Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Sziasztok. 250 es etz be jó a denso W24FS-U gyertya?
Re: Elektronika
- innen egy kicsit másképp:geszti írta:1: addig forgatod a főtengőt, mikor legjobban ki nem nyitja a megszakítót. Ekkor a hézagot beállítod 0,3-0,5 mm közé.
2: megkeresed a felsőholtpontot
3: hátrafelé hajtod a főtengőt, míg a dugó lejjebb nem megy kb. 2,5 mm-t.
4)a kondi és a test közé kötsz egy 2-10W-os izzót
az alaplap csavarjait kicsit fellazítod, az alaplapot ütközésig jobbra forgatod
5) az alaplapot óvatosan balra forgatod amíg az izzó kigyullad, rögzíted az alaplapot.
6) kész van
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Már bocsi a kérdésért merre is laksz? Ha itt a Velencei tó környékén esetleg Érden akkor nagyon szívesen beállítom megmutatom hogyan is kell. Nem ördöngösség csak látni kell mit hova menyit...djtoma írta:MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
Tehát akkor az üllőkalapács zárt állásánál meg kell mérni hogy mekkora akkor a hézag és beállítani ha kell?gesszti írta:Ha be tudod úgy állítani, hogy 1-nél többször nyit, akkor már most dobhatod is ki a blokkból azt a "felújított" főtengőt.djtoma írta:MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
1: addig forgatod a főtengőt, mikor legjobban ki nem nyitja a megszakítót. Ekkor a hézagot beállítod 0,3-0,5 mm közé.
2: megkeresed a felsőholtpontot
3: hátrafelé hajtod a főtengőt, míg a dugó lejjebb nem megy kb. 2,5 mm-t.
4: az alaplap csavarjait kicsit fellazítod, és addig igazgatod a gyújtásalaplapot, míg ki nem nyit, vagy be nem zár. Itt megszorítod az alaplap csavarjait.
5: kész.
Az előgyújtást már néztem.3mm-es.Melyik az alaplap csavarjai.Itt mit állítsak be????
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ha be tudod úgy állítani, hogy 1-nél többször nyit, akkor már most dobhatod is ki a blokkból azt a "felújított" főtengőt.djtoma írta:MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
1: addig forgatod a főtengőt, mikor legjobban ki nem nyitja a megszakítót. Ekkor a hézagot beállítod 0,3-0,5 mm közé.
2: megkeresed a felsőholtpontot
3: hátrafelé hajtod a főtengőt, míg a dugó lejjebb nem megy kb. 2,5 mm-t.
4: az alaplap csavarjait kicsit fellazítod, és addig igazgatod a gyújtásalaplapot, míg ki nem nyit, vagy be nem zár. Itt megszorítod az alaplap csavarjait.
5: kész.
Re: Elektronika
MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
Re: Elektronika
- Arra gondoltam, hogy a réz fólia idővel oxidálódik bizonytalanná téve az érintkezést ha nem védi valamilyen bevonat. Sajna lakkozni ebben az esetben nem lehet, hacsak nem készítesz egy III. (test) kivezetést mert a lakkozott NYÁK végképp rosszul fog érintkezni. Nem tudom, hogy mennyire bírja a ragasztó anyag, gyanús, hogy semennyire (ne feledd elég ha kicsit is veszít a szilárdságából) én inkább alumíniumot, bronzot vagy textil bakelitet tudok javasolni. Látom kreatív vagy, ha nem tudsz Al.-rudat szerezni magad is önthetsz hulladék anyagból.allllli írta:A kezeletlen NYÁK mit jelent? Nincs lelakkozva vagy ilyesmi?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Persze h megengedek. Így utólag nekem is feltűnt, hogy nagy rá az esély h leszakadnak a vezetékek. Találok rá jobb megoldást. A kezeletlen NYÁK mit jelent? Nincs lelakkozva vagy ilyesmi?Gyula-bá írta:allllinak - ha megengedsz egy-két megjegyzést, a kivezető vezetékek forr. felületei nagyon kicsiknek tűnnek, könnyen megtörténhet, hogy le fognak szakadni, főként egy "kezeletlen" NYÁK esetében nem ajánlott az érintkezést (test) csavarokra bízni, különben ügyes munka, gratula
Megcsináltam a jeladó tárcsát. Egy ragasztópisztoly rúdból (a barna kemény fajta) olvasztottam egy tömböt és abból esztergáltam ki a tárcsát. Viszont félek feltenni, nehogy a felmelegedő főtengely megolvassza ezt a tárcsát. Bár ha jól tudom a ragasztópisztolyok 160 fokkal dolgoznak. Milyen meleg lehet a főtengely vége üzemi hőmérsékleten? Mi a véleményetek?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Új kábelköteg , összekötő tisztítás után nekem is láthatóan "kövérebb" a szikrám Ez még a megszakítós gyújtással, elektromossal meg méginkábbintelatom írta:
****
Nem a feszültség szabályzó test kivezetésére voltak kötve az oda tartozó vezetékek, hanem a váz és a szabályzó közé beszorítva, szénkefék lettek cserélve, valamint lógó sarukat megcsináltam.
De igazából az egész elektronika új benne, amikor megvettem nem volt töltés és megszakítós volt, új kábelköteg mindenhol, trafó, elektronikus feszültségszabályzó, jeladós gyújtás, valamint az alaplapról az ellenállás kikötve, az eredmény gyönyörűen járó motor szép kövér szikrával:)
Re: Elektronika
Nem a feszültség szabályzó test kivezetésére voltak kötve az oda tartozó vezetékek, hanem a váz és a szabályzó közé beszorítva, szénkefék lettek cserélve, valamint lógó sarukat megcsináltam.MrDok írta:És mi volt a gond, megosztod? Hátha segítesz másnak is vele..............intelatom írta:Sziasztok!
Megoldódott a gyújtás/töltés gondom köszönet érte:)
De igazából az egész elektronika új benne, amikor megvettem nem volt töltés és megszakítós volt, új kábelköteg mindenhol, trafó, elektronikus feszültségszabályzó, jeladós gyújtás, valamint az alaplapról az ellenállás kikötve, az eredmény gyönyörűen járó motor szép kövér szikrával:)
Re: Elektronika
allllinak - ha megengedsz egy-két megjegyzést, a kivezető vezetékek forr. felületei nagyon kicsiknek tűnnek, könnyen megtörténhet, hogy le fognak szakadni, főként egy "kezeletlen" NYÁK esetében nem ajánlott az érintkezést (test) csavarokra bízni, különben ügyes munka, gratula
- Vaspali
- Simsonos
- Hozzászólások: 119
- Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopron
Re: Elektronika
Csak azért, mert nagyon bennem van, hogy le kéne cserélni a megszakítós gyújtásomat valami fejlettebbre...allllli írta:Nem újfajta, csak megcsináltam magamnak a Szabi-féle gyújtást. Viszont ott a megszakító adja a jelet h mikor kell szikrát adni. És magát a megszakítót váltom ki ezzel a Hall jeladóval. Tehát a gyújtás külön van. Ez csak a jeladó.
2 stroke force...
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Nem újfajta, csak megcsináltam magamnak a Szabi-féle gyújtást. Viszont ott a megszakító adja a jelet h mikor kell szikrát adni. És magát a megszakítót váltom ki ezzel a Hall jeladóval. Tehát a gyújtás külön van. Ez csak a jeladó.
- Vaspali
- Simsonos
- Hozzászólások: 119
- Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopron
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
És mi volt a gond, megosztod? Hátha segítesz másnak is vele..............intelatom írta:Sziasztok!
Megoldódott a gyújtás/töltés gondom köszönet érte:)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
- ezt nem egészem értem de gyanús, hogy valamit elkötöttél, már csak azért is mert (" trafó 15ös pontjáról lejövő vezeték, ami eddig a kondenzátoré volt") eredetileg is rosszul volt bekötve ui. a trafó 15 jelű ponta gy. kapcsolón keresztül az akku. +6 V-ra van kötve míg az 1 pont a megszakítóra, lásd a nemrég belinkelt kapcs. rajzot.intelatom írta:beszereltem, rendesen fel a jeladó, beállítottam a leírás szerint, a trafó 1-es pontjáról még egy vezeték az alaplapra, a másik sarura az alaplapon pedig a volt megszakító csatlakozója
Re: Elektronika
Sziasztok!
Megoldódott a gyújtás/töltés gondom köszönet érte:)
Viszont vásároltam egy 6v-os jeladós elektronikus gyújtás szettet a motorba, beszereltem, rendesen fel a jeladó, beállítottam a leírás szerint, a trafó 1-es pontjáról még egy vezeték az alaplapra, a másik sarura az alaplapon pedig a volt megszakító csatlakozója.
Nagyon egyszerűen hangzik, meg is csináltam de nincs szikra, pedig minden a leírás szerint történt, valamint előtte direkt megnéztem, amíg a megszakító volt a motoron volt szikrája is.
Azt nem értem viszont, hogy a trafó 15ös pontjáról lejövő vezeték, ami eddig a kondenzátoré volt, az most csak úgy van? nem szükséges?
Kipróbáltam úgy is, hogy azt rákötöm de semmi....
Mi lehet a probléma?
Megoldódott a gyújtás/töltés gondom köszönet érte:)
Viszont vásároltam egy 6v-os jeladós elektronikus gyújtás szettet a motorba, beszereltem, rendesen fel a jeladó, beállítottam a leírás szerint, a trafó 1-es pontjáról még egy vezeték az alaplapra, a másik sarura az alaplapon pedig a volt megszakító csatlakozója.
Nagyon egyszerűen hangzik, meg is csináltam de nincs szikra, pedig minden a leírás szerint történt, valamint előtte direkt megnéztem, amíg a megszakító volt a motoron volt szikrája is.
Azt nem értem viszont, hogy a trafó 15ös pontjáról lejövő vezeték, ami eddig a kondenzátoré volt, az most csak úgy van? nem szükséges?
Kipróbáltam úgy is, hogy azt rákötöm de semmi....
Mi lehet a probléma?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Engem meggyőzően lebeszéltek az eféle atom drága gyertyáról....
Kíváncsian várjuk a fejleményeket(nem a falhoz vágásos becsapódás része lesz a lényeges)....
Kíváncsian várjuk a fejleményeket(nem a falhoz vágásos becsapódás része lesz a lényeges)....
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
ha kaptad jó, ha vetted, vágd a falhoz ))))allllli írta:Mi a véleményetek az iridium gyertyáról? Persze nem BMW-ben hanem ETZ ben. Egyik ismerősőm akar nekem adni egyet. Érek vele valamit egyáltalán, ha belerakom egy ETZ 150-be?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
szerdán este tájékoztatlak titeket a tapasztalatokról.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Lehet nem illeszkedik a gyertya a gyújtókör rezgőkörébe!allllli írta:Mi a véleményetek az iridium gyertyáról? Persze nem BMW-ben hanem ETZ ben. Egyik ismerősőm akar nekem adni egyet. Érek vele valamit egyáltalán, ha belerakom egy ETZ 150-be?
...Aztán lehet hogy mégis. Ha ingyen van, ki kell próbálni, majd tájékoztatni minket, hogy milyen.
atesz155 : ,,...vágd a falhoz ))))...,,
És abból kiderül mit produkál az ETZ gyújtásrendszer iridium gyertyával?
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2013.02.18. 20:27-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Ha adja, fogadd el. De pénzt ne adj érte...
Semmi haszna nincs, sőt érzékenyebb mint egy sima gyertya...
Semmi haszna nincs, sőt érzékenyebb mint egy sima gyertya...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Mi a véleményetek az iridium gyertyáról? Persze nem BMW-ben hanem ETZ ben. Egyik ismerősőm akar nekem adni egyet. Érek vele valamit egyáltalán, ha belerakom egy ETZ 150-be?
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
értem a célzást, értélelem és szeretem is a viccet , de úgy vélem a szemüvegnek nem sok köze van a gyújtáshoz üdv. juragy
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
jura györgy írta:sziasztok . van nekem egy problémám : volt nekem (több is) CEZETEM 6 voltos volt az összes, na ezeken a gépeken olyan gyönyörű kövér kék szikrák voltak a gyertyákon öröm volt nézni , ellenben az MZ szikráit világosban alig látni, legalább is az én esetemben , na ezt magyarázza meg valaki üdv. juragy
Új szemüveg?
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok . van nekem egy problémám : volt nekem (több is) CEZETEM 6 voltos volt az összes, na ezeken a gépeken olyan gyönyörű kövér kék szikrák voltak a gyertyákon öröm volt nézni , ellenben az MZ szikráit világosban alig látni, legalább is az én esetemben , na ezt magyarázza meg valaki üdv. juragy
Re: Elektronika
Szerintem a legegyszerűbb, jó, megoldás: a három csavarral a motor testre kötött vezetékhez egy 4.-et is hozzáfogsz (min 1,5-ös) amit aztán saruval csatlakoztatsz a fesz. szab. test pontjához.intelatom írta: test vezeték sem sarus, úgyhogy ezért gondoltam hátha így jó lesz, de akkor mindenképp megoldom valahogy
Re: Elektronika
Most már világos.
Igazad van, bocs elhibáztam a címzettet és már nem tudtam javítani.MrDok írta:Az előzőt meg nem én írtam, de úgy válaszoltál...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A képről leszedtem a papír sárgulást/színeződést. A lista szétbontása egy következő lépés lesz............Gyula-bá írta:-és magyarra fordítva, mellékesen tejesen, a magyarországi forgalmazó által, áttekinthetetlenné téve. Nem tudom mit értesz a "megpucolva" alatt.MrDok írta:Itt egy gyári rajz kicsit megpucolva:
Az előzőt meg nem én írtam, de úgy válaszoltál...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
-és magyarra fordítva, mellékesen tejesen, a magyarországi forgalmazó által, áttekinthetetlenné téve. Nem tudom mit értesz a "megpucolva" alatt.MrDok írta:Itt egy gyári rajz kicsit megpucolva:
Re: Elektronika
Ez így igaz mert a test vezetékek eredetileg csavarral voltak rögzítve egymáshoz és a fesz. szab talpához. Attól,hogy rendbe teszed az érintkezéseket, a testnél is, még nem biztos, hogy lesz töltés, más hiba is lehet a rendszerben.MrDok írta:de csak egy saru van meg a test vezeték sem sarus,
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.02.16. 23:35-kor.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A 6V-s rendszernél különösen fontos a jó kontakt!intelatom írta:Köszönöm szépen a válaszokat!
Nem szoktam gányolni, csak 3vezeték is menne oda, de csak egy saru van meg a test vezeték sem sarus, úgyhogy ezért gondoltam hátha így jó lesz, de akkor mindenképp megoldom valahogy
Minden sarut nézz át, mozgass meg, ha lazának érzed szorítsd meg/cseréld, és ha ez minden megvan akkor jelezz újra hogy lett-e töltés.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Köszönöm szépen a válaszokat!
Nem szoktam gányolni, csak 3vezeték is menne oda, de csak egy saru van meg a test vezeték sem sarus, úgyhogy ezért gondoltam hátha így jó lesz, de akkor mindenképp megoldom valahogy
Nem szoktam gányolni, csak 3vezeték is menne oda, de csak egy saru van meg a test vezeték sem sarus, úgyhogy ezért gondoltam hátha így jó lesz, de akkor mindenképp megoldom valahogy
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Itt egy gyári rajz kicsit megpucolva:Gyula-bá írta: Mint ahogy itt: http://www.szocimotoros.hu/download/ts125e.gif látható a 61 pontra a töltés visszajelző izzó csatlakozik, segítve a dinamó felgerjedését.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
A "valamilyen ellenállást" a dinamón találod, egy kb 16-20 mm magas tekercsnek látszótárgy, fölöslegesen terheli a szabályozót és rontja a hatásfokát.intelatom írta:Olvastam, hogy valamilyen ellenállást ki kell kötni ha elektromos feszültségszabályzóra váltok, ezt én nem tettem meg, ez miért szükséges?
Mint ahogy itt: http://www.szocimotoros.hu/download/ts125e.gif látható a 61 pontra a töltés visszajelző izzó csatlakozik, segítve a dinamó felgerjedését.
Tipikus esete a gányolásnak, ne csodálkozz, hogy nincs töltés!intelatom írta:nem a fesz. szabályzó test pontjára kötöttem a vezetéket, hanem odaszorítottam a vázhoz a fesz szabályzó és a váz közé a vezetékeket. ez probléma lehet?
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Azt az ellenállást én sem szedtem ki. Három évig használtam úgy a motort. Ha tartósan világítással menten néha elfogyott az áram az aksiból, de használható volt. Ősszel kiszedtem, azóta mind ha tovább bírná. Pontosabban azóta nem fogyott ki, de nem volt sok időm tesztelni.
Re: Elektronika
Sziasztok!
A kérdésem a következő lenne, van egy Mz ts 250-es motorom, ami a következő jelenséget produkálja: feltöltött akkumlátorral pöccre indul, jár egy darabig, de aztán lemeríti az akksit és megáll, vagyis nincs töltése.
Lett bele véve új akkumlátor, elektromos feszültségszabályzó, teljesen új kábelköteg, töltés még mindig nincsen.
Olvastam, hogy valamilyen ellenállást ki kell kötni ha elektromos feszültségszabályzóra váltok, ezt én nem tettem meg, ez miért szükséges?
A feszültségszabályzó 61-es pontjára nincs kötve semmi, nemhiszem hogy ez a probléma, de nemtudom hogy oda mit kéne, valamint nem a fesz. szabályzó test pontjára kötöttem a vezetéket, hanem odaszorítottam a vázhoz a fesz szabályzó és a váz közé a vezetékeket. ez probléma lehet? Válaszokat előre is köszönöm!
A kérdésem a következő lenne, van egy Mz ts 250-es motorom, ami a következő jelenséget produkálja: feltöltött akkumlátorral pöccre indul, jár egy darabig, de aztán lemeríti az akksit és megáll, vagyis nincs töltése.
Lett bele véve új akkumlátor, elektromos feszültségszabályzó, teljesen új kábelköteg, töltés még mindig nincsen.
Olvastam, hogy valamilyen ellenállást ki kell kötni ha elektromos feszültségszabályzóra váltok, ezt én nem tettem meg, ez miért szükséges?
A feszültségszabályzó 61-es pontjára nincs kötve semmi, nemhiszem hogy ez a probléma, de nemtudom hogy oda mit kéne, valamint nem a fesz. szabályzó test pontjára kötöttem a vezetéket, hanem odaszorítottam a vázhoz a fesz szabályzó és a váz közé a vezetékeket. ez probléma lehet? Válaszokat előre is köszönöm!
Re: Elektronika
hello az érdekelne engem vogy mz ts 250/1 es motorom 6 v rendszerű és el e tudom indítani 12v akksival?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2825
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Alapból csak arra gondolj, hogy mikor egy 4T motor 10000-et forog, akkor csak 5000 szikrát kell adjon percenként, míg egy 2T esetén a szikraszám azonos a fordulatszámmal. Hosszabb az idő a lehűlésre is, a kiégéshez is.allllli írta:Mi a különbség használat szempontjából a Brisk N..c és N..yc gyertyák között?
Az yc elvileg négyüteműekhez való a c pedig kétüteműhöz, de menettulajdonságokban van különbség?? Vagy valamilyen hátránya van az yc-nek, mivel at ETZ kétütemű?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Mi a különbség használat szempontjából a Brisk N..c és N..yc gyertyák között?
Az yc elvileg négyüteműekhez való a c pedig kétüteműhöz, de menettulajdonságokban van különbség?? Vagy valamilyen hátránya van az yc-nek, mivel at ETZ kétütemű?
Az yc elvileg négyüteműekhez való a c pedig kétüteműhöz, de menettulajdonságokban van különbség?? Vagy valamilyen hátránya van az yc-nek, mivel at ETZ kétütemű?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Próbáltam már champion, isolator, és két féle Brisk gyertyával N15c és N17yc, sajnos nemhiszem h gyertya hiba.gesszti írta:Nálam rossz gyertya is csinált ilyet. Pl. 260-as isolatorral jártam így legutóbb. Ment vele, de melegen piszok nehezen akart indulni. Próbáld ki egy 8-as ngk-val.allllli írta: De ha kisebbre veszem az elektróda távolságot, akkor azzal megoldom a melegindítási problémát?? Vagy semmi köze hozzá?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Nálam rossz gyertya is csinált ilyet. Pl. 260-as isolatorral jártam így legutóbb. Ment vele, de melegen piszok nehezen akart indulni. Próbáld ki egy 8-as ngk-val.allllli írta: De ha kisebbre veszem az elektróda távolságot, akkor azzal megoldom a melegindítási problémát?? Vagy semmi köze hozzá?
Re: Elektronika
Nem valószínű, szerintem nem gyújtás hibából nem indul melegen hanem karburálási probléma miatt. Pl. hiányzik a porlasztó és a henger közti hőszigetelés, minek következtében a meleg henger néhány prc alapp elpárologtatja az úszóházból a benzint (egy részét) és a meleg motornem indul mert nem kap elég naftát.allllli írta:... ha kisebbre veszem az elektróda távolságot, akkor azzal megoldom a melegindítási problémát?? ...
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:Ha kisebbre veszed azzal csökken a gyújtási energia (a motor működéséhez még elég lesz(het)) ha nagyobbra állítod a gy. energia ugyan növekszik de a trafó életét teszed kockára (megnő a szikraköz átütéséhez szükséges szekunder feszültség).allllli írta:.... a gyertyahézagot a 0.6-ról kisebbre/nagyobbra állítom?
Mi lesz ha kisebb és mi lesz ha nagyobb a hézag?
De ha kisebbre veszem az elektróda távolságot, akkor azzal megoldom a melegindítási problémát?? Vagy semmi köze hozzá?
Re: Elektronika
Ha kisebbre veszed azzal csökken a gyújtási energia (a motor működéséhez még elég lesz(het)) ha nagyobbra állítod a gy. energia ugyan növekszik de a trafó életét teszed kockára (megnő a szikraköz átütéséhez szükséges szekunder feszültség).allllli írta:.... a gyertyahézagot a 0.6-ról kisebbre/nagyobbra állítom?
Mi lesz ha kisebb és mi lesz ha nagyobb a hézag?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Helló!
Még mindig nem indul melegen a motorom (nem áll le, csak ha én leállítom akk nem indul).
Érek vele valamit, ha a gyertyahézagot a 0.6-ról kisebbre/nagyobbra állítom?
Mi lesz ha kisebb és mi lesz ha nagyobb a hézag?
Még mindig nem indul melegen a motorom (nem áll le, csak ha én leállítom akk nem indul).
Érek vele valamit, ha a gyertyahézagot a 0.6-ról kisebbre/nagyobbra állítom?
Mi lesz ha kisebb és mi lesz ha nagyobb a hézag?
Re: Elektronika
Lehet.De nekem generátorom van és 2000 fordulatot kell elérnem tolva!zsakfos írta:Akkor lehet hogy a tiedet nem is lehet akku nélkül betolni,csak te addig tolod lemerült akksival mig a dinamó fel nem tölti az akksit.daranyi68 írta:Fullra lemerült aksival is be tudom tolni!Igaz,nagyon kell tolni!
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
zsakfos írta:Akkor lehet hogy a tiedet nem is lehet akku nélkül betolni,csak te addig tolod lemerült akksival mig a dinamó fel nem tölti az akksit.daranyi68 írta:Fullra lemerült aksival is be tudom tolni!Igaz,nagyon kell tolni!
vagy még haza nem érsz
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Akkor lehet hogy a tiedet nem is lehet akku nélkül betolni,csak te addig tolod lemerült akksival mig a dinamó fel nem tölti az akksit.daranyi68 írta:Fullra lemerült aksival is be tudom tolni!Igaz,nagyon kell tolni!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég