Huh ilyet ne kérdezzetek tőlem mert ennyire nem bonyolodok bele a dolgokba

Igen. saját órájával. de le lett mérve kocsival úgyhogy tényleg annyi[/quote]beleferi írta:Saját órája szerint 105?
mert az csalhat keményen,nekem is 105 mutatott valóságban GPS-el bemérve 125-volt:)
gesszti írta:Két faluval arrébb... Hétvégén gyere át a géppel (ha nem lesz hav) aztán berepüljük a karbit. (Bókaháza)beleferi írta:Hali Érdeklődni szeretnék hogy zala megye körzetében ki van olyan aki keni vágja a karbi állitást?
Amúgy mi a bajod a karbival?
Hát azért a 100 fok az szerintem valószínűtlen, de valóban euro 4, euro 5 dízel motorok gázolaj előmelegítéssel érnek el kedvezőbb fogyasztást, és emisszió csökkenést, de a Mercedes 1322-es már az euro 2-es nál előmelegíti.csoka írta:Az üzemanyag hőtágulása elég nagy.A honvédségnél súlyra számolják az üzemanyagokat.A MAN teherautógyár 10-15% fogyasztás csökkenést ért el azzal,hogy a tartályban 100-egynéhány fokra melegítik a gázolajat,így a térfogata állandó télen-nyáron és a lehető legnagyobb.
Persze ekkora liter eltérések csak csalással lehetségesek a kutakon.Sajnos benzinnél már tapasztaltam én is.
gesszti írta:200+e km-t tettem bele az autómba eddig. A max. amit tudtam bele tankolni 57 liter környéke. (60 literes a tank) Hogy-hogynem, rávitt a lélek, hogy egyszer nem a megszokott kúton tankoltam, hanem a Zalaegerszegi Balatoni úton levő (tecsó felőli) mol kúton 63 liter ment bele. Se előtte, és azóta se tudtam ennyit beletankolni. Ötlet?daranyi68 írta:Nem viszek,de arra a kútra sem megyek többet tankolni!Azért az csak feltűnő hogy a többi kúthoz képest itt 1 literrel több fér a kannámba!És itt most nem a fél-1 deciken lovagolok!Viszont literenként 1 decire rúg a "csalás" akkor az egy tetemes mennyiség/nap!Te lehet az 5l-en észre sem veszed!
200+e km-t tettem bele az autómba eddig. A max. amit tudtam bele tankolni 57 liter környéke. (60 literes a tank) Hogy-hogynem, rávitt a lélek, hogy egyszer nem a megszokott kúton tankoltam, hanem a Zalaegerszegi Balatoni úton levő (tecsó felőli) mol kúton 63 liter ment bele. Se előtte, és azóta se tudtam ennyit beletankolni. Ötlet?daranyi68 írta:Nem viszek,de arra a kútra sem megyek többet tankolni!Azért az csak feltűnő hogy a többi kúthoz képest itt 1 literrel több fér a kannámba!És itt most nem a fél-1 deciken lovagolok!Viszont literenként 1 decire rúg a "csalás" akkor az egy tetemes mennyiség/nap!Te lehet az 5l-en észre sem veszed!
Két faluval arrébb... Hétvégén gyere át a géppel (ha nem lesz hav) aztán berepüljük a karbit. (Bókaháza)beleferi írta:Hali Érdeklődni szeretnék hogy zala megye körzetében ki van olyan aki keni vágja a karbi állitást?
Vigyél hitelesített kannát, és abba tankolj pontosan annyit, ahol a jelölés 10 litert mutat. Kizárt dolog, hogy literek tűnjenek el - gondolom, a töltőállomás kútja is hitelesített, hiszen másképp' nem is működhetne legálisan. Nagyon kis mennyiségekről beszélünk csak, képzeljük el ugyanezt egy 60 literes üzemanyagtanknál!daranyi68 írta:Nálunk a közelben nyílt egy ujj kút ahol szerintem csalnak a literekkel!Na már most!Adott egy műanyag kannám ami annyira merev falú hogy az én 100 kilómmal is rá birok állni az oldalára úgy hogy nem horpad be!A városban több kút is van és pici eltérések vannak de az még belefér!Átlag 11,5l körül tudok rakni bele!De ennél az ujj kútnál 12,7l sikerült bele rakni!Azért ez elég szembetűnő különbség!
Nálunk a közelben nyílt egy ujj kút ahol szerintem csalnak a literekkel!Na már most!Adott egy műanyag kannám ami annyira merev falú hogy az én 100 kilómmal is rá birok állni az oldalára úgy hogy nem horpad be!A városban több kút is van és pici eltérések vannak de az még belefér!Átlag 11,5l körül tudok rakni bele!De ennél az ujj kútnál 12,7l sikerült bele rakni!Azért ez elég szembetűnő különbség!bambi írta:Nálunk van itt egy MOL kút kimentem tankolni egy 10L kannával,teli raktam csurig 13,8 liter ment bele.Rendben hogy nem kell tele tenni de kérdeztem a kutast hogy férhet majdnem 4 liter még plusz bele azt válaszolta,hogy ennyit NYÚLIk a kannám.Ugyan ott beáltam a 40 literes térfogatú tartályos autómmal abba 46 litert sikerült beletenni
Nekem is ugyan ez volt, 1-2 nap után alig folyt a csapon át valami kis benzin (4.ben állandóan lefulladozott amit elősször nem tudtam mitől van hisz azt hittem benzint kap elegetsunbim írta: Bedagad a gumi, lezárhat az átmeneti lyuk.
Értem köszi, akkor lehet én is azt fogom csinálni ha úgy bedagadsunbim írta:Bedagad a gumi, lezárhat az átmeneti lyuk.Andrá$ írta:Sziasztok,
Mivel az én benzincsapomba (gyári) ami benne van az a 4 lyukú gumi szétment ezért vettem egy utángyártotatt,valakinek van ezzel tapasztalata? meddig bírja? hamar szétmállik vagy mennyire benzinálló? mert azért nem akarok úgy járni hogy vhol útközbe morzsolódik szét vagy valami ilyesmi
Én kitartó voltam és csakazért sem dobtam el a fenébe. Bőrlyukasztóval megnagyobbítottam a lyukakat. Működik kb két éve.
Legjobb megoldás, ha nem vagyunk lusták, szerzünk megbízható anyagot, és mi magunk legyártjuk!
Bedagad a gumi, lezárhat az átmeneti lyuk.Andrá$ írta:Sziasztok,
Mivel az én benzincsapomba (gyári) ami benne van az a 4 lyukú gumi szétment ezért vettem egy utángyártotatt,valakinek van ezzel tapasztalata? meddig bírja? hamar szétmállik vagy mennyire benzinálló? mert azért nem akarok úgy járni hogy vhol útközbe morzsolódik szét vagy valami ilyesmi
Vannak a 20literes "sztendert" gázolaj lopó kanna amin van gyárilag egy vonás 20 liternél.Na az igazán jól nyűlik, a sofőrnek ráfizetés a dolog, az bepuffad 25 literig:) beceneve: pufikanna.bambi írta:Nálunk van itt egy MOL kút kimentem tankolni egy 10L kannával,teli raktam csurig 13,8 liter ment bele.Rendben hogy nem kell tele tenni de kérdeztem a kutast hogy férhet majdnem 4 liter még plusz bele azt válaszolta,hogy ennyit NYÚLIk a kannám.Ugyan ott beáltam a 40 literes térfogatú tartályos autómmal abba 46 litert sikerült beletenni
Jajj, én kérek elnézést! Úgy értelmeztem, hogy 14 liter ment a kannába, amikor 10 liter volt a számlálón. Csodálkoztam is, hogy ezzel mi a baj?!zsakfos írta:Ezt számold át mégegyszer.![]()
![]()
Miért is járunk jobban ha a 10 liuteres edényembe a kút állása szerint 14 liter van és azt fizettetik ki velem?
Holott tudjuk hogy az csak 10 liter valójában.
Akkor járnánk jól ha a 10 literes edénybe 6 liter árát fizetnénk.
Ezt számold át mégegyszer.csabyka88 írta:Emberek, ezek hitelesített kutak. Persze, ez nem azt jelenti, hogy milliliter pontosan annyit ad, mint amennyit fizetsz, de azét 10 liternél 4 literes difi az már majdnem a fele! Főleg, hogy pluszban van, szóval mi járnánk jobban...
Elméletileg van a kannáknál "ráhagyás" a benzingőz miatt is. Én annó '91-ben tankoltam a ladámba 40l benzint pedig elméletileg csak 36? literes. És ez németországban közvetlen az osztrák határ után Passau mellett autópálya melletti benzinkuton történt.bambi írta:Nálunk van itt egy MOL kút kimentem tankolni egy 10L kannával,teli raktam csurig 13,8 liter ment bele.Rendben hogy nem kell tele tenni de kérdeztem a kutast hogy férhet majdnem 4 liter még plusz bele azt válaszolta,hogy ennyit NYÚLIk a kannám.Ugyan ott beáltam a 40 literes térfogatú tartályos autómmal abba 46 litert sikerült beletenni
A kis kutakon olyan zsurmó a legtöbb tulaj, hogy nem az alkalmazottnak kell kilopni a cuccot a benzinből, hanem megoldja a főnök.csabyka88 írta: Érdekes meglátás. Én bízok abban, hogy a Shell nem adnja a nevét ahhoz, hogy moslék benzint árul a vásárlóknak. Mégiscsak ott vannak a például Forma1-ben is, szóval nem nagyon szabad játszani a jó hírnévvel.
A kis kutakról annyit, hogy vannak azok a kutak, ahol mindig olcsóbb a benzin x forinttal, mint máshol. Mennek is oda tankolni, de aztán sokan panaszkodnak is, hogy nem jár szépen a motor, illetve többet eszik, mint amikor minőségi benzinnel tankolja.
Olcsó húsnak...
Lehet, hogy hülyeség, de már csak presztízsből is bemegyek inkább egy Shell kútra, mint egy noname állomásra.
Érdekes meglátás. Én bízok abban, hogy a Shell nem adnja a nevét ahhoz, hogy moslék benzint árul a vásárlóknak. Mégiscsak ott vannak a például Forma1-ben is, szóval nem nagyon szabad játszani a jó hírnévvel.Atilla írta:Szerintem ez fordítva van. A kis kútnak a MOL szállít, a kút nem kever bele semmi adalékot, csak eladja.
A kis kutas általában maga a tulaj, vagy ha nem, akkor nagyon szem előtt van az ember, mert 2-3 fő az egész cég.
A tulaj meg figyel nagyon, mert nagyon félti a renomét, ugyanis ebből él.
Nagy kutakon viszont a kútkezelőnek nem sok köze van ehhez.
A fizetés kevés, így ő lop/csal ahol tud.
Cserélődnek is a kutasok rendesen.
Tehát, ha jó benzin kell, akkor kis kútra kell menni.
Persze ez hit kérdése, van aki egy adott cégre esküszik.
A bőr teljesen benzinálló.sunbim írta:Srácok, a bőrszíjjból vágott tömítés (6-os csavarfej alá) mennyire lesz nekem benzin álló?
Mielőtt megkérdeznétek hol van olyan az MZ-n , ez az ,,alkatrész,,egy off motoron van.
Szerintem ez fordítva van. A kis kútnak a MOL szállít, a kút nem kever bele semmi adalékot, csak eladja.csabyka88 írta: Én autóba sem tankolok bizonytalan forrásból üzemanyagot. Shell, esetleg MOL, ami szóbajöhet!
ÖÖÖmolcsaba írta:Kill2r-é a pont! Magasabb oktánszámmal később detonál, hiszen magasabb a robanási határértéke. Bele lehet tenni bármibe, csak felesleges, kivéve ha akciós. Valóban az adalékolás miatt tisztábban ég. Az előírtnál alacsonyabb oktánszámot nem érdemes használni, mert ez ami hamarabb detonál.
Kicsit off:molcsaba írta:Kill2r-é a pont! Magasabb oktánszámmal később detonál, hiszen magasabb a robanási határértéke. Bele lehet tenni bármibe, csak felesleges, kivéve ha akciós. Valóban az adalékolás miatt tisztábban ég. Az előírtnál alacsonyabb oktánszámot nem érdemes használni, mert ez ami hamarabb detonál.
Mindenesetre rontani nem rontok vele, ha magasabb oktánszámút tankolok bele, igaz? Nyilván nem fogom mindig olyannal tankolni, de ha arra van akció, akkor kihasználom.sunbim írta:Mert a nagyobb oktánszámot csak nagyobb sűrítési viszonnyal lehet kihasználni! stb.
Mert a nagyobb oktánszámot csak nagyobb sűrítési viszonnyal lehet kihasználni! stb.csabyka88 írta:Olajon nem spórolok, Husqvarna adalékkal keverem a benzint (3500 forint / liter).
Egyszer volt valami akció a Shell-nél, le tudtam vásárolni a Smart pontjaimat, és úgy olcsóbb volt a V-Power Racing, mint a sima 95-ös. Vettem is 15 litert, el is használtam mindet a Simo-ba, de nem ugrott ki alólam.
Srácok nem kötekedni akarok sőt még vitatkozni sem de azért nem szabad túlzásokba esni:Ok német precizitás meg minden de azért ezek a szeretett motorok nem atomrakéták"és nem a mai nagy"nevű Japán vagy olasz csodagépek,itt azért lehetnek nagyobb tűrések és még kopott motorral vagy sokadik felújítás után is hozzák a tőlük elvárható formát működnek .A benzin régen se volt egységes sőt sokszor még gyengébb is bár ez az etanol mánia se semmi. Saját tapasztalatom szerint egy működő motor karbijával egy másik gépnek is viszonylag simán kell mennie Max alapjárat után állítást igényel.Sőt a fúrás mennyit is jelent ccm-be? Minimálisat egy túlméretnél ezért még nem kell a pl 22 karbit 24 re cserélni.Atilla írta:Ez csak álom. Valójában azóta más lett a benzin is, na meg tuti felfúrták a gépet, más a hengerfej, utánagyártott a kipufogó, stb., stb. ezért a gyújtás sem a gyári értéken áll már.dkari írta: Én is azt mondom ha van egy alap gyári értékre beállított nem rommá kopott, hajszálrepedéses (falsot tus szívni) karburátor akkor azzal használhatóan kellene üzemelnie.
Valójában manapság egy gyári beállítású karburátorral egyáltalán nem kell használhatóan üzemelnie.
Ez csak álom. Valójában azóta más lett a benzin is, na meg tuti felfúrták a gépet, más a hengerfej, utánagyártott a kipufogó, stb., stb. ezért a gyújtás sem a gyári értéken áll már.dkari írta: Én is azt mondom ha van egy alap gyári értékre beállított nem rommá kopott, hajszálrepedéses (falsot tus szívni) karburátor akkor azzal használhatóan kellene üzemelnie.
Tényleg nincs két egyforma" de én pl simsonokat javítok és van ilyen próba karburátorom amivel ha nem is 100% ba de hiba kiszűréséré működtethető a gép(akár motorozható is csak nincs finom hangolva). Szerintem érdemes kipróbálni egy másik tuti karibival is ha lehet.Atilla írta:Az nem sokat ér, nincs két egyforma motor.csoka írta:Szerintem,első próbának,kérj valakitől kölcsön,egy jó karburátort,működő motorról,és tedd a tiédre.Én kis ETZ-vel pont így jártam,minden full felújjítás,pörög össze-vissza,meg melegszik.Egy Dellorto karburátor megoldotta,de feleslegesen a blokkot is szereltem.
Az nem sokat ér, nincs két egyforma motor.csoka írta:Szerintem,első próbának,kérj valakitől kölcsön,egy jó karburátort,működő motorról,és tedd a tiédre.Én kis ETZ-vel pont így jártam,minden full felújjítás,pörög össze-vissza,meg melegszik.Egy Dellorto karburátor megoldotta,de feleslegesen a blokkot is szereltem.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég