Gaszika írta:Am meg beszéltem egy szerelővel azt mondta hogy szedjem szét a láncot és úgy rakjam fel, de nem láttam olyan patentszemet ahol szét lehetne szedni... szerintetek?
A lánc gyárilag nem patentszemes, szétszedni qrva nehéz. Inkább 10x leszedem a kuplungot és a kis lánckereket is, mint egyszer a láncot szétszedni a helyén

De baromi egyszerű: két fém lamellából és 2 legalább hatos betonacélból csinálsz egy spéci célszerszámot: az egyik lamellára sugárirányba ráhegeszted a 2 betonvasat, majd erre a 2. lamellát, így mint egy szendvics lesz. A lamellákat rárakod a belső
(azt hiszem, ez a) menesztőre, a kosárba pedig beakad a két csavar. Ezek után a hosszú betonvasat megfogod, ellentartasz, míg a másik kezeddel 17-es dugókulccsal lelazítod a BAL!!! menetes anyát. Természetesen előtte a lemezbiztosítást kihajtod.
Gyakran a lamellák kopásából adódó szennyeződés miatt a biztosító alátét nem látszik.. A főtengelyen lévő kisebb lánckerék leszedéséhez pedig pár száz forintért lehet kapni spéci lehúzót, azt kell használni, Azzal egyszerűen le lehet szedni. Célszerű ezzel kezdeni a műveletet, mert így a primér láncon keresztül a betonacéllal is ellen tudsz tartani.
Szerszám nélkül meg ne is akarj nekiállni, csak gányolás lesz belőle. Valaki írta, hogy csavarhúzóval tarts ellen a menesztőnek. Hát, ha azzal akkorát tudsz ellentartani, amekkora kell a meglazításhoz, akkor az tuti, hogy nem megfelelő nyomatékkal volt meghúzva. Viszont az összerakásra is gondolj, ott viszont rendesen meg kell húzni. Az csavarhúzóval nem fog menni. Szinte biztos, hogy törik a menesztő...
Szerk: azt hiszem, a nyolcas betonvas is megfelelő...