Barkácsolás
-
- biciklis
- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Barkácsolás
Üdv: Bocs, hogy bele vaúúúú. De én raktam 250 tsbe 250 etz blokkot és nem ért bele sehova. Most is van egy projekt folyamatban. Van egy Ts 250 esem amibe most építek bele ETZ blokkot és sehova nem ér bele. Ha kész esetleg rakok fel képet.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.01.14. 00:22
- MZ-d típusa: TS250
Re: Barkácsolás
Köszi! Ettől féltem! Ugyanaz a helyzet mint a TS váz ETZ blokknál.MrDok írta:Üdv! 125/150 rövidebb, belemegy, de veri a kipuf könyököt az első kerék fékezésnél.TerrorBélabá írta:Sziasztok!
Tudja-e valaki, hogy miben különbözik az etz 125 és 251 váza? A túloldalról kérdezve belemegy a 125-ös vázba a 251 blokkja?
Előre is köszi a válaszokat!
Teljesen biztos vagy benne, próbáltad (nem akarlak megkérdőjelezni)?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2334
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Üdv! 125/150 rövidebb, belemegy, de veri a kipuf könyököt az első kerék fékezésnél.TerrorBélabá írta:Sziasztok!
Tudja-e valaki, hogy miben különbözik az etz 125 és 251 váza? A túloldalról kérdezve belemegy a 125-ös vázba a 251 blokkja?
Előre is köszi a válaszokat!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.01.14. 00:22
- MZ-d típusa: TS250
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Tudja-e valaki, hogy miben különbözik az etz 125 és 251 váza? A túloldalról kérdezve belemegy a 125-ös vázba a 251 blokkja?
Előre is köszi a válaszokat!
Tudja-e valaki, hogy miben különbözik az etz 125 és 251 váza? A túloldalról kérdezve belemegy a 125-ös vázba a 251 blokkja?
Előre is köszi a válaszokat!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2334
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Nemjooooooo, kék a motorjaaaa!kiszsebi írta: "zőcsárgáva"
ha már "Barkácsolás" topik
Piros-sárgaaaaa!



Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Barkácsolás
A hengerfejbe belefér azt megpróbáltam bár nemtudom hogy pont a gyertya mögött-e csak hát valahogy oda is kell rögzíteni meg hát ott azért szerintem eléggé éri a menetszél, de ha nem lesz más megoldás 

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2888
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Barkácsolás
"zőcsárgáva"MrDok írta: A hengerfejen a gyertya mögötti bordák sterintem elég szélesek........ oda talán befér. Kicsit meg lehet nyomni, de csak óvatosan, vékony csőből készült...
Én is ilyent tettem fel, de nem bírta a rezgést a vékony csöve, és a csatlakozásánál eltört (ETZ, gumiágyazású blok...), szóval szerintem minimum a vázig tartó szakaszon én már mellészigszalagoznék egy erősebb drótot...........

ha már "Barkácsolás" topik

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2334
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
A hengerfejen a gyertya mögötti bordák sterintem elég szélesek........ oda talán befér. Kicsit meg lehet nyomni, de csak óvatosan, vékony csőből készült...Andrá$ írta:Sziasztok,
Ma beszereztem egy új Hőfokmérőt nem is volt drága, traktoros boltban kaptam megnéztem már csak az a gond hogy az a réz hőérzékelője nem fér be a henger bordái közé![]()
néztem a hengerfejre fölülről betudom rakni de ott szerintem nem mérne valami jó értéket vagy gondoltam hogy beleteszem az olajbeöntő gumikupak helyére?
de ott meg vhogy meg kell oldani a rögzítést meg kitudja mikor lenne ott 80-100 fok
Nemtudom hogy lehet beépíteni reszeljek valahogy le a hengerbordáiból de sztem az kevés lenne vagy nemtudom.
Akinek volt vagy csinált hasonlót az leírhatná hogy csinálta meg vagy ha valakinek van ötlete
Én is ilyent tettem fel, de nem bírta a rezgést a vékony csöve, és a csatlakozásánál eltört (ETZ, gumiágyazású blok...), szóval szerintem minimum a vázig tartó szakaszon én már mellészigszalagoznék egy erősebb drótot...........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Barkácsolás
Uh az kár akkor az összenyomás kimarad :roll:Nem tudom hogy lehetne beletuszkolni pontosan nem mértem csak ránézésre jóval nagyobb volt
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Barkácsolás
Csak satuba be fogd hogy összenyomd,fiatal titán koromban megtettem kilyukadt a vége és annyi lett neki.Veszy2107 írta:Andrá$ írta:Sziasztok,
Ma beszereztem egy új Hőfokmérőt nem is volt drága, traktoros boltban kaptam megnéztem már csak az a gond hogy az a réz hőérzékelője nem fér be a henger bordái közé![]()
néztem a hengerfejre fölülről betudom rakni de ott szerintem nem mérne valami jó értéket vagy gondoltam hogy beleteszem az olajbeöntő gumikupak helyére?
de ott meg vhogy meg kell oldani a rögzítést meg kitudja mikor lenne ott 80-100 fok
Nemtudom hogy lehet beépíteni reszeljek valahogy le a hengerbordáiból de sztem az kevés lenne vagy nemtudom.
Akinek volt vagy csinált hasonlót az leírhatná hogy csinálta meg vagy ha valakinek van ötlete
....és ha az érzékelőből szednél le egy kicsit, hogy beférjen két borda közé?
Különben elég vékony a fala.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Barkácsolás
Andrá$ írta:Sziasztok,
Ma beszereztem egy új Hőfokmérőt nem is volt drága, traktoros boltban kaptam megnéztem már csak az a gond hogy az a réz hőérzékelője nem fér be a henger bordái közé![]()
néztem a hengerfejre fölülről betudom rakni de ott szerintem nem mérne valami jó értéket vagy gondoltam hogy beleteszem az olajbeöntő gumikupak helyére?
de ott meg vhogy meg kell oldani a rögzítést meg kitudja mikor lenne ott 80-100 fok
Nemtudom hogy lehet beépíteni reszeljek valahogy le a hengerbordáiból de sztem az kevés lenne vagy nemtudom.
Akinek volt vagy csinált hasonlót az leírhatná hogy csinálta meg vagy ha valakinek van ötlete
....és ha az érzékelőből szednél le egy kicsit, hogy beférjen két borda közé?
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Barkácsolás
Sziasztok,
Ma beszereztem egy új Hőfokmérőt nem is volt drága, traktoros boltban kaptam megnéztem már csak az a gond hogy az a réz hőérzékelője nem fér be a henger bordái közé
néztem a hengerfejre fölülről betudom rakni de ott szerintem nem mérne valami jó értéket vagy gondoltam hogy beleteszem az olajbeöntő gumikupak helyére?
de ott meg vhogy meg kell oldani a rögzítést meg kitudja mikor lenne ott 80-100 fok
Nemtudom hogy lehet beépíteni reszeljek valahogy le a hengerbordáiból de sztem az kevés lenne vagy nemtudom.
Akinek volt vagy csinált hasonlót az leírhatná hogy csinálta meg vagy ha valakinek van ötlete


Ma beszereztem egy új Hőfokmérőt nem is volt drága, traktoros boltban kaptam megnéztem már csak az a gond hogy az a réz hőérzékelője nem fér be a henger bordái közé




Akinek volt vagy csinált hasonlót az leírhatná hogy csinálta meg vagy ha valakinek van ötlete


"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Barkácsolás
Köszi a gyors választ.zsakfos írta: Nekem nincs Etz-m,de ezen a rajzon ha nem is részletesen,de azért látszik hogy az általad linkelt alkatrész a 12-es számú és a váz előrefelé nyúló végében van.Ez az aminek a sztenderre állitáskor van szerepe.
Gondolom a 13-as gumialkatrész meg a váz alsó végébe megy ami neked hiányzik.
http://www.support.mz-b.info/etz250/t2-1.htm
Az ütköző gumi helyére meg abba a lyukba bármilyen gumit is faragsz megfelel.Elrontani,elcsunyitani ott alul nem ehet.Nyugodtan "kókányolj" bele,ezzel tutira nem ártasz semmit.Ráadásul nem is látszik.Szerintem ne csinálj belőle nagy ügyet,nem éri meg.
Akkor az általam linkelt ütközőt megrendelem, az alsó lyukhoz meg keresek valami odarögzíthető gumit
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Nekem nincs Etz-m,de ezen a rajzon ha nem is részletesen,de azért látszik hogy az általad linkelt alkatrész a 12-es számú és a váz előrefelé nyúló végében van.Ez az aminek a sztenderre állitáskor van szerepe.ETZmanus írta:Sziasztok!
Nem találtam jobb helyet a kérdésemnek:
ETZ 250-nél a középsztenderhez milyen gumi ütközők vannak elhelyezve "gyárilag"? Ezek hol vannak, és hogyan néznek ki?
Ezt az ütközőt, pl hova kell felrakni?
Azért kérdezem, mert amikor leveszem középsztenderről a mocit, akkor nagyot csattan a vázon a sztender. Ezen a helyen van egy lyuk a vázban, gondolom oda egy gumi ütköző kellene (de ilyet nem találtam sehol sem újként a boltban). Ha meg felállítom sztenderre, ahol feltámaszkodik a vázra,szerintem oda is kellene valami...
Tudtok valami megfelelő (nem házi kókány) megoldást?
Gondolom a 13-as gumialkatrész meg a váz alsó végébe megy ami neked hiányzik.
http://www.support.mz-b.info/etz250/t2-1.htm
Az ütköző gumi helyére meg abba a lyukba bármilyen gumit is faragsz megfelel.Elrontani,elcsunyitani ott alul nem ehet.Nyugodtan "kókányolj" bele,ezzel tutira nem ártasz semmit.Ráadásul nem is látszik.Szerintem ne csinálj belőle nagy ügyet,nem éri meg.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Nem találtam jobb helyet a kérdésemnek:
ETZ 250-nél a középsztenderhez milyen gumi ütközők vannak elhelyezve "gyárilag"? Ezek hol vannak, és hogyan néznek ki?
Ezt az ütközőt, pl hova kell felrakni?
Azért kérdezem, mert amikor leveszem középsztenderről a mocit, akkor nagyot csattan a vázon a sztender. Ezen a helyen van egy lyuk a vázban, gondolom oda egy gumi ütköző kellene (de ilyet nem találtam sehol sem újként a boltban). Ha meg felállítom sztenderre, ahol feltámaszkodik a vázra,szerintem oda is kellene valami...
Tudtok valami megfelelő (nem házi kókány
) megoldást?
Nem találtam jobb helyet a kérdésemnek:
ETZ 250-nél a középsztenderhez milyen gumi ütközők vannak elhelyezve "gyárilag"? Ezek hol vannak, és hogyan néznek ki?
Ezt az ütközőt, pl hova kell felrakni?
Azért kérdezem, mert amikor leveszem középsztenderről a mocit, akkor nagyot csattan a vázon a sztender. Ezen a helyen van egy lyuk a vázban, gondolom oda egy gumi ütköző kellene (de ilyet nem találtam sehol sem újként a boltban). Ha meg felállítom sztenderre, ahol feltámaszkodik a vázra,szerintem oda is kellene valami...
Tudtok valami megfelelő (nem házi kókány

- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Barkácsolás
Azon gondolkoztam mostanában h vennék az ETZ 250-esemre utángyártott "gyári kinézetű" kormányt (mivel kényelmes és katonait nem tudok szerezni
) és kiönteném alumíniummal
Kérdésem lenne h megvalósítható ez ? mintha valaki próbálkozott volna már ilyennel de nem emlékszek rá teljesen

Kérdésem lenne h megvalósítható ez ? mintha valaki próbálkozott volna már ilyennel de nem emlékszek rá teljesen
MZ ETZ 251e '89
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
- MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Szegvár
Re: Barkácsolás
Veszy2107 írta:Hello!
Nem sokat értek az ívhegesztéshez és szeretnék megtanulni, hogy ezt azt meg tudjak hegeszteni a garázsba....
Szerintetek egy max 100 amperos ventilátor hűtéses trafóval mát lehetne valamit kezdeni???
Köszi a választ!
Heló!
A tanműhelyben volt egy 150A-os (rá volt írva...) ventilátoros Einhell. Nem olyan rossz, de nagyon hamar melegedett az is. 2,5-es elektródával is. Ellenben egy 140A-s ventilátoros Deca trafó kiválóan működött, szinte sosem kapcsolt le. Egy 100/160A-es Eltra/Hetra vagy nagyobb, sokkal többet ér, és olcsón találsz. Kicsit bele kell kapaszkodni amíg nem csinálsz hozzá kocsit, de örök élet. Én apámtól örököltem. (Eltra 100/160)

Re: Barkácsolás
Ellenpélda: Nekem praktikeres hegesztőm volt, 100 amperes, egyetlen egyszer melegedett túl, amikor tűző napon beton teraszon hegeszetettem kb 25 percig. Egész jól bírta. Szomszédé ugyanilyen volt, 5 centis varrat után lekapcsolt pedig ő azért vette mert látta hogy az enyém milyen jó!Veszy2107 írta:Hello!
Nem sokat értek az ívhegesztéshez és szeretnék megtanulni, hogy ezt azt meg tudjak hegeszteni a garázsba....
Szerintetek egy max 100 amperos ventilátor hűtéses trafóval mát lehetne valamit kezdeni???
Köszi a választ!

Magát a hegesztést pedig csak gyakorlással lehet megtanulni, van sok írás róla amikben taglalják a kissebb trükköket mint pl salakra nem szabad hegeszteni stb.
Itt egy link:
http://ezermester.hu/cikk-959/Amit_a_he ... ___2__resz
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Barkácsolás
Valamit mindenképpen.Veszy2107 írta:Hello!
Nem sokat értek az ívhegesztéshez és szeretnék megtanulni, hogy ezt azt meg tudjak hegeszteni a garázsba....
Szerintetek egy max 100 amperos ventilátor hűtéses trafóval mát lehetne valamit kezdeni???
Köszi a választ!
Ha amolyan multi-barkácsos saját termékre gondolsz, amolyan háztáji használatra teljesen megfelelőek. El lehet velük bogarászni, de a folyamatos terhelést nem bírják. A hűtés ellenére túlmelegednek.
Írok példát: Kerítésoszlopokra hegesztettünk vezérdrótnak anyákat. Oszloponként 3 anya, kb 50 oszlopra kell gondolni, amik már betonban álltak. A telekszomszédaink (társasházakról van szó) is ugyanakkor csinálták egy olyan trafóval amiről írtam; én pedig haverral egy olyan trafóval, amit még az "átkosban" gyártogattak a BNL (Borsodnádasdi Lemezgyár - csak azért írom ki, mert egy hajításra van Tőled) "arra érdemes személyeknek".
Fater nem lett volna érdemes, de ő intézte a népeknek, így mivel volt esze is, neki is lett

Szal valamennyit már hegesztettem életem során, így eléggé gyorsan haladtam, igaz a trafót inkább talicskáztuk oszloptól oszlopig. A szomszédék viszont 4-5 oszloponként pihentették a trafót. Nem azt írom, hogy ennyire gyenge a trafó, mert nem nagyon foglalkoztam velük - gondolom az elektróda méretét és a trafót talán össze tudták kombinálni. Az viszont tény, hogy gyakran letapadt nekik az elektróda.
Az a következő tény, hogy az immáron megörökölt trafóban olyan bika van, hogy már vágtam is vele.
Bocs a sztorizásért!
Poén a végére: Ha Chuck Norris belenyúl a konnektorba, megüti az áramot.
Re: Barkácsolás
Én nem hegesztő vagyok pont ilyen hegesztőm van 2,5 elektródáig elég erős 3 -4 pálca elhegesztés után pihentetés, de nem is a trafó a lényeg hanem a jó elektróda ne egyenáramhoz való legyen ne szakadjon meg az ív stb.Veszy2107 írta:Hello!
Nem sokat értek az ívhegesztéshez és szeretnék megtanulni, hogy ezt azt meg tudjak hegeszteni a garázsba....
Szerintetek egy max 100 amperos ventilátor hűtéses trafóval mát lehetne valamit kezdeni???
Köszi a választ!
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Barkácsolás
Hello!
Nem sokat értek az ívhegesztéshez és szeretnék megtanulni, hogy ezt azt meg tudjak hegeszteni a garázsba....
Szerintetek egy max 100 amperos ventilátor hűtéses trafóval mát lehetne valamit kezdeni???
Köszi a választ!
Nem sokat értek az ívhegesztéshez és szeretnék megtanulni, hogy ezt azt meg tudjak hegeszteni a garázsba....
Szerintetek egy max 100 amperos ventilátor hűtéses trafóval mát lehetne valamit kezdeni???
Köszi a választ!
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
-
- biciklis
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2012.05.03. 12:38
- MZ-d típusa: mz
Re: Barkácsolás
Köszönöm a segítő választ!!!!
Csak 3. hete vagyok mz-s így most csak tanulgatom a dolgokat.
Első tulajtól vettem a gépet (sajnálatos haláleset miatt) a gépbe 17 ezer km van (szóval gyári az egész, sőt hátsó oldalkitámasztó sem volt rajta, aminek nagyon örültem (nem vetemedhetett a váz)
Hangja is kitűnő.
Jó motorozást mindenkinek!!!!
Csak 3. hete vagyok mz-s így most csak tanulgatom a dolgokat.
Első tulajtól vettem a gépet (sajnálatos haláleset miatt) a gépbe 17 ezer km van (szóval gyári az egész, sőt hátsó oldalkitámasztó sem volt rajta, aminek nagyon örültem (nem vetemedhetett a váz)
Hangja is kitűnő.
Jó motorozást mindenkinek!!!!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
CSak a dobozok átlag kb 15 körül szoktak lenni (állapottól függően persze, de 8-20 között). Ez a pár ára.MZETZ250DELUX írta:Érdeklödnék, hogy milyen árban érdemes krauser dobozszettet venni, és mire kell odafigyelni
A gyárit hogy lehet megkölönböztetni, van e utángyártott gagyi?
Hogyan lehet rögzíteni? Milyen a gyári krauser tartó??
Köszönöm a választ elöre is!!!!!!!!!!!!!!
Tartóval együtt +3-4ezer. Dobozból csak eredeti Krauzer van, utángyártott nincs.
Arra figyelj, hogy ha van az ETZ-den oldalsó kapaszkodó, akkor olyan doboz kell, ahol megvan annak a kiképzett hely, mert én ebbe belefutottam, és emiatt le kellett vennem az oldalsó kapaszkodót. (hiányzik, mert a motor tologatásához/sztenderre rántásához hasznos segítség volt)
Nekem az alu tartón alakítaniom kellett kicsit, de használható volt. Gyári tartót szerintem használtan 6-8 ezerért, utángyártott használtan 3 ezer, újan 6ezer. Érdemes alsó merevítő tartókat ("csatornavas") csinálni hozzá. Némi lakatosmunka általában kell a felfogatáshoz, nekem kb 2 nap volt mire mindent összehoztam hogy klappoljon (új felfogatás, zárak, stb)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- biciklis
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2012.05.03. 12:38
- MZ-d típusa: mz
Re: Barkácsolás
Érdeklödnék, hogy milyen árban érdemes krauser dobozszettet venni, és mire kell odafigyelni
A gyárit hogy lehet megkölönböztetni, van e utángyártott gagyi?
Hogyan lehet rögzíteni? Milyen a gyári krauser tartó??
Köszönöm a választ elöre is!!!!!!!!!!!!!!
A gyárit hogy lehet megkölönböztetni, van e utángyártott gagyi?
Hogyan lehet rögzíteni? Milyen a gyári krauser tartó??
Köszönöm a választ elöre is!!!!!!!!!!!!!!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Hát nekem nincs, és nem is lesz, mivel a futómű szándékos elgyengítése szerintem reálisan gondolkodó embernek nem jut eszébe.Cat írta:Üdv
Villahosszabbítóval tapasztalat valakinek?
Tudom, hogy +1 dolog ami elromolhat, +1 dolog ami nyaklik
Kanyarvadászat kilőve...
Valakinek volt? van?
Méretei esetleg?
Azt nem mondom, hogy a futómű módosítása már önmagában engedélyköteles átalakítás lenne, pláne mivel nekem is van kb 28 ilyen nem hivatalos átalakításom, de azokkal mind csak jobbá tettem a gépet. (villamerevítő, honda főfékhenger, stb).
Pusztán dizájn szempontok miatt ("há mer nekem hosszabb villával jobban teccene, az olyan csopperos....") rontani a dolgokon, hát...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Barkácsolás
Üdv
Villahosszabbítóval tapasztalat valakinek?
Tudom, hogy +1 dolog ami elromolhat, +1 dolog ami nyaklik
Kanyarvadászat kilőve...
Valakinek volt? van?
Méretei esetleg?
Villahosszabbítóval tapasztalat valakinek?
Tudom, hogy +1 dolog ami elromolhat, +1 dolog ami nyaklik
Kanyarvadászat kilőve...
Valakinek volt? van?
Méretei esetleg?
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Barkácsolás
Ennél csak jobb lehet 
Hacsak a sziló nem rejt majd naaaagy meglepiket(kicsit tartok tőle még )
Sokallom 15km hajtás után másnap reggelre
http://i.imgur.com/7W9cQ.jpg

Hacsak a sziló nem rejt majd naaaagy meglepiket(kicsit tartok tőle még )
Sokallom 15km hajtás után másnap reggelre

http://i.imgur.com/7W9cQ.jpg
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Ha üresjelző csere után megáll az olajfolyás akkor meséld el a titkot! 

- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Barkácsolás
Üdv
Amit tudtam cseréltem imbuszra (minőséget most elfelejtettem figyelni
)
Mz-s ismerőst hívtam gyujtást állítani mert 2500-3000 fordulat körül torpant, dadogott.
Gyertya fekete, olajos :S (Gondoltam sokat kap)
Nagy előgyujtás volt szerinte, belőtte jóra.
Közben a súbertet feltettem legfelülre.
Próba..Jobban dadog
Súbert vissza a második rubrikába most jó....
Holnap próba motorozgatás, majd gyertya ellenőrzés
Elsősegély csomagom lejárt 2011.12.31 el..
Most akkor ez nem érdekes mert az egyes dolgoknak kell lesni a határidejét, vagy inkább cseréljem ki?
Hétfőn veszek üresjelzőt remélem csere után nem folyik majd ott az olaj :S
Bár a csere még érdekes is lehet mert tele van nyomva szilóval az egész...
Hőfokmérőm vezetéke elszakadt(ahol az órába bemegy)
Használható az óra így?
Csak új vezeték kell?
Gondolom ebben valami gáz lehet és az alapján mér nem?
Ha kell valakinek egy kóláért viheti
Amit tudtam cseréltem imbuszra (minőséget most elfelejtettem figyelni

Mz-s ismerőst hívtam gyujtást állítani mert 2500-3000 fordulat körül torpant, dadogott.
Gyertya fekete, olajos :S (Gondoltam sokat kap)
Nagy előgyujtás volt szerinte, belőtte jóra.
Közben a súbertet feltettem legfelülre.
Próba..Jobban dadog

Súbert vissza a második rubrikába most jó....
Holnap próba motorozgatás, majd gyertya ellenőrzés

Elsősegély csomagom lejárt 2011.12.31 el..
Most akkor ez nem érdekes mert az egyes dolgoknak kell lesni a határidejét, vagy inkább cseréljem ki?
Hétfőn veszek üresjelzőt remélem csere után nem folyik majd ott az olaj :S
Bár a csere még érdekes is lehet mert tele van nyomva szilóval az egész...
Hőfokmérőm vezetéke elszakadt(ahol az órába bemegy)
Használható az óra így?
Csak új vezeték kell?
Gondolom ebben valami gáz lehet és az alapján mér nem?
Ha kell valakinek egy kóláért viheti

Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Ha új csavart veszel, akkor csak imbuszt vegyél....
Sokkal könnyebben szerelhető.
Sokkal könnyebben szerelhető.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Csavarbolt... véletlenül sem barkácsáruházCat írta:Üdv
Honnan szoktatok venni csavarokat a motorhoz?
Helyi elég nagy csavar boltban nem tudtak adni csavarhúzós 6x40es csavrit a oldaldeknihez![]()
![]()
Sajna ahány csavar annyi féle most még(csavarhúzós kereszthornyos, imbusz)![]()
:S
Rendezném ezeket is...

Mindent cserélj imbuszra, amit lehet. Legjobb, legszebb, és az imbuszkészlet a legkisebb az összes megoldás közül... 8.8 anyagminőség legalább.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Barkácsolás
Üdv
Honnan szoktatok venni csavarokat a motorhoz?
Helyi elég nagy csavar boltban nem tudtak adni csavarhúzós 6x40es csavrit a oldaldeknihez
Sajna ahány csavar annyi féle most még(csavarhúzós kereszthornyos, imbusz)
:S
Rendezném ezeket is...
Honnan szoktatok venni csavarokat a motorhoz?
Helyi elég nagy csavar boltban nem tudtak adni csavarhúzós 6x40es csavrit a oldaldeknihez

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Sajna ahány csavar annyi féle most még(csavarhúzós kereszthornyos, imbusz)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Rendezném ezeket is...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Re: Barkácsolás
Erről is volt már szó jó párszor, tán a cikkemben is le van írva: fogóval lehet leszedni, elég erősen kapaszkodik.
bomber93 írta:Sziasztok! Mz km óráról, hogy lehet leszedni a mutatót? Az alatta lévő lapot akarom kicserélni meg újra skálázni mivel más kerék kerül rá mint a gyári így nem fog pontos értéket mutatni. Nah szóval hogyan kell leszedni a mutatót?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Barkácsolás
Sziasztok! Mz km óráról, hogy lehet leszedni a mutatót? Az alatta lévő lapot akarom kicserélni meg újra skálázni mivel más kerék kerül rá mint a gyári így nem fog pontos értéket mutatni. Nah szóval hogyan kell leszedni a mutatót?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Barkácsolás
TS-nél, ha a kifli bilincseit, és a teló felső végén a csavarokat fellazítottuk, akkor lehetett állítani, hogy egyenes legyen. Talán érdemes a kerék tengelyének csavarját is lazítani, és úgy állítgatni. Nem tudom, hogy ez az etz-nél is működik-e.Apa66 írta:Úgy látom, hogy a villa áll enyhén balra.
Re: Barkácsolás
Úgy látom, hogy a villa áll enyhén balra.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
MEgnézed mi a görbe. Kormányon még csakcsak lehet egyengetni, de ha a villa, akkor csere, vagy megszokodApa66 írta:Sziasztok!
Az első kerék és a kormány nem merőleges egymással.
Hogyan tudok állítani rajta?

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Az első kerék és a kormány nem merőleges egymással.
Hogyan tudok állítani rajta?
Az első kerék és a kormány nem merőleges egymással.
Hogyan tudok állítani rajta?
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Nincs köztetek egy esztergályos aki tudna nekem segíteni egy kúpgörgős kormánycsapágyhoz perselyt készíteni??
Nincs köztetek egy esztergályos aki tudna nekem segíteni egy kúpgörgős kormánycsapágyhoz perselyt készíteni??
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Barkácsolás
Mi sem egyszerűbb fogsz egy kis szilikont befújsz a gumi illetve az óra közé szépen körkörösen majd megfogod a bemenő bowdent és az órafelé tolod szépen kinyomod felfele majd a többi megy már értelemszerűen.gezaf írta:Sziasztok!
Tud valaki segíteni, hogy az óratartó karikákból hogyan lehet kiszedni a gumiharangokat és az órákat? (ugyanis a próbálgatásokkal nem akarok felsérteni semmit sem)
Köszönöm!
Géza
- gezaf
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.01.31. 19:28
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pilis-Budapest
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Tud valaki segíteni, hogy az óratartó karikákból hogyan lehet kiszedni a gumiharangokat és az órákat? (ugyanis a próbálgatásokkal nem akarok felsérteni semmit sem)
Köszönöm!
Géza
Tud valaki segíteni, hogy az óratartó karikákból hogyan lehet kiszedni a gumiharangokat és az órákat? (ugyanis a próbálgatásokkal nem akarok felsérteni semmit sem)
Köszönöm!
Géza
- csonkesz
- biciklis
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Erdőtelek
Re: Barkácsolás
Nekem is sikerült így a forgalmi vizsga. A 16"-os kerék még nem volt bent akkor. És még tervben van a Magura is, nem tudom arra majd mit szólnak.


"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2012.02.23. 02:38
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Mátrafüred-Abasár
Re: Barkácsolás
Így van nem kötelező,ezt biztos forrásból tudompempelli írta:Nekem csak a rendszámtábla volt hátul és nem szóltak,azt mondták nem kötelező.

-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Barkácsolás
Nekem csak a rendszámtábla volt hátul és nem szóltak,azt mondták nem kötelező.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2012.02.23. 02:38
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Mátrafüred-Abasár
Re: Barkácsolás
Akkor szinte az összes japán moci megbukna a vizsgán.....sok úgy jön ki,hogy csak rendszámtartó van gyárilag a lámpa alatt magasan...nézzetek utána és mind átmegy vizsgán.Havernak szólt egyetlen egyszer a rendőr,hogy jól van ez így?Haver mondta perelje be a Hondát meg az EU-t,meg M.o-t,erre elkért minden papírt ,de ezt tovább nem firtatta...
http://motor.honda.hu/modellek-supersport-cbr1000rr2012

http://motor.honda.hu/modellek-supersport-cbr1000rr2012
Re: Barkácsolás
Köszi a választ!
Akkor a kacsacsőr formájú az kevés lesz.
Akkor a kacsacsőr formájú az kevés lesz.

- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Barkácsolás
Egy intézkedő rendőrtől azt hallottam 15 fok felfelé a tengely vonalától.
Apa66 írta:Sziasztok!
250-es ETZ-re mekkora sárvédő gumit kell felszerelni hátra?
Valakitől azt hallottam, hogy a tengely magasságáig le kell érnie.
Azt túlzásnak tartom, elcsúnyítaná a mocit.
András
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
250-es ETZ-re mekkora sárvédő gumit kell felszerelni hátra?
Valakitől azt hallottam, hogy a tengely magasságáig le kell érnie.
Azt túlzásnak tartom, elcsúnyítaná a mocit.
András
250-es ETZ-re mekkora sárvédő gumit kell felszerelni hátra?
Valakitől azt hallottam, hogy a tengely magasságáig le kell érnie.
Azt túlzásnak tartom, elcsúnyítaná a mocit.
András
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Sajnos tegnap voltam a srácnál, fe már elvitték tőle....ezt lekéstük 

Re: Barkácsolás
Figyu én már letettem róla, de holnap megyek a sráchoz, és lefotózom Neked ha érdekel, azt mondja, hogy az első- hátsó is etz 250-ben volt.Azt mondja, hogy az első kereken 100km-t futott heidenau van!Az árát még nem tudom, de nincs elrugaszkodva a földtől![/quote]
Szia engem érdekelne mert lassan gumit is kell elöl cserélnem fotó az jó lenne mert valamit látnék az állapotából
előre is kösz.
Szia engem érdekelne mert lassan gumit is kell elöl cserélnem fotó az jó lenne mert valamit látnék az állapotából
előre is kösz.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég