Üdv! Én úgy tudom hogy nincs mivel a 251-es a 150-es egy erõsített vázára lett ráépítve.merojoc írta:Üdv. Mindenki
Tudja-e valaki hogy van -e különbség az ETZ-150-es és az ETZ-251-es hátsó sárvédõje között ??
Barkácsolás
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Re: Sárvédõ
MZ ETZ 251 De Lux!
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Üdv! van egy krauser szettem.. Hátsó doboz, két oldalsó, + a két oldalsóhoz gyári tartó is.. Csak egy probléma van.. kulcs nincs hozzá, és fel van pattintva a tartóra, úgy hogy a zár is bekattant.. Kérdésem lenne, hogy honnan szerezhetek hozzá kulcsot? vagy összesnek ugyan olyan? vagy ez hogy van? voltam benn kulcsmásolónál, hogy kulcsot szeretnék hozzá csináltatni, és mondta hogy nem tud, mert ilyen kulcsokkal nem foglalkozik.. Krauseresek válaszát elõre is köszönöm 

Igen tévhit,kivétel az escort tipus.Forrest írta:Köszi a választ. Akkor az tévhit, hogy az ETS-nek nagyobb volt a végsebessége a korabeli típusokhoz képest?bambi írta:meg hogy könnyebben induljon
Ráadásul azért nem ajánlom még a szabályzót,mert lötyög egy kicsit,és pontattlan a gyújtás vele .Ezért hagyták abba a gyártását.
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Köszi a választ. Akkor az tévhit, hogy az ETS-nek nagyobb volt a végsebessége a korabeli típusokhoz képest?bambi írta:meg hogy könnyebben induljonbambi írta:Az csak az indításnál segít,hogy ne rugjon vissza a berugókar amint beindult,már alapjáraton teljesen ki nyit,vagyis a maximumra teszi a gyujtást
meg hogy könnyebben induljonbambi írta:Az csak az indításnál segít,hogy ne rugjon vissza a berugókar amint beindult,már alapjáraton teljesen ki nyit,vagyis a maximumra teszi a gyujtástForrest írta:Üdv,
hozzá tudnék jutni egy 250-es ETS-rõl, vagy ES-rõl leszerelt eredeti mechanikus elõgyújtás szabályzóhoz. Az érdekelne, hogy ezt fel hete-e szerelni 250-es ETZ-re, vagy Ts 125-re. Tudom, hogy az ETZ-hez nem sok köze van az ETS gyujtásához, de a Ts 125-re talán fel lehetne szerelni, kisebb változtatásokkal. Milyen hatással lenne a motorra, érdemes ilyesmivel foglakozni?
Az csak az indításnál segít,hogy ne rugjon vissza a berugókar amint beindult,már alapjáraton teljesen ki nyit,vagyis a maximumra teszi a gyujtástForrest írta:Üdv,
hozzá tudnék jutni egy 250-es ETS-rõl, vagy ES-rõl leszerelt eredeti mechanikus elõgyújtás szabályzóhoz. Az érdekelne, hogy ezt fel hete-e szerelni 250-es ETZ-re, vagy Ts 125-re. Tudom, hogy az ETZ-hez nem sok köze van az ETS gyujtásához, de a Ts 125-re talán fel lehetne szerelni, kisebb változtatásokkal. Milyen hatással lenne a motorra, érdemes ilyesmivel foglakozni?
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Üdv,
hozzá tudnék jutni egy 250-es ETS-rõl, vagy ES-rõl leszerelt eredeti mechanikus elõgyújtás szabályzóhoz. Az érdekelne, hogy ezt fel hete-e szerelni 250-es ETZ-re, vagy Ts 125-re. Tudom, hogy az ETZ-hez nem sok köze van az ETS gyujtásához, de a Ts 125-re talán fel lehetne szerelni, kisebb változtatásokkal. Milyen hatással lenne a motorra, érdemes ilyesmivel foglakozni?
hozzá tudnék jutni egy 250-es ETS-rõl, vagy ES-rõl leszerelt eredeti mechanikus elõgyújtás szabályzóhoz. Az érdekelne, hogy ezt fel hete-e szerelni 250-es ETZ-re, vagy Ts 125-re. Tudom, hogy az ETZ-hez nem sok köze van az ETS gyujtásához, de a Ts 125-re talán fel lehetne szerelni, kisebb változtatásokkal. Milyen hatással lenne a motorra, érdemes ilyesmivel foglakozni?
- mateka
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2007.12.17. 22:59
- Tartózkodási hely: Mezõkövesd - Eger
klauzer
Sziasztok!
Tudna nekem valaki tanácsot adni, hogy hogyan is kellene a klauzer csomagtartót a legkönnyebben felrakni ETZ 150 -esre? Azt láttam h a 250 esre gond nélkül rámegy de a 150-esre sehogysem passzol....
Elõre is kösszi!
Tudna nekem valaki tanácsot adni, hogy hogyan is kellene a klauzer csomagtartót a legkönnyebben felrakni ETZ 150 -esre? Azt láttam h a 250 esre gond nélkül rámegy de a 150-esre sehogysem passzol....
Elõre is kösszi!
Csavarok és alátétek a kötõelem szaküzletbõl. A bilincseket víz és gázszerelvény boltokban lehet fellelni. A feketére fújt rész 2 mm-es alu lemezbõl lett kifûrészelve. Az ezüst színû, plexihez csatlakozó rész pedig a plexi gyári tartozéka.mesu írta:és a felfogatáshoz való cuccok megvásárolhatók készen v vhogy nekem kéne megcsinálnom?
Ez a legjobb kép amit találtam róla:conus írta:novi!
fényképet tudnál dobni arrol a köztes felfogatásról?
http://kepfeltoltes.hu/view/080522/felf ... es.hu_.jpg
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
novi!
fényképet tudnál dobni arrol a köztes felfogatásról?
fényképet tudnál dobni arrol a köztes felfogatásról?



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Szia!mesu írta:én egy másik oldalon is találtam plexiket elméletileg univerzálisak csak nem tom h hogy lehetne felrakni.adnak e hozzá vmi felrakó szettet.ha valaki meg szeretné nézni az a www.plaza.unas.hu oldalon a keresõde írja be h plexi és ott megtalálja.én az átlátszó olcsót néztem 4000ft körül van az ára.de nem merem megrendelni mert nem tom h jó e rá.
Két dolog. Az elsõ, hogy ugyan azzal a kérdéssel nem kéne teleszemetelni a fórum összes topicját. A második ami jobban fog érdekelni. Nekem Givi 200 B plexi volt fent. Ez formára és felfogatásra hasonlít a lejebb belinkelthez. A felfogatása úgy lett megoldva, hogy 2-2 gumis csõbilincset tettem a telószárakra. Vágtam alu lemezbõl 2 nagyjából háromszög alakú közdarabot. És az egészet összesen 6 nyolcas és 2 hatos csavarral összefogtam. Oldalanként 3-3 csavar a rögzítést. 1-1 az állíthatóságot biztosítja. Megcsinálni könnyebb, mint elmondani. (Most a rögzítéshez szükséges cuccok Gyurm@-nál vannak, nála meg tudod tekinteni.)
Szia!
novi
én egy másik oldalon is találtam plexiket elméletileg univerzálisak csak nem tom h hogy lehetne felrakni.adnak e hozzá vmi felrakó szettet.ha valaki meg szeretné nézni az a www.plaza.unas.hu oldalon a keresõde írja be h plexi és ott megtalálja.én az átlátszó olcsót néztem 4000ft körül van az ára.de nem merem megrendelni mert nem tom h jó e rá.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
figyu, ez engem is érdekelne, találtam a neten egy helyet, ahol szerintem eléggé zorall kinézetû plexik vannak, ez egy pesti cég (Black Motorsport), és eredetileg suzuki sv 650s -re gyártott plexik:

bár az ára (22eFt) eléggé borsos, de ha valaki meg tudná nézni, hogy rá lehetne-e applikálni ETZ-re...

bár az ára (22eFt) eléggé borsos, de ha valaki meg tudná nézni, hogy rá lehetne-e applikálni ETZ-re...



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 84
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
- Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
- Kapcsolat:
Ha beleszolhatok, akkor ha már úgyis edzeni akarjátok az alapanyagot, akkor már talán nem érdemes a marással bajlódni, mivel viszonylag drága és idõigényes. Kör acélból kiköszörülni a "fület, és azt szépen ívben meghajlítani. Utánna mehet a kemencébe.
Max. ha minden áron barkácsolni akarsz Tigris, akkor össze lehet egy kis készüléket dobni a hajlításhoz, hogy tényleg nagyiparban lehessen csinálni...
Ha gondolod ebben szivesen segítek. 
Max. ha minden áron barkácsolni akarsz Tigris, akkor össze lehet egy kis készüléket dobni a hajlításhoz, hogy tényleg nagyiparban lehessen csinálni...


Nem szenvedek az elmebajtól! Minden percét élvezem!
Hali!
Talán ide való a kérdésem.A km órám rosszúl mér.50 körül jól mér, de utána ahogy egyre erõsebben feszül a spirálrugó, egyre kevesebbet mér, de max 10-el mér kevesebbet.Talán az én hibám lehetett, mert megfeszesítettem a spirál rugót, és 50 alatt is nagyon kicsit ugrál a mutató.Utána már pláne semmi.Próbáltam vissza gyengíteni a rugót, de nem tudtam megoldani.Valakinek valami ötlet?Spirál rugó csere?
Talán ide való a kérdésem.A km órám rosszúl mér.50 körül jól mér, de utána ahogy egyre erõsebben feszül a spirálrugó, egyre kevesebbet mér, de max 10-el mér kevesebbet.Talán az én hibám lehetett, mert megfeszesítettem a spirál rugót, és 50 alatt is nagyon kicsit ugrál a mutató.Utána már pláne semmi.Próbáltam vissza gyengíteni a rugót, de nem tudtam megoldani.Valakinek valami ötlet?Spirál rugó csere?
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Krauzer
Krauzer csomagtartót tettem fel a motoromra és oldaltáskát nem szeretnék használni. Az oldaltáska tartó részt le lehet vágni a csomagtartórl, úgy hogy a féklámpa feletti doboz stabil maradjon? Szerintem így densign-osabb lenne, a sporttúra feelinget jobban érezném:) Ha lehet ilyesmi igényes megoldás írjatok!
________________
Üdv.: Papszi
________________
Üdv.: Papszi
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
mibõl van ez amit csinálsz?tigris írta:Hmmmm,aggályaim támadtak.
Szerintem ez az anyag,amibõl az elsõt csináltam,nem fogja bírni,ki kellene próbálni,addig nem is csinálok többet,bár a második is majdnem készvan már.Az a baj,hogyha keményebb anyag kell,azt nem tudom,mennyire lehet az itteni marófejekkel megdolgozni.Vídiabetétes kéne hozzá,csak az nincs
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Hmmmm,aggályaim támadtak.
Szerintem ez az anyag,amibõl az elsõt csináltam,nem fogja bírni,ki kellene próbálni,addig nem is csinálok többet,bár a második is majdnem készvan már.Az a baj,hogyha keményebb anyag kell,azt nem tudom,mennyire lehet az itteni marófejekkel megdolgozni.Vídiabetétes kéne hozzá,csak az nincs
Szerintem ez az anyag,amibõl az elsõt csináltam,nem fogja bírni,ki kellene próbálni,addig nem is csinálok többet,bár a második is majdnem készvan már.Az a baj,hogyha keményebb anyag kell,azt nem tudom,mennyire lehet az itteni marófejekkel megdolgozni.Vídiabetétes kéne hozzá,csak az nincs

A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Tiger! Én rádbízom, hogy mibõl csinálod nekem, csak jó legyen
Esetleg Króm-Vanádium?




Esetleg Króm-Vanádium?







MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
A kulcs hossza ~180mm,legnagyobb szélessége ~37 mm, 6os vastag anyagból csináltam.Szóval a nyers méret min. 200X50X6, h meg lehessen munkálni,de ha nagyobb,nem baj,könnyeb lefogni a maróasztalra praclival.
Abból az anyagból,amibõl az elsõt csináltam,most készül a második.Mivel nem túl kemény,félõ kicsit,h izmosabb meghúzásnál elnyalódik a köröm,ezt ki kéne próbálni.Bár igazából annyit ki kell bírnia,amekkora erõvel meg kell húzni.
Ha kerestek anyagot,azért túl kemény se legyen,mert akkor nem fogom tudni megmunkálni,esetleg lehet edzhetõ cucc,és akkor egy olajfürdõs edzést lehet csinálni vele megmunkálás után.
Abból az anyagból,amibõl az elsõt csináltam,most készül a második.Mivel nem túl kemény,félõ kicsit,h izmosabb meghúzásnál elnyalódik a köröm,ezt ki kéne próbálni.Bár igazából annyit ki kell bírnia,amekkora erõvel meg kell húzni.
Ha kerestek anyagot,azért túl kemény se legyen,mert akkor nem fogom tudni megmunkálni,esetleg lehet edzhetõ cucc,és akkor egy olajfürdõs edzést lehet csinálni vele megmunkálás után.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
meglepõ hogy ilyen erõvel kell húzni a hollandert abban a sebezhetõ alu menetben :s a 250-es kuplungja is csak 90 Nm...bakimate írta:A kipufogó hollander meghúzási nyomaték 150 Nm, gépkönyv szerint. Szóval úgy válassz anyagot.
tigris írta:Elkészült tegnap délután a kipuffhoz való körmöskulcs prototipusa...
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Elárulod a kulcs paramétereit (hossza, anyagvastagság)tigris írta:Az elsõ darab sorsa még kérdéses,de ha szabad lesz rá a licit,szólok!![]()
egyébként fogok tudni csinálni igény szerint,csak az anyagválasztást kell kigondolni,meg szerezni is kell hozzá anyagot.
Aki tud ebben segíteni,szóljon!

Akkor lehet hogy túrok valami örökéletû fémdarabot...
Vagy többet...
Üdv. Ghost
Hölgyek,Urak!
Elkészült tegnap délután a kipuffhoz való körmöskulcs prototipusa vagyis inkább deszkamodellje.Kaptam hétfõn Blueridertõl egy TS 250/1 hollnadert,ahhoz méretezve rajzoltam meg a körvonalat.Sajna nem tudtam körasztalon marni,ezért nem szépségdíjas,de egész jól passzol a hollanaderhez.Nem túl kemény az anyag,amibõl csináltam,de sztem az aluban lévõ menethez elég.
Íme két kép:


Elkészült tegnap délután a kipuffhoz való körmöskulcs prototipusa vagyis inkább deszkamodellje.Kaptam hétfõn Blueridertõl egy TS 250/1 hollnadert,ahhoz méretezve rajzoltam meg a körvonalat.Sajna nem tudtam körasztalon marni,ezért nem szépségdíjas,de egész jól passzol a hollanaderhez.Nem túl kemény az anyag,amibõl csináltam,de sztem az aluban lévõ menethez elég.
Íme két kép:


A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
Eszterga
Tigris: azért köszi segítséget, és ha tudsz valakit, aki esetleg segíthetne, azt megköszönném.
Tehát a téma továbbra is él, aki tudna nekem segíteni ebben a tõcsavar kérdésben, az jelezze itt, vagy a már említett mail címen.
Köszi.
Tehát a téma továbbra is él, aki tudna nekem segíteni ebben a tõcsavar kérdésben, az jelezze itt, vagy a már említett mail címen.
Köszi.
Én sem vagyok esztergályos(elektrotechnikus vok),csak közepes szinten tudok esztergálni/marni,dolgoztam gépmûhelyben,most fejlesztésen vagyok,de a mechanikák elsõ pár darabját meg a kisérletezéseket én szoktam csinálni,persze van itt két öreg,aki igazi szaki,hozzájuk nem érek fel,de sokmindnet meg tudok csinálni,ez meg nagyon egyszerû,ami Neked kéne.
Csak az a baj,h szorzós metszõ nincs hátul a gépmûhelyben,csak 7*0,5
most néztem meg.
Sajna nem tudok segíteni,csak annyiban,h a rugóacél ötletét vessétek el,nem fogtok tudni menetet metszeni rá.Valamilyen KO (rozsdamentes) acélból kellene,bár ha nem fogja víz érni,akkor nem kell KO-nak lennie,fõleg,h azt is nehéz megmunkálni.Csináltam magamnak toldódarabokat a colosmenetes tükrömhöz KO-ból,de nem tudtam végigfúrni a 10es menetet,elõször a menetfúró forgott el,aztán az anyag a tokmányban,kézzel hajtottam hosszú csövet rakva a tokmánykulcsra...
Szóval biztos,h nem kell ilyen kemény anyagból lennie,mint a rugóacél.Esetleg meg lehet próbálni egy kellõen hosszú 10-es 5.6os (esetleg 8.8as,de azt megintcsak keményebb megmunkálni) keménységû csavarból,annak kellõen nagy a magmérete,én csináltam már búvárszivattyútengelyt ilyenbõl.
Szivesen megcsinálnám,de nincs metszõ hozzá...
Csak az a baj,h szorzós metszõ nincs hátul a gépmûhelyben,csak 7*0,5

Sajna nem tudok segíteni,csak annyiban,h a rugóacél ötletét vessétek el,nem fogtok tudni menetet metszeni rá.Valamilyen KO (rozsdamentes) acélból kellene,bár ha nem fogja víz érni,akkor nem kell KO-nak lennie,fõleg,h azt is nehéz megmunkálni.Csináltam magamnak toldódarabokat a colosmenetes tükrömhöz KO-ból,de nem tudtam végigfúrni a 10es menetet,elõször a menetfúró forgott el,aztán az anyag a tokmányban,kézzel hajtottam hosszú csövet rakva a tokmánykulcsra...
Szóval biztos,h nem kell ilyen kemény anyagból lennie,mint a rugóacél.Esetleg meg lehet próbálni egy kellõen hosszú 10-es 5.6os (esetleg 8.8as,de azt megintcsak keményebb megmunkálni) keménységû csavarból,annak kellõen nagy a magmérete,én csináltam már búvárszivattyútengelyt ilyenbõl.
Szivesen megcsinálnám,de nincs metszõ hozzá...

A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
Eszterga
Tigris: természetesen nem kötelezõ rugóacélból lennie, csak egy ajánlás volt, és a szakmailag megindokolt javaslatokat elfogadjuk, ha más anyagból is megvalósítható.
Mivel nem értek ehhez a szakmához, így meghagyom a kivitelézés részét az esztergályosnek, én csak a rendelésem adnám le.
Akkor te megtudnád esztergálni a négy tõcsavart?
Mivel nem értek ehhez a szakmához, így meghagyom a kivitelézés részét az esztergályosnek, én csak a rendelésem adnám le.
Akkor te megtudnád esztergálni a négy tõcsavart?

Re: Eszterga
Maga a megmunkálás nem nagy durranás,az anyagválasztás már sokkal inkább nehéz.Ts Powa írta:Sziasztok!
Többektõl olvastam, hogy értenek az esztergáláshoz. Nekem kellene egy olyan, hogy e-mailben kapcsolat felvétel, ugyan is, lenne yg rendelésem. Nem nagy meló (gondolja a laikus).
Tehát: négy darab tõcsavar kellene hengerfejhez. Nem mz, hanem Morini, és nem lehet utángyártva kapni, és ez egyelõre teljesen biztos. Így le kell õket esztergáltatni. Csakhogy itt, nem nagyon foglalkoznak ilyesmivel, legalább is tudtommal.
Méretek:
- 122 mm hosszú
- 6,5 köranyag a végein menettel
- egyik végén 20 mm hosszú menetelt szakasz
- másik végén 30 mm hosszú menetlt szakasz
- a menet adatai: M7 x 1
Feltételek:
- kicsi hõtáguló képesség
- állandó húzóerõnek való kitétel
- a megrendelõ szerint a legalkalmasabb rugóacélból lenne (egyéb szakmai, tanácsokat is elfogadnuk)
e-mail cím: meffiszto@freemail.hu
Ha van, aki szívesen segítene, természetesen nem ingyen, az jelezze itt vagy inkább az elõbb említett címen. Köszi srácok, kellemes ünnepket és sok locsolót!
Ilyen darab rugóacélt nem tudom,honnan lehet szülni.Egyébként szerintem tõcsavart rugóacélból csinálni kicsit túlzás,kisebb keménységú acél is bõven megfelelõ,fõleg,h 7es szorzós menet kell rá.Na meg rugóacélt megmunkálni elég húzós,vídiával vagy lapkás késsel tudom elképzelni,de a menetet is rá kell metszeni.
Mindazonáltal ha tudtok szerezni anyagot és találok M7*1 metszõt (mindjárt kiszladok,megnézem),akkor tudok segíteni.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég