Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szediati »

Sziasztok. 250 es etz be jó a denso W24FS-U gyertya?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

geszti írta:1: addig forgatod a főtengőt, mikor legjobban ki nem nyitja a megszakítót. Ekkor a hézagot beállítod 0,3-0,5 mm közé.
2: megkeresed a felsőholtpontot
3: hátrafelé hajtod a főtengőt, míg a dugó lejjebb nem megy kb. 2,5 mm-t.
- innen egy kicsit másképp:
4)a kondi és a test közé kötsz egy 2-10W-os izzót
az alaplap csavarjait kicsit fellazítod, az alaplapot ütközésig jobbra forgatod
5) az alaplapot óvatosan balra forgatod amíg az izzó kigyullad, rögzíted az alaplapot.
6) kész van
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

djtoma írta:MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
Már bocsi a kérdésért merre is laksz? Ha itt a Velencei tó környékén esetleg Érden akkor nagyon szívesen beállítom megmutatom hogyan is kell. Nem ördöngösség csak látni kell mit hova menyit...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: djtoma »

gesszti írta:
djtoma írta:MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
Ha be tudod úgy állítani, hogy 1-nél többször nyit, akkor már most dobhatod is ki a blokkból azt a "felújított" főtengőt.

1: addig forgatod a főtengőt, mikor legjobban ki nem nyitja a megszakítót. Ekkor a hézagot beállítod 0,3-0,5 mm közé.
2: megkeresed a felsőholtpontot
3: hátrafelé hajtod a főtengőt, míg a dugó lejjebb nem megy kb. 2,5 mm-t.
4: az alaplap csavarjait kicsit fellazítod, és addig igazgatod a gyújtásalaplapot, míg ki nem nyit, vagy be nem zár. Itt megszorítod az alaplap csavarjait.
5: kész.
Tehát akkor az üllőkalapács zárt állásánál meg kell mérni hogy mekkora akkor a hézag és beállítani ha kell?
Az előgyújtást már néztem.3mm-es.Melyik az alaplap csavarjai.Itt mit állítsak be????
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

djtoma írta:MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
Ha be tudod úgy állítani, hogy 1-nél többször nyit, akkor már most dobhatod is ki a blokkból azt a "felújított" főtengőt.

1: addig forgatod a főtengőt, mikor legjobban ki nem nyitja a megszakítót. Ekkor a hézagot beállítod 0,3-0,5 mm közé.
2: megkeresed a felsőholtpontot
3: hátrafelé hajtod a főtengőt, míg a dugó lejjebb nem megy kb. 2,5 mm-t.
4: az alaplap csavarjait kicsit fellazítod, és addig igazgatod a gyújtásalaplapot, míg ki nem nyit, vagy be nem zár. Itt megszorítod az alaplap csavarjait.
5: kész.
djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: djtoma »

MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:A kezeletlen NYÁK mit jelent? Nincs lelakkozva vagy ilyesmi?
- Arra gondoltam, hogy a réz fólia idővel oxidálódik bizonytalanná téve az érintkezést ha nem védi valamilyen bevonat. Sajna lakkozni ebben az esetben nem lehet, hacsak nem készítesz egy III. (test) kivezetést mert a lakkozott NYÁK végképp rosszul fog érintkezni. Nem tudom, hogy mennyire bírja a ragasztó anyag, gyanús, hogy semennyire (ne feledd elég ha kicsit is veszít a szilárdságából) én inkább alumíniumot, bronzot vagy textil bakelitet tudok javasolni. Látom kreatív vagy, ha nem tudsz Al.-rudat szerezni magad is önthetsz hulladék anyagból.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Gyula-bá írta:allllinak - ha megengedsz egy-két megjegyzést, a kivezető vezetékek forr. felületei nagyon kicsiknek tűnnek, könnyen megtörténhet, hogy le fognak szakadni, főként egy "kezeletlen" NYÁK esetében nem ajánlott az érintkezést (test) csavarokra bízni, különben ügyes munka, gratula
Persze h megengedek. Így utólag nekem is feltűnt, hogy nagy rá az esély h leszakadnak a vezetékek. Találok rá jobb megoldást. A kezeletlen NYÁK mit jelent? Nincs lelakkozva vagy ilyesmi?

Megcsináltam a jeladó tárcsát. Egy ragasztópisztoly rúdból (a barna kemény fajta) olvasztottam egy tömböt és abból esztergáltam ki a tárcsát. Viszont félek feltenni, nehogy a felmelegedő főtengely megolvassza ezt a tárcsát. Bár ha jól tudom a ragasztópisztolyok 160 fokkal dolgoznak. Milyen meleg lehet a főtengely vége üzemi hőmérsékleten? Mi a véleményetek?
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

intelatom írta:
****

Nem a feszültség szabályzó test kivezetésére voltak kötve az oda tartozó vezetékek, hanem a váz és a szabályzó közé beszorítva, szénkefék lettek cserélve, valamint lógó sarukat megcsináltam.
De igazából az egész elektronika új benne, amikor megvettem nem volt töltés és megszakítós volt, új kábelköteg mindenhol, trafó, elektronikus feszültségszabályzó, jeladós gyújtás, valamint az alaplapról az ellenállás kikötve, az eredmény gyönyörűen járó motor szép kövér szikrával:)
Új kábelköteg , összekötő tisztítás után nekem is láthatóan "kövérebb" a szikrám :) Ez még a megszakítós gyújtással, elektromossal meg méginkább :)
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: intelatom »

MrDok írta:
intelatom írta:Sziasztok!

Megoldódott a gyújtás/töltés gondom köszönet érte:)
És mi volt a gond, megosztod? Hátha segítesz másnak is vele..............
Nem a feszültség szabályzó test kivezetésére voltak kötve az oda tartozó vezetékek, hanem a váz és a szabályzó közé beszorítva, szénkefék lettek cserélve, valamint lógó sarukat megcsináltam.
De igazából az egész elektronika új benne, amikor megvettem nem volt töltés és megszakítós volt, új kábelköteg mindenhol, trafó, elektronikus feszültségszabályzó, jeladós gyújtás, valamint az alaplapról az ellenállás kikötve, az eredmény gyönyörűen járó motor szép kövér szikrával:)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllinak - ha megengedsz egy-két megjegyzést, a kivezető vezetékek forr. felületei nagyon kicsiknek tűnnek, könnyen megtörténhet, hogy le fognak szakadni, főként egy "kezeletlen" NYÁK esetében nem ajánlott az érintkezést (test) csavarokra bízni, különben ügyes munka, gratula
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

allllli írta:Nem újfajta, csak megcsináltam magamnak a Szabi-féle gyújtást. Viszont ott a megszakító adja a jelet h mikor kell szikrát adni. És magát a megszakítót váltom ki ezzel a Hall jeladóval. Tehát a gyújtás külön van. Ez csak a jeladó.
Csak azért, mert nagyon bennem van, hogy le kéne cserélni a megszakítós gyújtásomat valami fejlettebbre...
2 stroke force...
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Nem újfajta, csak megcsináltam magamnak a Szabi-féle gyújtást. Viszont ott a megszakító adja a jelet h mikor kell szikrát adni. És magát a megszakítót váltom ki ezzel a Hall jeladóval. Tehát a gyújtás külön van. Ez csak a jeladó.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

allllli írta:Készülőben a Hall-jeladós megszakító pótló...vagyis készen van már csak a tárcsát kell megcsinálnom hozzá a mágnesekkel.
Kép
Újfajta gyújtás?
2 stroke force...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

intelatom írta:Sziasztok!

Megoldódott a gyújtás/töltés gondom köszönet érte:)
És mi volt a gond, megosztod? Hátha segítesz másnak is vele..............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Készülőben a Hall-jeladós megszakító pótló...vagyis készen van már csak a tárcsát kell megcsinálnom hozzá a mágnesekkel.
Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

intelatom írta:beszereltem, rendesen fel a jeladó, beállítottam a leírás szerint, a trafó 1-es pontjáról még egy vezeték az alaplapra, a másik sarura az alaplapon pedig a volt megszakító csatlakozója
- ezt nem egészem értem de gyanús, hogy valamit elkötöttél, már csak azért is mert (" trafó 15ös pontjáról lejövő vezeték, ami eddig a kondenzátoré volt") eredetileg is rosszul volt bekötve ui. a trafó 15 jelű ponta gy. kapcsolón keresztül az akku. +6 V-ra van kötve míg az 1 pont a megszakítóra, lásd a nemrég belinkelt kapcs. rajzot.
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Sziasztok!

Megoldódott a gyújtás/töltés gondom köszönet érte:)
Viszont vásároltam egy 6v-os jeladós elektronikus gyújtás szettet a motorba, beszereltem, rendesen fel a jeladó, beállítottam a leírás szerint, a trafó 1-es pontjáról még egy vezeték az alaplapra, a másik sarura az alaplapon pedig a volt megszakító csatlakozója.
Nagyon egyszerűen hangzik, meg is csináltam de nincs szikra, pedig minden a leírás szerint történt, valamint előtte direkt megnéztem, amíg a megszakító volt a motoron volt szikrája is.
Azt nem értem viszont, hogy a trafó 15ös pontjáról lejövő vezeték, ami eddig a kondenzátoré volt, az most csak úgy van? nem szükséges?
Kipróbáltam úgy is, hogy azt rákötöm de semmi....
Mi lehet a probléma?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Engem meggyőzően lebeszéltek az eféle atom drága gyertyáról....
Kíváncsian várjuk a fejleményeket(nem a falhoz vágásos becsapódás része lesz a lényeges).... :D
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

allllli írta:Mi a véleményetek az iridium gyertyáról? Persze nem BMW-ben hanem ETZ ben. Egyik ismerősőm akar nekem adni egyet. Érek vele valamit egyáltalán, ha belerakom egy ETZ 150-be?
ha kaptad jó, ha vetted, vágd a falhoz :)))))
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

szerdán este tájékoztatlak titeket a tapasztalatokról. :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3103
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

allllli írta:Mi a véleményetek az iridium gyertyáról? Persze nem BMW-ben hanem ETZ ben. Egyik ismerősőm akar nekem adni egyet. Érek vele valamit egyáltalán, ha belerakom egy ETZ 150-be?
Lehet nem illeszkedik a gyertya a gyújtókör rezgőkörébe! 8)

...Aztán lehet hogy mégis. Ha ingyen van, ki kell próbálni, majd tájékoztatni minket, hogy milyen. :D



atesz155 : ,,...vágd a falhoz :)))))...,,

És abból kiderül mit produkál az ETZ gyújtásrendszer iridium gyertyával? :-k
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2013.02.18. 20:27-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha adja, fogadd el. De pénzt ne adj érte... :wink:
Semmi haszna nincs, sőt érzékenyebb mint egy sima gyertya... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Mi a véleményetek az iridium gyertyáról? Persze nem BMW-ben hanem ETZ ben. Egyik ismerősőm akar nekem adni egyet. Érek vele valamit egyáltalán, ha belerakom egy ETZ 150-be?
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

értem a célzást, értélelem és szeretem is a viccet , de úgy vélem a szemüvegnek nem sok köze van a gyújtáshoz üdv. juragy
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

jura györgy írta:sziasztok . van nekem egy problémám : volt nekem (több is) CEZETEM 6 voltos volt az összes, na ezeken a gépeken olyan gyönyörű kövér kék szikrák voltak a gyertyákon öröm volt nézni , ellenben az MZ szikráit világosban alig látni, legalább is az én esetemben , na ezt magyarázza meg valaki üdv. juragy


Új szemüveg?
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok . van nekem egy problémám : volt nekem (több is) CEZETEM 6 voltos volt az összes, na ezeken a gépeken olyan gyönyörű kövér kék szikrák voltak a gyertyákon öröm volt nézni , ellenben az MZ szikráit világosban alig látni, legalább is az én esetemben , na ezt magyarázza meg valaki üdv. juragy
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

intelatom írta: test vezeték sem sarus, úgyhogy ezért gondoltam hátha így jó lesz, de akkor mindenképp megoldom valahogy
Szerintem a legegyszerűbb, jó, megoldás: a három csavarral a motor testre kötött vezetékhez egy 4.-et is hozzáfogsz (min 1,5-ös) amit aztán saruval csatlakoztatsz a fesz. szab. test pontjához.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Most már világos.
MrDok írta:Az előzőt meg nem én írtam, de úgy válaszoltál...
Igazad van, bocs elhibáztam a címzettet és már nem tudtam javítani.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gyula-bá írta:
MrDok írta:Itt egy gyári rajz kicsit megpucolva:
-és magyarra fordítva, mellékesen tejesen, a magyarországi forgalmazó által, áttekinthetetlenné téve. Nem tudom mit értesz a "megpucolva" alatt.
A képről leszedtem a papír sárgulást/színeződést. A lista szétbontása egy következő lépés lesz............
Az előzőt meg nem én írtam, de úgy válaszoltál...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

MrDok írta:Itt egy gyári rajz kicsit megpucolva:
-és magyarra fordítva, mellékesen tejesen, a magyarországi forgalmazó által, áttekinthetetlenné téve. Nem tudom mit értesz a "megpucolva" alatt.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

MrDok írta:de csak egy saru van meg a test vezeték sem sarus,
Ez így igaz mert a test vezetékek eredetileg csavarral voltak rögzítve egymáshoz és a fesz. szab talpához. Attól,hogy rendbe teszed az érintkezéseket, a testnél is, még nem biztos, hogy lesz töltés, más hiba is lehet a rendszerben.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.02.16. 23:35-kor.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

intelatom írta:Köszönöm szépen a válaszokat!

Nem szoktam gányolni, csak 3vezeték is menne oda, de csak egy saru van meg a test vezeték sem sarus, úgyhogy ezért gondoltam hátha így jó lesz, de akkor mindenképp megoldom valahogy
A 6V-s rendszernél különösen fontos a jó kontakt!
Minden sarut nézz át, mozgass meg, ha lazának érzed szorítsd meg/cseréld, és ha ez minden megvan akkor jelezz újra hogy lett-e töltés.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Köszönöm szépen a válaszokat!

Nem szoktam gányolni, csak 3vezeték is menne oda, de csak egy saru van meg a test vezeték sem sarus, úgyhogy ezért gondoltam hátha így jó lesz, de akkor mindenképp megoldom valahogy
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gyula-bá írta: Mint ahogy itt: http://www.szocimotoros.hu/download/ts125e.gif látható a 61 pontra a töltés visszajelző izzó csatlakozik, segítve a dinamó felgerjedését.
Itt egy gyári rajz kicsit megpucolva:

Kép
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

intelatom írta:Olvastam, hogy valamilyen ellenállást ki kell kötni ha elektromos feszültségszabályzóra váltok, ezt én nem tettem meg, ez miért szükséges?
A "valamilyen ellenállást" a dinamón találod, egy kb 16-20 mm magas tekercsnek látszótárgy, fölöslegesen terheli a szabályozót és rontja a hatásfokát.
Mint ahogy itt: http://www.szocimotoros.hu/download/ts125e.gif látható a 61 pontra a töltés visszajelző izzó csatlakozik, segítve a dinamó felgerjedését.
intelatom írta:nem a fesz. szabályzó test pontjára kötöttem a vezetéket, hanem odaszorítottam a vázhoz a fesz szabályzó és a váz közé a vezetékeket. ez probléma lehet?
[-X Tipikus esete a gányolásnak, ne csodálkozz, hogy nincs töltés! ](*,)
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Azt az ellenállást én sem szedtem ki. Három évig használtam úgy a motort. Ha tartósan világítással menten néha elfogyott az áram az aksiból, de használható volt. Ősszel kiszedtem, azóta mind ha tovább bírná. Pontosabban azóta nem fogyott ki, de nem volt sok időm tesztelni.
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne, van egy Mz ts 250-es motorom, ami a következő jelenséget produkálja: feltöltött akkumlátorral pöccre indul, jár egy darabig, de aztán lemeríti az akksit és megáll, vagyis nincs töltése.
Lett bele véve új akkumlátor, elektromos feszültségszabályzó, teljesen új kábelköteg, töltés még mindig nincsen.
Olvastam, hogy valamilyen ellenállást ki kell kötni ha elektromos feszültségszabályzóra váltok, ezt én nem tettem meg, ez miért szükséges?
A feszültségszabályzó 61-es pontjára nincs kötve semmi, nemhiszem hogy ez a probléma, de nemtudom hogy oda mit kéne, valamint nem a fesz. szabályzó test pontjára kötöttem a vezetéket, hanem odaszorítottam a vázhoz a fesz szabályzó és a váz közé a vezetékeket. ez probléma lehet? Válaszokat előre is köszönöm!
ion94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.01.27. 09:48
MZ-d típusa: mz ts 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ion94 »

hello az érdekelne engem vogy mz ts 250/1 es motorom 6 v rendszerű és el e tudom indítani 12v akksival?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2825
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

allllli írta:Mi a különbség használat szempontjából a Brisk N..c és N..yc gyertyák között?
Az yc elvileg négyüteműekhez való a c pedig kétüteműhöz, de menettulajdonságokban van különbség?? Vagy valamilyen hátránya van az yc-nek, mivel at ETZ kétütemű?
Alapból csak arra gondolj, hogy mikor egy 4T motor 10000-et forog, akkor csak 5000 szikrát kell adjon percenként, míg egy 2T esetén a szikraszám azonos a fordulatszámmal. Hosszabb az idő a lehűlésre is, a kiégéshez is.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Mi a különbség használat szempontjából a Brisk N..c és N..yc gyertyák között?
Az yc elvileg négyüteműekhez való a c pedig kétüteműhöz, de menettulajdonságokban van különbség?? Vagy valamilyen hátránya van az yc-nek, mivel at ETZ kétütemű?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

gesszti írta:
allllli írta: De ha kisebbre veszem az elektróda távolságot, akkor azzal megoldom a melegindítási problémát?? Vagy semmi köze hozzá?
Nálam rossz gyertya is csinált ilyet. Pl. 260-as isolatorral jártam így legutóbb. Ment vele, de melegen piszok nehezen akart indulni. Próbáld ki egy 8-as ngk-val.
Próbáltam már champion, isolator, és két féle Brisk gyertyával N15c és N17yc, sajnos nemhiszem h gyertya hiba.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

allllli írta: De ha kisebbre veszem az elektróda távolságot, akkor azzal megoldom a melegindítási problémát?? Vagy semmi köze hozzá?
Nálam rossz gyertya is csinált ilyet. Pl. 260-as isolatorral jártam így legutóbb. Ment vele, de melegen piszok nehezen akart indulni. Próbáld ki egy 8-as ngk-val.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:... ha kisebbre veszem az elektróda távolságot, akkor azzal megoldom a melegindítási problémát?? ...
Nem valószínű, szerintem nem gyújtás hibából nem indul melegen hanem karburálási probléma miatt. Pl. hiányzik a porlasztó és a henger közti hőszigetelés, minek következtében a meleg henger néhány prc alapp elpárologtatja az úszóházból a benzint (egy részét) és a meleg motornem indul mert nem kap elég naftát.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Gyula-bá írta:
allllli írta:.... a gyertyahézagot a 0.6-ról kisebbre/nagyobbra állítom?
Mi lesz ha kisebb és mi lesz ha nagyobb a hézag?
Ha kisebbre veszed azzal csökken a gyújtási energia (a motor működéséhez még elég lesz(het)) ha nagyobbra állítod a gy. energia ugyan növekszik de a trafó életét teszed kockára (megnő a szikraköz átütéséhez szükséges szekunder feszültség).

De ha kisebbre veszem az elektróda távolságot, akkor azzal megoldom a melegindítási problémát?? Vagy semmi köze hozzá?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:.... a gyertyahézagot a 0.6-ról kisebbre/nagyobbra állítom?
Mi lesz ha kisebb és mi lesz ha nagyobb a hézag?
Ha kisebbre veszed azzal csökken a gyújtási energia (a motor működéséhez még elég lesz(het)) ha nagyobbra állítod a gy. energia ugyan növekszik de a trafó életét teszed kockára (megnő a szikraköz átütéséhez szükséges szekunder feszültség).
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Helló!

Még mindig nem indul melegen a motorom (nem áll le, csak ha én leállítom akk nem indul).
Érek vele valamit, ha a gyertyahézagot a 0.6-ról kisebbre/nagyobbra állítom?
Mi lesz ha kisebb és mi lesz ha nagyobb a hézag?
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

zsakfos írta:
daranyi68 írta:Fullra lemerült aksival is be tudom tolni!Igaz,nagyon kell tolni!
Akkor lehet hogy a tiedet nem is lehet akku nélkül betolni,csak te addig tolod lemerült akksival mig a dinamó fel nem tölti az akksit. :D :smt064
Lehet.De nekem generátorom van és 2000 fordulatot kell elérnem tolva!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

zsakfos írta:
daranyi68 írta:Fullra lemerült aksival is be tudom tolni!Igaz,nagyon kell tolni!
Akkor lehet hogy a tiedet nem is lehet akku nélkül betolni,csak te addig tolod lemerült akksival mig a dinamó fel nem tölti az akksit. :D :smt064

vagy még haza nem érsz :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

daranyi68 írta:Fullra lemerült aksival is be tudom tolni!Igaz,nagyon kell tolni!
Akkor lehet hogy a tiedet nem is lehet akku nélkül betolni,csak te addig tolod lemerült akksival mig a dinamó fel nem tölti az akksit. :D :smt064
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég