
Blokk
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Az eladónak egy pár ezressel... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Sziasztok!
Mivel jobb a gyárinak feltüntetett dugattyú, mint az utángyártott?
Mivel jobb a gyárinak feltüntetett dugattyú, mint az utángyártott?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Szia durva állítónak mondják a különböző hosszúságú bovdenek miatt először azt kell beállítani utána a bovdent szerintem.pempelli írta:Etz 250 kuplung állító gyűrű gyári feladata mi csak hogy kifele ne tudjon jönni a kuplung kiemelő henger és hogy ne tudjon elfordulni ?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
A bovdent ha kézbe veszed és kihuzod teljesen a bovdenszálat,akkor 82 mm-t lóghat ki a bovdenszál a köpenyből.pempelli írta:Kis segítséget szeretnék kérni,cseréltem ma etz 250-en kuplungbovdent azt hittem az nyúlt meg de csak 4mm-rel rövidebb az új és megint szinte teljesen ki kell tekernem az állítót hogy rendesen működjön mitől lehet ez, rossz az új bovden is ,pedig minden jól van beállítva.
Blokkban lévő állítót szinte már teljesen össze tekertem ez megnyúlhatott esetleg?
Kerestem egy bovden táblázatot csak neked


Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Azzal minden rendben 1000 km van bennük ,frankók.Lehet akkor csak a bovden lesz a ludas:(Veszy2107 írta:pempelli írta:Kis segítséget szeretnék kérni,cseréltem ma etz 250-en kuplungbovdent azt hittem az nyúlt meg de csak 4mm-rel rövidebb az új és megint szinte teljesen ki kell tekernem az állítót hogy rendesen működjön mitől lehet ez, rossz az új bovden is ,pedig minden jól van beállítva.
Blokkban lévő állítót szinte már teljesen össze tekertem ez megnyúlhatott esetleg?
Hello!
Nem tudom jól értelmezem-e az írásod, de ha igen, akkor simán lehet hogy szar az új bovden is, ezek ócska után gyártott cuccok, már normálisat nehéz kapni, szerintem.....! (Amúgy talán-talán az is lehet, hogy lehet kezd megkopni a kuplung lamella és azért kell annyira megfeszíteni! Bár ez csak tipp!)
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
pempelli írta:Kis segítséget szeretnék kérni,cseréltem ma etz 250-en kuplungbovdent azt hittem az nyúlt meg de csak 4mm-rel rövidebb az új és megint szinte teljesen ki kell tekernem az állítót hogy rendesen működjön mitől lehet ez, rossz az új bovden is ,pedig minden jól van beállítva.
Blokkban lévő állítót szinte már teljesen össze tekertem ez megnyúlhatott esetleg?
Hello!
Nem tudom jól értelmezem-e az írásod, de ha igen, akkor simán lehet hogy szar az új bovden is, ezek ócska után gyártott cuccok, már normálisat nehéz kapni, szerintem.....! (Amúgy talán-talán az is lehet, hogy lehet kezd megkopni a kuplung lamella és azért kell annyira megfeszíteni! Bár ez csak tipp!)
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Kis segítséget szeretnék kérni,cseréltem ma etz 250-en kuplungbovdent azt hittem az nyúlt meg de csak 4mm-rel rövidebb az új és megint szinte teljesen ki kell tekernem az állítót hogy rendesen működjön mitől lehet ez, rossz az új bovden is ,pedig minden jól van beállítva.
Blokkban lévő állítót szinte már teljesen össze tekertem ez megnyúlhatott esetleg?
Blokkban lévő állítót szinte már teljesen össze tekertem ez megnyúlhatott esetleg?
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
hali Dok a mostaniak alatt mit értél? üdv.juragy
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az enyém is egy "sima" lemez! És ez nem utángyári. A mostaniak már alakítva vannak.jura györgy írta:esetemben a méret stimmelt az viszont biztos hogy mesze el tér az eredeti gyáritól mivel ez egy darab sima pléhből van kipréselve na ha csak ilyent kapok inkább kihagyom üdv. juragy
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
esetemben a méret stimmelt az viszont biztos hogy mesze el tér az eredeti gyáritól mivel ez egy darab sima pléhből van kipréselve na ha csak ilyent kapok inkább kihagyom üdv. juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Elrepedni?jura györgy írta:sziasztok , véleményt kérnék ,van-e valami értelme az olajterelő tárcsának? mert én nem sok értelmét látom, meg ráadásul az után gyártott el szokott repedni, mint jelen esetemben. üdv- juragy
Mitől?
Az utángyártott tárcsának,amit én vettem legutóbb,se a lyukméret sem pedig a külső átmérő nem stimmelt.
Szerencsére a lyuk kisebb volt,a külső átmérő meg nagyobb,igy esztergán méretre lehetett csinálni.
Nálad is ez volt?Nem attól repedt el hogy megpróbáltad betuszkolni a helyére kicsit erélyesebben?
Mert végülis mi mástól repedne el?Nem kap jóformán semmi terhelést.
Amúgy meg biztos van szerepe,ha egyszer a tervezők odatervezték.
Ha másért nem márcsak a hézagolás miatt is kell az oda.Szóval ne hagyd ki szerintem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok , véleményt kérnék ,van-e valami értelme az olajterelő tárcsának? mert én nem sok értelmét látom, meg ráadásul az után gyártott el szokott repedni, mint jelen esetemben. üdv- juragy
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2011.06.14. 14:20
- MZ-d típusa: mz ts 250 etz 150
Re: Blokk
helló
125 etz -m van.Érdeklődnék valaki alakított át etz -t 4 felömlösre esetleg 4felömlös membránosra?ha igen légyszíves ossza meg a tapasztalatait velem.
125 etz -m van.Érdeklődnék valaki alakított át etz -t 4 felömlösre esetleg 4felömlös membránosra?ha igen légyszíves ossza meg a tapasztalatait velem.
Re: Blokk
Hello!
Én gondolnák egy olyanra is, hogy túl nagy az első lánckerék és/vagy lehet kopottabb a motor a kelleténél, ezért nem bír forogni 5.be.....de ez csak egy röpke gondolat!
[/quote]
Köszi a választ ! hát sajnos bejött a tél, szóval lesz idő rendberakni esetleg 1 kisseb esztétikai átalakítás.. meg 1 kis tutning
)
Én gondolnák egy olyanra is, hogy túl nagy az első lánckerék és/vagy lehet kopottabb a motor a kelleténél, ezért nem bír forogni 5.be.....de ez csak egy röpke gondolat!

Köszi a választ ! hát sajnos bejött a tél, szóval lesz idő rendberakni esetleg 1 kisseb esztétikai átalakítás.. meg 1 kis tutning

- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
Hello!gesszti írta:Norbert95 írta:Helló ! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy miért nem megy a 150 ETZ - m 5.ben 90km/h többet?4.ben még 100km/h is megy de ha felteszem 5.be akkor lecsökken a sebesség. Az számít valamit hogy a 125 - ös karburátora van rajta ? ( mert úgy tudodom hogy a belső átmérő különbözik a 150esétől)
Én gondolnák egy olyanra is, hogy túl nagy az első lánckerék és/vagy lehet kopottabb a motor a kelleténél, ezért nem bír forogni 5.be.....de ez csak egy röpke gondolat!

Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Blokk
gesszti írta:A rossz minőségű utángyártott kipufogótól is lehet, hogy nem megy rendesen a gép. A régi kipuffal se ment?
Hát sajnos avval se ment. De a saját karbijával nem használtam mert amikor vettem a mocit, 7évet ált éshát a karbi az nem volt jó voltak vele problémák az úszóval , súbertűvel stb.. szóval kicseréltem a 125ösömről a karbit és azzal járok. a kipufogó ami most rajta val az egy 250es dob. de az teljesen tiszta ezzel 1 picit javult is a motor. De mondjuk a multkor kitekertem a melléklevegő csavar amennyire csak tudtam akkor nagyon nehezen de felment olyan 100-ra . de akkor meg olyan csinál hogy egy darabig van szépen alapjárat, utána fulladozik majd végül leáll. :/
Re: Blokk
gesszti írta:Szerezz rá egy 150-es karbit, állítsd be rendesen, a gyújtást is állítsd be, és utána próbáld ki. Esetleg még meg kéne nézni, hogy a kipufogód nincs-e eltömődve.Norbert95 írta:Helló ! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy miért nem megy a 150 ETZ - m 5.ben 90km/h többet?4.ben még 100km/h is megy de ha felteszem 5.be akkor lecsökken a sebesség. Az számít valamit hogy a 125 - ös karburátora van rajta ? ( mert úgy tudodom hogy a belső átmérő különbözik a 150esétől)
Köszönöm a választ ! a kipufógom az tiszta kb 5 napja tettem fel rá

- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Szerezz rá egy 150-es karbit, állítsd be rendesen, a gyújtást is állítsd be, és utána próbáld ki. Esetleg még meg kéne nézni, hogy a kipufogód nincs-e eltömődve.Norbert95 írta:Helló ! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy miért nem megy a 150 ETZ - m 5.ben 90km/h többet?4.ben még 100km/h is megy de ha felteszem 5.be akkor lecsökken a sebesség. Az számít valamit hogy a 125 - ös karburátora van rajta ? ( mert úgy tudodom hogy a belső átmérő különbözik a 150esétől)
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Akkor vagy nem jól hézagoltad, vagy neked is meg vannak nyúlva a szegecsek, és a fogaskerék két fele mocorog egymáson. A fogaskerekek kopása miatt inkább csak fütyül. Mondjuk, ha a malomkereked lazult meg az előtéttengelyen, az is tud elég rondán zörögni.pempelli írta:Én ezt az előírt 5 százados hézag helyett lesz több mm lesz vitatnám,szerintem sok esetben a fogaskerekek kopása adja a hangot,én például most szinte 0-ra hézagoltam és mégis zörög mint állat.
Re: Blokk
Helló ! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy miért nem megy a 150 ETZ - m 5.ben 90km/h többet?
4.ben még 100km/h is megy de ha felteszem 5.be akkor lecsökken a sebesség. Az számít valamit hogy a 125 - ös karburátora van rajta ? ( mert úgy tudodom hogy a belső átmérő különbözik a 150esétől)

-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
- MZ-d típusa: ETZ 150
Re: Blokk
szevasztok!
olyan kérdésem volna, hogy mi oka lehet annak, ha a 150-es etz-m nem vált feljebb kettesnél?
olyan kérdésem volna, hogy mi oka lehet annak, ha a 150-es etz-m nem vált feljebb kettesnél?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Én ezt az előírt 5 százados hézag helyett lesz több mm lesz vitatnám,szerintem sok esetben a fogaskerekek kopása adja a hangot,én például most szinte 0-ra hézagoltam és mégis zörög mint állat.zsakfos írta:Ez úgy baromság ahogy van.pempelli írta: Érdekes öregek nekem is azt mondták hagytam ki könnyebb megtalálni az ürest ha nincs bent,azért én beleraktam, hamár oda való
Mi köze az üres megtalálásához ezeknek az alkatrészeknek?
A rugós lemeznek az a feladata hogy kitöltse a kupplungagy és a csúsztatótárcsa közti hézagot,mivel egyrészt gondolom a kúpos illesztés miatt fixre nem tudták garantálni ezt a távolságot,másrészt igy némi utócsiszolásra is van lehetőség ha úgy adódna hogy szükség van rá.
Szóval semmi köze sem az üres fokozathoz,sem pedig a kupplungoláshoz.
Ha kihagyja valaki,akkor jobban fog zörögni a menesztő,mivel az előirt 5 százados hézag helyett lesz több mm.
Zörögni azt jobban fog,de az ürest akkor is úgy lehet váltani.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
0,8-1,3 mmJenci-ZSV írta:Sziasztok!
Valaki legyen szíves segíteni!
Van egy szép 150ccm-es ETZ-m. A dugattyú felső holtpontjától a hengerfej aljáig mekkora hézagnak kell lennie?
Betettem a hengerbe egy cin darabot és átfordítottam a főtengelyt és tolómérővel lemértem, hogy mennyire nyomta össze: 0,3mm a hézag a dugattyú és a hengerfej közt. Ez milyen eredménynek számít? Hézagoljam nagyobbra vagy elég ez neki?
Mik az optimális mértékek? (minimum-maximum)
Előre is köszönöm
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.09.20. 17:18
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Zsámbék
Re: Blokk
Sziasztok!
Valaki legyen szíves segíteni!
Van egy szép 150ccm-es ETZ-m. A dugattyú felső holtpontjától a hengerfej aljáig mekkora hézagnak kell lennie?
Betettem a hengerbe egy cin darabot és átfordítottam a főtengelyt és tolómérővel lemértem, hogy mennyire nyomta össze: 0,3mm a hézag a dugattyú és a hengerfej közt. Ez milyen eredménynek számít? Hézagoljam nagyobbra vagy elég ez neki?
Mik az optimális mértékek? (minimum-maximum)
Előre is köszönöm
Valaki legyen szíves segíteni!
Van egy szép 150ccm-es ETZ-m. A dugattyú felső holtpontjától a hengerfej aljáig mekkora hézagnak kell lennie?
Betettem a hengerbe egy cin darabot és átfordítottam a főtengelyt és tolómérővel lemértem, hogy mennyire nyomta össze: 0,3mm a hézag a dugattyú és a hengerfej közt. Ez milyen eredménynek számít? Hézagoljam nagyobbra vagy elég ez neki?
Mik az optimális mértékek? (minimum-maximum)
Előre is köszönöm

Magyar égen magyar isten, motorosnak párja nincsen!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ez úgy baromság ahogy van.pempelli írta: Érdekes öregek nekem is azt mondták hagytam ki könnyebb megtalálni az ürest ha nincs bent,azért én beleraktam, hamár oda való
Mi köze az üres megtalálásához ezeknek az alkatrészeknek?
A rugós lemeznek az a feladata hogy kitöltse a kupplungagy és a csúsztatótárcsa közti hézagot,mivel egyrészt gondolom a kúpos illesztés miatt fixre nem tudták garantálni ezt a távolságot,másrészt igy némi utócsiszolásra is van lehetőség ha úgy adódna hogy szükség van rá.
Szóval semmi köze sem az üres fokozathoz,sem pedig a kupplungoláshoz.
Ha kihagyja valaki,akkor jobban fog zörögni a menesztő,mivel az előirt 5 százados hézag helyett lesz több mm.
Zörögni azt jobban fog,de az ürest akkor is úgy lehet váltani.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Köszi szépen!zsakfos írta:Igen. Ugyanaz.bébé írta:Sziasztok!
Érdeklôdnék ETZ 250-es kuplungját fel lehet tenni TS 250/1-re?
Köszönöm
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Igen. Ugyanaz.bébé írta:Sziasztok!
Érdeklôdnék ETZ 250-es kuplungját fel lehet tenni TS 250/1-re?
Köszönöm
bébé
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Nahát pont ez az amitől totál félreérthető volt,hisz ha igy lenne azon aztán végképp nem segitene az alátét kivétele vagy a kiesztergálás az agyból,sőt még csak rontana rajta.Seclusion írta:
WazzeHát én úgy értelmeztem anno, hogy amikor felül a kuplung, akkor az agy és a menesztő érintkeznek, ezért nem tud oldani a kuplung :DDDDD
Jól vanAzért remélem te is nevettél egy jót
Nem csak én
Na de nem mondok semmit, mert még a végén megint valamit összekeverek XDDD
Márcsak ezért sem gondoltam rá mégcsak véletlenül sem hogy másképp kellene értelmezni.
Amúgy persze jó hogy kiderült a félrértés meg hogy jó lett kupplungod.
Jót derültem rajt én is

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Érdekes öregek nekem is azt mondták hagytam ki könnyebb megtalálni az ürest ha nincs bent,azért én beleraktam, hamár oda valógesszti írta:Mostanában 2 olyan blokkot is szedtem szét, amiben egyáltalán nem volt alátét a kisfogaskerék és a kuplung közt.. egyiknél kb. 3-4 mm-t jött-ment a kisfogaskerék, a másiknál össze volt rohadva a kuplung, így nem tudtam megmozgatni.zsakfos írta: Amúgy ami eddig hozzám került blokk akár etz akár /1, feléből kihagyták az előző tulajok,azt mégis mentek vele.
Nemhiába hiánycikk ez az alkatrész még börzéken is.
Ez nem azt jelenti hogy direkt kikell hagyni,de nem történik tragédia ha kimarad.
Amúgy az igaz hogy fogalmam sincs mennyire zörög nélküle mert nekem eddig mindig bennvolt és benne is lesz.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Wazzezsakfos írta:Hu vazzeg.
Te aztán rendesen félrevezeted az embereket.
Azt irtad felül a kupplung.
Ha felül a kupplung akkor az nem marad meg a főtengelyen!!!!
Azt hittem erről van szó.
Erre kiderül hogy nem emelt ki a kupplungod.
Nem ugyanaz.
Legközelebb kezd azzal hogy mit tapasztalsz,mert most jól félrevezettél.
Mondjuk a lényeg hogy megoldódott a probléma egyik része.

Jól van



- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Hu vazzeg.Seclusion írta:
A másik. A kuplunggal kegyetlenül megszívattam magam. Kivettem a csúszólapot, és még mindig "felült"... Aha... Mondom akkor most esztergálás jön. Aztán állítgattam agyon-vissza a finombeállítót, és rugdostam a gépet. Dühös voltam, szóval azt hiszem ez is hozzásegítette, hogy az ÖSSZETAPADT LAMELLÁK szétváljanak... Istenem de mondtam a magamét, hogy ez 'szott ki velem
Szóval most már rendben van.Köszönök minden segítséget!!!
Szilárd
Te aztán rendesen félrevezeted az embereket.
Azt irtad felül a kupplung.
Ha felül a kupplung akkor az nem marad meg a főtengelyen!!!!
Azt hittem erről van szó.
Erre kiderül hogy nem emelt ki a kupplungod.
Nem ugyanaz.
Legközelebb kezd azzal hogy mit tapasztalsz,mert most jól félrevezettél.
Mondjuk a lényeg hogy megoldódott a probléma egyik része.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Nagy az esély rá, hogy elmozdult, mert most tuti helyén van a lemez, és így is megvan a jelenség. Én amire gondoltam, hogy valahol egy fog letörött, mert ahogy nyomom le, olyan mintha egy icipicit megkapaszkodna, majd átugrik ezen a ponton, és újra fog. Persze nem néztem meg a tengelyt, mert nem gondoltam arra, hogy ott lehet a probléma. Újra nem szedem már szét, így is megy.zsakfos írta:Ha az a lemez a helyén van és a berugótengely végén levő kisfogaskerék is ép,a nagy fogaskerék is jó,de még mindig megvan a hibajelenség,akkor vizsgáld felül hogy a berugókar nem fordult-e el a tengelyen,ott van-e a lelapolása a tengelynek ahol az ék van.Nem mozdult-e el az ék,azt csak mondjuk odébb került a berugókar,elnyalva az éket,azt megszorult.

A másik. A kuplunggal kegyetlenül megszívattam magam. Kivettem a csúszólapot, és még mindig "felült"... Aha... Mondom akkor most esztergálás jön. Aztán állítgattam agyon-vissza a finombeállítót, és rugdostam a gépet. Dühös voltam, szóval azt hiszem ez is hozzásegítette, hogy az ÖSSZETAPADT LAMELLÁK szétváljanak... Istenem de mondtam a magamét, hogy ez 'szott ki velem

Szóval most már rendben van.

Szilárd
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Mostanában 2 olyan blokkot is szedtem szét, amiben egyáltalán nem volt alátét a kisfogaskerék és a kuplung közt.. egyiknél kb. 3-4 mm-t jött-ment a kisfogaskerék, a másiknál össze volt rohadva a kuplung, így nem tudtam megmozgatni.zsakfos írta: Amúgy ami eddig hozzám került blokk akár etz akár /1, feléből kihagyták az előző tulajok,azt mégis mentek vele.
Nemhiába hiánycikk ez az alkatrész még börzéken is.
Ez nem azt jelenti hogy direkt kikell hagyni,de nem történik tragédia ha kimarad.
Amúgy az igaz hogy fogalmam sincs mennyire zörög nélküle mert nekem eddig mindig bennvolt és benne is lesz.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ha az a lemez a helyén van és a berugótengely végén levő kisfogaskerék is ép,a nagy fogaskerék is jó,de még mindig megvan a hibajelenség,akkor vizsgáld felül hogy a berugókar nem fordult-e el a tengelyen,ott van-e a lelapolása a tengelynek ahol az ék van.Nem mozdult-e el az ék,azt csak mondjuk odébb került a berugókar,elnyalva az éket,azt megszorult.Seclusion írta:Ezer bocsánat a félinformációért, annyira bennem volt, hogy miről is akarok kérdezni, hogy abban a hitben éltem, nem csak nekem nyilvánvaló, hogy milyen motorról van szó :DDDD
Köszi a válaszokat!
A hullámos lemez szerintem a helyére került most is, és ezelőtt is, de azért most jobban megnézem. Ha esetleg ezzel minden oké, akkor még mi lehet efajta jelenség oka?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
De igen.Zörögni fog.gesszti írta:Ha a rugós lemezt kihagyja, nem fog nagyon zörögni a kisfogaskerék?
Amúgy is zörög,akármit is csinálsz vele.

Na de ott a lehetőség esztergálni és akkor megmarad a rugós lemez.
Amúgy ami eddig hozzám került blokk akár etz akár /1, feléből kihagyták az előző tulajok,azt mégis mentek vele.
Nemhiába hiánycikk ez az alkatrész még börzéken is.
Ez nem azt jelenti hogy direkt kikell hagyni,de nem történik tragédia ha kimarad.
Amúgy az igaz hogy fogalmam sincs mennyire zörög nélküle mert nekem eddig mindig bennvolt és benne is lesz.

A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2012.10.27. 11:37-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Ezer bocsánat a félinformációért, annyira bennem volt, hogy miről is akarok kérdezni, hogy abban a hitben éltem, nem csak nekem nyilvánvaló, hogy milyen motorról van szó :DDDD
Köszi a válaszokat!
A hullámos lemez szerintem a helyére került most is, és ezelőtt is, de azért most jobban megnézem. Ha esetleg ezzel minden oké, akkor még mi lehet efajta jelenség oka?
Köszi a válaszokat!
A hullámos lemez szerintem a helyére került most is, és ezelőtt is, de azért most jobban megnézem. Ha esetleg ezzel minden oké, akkor még mi lehet efajta jelenség oka?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Legközelebb ha kérdezel ird oda milyen motorról van szó,mert látod az előttem válaszoló is a kis Mz berugófogasivét irta körbe.Seclusion írta:Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogyha a berúgókar nagyon lent "fog", tehát sokáig le kell nyomni, hogy forduljon a főtengely, annak mi lehet a gyógyírje? Rugó a helyén van, nincs eltörve.
Továbbá (tudom, már sokszor volt téma, de régóta nem néztem be ide...) ha a kuplungnál a rugós lemez mögötti csúszólapot teljes mértékben megszüntetem, abból lehet nagy probléma? Teljesen elfogyott szerintem a hely az utángyártott kuplungon, és felült. Vagy esztergáltassak le belőle?
Köszi!
Szilárd
Szóval gondolom,mivel az avatarodnál Etz250 van,igy arról kérdezel.
Berugó esetében szerintem nem a helyén van az a hullámos lemez amit ezen a videon 5 perc 10mp-nél mutat szerelő hogy mire kell figyelni.
http://m.youtube.com/watch?v=DVPeTmUY2fA
Kupplungnál ha biztos vagy benne hogy felül a rugós lemezen,akkor vagy a rugós lemezt hagyd ki inkább,vagy esztergáltathatsz is ki a kupplungagyból ha van rá lehetőséged.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Blokk
Ehhez a részhez lenne olyan tippem, hogy a tengelyen lévő fogasívről (jobbat nem tudtam kitalálni) szoktak lekopni a fogak. Átfordítva még ideig-óráig használható, de a problémát a csere oldja meg.Seclusion írta:Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogyha a berúgókar nagyon lent "fog", tehát sokáig le kell nyomni, hogy forduljon a főtengely, annak mi lehet a gyógyírje? Rugó a helyén van, nincs eltörve.
Szilárd
Megkerestem, rá gondoltam
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogyha a berúgókar nagyon lent "fog", tehát sokáig le kell nyomni, hogy forduljon a főtengely, annak mi lehet a gyógyírje? Rugó a helyén van, nincs eltörve.
Továbbá (tudom, már sokszor volt téma, de régóta nem néztem be ide...
) ha a kuplungnál a rugós lemez mögötti csúszólapot teljes mértékben megszüntetem, abból lehet nagy probléma? Teljesen elfogyott szerintem a hely az utángyártott kuplungon, és felült. Vagy esztergáltassak le belőle? 
Köszi!
Szilárd
Az lenne a kérdésem, hogyha a berúgókar nagyon lent "fog", tehát sokáig le kell nyomni, hogy forduljon a főtengely, annak mi lehet a gyógyírje? Rugó a helyén van, nincs eltörve.
Továbbá (tudom, már sokszor volt téma, de régóta nem néztem be ide...


Köszi!
Szilárd
Re: Blokk
Sajnos új dugattyút kell vennem, ezért gondolkodtam a fúráson. A motor eddig jól ment! Csak csapágyazás miatt szedtem szét. Fogyasztása sem volt vészes. 5.5 liter körül! Akkor a még egy pár ezer km-et remélem kibír.gesszti írta:Az alap illesztés 3-5 század. 85 ezred még nem vészes szerintem. Majd ha lelátsz a dugó mellett, vagy ha már nagyon nem megy... Szerintem. Gyűrűhézagokat mérd meg, és ha nagyobb, mint 1,5 mm, akkor tegyél bele új gyűrűket, és reszeld be őket 0,1-0,2 tizedre.
Köszi hogy segítettél.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Az alap illesztés 3-5 század. 85 ezred még nem vészes szerintem. Majd ha lelátsz a dugó mellett, vagy ha már nagyon nem megy... Szerintem. Gyűrűhézagokat mérd meg, és ha nagyobb, mint 1,5 mm, akkor tegyél bele új gyűrűket, és reszeld be őket 0,1-0,2 tizedre.
Re: Blokk
Hali!
Az lenne a kérdésem hogy 85 ezredes kopásnál érdemes megfúratni a hengert?
Köszönöm!
Az lenne a kérdésem hogy 85 ezredes kopásnál érdemes megfúratni a hengert?
Köszönöm!
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
Hello!gesszti írta:Beírod a google-ba, hogy "mz szervizkönyv", és az első találatok közt biztosan találsz lehetőséget a letöltésre.
Egy párszáz forintos szimeringet kellene cserélned valószínűleg a lánckerék alatt.
Nekem is ez volt a problémám....
cseréld ki a szimeringet 25x35x7, (figyelj, mert amibe bele megy a szimering, azt le kell csavarozni és hátulról kell a szimeringet betenni). Amit lecsavarozol az alá se árt egy klingelit tömítést vágni (ha már az eredeti szar). A pálcára pedig lehet tenni O gyűrűt.... én mindezt hő, olaj és benzinálló tömítőpasztával megspékeltem!
Na azóta egy csepp olaj sincs!

Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Beírod a google-ba, hogy "mz szervizkönyv", és az első találatok közt biztosan találsz lehetőséget a letöltésre.
Egy párszáz forintos szimeringet kellene cserélned valószínűleg a lánckerék alatt.
Egy párszáz forintos szimeringet kellene cserélned valószínűleg a lánckerék alatt.
- Csöpi
- Simsonos
- Hozzászólások: 78
- Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
- MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
- Tartózkodási hely: Balatonfenyves
Re: Blokk
Szaktársak!
A kis ETZ-nél a kislánckeréknél lassan de biztosan folyik a hajtóműolaj, ami menetközben a hátsó keréken köt ki. Hogy orvosolható eme probléma? És hol találok letölthető formátumban szerelési kézikönyvet kis ETZ-hez?
További szép napot!
A kis ETZ-nél a kislánckeréknél lassan de biztosan folyik a hajtóműolaj, ami menetközben a hátsó keréken köt ki. Hogy orvosolható eme probléma? És hol találok letölthető formátumban szerelési kézikönyvet kis ETZ-hez?
További szép napot!
Üdv: Alter /Csöpi/
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 7 vendég