Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Sziasztok!

Sikerült a jeladós gyújtás. :)

Bár szégyenlem leírni,de én voltam az eszméletlenül ostoba!
Ezért elnézést is kérek!
Átnéztem még egyszer mindent,mondom nem érdekel a led rajta meg nem érdekel az indikátor óra meg hogy hol mikor ad szikrát. Felraktam úgy ahogy van,középre állítva az alaplapot,nem mértem semmit és első rúgásra indult :oops: 8-[

Fogtam is a fejem,hogy mekkora egy barom vagyok :)

A lényeg,hogy a Subee féle gyújtás tökéletes! Sokkal jobban pörög a motor,egyből vissza is kellett állítani az alapjárat csavart jócskán.Kicsivel nyomatékosabb is lett és egyenletesen jár.

Egy kis probléma van még vele,hogy ha húzom neki akkor néha,teljesen randomra kihagy a gyújtás,néha bedadog egyet-egyet magasabb fordulaton(6-7 ezer).

Köszönöm a sok hozzászólást! Rendesek vagytok,hogy ennyire próbáltatok segíteni!!

Köszönöm Szabinak a faxa kis gyújtást!

Jó idő van,szóval megyek is egy nagyobb karikát,kipróbálom :)
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

allllli írta:Most beletettem egy iridiumos BOSH gyertyát, kaptam ajándékba. Holnap megnézzük az egy pontra koncentrált szikra okoz-e valami változást... :D

De azt még nem tudom miért forrósodnak a diódák és a diódahídon a 61-es csatlakozás..... Valaki?????
Ha egy érintkezés forrósodik, akkor két dolog lehet. Vagy rossz az érintkezés, vagy túl nagy a rajtuk áthaladó áram erőssége. Ezt a kettőt kell ellenőrizni. Mivel nálad a diódák, és a 61 is erősen melegszik, inkább valami zárlatfélére gondolnék, ami túlterheli az alkatrészeket. Ettől egyszerűen elfogy az áram, és a feszültség, ami egy hideg gyertyánál még elég szikrát ad, az a meleg környezetben már kevés. Ha megoldod a töltőrendszer gondját, megoldódik majd a meleg-nemindulás is. Az iridiumos gyertya meg tök felelsleges ezekbe a motorokba.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Most beletettem egy iridiumos BOSH gyertyát, kaptam ajándékba. Holnap megnézzük az egy pontra koncentrált szikra okoz-e valami változást... :D

De azt még nem tudom miért forrósodnak a diódák és a diódahídon a 61-es csatlakozás..... Valaki?????
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Gyula-bá írta:
allllli írta:nem tudom újraindítani míg ki nem hűl.
- véleményem szerint a nincs megfelelő töltés és a melegen nem indulás két teljesen különböző hibára vezethető vissza, semmi közük egymáshoz. A melegen nem indul akkor szokott előfordulni ha a motor agyon szívja magát benzinnel pl. nyitva marad a szívató, felakadt az úszó a porlasztóban vagy "egyszerűen "kiesett" a főfúvóka stb: ..
Az is lehetséges, hogy a melegedő gy. trafó menet zárlatos lesz, erre utal az összeütött gyertyával még működik is.
A régi és az új karburátorral is ezt csinálja, mindkettő be van állítva jól működik, lehetetlen h üzemanyagellátás a gondja, így a gyertyahézag kisebbre állítása miatti működés csakis elektromos hiba lehet. Valóban lehetséges a trafó hibája vagy valami a melegedés hatására nagyobb ellenállást mutat a kelleténél.
Egyébként mikor 0,6-ról 0,5 re vettem a hézagot, működött. Aztán a napokban már ezzel a 0,5-tel sem akar újraindulni. 0,4-el megint jó. Tehát valami fokozatosan b*szódik el :)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:nem tudom újraindítani míg ki nem hűl.
- véleményem szerint a nincs megfelelő töltés és a melegen nem indulás két teljesen különböző hibára vezethető vissza, semmi közük egymáshoz. A melegen nem indul akkor szokott előfordulni ha a motor agyon szívja magát benzinnel pl. nyitva marad a szívató, felakadt az úszó a porlasztóban vagy "egyszerűen "kiesett" a főfúvóka stb: ..
Az is lehetséges, hogy a melegedő gy. trafó menet zárlatos lesz, erre utal az összeütött gyertyával még működik is.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Gyula-bá írta:
allllli írta:Valaki segítsen sürgős a műszaki miatt! :S
- e miatt ne aggódj, még az sem feltétel, hogy járjon a motor. :)
Nézd meg a gen. szénkeféit és ha van rá lehetőséged ellenőriztesd a forgórészt menet zárlat szempontjából.
A gen. kivezetésein egyformák a váltó feszültségek?
Néztem a szénkeféket teljesen jó állapotban vannak, felfekszenek a forgórészen, ott is mértem ellenállást, hogy rendesen érintkeznek-e a forgórésszel, de minden rendben. A három kivezetésen meg meg fogom mérni a feszültségeket.

Egyébként az odajutástól félek nem a műszakitól, mert ha leáll vagy leállítom, akkor nem tudom újraindítani míg ki nem hűl.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:Valaki segítsen sürgős a műszaki miatt! :S
- e miatt ne aggódj, még az sem feltétel, hogy járjon a motor. :)
Nézd meg a gen. szénkeféit és ha van rá lehetőséged ellenőriztesd a forgórészt menet zárlat szempontjából.
A gen. kivezetésein egyformák a váltó feszültségek?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Nekem is elektronikai problémám van,ma átnéztem minden vezetékelést ábra szerint és a gyújtáskapcsolót is gyári bekötés szerint.De mégsem jó ma odáig jutottam hogy fordítva működik elindítom ha gázt húzok neki jobban ég a töltéslámpa,a lefulladás határán halványodik ez mitől lehet? :roll: valaki mondjon valamit [-o<
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Előzmény: kettővel lejjebb.

A 61-es csatlakozás a diódahídon és a diódák nagyon forróak, pedig új a saru rajta. A főbb, gyújtáshoz kapcsolódó vezetékeknek még az ellenállását is mértem meg a csatlakozásoknál is. Mindegyik rendben volt

És melegen mikor leállítottam, megint nem indult újra...hiába van 0,4-es gyertyahézag.
Mit nézzek és hol nézzem amiért nem indul stb... :((((( Műszaki hétfőn :D
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

xxgabikaxx írta:
sub-ee írta:
Szia

Jónak kell lennie, van már többeknek is ez az újfajta gyújtása és elégedettek vele nagyon.

Most hogy így írod, hogy megszakítóval is volt ilyen problémád, nem lehet, hogy a generátor forgórészed van elrakva? Küldd ma el a telefonszámod és megbeszéljük telefonon, hogy mi a teendő ezesetben. Illetve mennyire eltoltan adja a szikrát.

Üdv.: Sub-ee

Persze én tudom,hogy jó a gyújtás, és azt is,hogy az én gépemmel van probléma,csak nem jövök rá,hogy mi az. Esetleg ha lesz időd akkor megoldhatjuk skype+webkammal is.Úgy legalább látod is és nem vakon segítesz.Legalább is szerintem úgy egyszerűbb.

Annyira már nem sürgős, nekem hétvége is oké.

Nagyon köszönöm,hogy ilyen segítőkész vagy! Rendes tőled/tőletek!
Hétvégén nem vagyok gépközelben sajnos, csak hétköznap, de lehet a mobilomról tudok skypeolni.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Ismét fesszabályzó problámám van.
Világítással lőttem be 14,4 V-ra, alapjárati csak 12,8 V.
Világítás nélkül fordulaton 15-16 V, alapjárati 14,2 V.
Gondolom így nem jó.
Nem tudom mi az a DF, de világítás nélkül ott 4-5 V van világítással 11-12. Ahogy húzom a gázt ez a 11-12 V úgy csökken. Pl ezt se tudom h így kell-e működnie.
Nem kontaktos semmi sok helyre új sarukat tettem, ellensarukat pici drótkefével megtisztítottam+minden világításhoz kapcsolódó sarut is ellenőriztem meg befújtam sprayvel. Mechanikus fesszabbal is ezt csinálja.
Valaki segítsen sürgős a műszaki miatt! :S
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

xxgabikaxx írta: Persze én tudom,hogy jó a gyújtás, és azt is,hogy az én gépemmel van probléma,csak nem jövök rá,hogy mi az. Esetleg ha lesz időd akkor megoldhatjuk skype+webkammal is.Úgy legalább látod is és nem vakon segítesz.Legalább is szerintem úgy egyszerűbb.

Annyira már nem sürgős, nekem hétvége is oké.

Nagyon köszönöm,hogy ilyen segítőkész vagy! Rendes tőled/tőletek!
Hibakereséshez: jelöld már be a forgórészen pl szigszalaggal, hogy hol van a felső holtpont, aztán leveszed a forgórészt és sub-ee megmondja jó helyen van-e a mágnes. (Bár ez lehet felrakott állapotban is látszik.)
Mágnes polaritást is viszonylag egyszerűen ki lehet próbálni egy másik mágnessel... :)
Sok sikert!
TS powa!
Kép
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

sub-ee írta:
Szia

Jónak kell lennie, van már többeknek is ez az újfajta gyújtása és elégedettek vele nagyon.

Most hogy így írod, hogy megszakítóval is volt ilyen problémád, nem lehet, hogy a generátor forgórészed van elrakva? Küldd ma el a telefonszámod és megbeszéljük telefonon, hogy mi a teendő ezesetben. Illetve mennyire eltoltan adja a szikrát.

Üdv.: Sub-ee

Persze én tudom,hogy jó a gyújtás, és azt is,hogy az én gépemmel van probléma,csak nem jövök rá,hogy mi az. Esetleg ha lesz időd akkor megoldhatjuk skype+webkammal is.Úgy legalább látod is és nem vakon segítesz.Legalább is szerintem úgy egyszerűbb.

Annyira már nem sürgős, nekem hétvége is oké.

Nagyon köszönöm,hogy ilyen segítőkész vagy! Rendes tőled/tőletek!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

xxgabikaxx írta:Sziasztok!

A minap rendeltem subee-töl Hall gyújtást a 125 ETZ-mre. A szerkezettel semmi gond nincs.bekötöttem és ad szikrát,minden rendben. Nagyon igényesen meg van csinálva az egész cucc,le a kalappal.

Viszont az istenért sem tudom beállítani. Valamiért mindig az alsó holtponton vagy ahhoz közel ad szikrát,akár hova tologatom az alaplapipanelt. Videót is készítettem,hogy hogyan van feltéve,szerintem a beszereléssel nincs semmi probléma: http://youtu.be/wstFWWwO50A

Sajnos csak indikátor óra áll rendelkezésemre,bár elvileg azzal is be lehetne lőni.

Emlékszem,régen már volt ilyen gondom a régi megszakítós gyújtásomnál.Ugyan úgy alul adta a szikrát.Akkor azt javasoltátok,hogy a megszakítót ami állítja pici csavar, azzal fullra toljam közel a bütyökhöz,akkor működött.

Nem nagyon szeretném mókolni ezt a gyújtást mert tényleg faxányosan össze van rakva.Remélem máshol van a probléma.

Hasznos tanácsokat előre is köszönöm!
Szia

Jónak kell lennie, van már többeknek is ez az újfajta gyújtása és elégedettek vele nagyon.

Most hogy így írod, hogy megszakítóval is volt ilyen problémád, nem lehet, hogy a generátor forgórészed van elrakva? Küldd ma el a telefonszámod és megbeszéljük telefonon, hogy mi a teendő ezesetben. Illetve mennyire eltoltan adja a szikrát.

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Nagyon szépen köszönöm a hozzászólásokat és a segítségeket!!

Mivel nem itthon van a paripa ezért max holnap vagy hétvégén tudom ezeket megnézni.

Szétkapom és mindenről részletes videót/képet készítek. Úgy talán többet tudtok segíteni. :)

(Gondoltam arra is,hogy talán amikor főtengelyt csináltattam meg,ott ronthattak el valamit,de szerintem azt csak egyféleképpen lehet összenyomatni :) )


Ezért szeretem ezt a klubbot,tele van segítőkész emberekkel. Tervezem,hogy talán idén már részt tudok venni a Bakonytúrán.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Tényleg ott a videó. :shock: 8-[
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

MrDok írta:Én nem értek a villanyhoz, de ha már megszakítóval is ilyen volt, akkor talán a forgórész/főtengely környékén kéne keresni a hibát! Gondolom valamelyik pozicionáló nincs a helyén, vagy rossz helyen van............
- ez idáig rendben is volna, csak azt nem tudom miért nekem címezted? Én nem kérdeztem semmit.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gyula-bá írta:
xxgabikaxx írta:DE van rajta egy led,mármint a dobozon.Az alapján próbáltam beállítani. ( a kis doboz az aksi tetején van)
- bocs, nem vettem észre, továbbra is csak azt tudom javasolni, hogy kérdezd a gyártót.
Én nem értek a villanyhoz, de ha már megszakítóval is ilyen volt, akkor talán a forgórész/főtengely környékén kéne keresni a hibát! Gondolom valamelyik pozicionáló nincs a helyén, vagy rossz helyen van............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Gabi.
Szereld le a generátor forgórészt, és nézd meg nincs e mókolás a pozícionáló horonnyal, v. a főtengelyen a stift környékén.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

xxgabikaxx írta:DE van rajta egy led,mármint a dobozon.Az alapján próbáltam beállítani. ( a kis doboz az aksi tetején van)
- bocs, nem vettem észre, továbbra is csak azt tudom javasolni, hogy kérdezd a gyártót.
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Gyula-bá írta:
xxgabikaxx írta:istenért sem tudom beállítani. Valamiért mindig az alsó holtponton vagy ahhoz közel ad szikrát,akár hova tologatom az alaplapipanelt.
- nem tudom mi van elszúrva mert ellentétben ezzel : http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37 az általad vásárolt gyújtás nem tartalmaz beállító LED-et, műszer nélkül nem lehet megmondani, hogy mikor kapcsol a Hall jeladó, kérdezd a gyártót.
DE van rajta egy led,mármint a dobozon.Az alapján próbáltam beállítani. ( a kis doboz az aksi tetején van)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

KILL3R etz írta:De amúgy miféle videó?
- második bekezdés vége, figyelj jobban :lol: :lol:
xxgabikaxx írta:Viszont az istenért sem tudom beállítani. Valamiért mindig az alsó holtponton vagy ahhoz közel ad szikrát,akár hova tologatom az alaplapipanelt. Videót is készítettem,hogy hogyan van feltéve,szerintem a beszereléssel nincs semmi probléma: http://youtu.be/wstFWWwO50A
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Jó szemed van ha ezt videóról megmondod... :twisted:

De amúgy miféle videó? :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

KILL3R etz írta:Vagy a generátorod van 180fokkal elforgatva feltéve, és ezért rossz helyen van a pozícionáló stift,
- nekem ugyan nincs Mz-m, de a videón úgy látom, hogy a generátor nincs elforgatva, ha mégis javítsatok ki.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

xxgabikaxx írta:istenért sem tudom beállítani. Valamiért mindig az alsó holtponton vagy ahhoz közel ad szikrát,akár hova tologatom az alaplapipanelt.
- nem tudom mi van elszúrva mert ellentétben ezzel : http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37 az általad vásárolt gyújtás nem tartalmaz beállító LED-et, műszer nélkül nem lehet megmondani, hogy mikor kapcsol a Hall jeladó, kérdezd a gyártót.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Vagy a generátorod van 180fokkal elforgatva feltéve, és ezért rossz helyen van a pozícionáló stift, vagy fordítva van benne a mágnes a gyújtás forgórészében. (Nem a mágneses tér megszűnésekor gyújt, hanem annak létrejöttekor)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Sziasztok!

A minap rendeltem subee-töl Hall gyújtást a 125 ETZ-mre. A szerkezettel semmi gond nincs.bekötöttem és ad szikrát,minden rendben. Nagyon igényesen meg van csinálva az egész cucc,le a kalappal.

Viszont az istenért sem tudom beállítani. Valamiért mindig az alsó holtponton vagy ahhoz közel ad szikrát,akár hova tologatom az alaplapipanelt. Videót is készítettem,hogy hogyan van feltéve,szerintem a beszereléssel nincs semmi probléma: http://youtu.be/wstFWWwO50A

Sajnos csak indikátor óra áll rendelkezésemre,bár elvileg azzal is be lehetne lőni.

Emlékszem,régen már volt ilyen gondom a régi megszakítós gyújtásomnál.Ugyan úgy alul adta a szikrát.Akkor azt javasoltátok,hogy a megszakítót ami állítja pici csavar, azzal fullra toljam közel a bütyökhöz,akkor működött.

Nem nagyon szeretném mókolni ezt a gyújtást mert tényleg faxányosan össze van rakva.Remélem máshol van a probléma.

Hasznos tanácsokat előre is köszönöm!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:Kérdéls, ha nem piros, hanem fehér (meleg fehér) superflux ledet teszek bele, az jó? Nem üt át nagyon a fehér? Szerintem nem, de várnám más véleményét is!
- szerintem nem érdemes kísérletezni a fehér fényű LED-ekkel, létezik nagy fényerejű vörös, narancs,stb. LED is és semmivel sem drágább mint a fehér fényű. I Segítség a : http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=M9ESxlapyg oldalon.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

allllli írta:Segítsetek!

Hol mérjem a feszültséget, ha beállítom a fesszabályzót?
A 61 és D- vezetékek között 14,4 V-nál nem lesz nagyobb a fesz. Viszont így beállítva az akksinál csak 13 V a max fesz.
Ha meg az akksinál mérve állítom be a 14,4 V-ot, akkor a 61 és D- között már 16 V-nál jár.
DF és D- között mindkét esetben kb. 7-9V mérhető.
Jól van ez így?

Na sok helyre új sarukat tettem, diódahidat, biztosítéktáblát pici drótkefével megsúroltam (a csatlakozásokat), normálisan bekötöttem a kábeleket rajz alapján, mert egy csomó minden nem oda volt kötve ahova kellene, felcserélve, direktbe rákötve stb. A biztik: 3db 16A-es volt benne, de az akksi negatív nem. Kicserléltem őket normális értékekre. Ha jól tudom akksi+(16A),akksi-(16A), indexrelé(4A), DF(2A)
Ezek után már nincs kontakthiba: az akksinál és a diódahíd kimenetén(61) is 14,4 V a feszültség.
Remélem ezután a melegindítási probléma is megszűnik és a 0,4mm-es gyertyahézagot visszaállíthatom 0,6-ra. (kénytelen voltam kisebbre venni, mert melegen 0,6 mm-nél nem volt elégséges a szikra és nem indult be. 0,4-re állítva viszont bármikor indult, de így beköpi a gyertyát, nem öntisztuló.)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

szili83 írta:Sziasztok!
LED-esítésen töröm a fejemet. A hátsó lámpa lenne a célpont. A tropyn nem is gond, mivel amúgy is kicsi a fényereje.

Kérdéls, ha nem piros, hanem fehér (meleg fehér) superflux ledet teszek bele, az jó? Nem üt át nagyon a fehér? Szerintem nem, de várnám más véleményét is!

Szerintem se látszana annyira a piros búra alatt, hogy fehér ledek világítanak. De próbáld ki h leveszed a búrát és alávilágítasz egy ledes elemlámpával.
Avatar
szili83
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2012.08.14. 06:51
MZ-d típusa: MZ ES125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szili83 »

Sziasztok!
LED-esítésen töröm a fejemet. A hátsó lámpa lenne a célpont. A tropyn nem is gond, mivel amúgy is kicsi a fényereje.

Kérdéls, ha nem piros, hanem fehér (meleg fehér) superflux ledet teszek bele, az jó? Nem üt át nagyon a fehér? Szerintem nem, de várnám más véleményét is!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

ETZ sajna nem műxik akksi nélkül. Ha veszel a lehető legnagyobb amperszámút vedd ami befér a helyére, meg persze amire tellik. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
szabolcsurasag
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.03.31. 13:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szabolcsurasag »

Sziasztok!
Kezdő vagyok MZ ügyben, meg mindenféle bütykölési ügyben. Olyan kérdésem lenne, hogy van egy ETZ 125ösöm de nincs benne aksi, el lehet indítani azt anélkül is, vagy szerezzek be egyet mindenképp? Szerintem 12v-os a járgány, mert az első fényszóróra az van írva
Köszi.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Igen próbáltam,2-vel de nem volt jó mondjuk az egyik az sztem rossz mert a másik motoron se jó, de ahogy írtam mechanikussal meg ezt csinálja, :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Andrá$ írta:
hell írta:Ha nem dobod ki akkor sem lesz baj az 100% nekem évek óta bent van az elektronikussal és semmi baj nincs belőle... :twisted:
De nekem az elektronikussal ki sem alszik a töltés lámpa,
akkor ott valami nagyon el van kötve, vagy rossz a fesz.szabályzó. Próbáltad már másik elektromossal is?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

hell írta:Én az etz kolegának irtam!
Jah bocsi azért nem értettem kicsit :oops:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Én az etz kolegának irtam!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

hell írta:Ha nem dobod ki akkor sem lesz baj az 100% nekem évek óta bent van az elektronikussal és semmi baj nincs belőle... :twisted:
De nekem az elektronikussal ki sem alszik a töltés lámpa,
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ha nem dobod ki akkor sem lesz baj az 100% nekem évek óta bent van az elektronikussal és semmi baj nincs belőle... :twisted:
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok,Kellene egy kis segítség mert tanácstalan vagyok,TS 150-esel megint töltés gondok, át lett nézve minden meg ugye régebben állórész szénkefe csere stb... de megint nem jó már 2 db teljesen más elektronikus fesszabályzót kipróbáltam de nem lett jó, az egyiket a másik motoron azon se működött, majd visszatettem a régi mechanikusat, van hogy elindítom és nem alszik ki a töltés lámpa,ha angyobb gázt húzok akkor se ellenben ha elengedem a gázt (nincs rajta alapjárat) a lefulladás határán kb kialszik a lámpa utána gázt adok mentem vele kipróbáltam nem égett de ha kihúztaom kicsit tovább úgy redesen pl 3.-ba gondolt egyet és megint égett majd le lassítottam nem adtam nagy gázt és megint elaludt,de van hogy elindítom egyből kialszik vagy hogy több idő kell neki,ha nem ég a lámpa a töltés kb 6,2-6,7V között van baloldali alsó "fülön" állítotam odébb nem is keveset de nem ment 7V fölé így se a töltés.Most már csinált olyat, hogy alacsony fordulaton állóhelybe (nem égett a töltésellenörző lámpa) és mintha ki k hagyott volna a gyújtás pedig a lámpa nem égett van hogy meg is állt.
Nincs ötletem mitől lehet :roll: már idegesítő de nagyon. ](*,)
valakinek valami ötlete? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

MZ ETZ - Voltomierz, Woltmeter, Woltmérő | Part 2/2

http://www.youtube.com/watch?v=CRdhV-Dww3U
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

allllli írta:Mire való az ülés alatt az egyenirányító környékén az a kondenzátornak tűnő kondenzátor? :) a motor elektromos kapcsolási rajzában miért nincs benne?
Benne van a kapcsolási rajzban, és a zavar szűrés a feladata.
Ha már elektromos fesz. szabályzód van, akkor nyugodtan kidobhatod a kukába :)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:a motor elektromos kapcsolási rajzában miért nincs benne?
- benne van, lásd Szocimotorosokk/Friss letöltések/148. old(?).
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Arra gondolsz ami a ős feszabhoz volt ami a szikrázás menteítésért volt ott? Vagy valami ilyesmit mondott a Szabi annó! :twisted: :) Ha elektronikus feszab van akkor nem szükséges én bennehagytam elfér....
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Mire való az ülés alatt az egyenirányító környékén az a kondenzátornak tűnő kondenzátor? :) a motor elektromos kapcsolási rajzában miért nincs benne?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

MrDok írta:
allllli írta:Épp most fogom vinni műszakira a motort és addig nincs kedvem szétkapni, úgyh jó ha az akksinál mérve állítom be a 14,4 V-ot? Csak nem okoz semmit a 61-es pont magasabb feszültsége, végülis eddig is úgy jártam.
Szerintem egyszerűb bazt a pár darab sarut megigazítani mint a fesszabot átállítani, aztán vissza..............
De te tudod. :wink:

Az a baj, hogy már leszedtem minden sarut, megtisztogattam, összébnyomtam, kontaktsprével befújtam és visszaraktam+biztosítékokat is és ennek ellenére valahol gebasz van... ezért írtam h a műszakiig nem babrálok vele mert tuti szétszedném és mindent aprólékosan rajz alapján visszaraknám.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

allllli írta:Épp most fogom vinni műszakira a motort és addig nincs kedvem szétkapni, úgyh jó ha az akksinál mérve állítom be a 14,4 V-ot? Csak nem okoz semmit a 61-es pont magasabb feszültsége, végülis eddig is úgy jártam.
Szerintem egyszerűb bazt a pár darab sarut megigazítani mint a fesszabot átállítani, aztán vissza..............
De te tudod. :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Épp most fogom vinni műszakira a motort és addig nincs kedvem szétkapni, úgyh jó ha az akksinál mérve állítom be a 14,4 V-ot? Csak nem okoz semmit a 61-es pont magasabb feszültsége, végülis eddig is úgy jártam.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Gyula-bá írta:
allllli írta:A 61 és D- vezetékek között 14,4 V-nál nem lesz nagyobb a fesz. Viszont így beállítva az akksinál csak 13 V a max fesz.
Ha meg az akksinál mérve állítom be a 14,4 V-ot, akkor a 61 és D- között már 16 V-nál jár.
- a dióda híd kimenetén (61? , nem tudom) és az akku pluszon ugyanazt a 14,4 V-ot kell mérned, ha nem akkor a vezetékezésben érintkezési hiba van.

ettől féletem... :?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:A 61 és D- vezetékek között 14,4 V-nál nem lesz nagyobb a fesz. Viszont így beállítva az akksinál csak 13 V a max fesz.
Ha meg az akksinál mérve állítom be a 14,4 V-ot, akkor a 61 és D- között már 16 V-nál jár.
- a dióda híd kimenetén (61? , nem tudom) és az akku pluszon ugyanazt a 14,4 V-ot kell mérned, ha nem akkor a vezetékezésben érintkezési hiba van.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég