Próbáld ki a 35/35W-os halogén izzót. Simán átmegy kpm-es műszakin is, viszont a fényereje messze jobb, mint a 25/25W-os sima izzónak. Nem halogénes foncsorom van, de ugye mivel a trabinál nagyobb teljesítményre van méretezve, a 35/35-ös halogén nem tud benne kárt tenni.kupi írta: Jó megoldás ez is én is alkalmaztam de már egy éve én 25/25W hagyományos simson égőt használok és érdekes de így erőseb a lámpám fénye és a töltés is elég ,a 60w dinamó azért elég gyengécske a gyári 45/40 hez.Műszakira meg vissza a gyári égő.
Elektronika topik - a pokol kapuja
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Jó megoldás ez is én is alkalmaztam de már egy éve én 25/25W hagyományos simson égőt használok és érdekes de így erőseb a lámpám fénye és a töltés is elég ,a 60w dinamó azért elég gyengécske a gyári 45/40 hez.Műszakira meg vissza a gyári égő.gesszti írta:A vadiúj, autósboltban sincs több, mint 3000-3500 Ft. Így igazán jó alternatíva. Az új üveg, és foncsor meg nagyon hálás tud lenni 6 V-os körökben. Akit zavar, hogy kicsit jobban kilóg a lámpakeretből, mint az eredeti lámpa, bejlagoljon alá.Andrá$ írta:Szívesen én bontóba vettem 1000Ft-ért foncsort, meg a Futár motorosboltba vettem 6V halogén égőt P45T foglalattal 35/35W-osat
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Már akkor leesik a feszültség, mikor álló motornál bekapcsolod a gyújtást, vagy csak amikor elindítod?Matyika írta:Sziasztok!
Lemértem az aksi 12,2v ad le, ha beindítom a motort, 7,2v - 7,3v között mozog, nagyobb fordulatnál se megy nagy fel, max 7,5ig.
Kb 2-3 napot bír így a motor.
Azért az elektronikus gyújtás javára legyen írva, hogy ilyen alacsony feszültséggel is működik. A hagyományos gyújtás bajos lenne már ilyenkor szerintem.
Nézz körbe a kábelek és csatlakozók körül, hogy valamelyik nem csinál-e zárlatot. Ha van kéznél diódasorod, és feszszabod, akkor lehet próbálkozni a cserével, de előtte minden lehetséges zárlatforrást zárj ki, nehogy a frissen beépített alkatrész is tönkremenjen.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
A vadiúj, autósboltban sincs több, mint 3000-3500 Ft. Így igazán jó alternatíva. Az új üveg, és foncsor meg nagyon hálás tud lenni 6 V-os körökben. Akit zavar, hogy kicsit jobban kilóg a lámpakeretből, mint az eredeti lámpa, bejlagoljon alá.Andrá$ írta:Szívesen én bontóba vettem 1000Ft-ért foncsort, meg a Futár motorosboltba vettem 6V halogén égőt P45T foglalattal 35/35W-osat
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
1. lépés: kábelsaruk átnézése, megmozgatása, a lazák szorítása, vagy cseréje MINDENHOL!.Matyika írta: Amikor megvettem a motort ez a gyújtás volt rajta, és azt mondták rendesen müködik, azzal nincs is gond, csak a töltése rossz.
Az átkábelezésröl pedig annyit hogy nem vagyok még annyira 1 géniusz hogy átkössek rajta bármit, a másik meg hogy van valamennyi, igaz hogy nagyon kevés ....
Szerintem megpróbálkozok 1 diódasor cserével, és egy feszültségszabályzóval, meg valahol van 1 uj trafóm ezeket rárakom és hátha...
de ha valaki tud még segíteni akkor megköszönöm.
2. lépés: visszaolvasás a fórumban hogy hogyan teszteld a generátor alkatrészeit, multiméterrel ki lehet mérni mindent
3. lépés: gyári biztosítéktábla kimérése multiméterrel, vagy próbalámpával a biztik mozgatása közben. (csodák márpedig vannak)
Ha ezek megvannak akkor kezdj cserélgetni bármit! A trafó nem fog neked 0/alacsony töltést okozni........ ne bántsd.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Amikor megvettem a motort ez a gyújtás volt rajta, és azt mondták rendesen müködik, azzal nincs is gond, csak a töltése rossz.
Az átkábelezésröl pedig annyit hogy nem vagyok még annyira 1 géniusz hogy átkössek rajta bármit, a másik meg hogy van valamennyi, igaz hogy nagyon kevés ....
Szerintem megpróbálkozok 1 diódasor cserével, és egy feszültségszabályzóval, meg valahol van 1 uj trafóm ezeket rárakom és hátha...
de ha valaki tud még segíteni akkor megköszönöm.[/quote]
Szerintem először a feszabályzó környékén molyolj,tudtommal diódasornak nem sok köze van hozzá,kontaktokat nézd át,blokkban is.
Az átkábelezésröl pedig annyit hogy nem vagyok még annyira 1 géniusz hogy átkössek rajta bármit, a másik meg hogy van valamennyi, igaz hogy nagyon kevés ....
Szerintem megpróbálkozok 1 diódasor cserével, és egy feszültségszabályzóval, meg valahol van 1 uj trafóm ezeket rárakom és hátha...
de ha valaki tud még segíteni akkor megköszönöm.[/quote]
Szerintem először a feszabályzó környékén molyolj,tudtommal diódasornak nem sok köze van hozzá,kontaktokat nézd át,blokkban is.
Re: Elektronika
Amikor megvettem a motort ez a gyújtás volt rajta, és azt mondták rendesen müködik, azzal nincs is gond, csak a töltése rossz.atesz155 írta:Szia, milyen fajta gyújtásod van? Mielőtt lecseréltétek a gyújtást elektromosra, azelőtt jó volt a töltés? Ha igen, akkor lehet a gyújtás környékén kéne szétnézni, ha viszont előtte sem volt valami jó, akkor erősen ajánlanék egy újrakábelezést. Ezt én is megtettem, azelőtt mindenféle érdekes jelenségeket produkált a motor, miután kicseréltem a kábeleket, minden tökéletesen működött.Matyika írta:Sziasztok!
Van nekem egy Mz etz 125, elektronikus gyújtással.
A probléma az lenne hogy nincs(vagy kevés) töltése van.
Lemértem az aksi 12,2v ad le, ha beindítom a motort, 7,2v - 7,3v között mozog, nagyobb fordulatnál se megy nagy fel, max 7,5ig.
Kb 2-3 napot bír így a motor.
A gyújtás elvileg az eredeti vezetékelés van, színek nagyából megegyeznek.
A gyújtáson belül amikor szétszedtük felcsiszoltuk a két részt, a forgó és mozgót is(elég koszos volt) összeraktuk ugyan úgy, a motor rugásra indul.
Az lenne a kérésem hogy mi lehet rossz benne, a bekötésel vagy a dióda sorral, vagy feszültségszabályzóval lehetne a baj?
Az átkábelezésröl pedig annyit hogy nem vagyok még annyira 1 géniusz hogy átkössek rajta bármit, a másik meg hogy van valamennyi, igaz hogy nagyon kevés ....
Szerintem megpróbálkozok 1 diódasor cserével, és egy feszültségszabályzóval, meg valahol van 1 uj trafóm ezeket rárakom és hátha...
de ha valaki tud még segíteni akkor megköszönöm.
Re: Elektronika
Minden kedves ügyfelemnek és fórum társamnak
Kellemes karácsonyt kívánok.
Gyula-bá
Kellemes karácsonyt kívánok.
Gyula-bá
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Szia, milyen fajta gyújtásod van? Mielőtt lecseréltétek a gyújtást elektromosra, azelőtt jó volt a töltés? Ha igen, akkor lehet a gyújtás környékén kéne szétnézni, ha viszont előtte sem volt valami jó, akkor erősen ajánlanék egy újrakábelezést. Ezt én is megtettem, azelőtt mindenféle érdekes jelenségeket produkált a motor, miután kicseréltem a kábeleket, minden tökéletesen működött.Matyika írta:Sziasztok!
Van nekem egy Mz etz 125, elektronikus gyújtással.
A probléma az lenne hogy nincs(vagy kevés) töltése van.
Lemértem az aksi 12,2v ad le, ha beindítom a motort, 7,2v - 7,3v között mozog, nagyobb fordulatnál se megy nagy fel, max 7,5ig.
Kb 2-3 napot bír így a motor.
A gyújtás elvileg az eredeti vezetékelés van, színek nagyából megegyeznek.
A gyújtáson belül amikor szétszedtük felcsiszoltuk a két részt, a forgó és mozgót is(elég koszos volt) összeraktuk ugyan úgy, a motor rugásra indul.
Az lenne a kérésem hogy mi lehet rossz benne, a bekötésel vagy a dióda sorral, vagy feszültségszabályzóval lehetne a baj?
Re: Elektronika
Sziasztok!
Van nekem egy Mz etz 125, elektronikus gyújtással.
A probléma az lenne hogy nincs(vagy kevés) töltése van.
Lemértem az aksi 12,2v ad le, ha beindítom a motort, 7,2v - 7,3v között mozog, nagyobb fordulatnál se megy nagy fel, max 7,5ig.
Kb 2-3 napot bír így a motor.
A gyújtás elvileg az eredeti vezetékelés van, színek nagyából megegyeznek.
A gyújtáson belül amikor szétszedtük felcsiszoltuk a két részt, a forgó és mozgót is(elég koszos volt) összeraktuk ugyan úgy, a motor rugásra indul.
Az lenne a kérésem hogy mi lehet rossz benne, a bekötésel vagy a dióda sorral, vagy feszültségszabályzóval lehetne a baj?
Van nekem egy Mz etz 125, elektronikus gyújtással.
A probléma az lenne hogy nincs(vagy kevés) töltése van.
Lemértem az aksi 12,2v ad le, ha beindítom a motort, 7,2v - 7,3v között mozog, nagyobb fordulatnál se megy nagy fel, max 7,5ig.
Kb 2-3 napot bír így a motor.
A gyújtás elvileg az eredeti vezetékelés van, színek nagyából megegyeznek.
A gyújtáson belül amikor szétszedtük felcsiszoltuk a két részt, a forgó és mozgót is(elég koszos volt) összeraktuk ugyan úgy, a motor rugásra indul.
Az lenne a kérésem hogy mi lehet rossz benne, a bekötésel vagy a dióda sorral, vagy feszültségszabályzóval lehetne a baj?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Szívesen én bontóba vettem 1000Ft-ért foncsort, meg a Futár motorosboltba vettem 6V halogén égőt P45T foglalattal 35/35W-osatszketo írta:Köszike a jó tippet én is kipróbálom??!!
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika
Köszike a jó tippet én is kipróbálom??!!Andrá$ írta:Tegyél bele Trabant H4-es foncsort+6V-os halogén égőt nálam beváltdkari írta:Sziasztok!
Tudja valaki hogy az etz lámpafoncsort be lehet e rakni a ts lámpatökbe?
Köszi!
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- bobika68
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
- MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ez teljesen igaz, hogy nyitáskor adja le a szikrát, azt kihagytam, hogy (pillanatra érinteni), tehát valójában mikor levesszük a testet! Ebben az esetben nincs kondenzátor ami rezgőkört alkot, a kondenzátornak is szerepe van, de igazából a trafó tárolja az energiát. Végül is működő dolog, és egy akku elégséges. De ebből még nem derül ki mennyi a menetzárlatunk az adott tekercsben. Egyszerűségről volt szó.. arra megfelelő azt hiszem.
A hozzászólást 7 alkalommal szerkesztették, utoljára bobika68 2012.12.20. 16:43-kor.
- bobika68
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
- MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
[quote="sunbim"]A trafó háza az én tudásom szerint test független.
Teljesen igaz, "földfüggetlen" ezt tudja mindenki, de testre van rakva a trafó háza.. Hol olvasod azt hogy testfüggő? A szikra ott is létre fog jönni, Test nélkül is..
Teljesen igaz, "földfüggetlen" ezt tudja mindenki, de testre van rakva a trafó háza.. Hol olvasod azt hogy testfüggő? A szikra ott is létre fog jönni, Test nélkül is..
A hozzászólást 5 alkalommal szerkesztették, utoljára bobika68 2012.12.20. 16:43-kor.
Re: Elektronika
Sziasztok ugye,hogy nem olyan egyszerű a kis áramkörhöz kell a kondenzátor is, és a megszakítás pillanatában a trafó tekercsén önindukciós feszültség keletkezik ami 200v is lehet és ennek hatására keletkezik a szikra a másik tekercsben,sunbim írta:A trafó háza az én tudásom szerint test független.
A trafó 1.es test kötés megszakításakor keletkezik a szikra, nem hozzáérintésekor.
gondolom Subee bővebben ki tudná fejteni egy jó cikket is lehetne róla írni.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
A trafó háza az én tudásom szerint test független.
A trafó 1.es test kötés megszakításakor keletkezik a szikra, nem hozzáérintésekor.
A trafó 1.es test kötés megszakításakor keletkezik a szikra, nem hozzáérintésekor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
A pipába a gyertyát így kezd.. rakd a trafó házra a gyertyát, ahol (szikrázni szokott) 15-re +12V a (táp) testet pedig hozzáérinted az 1-es pontra, láss csodát szikra van a gyertya végén, abban a pillanatban mikor testet adsz .. ha nincs, akkor nem jó valami [/quote]bobika68 írta:Egy kicsit megkeveredtem 15-ös pontra 12+,gyertya vékony menetes részét a a trafó külső házára ,másik menetes részét testre?1-re hozzáérinted a testet?
Így már értem
- bobika68
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
- MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Egy kicsit megkeveredtem 15-ös pontra 12+,gyertya vékony menetes részét a a trafó külső házára ,másik menetes részét testre?1-re hozzáérinted a testet?[/quote]
A pipába a gyertyát így kezd.. rakd a trafó házra a gyertyát, ahol (szikrázni szokott) 15-re +12V a (táp) testet pedig hozzáérinted az 1-es pontra, láss csodát szikra van a gyertya végén, abban a pillanatban mikor testet adsz .. ha nincs, akkor nem jó valami
A pipába a gyertyát így kezd.. rakd a trafó házra a gyertyát, ahol (szikrázni szokott) 15-re +12V a (táp) testet pedig hozzáérinted az 1-es pontra, láss csodát szikra van a gyertya végén, abban a pillanatban mikor testet adsz .. ha nincs, akkor nem jó valami
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
bobika68 írta:pempelli írta:Egy gyújtó trafót hogy lehet megvizsgálni hogy jó-e vagy rossz?
15-ös pontra 12V.. gyertyát a trafó házra, 1-re hozzáérinted a testet, ha van szikra valószínű jó.. 1-15 között 5-6ohm 1-gyertyakábel között 9,5kohm 15-gykábel szintén ennyi mérhető. 12V-ról 2,5A áramot vesz fel egy jó trafó, ha ennél magasabb, akkor zárlatos valószínű. Ez a legegyszerűbb próba.
Csalóka lehet egy trafó a csavarok alatt beoxidálódhat a kivezető. Valamint a gyertya kábel kivezetésénél is oxidáció rozsda lehet. Ezeket le kell ellenőrizni..
Egy kicsit megkeveredtem 15-ös pontra 12+,gyertya vékony menetes részét a a trafó külső házára ,másik menetes részét testre?1-re hozzáérinted a testet?
- bobika68
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
- MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
pempelli írta:Egy gyújtó trafót hogy lehet megvizsgálni hogy jó-e vagy rossz?
15-ös pontra 12V.. gyertyát a trafó házra, 1-re hozzáérinted a testet, ha van szikra valószínű jó.. 1-15 között 5-6ohm 1-gyertyakábel között 9,5kohm 15-gykábel szintén ennyi mérhető. 12V-ról 2,5A áramot vesz fel egy jó trafó, ha ennél magasabb, akkor zárlatos valószínű. Ez a legegyszerűbb próba.
Csalóka lehet egy trafó a csavarok alatt beoxidálódhat a kivezető. Valamint a gyertya kábel kivezetésénél is oxidáció rozsda lehet. Ezeket le kell ellenőrizni..
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Egy gyújtó trafót hogy lehet megvizsgálni hogy jó-e vagy rossz?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Elektronikus, vagy hagyományos feszszabályzód van? Ha hagyományos, akkor ellenőrizd, hogy nincsennek-e beégve az érintkezők. Ha esetleg van közeledben olyan etz, amin működik a töltés, és kölcsön tudod kérni róla a feszszabot, akkor próbáld ki azzal a te motorodat.janosf írta:SZiasztok. nekem is volna egy problemam az etz 250 esemel ,a toltes jelzo ego nem kapcsol ki es ez miat mire eszre vetem mar le merult az aksim ujra toltotem indul de mikor nem hasznalom le kel vegyem az aksirol a szalat maskep megint le merul az aku , mi lehet a baj ?mert ez edig meg egyszer sem tortent meg. Ha valaki tudna adni egy jo otletet nagyon halas lenek. Udv minden tagot
Janos.
Re: Elektronika
SZiasztok. nekem is volna egy problemam az etz 250 esemel ,a toltes jelzo ego nem kapcsol ki es ez miat mire eszre vetem mar le merult az aksim ujra toltotem indul de mikor nem hasznalom le kel vegyem az aksirol a szalat maskep megint le merul az aku , mi lehet a baj ?mert ez edig meg egyszer sem tortent meg. Ha valaki tudna adni egy jo otletet nagyon halas lenek. Udv minden tagot
Janos.
Janos.
- moderator
- a cenzúra ura
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
- Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!
Re: Elektronika
Semmi kivetnivaló nincsen a kérdéses hozzászólásban. Ne kelljen már ezzel az "üggyel" többet foglalkozni.
Nem töröltem, mert a közösségnek címezte a hozzászólást és a moderálási elvekkel nem ütközik a tartalma.
Modi
Nem töröltem, mert a közösségnek címezte a hozzászólást és a moderálási elvekkel nem ütközik a tartalma.
Modi
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Motorom > > >
Re: Elektronika
Teljes mértékben igaza van.moderator írta:A fórum a közösséget érintő témáké.
Egy kérdésem azért volna, a vitát kiváltó
h.sz.-t miért nem törölte (hagyta meg reklámnak)?bobika68 írta:Sziasztok! Terveztem egy alacsony költségvetésű gyújtást "all in" minden egyben névvel. ...
Várom a válaszát. Gyula-bá
- moderator
- a cenzúra ura
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
- Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!
Re: Elektronika
Gyula-bá és bobika68 a nem megfelelő hangnem miatt figyelmeztetést kapott.
Ha lehet, a továbbiakban kerüljétek a szitkozódást, veszekedést, kötekedést, egymás megfélemlítését.
A nézeteltéréseket privát üzenetben, vagy személyesen rendezzétek egymással.
A fórum a közösséget érintő témáké.
A következő ilyennél mindketten eltiltást kaptok.
Üdv:
Modi
Ha lehet, a továbbiakban kerüljétek a szitkozódást, veszekedést, kötekedést, egymás megfélemlítését.
A nézeteltéréseket privát üzenetben, vagy személyesen rendezzétek egymással.
A fórum a közösséget érintő témáké.
A következő ilyennél mindketten eltiltást kaptok.
Üdv:
Modi
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Motorom > > >
- bobika68
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
- MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bobika68 2012.12.21. 04:13-kor.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Vedd ki a gyertyát, egy csavarhúzóval nyúlj be a helyén. Forgasd a főtengelyt addig, míg meg nem találod a dugó legfelső állását. Jelöld meg a csavarhúzón ezt a helyet. Majd tegyél egy jelet a csavarhúzóra kb. 2,5 mm-el feljebb is. Forgasd hátrafelé a főtengelyt addig, míg a második jel nem lesz ott, ahova az elsőt jelölted. Itt kéne szikrázni a gyertyának. Megszakítós gyújtásod van? Ha igen, akkor pucold le az érintekzőket, és állítsd be 0,4-0,5 mm-re a legnagyobb hézagot. Ellenőrizd, hogy mikor szikrázik. Ha nem a második jelnél, akkor addig tologasd a megszakító alaplapját, hogy a második jelnél legyen a szikra. Szoríts meg minden csavart, és próba.Feci írta:Na akkor ha ez a megfelelő topic akkor leírom az egészet.
Egy 87-es évjáratú 125-ös ETZ-ről lenne szó. Működött rendesen, aztán egyszer csak nem akart indulni. szikrát ad folyamatosan, de amikor rugom csak néhány rugásonként hallok egy olyat mintha a kipufogóból lőne ki, nem is tudom hogy mondjam.
A gyújtás pillanatát hogy tudom ellenőrízni? Van valamilyen jel gyárilag?
Esetleg eltömődött kipufogó okozhat ilyet?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Első körben cserélj gyertyát ,az is csinál ilyet,Feci írta:Na akkor ha ez a megfelelő topic akkor leírom az egészet.
Egy 87-es évjáratú 125-ös ETZ-ről lenne szó. Működött rendesen, aztán egyszer csak nem akart indulni. szikrát ad folyamatosan, de amikor rugom csak néhány rugásonként hallok egy olyat mintha a kipufogóból lőne ki, nem is tudom hogy mondjam.
A gyújtás pillanatát hogy tudom ellenőrízni? Van valamilyen jel gyárilag?
Esetleg eltömődött kipufogó okozhat ilyet?
Re: Elektronika
Na akkor ha ez a megfelelő topic akkor leírom az egészet.
Egy 87-es évjáratú 125-ös ETZ-ről lenne szó. Működött rendesen, aztán egyszer csak nem akart indulni. szikrát ad folyamatosan, de amikor rugom csak néhány rugásonként hallok egy olyat mintha a kipufogóból lőne ki, nem is tudom hogy mondjam.
A gyújtás pillanatát hogy tudom ellenőrízni? Van valamilyen jel gyárilag?
Esetleg eltömődött kipufogó okozhat ilyet?
Egy 87-es évjáratú 125-ös ETZ-ről lenne szó. Működött rendesen, aztán egyszer csak nem akart indulni. szikrát ad folyamatosan, de amikor rugom csak néhány rugásonként hallok egy olyat mintha a kipufogóból lőne ki, nem is tudom hogy mondjam.
A gyújtás pillanatát hogy tudom ellenőrízni? Van valamilyen jel gyárilag?
Esetleg eltömődött kipufogó okozhat ilyet?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Lehet rossz gyertya is.Feci írta:Sziasztok!
Gyújtás problémával írhatok ide?
(Amikor rugom pöffen a kipufogó vége, szerintem gyujtás)
Előre is köszönöm.
Re: Elektronika
- félre téve az iróniát, vizsgáld meg a gyújtási pontot, majdnem biztos, hogy valahol a FHP-tól távol fogod találni.Feci írta:Amikor rugom pöffen a kipufogó
Re: Elektronika
Értem...azt jól teszi, másképp nem megy a motor.
Re: Elektronika
- azt jól teszi, másképp nem megy a motor.Feci írta:Amikor rugom pöffen a kipufogó vége
Re: Elektronika
Sziasztok!
Gyújtás problémával írhatok ide?
(Amikor rugom pöffen a kipufogó vége, szerintem gyujtás)
Előre is köszönöm.
Gyújtás problémával írhatok ide?
(Amikor rugom pöffen a kipufogó vége, szerintem gyujtás)
Előre is köszönöm.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Tegyél bele Trabant H4-es foncsort+6V-os halogén égőt nálam beváltdkari írta:Sziasztok!
Tudja valaki hogy az etz lámpafoncsort be lehet e rakni a ts lámpatökbe?
Köszi!
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
Köszi! Mondjuk abban nem bizok hogy szociban nem volt sok méret legalább is a cseh meg a német motorok között van pont a lámpafoncsornál.pempelli írta:Szerintem igen.Szociban nem volt sok méret.dkari írta:Sziasztok!
Tudja valaki hogy az etz lámpafoncsort be lehet e rakni a ts lámpatökbe?
Köszi!
Azt nem tudnád megmondani hogy a 250-es tz hátsó kapaszkodójának a csöve milyen átmérőjű és hogy a két cső között ahol a vázhoz csatlakozik mekkora a távolság?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Szerintem igen.Szociban nem volt sok méret.dkari írta:Sziasztok!
Tudja valaki hogy az etz lámpafoncsort be lehet e rakni a ts lámpatökbe?
Köszi!
Re: Elektronika
Sziasztok!
Tudja valaki hogy az etz lámpafoncsort be lehet e rakni a ts lámpatökbe?
Köszi!
Tudja valaki hogy az etz lámpafoncsort be lehet e rakni a ts lámpatökbe?
Köszi!
Re: Elektronika
Igen, kiindulási alapnak nem rossz.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A múltkor itt írtam, hogy az a fekete dobozos elektronikus töltés szabályzó milyen gagyi...
Most a kezembe került egy gyári JAWA töltés szabályzó.
Hát mit mondjak, ez sem a mai modern technikát idézi
Most a kezembe került egy gyári JAWA töltés szabályzó.
Hát mit mondjak, ez sem a mai modern technikát idézi
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
A fiókok már csak ilyenek, mindig az nincs bennük ami éppen kellene.telectronic írta:Ne becsüld alá a fiókomat
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ne becsüld alá a fiókomat , de 4528, bst és mje darlington meg 180V-os Z éppen nincs benne.Gyula-bá írta:-ha a fiókra hagyatkozol soha nem fog egy épkézláb gyújtás összejönni.
Valamint már áttértem arra, hogy nem veszünk semmit a boltban legalábbis ebben az országban, csak ami feltétlenül szükséges.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
-ha a fiókra hagyatkozol soha nem fog egy épkézláb gyújtás összejönni.telectronic írta:azért mert olyan alkatrészekből van felépítve ami nincs itthon a fiókomban
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Köszönöm. Pont a Tied az egyik legjobb az összes közül.Gyula-bá írta:nagy tévedés nincs "nyitva" mert a megszakítóval, vagy tranzisztorral, párhuzamosan kötött (220 nF-os) kondenzátor a létrejövő, rádió frekvenciás tartományba eső, rezgések számára rövid zárként viselkedik.
Azért segítő szándék is jött, nem csak mekk mesterkedés... zárásszög vs. telítési idő
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Aha vágom. Az nem rossz eredmény egy 5 rugó környéki cuccról...
Akkor ez is kipipálva...
Akkor ez is kipipálva...
Re: Elektronika
A videóhoz csak annyit, hogy a szabad levegőn végzett "bemutató" köszönő viszonyban sincs a motorban, főként a kétüteműben, létrejövő viszonyokhoz.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Én kipróbáltam. Semmi haszna nem volt, és 2 nap alatt megdöglött...hell írta:Annó nem mertem megvenni az BR8HIX-t nehogy megsértődjön a gépezet (+baráti ár)...
De mostanában nézegettem nem egy videót róla és elég határozott volt a szikra(sokkal határozottabb mint a hagyományosé). Lehetséges dolog ez vagy csak szemfényvesztés?
Példának:
http://www.youtube.com/watch?v=84mgHMX3WdA
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég