán addig birta.
Ha valaki ő legalább tett valamit a közösségért.Elég megnézni a cikkek elektronika részét.Nem sajnálja/irigyli senkitől a tudását.Megosztja mindenkivel.Melyik itt fórumozó tette ezt meg????
Lovagol itt pár ember a 18000 ft-os áron?
Nem kötelező megvenni.Senkit nem kényszerit semmi erre.
De az hogy hozzászólásokon keresztül csak erre tudnak kitérni egyesek,az már egyszerűen szánalmas és kicsinyes.[/quote]
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:47-kor.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

daranyi68 írta: Mert itt az a szokás ha nem tetszőt írnak azt törlik! :-# :-# :-#
Nagyon helyesen teszi a moderátor.
Ez az elektronika topik nem pedig a pocskondiázó!Segiteni kell nem pedig egymás torkának esni,ráadásul semmiségeken általában.
Azon csodálkozom hogy a moderátor nem törölte még az elmúlt pár napi hsz-eket válogatás nélkül.
Nekem személy szerint már tele a hócipőm a sok okoskodó de az asztalra semmit le nem tevő emberekkel.
Te is ne legyél már ennyire igazságtalan.Olvasd el az elejétől a hsz-eket.Miről is van szó?
Adott egy társunk,akinek nem úgy működik a gyújtás ahogy kellene.Leirja,kap segitséget Szabolcstól,mert az ő gyújtása ugyebár.Megoldják ők ketten,Gabika örül,leirja mennyire boldog és elégedett a gyújtással és hogy SZERINTE megér 18000 ft-ot.Erre mi történik?Mint valami megbolydult méhkas nekiesik 1-2 ember Szabolcsnak.Miért?Ahelyett hogy együtt örülnénk Gabika sikerének,elkezdődik a pocskondiázás.
Szabolcs türelme sem véges és azon csodálkozom hogy még egyáltalán addig birta.
Ha valaki ő legalább tett valamit a közösségért.Elég megnézni a cikkek elektronika részét.Nem sajnálja/irigyli senkitől a tudását.Megosztja mindenkivel.Melyik itt fórumozó tette ezt meg????
Lovagol itt pár ember a 18000 ft-os áron?
Nem kötelező megvenni.Senkit nem kényszerit semmi erre.
De az hogy hozzászólásokon keresztül csak erre tudnak kitérni egyesek,az már egyszerűen szánalmas és kicsinyes.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Az is valami? Az én trabi gyútjtásom ingyen találtatott a MÉH-ben. Én nyertem :smt044
Van is benne 30k körül, így km-ekre számítva még olcsóbb!
Ja és mégsem neveztem kókánynak mások megoldását, sőt tisztelem az amatőrök munkáját.
A Doki megoldása pedig kimondottan tetszik, mentettem is a képet. Érdekes, hogy nem dicsérte senki. Kimondottan igényes felfogatást készített hozzá, még festve is van, ami azért szinte túlzás, mert ott gyárilag sincs semmi . Arról meg hogy a nyák hogy néz ki szerintem ő nem tehet, de a lényeg, hogy elfér a dekli alatt.

Egy ideig foglalkoztattak a nagy teljesítményű gyújtások, de azt kell mondanom, hogy csak elnyomják a MZ hangját. Az MZ beszél hozzánk, ha túlmelegítettük a gyertyát, vagy kormosodik hallani a hangján. Ekkor egy picit a karburáción kell módosítani, vagy kinyomozni mi a gubanc.

A megszakítósoknak továbbra is azt mondom érdemes legalább megtámogatni elektronikával, egyrészt nem kell többé hézagot állítani, lehet egy mm is nem számít, másrészt ha gubanc van a szokásos van-e szikra? van-e benzin? kérdések helyett legfeljebb azon kell agyalni, hogy túl sok avagy túl kevés a benzin.[/quote]
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:38-kor.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

daranyi68 írta:dkari nekem 5000 forint alatt van a költségem és igaz hogy bontott de gyári cuccom van!
Az is valami? Az én trabi gyútjtásom ingyen találtatott a MÉH-ben. Én nyertem :smt044
Van is benne 30k körül, így km-ekre számítva még olcsóbb!
Ja és mégsem neveztem kókánynak mások megoldását, sőt tisztelem az amatőrök munkáját.
A Doki megoldása pedig kimondottan tetszik, mentettem is a képet. Érdekes, hogy nem dicsérte senki. Kimondottan igényes felfogatást készített hozzá, még festve is van, ami azért szinte túlzás, mert ott gyárilag sincs semmi . Arról meg hogy a nyák hogy néz ki szerintem ő nem tehet, de a lényeg, hogy elfér a dekli alatt.

Egy ideig foglalkoztattak a nagy teljesítményű gyújtások, de azt kell mondanom, hogy csak elnyomják a MZ hangját. Az MZ beszél hozzánk, ha túlmelegítettük a gyertyát, vagy kormosodik hallani a hangján. Ekkor egy picit a karburáción kell módosítani, vagy kinyomozni mi a gubanc.

A megszakítósoknak továbbra is azt mondom érdemes legalább megtámogatni elektronikával, egyrészt nem kell többé hézagot állítani, lehet egy mm is nem számít, másrészt ha gubanc van a szokásos van-e szikra? van-e benzin? kérdések helyett legfeljebb azon kell agyalni, hogy túl sok avagy túl kevés a benzin.
Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Lévén, hogy az Mz fórumon vagyunk feltételezem, hogy erről is beszélünk.
Ebben: "... Te is használsz házi készítésű vezérlő tárcsát,vagyis faragást! ..." [-X tévedsz, nem használok, csak használnék ha volna itthon eszterga padom, házi készítésű vezérlő tárcsát és hacsak a teljesítmény doboz rögzítését (2 db furat) nem tekintjük annak, rongyba csomagolva (akkor nem zörög :D ) is elhelyezhető "magas igény" esetén :D , faragni nem kell.
Ezzel kapcsolatban még csak annyit, hogy nem kell elfelejteni a motorosok, még a szoci motorosok, többsége sem barkács zseni és a z Mz-k túlnyomó többsége ma is 6 V-os rendszerű.
Nyilván való, hogy az általam, vagy mások által, kínált megoldások nem neked készültek, nincs rá szükséged mert megvan a kézügyességed, szerszám háttered, tudásod ahhoz, hogy ne keljen "rászoruljál" más segítségére, de nem mindenki ilyen szerencsés mint te.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Gyula-bá írta:Reggel óta annyi, meglehetősen "változatos" h.sz. jelent meg, hogy csak bámulok. :D vagy :evil: . A nélkül, hogy minden, általam helyesnek vagy szakmailag nem egészen megfelelőnek (próbálok finoman fogalmazni) gondolt kijelentésre kitérnék, volna egy két megjegyzésem.
- A "gyári" megoldásra esküdőknek, csak annyit, hogy a gyári Mz gyújtásnak (csak 12 V-ra) megvannak a maga hibái, ha pedig nem Mz de gyári (gk.-ból átvett, szintén csak 12 V-ra) akkor lehet (de nem biztos), hogy "atom biztos" viszont faragás, barkácsolás nélkül nem építhető még 12 V-os gépre sem.
- A nélkül, hogy részletekbe belemennék, megállapítható, hogy az általam ismert "maszek-gyártmányok" tejesen különböző "filozófia" apján voltak tervezve, ennek minden kiépítettségi, kényelmi, szerelhetőségi,"bolond biztos", anyagi (ár). stb. .. következményével eggyütt. Arra természetesen, még magán beszélgetésben sem vállalkoznék, hogy a "melyik a jobb?" kérdést feszegessem, mindegyik más (van aki az almát szereti és van aki a körtét, mindkettő kiváló gyümölcs) mivel más volt az alap elgondolás természetesen más az eredmény (termék) is.
- Egyik-másik hozzászóló nem tudom honnan veszi azt a véleményét mely szerint csak a "nagy cégek" terméke lehet megbízható. Az illető(k)nek elárulhatom, hogy a "nagyok" ugyanarról az alkatrész piacról építkeznek mint az "amatőrök". Megnyugtathatom az illető(ket), hogy mindegyik, itt szóba hozott, "maszek" típus az alkotójának a legjobb tudását képviseli, ami nem hiszem, hogy elmarad a "gyáriak" tudásától. A "gyári" kontra "maszekrőll" még csak annyit, hogy minket "kicsiket" nem szorít a nagy cégek Istene a gazdasági osztály.
- Az előgyújtás (PIC-alapú, állítólag olcsó) szabályozót "követelőknek" (egyet mutassanak amelyik jól működik) csak annyit, hogy, tudom a XXI századot írjuk, de egy 30 éves szoci kétütemű esetében nem érdemes foglalkozni vele még most sem. Én személy szerint nem is akarok ebbe energiát fektetni mert értelmetlennek gondolt dologgal akkor sem foglalkozom ha az "bomba üzlet".
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:39-kor.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sub-ee írta:A PIC-es előgyújtásszög szabályzással meg azt hitted, hogy mondtál valami újat? Egy laza csukómozdulattal megírom hozzá a szoftvert és ....
Ehhez képest 04.21.013:41- kor ezt írod:
"... Ennek fő oka hogy nagyon lelassítja a reagálási idejét a mikrokontrollernek (sok lesz az algoritmus idő), és ez egy 2T vezérlésnél ez nem engedhető meg. ..." - (kiemelés tőlem) - mégis megírod "egy csukló mozdulattal"?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sexi22 írta:Kellene egykis segítség feszszabihoz hogy lehet ezeket állítani kis töltés nagy töltés de meik csavar állitja?
- egyik sem. A képen a jobb felső csavar mellett (tőle jobbra) látható rugó támasztó fül kifele hajlításával (megnövelt rugó erő) a töltő fesz. növekszik és fordítva.
A beállításról "geszti" barátunk írt részletesen, olvass vissza.
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Kellene egykis segítség feszszabihoz hogy lehet ezeket állítani kis töltés nagy töltés de meik csavar állitja?
Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Reggel óta annyi, meglehetősen "változatos" h.sz. jelent meg, hogy csak bámulok. :D vagy :evil: . A nélkül, hogy minden, általam helyesnek vagy szakmailag nem egészen megfelelőnek (próbálok finoman fogalmazni) gondolt kijelentésre kitérnék, volna egy két megjegyzésem.
- A "gyári" megoldásra esküdőknek, csak annyit, hogy a gyári Mz gyújtásnak (csak 12 V-ra) megvannak a maga hibái, ha pedig nem Mz de gyári (gk.-ból átvett, szintén csak 12 V-ra) akkor lehet (de nem biztos), hogy "atom biztos" viszont faragás, barkácsolás nélkül nem építhető még 12 V-os gépre sem.
- A nélkül, hogy részletekbe belemennék, megállapítható, hogy az általam ismert "maszek-gyártmányok" tejesen különböző "filozófia" apján voltak tervezve, ennek minden kiépítettségi, kényelmi, szerelhetőségi,"bolond biztos", anyagi (ár). stb. .. következményével eggyütt. Arra természetesen, még magán beszélgetésben sem vállalkoznék, hogy a "melyik a jobb?" kérdést feszegessem, mindegyik más (van aki az almát szereti és van aki a körtét, mindkettő kiváló gyümölcs) mivel más volt az alap elgondolás természetesen más az eredmény (termék) is.
- Egyik-másik hozzászóló nem tudom honnan veszi azt a véleményét mely szerint csak a "nagy cégek" terméke lehet megbízható. Az illető(k)nek elárulhatom, hogy a "nagyok" ugyanarról az alkatrész piacról építkeznek mint az "amatőrök". Megnyugtathatom az illető(ket), hogy mindegyik, itt szóba hozott, "maszek" típus az alkotójának a legjobb tudását képviseli, ami nem hiszem, hogy elmarad a "gyáriak" tudásától. A "gyári" kontra "maszekrőll" még csak annyit, hogy minket "kicsiket" nem szorít a nagy cégek Istene a gazdasági osztály.
- Az előgyújtás (PIC-alapú, állítólag olcsó) szabályozót "követelőknek" (egyet mutassanak amelyik jól működik) csak annyit, hogy, tudom a XXI századot írjuk, de egy 30 éves szoci kétütemű esetében nem érdemes foglalkozni vele még most sem. Én személy szerint nem is akarok ebbe energiát fektetni mert értelmetlennek gondolt dologgal akkor sem foglalkozom ha az "bomba üzlet".
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

daranyi68 írta:dkari nekem 5000 forint alatt van a költségem és igaz hogy bontott de gyári cuccom van!
Jó neked jó a bontó ahova jársz! Nekem 10 rugóért adtak volna itt bontóban golf II gyujtást ahogy annó beszéltük is. Igaz egy elég viseletes valami volt a működése sem tuti. Persze samara jeladó az nincs sehol. Így én a projektel most nyugiba vagyok(megakadt a tartalék gyuszi projektem)! :D
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:48-kor.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

sub-ee írta:
dkari írta:
Szakértők! A fórumozók nagy része szeretné látni azt amiről beszéltek! Olcsó alkatrészekből összerakott hiperszuper előgyújtásállítós, örökéletű gyújtást, amit simán, barkácsolás nálkül csak fel kell cuppantani a generátorra, és működik! Csináljatok néhány tesztpéldányt, adjátok ki tartós tesztre, és biztos üzlet lesz belőle!
Ne kíméljetek meg minket a gyakorlati megvalósítástól!
Bizonyítékot kérünk hogy az alábbi szösszenetekre, mutassátok ki mire képes!
Persze dokumentálva a dolgokat, képekkel, mérésekkel! Mert ugye külföldről is olvassák ezt a fórumot!
Köszönöm az MZ-s társadalom nevében!





Félek ebből már nem 18 ezer forintos gyújtás lenne :twisted:
Urak, nem tudom miért lovagoltok ezen a 18000-ren! Karcsinak semmibe nem került a gyújtása! Azért adtam neki, hogy próbálja ki, hogy milyen jó!

Írom mi van a 18000-ben amúgy ami HALL jeladós, na de megszakítóhoz is használható az elektronika.
Továbbá még:

induktív jeladóhoz
reluktorhoz
ecu/ecm-hez
optikai jeladóhoz, ami vagy tranzisztoros, vagy fotodiódás


Ez van benne a 18000-ben:

-Gyújtás hall jeladós állórész saválló anyagból, csapágyazva
-Ebbe a forgórész aluból, benne egy N48-as neodímium mágnessel
-Ehhez tartozik még egy csavar M7 imbusz
-Egy előgyújtásszög állító lemez
-Maga a digitális gyújtóegység felvezetékelve csatlakozókkal

Aki ezt kihozza olcsóbban, úgy hogy meg is érje neki, attól fogom vásárolni!
Csak a CNC-s munkája anyaggal 8000Ft
Akkor nem vettem még csapágyakat, sem mágnest, sem a többi alkatrészt ami a gyújtóegységhez szükséges. a PIC 1000Ft, az IGBT 1500Ft+ a többi alkatrész.

Nem beszélve a sok időről amibe tart míg összerakom mindezt.



Nem a 18ezren van a hangsúly. A lényeg ha tényleg korrekt megbízható "ipari" célra is alkalmas gyújtást akarna valaki csinálni az bőven ezen összeg felett lenne. Akkor meg már mint ahogy Teknőc is írta a Vape a korrekt megoldás. Már csak azért is mert ott a generátor is nagyobb teljesítményű és trafókat is adnak hozzá, tehát komplett.
És abban nem tv-be, rádióba, dvd-be való alkatrészek vannak.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

sub-ee írta:
Hallod, most olvastam végig a fórumot! Karcsi olyan ember, aki bízik az egyszerű technikában, viszont a digitális technikában nem! Sem a hall, sem az optikai jeladóban nem bízik, én tisztelem azért, hogy készít vész megoldást, ha az egy megszakító is. Elég nagy távra megy, lehet megszakítóval nem megy közel sem úgy a motor mint az új digitális gyújtással, de ha valami beüt (bár nem fog, mert az IGBT 46A-es), azért az ördög sohasem alszik, beázás, vagy valami nagyobb zárlat okozhat meghibásodást.

Nagyon jól tudsz fikázni mindenkit, Karcsit is, Gyula-Bá-t is és engem is, mindenkinek frankón be tudsz szólogatni!
A PIC-es előgyújtásszög szabályzással meg azt hitted, hogy mondtál valami újat? Egy laza csukómozdulattal megírom hozzá a szoftvert és megcsinálom a panelt, bár az MZ alacsony fordulattartománya miatt nem biztos, hogy sokat érnél el vele, de a zárásszög szabályzással viszont igen.

Összességéban annyi, hogy a 74 hozzászólássoddal ne keménykedjél, mert más sok embert kibasztak így az oldalról (csak egy jótanács).

Mindenki hülye, de te vagy az Isten!

Üdv.:Sub-ee


Mutatok két fényképet, az egyik a te oldaladról a másik az én képtáramból.
Kép

Kép


Amint látom már megvehető a klónom.

Legalább tiszteld azt, akitől l.... a dolgokat.

Ajánlom magamat.

Még annyit akarok mondani, hogy erre a hozzászólásra feltétlenül választ (magyarázatot) várok tőled.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2013.04.27. 17:14-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Teknőc »

István!

OFF:
Sajnos, igazad van...:(!
De nem Subee tehet erről sztem.
[-( =; :-# 8-[ [-(
Be is fejeztem.

ON:
Állítólag a vape a tökéletesség képe, igaz aranyáron.
De Árpád termékeit is ajánlom, akit érdekelhet esetleg.
Avagy olcsó megoldás a trabi gyújtás, erről Daranyi részletesebben is tud beszélni..

Gépállat (DDDDD)- ja, ma nagymotorokkal kellett mennem, szerintem csodálkoztak is, hogy milyen jól tartom a 90-es utazót..;)
béci58-ék is ott voltak, de nem mz-vel követtek..;) :)
De volt is fogyi, 4l fölött...:(

Teknőc
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Teknőc írta:Ezeket a vitákat! Tényleg zajlik az élet!
Tiszteltettek minden szakit itt főleg Subeet, Gyula-bát!
(Sőt, Daranyit is annak tartom már.
Kár egymásnak ugrani.)
Jó cuccuk van, a környezetemben sokan-sokan dicsérik őket!
S használják az általuk elkészített cuccokat.

Csak hogy mondjak némi sületlenséget:
Nos, nekem megszakítós gyújtásom van..jópár éve....gond nincs.
De hogy növeljem a bőség zavarát, én kaptam ám már Fetes gyújtást is!
(Árpádtól,..! http://takacsarpad.hu/)
Egyenlőre itt van, s még nem próbáltam ki.
Aki meg kevesli a 18 ropit egy jó gyújtásért, javaslom vegyen Vape gyújtást!
Drága, de azon az áron atombiztos..Sok sikert hozzá!
Egy nem szaki, csak kotnyeles mondá, azaz én...;) DDDD

Teknőc
A mexával nincs is semmi baj!Neked bejött és ne is piszkáld míg elégedett vagy vele!Személyesen is tapasztaltam mennyire jól működik a gyújtásod és a gépállatod :D
Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Teknőc »

Ezeket a vitákat! Tényleg zajlik az élet!
Tiszteltettek minden szakit itt főleg Subeet, Gyula-bát!
(Sőt, Daranyit is annak tartom már.
Kár egymásnak ugrani.)
Jó cuccuk van, a környezetemben sokan-sokan dicsérik őket!
S használják az általuk elkészített cuccokat.

Csak hogy mondjak némi sületlenséget:
Nos, nekem megszakítós gyújtásom van..jópár éve....gond nincs.
De hogy növeljem a bőség zavarát, én kaptam ám már Fetes gyújtást is!
(Árpádtól,..! http://takacsarpad.hu/)
Egyenlőre itt van, s még nem próbáltam ki.
Aki meg kevesli a 18 ropit egy jó gyújtásért, javaslom vegyen Vape gyújtást!
Drága, de azon az áron atombiztos..Sok sikert hozzá!
Egy nem szaki, csak kotnyeles mondá, azaz én...;) DDDD

Teknőc
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Összességéban annyi, hogy a 74 hozzászólássoddal ne keménykedjél, mert más sok embert kibasztak így az oldalról (csak egy jótanács).

Mindenki hülye, de te vagy az Isten!

Üdv.:Sub-ee[/quote]

Ezzel a kijelentéssel nekem csak annyi a bajom hogy tapasztalatom szerint ha valaki nem a szátok íze szerint mer szólni akkor moderáltok és vagy te szavaddal élve "kibasszák" az oldalról!
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Szakértők! A fórumozók nagy része szeretné látni azt amiről beszéltek! Olcsó alkatrészekből összerakott hiperszuper előgyújtásállítós, örökéletű gyújtást, amit simán, barkácsolás nálkül csak fel kell cuppantani a generátorra, és működik! Csináljatok néhány tesztpéldányt, adjátok ki tartós tesztre, és biztos üzlet lesz belőle!
Ne kíméljetek meg minket a gyakorlati megvalósítástól!
Bizonyítékot kérünk hogy az alábbi szösszenetekre, mutassátok ki mire képes!
Persze dokumentálva a dolgokat, képekkel, mérésekkel! Mert ugye külföldről is olvassák ezt a fórumot!
Köszönöm az MZ-s társadalom nevében![/quote]
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:41-kor.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

dkari írta:
Szakértők! A fórumozók nagy része szeretné látni azt amiről beszéltek! Olcsó alkatrészekből összerakott hiperszuper előgyújtásállítós, örökéletű gyújtást, amit simán, barkácsolás nálkül csak fel kell cuppantani a generátorra, és működik! Csináljatok néhány tesztpéldányt, adjátok ki tartós tesztre, és biztos üzlet lesz belőle!
Ne kíméljetek meg minket a gyakorlati megvalósítástól!
Bizonyítékot kérünk hogy az alábbi szösszenetekre, mutassátok ki mire képes!
Persze dokumentálva a dolgokat, képekkel, mérésekkel! Mert ugye külföldről is olvassák ezt a fórumot!
Köszönöm az MZ-s társadalom nevében!




Félek ebből már nem 18 ezer forintos gyújtás lenne :twisted:
Urak, nem tudom miért lovagoltok ezen a 18000-ren! Karcsinak semmibe nem került a gyújtása! Azért adtam neki, hogy próbálja ki, hogy milyen jó!

Írom mi van a 18000-ben amúgy ami HALL jeladós, na de megszakítóhoz is használható az elektronika.
Továbbá még:

induktív jeladóhoz
reluktorhoz
ecu/ecm-hez
optikai jeladóhoz, ami vagy tranzisztoros, vagy fotodiódás


Ez van benne a 18000-ben:

-Gyújtás hall jeladós állórész saválló anyagból, csapágyazva
-Ebbe a forgórész aluból, benne egy N48-as neodímium mágnessel
-Ehhez tartozik még egy csavar M7 imbusz
-Egy előgyújtásszög állító lemez
-Maga a digitális gyújtóegység felvezetékelve csatlakozókkal

Aki ezt kihozza olcsóbban, úgy hogy meg is érje neki, attól fogom vásárolni!
Csak a CNC-s munkája anyaggal 8000Ft
Akkor nem vettem még csapágyakat, sem mágnest, sem a többi alkatrészt ami a gyújtóegységhez szükséges. a PIC 1000Ft, az IGBT 1500Ft+ a többi alkatrész.

Nem beszélve a sok időről amibe tart míg összerakom mindezt.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

nyemi írta:
MrDok írta:Úgy látom hiányzik ide még egy kis dícséret egy elektronikagyártó kisiparosnak. :mrgreen:
Valahogy beleesett a motoromba egy új generációs Sub-ee gyújtás.
A tesztidőszak is megvolt, így írom a tapasztalatokat (karbit teszt közben nem piszkáltam): nőtt a nyomaték alacsony fordulaton, szinte alapjárattól lehet használni a motort, nem rángat/köhög. Jól pörög ki, és igen alacsony alapjáratot lehet beállítani. A fogyasztás is csökkenhetett kissé, vegyes közúti használatban (hétvégi motorozás) 4.2 L jött ki, ami túrás tempóban biztos hogy 4 alatt van.
Korábbi optikai jeladómat szabta át Szabi, hogy ehhez is használható legyen, én pedig átszabtam a vezérlőtárcsáját, úgy hogy elférjen a megszakító mellett, így csak egy vezetéket kell csatlakoztatni ha kijön a hajtógáz a tehnikából. :D
Szóval jó lett a cucc. :wink: :smt023 :smt038


Kép

"Ilyen nincs a földön." ](*,)
Ez is 18 ezer volt"?".
Szerintem még egy Hall odafér, ha netán beégne a megszakító. LOL
Előzés közben, hogy váltasz érzékelőt, azt megnézném. :shock:
Amúgy meg nekem ég a pofámon a bőr, hogy ilyeneket beraktok. :oops:
Nem veszitek észre, hogy külföldiek is olvassák az oldalt.

Ááá..
Hallod, most olvastam végig a fórumot! Karcsi olyan ember, aki bízik az egyszerű technikában, viszont a digitális technikában nem! Sem a hall, sem az optikai jeladóban nem bízik, én tisztelem azért, hogy készít vész megoldást, ha az egy megszakító is. Elég nagy távra megy, lehet megszakítóval nem megy közel sem úgy a motor mint az új digitális gyújtással, de ha valami beüt (bár nem fog, mert az IGBT 46A-es), azért az ördög sohasem alszik, beázás, vagy valami nagyobb zárlat okozhat meghibásodást.

Nagyon jól tudsz fikázni mindenkit, Karcsit is, Gyula-Bá-t is és engem is, mindenkinek frankón be tudsz szólogatni!
A PIC-es előgyújtásszög szabályzással meg azt hitted, hogy mondtál valami újat? Egy laza csukómozdulattal megírom hozzá a szoftvert és megcsinálom a panelt, bár az MZ alacsony fordulattartománya miatt nem biztos, hogy sokat érnél el vele, de a zárásszög szabályzással viszont igen.

Összességéban annyi, hogy a 74 hozzászólássoddal ne keménykedjél, mert más sok embert kibasztak így az oldalról (csak egy jótanács).

Mindenki hülye, de te vagy az Isten!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 1 vendég