Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Úgy legyen!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ismét nem OFFolom szét a topicot.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv!
Gyári paraméter szerint milyen lánckerékkel szerelték a 251-eseket? Ma megnéztem, és az enyémen 21-es van, aztán olyan probléma adódott, hogy 110-nél többet nem tudok menni a motorral. 1-től 4-ig szépen kiforog, 4.-ben még megyek 100-at is, aztán 5.-ben megáll a tudomány, alig gyorsul. Azt kéne kitalálnom, hogy a lánckerék nagy neki, vagy üzemanyagellátási gondjai vannak...
Őszintén, nekem sokat nem mond, hogy "21-es", szóval nem tudom, hogy ez nagynak, vagy kicsinek számít.
Szerintetek?
Gyári paraméter szerint milyen lánckerékkel szerelték a 251-eseket? Ma megnéztem, és az enyémen 21-es van, aztán olyan probléma adódott, hogy 110-nél többet nem tudok menni a motorral. 1-től 4-ig szépen kiforog, 4.-ben még megyek 100-at is, aztán 5.-ben megáll a tudomány, alig gyorsul. Azt kéne kitalálnom, hogy a lánckerék nagy neki, vagy üzemanyagellátási gondjai vannak...
Őszintén, nekem sokat nem mond, hogy "21-es", szóval nem tudom, hogy ez nagynak, vagy kicsinek számít.
Szerintetek?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én most cseréltem dupla ajkúra megadtam a módját és anyagát illetően valami kékszínű de tökéletes lesz oda kb. 10 évre
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Aha! Koszi. Egy ajkú? Anyaga?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
25X35X7
Ha erre gondolsz...
Ha erre gondolsz...
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Valaki le tudnà írni a 250es etz blokk lanckerek mögötti szimeringjének parametereit? Köszi.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Gondolom mivel a kisebb kerék többet forog adott sebességen 16"-oshoz 24, 18"-hoz 27 a megfelelő méret, de ezekhez kell a párjuk is a tengelyen.Target írta:150-es ETZ-hez milyen km óra meghajtó kerék kell? Z27, vagy Z24?
Gondolom a 16-os kerék miatt lehet valami eltérés.
Előre is köszönöm.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Itt azt írják 12/15:Target írta:150-es ETZ-hez milyen km óra meghajtó kerék kell? Z27, vagy Z24?
Gondolom a 16-os kerék miatt lehet valami eltérés.
Előre is köszönöm.
http://support.mz-b.info/mz/angebot/eng ... dh_an3.htm
Nem tudom jó-e, akinek van majd megírja.
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
150-es ETZ-hez milyen km óra meghajtó kerék kell? Z27, vagy Z24?
Gondolom a 16-os kerék miatt lehet valami eltérés.
Előre is köszönöm.
Gondolom a 16-os kerék miatt lehet valami eltérés.
Előre is köszönöm.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem is ilyen lánc vagy a 250 gépen pár éve. Eddig nem volt gond vele...
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem is ilyen van már régen a motoromon ráadásul már vagy a 3.garnitúra ebből a Favoritból.Nekem bevált bár a kis TS- em nem erőgép ezt azért hozzá kell tennem.Anno amikor volt ETZ 250/300 am azon egy nyáron szétnyúlott ez a fajta lánc(sőt a haveré el is szakadt egykerekezés közben volt is zakó) de azt küldtem is és volt minden ami gyilkos.Target írta:Azt olvastam az MZ Wiki-n, hogy a kék-piros dobozos, fekete lánc is elég jó.
Az pedig ez, ha nem tévedek: http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319600
Kis MZ re normál használatra szerintem jó.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Azt olvastam az MZ Wiki-n, hogy a kék-piros dobozos, fekete lánc is elég jó.
Az pedig ez, ha nem tévedek: http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319600
Az pedig ez, ha nem tévedek: http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319600
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem ilyen van, szerintem van olyan jó mint a DIDtiger1342 írta: .......rendelős helyről erősített (428H) láncból ez is korrekt:
http://motoroswebaruhaz.hu/spd/jt428h12 ... 26134_szem
4200-ért nem nagyon kapsz jobbat.
MZ ETZ 251e '89
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Asszem vmi 6600 Ft-ért vettem, de rendelős helyről erősített (428H) láncból ez is korrekt:Target írta:És hol lehet ilyet kapni?
Gondolom nem túl olcsó...
http://motoroswebaruhaz.hu/spd/jt428h12 ... 26134_szem
4200-ért nem nagyon kapsz jobbat.
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
És hol lehet ilyet kapni?
Gondolom nem túl olcsó...
Gondolom nem túl olcsó...
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Segítek, ez:Target írta:Én is valami ilyesmire gondoltam.
Ha cserélném ezek közül melyik a jó?
150-esre kéne.
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319570
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319575
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x1 ... TZ__319580
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319600
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319610
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ezt majd valaki más megmondja, én tőlük rendeltem sima fekete favoritot, de még nem használtam annyit, hogy véleményt tudjak mondani róla. Egyébként a wiki mz szerelésnél a főoldalon sok okosságot találsz, érdemes átnézni pl. itt egy ajánlás: "Bambi mester lánc-ajánlata: D.I.D. 428 SH 130 szemTarget írta:Én is valami ilyesmire gondoltam.
Ha cserélném ezek közül melyik a jó?
150-esre kéne.
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319570
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319575
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x1 ... TZ__319580
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319600
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319610
(Gexxx)"
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én is valami ilyesmire gondoltam.
Ha cserélném ezek közül melyik a jó?
150-esre kéne.
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319570
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319575
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x1 ... TZ__319580
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319600
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319610
Ha cserélném ezek közül melyik a jó?
150-esre kéne.
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319570
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319575
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x1 ... TZ__319580
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319600
http://www.mofaker.hu/termek/Lanc-1-2x5 ... TZ__319610
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Megnézed, hogy ha a patentszemet leszeded, akkor milyen a két vége a láncnak. Az egyiket hagyod a fenébe, ha nem nyúlsz hozzá akkor jó is marad, a másikat viszont olyanná kell varázsolni, amilyen az adott helyzetben, csak épp rövidebbre. Értelemszerűen megnézed, melyik csapot kell kiszedni, "hogy ugyan úgy nézzen ki, mint előtte," csak éppen rövidebb legyen. Azt a csapot leköszörülöd a láncszemig, majd egy kiütővel kiütöd, persze a megfelelő alátámasztás mellett. Ha kijött a csap, leesik a szem, és mehet is a helyére a patentszem. Na de hogyha már átugrik, azért nézd már meg, hogy nem e nyúlott túl. Ha nagyon nyúlott, akkor cseréld le szerintem.Target írta:Sziasztok!
Leírná nekem valaki, hogy hogyan kell kiszedni egy, vagy több szemet a láncból?
Eléggé megnyúlt, és sokszor ugrik egyet. Nem szeretném szétcseszni a lánckerekemet...
Ez nagyon szájbarágós, elnézést, ha megsértettelek vele, hogy ilyen szinten írtam le
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Leírná nekem valaki, hogy hogyan kell kiszedni egy, vagy több szemet a láncból?
Eléggé megnyúlt, és sokszor ugrik egyet. Nem szeretném szétcseszni a lánckerekemet...
Leírná nekem valaki, hogy hogyan kell kiszedni egy, vagy több szemet a láncból?
Eléggé megnyúlt, és sokszor ugrik egyet. Nem szeretném szétcseszni a lánckerekemet...
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Igen 18-as a kerék, elől hátul. Jó vele, megy mint a golyó, úgy 110-ig, de utána megáll, vagy csak nagyon lassan megy felfelé. Nem többel akarok menni, hanem nem akarok annyira váltogatni a legkisebb emelkedőnél, és két személlyel. Van rajta láncvédő, így hogy tudom megnézni h elég feszes-e a lánc? Mennyit szabad fel-le mozognia a láncnak? 10-20mm? És az egynyomúságot hogy tudom lemérni?
Perec írta:Lehet, hogy szemet is ki kell venni, ha nincs koppig előretolva most a tengely.
Nem mérik fordulatban, csak be kell állítani a láncfeszességet és az egynyomúságot.
Mit keresne 21-es egy 250-esen? Milyen vele? 18-as a kerék?
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Lehet, hogy szemet is ki kell venni, ha nincs koppig előretolva most a tengely.
Nem mérik fordulatban, csak be kell állítani a láncfeszességet és az egynyomúságot.
Mit keresne 21-es egy 250-esen? Milyen vele? 18-as a kerék?
Nem mérik fordulatban, csak be kell állítani a láncfeszességet és az egynyomúságot.
Mit keresne 21-es egy 250-esen? Milyen vele? 18-as a kerék?
revell írta:sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy ha 21-es lánckereket lecserélem 19-esre, mennyit kellene húzni a láncon?? Hány fordulatot? Vagy ezt hogy mérik?
előre is köszi: revell
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy ha 21-es lánckereket lecserélem 19-esre, mennyit kellene húzni a láncon?? Hány fordulatot? Vagy ezt hogy mérik?
előre is köszi: revell
Az lenne a kérdésem, hogy ha 21-es lánckereket lecserélem 19-esre, mennyit kellene húzni a láncon?? Hány fordulatot? Vagy ezt hogy mérik?
előre is köszi: revell
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az én véleményem szerint bátran használd a használt gyárit.Én már sok sok éve csak bontott alkatrészeket (lánckerekeket is)építek a motoromba de jó is(ami elromlott eddig az utángyártott volt mind Pl: főtengely hajtókar legutóbb),a láncból sem csináltam nagy ügyet de azt csak újat szabad viszont nekem a FAVORIT(sima fekete)van és eddig bírta pedig már nem az első garnitúrát koptatom az eltelt 27 év alatt(bár először gyári volt de az sem bírt ki többet). A gyári fogaskerék ahogy mondtad is még olcsón beszerezhető vagy veszel alkatrész motort kompletten és kibontod a minősége össze sem hasonlítható még használtan sem az utánagányolt ipari hulladékokkal amik még drágák is és szinte használhatatlanok sőt néha veszélyesek is.Patrik írta:Sziasztok!
Az lenne a kérdésem,hogy találtam már többször jó állapotú eredeti bontott első lánckereket olcsón.
A kérdés az lenne érdemes e ezzel foglalkozni mert az ugye már hozzá kopott egy lánchoz, egy motorhoz, de mégiscsak gyári és nem után gyártott na meg olcsó,de nem is az ár a fő szempont. Az ár ott nyom sokat,hogy nem akarok 4000Ft-ot adni egy olyanért aminek a foga már attól letörik,hogy felrakom.(ez a helyi boltra jellemző biztos van jobb is)
A láncom nem kopott még,hozzá tudna kopni gond nélkül egy bontott?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem,hogy találtam már többször jó állapotú eredeti bontott első lánckereket olcsón.
A kérdés az lenne érdemes e ezzel foglalkozni mert az ugye már hozzá kopott egy lánchoz, egy motorhoz, de mégiscsak gyári és nem után gyártott na meg olcsó,de nem is az ár a fő szempont. Az ár ott nyom sokat,hogy nem akarok 4000Ft-ot adni egy olyanért aminek a foga már attól letörik,hogy felrakom.(ez a helyi boltra jellemző biztos van jobb is)
A láncom nem kopott még,hozzá tudna kopni gond nélkül egy bontott?
Az lenne a kérdésem,hogy találtam már többször jó állapotú eredeti bontott első lánckereket olcsón.
A kérdés az lenne érdemes e ezzel foglalkozni mert az ugye már hozzá kopott egy lánchoz, egy motorhoz, de mégiscsak gyári és nem után gyártott na meg olcsó,de nem is az ár a fő szempont. Az ár ott nyom sokat,hogy nem akarok 4000Ft-ot adni egy olyanért aminek a foga már attól letörik,hogy felrakom.(ez a helyi boltra jellemző biztos van jobb is)
A láncom nem kopott még,hozzá tudna kopni gond nélkül egy bontott?
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hát a 20 as lánckerék 2 személlyel csalódást keltett sajna. Már egy emelkedő gondolatától is lassult illetve elég volt egy szellő is, hogy visszafogja. Csak sík úton szélcsendben volt jó de az meg ritka mint a fehér holló. Vissza kell tennem a gyári 19 est a 2 személyes túrák miatt. Egyedül még elmenne a 20 as.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok. Na feltettem a 20 as lánckereket a gyári 19 helyett. A tapasztalatom 1 személlyel nagyon jó. A motor semmivel nem gyorsul lassabban és eddig 90 nél 4 ezret forgott most majdnem 100 nál forog ugyan annyit. kiváncsi leszek a 2 személyes tesztre is.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
m-tom írta:Kis ETZ-hez használ valaki 16-osnál nagyobb első lánckereket? Ha igen, hol lehet ilyenre szert tenni?
Most az van benne (emlékeim szerint, de este ránézek), ez a 150-es gyárija, 90-nél 5200-5500 körül forog, erő még lenne benne, de nem akarom agyonhajtani, ezért jobb lenne egy kímélő 17-es például....
köszi,
Az enyém két személlyel a 16-at se szerette! Végül is van benne kb. 50 ezer, km de még nem nagyon volt fúrva, tudomásom szerint!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Kis ETZ-hez használ valaki 16-osnál nagyobb első lánckereket? Ha igen, hol lehet ilyenre szert tenni?
Most az van benne (emlékeim szerint, de este ránézek), ez a 150-es gyárija, 90-nél 5200-5500 körül forog, erő még lenne benne, de nem akarom agyonhajtani, ezért jobb lenne egy kímélő 17-es például....
köszi,
Most az van benne (emlékeim szerint, de este ránézek), ez a 150-es gyárija, 90-nél 5200-5500 körül forog, erő még lenne benne, de nem akarom agyonhajtani, ezért jobb lenne egy kímélő 17-es például....
köszi,
- occsike87
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
- MZ-d típusa: Mz etz 125
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszi a tanácsot. Megfogadtam az elején, h hallgatok a tapasztaltabbakram-tom írta:Sztem felesleges.... És azt hogyan, mihez gondoltad erősíteni? Ha az elszabadul, elég jól le tud ott mindent rendezni és te sem állod meg fejreállás nélkül.....occsike87 írta:Helló. A kérdésem az lenne, h próbálkozott e már valaki kuplunglánc feszítőt berakni. Kicsit belerág a házba, de amúgy egészséges, ezért gondoltam valamivel megfeszíteni (vmi rugós fogaskerekes dologra gondoltam) Ha valaki csinált már ilyet elfogadnék pár ötletet. Köszi
Nekem 12e km-t futott Favorit van benne, érezhetően lazább lett, de nem ér még a blokkba... sztem tegyél bele egy újat, nem akkora összeg, mint amekkora kárt tudsz csinálni....
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Juhé, én biztos tokozottan fogom használni.KILL3R etz írta:Én 428H-t használok, kb 30e km-t bírt ki, de nincs láncvédőm. Tokkal 50e+
Amúgy mi a különbség a H és HD között?
Foggalmam sincs mit jelent, annyit írnak, hogy Heavy Duty, szerintem ugyanaz mint a sima H-s.
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sztem felesleges.... És azt hogyan, mihez gondoltad erősíteni? Ha az elszabadul, elég jól le tud ott mindent rendezni és te sem állod meg fejreállás nélkül.....occsike87 írta:Helló. A kérdésem az lenne, h próbálkozott e már valaki kuplunglánc feszítőt berakni. Kicsit belerág a házba, de amúgy egészséges, ezért gondoltam valamivel megfeszíteni (vmi rugós fogaskerekes dologra gondoltam) Ha valaki csinált már ilyet elfogadnék pár ötletet. Köszi
Nekem 12e km-t futott Favorit van benne, érezhetően lazább lett, de nem ér még a blokkba... sztem tegyél bele egy újat, nem akkora összeg, mint amekkora kárt tudsz csinálni....
- occsike87
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
- MZ-d típusa: Mz etz 125
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszikupi írta:Szerintem a helytelen bánásmód"a fő pl kapartatás kerekezés...=biztos halál, de ha rendszeresen utast szállítasz esetleg sokad terepezel vagy dimbes-dombos helyen laksz és jársz a géppel(gyakori emelkedőnek való elindulás...Ezek mind rövidítik az élettartamot a láncokat meg nyújtják. De ezek ellen nem tudsz mit tenni.occsike87 írta:Hali. Az olcsó gagyi minőségen kívül mi okozhatja a kuplunglánc gyors kinyúlàsát? Köszi
Sokan kérdezték tőlem is:nem az olajtól van?" Szerintem ez hülyeség legyen benne olaj és kész,ha meg valaki olaj nélkül jár annak előbb ég meg a kuplung meg a főtengelycsapágy mind a lánc.
- occsike87
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
- MZ-d típusa: Mz etz 125
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Helló. A kérdésem az lenne, h próbálkozott e már valaki kuplunglánc feszítőt berakni. Kicsit belerág a házba, de amúgy egészséges, ezért gondoltam valamivel megfeszíteni (vmi rugós fogaskerekes dologra gondoltam) Ha valaki csinált már ilyet elfogadnék pár ötletet. Köszi
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nagyon köszönöm a yors választ. Minden jót.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem a 125 TS -en a gyári tíz évet és kb 40000 km ment el jó gyári tokozással és grafitos zsírral.Akkor kapott fekete"Favoritot(ez volt 1993 ba kb az bírta kb 70000 km-ig aztán komplett fogaskerék és lánc csere volt(gyári új MZ alkatrészekre az O utcába akkor még volt)ezzel ment a gépem 100-110 ezerig kb aztán megint Favorit(fekete de már Dankovicstól" Székesfehérvárról 2007 kb) bontott fogaskerékpárral és még ma is az van rajta bár már elégé cserére érett nekem is.Az órámba 37000km(Kb)van természetesen már átfordult egyszer.De volt ETZ 250 amin egy 20-ast alig bírt anno Favorittal de próbáltam más valami neve nincs márkával is talán 1000km volt benne az egy gyorsításnál elszakadt! Szerintem az élettartam nagyon sok minden függvénye,terhelés kenés de a fogaskerekek minősége és a lánc minősége is befolyásolja.Természetesen egy kisebb teljesítményű és óvatosan hajtott motoron tovább bírja.dudi írta:Srácok!komolyan megbíznátok egy70000 km-ert futott láncban. Ez komoly? Egy fekete favorit lánc mennyit'megy el normális használat mellett rendszeresen karbantartva?? Válaszokat köszi előre is
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kupi 2013.04.07. 19:23-kor.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Srácok!komolyan megbíznátok egy70000 km-ert futott láncban. Ez komoly? Egy fekete favorit lánc mennyit'megy el normális használat mellett rendszeresen karbantartva?? Válaszokat köszi előre is
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én egyszer vettem után gyártottat (gányoltat")az nagy csalódás volt nekem,ezért én a bontott gyárira esküszöm.Neked szerencséd van a Trophy 125/1 el mivel a TS 125 fogaskerekei teljesen azonosak vele így olcsón"(ETZ-hez képest) lehet venni és van is nem hiánycikk.Lóri írta:Sziasztok!
Kedvenc motoromban még a gyári lánc van, most 70 ezer van benne. 100 ezernél szeretném cserélni. Valaki tud mondani olyan helyet, ahol jó féle első, és hátsó lánckereket tudok beszerezni hozzá. Mz Trophy 125/1-ről van szó.
Köszi Lóri
Néha ki lehet fogni nagyon keveset futott darabokat és ezek minősége tényleg gyári,ez is elmegy majdnem 100000 km -ert és tutira passzol is.
És alkudni is lehet ami a boltokba nem divat.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Kedvenc motoromban még a gyári lánc van, most 70 ezer van benne. 100 ezernél szeretném cserélni. Valaki tud mondani olyan helyet, ahol jó féle első, és hátsó lánckereket tudok beszerezni hozzá. Mz Trophy 125/1-ről van szó.
Köszi Lóri
Kedvenc motoromban még a gyári lánc van, most 70 ezer van benne. 100 ezernél szeretném cserélni. Valaki tud mondani olyan helyet, ahol jó féle első, és hátsó lánckereket tudok beszerezni hozzá. Mz Trophy 125/1-ről van szó.
Köszi Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én 428H-t használok, kb 30e km-t bírt ki, de nincs láncvédőm. Tokkal 50e+
Amúgy mi a különbség a H és HD között?
Amúgy mi a különbség a H és HD között?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szerintem a helytelen bánásmód"a fő pl kapartatás kerekezés...=biztos halál, de ha rendszeresen utast szállítasz esetleg sokad terepezel vagy dimbes-dombos helyen laksz és jársz a géppel(gyakori emelkedőnek való elindulás...Ezek mind rövidítik az élettartamot a láncokat meg nyújtják. De ezek ellen nem tudsz mit tenni.occsike87 írta:Hali. Az olcsó gagyi minőségen kívül mi okozhatja a kuplunglánc gyors kinyúlàsát? Köszi
Sokan kérdezték tőlem is:nem az olajtól van?" Szerintem ez hülyeség legyen benne olaj és kész,ha meg valaki olaj nélkül jár annak előbb ég meg a kuplung meg a főtengelycsapágy mind a lánc.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- occsike87
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
- MZ-d típusa: Mz etz 125
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hali. Az olcsó gagyi minőségen kívül mi okozhatja a kuplunglánc gyors kinyúlàsát? Köszi
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
- MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Szegvár
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
revell írta:Értem. Esetleg ez is lehet az oka annak, hogy nem indul be hidegen és, hogy nincs alapjárat? Akkor ha veszek egy új után gyártott dobot akkor jobban fog menni?? Vagy próbáljam meg először kiégetni? Vagy nézzek neten gyári használtat?MrDok írta: Ez biza utángyári.....
Kezdésnek dobj fel egy kisebb első lánckereket. 19-est. A dobot meg a kipufogó topikban.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Értem. Esetleg ez is lehet az oka annak, hogy nem indul be hidegen és, hogy nincs alapjárat? Akkor ha veszek egy új után gyártott dobot akkor jobban fog menni?? Vagy próbáljam meg először kiégetni? Vagy nézzek neten gyári használtat?MrDok írta: Ez biza utángyári.....
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ez biza utángyári.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Na sikerült megnéznem, 18-as a hátsó kerék és 21-es az első lánckerék.MrDok írta: Elsőként elég ha teszel egy képet a hátsó felfogatás bilincséről, megszakértjük neked........
Kisebb lánckerékkel sem fog jobban menni, ha utángyári a kipuf...........
Itt vannak a képek. Bocs a rossz minőségért, de ha ebből nem juttok semmire akkor nappal is csinálok róla.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Elsőként elég ha teszel egy képet a hátsó felfogatás bilincséről, megszakértjük neked........revell írta:
Én úgy tudom h gyári. Legalábbis az előző tulaj eztmondta. Rendben, akkor keresek majd valakit a közelben akinek van mz-je Egyébként, ha felteszek kisebb lánckereket, akkor ugyanúgy nem fog többet menni a kipuff miatt, vagy akkor picit jobban ki tud pörögni majd?
Kisebb lánckerékkel sem fog jobban menni, ha utángyári a kipuf...........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én úgy tudom h gyári. Legalábbis az előző tulaj eztmondta. Rendben, akkor keresek majd valakit a közelben akinek van mz-je Egyébként, ha felteszek kisebb lánckereket, akkor ugyanúgy nem fog többet menni a kipuff miatt, vagy akkor picit jobban ki tud pörögni majd?MrDok írta:Mert a haldokló utángyári tünete, hogy nem megy 5.-ben 100 -nál többet a motor.revell írta:
gyári miért?
Ha biztosan gyári, akkor más is lehet a gond, de először egy kipufcserével próbálkoznék........
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég