Blokk
Re: Blokk
Sziasztok!
250-es ETZ henger leszereléséhez le kell venni a tankot?
András
250-es ETZ henger leszereléséhez le kell venni a tankot?
András
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Legalább a hengert húzd le ,mindjárt okosabb leszel.gyűrűk lehet elmentek borért.Clau írta:Sziasztok!
Segítséget kérek, elakadtunk. Gyakorlatilag nincs kompresszióm (250-es ETZ).
Egyszer csak kb 70-es, egyenletes tempónál elkezdett úgy viselkedni a paripa mintha túl sok benyát kapna. Visszaváltottam, fel akartam pörgetni, köhögött tovább. Visszaváltottam. Úgy éreztem itt erőtlenül ugyan de eldöcögünk, azonban egy piros lámpa megfogott. Lefulladt, többet nem indult be. Berúgásra sem, lejtőn legurulásra sem.
Szikra van, benya van, benya folyik, berúgókart kézzel mozgatom. Gyertyát levéve minimális kompressziót érzek a kezemmel. Gyertya mellett kifújás nincs. Hengerfej rögzítő csavarok rendben, a hengerfejnél sincs kifújás. Jobb oldali szimering rendben. Ha a bal oldali kiment volna akkor is kéne legyen kompresszió szerintem.
Adjatok kérlek tippet merre keresgéljek tovább mert nincs ötletem. A következő, hogy szétszedjük a blokkot de ezt kerülném ha lehet.
- Clau
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2012.07.12. 10:01
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
Re: Blokk
Sziasztok!
Segítséget kérek, elakadtunk. Gyakorlatilag nincs kompresszióm (250-es ETZ).
Egyszer csak kb 70-es, egyenletes tempónál elkezdett úgy viselkedni a paripa mintha túl sok benyát kapna. Visszaváltottam, fel akartam pörgetni, köhögött tovább. Visszaváltottam. Úgy éreztem itt erőtlenül ugyan de eldöcögünk, azonban egy piros lámpa megfogott. Lefulladt, többet nem indult be. Berúgásra sem, lejtőn legurulásra sem.
Szikra van, benya van, benya folyik, berúgókart kézzel mozgatom. Gyertyát levéve minimális kompressziót érzek a kezemmel. Gyertya mellett kifújás nincs. Hengerfej rögzítő csavarok rendben, a hengerfejnél sincs kifújás. Jobb oldali szimering rendben. Ha a bal oldali kiment volna akkor is kéne legyen kompresszió szerintem.
Adjatok kérlek tippet merre keresgéljek tovább mert nincs ötletem. A következő, hogy szétszedjük a blokkot de ezt kerülném ha lehet.
Segítséget kérek, elakadtunk. Gyakorlatilag nincs kompresszióm (250-es ETZ).
Egyszer csak kb 70-es, egyenletes tempónál elkezdett úgy viselkedni a paripa mintha túl sok benyát kapna. Visszaváltottam, fel akartam pörgetni, köhögött tovább. Visszaváltottam. Úgy éreztem itt erőtlenül ugyan de eldöcögünk, azonban egy piros lámpa megfogott. Lefulladt, többet nem indult be. Berúgásra sem, lejtőn legurulásra sem.
Szikra van, benya van, benya folyik, berúgókart kézzel mozgatom. Gyertyát levéve minimális kompressziót érzek a kezemmel. Gyertya mellett kifújás nincs. Hengerfej rögzítő csavarok rendben, a hengerfejnél sincs kifújás. Jobb oldali szimering rendben. Ha a bal oldali kiment volna akkor is kéne legyen kompresszió szerintem.
Adjatok kérlek tippet merre keresgéljek tovább mert nincs ötletem. A következő, hogy szétszedjük a blokkot de ezt kerülném ha lehet.
Re: Blokk
Bambi mester! Hogyér' megy Nálad egy peregy főtengő felújítás? Milyen hajtókart érdemes venni?
Szombaton Szentmiklósra jössz?[/quote]Hali
Utcára 4000ft a munka+ hajtókar.Klubkártyásoknak 3500ft a munkadíj.
Megyek börzére
Szombaton Szentmiklósra jössz?[/quote]Hali
Utcára 4000ft a munka+ hajtókar.Klubkártyásoknak 3500ft a munkadíj.
Megyek börzére
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Bambi mester! Hogyér' megy Nálad egy peregy főtengő felújítás? Milyen hajtókart érdemes venni?bambi írta:28= TSpempelli írta:Melyiknek 28 mm es az alsó csapszeg ETZ 250 vagy MZ TS 250/1 ?
Szombaton Szentmiklósra jössz?
Re: Blokk
28= TSpempelli írta:Melyiknek 28 mm es az alsó csapszeg ETZ 250 vagy MZ TS 250/1 ?
Re: Blokk
Azt láttam de mi a különbség közöttük?semmi ?[/quote]nincs számot tevő változás
Re: Blokk
Ott van az csak nem átmenő,hanem zsákpempelli írta:Mitől van hogy az egyik etz250 főtengelyen van 2 db furat a másikon nincs?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Amit jobbnak mondasz, azaz eredeti. Finoman összecsiszolom, aztán megpróbálom feltenni. Közben rájöttem, lehet az is gond volt, hogy a ford.meghajtó csiga és a kuplung közti távtartó rövid volt és ezért nem tudta rendesen felhúzni.KILL3R etz írta:A második agy az tuti kuka, azzal kár foglalkozni. Az első talán menthető még... Próbáld felrakni ahogy az előzőekben írták a kollégák. Ha szerencséd van, összejöhet még.
Most akkor dolgozok rajta, aztán kiváncsian várom, mint fog kiadni.
Köszi szépen a válaszod!
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
A második agy az tuti kuka, azzal kár foglalkozni. Az első talán menthető még... Próbáld felrakni ahogy az előzőekben írták a kollégák. Ha szerencséd van, összejöhet még. 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Sziasztok!
Csináltam pár képet a főtengőről meg a kuplungról. A középső és az utolsó két kép, két különböző kuplungról készült. Az utolsó két képen látható volt a motoron most. Vélemény?






Csináltam pár képet a főtengőről meg a kuplungról. A középső és az utolsó két kép, két különböző kuplungról készült. Az utolsó két képen látható volt a motoron most. Vélemény?






"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Köszönöm mindenki véleményét!
Kép
jó ötlet, próbálok holnap valami elfogathatót csinálni róluk!
Köszi mégegyszer!
bébé
Kép

Köszi mégegyszer!
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ha már 3x leforgott, az sanszos, hogy szétkopott a kúp...
Nézz bele a kuplungagyba, ha láthatóan mély barázdák vannak akkor az kuka.
Lehet vissza lehet varázsolni, de ha neadjisten 2-300km-re otthonról forog le, akkor a hazaút többszöröse lesz egy új kuplungagynak...
Ha gondolod csinálj képet a főtengó végéről, meg a kuplungagy belsejéről, aztán megolvassuk.


Lehet vissza lehet varázsolni, de ha neadjisten 2-300km-re otthonról forog le, akkor a hazaút többszöröse lesz egy új kuplungagynak...
Ha gondolod csinálj képet a főtengó végéről, meg a kuplungagy belsejéről, aztán megolvassuk.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Teljesen felesleges melegiteni.Ártani nem árt,de felesleges.
Jó kúpfelület,megfelelő nyomatékkal lehúzás és örökös lesz mint a nyomorúság.
Jó kúpfelület,megfelelő nyomatékkal lehúzás és örökös lesz mint a nyomorúság.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Én is így csinálom szóról szóraHujber írta:bébé írta:Sziasztok!
Egy problémával fordulok hozzátok, mióta főtengelyszimeringet cseréltem, már harmadszor forog le a kuplungom. Mikor rakom össze alaposan zsírtalanítom a kisfogaskerék belsejét, a kuplung belsejét, a főtengelyt, ennek ellenére mindig leforog! Bár nyomatékkulcsom nincs a 90 Nm-hez, de nem hiszem hogy ez lenne a gond, ugyanis úgy megtépem, hogy már attól félek valami kárt okozok vele, ennek ellenére néhány perc járatás után leforog. Esetleg melegítsem felrakás előtt, de attól félek valami gondja lesz a parafának a lamellában. Valami okosat tudnátok nekem javasolni?
Köszönöm szépen!
bébé
Egy tipp
Én úgy raktam fel, hogy jól letisztítottam a kúpot, és a kuplungagy belső felfekvő felületét is(féktisztító, tiszta törlőpapír), és hőlégfúvóval jó forróra (amilyen még üzemmelegen sem lesz) felmelegítettem (csak a kuplungot!), és ahogy feltettem a főtengelyre, versenyfutás az idővel: ráhúzni az anyát, anyát vissza, rá egy távtartót(ez nem kell, ha van pont akkora sima mezei anyád, mert a ford.számkihajtó felütközik a főtengely végén, azért kell a távtartó), és még jobban rátépni, majd úgy ahogy van az anyát rajtahagyni, és hagytam lehűlni. Miután lehűlt, óvatosan visszatettem a deknit, és a fordulatszám kihajtásos anyát ismét ráhúztam úgy, ahogy csak tudtam. Lekopogom, de kuplung legyen a talpán, amelyik erről leforog. Nekem még nem volt bajom vele, ajánlom neki, hogy ne is legyen. Ja és az enyém utángyártott magyar kuplungagy.

Re: Blokk
bébé írta:Sziasztok!
Egy problémával fordulok hozzátok, mióta főtengelyszimeringet cseréltem, már harmadszor forog le a kuplungom. Mikor rakom össze alaposan zsírtalanítom a kisfogaskerék belsejét, a kuplung belsejét, a főtengelyt, ennek ellenére mindig leforog! Bár nyomatékkulcsom nincs a 90 Nm-hez, de nem hiszem hogy ez lenne a gond, ugyanis úgy megtépem, hogy már attól félek valami kárt okozok vele, ennek ellenére néhány perc járatás után leforog. Esetleg melegítsem felrakás előtt, de attól félek valami gondja lesz a parafának a lamellában. Valami okosat tudnátok nekem javasolni?
Köszönöm szépen!
bébé
Egy tipp
Én úgy raktam fel, hogy jól letisztítottam a kúpot, és a kuplungagy belső felfekvő felületét is(féktisztító, tiszta törlőpapír), és hőlégfúvóval jó forróra (amilyen még üzemmelegen sem lesz) felmelegítettem (csak a kuplungot!), és ahogy feltettem a főtengelyre, versenyfutás az idővel: ráhúzni az anyát, anyát vissza, rá egy távtartót(ez nem kell, ha van pont akkora sima mezei anyád, mert a ford.számkihajtó felütközik a főtengely végén, azért kell a távtartó), és még jobban rátépni, majd úgy ahogy van az anyát rajtahagyni, és hagytam lehűlni. Miután lehűlt, óvatosan visszatettem a deknit, és a fordulatszám kihajtásos anyát ismét ráhúztam úgy, ahogy csak tudtam. Lekopogom, de kuplung legyen a talpán, amelyik erről leforog. Nekem még nem volt bajom vele, ajánlom neki, hogy ne is legyen. Ja és az enyém utángyártott magyar kuplungagy.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Szia!pempelli írta:Lehet hogy már hiába téped fel ha hátul felütközik mert úgy megkopott a kúp.bébé írta:Sziasztok!
Egy problémával fordulok hozzátok, mióta főtengelyszimeringet cseréltem, már harmadszor forog le a kuplungom. Mikor rakom össze alaposan zsírtalanítom a kisfogaskerék belsejét, a kuplung belsejét, a főtengelyt, ennek ellenére mindig leforog! Bár nyomatékkulcsom nincs a 90 Nm-hez, de nem hiszem hogy ez lenne a gond, ugyanis úgy megtépem, hogy már attól félek valami kárt okozok vele, ennek ellenére néhány perc járatás után leforog. Esetleg melegítsem felrakás előtt, de attól félek valami gondja lesz a parafának a lamellában. Valami okosat tudnátok nekem javasolni?
Köszönöm szépen!
bébé
Rakd fel és nézd meg mennyi van a kúp és a kuplung agy között,normális esetben 2-3 mm az jó,de lehet hogy nem teljes hosszban fekszik fel a kúpra csak pár mm-en.
Filcezd be a kúpot egy csíkban told fel rá az agyat forgasd egy kicsit ha mindenhol dörzsöli a filcet jó.
Melegítéstől ne félj nem fel kell izzítani csak jó meleg legyen ,most a főtengely amúgy is hideg jónak kell lenni,én mindig melegítve rakom fel,eddig nem jött le.kop-kop gyorsan le is kopogtam:)
Remélem nem a kúppal lesz a baj, soha előtte nem csinálta ezt és levenni sem volt egyszerű, ezért bízom benne, hogy nem kúp gond lesz.
Ok, megcsinálom amiket írtál, aztán kiderül! Ha minden jó, megpróbálom a melegítős dolgot!
Köszi szépen!
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Lehet hogy már hiába téped fel ha hátul felütközik mert úgy megkopott a kúp.bébé írta:Sziasztok!
Egy problémával fordulok hozzátok, mióta főtengelyszimeringet cseréltem, már harmadszor forog le a kuplungom. Mikor rakom össze alaposan zsírtalanítom a kisfogaskerék belsejét, a kuplung belsejét, a főtengelyt, ennek ellenére mindig leforog! Bár nyomatékkulcsom nincs a 90 Nm-hez, de nem hiszem hogy ez lenne a gond, ugyanis úgy megtépem, hogy már attól félek valami kárt okozok vele, ennek ellenére néhány perc járatás után leforog. Esetleg melegítsem felrakás előtt, de attól félek valami gondja lesz a parafának a lamellában. Valami okosat tudnátok nekem javasolni?
Köszönöm szépen!
bébé
Rakd fel és nézd meg mennyi van a kúp és a kuplung agy között,normális esetben 2-3 mm az jó,de lehet hogy nem teljes hosszban fekszik fel a kúpra csak pár mm-en.
Filcezd be a kúpot egy csíkban told fel rá az agyat forgasd egy kicsit ha mindenhol dörzsöli a filcet jó.
Melegítéstől ne félj nem fel kell izzítani csak jó meleg legyen ,most a főtengely amúgy is hideg jónak kell lenni,én mindig melegítve rakom fel,eddig nem jött le.kop-kop gyorsan le is kopogtam:)
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Sziasztok!
Egy problémával fordulok hozzátok, mióta főtengelyszimeringet cseréltem, már harmadszor forog le a kuplungom. Mikor rakom össze alaposan zsírtalanítom a kisfogaskerék belsejét, a kuplung belsejét, a főtengelyt, ennek ellenére mindig leforog! Bár nyomatékkulcsom nincs a 90 Nm-hez, de nem hiszem hogy ez lenne a gond, ugyanis úgy megtépem, hogy már attól félek valami kárt okozok vele, ennek ellenére néhány perc járatás után leforog. Esetleg melegítsem felrakás előtt, de attól félek valami gondja lesz a parafának a lamellában. Valami okosat tudnátok nekem javasolni?
Köszönöm szépen!
bébé
Egy problémával fordulok hozzátok, mióta főtengelyszimeringet cseréltem, már harmadszor forog le a kuplungom. Mikor rakom össze alaposan zsírtalanítom a kisfogaskerék belsejét, a kuplung belsejét, a főtengelyt, ennek ellenére mindig leforog! Bár nyomatékkulcsom nincs a 90 Nm-hez, de nem hiszem hogy ez lenne a gond, ugyanis úgy megtépem, hogy már attól félek valami kárt okozok vele, ennek ellenére néhány perc járatás után leforog. Esetleg melegítsem felrakás előtt, de attól félek valami gondja lesz a parafának a lamellában. Valami okosat tudnátok nekem javasolni?
Köszönöm szépen!
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
zsakfos írta:Nem létezik.Akkor az összes Mz-t nem lehetne beinditani 15 perc pihi után?allllli írta:Hali!
Szerintetek létezik olyan h a főtengely szimering hamarabb lehűl, mint maga a blokk, ezáltal összébhúzódik és nem tömít megfelelően? És ennek köszönhetően nem tudom beindítani a motoromat 15 perc pihenő után?
Üdv.:Alex
Amúgy meg ha nem tömit rendesen a szimmering,attól még általában a motor inditható,legfeljebb szarul jár meg többet eszik meg nehezen ejti vissza a fordulatot,meg alapjáratot lehetetlen belőni,meg mittudomén még miket csinál,de inditható.
Ott más gebasz lesz.
Sikerült rájönnöm h kell ilyenkor beindítani, szivatóval egyet rugok, majd szivató nélkül gyújtás ráad és berúgom és beindul. Többször is próbáltam. Sajnos azonban szerintem nem így kellene beindítani egy majdnem üzemmeleg motort...:S
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Nem létezik.Akkor az összes Mz-t nem lehetne beinditani 15 perc pihi után?allllli írta:Hali!
Szerintetek létezik olyan h a főtengely szimering hamarabb lehűl, mint maga a blokk, ezáltal összébhúzódik és nem tömít megfelelően? És ennek köszönhetően nem tudom beindítani a motoromat 15 perc pihenő után?
Üdv.:Alex
Amúgy meg ha nem tömit rendesen a szimmering,attól még általában a motor inditható,legfeljebb szarul jár meg többet eszik meg nehezen ejti vissza a fordulatot,meg alapjáratot lehetetlen belőni,meg mittudomén még miket csinál,de inditható.
Ott más gebasz lesz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Hali!
Szerintetek létezik olyan h a főtengely szimering hamarabb lehűl, mint maga a blokk, ezáltal összébhúzódik és nem tömít megfelelően? És ennek köszönhetően nem tudom beindítani a motoromat 15 perc pihenő után?
Üdv.:Alex
Szerintetek létezik olyan h a főtengely szimering hamarabb lehűl, mint maga a blokk, ezáltal összébhúzódik és nem tömít megfelelően? És ennek köszönhetően nem tudom beindítani a motoromat 15 perc pihenő után?
Üdv.:Alex
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Késsz!!!
Lehet, hogy nem pont 5 század a hézag, de most olyat csinál, amit eddig nem, MŰKÖDIK!!!
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!
bébé
Lehet, hogy nem pont 5 század a hézag, de most olyat csinál, amit eddig nem, MŰKÖDIK!!!

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Köszi szépen a segítséget, a leírtak tükrében fogok cselekedni. Már csak a fordítva berakott szimeringet kell kivenni, erre valami 5let? (vadi új nem is ment vele a motor, nem szeretném szétbarmolni)gesszti írta:Ez ugyan TS, de a lényeg ugyanaz. Felrakod a belső távtartót, csapágy, fogaskerék, majd külső távtartó. Kézzel szorítod befelé a külső távtartót, és tengely irányba megmozgatod a fogaskereket. Így kellene 5 század környéki kottyanást mérni. ez az öt század kézzel szinte már nem is érezhető. Arra figyelj, hogy nehogy szorítsa a fogaskereket a két távtartó, mert akkor nem lesz jó a kuplung. Ha kottyan a fogaskerék, akkor ne hézagolót tegyél alá, hanem a külső távtartó kúpjából kell leesztergálni. Figyelni kell rá, hogy a kúp szögét megtartsa az esztergályos, és valóban csak századokat vegyen le belőle. Érdemes egy mikrométerrel beállítgatni a hézagot, mert szépen el lehet csendesíteni. 3-szor vittem vissza az alátétet esztergályoshoz, mire jó lett, így viszont alig hallható csak különbség behúzott és kiengedett kuplungnál.
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Ez ugyan TS, de a lényeg ugyanaz. Felrakod a belső távtartót, csapágy, fogaskerék, majd külső távtartó. Kézzel szorítod befelé a külső távtartót, és tengely irányba megmozgatod a fogaskereket. Így kellene 5 század környéki kottyanást mérni. ez az öt század kézzel szinte már nem is érezhető. Arra figyelj, hogy nehogy szorítsa a fogaskereket a két távtartó, mert akkor nem lesz jó a kuplung. Ha kottyan a fogaskerék, akkor ne hézagolót tegyél alá, hanem a külső távtartó kúpjából kell leesztergálni. Figyelni kell rá, hogy a kúp szögét megtartsa az esztergályos, és valóban csak századokat vegyen le belőle. Érdemes egy mikrométerrel beállítgatni a hézagot, mert szépen el lehet csendesíteni. 3-szor vittem vissza az alátétet esztergályoshoz, mire jó lett, így viszont alig hallható csak különbség behúzott és kiengedett kuplungnál.


-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
pempelli írta:Igen,kifele nézzen a rugós fele a kuplung felőli oldalon gyújtásnál befele.bébé írta:Ok rendben holnap ezzel kezdek!
Illetve lenne még egy kérdés, a kuplung felöli fõtengely szimeringet fordítva raktam vissza, azt hittem rosszul rakták össze elöttem, de most nézem a szervízfilmet és látom én csináltam rosszul. Tehát most a rugós fele van befelé a teli oldal meg kifelé, okozhat ez valami galibát?
Köszi szépen!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Igen,kifele nézzen a rugós fele a kuplung felőli oldalon gyújtásnál befele.bébé írta:Ok rendben holnap ezzel kezdek!
Illetve lenne még egy kérdés, a kuplung felöli fõtengely szimeringet fordítva raktam vissza, azt hittem rosszul rakták össze elöttem, de most nézem a szervízfilmet és látom én csináltam rosszul. Tehát most a rugós fele van befelé a teli oldal meg kifelé, okozhat ez valami galibát?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Ok rendben holnap ezzel kezdek!
Illetve lenne még egy kérdés, a kuplung felöli fõtengely szimeringet fordítva raktam vissza, azt hittem rosszul rakták össze elöttem, de most nézem a szervízfilmet és látom én csináltam rosszul. Tehát most a rugós fele van befelé a teli oldal meg kifelé, okozhat ez valami galibát?
Illetve lenne még egy kérdés, a kuplung felöli fõtengely szimeringet fordítva raktam vissza, azt hittem rosszul rakták össze elöttem, de most nézem a szervízfilmet és látom én csináltam rosszul. Tehát most a rugós fele van befelé a teli oldal meg kifelé, okozhat ez valami galibát?
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Nagyon sok függ a fogaskerekek állapotától is,hiába hézagolod ha a fogaskerék kopott.
Én például majdnem 0 lógásra hézagoltam mégis van kis hangja a fogaskerekek kopása miatt.
Szerelés után jutottam hozzá sokkal jobb fogaskerekekhez,de ezért már nem akarom szétszedni nehogy a kúp adja meg magát.
Egyébként nekem 2 mm-es vált be.[/quote]
Köszi szépen!
A fogaskerekek jó állapotban vannak hál istennek! Ma vettem hézagolót, de csak 2-es volt, így most ezzel rakom össze, a külsõ 2-es lesz a belsõ meg 1,90-es.
bébé[/quote]
Azért legalább érzésre nézd meg a kotyogást 1,9-es nem kevés?szárazan rakd össze ,nyomd befele az alátéttel,és ha nagyon kotyog akkor nem az igazi.
Én például majdnem 0 lógásra hézagoltam mégis van kis hangja a fogaskerekek kopása miatt.
Szerelés után jutottam hozzá sokkal jobb fogaskerekekhez,de ezért már nem akarom szétszedni nehogy a kúp adja meg magát.
Egyébként nekem 2 mm-es vált be.[/quote]
Köszi szépen!
A fogaskerekek jó állapotban vannak hál istennek! Ma vettem hézagolót, de csak 2-es volt, így most ezzel rakom össze, a külsõ 2-es lesz a belsõ meg 1,90-es.
bébé[/quote]
Azért legalább érzésre nézd meg a kotyogást 1,9-es nem kevés?szárazan rakd össze ,nyomd befele az alátéttel,és ha nagyon kotyog akkor nem az igazi.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
pempelli írta:Nagyon sok függ a fogaskerekek állapotától is,hiába hézagolod ha a fogaskerék kopott.bébé írta:Gesszti köszönöm válaszodat!
A rugó megvan, az bent volt. Tehát a külső az fix, ha jól tudom az 2mm. A három belső méret közül szerinted melyik jó bele, 1,90; 1,95; 2,00, ezeket találtam! Ha azt mondod az kisebb, akkor gondolom a 2,00-ás kilőve!
Én például majdnem 0 lógásra hézagoltam mégis van kis hangja a fogaskerekek kopása miatt.
Szerelés után jutottam hozzá sokkal jobb fogaskerekekhez,de ezért már nem akarom szétszedni nehogy a kúp adja meg magát.
Egyébként nekem 2 mm-es vált be.
Köszi szépen!
A fogaskerekek jó állapotban vannak hál istennek! Ma vettem hézagolót, de csak 2-es volt, így most ezzel rakom össze, a külsõ 2-es lesz a belsõ meg 1,90-es.
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Eszterga, s olyan mint az újpempelli írta:Ezzel lehet valamit kezdeni

Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Nagyon sok függ a fogaskerekek állapotától is,hiába hézagolod ha a fogaskerék kopott.bébé írta:Gesszti köszönöm válaszodat!
A rugó megvan, az bent volt. Tehát a külső az fix, ha jól tudom az 2mm. A három belső méret közül szerinted melyik jó bele, 1,90; 1,95; 2,00, ezeket találtam! Ha azt mondod az kisebb, akkor gondolom a 2,00-ás kilőve!
Én például majdnem 0 lógásra hézagoltam mégis van kis hangja a fogaskerekek kopása miatt.
Szerelés után jutottam hozzá sokkal jobb fogaskerekekhez,de ezért már nem akarom szétszedni nehogy a kúp adja meg magát.
Egyébként nekem 2 mm-es vált be.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Gesszti köszönöm válaszodat!
A rugó megvan, az bent volt. Tehát a külső az fix, ha jól tudom az 2mm. A három belső méret közül szerinted melyik jó bele, 1,90; 1,95; 2,00, ezeket találtam! Ha azt mondod az kisebb, akkor gondolom a 2,00-ás kilőve!
A rugó megvan, az bent volt. Tehát a külső az fix, ha jól tudom az 2mm. A három belső méret közül szerinted melyik jó bele, 1,90; 1,95; 2,00, ezeket találtam! Ha azt mondod az kisebb, akkor gondolom a 2,00-ás kilőve!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Bébé, ez való belülre. Kívül kellene lenni egy hasonlónak, de kisebbnek, és egy rugósnak. Sok motornál "elveszett" már a külső, és anélkül rakják össze. Hááát... ahhoz képest, hogy 5 századra kellene hézagolni. (a külső általában fix, a belső létezik 3 féle méretben, de az ügyesebbje a külső hézagoló kúpjából tud leesztergáltatni, és úgy is tökéletes. Nálam így van, bevált, csendes)
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Sziasztok!
Kérdésem lenne, hogy az alul linkelt hézagolóból 1 vagy 2 db kell TS 250/1 kuplungjához? Úgy tudom 2, a tűgörgő elé és mögé is, de amikor szét lett szedve csak 1 db volt, a tűgörgő előtt a szimeringnél.
http://redhotmotors.hu/spd/210000009416 ... _200_BELSO
Köszi szépen!
bébé
Kérdésem lenne, hogy az alul linkelt hézagolóból 1 vagy 2 db kell TS 250/1 kuplungjához? Úgy tudom 2, a tűgörgő elé és mögé is, de amikor szét lett szedve csak 1 db volt, a tűgörgő előtt a szimeringnél.

http://redhotmotors.hu/spd/210000009416 ... _200_BELSO
Köszi szépen!
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Sziasztok!
Miért nem indul kicsit melegen??
Lenne egy problémám a most szeptemberben vásárolt ETZ 150-esemmel. 38000 km-el vettem elég szép állapotban.
Észrevettem nemrégiben, hogy félig meleg motornál, sehogy sem akar újraindulni, eddig nem is volt gond, mert mentem vele, leálltam és kész. Másnap vettem elő csak, mire már ugye lehűlt. Erős tolásra viszont indul (tehát 1000 körüli vagy nagyobb fordulaton)
Főtengely csapágy kicsit kottyan, kuplungtengely valószínű el van hajolva picit :S
Főtengely szimmeringek állítólag most nyáron lettek normálisan beletéve, mivel fordítva voltak addig benne. (de ugyanazok)
Olvasgattam mindenhol erről, beszéltem szerelő ismerősökkel, mindenki csak találgat.
Karbiban a szivató pogácsája cserélve lett, jó!
Champion gyertya volt benne, arra gyanakodtam.
Brisk n17c gyergya színe tökéletes (tehát őzbarna) keverékképzés jó!
Brisk n15c gyertya színe, ami ugye magasabb hőértékű, fehér :O ?????
Akksi jó, igaz szeptember óta töltöttem mostanába mert le volt merülve, de mivel a töltése 14,5 volt töltenie kéne.
Előgyújtás volt már: 3mm 0,4 mgszhézaggal, 2,5mm 0,3 mgszhézaggal és 3,5 mm 0,3 mgszhézaggal.
Mindegyikkel ugyanazt produkálja: Nem indul ha felmelegszik, vagy kicsit hűl kb. 10 percet.
Jaa trafó az jó mert kipróbáltam másikkal is és ugyanezek vannak!
És szikra is mindig van!
Segítsetek!! Köszi!
Miért nem indul kicsit melegen??
Lenne egy problémám a most szeptemberben vásárolt ETZ 150-esemmel. 38000 km-el vettem elég szép állapotban.
Észrevettem nemrégiben, hogy félig meleg motornál, sehogy sem akar újraindulni, eddig nem is volt gond, mert mentem vele, leálltam és kész. Másnap vettem elő csak, mire már ugye lehűlt. Erős tolásra viszont indul (tehát 1000 körüli vagy nagyobb fordulaton)
Főtengely csapágy kicsit kottyan, kuplungtengely valószínű el van hajolva picit :S
Főtengely szimmeringek állítólag most nyáron lettek normálisan beletéve, mivel fordítva voltak addig benne. (de ugyanazok)
Olvasgattam mindenhol erről, beszéltem szerelő ismerősökkel, mindenki csak találgat.
Karbiban a szivató pogácsája cserélve lett, jó!
Champion gyertya volt benne, arra gyanakodtam.
Brisk n17c gyergya színe tökéletes (tehát őzbarna) keverékképzés jó!
Brisk n15c gyertya színe, ami ugye magasabb hőértékű, fehér :O ?????
Akksi jó, igaz szeptember óta töltöttem mostanába mert le volt merülve, de mivel a töltése 14,5 volt töltenie kéne.
Előgyújtás volt már: 3mm 0,4 mgszhézaggal, 2,5mm 0,3 mgszhézaggal és 3,5 mm 0,3 mgszhézaggal.
Mindegyikkel ugyanazt produkálja: Nem indul ha felmelegszik, vagy kicsit hűl kb. 10 percet.
Jaa trafó az jó mert kipróbáltam másikkal is és ugyanezek vannak!
És szikra is mindig van!
Segítsetek!! Köszi!
- Kis motoros
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2012.01.23. 17:29
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nógrád megye
Re: Blokk
Szia!gyurietz250 írta:Sziasztok!Van egy ETZ250 De Lux-om és most a nyáron meg lett furatva mert elgyengült és csörögni kezdett,ez volt az első fúrása mert gyári méreten volt még.Azóta mentem vele 1000 km-t és az a gondom,hogy sehogysem akar 90-nél jobban menni.Mikor megvettem simán kigyorsult két személyel is 110-ig,egyedül meg 125-ig de normálisan 90-nél többet nem mentem vele.Husqvarna olajjal használlom amióta(6 éve)nálam van és semmi baj nem volt idáig vele.Miért nem akar menni most fúrás után?Valaki segítsen! Köszi!
Hát ez sok mindentől lehet...hmm
A fúrás után megszűnt a csörgés? Csak mert csörögni a főtengelytől, csapszegtől, vagy a karbi súber kopásától szokott, nem hengerkopástól!
Ha eredeti dugattyú került bele (pl. nem hosszabb vagy rövidebb), és a kompresszió megfelelő, akkor valószínűleg nem a hengernél van a hiba.
Ha a kompressziója jó, akkor én a helyedben gyújtás és karbi környékén keresgélném a hibát....
A főtengelyszimeringre is ránézhetnél..........
Sok sikert!
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2012.11.05. 13:10
- MZ-d típusa: MZ ETZ0250
Re: Blokk
Hali!A csörgés megszünt a hengerben fúrás után,húzni is jól húz a szimering jó tavasszal raktam össze a blokkot új csapágyak tömítések stb.Azt viszont elfelejtettem leírni az elöbb,hogy 3000-környékén rángat,de fölötte nem egészen 4500-ig,ott meg mintha beszaggatna a gyújtás,de fölötte meg nem csinállja.És ezt csak 3-4. fokozatban 5-be ki sem tudom húzatni addig.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gyurietz250 2012.11.07. 11:01-kor.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok, igen, így van üdv.juragy
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég