Blokk
Re: Blokk
Köszi.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Sziasztok!
Ezt a bakelit távtartót mindkét blokktartónál használni kell? Mert nekem a lánc felőli oldalon nincs, persze ez lehet korábbi barkácsolás eredménye is.
http://mikroker.hu/modules/products/pro ... ersely.jpg
Ezt a bakelit távtartót mindkét blokktartónál használni kell? Mert nekem a lánc felőli oldalon nincs, persze ez lehet korábbi barkácsolás eredménye is.

http://mikroker.hu/modules/products/pro ... ersely.jpg
Re: Blokk
nincsSchafi írta:Sziasztok!
Az a kérdésem, hogy a Ts-250-es (1976) váltóban található olajtálcán kell-e lenni csepegtető furatoknak, mint az etz-ken?
Most szeretném gatyába rázni, és aggaszt hogy furat nélküli tálca van benne.
Re: Blokk
Sziasztok!
Az a kérdésem, hogy a Ts-250-es (1976) váltóban található olajtálcán kell-e lenni csepegtető furatoknak, mint az etz-ken?
Most szeretném gatyába rázni, és aggaszt hogy furat nélküli tálca van benne.
Az a kérdésem, hogy a Ts-250-es (1976) váltóban található olajtálcán kell-e lenni csepegtető furatoknak, mint az etz-ken?
Most szeretném gatyába rázni, és aggaszt hogy furat nélküli tálca van benne.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Kiengedtem a fölös olajat majdnem 3 deci kijött még menni nem mentem vele de ha megyek vele rögtön kiderül tolja e még az olajat a betöltőnél ha nem akkor fasza minden 
Nekem most lesz kb 8 ezer a blokkban ha minden igaz még nem volt az erejével gondom mármint amit tőle elvárható azt teljesíti .
Volták már itt viták a fórumon belőle a végsebességet illetően de ide szúrom a mérésem eredményét 117 km/h val sikerült meglőnöm az enyémet GPS volt a mérés pontosságát illetőleg. Gyári adattól elmarad de hát ilyen ez a bicaj már öreg a szekér
.

Nekem most lesz kb 8 ezer a blokkban ha minden igaz még nem volt az erejével gondom mármint amit tőle elvárható azt teljesíti .
Volták már itt viták a fórumon belőle a végsebességet illetően de ide szúrom a mérésem eredményét 117 km/h val sikerült meglőnöm az enyémet GPS volt a mérés pontosságát illetőleg. Gyári adattól elmarad de hát ilyen ez a bicaj már öreg a szekér

Re: Blokk
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy mennyit bír ki a motor? Mármint a henger, és a főtengely- itt is a hajtókar. 9000km-re ezelőtt lett fúrva, és valakitől hallottam, hogy az Mz-ket 10.000 km-ként fúrni kell. Nem nagyon hiszem én el ezt. Ezért érdeklődöm, hogy kb normális használat mellett mennyit bir ki a gép?
Köszi szépen!
Két kerék, két ütem, két betű: Mz
Az lenne a kérdésem, hogy mennyit bír ki a motor? Mármint a henger, és a főtengely- itt is a hajtókar. 9000km-re ezelőtt lett fúrva, és valakitől hallottam, hogy az Mz-ket 10.000 km-ként fúrni kell. Nem nagyon hiszem én el ezt. Ezért érdeklődöm, hogy kb normális használat mellett mennyit bir ki a gép?
Köszi szépen!
Két kerék, két ütem, két betű: Mz
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Nagyon Bízok benne hogy nem kell a malomkereket leszedni akkor a kuplungot sem húzom le megúszom azt isKILL3R etz írta:Ne várj vele, ha beesik a váltóba a lemez abból komoly baj lehet.... Szerintem nem kell levenni a malomkereket se. A menet miatt meg ne izgulj, az anyából hamarabb jön ki... Már ha nem valami 10.9-es anya van rajta...![]()
Arra figyelj, hogy könnyen félre tudod húzni, a blokkban csak egy 1-2mm-es fül támasztja alá. Oda próbáld meg bejátszani....

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
250-esnél nem jellemző annyira.... Inkább átszív, mint átfúj..
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ne várj vele, ha beesik a váltóba a lemez abból komoly baj lehet.... Szerintem nem kell levenni a malomkereket se. A menet miatt meg ne izgulj, az anyából hamarabb jön ki... Már ha nem valami 10.9-es anya van rajta...
Arra figyelj, hogy könnyen félre tudod húzni, a blokkban csak egy 1-2mm-es fül támasztja alá. Oda próbáld meg bejátszani....

Arra figyelj, hogy könnyen félre tudod húzni, a blokkban csak egy 1-2mm-es fül támasztja alá. Oda próbáld meg bejátszani....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Nyilván az lesz akkor szépen talpra állítom a mocit kicsorgatom a fölös olajat azt kiderül ha beborul. Egyébként nézem a szerelési videót azt a lemezt 1 db 6 os anya tartja ami a kuplung felöl van nem elég azt felhúzni vagy nem lehet elfordul a lemez?Krepp írta:Szerintem meg ne várj, az olaj szintjelző csavarnál ereszd le a feles olajat és ha utána is csinálja akkor lemez lehet(ami a két blok fél között van, tehát tzeljes szétdöntés)
szerk.: Megmondjam őszintén nincs sok kedvem szétborítani a blokkot meg aztán a kuplungot akkor már harmadszorra szedném le róla amit már a kúp sim biztos hogy tolerálna na meg a főtengely végén a menet sem legutóbb nagyon megcsupáltam lehet hogy nem bír ki még egyet

- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Az enyém is pont ezt csinálja, de éppen csak szivárog,a port odagyűjti az árulja el a hibát.Én is pont 9 decit öntöttem bele, és nekem előtte tuti nem maradt benne semmi.Engem annyira nem zavar, a szintjelzőnél épp csak megjelenik az olaj ahogy kell.Szóval nem értem...betudom annak, hogy nem űrtechnika.... 

- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szerintem meg ne várj, az olaj szintjelző csavarnál ereszd le a feles olajat és ha utána is csinálja akkor lemez lehet(ami a két blok fél között van, tehát tzeljes szétdöntés)
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Ez a két lehetőség van ? Vagy elkezdett leszédülni a lemez vagy sok az olaj benne ? Most cseréltem benne olajat pontosan 9 decit tettem bele de nyilván több van benne mivel nem tudott ugye az összes kicsöpögni. A lemez megvizsgálásához lekell szedni a kuplungot is? vagy elég a dekni egyáltalán fellehet húzni kívülről mármint nem kell széthúzni érte a blokkot?
szerk.: Jobban járok szerintem ha várok még vele egy kicsit hátha abbahaggya remélem....
Várok még építőjellegű ötleteket
szerk.: Jobban járok szerintem ha várok még vele egy kicsit hátha abbahaggya remélem....
Várok még építőjellegű ötleteket

- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nálam az olaj folyás intenzíven kente a hátsó kereket.
A hiba ott volt hogy az olaj leeresztésére épp elég volt a 1,5 l-es pet palack
A hiba ott volt hogy az olaj leeresztésére épp elég volt a 1,5 l-es pet palack

Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Blokk
Nekem is tavaly ősszel ilyen problémám volt, csak nekem becsületesen folyt az olaj onnan. Majdhogynem teljesen leesett a lemez fönntről, szerencsére még nem ért bele a fogaskerekekbe. A hangján semmi nem volt hallható.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Passz még általam nem volt szétszedve a blokk . Nincs más hangja a gépnek mint eddig és csak most kezdte el csinálni.KILL3R etz írta:Olajterelő lemez a helyén van?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Olajterelő lemez a helyén van?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Furcsa dolgot vettem észre a gépnél az olajbetöltő nyílásnál jön kifele az olaj menetközbe na nem nagy mértékben csak éppenhogy de ha megállok olajcseppek vannak alattam miért lehet ez?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
- MZ-d típusa: MZ TS 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
Közben látom hogy a többi csapágyméret is érdekel.
Tessék: http://www.manualedereparatie.info/manu ... e.info.zip
Sajnos ezt a linket se tudja megnyitni a gép
De mindegy a főtengely csapágyakat akarom fag-ra cserélni a többit meg valami olcsóbb de jobb minőségüre.
Tessék: http://www.manualedereparatie.info/manu ... e.info.zip
Sajnos ezt a linket se tudja megnyitni a gép

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Régen volt kisTS-em, de kb egy perc guglizás kellett:
für MM 125/3 motoren:
10 93-93.397 Rillenkugellager 6204 TNWC 4 f 20x47x14 TGL 2981 (2 stück)
11 93-94.357 Rillenkugellager 6304 J C 4 f 20x52x15 TGL 2981 (1 stück)
für MM 125/2 motoren:
93-94.260 Rillenkugellager 6303 C 4 f 17x47x14 TGL 2981 (3 stück)
És hogy milyen motorod van:
MM 125/2 ab Mot.-Nr. 7324450
MM 150/2 ab Mot.-Nr. 6444237
MM 125/2 bis Mot.-Nr. 7372908
MM 150/2 bis Mot.-Nr. 6587572
MM 125/3 ab Mot.-Nr. 7372909
MM 150/3 ab Mot.-Nr. 6587573
Közben látom hogy a többi csapágyméret is érdekel.
Tessék: http://www.manualedereparatie.info/manu ... e.info.zip
für MM 125/3 motoren:
10 93-93.397 Rillenkugellager 6204 TNWC 4 f 20x47x14 TGL 2981 (2 stück)
11 93-94.357 Rillenkugellager 6304 J C 4 f 20x52x15 TGL 2981 (1 stück)
für MM 125/2 motoren:
93-94.260 Rillenkugellager 6303 C 4 f 17x47x14 TGL 2981 (3 stück)
És hogy milyen motorod van:
MM 125/2 ab Mot.-Nr. 7324450
MM 150/2 ab Mot.-Nr. 6444237
MM 125/2 bis Mot.-Nr. 7372908
MM 150/2 bis Mot.-Nr. 6587572
MM 125/3 ab Mot.-Nr. 7372909
MM 150/3 ab Mot.-Nr. 6587573
Közben látom hogy a többi csapágyméret is érdekel.
Tessék: http://www.manualedereparatie.info/manu ... e.info.zip
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az bizony évjárattól is függ.... A főtengely csap átmérője változott időközben... Mikori a paripa? Motorszám?István79 írta:Sziasztok!
MZ TS 125 be milyen méretü és hány darab főtengely csapágy kel . 6304 c3 vagy 6204 c3 . Aki biztosra tudja legyen szives írja meg.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
pityu0524 írta:Sziasztok kérdésem a következő: a kuplungot fent már teljesen ki kellett csavani,hony jól működjön,de ha további állításra van szükség akkor ,hogyan tovább? le tudná valaki érthetően írni,hogy kell alul állítani a kuplungot ?a válaszokat előre is köszi.
Itt megnézheted:http://www.youtube.com/watch?v=DVPeTmUY2fA
Re: Blokk
Sziasztok kérdésem a következő: a kuplungot fent már teljesen ki kellett csavani,hony jól működjön,de ha további állításra van szükség akkor ,hogyan tovább? le tudná valaki érthetően írni,hogy kell alul állítani a kuplungot ?a válaszokat előre is köszi.
Re: Blokk
[quote="dkari"]
Köszi a választ.
Első két indításkor elég erőteljes kerregést hallottam. Leszereltem a bovdent majd egy kissé megkocogtattam a tengely végét. Vissza szereltem a bovdent és utána mozdult meg a fordulatszámmérő óra mutatója kis ingadozással. Ekkor még volt egy kis kerregő hang de már nem olyan erős, a későbbi indításoknál már nem tapasztaltam ilyen hangokat.
Köszi a választ.
Első két indításkor elég erőteljes kerregést hallottam. Leszereltem a bovdent majd egy kissé megkocogtattam a tengely végét. Vissza szereltem a bovdent és utána mozdult meg a fordulatszámmérő óra mutatója kis ingadozással. Ekkor még volt egy kis kerregő hang de már nem olyan erős, a későbbi indításoknál már nem tapasztaltam ilyen hangokat.
Re: Blokk
Amikor nem mozdult a fordszámmérő akkor jött a blokkból kerregő hang?boldi82 írta:Sziasztok!
Az alábbi kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni.
Nem rég elkezdtem felújítani (letisztogatni) egy TS 125 De-Luxe-ot. A motoron hiányzott a fordulatszám kihajtó egység (persely, fogaskerék). Vettem egy újat, majd beszereltem, ellenőriztem kézzel működtethető-e. A berugókar mozgatásakor szépen forgott. Visszaszereltem a deklit, feltöltöttem hajtómű olajjal. Az első beindításkor a fordulatszámmérő óra mutatója meg se mozdult, gyorsan leállítottam a gépet, majd újból indítottam, az eredmény ugyanaz. A harmadik indítás után szépen elmozdult a mutató a nulla állásból és kis ingadozás után mutatta a fordulatot. A későbbi indításoknál már nem volt gond, leszámítva azt, hogy én egy kissé hangosnak, zajosnak találom a működését.
Véleményetek szerint ez a probléma okozhat később valamiféle gondot, üzemzavart vagy normálisnak mondható?
Előre is köszönöm a válaszaitokat és a segítségeteket.
Nekem egyszer megszorult a perselyben a fordszámmérő tengelye azért nem mért. De akkor kerregő hang jött a blokkból mivel a kuplungkosáron lévő fogaskerék elracsnizott. (ez hajtja a fordszámmérőt is)
Re: Blokk
Sziasztok!
Az alábbi kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni.
Nem rég elkezdtem felújítani (letisztogatni) egy TS 125 De-Luxe-ot. A motoron hiányzott a fordulatszám kihajtó egység (persely, fogaskerék). Vettem egy újat, majd beszereltem, ellenőriztem kézzel működtethető-e. A berugókar mozgatásakor szépen forgott. Visszaszereltem a deklit, feltöltöttem hajtómű olajjal. Az első beindításkor a fordulatszámmérő óra mutatója meg se mozdult, gyorsan leállítottam a gépet, majd újból indítottam, az eredmény ugyanaz. A harmadik indítás után szépen elmozdult a mutató a nulla állásból és kis ingadozás után mutatta a fordulatot. A későbbi indításoknál már nem volt gond, leszámítva azt, hogy én egy kissé hangosnak, zajosnak találom a működését.
Véleményetek szerint ez a probléma okozhat később valamiféle gondot, üzemzavart vagy normálisnak mondható?
Előre is köszönöm a válaszaitokat és a segítségeteket.
Az alábbi kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni.
Nem rég elkezdtem felújítani (letisztogatni) egy TS 125 De-Luxe-ot. A motoron hiányzott a fordulatszám kihajtó egység (persely, fogaskerék). Vettem egy újat, majd beszereltem, ellenőriztem kézzel működtethető-e. A berugókar mozgatásakor szépen forgott. Visszaszereltem a deklit, feltöltöttem hajtómű olajjal. Az első beindításkor a fordulatszámmérő óra mutatója meg se mozdult, gyorsan leállítottam a gépet, majd újból indítottam, az eredmény ugyanaz. A harmadik indítás után szépen elmozdult a mutató a nulla állásból és kis ingadozás után mutatta a fordulatot. A későbbi indításoknál már nem volt gond, leszámítva azt, hogy én egy kissé hangosnak, zajosnak találom a működését.
Véleményetek szerint ez a probléma okozhat később valamiféle gondot, üzemzavart vagy normálisnak mondható?
Előre is köszönöm a válaszaitokat és a segítségeteket.
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha nincs jól hézagolva, azt abból is észre lehet venni, hogy elmarad az a jellegzetes nagy ETZ "síró, fütyülő" hang elinduláskor.Hujber írta:Ha új (utángyártott) kuplungalaplapot veszek, mire figyeljek felszereléskor? Persze most már nem hagyok ki semmitHa nincs jól hézagolva, azt miből veszem észre?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Í kollega! A menesztő és az alaplap között van egy csúszótárcsa, és egy rugós lemez. A csúszótárcsát kell helyettesíteni egy vékonyabb anyaggal, illetve én nem bírtam összecsiszolni a főtengellyel, ezért csapágyragasztóval felragasztottam. Jól bírja, megszorult a gép, még az se szakította le. A rossz hézagolást pedig úgy veszed észre, hogy nem emel ki. Más problémával nem találkoztam. Annyi, hogy ha ilyen kaliberű dolgot cserélsz a kuplungban, érdemes kicentíroztatni, hogy ne üssön picit sem. Ezt kb 6000 ftért csinálta a G-Balance anno, de ebben a tengely elkészítése is benne volt. Elvileg ezt már nem kell kifizetni, mivel megvan nekik hozzá.Hujber írta:Ha új (utángyártott) kuplungalaplapot veszek, mire figyeljek felszereléskor? Persze most már nem hagyok ki semmitHa nincs jól hézagolva, azt miből veszem észre?
Szerk: Ja és persze a zsír és olajmentes kúpok is hozzátartoznak a folyamathoz, és hogy felmelegítve tesszük fel a kúpra, meg a min 90 NM-es felhúzás, stb... Mint bármelyik másik kuplungszereléskor.
Re: Blokk
Ha új (utángyártott) kuplungalaplapot veszek, mire figyeljek felszereléskor? Persze most már nem hagyok ki semmit
Ha nincs jól hézagolva, azt miből veszem észre?

Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Igen,erre én is gondoltam,csak az sajna nem lenne olcsó mulatság.Meg sajna nem tudom megoldani a szállítást sem.MrDok írta:Ha jól emlékszem a ts-eknél vékony acélalátét van, az ETZ-t nem tudom. Amúgy ha már régóta szenvedsz vele, érdemes lenne elvinni egy MZ mesterhez. Bambi..... Szerintem látott már mindenféle hibát, és kívülről is megmondja mi a baja.xxgabikaxx írta:
Igen,simán forog a középrész függetlenül a kosártól.
Még az lenne a kérdésem,hogy hátra, a kosár mögé pontosan milyen alátétet kell rakni? Mert ugye több is van és én direkt letöltöttem egy robbantott ábrát is,de hátha van eltérés,vagy egyáltalán mennyi alátét megy oda?
Ezeket azért kérdem mert a motort ahonnan szereztem az az illető eléggé megbuherálta.Hátha kimaradt valami vagy netán több alkatrész van benne.
Aztán már csak motoroznod kell vele, ha megcsinálta.
Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha jól emlékszem a ts-eknél vékony acélalátét van, az ETZ-t nem tudom. Amúgy ha már régóta szenvedsz vele, érdemes lenne elvinni egy MZ mesterhez. Bambi..... Szerintem látott már mindenféle hibát, és kívülről is megmondja mi a baja.xxgabikaxx írta:
Igen,simán forog a középrész függetlenül a kosártól.
Még az lenne a kérdésem,hogy hátra, a kosár mögé pontosan milyen alátétet kell rakni? Mert ugye több is van és én direkt letöltöttem egy robbantott ábrát is,de hátha van eltérés,vagy egyáltalán mennyi alátét megy oda?
Ezeket azért kérdem mert a motort ahonnan szereztem az az illető eléggé megbuherálta.Hátha kimaradt valami vagy netán több alkatrész van benne.
Aztán már csak motoroznod kell vele, ha megcsinálta.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Bár az én paripám még bejáratos de simán kihúzatom 6ezerig is.A kétütemünek nem lesz baja ha jobban pörög a 4ütemünél.pempelli írta:Srácok,régen motoroztam ETZ-vel,mostanában újítottam fel egyet,mi az a fordulat amin még nyugodt szívvel lehet használni.
Elszoktam a kétüteműtől,de én már 4000 fordulaton is sajnálom.
Persze a 6ezer a max,én se szeretem kínozni a kicsikét

Bár ez az én véleményem.
Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Srácok,régen motoroztam ETZ-vel,mostanában újítottam fel egyet,mi az a fordulat amin még nyugodt szívvel lehet használni.
Elszoktam a kétüteműtől,de én már 4000 fordulaton is sajnálom.
Elszoktam a kétüteműtől,de én már 4000 fordulaton is sajnálom.
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Jó hogy rákérdeztél.Igen próbáltam mind a két végletet és érdekes módon a kuplungkaron érezni a különbséget.Tehát ha koppra becsavarom a karnál a csavart és alul beállítom azt a bizonyos 1-2 mm-t akkor ha behúzom a kuplungot érezni hogy kicsit másképpen emel vagy nem emel ki.Nehéz leírni de olyan mintha kicsit könnyebb lenne húzni a kart,egyenletesen könnyen be lehet húzni.KILL3R etz írta:Hali!
A kinyomópálca végén megvan a kis golyó?
Lehet félreértettelek, de úgy nem próbáltad beállítani, hogy a karnál a finomállító koppra betekerve, és akko a durvaállítót úgy beállítani ahogy írtad. De gondolom próbáltad, mert így logikus.
Tányérrugó nincs fordítva bent véletlenül? Csapágyak milyen állapotban vannak? Nem kotyog a tengely?
Ha pedig csontra kitekerem felül a csavart akkor meg olyan érzés mintha rendesen kiemelne,tehát kicsit mintha a végén ugrana,elején nehéz húzni aztán picit mintha átugrana aztán könnyebb.És ilyenkor emel ki normálisabban mert ilyenkor azért tudok váltani.
Igen,simán forog a középrész függetlenül a kosártól.MrDok írta:A kis Mz-knél a kuplung kiemelési problémát okozhatja a ...xxgabikaxx írta:Üdvözlöm az MZ Club oldal olvasóit!
Még az lenne a kérdésem,hogy hátra, a kosár mögé pontosan milyen alátétet kell rakni? Mert ugye több is van és én direkt letöltöttem egy robbantott ábrát is,de hátha van eltérés,vagy egyáltalán mennyi alátét megy oda?
Ezeket azért kérdem mert a motort ahonnan szereztem az az illető eléggé megbuherálta.Hátha kimaradt valami vagy netán több alkatrész van benne.
Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A kis Mz-knél a kuplung kiemelési problémát okozhatja a rosszul hézagolt kuplungagy (középsö rész) Ha kiszeded a lamellákat tudod forgatni külön a középrészt kézzel, függetlenül a külső kosártól? Kell neki egy minimális tengely irányú kotyogás is. A kuplungkar kormányig megy. A dekniben a kar alaphelyzetben kell álljon, míg nem húzod meg.xxgabikaxx írta:Üdvözlöm az MZ Club oldal olvasóit!
Nekem egy igen fura problémám/észrevételem lenne.
ETZ 125-ös gépezetről lenne szó.
Mint mindig,nálam a kuplunggal lenne a probléma.Már jópár kérdést feltettem,igazán senki sem tudott segíteni.
Nem emel ki a kuplung rendesen,igen tudom lehet variálni a lemezkékkel meg hasonlók bla bla... ezen mind végigmentem és sehogy sem jó.Most a túloldalt céloztam és vizsgálgattam meg és a következőkre jutottam:
Képet is találtam,bár nem etz-é de a lényeg rajta van.:
http://kepfeltoltes.hu/120302/109122_or ... es.hu_.jpg
A kuplungom akkor emel ki jobban és tudok váltani ha a "B" hosszúságra van állítva a bovden (persze ilyenkor sem tökéletes a kiemelés,kicsit nehézkes a váltás),ennél jobban már nem tudom fent a karnál kitekerni az állítócsavart.Tudom hátul a deklin lehet állítani egy csavarral a kiemelést.Ezt a csavart mindkét esetben úgy állítottam (éreztem a csavarhúzóval) hogy éppen (kb 1-2 mm) nem ért hozzá a kis golyó a hosszú rúdhoz.
Megmértem itt a hosszú kar útját és kb 1.5 cm a "C" azaz az emelés meg kb 3 mm.
A második variációnál fent a kuplungkarnál az állítócsavart teljesen betekertem,tehát "A" hosszúságú volt lent a bovden.
Az út ilyenkor is kb 1.5 cm, de viszont a "C" csak 1-2 mm a kiemelés. Ami elég érdekes, lehet tolómérővel nem tudtam megmérni rendesen,de többször is mértem.
Azt hozzáteszem,hogy mikor megvettem a motort akkor kicseréltem a kuplungbovden újra.
Lehet,hogy ez a méricsgélés szőrszálhasogatásnak tűnik,de már komolyan nem tudom,hogy mit csináljak ezzel a xarral. a kuplungot kismilliószor szétszedtem,szinte mindent megpróbáltam,másik olyan kinyomóbütyköt (nem tudom mi a neve pontosan,autószelephez hasonlít) esztergáltattam,tömérdek alátéttel kísérleteztem és már tényleg nem tudom mi a baja.
Egyik kérdésem még az lenne,hogy az a kar amit a bovden húz lent a dekliben,hogy normális esetben az hol szokott állni kb?
A másik kérdésem meg,hogy felül a kuplungkarnak kb mekkora az útja,kb hány cm-t lehet húzni rajta ha a végétől mérjük?
Az értelmes és segítő válaszokat,megjegyzéseket előre is köszönöm!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Hali!
A kinyomópálca végén megvan a kis golyó?
Lehet félreértettelek, de úgy nem próbáltad beállítani, hogy a karnál a finomállító koppra betekerve, és akko a durvaállítót úgy beállítani ahogy írtad. De gondolom próbáltad, mert így logikus.
Tányérrugó nincs fordítva bent véletlenül? Csapágyak milyen állapotban vannak? Nem kotyog a tengely?
A kinyomópálca végén megvan a kis golyó?
Lehet félreértettelek, de úgy nem próbáltad beállítani, hogy a karnál a finomállító koppra betekerve, és akko a durvaállítót úgy beállítani ahogy írtad. De gondolom próbáltad, mert így logikus.
Tányérrugó nincs fordítva bent véletlenül? Csapágyak milyen állapotban vannak? Nem kotyog a tengely?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Üdvözlöm az MZ Club oldal olvasóit!
Nekem egy igen fura problémám/észrevételem lenne.
ETZ 125-ös gépezetről lenne szó.
Mint mindig,nálam a kuplunggal lenne a probléma.Már jópár kérdést feltettem,igazán senki sem tudott segíteni.
Nem emel ki a kuplung rendesen,igen tudom lehet variálni a lemezkékkel meg hasonlók bla bla... ezen mind végigmentem és sehogy sem jó.Most a túloldalt céloztam és vizsgálgattam meg és a következőkre jutottam:
Képet is találtam,bár nem etz-é de a lényeg rajta van.:
http://kepfeltoltes.hu/120302/109122_or ... es.hu_.jpg
A kuplungom akkor emel ki jobban és tudok váltani ha a "B" hosszúságra van állítva a bovden (persze ilyenkor sem tökéletes a kiemelés,kicsit nehézkes a váltás),ennél jobban már nem tudom fent a karnál kitekerni az állítócsavart.Tudom hátul a deklin lehet állítani egy csavarral a kiemelést.Ezt a csavart mindkét esetben úgy állítottam (éreztem a csavarhúzóval) hogy éppen (kb 1-2 mm) nem ért hozzá a kis golyó a hosszú rúdhoz.
Megmértem itt a hosszú kar útját és kb 1.5 cm a "C" azaz az emelés meg kb 3 mm.
A második variációnál fent a kuplungkarnál az állítócsavart teljesen betekertem,tehát "A" hosszúságú volt lent a bovden.
Az út ilyenkor is kb 1.5 cm, de viszont a "C" csak 1-2 mm a kiemelés. Ami elég érdekes, lehet tolómérővel nem tudtam megmérni rendesen,de többször is mértem.
Azt hozzáteszem,hogy mikor megvettem a motort akkor kicseréltem a kuplungbovden újra.
Lehet,hogy ez a méricsgélés szőrszálhasogatásnak tűnik,de már komolyan nem tudom,hogy mit csináljak ezzel a xarral. a kuplungot kismilliószor szétszedtem,szinte mindent megpróbáltam,másik olyan kinyomóbütyköt (nem tudom mi a neve pontosan,autószelephez hasonlít) esztergáltattam,tömérdek alátéttel kísérleteztem és már tényleg nem tudom mi a baja.
Egyik kérdésem még az lenne,hogy az a kar amit a bovden húz lent a dekliben,hogy normális esetben az hol szokott állni kb?
A másik kérdésem meg,hogy felül a kuplungkarnak kb mekkora az útja,kb hány cm-t lehet húzni rajta ha a végétől mérjük?
Az értelmes és segítő válaszokat,megjegyzéseket előre is köszönöm!
Nekem egy igen fura problémám/észrevételem lenne.
ETZ 125-ös gépezetről lenne szó.
Mint mindig,nálam a kuplunggal lenne a probléma.Már jópár kérdést feltettem,igazán senki sem tudott segíteni.
Nem emel ki a kuplung rendesen,igen tudom lehet variálni a lemezkékkel meg hasonlók bla bla... ezen mind végigmentem és sehogy sem jó.Most a túloldalt céloztam és vizsgálgattam meg és a következőkre jutottam:
Képet is találtam,bár nem etz-é de a lényeg rajta van.:
http://kepfeltoltes.hu/120302/109122_or ... es.hu_.jpg
A kuplungom akkor emel ki jobban és tudok váltani ha a "B" hosszúságra van állítva a bovden (persze ilyenkor sem tökéletes a kiemelés,kicsit nehézkes a váltás),ennél jobban már nem tudom fent a karnál kitekerni az állítócsavart.Tudom hátul a deklin lehet állítani egy csavarral a kiemelést.Ezt a csavart mindkét esetben úgy állítottam (éreztem a csavarhúzóval) hogy éppen (kb 1-2 mm) nem ért hozzá a kis golyó a hosszú rúdhoz.
Megmértem itt a hosszú kar útját és kb 1.5 cm a "C" azaz az emelés meg kb 3 mm.
A második variációnál fent a kuplungkarnál az állítócsavart teljesen betekertem,tehát "A" hosszúságú volt lent a bovden.
Az út ilyenkor is kb 1.5 cm, de viszont a "C" csak 1-2 mm a kiemelés. Ami elég érdekes, lehet tolómérővel nem tudtam megmérni rendesen,de többször is mértem.
Azt hozzáteszem,hogy mikor megvettem a motort akkor kicseréltem a kuplungbovden újra.
Lehet,hogy ez a méricsgélés szőrszálhasogatásnak tűnik,de már komolyan nem tudom,hogy mit csináljak ezzel a xarral. a kuplungot kismilliószor szétszedtem,szinte mindent megpróbáltam,másik olyan kinyomóbütyköt (nem tudom mi a neve pontosan,autószelephez hasonlít) esztergáltattam,tömérdek alátéttel kísérleteztem és már tényleg nem tudom mi a baja.
Egyik kérdésem még az lenne,hogy az a kar amit a bovden húz lent a dekliben,hogy normális esetben az hol szokott állni kb?
A másik kérdésem meg,hogy felül a kuplungkarnak kb mekkora az útja,kb hány cm-t lehet húzni rajta ha a végétől mérjük?
Az értelmes és segítő válaszokat,megjegyzéseket előre is köszönöm!
Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

Re: Blokk
Helo. Keresek eladó mz ts vagy etz 125 ös blokkot! Akinek van az írjon légyszi.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
ETZ 125 főtengely szimering 20x30x7 mind a két oldalon.Csak vitonos szimeringet vegyél,750Ft/db,barna színű.Ha 1500Ft vagy több,nevesd ki a boltost,és keress egy másikat.Ne hagyd,hogy átverjenek.Létezik meghatározott forgásirányú olajterelő szimering is,ez drágább,de ez sem 5-6-8000Ft.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Volna egy kérdésem Kedves márkatársak!
Kis etz-m van és nemtalálom, hogy mekkora főtengelyszimering való hozzá, legyetek szivesek és írjátok le!
Köszönettel cskaparo
Kis etz-m van és nemtalálom, hogy mekkora főtengelyszimering való hozzá, legyetek szivesek és írjátok le!
Köszönettel cskaparo
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Ez igaz, de én már láttam olyat is, ahol nem csak a vastagsággal volt baj, hanem a körmei pontatlanok és sorjásak voltak.z25z írta:nem kell annyira megijedni az utangyartott-tol sem, le kell merni tolomerovel, altalaban 3,3 mm a gyari 3 mm-rel szemben, na most ez oldalankent 0,15 mm, megfelelo szemcseju csiszolopapir sima feluletre lefektet es kb fel-egy oras maszatolas, en igy csinaltam, azota is hibatlanul mukodik
Akkor lehet járatni rajta a tűreszelőt bőszen!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ha egyenes a lamella és pontos méretű, akkor a vastagsága tényleg nem nagy dolog.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
az utóbbi az trophi. a hegesztés az összefogó csavarokat helyettesitik.Hujber írta:http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jar ... 63542.html
Ebben szerintetek megbízhatok? A hegesztés mi célt szolgálhat?![]()
vagy még ezt találtam:
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 69101.html
A viz szalad, a kő marad!
Re: Blokk
http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jar ... 63542.html
Ebben szerintetek megbízhatok? A hegesztés mi célt szolgálhat?

vagy még ezt találtam:
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 69101.html
Ebben szerintetek megbízhatok? A hegesztés mi célt szolgálhat?


vagy még ezt találtam:
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 69101.html
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Üdv. én is utángyártott kuplung lamellákat raktam az enyémbe és amikor csináltam próbára rugó nélkül össze raktam a kuplungot és
nem bírtam forgatni a közép részt tehát nem bírt volna kiemelni, vastagok voltak a lamellák csiszolás után újabb próba és akkor könnyen forgott összerakás után tökéletesen működik. remélem érthető voltam.
nem bírtam forgatni a közép részt tehát nem bírt volna kiemelni, vastagok voltak a lamellák csiszolás után újabb próba és akkor könnyen forgott összerakás után tökéletesen működik. remélem érthető voltam.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég