Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

intelatom írta:Sziasztok!

A problémám a következő lenne:

Vettem egy 250ccms Mz ts motort, teljes elektronikát kicseréltem benne, jeladós gyújtást, és az összes alkatrészt aminek a gyújtáshoz köze van, szikra és töltés van.
Eggyik este beindítottam a motort, mentem vele rendesen gyorsult nem volt vele semmi baj.
Másnap reggel szintén beindult aztán megállt, azóta nem lehet indítani.
Szikra van, ma raktam bele egy vadi új karburátort, de ugyanúgy nem indul be.
Benzint megkapja, benzincsap kitisztítva, a gyújtást már 3x is beállítottam illetve ellenőriztem.
A sokadik rugásra puffan eggyet de nem indul.
Több gyertyával is próbáltam már, úszószint rendben, 130-as fúvóka van benne, ma kipróbáltam, hogy a hengerbe benzint öntök akkor beindul de rövid idő után meg is áll.
Mi lehet a probléma?
Észrevettem, hogy a szívócsonk az a fém ami a karbitól a hengerhez megy el van repedve elég hosszan, de annyira nem vészes vagy lehet hogy mégis ez lenne a baj?
Kompresszió van, meg előző nap gyorsult ment rendesen, eggyik napról a másikra csak nem megy tönkre a henger, vagy lehet hogy nem tud vákumot csinálni és furatni kellene?
Már nagyon elegem van az egészből több mint 200ezret költöttem rá mégsem jó, a segítséget előre is köszönöm!
Csak a motorhoz nem nyúltam, minden más új benne.
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Sziasztok!

A problémám a következő lenne:

Vettem egy 250ccms Mz ts motort, teljes elektronikát kicseréltem benne, jeladós gyújtást, és az összes alkatrészt aminek a gyújtáshoz köze van, szikra és töltés van.
Eggyik este beindítottam a motort, mentem vele rendesen gyorsult nem volt vele semmi baj.
Másnap reggel szintén beindult aztán megállt, azóta nem lehet indítani.
Szikra van, ma raktam bele egy vadi új karburátort, de ugyanúgy nem indul be.
Benzint megkapja, benzincsap kitisztítva, a gyújtást már 3x is beállítottam illetve ellenőriztem.
A sokadik rugásra puffan eggyet de nem indul.
Több gyertyával is próbáltam már, úszószint rendben, 130-as fúvóka van benne, ma kipróbáltam, hogy a hengerbe benzint öntök akkor beindul de rövid idő után meg is áll.
Mi lehet a probléma?
Észrevettem, hogy a szívócsonk az a fém ami a karbitól a hengerhez megy el van repedve elég hosszan, de annyira nem vészes vagy lehet hogy mégis ez lenne a baj?
Kompresszió van, meg előző nap gyorsult ment rendesen, eggyik napról a másikra csak nem megy tönkre a henger, vagy lehet hogy nem tud vákumot csinálni és furatni kellene?
Már nagyon elegem van az egészből több mint 200ezret költöttem rá mégsem jó, a segítséget előre is köszönöm!
zek99
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.09.01. 21:23
MZ-d típusa: Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zek99 »

Meg oldódott a probléma csak annyi volt a baj ,hogy nem volt rajta a lészűrő gumi cső és ezért nem indult el .
zek99
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.09.01. 21:23
MZ-d típusa: Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zek99 »

Veszy2107 írta:
zek99 írta:Üdv. lenne egy olyan problémám ,hogy nehezen indul a gép nagyon sokszor kell rugdalni nincs egyáltalán alapjárat , és mintha nem lenne néha gyújtás mert akkora kihagyások vannak ha ütközésig behúzom a gázkart akkor lehet vele elindulni a karbi tiszta ,töltés van megszakító jó ; Az egyik ismerősöm azt mondta hogy biztos hogy valahol farsot szív és ezért indúl nehezen én viszont vagy a kondenzátorra vagy a gyújtó trafóra tippelek ,hogy rossz. A motor : Mz Ts 125 új dugattyú új szimeringek. nagyon meg köszönném a hasznos tanácsokat. :)
A falslevegőt le tudod ellenőrizni, ha féktisztítóval elkezded fújkálni ott, ahol lehetséges fals szívás.... karbi környéke stb... ha falsot szív akkor a féktisztító hatására felmegy a fordulat....
Üdv. Ezt ki is próbálom köszönöm szépen a jó tanácsot! :)
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

zek99 írta:Üdv. lenne egy olyan problémám ,hogy nehezen indul a gép nagyon sokszor kell rugdalni nincs egyáltalán alapjárat , és mintha nem lenne néha gyújtás mert akkora kihagyások vannak ha ütközésig behúzom a gázkart akkor lehet vele elindulni a karbi tiszta ,töltés van megszakító jó ; Az egyik ismerősöm azt mondta hogy biztos hogy valahol farsot szív és ezért indúl nehezen én viszont vagy a kondenzátorra vagy a gyújtó trafóra tippelek ,hogy rossz. A motor : Mz Ts 125 új dugattyú új szimeringek. nagyon meg köszönném a hasznos tanácsokat. :)
A falslevegőt le tudod ellenőrizni, ha féktisztítóval elkezded fújkálni ott, ahol lehetséges fals szívás.... karbi környéke stb... ha falsot szív akkor a féktisztító hatására felmegy a fordulat....
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
zek99
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.09.01. 21:23
MZ-d típusa: Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zek99 »

Üdv. lenne egy olyan problémám ,hogy nehezen indul a gép nagyon sokszor kell rugdalni nincs egyáltalán alapjárat , és mintha nem lenne néha gyújtás mert akkora kihagyások vannak ha ütközésig behúzom a gázkart akkor lehet vele elindulni a karbi tiszta ,töltés van megszakító jó ; Az egyik ismerősöm azt mondta hogy biztos hogy valahol farsot szív és ezért indúl nehezen én viszont vagy a kondenzátorra vagy a gyújtó trafóra tippelek ,hogy rossz. A motor : Mz Ts 125 új dugattyú új szimeringek. nagyon meg köszönném a hasznos tanácsokat. :)
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mgabor »

KILL3R etz írta:
mgabor írta:Hello mindenki!
A napokba felfigyeltem valami zakatolo hangra a hengerböl, olyan mintha disel lenne,de csak alapjáraton.van valami ötlete valakinek, hogy mi lehet az? Nem tapasztaltam semmi változast a teljesítményen. Minél lejeb veszem az alapjáratot annál hangosabb.
Kuplung behúzására elmúlik?
Nem múlik el.Olyan mintha valamit ütne a dugó.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

mgabor írta:Hello mindenki!
A napokba felfigyeltem valami zakatolo hangra a hengerböl, olyan mintha disel lenne,de csak alapjáraton.van valami ötlete valakinek, hogy mi lehet az? Nem tapasztaltam semmi változast a teljesítményen. Minél lejeb veszem az alapjáratot annál hangosabb.
Kuplung behúzására elmúlik?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

pempelli írta:Hévégén ezt dobtam össze ebédig:)
Kép
Ezt meg tegnap

Kép
Az a rakéta megadja a "zamatát" :DDD
TS powa!
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

z25z írta:a 300-as nem a 250-bol van?
Létezik külön 300-as henger, ahol a henger 76.1 furatú.
Más a cikkszáma is:
cylinder (c/w piston), complete (EM 251) 29 42 025
cylinder (c/w piston), complete (EM 301) 29 42 308
cylinder cover, complete (EM 251) 29 42 007
cylinder cover, complete (EM 301) 29 42 302
TS powa!
Kép
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mgabor »

Hello mindenki!
A napokba felfigyeltem valami zakatolo hangra a hengerböl, olyan mintha disel lenne,de csak alapjáraton.van valami ötlete valakinek, hogy mi lehet az? Nem tapasztaltam semmi változast a teljesítményen. Minél lejeb veszem az alapjáratot annál hangosabb.
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Csodálatosak! :D =D> :smt023
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hévégén ezt dobtam össze ebédig:)
Kép
Ezt meg tegnap

Kép
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

a 300-as nem a 250-bol van?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Honnan tudod hogy 125-ös? Kiköböltétek?
Lehet valaki már átalakította 150-esre. :wink:

Hogy van holdjátéka? Kering a blokk körül? :twisted:
Amúgy ha kézzel érezhetően kottyan, akkor ott már gond van a csapággyal/fészekkel. Ha erre gondoltál... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

kiccsavo81 írta:Gyári 250-es ETZ hengert mekkora átmérőre lehet megfúrni maximálisan,ami még biztonságos?
http://www.support.mz-b.info/mz/angebot ... kolben.htm
71.00 mm.
Utána már csak a 300-as henger van.
TS powa!
Kép
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

stifler írta:Üdv mindenkinek.
lehetséges az, hogy a henger 150mm-es a henger fej meg csak 125-ös??
Úgy volt rajt a blokkon, és ezt most nem értem.
És a fötengelynek lehet e hold játéka oldalra?? Mert az is k*a lötyög rajt.
Lehet. Ha nem detonál, nem probléma, én is jártam ilyennel.
Lehet. De ez már probléma.... :-(
stifler
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.01.21. 13:43
MZ-d típusa: mz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: stifler »

Üdv mindenkinek.
lehetséges az, hogy a henger 150mm-es a henger fej meg csak 125-ös??
Úgy volt rajt a blokkon, és ezt most nem értem.
És a fötengelynek lehet e hold játéka oldalra?? Mert az is k*a lötyög rajt.
kiccsavo81
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2009.08.09. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kazincbarcika

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiccsavo81 »

Gyári 250-es ETZ hengert mekkora átmérőre lehet megfúrni maximálisan,ami még biztonságos?
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Ok, köszönöm! Már megijedtem, hogy hiányzik az ék!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

bébé írta:Sziasztok!

A megszakító bütykön, ill. a forgórész belső peremén is van ékpálya. Kérdésem az lenne, hogy a bütyök ékkel van rögzítve elfordulás ellen,vagy az csak amolyan pozicíónáló, hogy hogyan kell a állnia?

Köszönöm
bébé
pozicíónáló, hogy hogyan kell a állnia,magába a fémbe van sajtolva kis fülecske.
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

A megszakító bütykön, ill. a forgórész belső peremén is van ékpálya. Kérdésem az lenne, hogy a bütyök ékkel van rögzítve elfordulás ellen,vagy az csak amolyan pozicíónáló, hogy hogyan kell a állnia?

Köszönöm
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

köszönöm! ha esetleg hiányozna a golyó akkor lenne vmi más tünete? ill a golyó 5v 4.5mm-es lehet? üdv!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

rrobert27 írta:üdv. említette vki pár hozzásólással régebben az üres pozícionáló golyót. nekem a blokknál elég lazán áll a kar üresben. mindig visszaáll a helyére de mintha alig fogná vmi. létezik h nincs bent a golyó v a rugó? esetleg ha szereznem kell az átmérőjét lehet tudni? üdv.
Ha csak úgy lötyögősen laza, akkor lehet hogy neked is laza a szerkezetben az illesztés (én is ezért cseréltem a tengelyt, lötyög a végén a lemez) Ha érzed hogy mozgatja a dolgokat, csak túl könnyen megy akkor lehet a rugó gyengült el. Ha jól emlékszem 5 mm a kölső mérete. Megmérem neked. 14mm hosszú, max 5.5mm vastag fér be.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

üdv. említette vki pár hozzásólással régebben az üres pozícionáló golyót. nekem a blokknál elég lazán áll a kar üresben. mindig visszaáll a helyére de mintha alig fogná vmi. létezik h nincs bent a golyó v a rugó? esetleg ha szereznem kell az átmérőjét lehet tudni? üdv.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

allllli írta:És miért lehet az h a váltókar nem mindig megy vissza alapállásba, mintha nem húzná vissza a rugó. Ollórugó ezért a felelős vagy sima? És a cseréhez szét kell húzni a blokkot? (ETZ 150)
Szerintem inkább az oldaldekniben lévő O-gyűrű fogja meg...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

MrDok írta:Ami kimaradt a blokkomból az idén:

Kép
Ezekhez tartozik még egy garnitúra lamella és a kuplungagy. Eredetileg ezért is szedtem szét, kezdett csúszni a kuplung.

azért tettél valamit a helyükre? mert némelyik elég hasznos ha hosszabb útra mész. #-o
Mit sütsz? tepsis szimeringet csap ágyon? :-"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

És miért lehet az h a váltókar nem mindig megy vissza alapállásba, mintha nem húzná vissza a rugó. Ollórugó ezért a felelős vagy sima? És a cseréhez szét kell húzni a blokkot? (ETZ 150)
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

allllli írta:Mi lehet az oka annak, hogy álló helyzetben nem tudom üresbe kivenni? Vagy 1-es vagy 2-esbe ugrik. A kuplung nem fog, kiemel rendesen. Viszont a kuplung tengelyem el van hajolva picit mert imbolyogva jár (nem tudom mitől lehet ilyen és nem a kosár ferde hanem a tengely) és emiatt valamelyest mégis csak összeérlek a lamellák, mert üresben lassan forog a kerék. De csak nagyon minimálisan érhetnek össze az imbolygás miatt, mert egyesbe rakva kicsit sem fog, tehát nem esik a fordulatszám, nem fullad és nem is akar elindulni.
Nekem 80w-90-es olajjal csinálta ezt 10-40-el tökéletes
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Mi lehet az oka annak, hogy álló helyzetben nem tudom üresbe kivenni? Vagy 1-es vagy 2-esbe ugrik. A kuplung nem fog, kiemel rendesen. Viszont a kuplung tengelyem el van hajolva picit mert imbolyogva jár (nem tudom mitől lehet ilyen és nem a kosár ferde hanem a tengely) és emiatt valamelyest mégis csak összeérlek a lamellák, mert üresben lassan forog a kerék. De csak nagyon minimálisan érhetnek össze az imbolygás miatt, mert egyesbe rakva kicsit sem fog, tehát nem esik a fordulatszám, nem fullad és nem is akar elindulni.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Ami kimaradt a blokkomból az idén:

Kép
Ezekhez tartozik még egy garnitúra lamella és a kuplungagy. Eredetileg ezért is szedtem szét, kezdett csúszni a kuplung.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

djtoma írta:Fel lett újítva az egész blokkom szét lett szedve és most összeraktuk.De valamiért sebességbe van és nem tudjuk kivenni belőle a kuplung nem old és a sebességet se tudjuk váltani rajta se le se fel.Jobb oldalt a 2 deknit levettük(látszódik a fogaskerék)és ott van egy állító csavar ami bemegy a közép blokkba a fogaskerekekhez és azon próbáltunk állítani csavarni befele.Ha meg nagyon kicsavarjuk akkor meg beleér a hajtásláncba.Tolni lehet nehezen tehát nem olyan mintha teljesen sebbeségbe lenne de mégis.Nem tudom mi van vele.

Valami ötlet?Valaki szedett már szét blokkot és összerakva ezt tapasztalta??
Hát ezt bizony szedheted szét újra. Valamit rosszul raktál össze. Nagyon.
Keress itt a fórumon, van valahol egy kis etz szerelési videó, azt nézegesd mielőtt nekiállsz!
Megtaláltam: http://www.youtube.com/watch?v=gk4xiRYBtAE
Ezt kövesd!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: djtoma »

Fel lett újítva az egész blokkom szét lett szedve és most összeraktuk.De valamiért sebességbe van és nem tudjuk kivenni belőle a kuplung nem old és a sebességet se tudjuk váltani rajta se le se fel.Jobb oldalt a 2 deknit levettük(látszódik a fogaskerék)és ott van egy állító csavar ami bemegy a közép blokkba a fogaskerekekhez és azon próbáltunk állítani csavarni befele.Ha meg nagyon kicsavarjuk akkor meg beleér a hajtásláncba.Tolni lehet nehezen tehát nem olyan mintha teljesen sebbeségbe lenne de mégis.Nem tudom mi van vele.

Valami ötlet?Valaki szedett már szét blokkot és összerakva ezt tapasztalta??
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

allllli írta:Az mitől van h valakinek nem reszket a fordulatszámmérője, simán elfordul és kész és valakinek (pl nekem) ugrál a mutató???
nekem ezt a problémát sikerült úgy megoldanom, hogy a spirált megolajoztam kicsit, vagy kicseréltem újra
MZ ETZ 251e '89
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

allllli írta:mi van kikopva?
A kihajtás
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

mi van kikopva?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

allllli írta:Az mitől van h valakinek nem reszket a fordulatszámmérője, simán elfordul és kész és valakinek (pl nekem) ugrál a mutató???
Lehet hogy ki van kopva?!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Az mitől van h valakinek nem reszket a fordulatszámmérője, simán elfordul és kész és valakinek (pl nekem) ugrál a mutató???
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

az olajleeresztő csavart tekertem ki,azért azt tudom :),mágneses a vége,azért az egyértelmű!
sima agip 80w90 olajat öntöttem bele.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

pempelli írta:Srácok a DID az milyen márka dugóra van ráírva.
Japán, nem? D.I.D. láncról már hallottam :-k
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Melyik csavart tekerted ki az olajcseréhez? Ugye nem az üres állás fixáló csavarját? (benne rugó és egy golyó) . Össze lehet kutyulni a két csavart, főleg ha már régen nem cseréltél olajat. 8)
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Mi volt benne?
Mit tettetek bele most?
Milyen motor?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Olajcsere az most történt éppen délután,és az a furcsa az egészben h eddig nem volt vele problémám,és most áltó helyében olajcsere után,nem veszi az egyest.A kuplungra ráférne egy komplett lamella csere,mert nem vészesen de el vannak kopva. Arra gondoltam én is h holnap állítok a kuplungon majd,ha nem javul a helyzet akkor,meg majd kérek még esetleg tanácsokat,h mit kezdjek vele :)
köszi a választ!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Valószínű nem emel ki a kuplungod eléggé. Próbálj meg állítani rajta, de azért maradjon kb 3mm holtjáték a karnál. Ha nem lesz jobb, akkor olajcsere, ha ezután sem, akkor kuplung felújítás. :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Üdv!
Olyan problémán lenne az Etz 250-es motorommal,h álló helyzetben nem veszi az egyes sebességet. A kettest veszi és csak utána lehet vissza tenni egyesbe nagy nehezen.
Mi lehet neki a problémája? Nem tudom esetleg fórum témában írja ezzel kapcsolatosan?
köszi a választ!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok a DID az milyen márka dugóra van ráírva.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Enyémen se látszot semmi probléma és mégis eldobos volt.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

ion94 írta:kösz a választ
de nem szimering bal oldali nem lehet mert nem olajos a gyertya
a jobb oldalinak meg semmi baja
miból gondolod hogy semmi baja?
ion94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.01.27. 09:48
MZ-d típusa: mz ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ion94 »

kösz a választ
de nem szimering bal oldali nem lehet mert nem olajos a gyertya
a jobb oldalinak meg semmi baja
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

ion94 írta:Helló
Segítsèget szertnék kérni !
Olyan problémám van hogy mz ts 250/1 már van vagy 3éve hogy nem lett beindítva és most be szeretném indítani de nem
benzin van szikra van kompresszió van
ötletem sincs miért nem indul
légyszives segítsetek
előre is köszi
Ha régóta nem volt beindítva , akkor félő, hogy a főtengely szimeringek elöregedtek, de ettől még be kellene indulnia. Egy karbipucolás után , jól feltöltött akkuval, tolásra be kell induljon.
Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég