Elektronika topik - a pokol kapuja
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Lehet megszakítós de lehet már megszakító nélküli is,az előgyújtást mindegyiken lehet(néha kell is)állítani de a megszakítós az fokozott törődést igényel :(beállítani gyújtás pontot megszakító érintkező távolságot és néha egy pár csepp olajat kenésnek hiszen ezek súrlódó alkatrészek kopnak is) tehát ellenőrizni kell állatába 1000-1500km en ként.
Szerintem keres egy hozzáértő embert lehet akár motorhoz értő klubtárs is aki megmutatja hiszen nem bonyolult csak látni kell és nem árt érteni hozzá egy kicsit ha MZ vel jár az ember.
Szerintem keres egy hozzáértő embert lehet akár motorhoz értő klubtárs is aki megmutatja hiszen nem bonyolult csak látni kell és nem árt érteni hozzá egy kicsit ha MZ vel jár az ember.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
Értem, igazából, ez eddig sosem fordult elő, sem a hátramenet se semmi. Beoltásra (előrefelé) mindig elindult. A súbertű most felülről a másodikban van, eddig a 3.ban volt, azzal is jól ment, de benzintakarékosságból feljebb tettem. Ugyan olyan szépen ment vele. Nemtudom mit csináljak. A gyújtáshoz fogalmam sincs szerintem azt sem tudnám megmondani, hogy elektronikus vagy milyen.kupi írta:revell írta:Sziasztok,
Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes) Betettem az új gyertyát, ráindítottam. 2-3x-ra elindult. Ez egy külön öröm volt, mert jópár hónapja nem indul el hidegen csak tolásra.
Mivel alapjáratom nincs, ezért hamar le is állt. Mivel tök örültem h elindult, ráizzítottam megint és had szóljon. Rárugtam egyet, és szerintem én sokkal jobban megilyedtem, mint a szomszédok, ugyanis egy 9mm-es pisztolyhoz hasonló hang jött ki a kipuffogóból
. Itt abba is hagytam a rugdosást, féltem h rámrobban. Amit mondjuk kétlek.
Érdemes új gyertyát venni? Esetleg valami megoldás rá, hogy jól induljon hidegen is? A robbanástól lehetett valami baja a dugattyúnak, hajtókarnak vagy valaminek odabent??
előre is köszi.
Sajnos ez tipikus gyújtás hiba,vagy felső holtpontra van állítva vagy esetleg után gyújtásra... Sajnos néha elnézik és nem elő hanem után gyújtást állítanak vagy csak nagyon elkopott a megszakító,ezért is indul nehezen durrog visszarúg esetleg hátrafelé még be is tolható"(akkor megfordul a forgásirány és van hátra 4 sebid).
Elvileg a durranás nem okozhat szerkezeti gondot igaz jót se tesz neki bár hosszú távon a nem jól beállított gyújtás kinyírja a főtengelyt.
Érdemes egyszer jól beállítani a gyújtást aztán meg a karbit(akkor is durrog ha a karbi rossz de az inkább gázra az kevés üzemanyagot jelent szép fehér gyertyával)ha mind ez meg van akkor nem lehet gond.


- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
[quote="revell"]Sziasztok,
Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes
) Betettem az új gyertyát, ráindítottam. 2-3x-ra elindult. Ez egy külön öröm volt, mert jópár hónapja nem indul el hidegen csak tolásra.
Mivel alapjáratom nincs, ezért hamar le is állt. Mivel tök örültem h elindult, ráizzítottam megint és had szóljon. Rárugtam egyet, és szerintem én sokkal jobban megilyedtem, mint a szomszédok, ugyanis egy 9mm-es pisztolyhoz hasonló hang jött ki a kipuffogóból
. Itt abba is hagytam a rugdosást, féltem h rámrobban. Amit mondjuk kétlek.
Érdemes új gyertyát venni? Esetleg valami megoldás rá, hogy jól induljon hidegen is? A robbanástól lehetett valami baja a dugattyúnak, hajtókarnak vagy valaminek odabent??
előre is köszi.
Sajnos ez tipikus gyújtás hiba,vagy felső holtpontra van állítva vagy esetleg után gyújtásra... Sajnos néha elnézik és nem elő hanem után gyújtást állítanak vagy csak nagyon elkopott a megszakító,ezért is indul nehezen durrog visszarúg esetleg hátrafelé még be is tolható"(akkor megfordul a forgásirány és van hátra 4 sebid).
Elvileg a durranás nem okozhat szerkezeti gondot igaz jót se tesz neki bár hosszú távon a nem jól beállított gyújtás kinyírja a főtengelyt.
Érdemes egyszer jól beállítani a gyújtást aztán meg a karbit(akkor is durrog ha a karbi rossz de az inkább gázra az kevés üzemanyagot jelent szép fehér gyertyával)ha mind ez meg van akkor nem lehet gond.
Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes




előre is köszi.
Sajnos ez tipikus gyújtás hiba,vagy felső holtpontra van állítva vagy esetleg után gyújtásra... Sajnos néha elnézik és nem elő hanem után gyújtást állítanak vagy csak nagyon elkopott a megszakító,ezért is indul nehezen durrog visszarúg esetleg hátrafelé még be is tolható"(akkor megfordul a forgásirány és van hátra 4 sebid).
Elvileg a durranás nem okozhat szerkezeti gondot igaz jót se tesz neki bár hosszú távon a nem jól beállított gyújtás kinyírja a főtengelyt.
Érdemes egyszer jól beállítani a gyújtást aztán meg a karbit(akkor is durrog ha a karbi rossz de az inkább gázra az kevés üzemanyagot jelent szép fehér gyertyával)ha mind ez meg van akkor nem lehet gond.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
Az komoly lehetett.Andrá$ írta:Nekem csinált ilyet a 150 TS de az olyat hogy kilőtte a kipufogó véget fel az almafára... meg egyszer gurulás közbe gyújtás ráadásakor még jó hogy messze volt mögöttem a simsonosrevell írta:Sziasztok,
Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes) Betettem az új gyertyát, ráindítottam. 2-3x-ra elindult. Ez egy külön öröm volt, mert jópár hónapja nem indul el hidegen csak tolásra.
Mivel alapjáratom nincs, ezért hamar le is állt. Mivel tök örültem h elindult, ráizzítottam megint és had szóljon. Rárugtam egyet, és szerintem én sokkal jobban megilyedtem, mint a szomszédok, ugyanis egy 9mm-es pisztolyhoz hasonló hang jött ki a kipuffogóból
. Itt abba is hagytam a rugdosást, féltem h rámrobban. Amit mondjuk kétlek.
Érdemes új gyertyát venni? Esetleg valami megoldás rá, hogy jól induljon hidegen is? A robbanástól lehetett valami baja a dugattyúnak, hajtókarnak vagy valaminek odabent??
előre is köszi.
revellnekem volt karbi meg gyújtás is állítva azóta igazából nem csinálja.Szerintem egy sima rossz gyertyától nem csinálni ilyet




- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Nekem csinált ilyet a 150 TS de az olyat hogy kilőtte a kipufogó véget fel az almafára... meg egyszer gurulás közbe gyújtás ráadásakor még jó hogy messze volt mögöttem a simsonosrevell írta:Sziasztok,
Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes) Betettem az új gyertyát, ráindítottam. 2-3x-ra elindult. Ez egy külön öröm volt, mert jópár hónapja nem indul el hidegen csak tolásra.
Mivel alapjáratom nincs, ezért hamar le is állt. Mivel tök örültem h elindult, ráizzítottam megint és had szóljon. Rárugtam egyet, és szerintem én sokkal jobban megilyedtem, mint a szomszédok, ugyanis egy 9mm-es pisztolyhoz hasonló hang jött ki a kipuffogóból
. Itt abba is hagytam a rugdosást, féltem h rámrobban. Amit mondjuk kétlek.
Érdemes új gyertyát venni? Esetleg valami megoldás rá, hogy jól induljon hidegen is? A robbanástól lehetett valami baja a dugattyúnak, hajtókarnak vagy valaminek odabent??
előre is köszi.
revell


"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
Sziasztok,
Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes
) Betettem az új gyertyát, ráindítottam. 2-3x-ra elindult. Ez egy külön öröm volt, mert jópár hónapja nem indul el hidegen csak tolásra.
Mivel alapjáratom nincs, ezért hamar le is állt. Mivel tök örültem h elindult, ráizzítottam megint és had szóljon. Rárugtam egyet, és szerintem én sokkal jobban megilyedtem, mint a szomszédok, ugyanis egy 9mm-es pisztolyhoz hasonló hang jött ki a kipuffogóból
. Itt abba is hagytam a rugdosást, féltem h rámrobban. Amit mondjuk kétlek.
Érdemes új gyertyát venni? Esetleg valami megoldás rá, hogy jól induljon hidegen is? A robbanástól lehetett valami baja a dugattyúnak, hajtókarnak vagy valaminek odabent??
előre is köszi.
revell
Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes




előre is köszi.
revell
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Köszi a tanácsokat! Én is félek a fától, de tökéletesen elszórakoztam miközben kiesztergáltam... 

- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Régi házakban kiszerelt villanyóra helyén szokott lenni. Villanyszerelő ismerős is biztos tud szerezni, ekkora darab, ami neked kell, gyakorlatilag hulladékként is keletkezik.allllli írta:Mi az a textil bakelit? És honnan lehet olyan tömböt szerezni?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Mi az a textil bakelit? És honnan lehet olyan tömböt szerezni?
Re: Elektronika
Szép munka!De ennyi erővel csinálhatnád textil bakelitből vagy aluból is!Kezeld le,és próbáld ki ezt is azértallllli írta:A korábbi kemény fajta ragaszópisztoly rúdból készült jeladó tárcsát nem mertem feltenni, nehogy megolvassza vagy megpuhítsa a főtengely melege.
Szerintetek jó ötlet, hogy ebből a rétegelt lemezből esztergáltam ki a jeladó tárcsáját?
Ez tuti nem olvad meg és nagyon kemény. Nem szárad szét és bírja a fordulatot. Talán még le is festem vagy lakkozom, hogy azzal is védjem.

- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Az olaj meg a víz miatt írtam, hogy lefestem vagy lelakkozom. Am meg ha lenne aluból, akkor azt tenném rá 

- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Érdekes elképzelés, akár működhet is. Viszont mi van, ha vizet, vagy olajat kap?allllli írta:A korábbi kemény fajta ragaszópisztoly rúdból készült jeladó tárcsát nem mertem feltenni, nehogy megolvassza vagy megpuhítsa a főtengely melege.
Szerintetek jó ötlet, hogy ebből a rétegelt lemezből esztergáltam ki a jeladó tárcsáját?
Ez tuti nem olvad meg és nagyon kemény. Nem szárad szét és bírja a fordulatot. Talán még le is festem vagy lakkozom, hogy azzal is védjem.
(Szétmegy a szimmering pl.) Nem véletlenül csinálja mindenki aluból, de a kíváncsiság végett kipróbálhatod. Azért egy tartalékot esztergálj magadnak aluból is, hogy ha kell, gyorsan ki tudd cserélni...
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
A korábbi kemény fajta ragaszópisztoly rúdból készült jeladó tárcsát nem mertem feltenni, nehogy megolvassza vagy megpuhítsa a főtengely melege.
Szerintetek jó ötlet, hogy ebből a rétegelt lemezből esztergáltam ki a jeladó tárcsáját?
Ez tuti nem olvad meg és nagyon kemény. Nem szárad szét és bírja a fordulatot. Talán még le is festem vagy lakkozom, hogy azzal is védjem.


Szerintetek jó ötlet, hogy ebből a rétegelt lemezből esztergáltam ki a jeladó tárcsáját?
Ez tuti nem olvad meg és nagyon kemény. Nem szárad szét és bírja a fordulatot. Talán még le is festem vagy lakkozom, hogy azzal is védjem.


- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Próbalámpa: fogod a hátsó fék lámpakapcsolójának vezetékét és rádugod a kondin lévő vezeték helyére.djtoma írta:
Sajnos messze nagyon.De esetleg egy videót tudnál csinálni amikor beállítod a gyújtást és hogy mit hova kell kötni főleg a próbalámpát?
Ha videót akarsz nézd ezt: http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaM ... sults_main
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Sajnos messze nagyon.De esetleg egy videót tudnál csinálni amikor beállítod a gyújtást és hogy mit hova kell kötni főleg a próbalámpát?kupi írta:Már bocsi a kérdésért merre is laksz? Ha itt a Velencei tó környékén esetleg Érden akkor nagyon szívesen beállítom megmutatom hogyan is kell. Nem ördöngösség csak látni kell mit hova menyit...djtoma írta:MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok , kicsit vissza olvasgattam , apropó indexrelé, én vásároltam 1 indexrelét,, első rálátásra mondom ez elektronikus mondom kipróbálom, gyorsan aksidekli le csavarhúzó izzó kézbe na meg a relé kapkodás HICC amperszag , NA mondom ennyi vége, mielőtt kidobnám mondom azért megnézem mégis hátha nem csináltam nagy kárt , kibontom látom nyák vezetőcsíkon a szakadást, megforrasztottam azóta jó illetve hazudok 1x cseréltem benne 1 elektrolit kondenzátort mert fel puffadt, na de ami a lényege az egésznek nem elektronikus ,már nézte nagyszaktudásu barátom ( elektronikában nagyon otthon van ) ő mondta ez egy önszaggatós relé ,típust nem tudok mondani fekete színű kocka, van 1 felfogató fül rajta és terhelésről annyit hogy max. 180W de ami még érdekesebb hogy 2 wattos izzóval MÁR működik
mondom megosztom ezt azoknak akiknek ledes indexei vannak én csak azért cseréltem mert az izzószálas relém nagyobb fordulatnál és vibrációnál össze-vissza pislákolt nagyon idegesítő volt üdv. juragy
mondom megosztom ezt azoknak akiknek ledes indexei vannak én csak azért cseréltem mert az izzószálas relém nagyobb fordulatnál és vibrációnál össze-vissza pislákolt nagyon idegesítő volt üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2013.03.11. 13:21-kor.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Majd lefotózom. Szerintem nem pont ugyanez a fajta, de hasonló méret és bonyolultság.hell írta:Hát igen ha a burkolat oda van akkor már nem az igazi. Ebből a fajtából két fajta cimkéset láttam eddig. Ha képed van róla szivesen megnézném. A többinek még utánnajárok hátha valaki majd tudja mit bánt és mit nem...

És elég sok évet kibírt.
Egyébként kivettem a tokból, azt hiszem az már nincs meg.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
A dinamós rendszerekre vonatkozik, az előtét-ellenállásról van szó. Az MZ-k esetében a 6V-os rendszerűeknél van ilyen, a teljesség igénye nélkül: ES, ETS, TS.szediati írta:...Valaki irta itt ,hogy valamit ki kell iktatni ha a gyári fesszabot lecseréljük? mi is az pontosan? nekem csak be lett kötve a gyári helyére és azóta tökéletesen üzemel.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
Nekem is elektromos fesszabályzó van beszerelve 2 éve tettem bele amikor is a gyári elektromechanikus kb 3000 fordulaton 16-17 volton töltötte az akkut. ez olyan 13.8-14 körül tölt 3000 es fordulaton. ez a fekete dobozos kisipari elekromos doboz de eddig kopp kopp tökéletes. én a saruknál kinyomtam szilóval az egészet ne menjen bele nedvesség. Valaki irta itt ,hogy valamit ki kell iktatni ha a gyári fesszabot lecseréljük? mi is az pontosan? nekem csak be lett kötve a gyári helyére és azóta tökéletesen üzemel.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Hát igen ha a burkolat oda van akkor már nem az igazi. Ebből a fajtából két fajta cimkéset láttam eddig. Ha képed van róla szivesen megnézném. A többinek még utánnajárok hátha valaki majd tudja mit bánt és mit nem...
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
A műanyag házért nem kezeskedem, de a NYÁK, meg az elektronikai alkatrészek tokozása tuti bírja.
Ezt a tippet mondtam másnak is és tudtommal működött.
Bár a mai jó kínai cuccoknál soha nem lehet tudni.
Eszükbe jut hogy a takony olcsóbb, akkor onnantól abból készül a tranzisztor tokja.
Egyébként nekem van egy, ami szintén túltölt és nincs kiöntve műgyantával.
Nem dobtam még el, mert olyan kis aranyos darab. Ha nem jön össze a mutatvány azt neked adom tanulmányozásra!
Ezt a tippet mondtam másnak is és tudtommal működött.
Bár a mai jó kínai cuccoknál soha nem lehet tudni.
Eszükbe jut hogy a takony olcsóbb, akkor onnantól abból készül a tranzisztor tokja.

Egyébként nekem van egy, ami szintén túltölt és nincs kiöntve műgyantával.
Nem dobtam még el, mert olyan kis aranyos darab. Ha nem jön össze a mutatvány azt neked adom tanulmányozásra!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Hohóóó az igen az tényleg nem most volt sőt hajjaj... Így belegondolva ennél a kis kütyünél lehet szétmarja még a vasat is.
A kis műanyag házáról nem is beszélve. Fogalmam sincs mostmár, hogy ez működne-e!? Dénes ha aktuális lesz megbizonyosodást tudok szerezni róla hogy nem mar szét mindent csak azt a fránya gyanta szerűséget akkor pánikszerűen felveszem veled a kapcsolatot és megegyezünk.
Ezt a fajtát még talán Bambi mester is dicsérte volna ha jól emlékszem, hogy nem egy rosz kütyü. Nekem is évekig ez volt előtte meg fene tudja ezzel vettem a gépet annó(most valami széthulhatot benne mert kicsit túltőt vele persze nem vészes, de belegodolva minden gond nélkül 7+ évet szolgált atom stabilan). És ha valaki ilyen gondal küzdene ha kiderül mi van benne akár lehetne is valami hozzáértőnek lekopintva sorozatgyártás csinálni. Ennél kisebbet még nem nagyon láttam az tény és ha jól látom 9db kis ellenállás szerű van benne egy tranzisztor meg egy valami
. Nem bonyolult az látszik rajta így szerintem pici pénzből ki lehet hozni. Ami ugyen nekünk hibátlan... 




- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Toluol...adjak? 

- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Én még a C64-es számítógép tápját javítottam ezzel a módszerrel. Tudod mikor volt az?hell írta:Találtam a neten 1 helyet ahol van ott 1260Ft 1 liter. De ott halandó embernek nem adnak mint kiderült...
Esetleg ha valakinek maradt elfekvőben 1,5deci az is bőven elég lenne....

Csak lehet most is kapni valahol.
Re: Elektronika
Ha a saját motorjáról van szó (ETZ), akkor generátorról beszélünk, ott nincs visszáram-kapcsolóra szükség, a két állású relé csupán túláram védelem miatt van. Nyugodtan kiiktatható!
Ezt nem igazán értem. Magyarul lehetne???
)
Elnézést de nem igazán értek hozzá.
Köszi
Ezt nem igazán értem. Magyarul lehetne???

Elnézést de nem igazán értek hozzá.
Köszi
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Találtam a neten 1 helyet ahol van ott 1260Ft 1 liter. De ott halandó embernek nem adnak mint kiderült... 
Esetleg ha valakinek maradt elfekvőben 1,5deci az is bőven elég lenne....

Esetleg ha valakinek maradt elfekvőben 1,5deci az is bőven elég lenne....
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Atilla írta:Anyagvizsgáló laborokban használják, tehát vagy egy laborból, vagy egy labor szereket áruló boltból.hell írta:Ok köszönöm a tippet! Nekem is olyan kellene ami kiviszi valahogy közüle a többit nem béntja! Esetleg beszerzési hely?
Ha sikerül kioldani akkor aki le akarja kopintani annak kapóra fog jönni. Nagyon kicsike és nagyon jól birja! Nem sok ekkora méret van...
Arra készülj fel, hogy egy liter kétszer annyiba kerül, mint egy ilyen feszültségszabályozó.
Hali! Én régebben laborba dolgoztam, ezt az oldalt tudom ajánlani.
https://hu.vwr.com/app/search/Search?ke ... archOp=and
Bár nem biztos, hogy magánszemélyek is vásárolhatnak... Mondjuk tényleg elég drágának tűnik.
https://hu.vwr.com/app/catalog/Product? ... =28676.297
Talán ezt keresed te!
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Anyagvizsgáló laborokban használják, tehát vagy egy laborból, vagy egy labor szereket áruló boltból.hell írta:Ok köszönöm a tippet! Nekem is olyan kellene ami kiviszi valahogy közüle a többit nem béntja! Esetleg beszerzési hely?
Ha sikerül kioldani akkor aki le akarja kopintani annak kapóra fog jönni. Nagyon kicsike és nagyon jól birja! Nem sok ekkora méret van...
Arra készülj fel, hogy egy liter kétszer annyiba kerül, mint egy ilyen feszültségszabályozó.

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Ha a saját motorjáról van szó (ETZ), akkor generátorról beszélünk, ott nincs visszáram-kapcsolóra szükség, a két állású relé csupán túláram védelem miatt van. Nyugodtan kiiktatható!Gyula-bá írta:...A visszáram kapcsoló érintkezők beégtek vagy fényesre pucolod őket és újra beállítod a szabállyozór vagy kiiktatod az érintkezőket és a helyükre egy kb 20 A-es diódát kötsz és utána állítasz szabályozót.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
- vagyis gyári, elektormechanikus. A visszáram kapcsoló érintkezők beégtek vagy fényesre pucolod őket és újra beállítod a szabállyozór vagy kiiktatod az érintkezőket és a helyükre egy kb 20 A-es diódát kötsz és utána állítasz szabályozót.Tomy2005 írta:Ilyen fesz. szabályzó van a motoron.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ok köszönöm a tippet! Nekem is olyan kellene ami kiviszi valahogy közüle a többit nem béntja! Esetleg beszerzési hely?
Ha sikerül kioldani akkor aki le akarja kopintani annak kapóra fog jönni. Nagyon kicsike és nagyon jól birja! Nem sok ekkora méret van...
Ha sikerül kioldani akkor aki le akarja kopintani annak kapóra fog jönni. Nagyon kicsike és nagyon jól birja! Nem sok ekkora méret van...
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Én már oldottam ki ilyet tápegységből.hell írta:Van valami csodaszer ami kioldja ebből a kis feszabból ezt a gyanta szerűséget?
Próbáltam acetonnal is, de az mindent visz.
Az bevált anyag neve Toluol. Bele kell áztatni kb egy hétre. A NYÁK lemezt és az alkatrészeket nem bántja.
A műgyanta pedig szétesik tőle. (Nem feloldódik, hanem morzsalékos kipiszkálható cucc lesz belőle.)
Csak óvatosan vele, mert elég mérgező cucc!
Re: Elektronika
- még ha van is akkor is nagyon gyenge, milyen szabályozód van?Tomy2005 írta:A töltést jelző piros lámpa világít. (Menet közben is)
Viszont reggelente ha ráadom a gyújtást nagyon halványan világít.majd használat után valamivel erősebb.
Most akkor van töltés vagy nincs??
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Naggy valószinűséggel a B a 12V az L meg az. indexkappcsoló kábel.
Mondjuk én ennyi pénzt tutira nem adnék a helyedben egy ilyen kinai vacakért.
Még akkor is ha nem jött be az első neked,maradnék egy nyugati relénél,abból is egy eredeti bontóból való olcsónál.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
A töltést jelző piros lámpa világít. (Menet közben is)
Viszont reggelente ha ráadom a gyújtást nagyon halványan világít.majd használat után valamivel erősebb.
Most akkor van töltés vagy nincs??
Viszont reggelente ha ráadom a gyújtást nagyon halványan világít.majd használat után valamivel erősebb.
Most akkor van töltés vagy nincs??
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Begépeltem a keresőbe ,hogy : ,,Wolkswagen index relé" és máris kidobta ezt az oldalt, többek között.
http://tctech.hu/auto/tuning/vwindex.htm
Ezek szerint szerintem is rossz a reléd, ha jól kötötted be.
Üdv.: Sunbim
http://tctech.hu/auto/tuning/vwindex.htm
Ezek szerint szerintem is rossz a reléd, ha jól kötötted be.
Üdv.: Sunbim
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
szediati!
Szerintem az az indexrelé egyértelműen rossz.
Egyszerűen úgy ahogy leirtad hogy hogyan kötötted be,működnie kellene.
Ez boltban vásárolt új?
Szerintem az az indexrelé egyértelműen rossz.
Egyszerűen úgy ahogy leirtad hogy hogyan kötötted be,működnie kellene.
Ez boltban vásárolt új?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
mé' vazze, a betonkeverő nem villannyal megy?szediati írta:egyébként a tank tisztítás az mióta elektromos téma? nem kötekedésből

Re: Elektronika
Üdv!
125ös amit veszek az előző motorom volt 150es.Igen terepre használnám,de magam sem tudom még hogy megvegyem e.
125ös amit veszek az előző motorom volt 150es.Igen terepre használnám,de magam sem tudom még hogy megvegyem e.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
missi írta:Sziasztok!
Most keszulok vasarolni egy mz t viszont szo mi szo eleg gatya allapotban van.Hianyzik rola a karbi es az elektronika.Tehat csak a blokk bele van rakva a vazba es kesz.Abban szeretnem segitsegeteket kerni hogy pontosan mit is kell beszereznem ugye akksi az megvan de meg mire van szukseg regen szereltem mar mz t es akkor sem ennyire nagy dolgot.Es hogy mennyire maceras ezt beszerelni.Gyerekcipoben jarok ebben a szereles temakorben de remelem nem hangzott tul furan a kerdes.
Valaszotokat elore is koszonom!
Szia!
Ha jól látom ETZ 150-est akarsz venni. Gondolom rendszám sincs rajta ha elektronika sem. Ha csak terepre akarod használni nem kell a világító és egyéb berendezésekkel törődni, csak a gyújtás legyen rajta és jól beállítva. ETZ 150 re én is alig találtam karbit (bár ha kell adok egy telefonszámot, neki van még vagy 5 db). Ha kezdő vagy a szerelésben, akkor vagy ne vegyél ilyen motort csak mert olcsó vagy egyedül ne kezdj neki a szerelésének. És amúgy sem lesz olcsó ha darabokból rakod össze. Egy karbi 5000, egy kis gyújtás álló+forgórész 10000, akkor kiderül h csapágyas meg h erőtlen és fúratni kell stb. Meg a lepapírozása...Megmondom őszíintén én nem vennék így h ennyit kelljen bütykölni vele meg alkatrészeket keresgélni hozzá. És utána sem biztos h jó lesz. Pláne így nem vennék h be sem tudom indítani mielőtt elhozom...
Re: Elektronika
Sziasztok!
Most keszulok vasarolni egy mz t viszont szo mi szo eleg gatya allapotban van.Hianyzik rola a karbi es az elektronika.Tehat csak a blokk bele van rakva a vazba es kesz.Abban szeretnem segitsegeteket kerni hogy pontosan mit is kell beszereznem ugye akksi az megvan de meg mire van szukseg regen szereltem mar mz t es akkor sem ennyire nagy dolgot.Es hogy mennyire maceras ezt beszerelni.Gyerekcipoben jarok ebben a szereles temakorben de remelem nem hangzott tul furan a kerdes.
Valaszotokat elore is koszonom!
Most keszulok vasarolni egy mz t viszont szo mi szo eleg gatya allapotban van.Hianyzik rola a karbi es az elektronika.Tehat csak a blokk bele van rakva a vazba es kesz.Abban szeretnem segitsegeteket kerni hogy pontosan mit is kell beszereznem ugye akksi az megvan de meg mire van szukseg regen szereltem mar mz t es akkor sem ennyire nagy dolgot.Es hogy mennyire maceras ezt beszerelni.Gyerekcipoben jarok ebben a szereles temakorben de remelem nem hangzott tul furan a kerdes.
Valaszotokat elore is koszonom!
Re: Elektronika
szediati írta:Na megpróbáltam 2x2W os visszajelző izzóval is az index relét de ugyanúgy semmi. föladom marad a régi alu henger azt csók
http://www.bsselektronika.hu/index.php?w=MTTAZncmZq
Egyszerű,olcsó és működik!
Re: Elektronika
egyébként a tank tisztítás az mióta elektromos téma? nem kötekedésből 

Re: Elektronika
Na megpróbáltam 2x2W os visszajelző izzóval is az index relét de ugyanúgy semmi. föladom marad a régi alu henger azt csók
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 5 vendég