Ha jó a töltése akkor nagy baj nem lehet,tuti ez a helyzet a gumi árnyékolás halála. Nekem is pilácsol"már vagy 10 éve de egy közel 30 éves motornál előfordulhat a gumi alkatrészek elöregedése.KILL3R etz írta:Az órában nem csúszott le az a kis gumi a visszajelző foglalatáról? Akkor szokott ilyen lenni, mert az óra háttérvilágítását látod...
Elektronika topik - a pokol kapuja
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Az órában nem csúszott le az a kis gumi a visszajelző foglalatáról? Akkor szokott ilyen lenni, mert az óra háttérvilágítását látod...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Sziasztok,Az mitől lehet hogy járó motornál főleg világításánál elég jól parázslik a töltés visszajelző lámpa
amúgy világítással jól megy nem áll meg meg semmi ma rámértem töltésre és sima gyújtásnál már néha 8V-nál járt most állítottam rajta most is 7V fölött van de nem 8, és ez az érdekes hogy mérem az akksit és 7V fölött a töltés és a töltéslámpa nem alszik ki teljesen
megcsiszoltam biztosítékokat megnéztek a rá menő vezetékeket összenyomtam nem lötyögnek, a feszabályzónál se.Igazából annyira nem aggaszt hiszen az akksit tölti de hát azért mégse ez a normális 



"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Köszi szépen, igen, teljesen új minden kábel. Szerintem nagyon-nagyon jó áron vettem a kábelkorbácsot összehasonlítva azokkal, amiket találtam a neten, ill. akiktől érdeklődtem, olyat is láttam, hogy 23 ezerért árulják.nova001155 írta:atesz155 írta:Lassan összeáll a vas, az egész újrakábelezés kész, érdekes látni, hogy végre minden visszajelző rendesen működik
/quote]
Szép a gép teljesen új kábelkorbács?
Én is gondolkoztam egy full generálon a télen. Neked kb mennyibe fáj?
A komplett csomag ETZ 250-hez 11.900 Ft, ebben benne van egytől-egyig minden kábel, amire szükséged van, méretre vágva, saruzva, nagyon jól használható bekötési útmutatóval. (Nem az a színes neten terjengő mz bekötési rajz, meg nem is a gyári, ami a használati utasításban van.) Egyedül annyit csináltam rajtuk, hogy a sarukra tettem zsugorcsövet, nehogy valahol valami letesteljen, vagy összeérjen valamivel.
Már csak egy elektromos gyújtást akarok rá, hogy még megbízhatóbb legyen, de ez még nyitott téma, még nem tudom milyet válasszak, honnan vegyem meg.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
[quote="atesz155"]Lassan összeáll a vas, az egész újrakábelezés kész, érdekes látni, hogy végre minden visszajelző rendesen működik
/quote]
Szép a gép teljesen új kábelkorbács?
Én is gondolkoztam egy full generálon a télen
. Neked kb mennyibe fáj?
/quote]
Szép a gép teljesen új kábelkorbács?
Én is gondolkoztam egy full generálon a télen

Re: Elektronika
Nézd át a sarukat is, hogy szorosak-e. Nekem az egyik saru éppen, hogy csak egy kicsit mozgott, és mikor le akartam húzni, hogy kicsit összébb nyomjam, megégetett.atesz155 írta:Ramm írta:
A biztosítékok fixen vannak a helyükön, azokat sűrűn nézem.
Viszont a zárlat kivágná valamelyik biztosítékot, nem? Pedig azoknak igazán semmi bajuk. Mégcsak görbülni sem kezdtek.
Oxidált csatlakozók is tudnak ugyan olyan eredményt produkálni, mint amiket leírtál![/quote]
Rendben, átnézem akkor azokat is.
Köszönöm a tippet!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
[/quote]Ramm írta:
A biztosítékok fixen vannak a helyükön, azokat sűrűn nézem.
Viszont a zárlat kivágná valamelyik biztosítékot, nem? Pedig azoknak igazán semmi bajuk. Mégcsak görbülni sem kezdtek.
Nézd át a sarukat is, hogy szorosak-e. Nekem az egyik saru éppen, hogy csak egy kicsit mozgott, és mikor le akartam húzni, hogy kicsit összébb nyomjam, megégetett.
Oxidált csatlakozók is tudnak ugyan olyan eredményt produkálni, mint amiket leírtál!
Re: Elektronika
A biztosítékok fixen vannak a helyükön, azokat sűrűn nézem.allllli írta:Ramm írta:Sziasztok!
Azzal a problémával fordulok hozzátok segítségért, hogy az ETZm akksija nem bírja el a fényszórót. Vadonat új 5Ah akksival sem, és a régi 7Ah-ással sem. Hiába töltöm fel őket, egy óra motorozás után a világítás leszívja az egészet, és piros lámpánál leáll a motor.
Feszültségszabályzót ellenőriztük:
Pusztán a gyújtással megvan alapjárati 12V a töltőfeszültség, üzemi fordulaton 13-14-15,5V is akár. De amint ráadom a világítást az alapjárati töltés leesik 7-8V-ra, és üzemi fordulaton is csak 11-12V körül mozog.
Ráraktunk egy másik feszültségszabályzót (mindkettő a gyári/régi/mechanikus), de az értékek nem változtak semmit.
Mi okozhatja a problémát szerintetek?
Köszi, Ramm
Nekem majdnem ugyanez volt, alig volt töltés világítással, végül észrevettem, hogy szikrázik az egyik biztosíték a rázkódástól, tehát kontakt hibás volt, kijavítottam és lám töltés is jó, nem áll le világítással+index+féklámpa, hanem vígan pöfög tovább alapjáraton is. úgyh csatlakozom az előttem szólóhoz, hogy zárlat vagy érintkezési hiba lehet.
Viszont a zárlat kivágná valamelyik biztosítékot, nem? Pedig azoknak igazán semmi bajuk. Mégcsak görbülni sem kezdtek.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Látom ismét felkerült a téma. Hogy rá voltam kattanva annó egy ilyenre te jó ég. De az ára valahogy mindíg elrémisztett. Angyal szem drága mutatvány.
http://www.rs-shop.hu/OUTLET-STORE-50-8 ... Lampa.html
Használtba meg sehol sem találtam sajnos...

http://www.rs-shop.hu/OUTLET-STORE-50-8 ... Lampa.html
Használtba meg sehol sem találtam sajnos...
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Ramm írta:Sziasztok!
Azzal a problémával fordulok hozzátok segítségért, hogy az ETZm akksija nem bírja el a fényszórót. Vadonat új 5Ah akksival sem, és a régi 7Ah-ással sem. Hiába töltöm fel őket, egy óra motorozás után a világítás leszívja az egészet, és piros lámpánál leáll a motor.
Feszültségszabályzót ellenőriztük:
Pusztán a gyújtással megvan alapjárati 12V a töltőfeszültség, üzemi fordulaton 13-14-15,5V is akár. De amint ráadom a világítást az alapjárati töltés leesik 7-8V-ra, és üzemi fordulaton is csak 11-12V körül mozog.
Ráraktunk egy másik feszültségszabályzót (mindkettő a gyári/régi/mechanikus), de az értékek nem változtak semmit.
Mi okozhatja a problémát szerintetek?
Köszi, Ramm
Nekem majdnem ugyanez volt, alig volt töltés világítással, végül észrevettem, hogy szikrázik az egyik biztosíték a rázkódástól, tehát kontakt hibás volt, kijavítottam és lám töltés is jó, nem áll le világítással+index+féklámpa, hanem vígan pöfög tovább alapjáraton is. úgyh csatlakozom az előttem szólóhoz, hogy zárlat vagy érintkezési hiba lehet.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Re:
Ha új vásárlásra adod a fejed, és tetszene egy kicsivel szebb, akkor vehetnénk közösbe egy ilyet:kiccsavo81 írta:Az 56b csatlakozásra kösd át a sárga az 56a-ra meg a fehér vezetéket.A 31-re meg a testet.És akkor jónak kell lennie.atesz155 írta:Mosószeres kezelés alá vettem a foncsoromat, valamelyest segített, bár még mindig nem kielégítő a változás, szerintem egy új vásárlása lesz a megoldás.
A halványan világító lámpánál meg az az eset forog fenn, hogy a kapcsoló tompított állásában a H4-es izzó mindkét izzószála világít, de haloványan, azaz sorba vannak valahogy kötődve...
A kapcsoló refi állásában szép erősen világít a tompított izzószálam
http://www.rs-shop.hu/OUTLET-STORE-50-8 ... Lampa.html
http://www.rs-shop.hu/OUTLET-STORE-50-8 ... word=swv03
Csak párban lehet venni, de ugye nekem csak 1 kell...
Esetleg valaki más?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv!Ramm írta:Sziasztok!
Azzal a problémával fordulok hozzátok segítségért, hogy az ETZm akksija nem bírja el a fényszórót. Vadonat új 5Ah akksival sem, és a régi 7Ah-ással sem. Hiába töltöm fel őket, egy óra motorozás után a világítás leszívja az egészet, és piros lámpánál leáll a motor.
Feszültségszabályzót ellenőriztük:
Pusztán a gyújtással megvan alapjárati 12V a töltőfeszültség, üzemi fordulaton 13-14-15,5V is akár. De amint ráadom a világítást az alapjárati töltés leesik 7-8V-ra, és üzemi fordulaton is csak 11-12V körül mozog.
Ráraktunk egy másik feszültségszabályzót (mindkettő a gyári/régi/mechanikus), de az értékek nem változtak semmit.
Mi okozhatja a problémát szerintetek?
Köszi, Ramm
Zárlatvizsgálat a világítás vezetékezésében megvolt?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Sziasztok!
Azzal a problémával fordulok hozzátok segítségért, hogy az ETZm akksija nem bírja el a fényszórót. Vadonat új 5Ah akksival sem, és a régi 7Ah-ással sem. Hiába töltöm fel őket, egy óra motorozás után a világítás leszívja az egészet, és piros lámpánál leáll a motor.
Feszültségszabályzót ellenőriztük:
Pusztán a gyújtással megvan alapjárati 12V a töltőfeszültség, üzemi fordulaton 13-14-15,5V is akár. De amint ráadom a világítást az alapjárati töltés leesik 7-8V-ra, és üzemi fordulaton is csak 11-12V körül mozog.
Ráraktunk egy másik feszültségszabályzót (mindkettő a gyári/régi/mechanikus), de az értékek nem változtak semmit.
Mi okozhatja a problémát szerintetek?
Köszi, Ramm
Azzal a problémával fordulok hozzátok segítségért, hogy az ETZm akksija nem bírja el a fényszórót. Vadonat új 5Ah akksival sem, és a régi 7Ah-ással sem. Hiába töltöm fel őket, egy óra motorozás után a világítás leszívja az egészet, és piros lámpánál leáll a motor.
Feszültségszabályzót ellenőriztük:
Pusztán a gyújtással megvan alapjárati 12V a töltőfeszültség, üzemi fordulaton 13-14-15,5V is akár. De amint ráadom a világítást az alapjárati töltés leesik 7-8V-ra, és üzemi fordulaton is csak 11-12V körül mozog.
Ráraktunk egy másik feszültségszabályzót (mindkettő a gyári/régi/mechanikus), de az értékek nem változtak semmit.
Mi okozhatja a problémát szerintetek?
Köszi, Ramm
-
- biciklis
- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.08.09. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Re: Re:
Az 56b csatlakozásra kösd át a sárga az 56a-ra meg a fehér vezetéket.A 31-re meg a testet.És akkor jónak kell lennie.atesz155 írta:Mosószeres kezelés alá vettem a foncsoromat, valamelyest segített, bár még mindig nem kielégítő a változás, szerintem egy új vásárlása lesz a megoldás.
A halványan világító lámpánál meg az az eset forog fenn, hogy a kapcsoló tompított állásában a H4-es izzó mindkét izzószála világít, de haloványan, azaz sorba vannak valahogy kötődve...
A kapcsoló refi állásában szép erősen világít a tompított izzószálam
Re: Elektronika
[quote="zsakfos"][quote="telectronic"]Ennek a "mechanikus" vs. "elektronikus" vitának soha nem lesz vége.
Mondjuk miután megnéztem milyen annak a fekete dobozos "gyárinak" kinéző fesz. szabályzónak a belseje, hát én sem merném ajánlani.
A kivitele mintha egy kezdő középiskolás "hobbiból össze forrasztgatott volna néhány alkatrészt".
Sziasztok az ETZ250-esemet ilyen fekete dobozossal vettem töltött is 17 voltal, két 30 forintos tranzisztor volt benne hibás ki lett cserélve azóta jó a töltés igaz a mechanikus mindig nálam van a kalapácsos gyújtással együtt, az akkumulátorom is túlélte nyilván ami nem öli meg az megerősíti .
Mondjuk miután megnéztem milyen annak a fekete dobozos "gyárinak" kinéző fesz. szabályzónak a belseje, hát én sem merném ajánlani.
A kivitele mintha egy kezdő középiskolás "hobbiból össze forrasztgatott volna néhány alkatrészt".
Sziasztok az ETZ250-esemet ilyen fekete dobozossal vettem töltött is 17 voltal, két 30 forintos tranzisztor volt benne hibás ki lett cserélve azóta jó a töltés igaz a mechanikus mindig nálam van a kalapácsos gyújtással együtt, az akkumulátorom is túlélte nyilván ami nem öli meg az megerősíti .
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Azért nem éppen az a kisipari szar kellene hogy az elektronikus fesszabot képviselje a mechanikus kontra elektronikus fesszab versenybentelectronic írta:Ennek a "mechanikus" vs. "elektronikus" vitának soha nem lesz vége.
Mondjuk miután megnéztem milyen annak a fekete dobozos "gyárinak" kinéző fesz. szabályzónak a belseje, hát én sem merném ajánlani.
A kivitele mintha egy kezdő középiskolás "hobbiból össze forrasztgatott volna néhány alkatrészt".
Én elektronika párti vagyok, de ezt még én sem raktam fel a motoromra.

Viszont nyugodtan lehet belerakni wartburg,skoda vagy lada elektronikus fesszabot.
Örökösek mint a nyomorúság.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ennek a "mechanikus" vs. "elektronikus" vitának soha nem lesz vége.
Mondjuk miután megnéztem milyen annak a fekete dobozos "gyárinak" kinéző fesz. szabályzónak a belseje, hát én sem merném ajánlani.
A kivitele mintha egy kezdő középiskolás "hobbiból össze forrasztgatott volna néhány alkatrészt".
Én elektronika párti vagyok, de ezt még én sem raktam fel a motoromra.
Mondjuk miután megnéztem milyen annak a fekete dobozos "gyárinak" kinéző fesz. szabályzónak a belseje, hát én sem merném ajánlani.
A kivitele mintha egy kezdő középiskolás "hobbiból össze forrasztgatott volna néhány alkatrészt".
Én elektronika párti vagyok, de ezt még én sem raktam fel a motoromra.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
beci58 írta:allllli írta:Helló!
Szerintetek miért van az, hogy a 150 es ETZ-men ....
Szia hasonló történt ETZ251-es motorral is mechanikus fesszab el volt tekergetve világítás nélkül 2000 volt az alapjárat világítással meg néha le is állt kapott egy Wartburg elektronikus fesszabot és azóta be lehet állítani az alapjáratot és a töltés is jó, elektronikus fesszab. is tönkre mehet ha neked az van .
Nekem IFA mechanikus fesszab van benne mert az elektronikus kinyírta az akksimat, nyártól új akksi, töltés 14 V körüli úgyh elvileg minden jó, de mégse

Re: Elektronika
[quote="allllli"]Helló!
Szerintetek miért van az, hogy a 150 es ETZ-men ....
Szia hasonló történt ETZ251-es motorral is mechanikus fesszab el volt tekergetve világítás nélkül 2000 volt az alapjárat világítással meg néha le is állt kapott egy Wartburg elektronikus fesszabot és azóta be lehet állítani az alapjáratot és a töltés is jó, elektronikus fesszab. is tönkre mehet ha neked az van .
Szerintetek miért van az, hogy a 150 es ETZ-men ....
Szia hasonló történt ETZ251-es motorral is mechanikus fesszab el volt tekergetve világítás nélkül 2000 volt az alapjárat világítással meg néha le is állt kapott egy Wartburg elektronikus fesszabot és azóta be lehet állítani az alapjáratot és a töltés is jó, elektronikus fesszab. is tönkre mehet ha neked az van .
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 513
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Elektronika
Igen,aliiii lehet.Bár hogy megszalad 4 re ha leveszed az durva..akksid rendben van?
nekem full terheléssel(fék,rányjelző,refi)kb 1300..ha lekapcsolm kb 1500 re szald meg..teljesen töltött akksival..
nekem full terheléssel(fék,rányjelző,refi)kb 1300..ha lekapcsolm kb 1500 re szald meg..teljesen töltött akksival..
fores
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Helló!
Szerintetek miért van az, hogy a 150 es ETZ-men világítással az alapjárat 2000 körül van, világítást lekapcsolva pedig akár 4000-re is is felkúszik a mutató.
-Normális h a lámpák ennyire elveszik az energiát??
-2000 alatt pedig nem tudja megtartani az alapjáratot és leáll előbb utóbb, ez miért lehet?
Szerintetek miért van az, hogy a 150 es ETZ-men világítással az alapjárat 2000 körül van, világítást lekapcsolva pedig akár 4000-re is is felkúszik a mutató.
-Normális h a lámpák ennyire elveszik az energiát??
-2000 alatt pedig nem tudja megtartani az alapjáratot és leáll előbb utóbb, ez miért lehet?
- bobika68
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
- MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem kuka, a mágnest kell cserélni, kis méretű hangszórókról le lehet melegíteni, a tartó lemezt le kell cserélni, ha nem fér bele a mágnes, egy kis ügyesség és nem kell költeni ezreket.. a másik megoldás 6-8mm átmerőjű neodymium mágnes is jó, el kell találni a gyújtás szöget, ha unipoláris a hall vevő. Bipolárisnál 140fokra kell 2db 3mm-es mágnes hossz irányba beültetni, ha kell adok pontos rajzot. üdv..mgabor írta:Üdvözlök mindenkit!
Van egyed egy hall jeladóm amibe eltört a mágnes.Azt szeretném megkérdezni,hogy lehet-e vele kezdeni valamit,vagy kuka?
Válaszokat előre is köszönöm.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én már TV készülék belsejét is mostam ki vízzel (nagynyomású mosóval) mert tiszta por és cigi füst volt. Azóta tiszta szaga van.atesz155 írta:Sziasztok, az egyenirányítót szappanos vízben meg lehet takarítgatni, vagy van olyan része ami nem tolerálja a vizet? Illetve az AKA Elektrik gyújtótrafóról lehet tudni valamit?
Fotók a TV mosásról : http://telectronic.hu/osszeraktam/osszeraktam12
A fontos, hogy mielőbb szárítsd ki, tedd meleg helyre pl. fűtőtestre vagy 50-60 fokon gyorsan szárítsd meg hajszárítóval, hogy ne legyen benne sokáig a víz.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Kitaláltam egy elektronikus előgyújtásszabályzót, persz még csak elméletben. 
Gondolom az előgyújtás lineáris, vagyis a fordulatszám növekedésével egyenesen arányos lenne az alaplap elmozdulása vagy rosszul gondolom ?
Mondjuk max. fordulaton hány mm-el vagy mekkora szöggel kellene az alaplapot elmozdítani, hogy megfelelő legyen a gyújtás ?
Köszi

Gondolom az előgyújtás lineáris, vagyis a fordulatszám növekedésével egyenesen arányos lenne az alaplap elmozdulása vagy rosszul gondolom ?
Mondjuk max. fordulaton hány mm-el vagy mekkora szöggel kellene az alaplapot elmozdítani, hogy megfelelő legyen a gyújtás ?
Köszi
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
Gond nélkül moshatodatesz155 írta:Sziasztok, az egyenirányítót szappanos vízben meg lehet takarítgatni, vagy van olyan része ami nem tolerálja a vizet? Illetve az AKA Elektrik gyújtótrafóról lehet tudni valamit?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Sziasztok, az egyenirányítót szappanos vízben meg lehet takarítgatni, vagy van olyan része ami nem tolerálja a vizet? Illetve az AKA Elektrik gyújtótrafóról lehet tudni valamit?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Köszi, ez nekem is megfordult a fejemben, mikor megláttam a 2 oldalt szivaccsal rögzítve/fixálva. Úgyis át lesz ott minden rendezve. Amíg megjön a jogosítvány, azalatt a 3 hét alatt tüzetesen megismerem az EZT testi-lelki felépítésétbeci58 írta:atesz155 írta:'estét,
Lassan elkezdődik az újrakábelezés, kapcsolók cseréje, stb stb...
Az lenne a kérdésem, hogy a képen látható henger alakú valami mire szolgál?
Szia az egy zavarszűrő kondenzátor amire mechanikus fesszabályzó esetén van szükség tehát nálad nem kell.
Viszont az ETZ a fesszabályozó alul szívja a levegőt azt a részt sem ronggyal sem szivaccsal nem szabad letakarni.

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Az újabbak már a tank alól szívnak, 3-3 furaton keresztül. Ram-Air... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
[quote="atesz155"]'estét,
Lassan elkezdődik az újrakábelezés, kapcsolók cseréje, stb stb...
Az lenne a kérdésem, hogy a képen látható henger alakú valami mire szolgál?
Szia az egy zavarszűrő kondenzátor amire mechanikus fesszabályzó esetén van szükség tehát nálad nem kell.
Viszont az ETZ a fesszabályozó alul szívja a levegőt azt a részt sem ronggyal sem szivaccsal nem szabad letakarni.
Lassan elkezdődik az újrakábelezés, kapcsolók cseréje, stb stb...
Az lenne a kérdésem, hogy a képen látható henger alakú valami mire szolgál?
Szia az egy zavarszűrő kondenzátor amire mechanikus fesszabályzó esetén van szükség tehát nálad nem kell.
Viszont az ETZ a fesszabályozó alul szívja a levegőt azt a részt sem ronggyal sem szivaccsal nem szabad letakarni.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
jura györgy írta:meg írtad azt is hogy majdnem üzem meleg motor
Én kis ETZ-t mindig szívatóval indítom.... gyújtás nélkül szívató rá, 3-4 rúgás utána szívató vissza, gyújtás és 99%-ban elsőre indul! Persze nyáron forró hengernél 5 perc állás után nem szívatom, de most ebben a hidegben már igen.
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
meg írtad azt is hogy majdnem üzem meleg motor
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
siasztok persze , 10 perc alatt tud annyit hűlni hogy már kéri a szívatót , elmúltak már a nyári nagy melegek Hüvös időben hamar le tud hűlni üdv.juragy
Re: Elektronika
Sikerült rájönnöm h kell ilyenkor beindítani, szivatóval egyet rugok, majd szivató nélkül gyújtás ráad és berúgom és beindul. Többször is próbáltam. Sajnos azonban szerintem nem így kellene beindítani egy majdnem üzemmeleg motort...:S[/quote]
Szia valószínű elbírna több benzint az alapjárati keveréket kell dúsítani.
Szia valószínű elbírna több benzint az alapjárati keveréket kell dúsítani.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
allllli írta:Cat írta:Bocsi, hogy belenyau de
A benzincsapot elszoktad zárni amíg pihen a moci? arra 10 percre?
Nem lehet, hogy valahogyan eltűnik a benya a karbiból(kifolyik) azalatt a 10-15 perc alatt?
Vagy az uszó szabadon tud mozogni?
Nem lehet, hogy szorul? Amíg nyitva a benzincsap addig tudja pótolni a benyát, de zárt állásban kevés a benzinszint esetleg...
Hidegindításkor meg szívatod ugyis...
Hát sajna el szoktam zárni, folyni nem folyik el, az úszó meg a benzinszint is jó mert most pucoltam fúvattam ki és állítottam be mindent rajta, egyébként meg karbi tisztítás előtt is ezt művelte...:S
Sikerült rájönnöm h kell ilyenkor beindítani, szivatóval egyet rugok, majd szivató nélkül gyújtás ráad és berúgom és beindul. Többször is próbáltam. Sajnos azonban szerintem nem így kellene beindítani egy majdnem üzemmeleg motort...:S
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re:
Mosószeres kezelés alá vettem a foncsoromat, valamelyest segített, bár még mindig nem kielégítő a változás, szerintem egy új vásárlása lesz a megoldás.
A halványan világító lámpánál meg az az eset forog fenn, hogy a kapcsoló tompított állásában a H4-es izzó mindkét izzószála világít, de haloványan, azaz sorba vannak valahogy kötődve...
A kapcsoló refi állásában szép erősen világít a tompított izzószálam
A halványan világító lámpánál meg az az eset forog fenn, hogy a kapcsoló tompított állásában a H4-es izzó mindkét izzószála világít, de haloványan, azaz sorba vannak valahogy kötődve...
A kapcsoló refi állásában szép erősen világít a tompított izzószálam

- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Cat írta:Bocsi, hogy belenyau de
A benzincsapot elszoktad zárni amíg pihen a moci? arra 10 percre?
Nem lehet, hogy valahogyan eltűnik a benya a karbiból(kifolyik) azalatt a 10-15 perc alatt?
Vagy az uszó szabadon tud mozogni?
Nem lehet, hogy szorul? Amíg nyitva a benzincsap addig tudja pótolni a benyát, de zárt állásban kevés a benzinszint esetleg...
Hidegindításkor meg szívatod ugyis...
Hát sajna el szoktam zárni, folyni nem folyik el, az úszó meg a benzinszint is jó mert most pucoltam fúvattam ki és állítottam be mindent rajta, egyébként meg karbi tisztítás előtt is ezt művelte...:S
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Elektronika
Bocsi, hogy belenyau de
A benzincsapot elszoktad zárni amíg pihen a moci? arra 10 percre?
Nem lehet, hogy valahogyan eltűnik a benya a karbiból(kifolyik) azalatt a 10-15 perc alatt?
Vagy az uszó szabadon tud mozogni?
Nem lehet, hogy szorul? Amíg nyitva a benzincsap addig tudja pótolni a benyát, de zárt állásban kevés a benzinszint esetleg...
Hidegindításkor meg szívatod ugyis...
A benzincsapot elszoktad zárni amíg pihen a moci? arra 10 percre?
Nem lehet, hogy valahogyan eltűnik a benya a karbiból(kifolyik) azalatt a 10-15 perc alatt?
Vagy az uszó szabadon tud mozogni?
Nem lehet, hogy szorul? Amíg nyitva a benzincsap addig tudja pótolni a benyát, de zárt állásban kevés a benzinszint esetleg...
Hidegindításkor meg szívatod ugyis...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
telectronic írta:Nem tudom miért, de nekem egész végig az jött le, hogy akkor nem indul ha leállítod, majd újból be akarod indítani, nem az, hogy 10 perc várakozás után nem indul. Ebben az esetben kizárnám a gyújtást.allllli írta:Ha leállítom, újraindul egyből, de ha várok 10-15 percet nem indul!!
Na ez az amit én se értek, h ez miért van mert nem logikus egyáltalán. Ha leállítás után beindult akkor elvileg azután 10 perccel is be kéne röffenni, de sajna csak tolásra sikerül :S az meg nem állapot
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem tudom miért, de nekem egész végig az jött le, hogy akkor nem indul ha leállítod, majd újból be akarod indítani, nem az, hogy 10 perc várakozás után nem indul. Ebben az esetben kizárnám a gyújtást.allllli írta:Ha leállítom, újraindul egyből, de ha várok 10-15 percet nem indul!!
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
telectronic írta:Akkor egy kondi cserét még megérne a dolog.allllli írta: Ha kiveszem a gyertyát néha benzines néha nem, valószínű azért volt benzines mert rugdostam elég sokáig, de ha nem rugom be akkor nem. és mondom a Brisk 15 gyertya színe FEHÉR a 17-esé meg szép őzbarna :DxD és új gyertyák, nem repedt.
Na kicseréltem a kondenzátort, megpróbáltam kivenni a légszűrőt hátha kevés levegőt enged, de SEMMI nem változott. Ha leállítom, újraindul egyből, de ha várok 10-15 percet nem indul!!

Már nem maradt sok lehetőség, szimering, főtengely csapágyak kicsit lógnak kompresszió...
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika
Sziasztok!
Megy a motor lassan téli álomra, és nézegetem, hol lehet rajta pofozni. A dinamó forgórészen a kommutátor eléggé rondán néz ki, ezért melóba elvittem egy cseredarabot, gondoltam fölhúzatom a kommutátorát szép egyenletesre esztergán.
Meg is történt. A szénkefék már árkot martak bele, de a fő érdekesség nem ez volt, hanem egy helyen - miután végig lett húzatva jól látszott - olyan volt a kommutátor, mintha odab..tak volna neki.
Igazából nem tudom, hogy mi okozhatta a gödröt, de kb 0,4-0,5 mm lett leszedve az egészről, és így tűnt el. Kíváncsian várom, hogy egyáltalán jó-e ez a forgórész
Meghibásodni általában az állórész szokott, vagy a forgó?
Van tartalékban mindkettő, és mostanában valószínűleg lesz időm végigpróbálni, hogy melyikük működik
Megy a motor lassan téli álomra, és nézegetem, hol lehet rajta pofozni. A dinamó forgórészen a kommutátor eléggé rondán néz ki, ezért melóba elvittem egy cseredarabot, gondoltam fölhúzatom a kommutátorát szép egyenletesre esztergán.
Meg is történt. A szénkefék már árkot martak bele, de a fő érdekesség nem ez volt, hanem egy helyen - miután végig lett húzatva jól látszott - olyan volt a kommutátor, mintha odab..tak volna neki.

Igazából nem tudom, hogy mi okozhatta a gödröt, de kb 0,4-0,5 mm lett leszedve az egészről, és így tűnt el. Kíváncsian várom, hogy egyáltalán jó-e ez a forgórész

Meghibásodni általában az állórész szokott, vagy a forgó?
Van tartalékban mindkettő, és mostanában valószínűleg lesz időm végigpróbálni, hogy melyikük működik

- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Akkor egy kondi cserét még megérne a dolog.allllli írta: Ha kiveszem a gyertyát néha benzines néha nem, valószínű azért volt benzines mert rugdostam elég sokáig, de ha nem rugom be akkor nem. és mondom a Brisk 15 gyertya színe FEHÉR a 17-esé meg szép őzbarna :DxD és új gyertyák, nem repedt.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
telectronic írta:Én ezeket nézném: kondenzátor, esetleg gyertya, repedt a szigetelő az elektródánál, már jártam így gyertyával, hogy melegen a porcelánnál szikrázott át, hidegen jó volt.allllli írta:Sziasztok!
Miért nem indul kicsit melegen??
...
És szikra is mindig van mégis gyújtásra gyanakszom!
Esetleg túl sokat kap és mikor leállítod még jól megszívja magát.
Amikor nem indul és kiveszed a gyertyát, tiszta olajos-benzines ?
Ha kiveszem a gyertyát néha benzines néha nem, valószínű azért volt benzines mert rugdostam elég sokáig, de ha nem rugom be akkor nem. és mondom a Brisk 15 gyertya színe FEHÉR a 17-esé meg szép őzbarna :DxD és új gyertyák, nem repedt.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én ezeket nézném: kondenzátor, esetleg gyertya, repedt a szigetelő az elektródánál, már jártam így gyertyával, hogy melegen a porcelánnál szikrázott át, hidegen jó volt.allllli írta:Sziasztok!
Miért nem indul kicsit melegen??
...
És szikra is mindig van mégis gyújtásra gyanakszom!
Esetleg túl sokat kap és mikor leállítod még jól megszívja magát.
Amikor nem indul és kiveszed a gyertyát, tiszta olajos-benzines ?
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- mgabor
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
sub-ee írta:Kuka!mgabor írta:Üdvözlök mindenkit!
Van egy egy hall jeladóm amibe eltört a mágnes.Azt szeretném megkérdezni,hogy lehet-e vele kezdeni valamit,vagy kuka?
Válaszokat előre is köszönöm.
Van bele másik forgórészem.
Üdv.:Sub-ee
Hello
Köszi szépen a választ az a helyzet,hogy kaptam,doboz nincs hozzá, úgy,hogy szerzek egy másikat kompletten.
Üdv: mgabor
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Sziasztok!
Miért nem indul kicsit melegen??
Lenne egy problémám a most szeptemberben vásárolt ETZ 150-esemmel. 38000 km-el vettem elég szép állapotban.
Észrevettem nemrégiben, hogy félig meleg motornál, sehogy sem akar újraindulni, eddig nem is volt gond, mert mentem vele, leálltam és kész. Másnap vettem elő csak, mire már ugye lehűlt. Erős tolásra viszont indul(tehát 1000 körüli vagy nagyobb fordulaton)
Főtengely csapágy kicsit kottyan, kuplungtengely valószínű el van hajolva picit :S
Főtengely szimmeringek állítólag most nyáron lettek normálisan beletéve, mivel fordítva voltak addig benne. (de ugyanazok)
Olvasgattam mindenhol erről, beszéltem szerelő ismerősökkel, mindenki csak találgat.
Karbiban a szivató pogácsája cserélve lett, jó!
Champion gyertya volt benne, arra gyanakodtam.
Brisk n17c gyergya színe tökéletes (tehát őzbarna) keverékképzés jó!
Brisk n15c gyertya színe, ami ugye magasabb hőértékű, fehér :O ?????
Akksi jó, igaz szeptember óta töltöttem mostanába mert le volt merülve, de mivel a töltése 14,5 volt töltenie kéne.
Előgyújtás volt már: 3mm 0,4 mgszhézaggal, 2,5mm 0,3 mgszhézaggal és 3,5 mm 0,3 mgszhézaggal.
Mindegyikkel ugyanazt produkálja: Nem indul ha felmelegszik, vagy kicsit hűl kb. 10 percet.
Jaa trafó az jó mert kipróbáltam másikkal is és ugyanezek vannak!
És szikra is mindig van mégis gyújtásra gyanakszom!
Segítsetek!! Köszi!
Miért nem indul kicsit melegen??
Lenne egy problémám a most szeptemberben vásárolt ETZ 150-esemmel. 38000 km-el vettem elég szép állapotban.
Észrevettem nemrégiben, hogy félig meleg motornál, sehogy sem akar újraindulni, eddig nem is volt gond, mert mentem vele, leálltam és kész. Másnap vettem elő csak, mire már ugye lehűlt. Erős tolásra viszont indul(tehát 1000 körüli vagy nagyobb fordulaton)
Főtengely csapágy kicsit kottyan, kuplungtengely valószínű el van hajolva picit :S
Főtengely szimmeringek állítólag most nyáron lettek normálisan beletéve, mivel fordítva voltak addig benne. (de ugyanazok)
Olvasgattam mindenhol erről, beszéltem szerelő ismerősökkel, mindenki csak találgat.
Karbiban a szivató pogácsája cserélve lett, jó!
Champion gyertya volt benne, arra gyanakodtam.
Brisk n17c gyergya színe tökéletes (tehát őzbarna) keverékképzés jó!
Brisk n15c gyertya színe, ami ugye magasabb hőértékű, fehér :O ?????
Akksi jó, igaz szeptember óta töltöttem mostanába mert le volt merülve, de mivel a töltése 14,5 volt töltenie kéne.
Előgyújtás volt már: 3mm 0,4 mgszhézaggal, 2,5mm 0,3 mgszhézaggal és 3,5 mm 0,3 mgszhézaggal.
Mindegyikkel ugyanazt produkálja: Nem indul ha felmelegszik, vagy kicsit hűl kb. 10 percet.
Jaa trafó az jó mert kipróbáltam másikkal is és ugyanezek vannak!
És szikra is mindig van mégis gyújtásra gyanakszom!
Segítsetek!! Köszi!
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
sunbim írta:Szerezz be egy elektronikus index relét!! Valószínűleg neked hődrótos/bimetálos/gyári reléd van. Vagy ha már elektronikus akkor az rossz! Cseréld ki egy újra. És megjavítottad.
Hello!
Igen, és is úgy gondolom, hogy gyári az indexrelém.
Akkor utána nézek a tél alatt, aztán csere!
Köszi!

Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég