Nincs véletlenül kiemelve a moci hátulja?
Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
kisTS láncvédőbakelitet lehet valahol szerezni? egy boltban sem találtam :S
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszönöm a gyors választ, holnap megkeresem! Örök hála!yofo írta:Bambi elérhetősége: Budapest, IX. kerület, Gubacsi út 6/c. Tel.: +36 20 342 0977 , illetve eléred itt a honlapon és a fórumon is.
- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Bambi elérhetősége: Budapest, IX. kerület, Gubacsi út 6/c. Tel.: +36 20 342 0977 , illetve eléred itt a honlapon és a fórumon is.
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem ismerem sajnos!gabsic írta:Bambi?speedy388 írta: már szerelőhöz is elvinném itt pestközelben csak lenne valaki aki profin érti ezt!
Pesten van?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Bambi?speedy388 írta: már szerelőhöz is elvinném itt pestközelben csak lenne valaki aki profin érti ezt!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Van egy kis problémám: vettem vadonat új hátsó lánckereket, természetesen csapágyakkal. Voltam olyan hülye hogy a régit úgy ahogy volt kidobtam! Csak itt jött a bibi! Valahogy nem stimmel a tengely, mintha rövidebb lenne mint kell nem lóg ki eléggé, ezért a bakelitet sem tudom feltenni, és a kilométermeghajtás sem működik mert beledörzsöl a lánckerék! Visszaolvasgattam itt, és találtam olyasmit hogy a lengyel lánckerék nem stimmel a német tengelyel. Lehet hogy ez a problémám?! Fél éve küzdök a dologgal (ráadásul mit kiderült a csapágy távtartót is kidobtam a régi kerékkel) már szerelőhöz is elvinném itt pestközelben csak lenne valaki aki profin érti ezt!
Van egy kis problémám: vettem vadonat új hátsó lánckereket, természetesen csapágyakkal. Voltam olyan hülye hogy a régit úgy ahogy volt kidobtam! Csak itt jött a bibi! Valahogy nem stimmel a tengely, mintha rövidebb lenne mint kell nem lóg ki eléggé, ezért a bakelitet sem tudom feltenni, és a kilométermeghajtás sem működik mert beledörzsöl a lánckerék! Visszaolvasgattam itt, és találtam olyasmit hogy a lengyel lánckerék nem stimmel a német tengelyel. Lehet hogy ez a problémám?! Fél éve küzdök a dologgal (ráadásul mit kiderült a csapágy távtartót is kidobtam a régi kerékkel) már szerelőhöz is elvinném itt pestközelben csak lenne valaki aki profin érti ezt!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára speedy388 2012.03.20. 22:44-kor.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Helló! Az ETZ 125-ös láncvédő bakelitját rá lehet rakni TS125-re ?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én is ott ahol neked is van az 1mm-es furat szöggel én is oda raktam egy menetes csavart kb olyat mint ami a sima menetes csavar van benne alapból hátul ami nekem ugye ott kitört,vagyis megrepedt a házam és nem fog semmit a csavar. a távtartó után van egy ilyen kis pörvédő gumi és egy lemez alátét egy olyan 2 mm-er vastag.Na most az nem tudom kell e oda alapból de én kivettem mindkettőt mert így is foghegyen járt és csak jobban kopott volna.Lehet hogy ez a baja nem tudom.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Megtaláltam egy régi hozzászólásom:
"...ott ahol a spirál belemegy (tehát a hüvely és a láncvédőbakelit találkozásánál) keresztül fúrtam mind a kettőt a meghajtótengely fölött a keréktengellyel párhuzamosan, és beletoltam egy 40mm hosszú szöget (ezáltal nem tudja kitolni magából). Azóta jól működik, és nem ad ki gyanús hangot. Megpróbálok valami képet csinálni, hogy érthetőbb legyen."
"...ott ahol a spirál belemegy (tehát a hüvely és a láncvédőbakelit találkozásánál) keresztül fúrtam mind a kettőt a meghajtótengely fölött a keréktengellyel párhuzamosan, és beletoltam egy 40mm hosszú szöget (ezáltal nem tudja kitolni magából). Azóta jól működik, és nem ad ki gyanús hangot. Megpróbálok valami képet csinálni, hogy érthetőbb legyen."
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szia
Pontosan úgy,hogy ahol van már a bakelit ház vége van ahol tolom be azt a műanyag tengelyt átfúrtam először utána pedig menetet is tettem bele.
Az a baj h sztem valamiért nem nagyon jól érintkeznek ott a fogak egymáson és nekem már nem mér kb 30 km-ert bírt. Nagyon sajnálom mert közel 5 ezer ft volt a maga az a meghajtó tengely a műanyag házba és a tányérkerék is kerékagyra. Még nem mertem szétszedni mert egyfolytában már most 2 hete össze meg szét szedem, és meguntam nagyon,de úgyis szét kell szednem megnézni hogy akkor miért nem jó.
Pontosan úgy,hogy ahol van már a bakelit ház vége van ahol tolom be azt a műanyag tengelyt átfúrtam először utána pedig menetet is tettem bele.
Az a baj h sztem valamiért nem nagyon jól érintkeznek ott a fogak egymáson és nekem már nem mér kb 30 km-ert bírt. Nagyon sajnálom mert közel 5 ezer ft volt a maga az a meghajtó tengely a műanyag házba és a tányérkerék is kerékagyra. Még nem mertem szétszedni mert egyfolytában már most 2 hete össze meg szét szedem, és meguntam nagyon,de úgyis szét kell szednem megnézni hogy akkor miért nem jó.
- Brembo
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Orosháza
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szia!Hujber írta:Iványi Balázs írta:Üdv! Nem régen írtam ide a fórumba kilométer tengely meghajtással kapcsolatban. Az a helyzet, hogy az a csavar amivel lefogatom magát azt a műanyag tengelyt a bakelit házban az elszakadt a bakelit ház megrepedt de nem vészesen. Lehet ezt valahogy maszek úton orvosolni mert az utángyártott silány minőségű alkatrész még rátesz egy lapáttal, h ne sikerüljön működésbe hozni az egész meghajtást.
Én arra gondoltam hogy belül is a bakelit házban valahogy lefogatom azt a kis műanyag tengelyt meg kívülről is lefogatom vagy két helyen.
Köszönöm ha valaki megosztja velem a tanácsát válaszát sokat segítene!!
Szia!
Nekem úgy sikerült ezt megoldanom, hogy betoltam a műanyag hüvelyt a bakelitbe úgy ahogy annak lennie kell, és átfúrtam egyszerre egy ponton úgy, hogy a bakelitet is átfúrjam, és vele egyszerre a műanyag hüvelyt is, ez után csak beletoltam egy 1mm vastag méretre vágott szöget csapnak, azóta nincs vele bajom.
És hol sikerült átfúrni?
A meghajtó tengely mellett?
Nekem most működik, de félek tőle, hogy egyszer valami beakad és szétver mindent maga körül.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sikerült megcsinálnom úgy ,hogy a bakelit elejére meg a műanyag tengely elejét átfúrta raktam bele egy 6 os menetet és egy csavart és bírja is nem mozog. Viszont egyre jobban ingadozik a sebességem az óra szerint.Ez utalhat esetleg belső kopásra is vagy mi lehet a baja? Bekentem jó vastagon zsírral pedig, meg jól össze is van illesztve. Nagyon jó lenne ha jól mérne!
Fateromnak kb 20 éve van úgy a 250-be a tengely meg a kis mérője is azóta nem is nyúlt hozzá,és ingadozás mentesen mér.Mondjuk az gyári ez meg ami az enyémben van utángyártott lehet ez is a baja h nagyon rossz a minősége és elkopik hamar..
Akinek valami tippe van mit csináljak vele azt szívesen elolvasnám!
Köszönöm!!!
Fateromnak kb 20 éve van úgy a 250-be a tengely meg a kis mérője is azóta nem is nyúlt hozzá,és ingadozás mentesen mér.Mondjuk az gyári ez meg ami az enyémben van utángyártott lehet ez is a baja h nagyon rossz a minősége és elkopik hamar..
Akinek valami tippe van mit csináljak vele azt szívesen elolvasnám!
Köszönöm!!!
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Iványi Balázs írta:Üdv! Nem régen írtam ide a fórumba kilométer tengely meghajtással kapcsolatban. Az a helyzet, hogy az a csavar amivel lefogatom magát azt a műanyag tengelyt a bakelit házban az elszakadt a bakelit ház megrepedt de nem vészesen. Lehet ezt valahogy maszek úton orvosolni mert az utángyártott silány minőségű alkatrész még rátesz egy lapáttal, h ne sikerüljön működésbe hozni az egész meghajtást.
Én arra gondoltam hogy belül is a bakelit házban valahogy lefogatom azt a kis műanyag tengelyt meg kívülről is lefogatom vagy két helyen.
Köszönöm ha valaki megosztja velem a tanácsát válaszát sokat segítene!!
Szia!
Nekem úgy sikerült ezt megoldanom, hogy betoltam a műanyag hüvelyt a bakelitbe úgy ahogy annak lennie kell, és átfúrtam egyszerre egy ponton úgy, hogy a bakelitet is átfúrjam, és vele egyszerre a műanyag hüvelyt is, ez után csak beletoltam egy 1mm vastag méretre vágott szöget csapnak, azóta nincs vele bajom.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv! Nem régen írtam ide a fórumba kilométer tengely meghajtással kapcsolatban. Az a helyzet, hogy az a csavar amivel lefogatom magát azt a műanyag tengelyt a bakelit házban az elszakadt a bakelit ház megrepedt de nem vészesen. Lehet ezt valahogy maszek úton orvosolni mert az utángyártott silány minőségű alkatrész még rátesz egy lapáttal, h ne sikerüljön működésbe hozni az egész meghajtást.
Én arra gondoltam hogy belül is a bakelit házban valahogy lefogatom azt a kis műanyag tengelyt meg kívülről is lefogatom vagy két helyen.
Köszönöm ha valaki megosztja velem a tanácsát válaszát sokat segítene!!
Én arra gondoltam hogy belül is a bakelit házban valahogy lefogatom azt a kis műanyag tengelyt meg kívülről is lefogatom vagy két helyen.
Köszönöm ha valaki megosztja velem a tanácsát válaszát sokat segítene!!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
- MZ-d típusa: MZ TS 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem van egy TS 125/150 16fogu bontott kislánckerekem,ha érdekel.dkari írta:Nem tudja véletlenül valaki hogy a Ts 150 első lánckereke különbözik e az Etz 150 első lánckerekétől?
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem tudja véletlenül valaki hogy a Ts 150 első lánckereke különbözik e az Etz 150 első lánckerekétől?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Használtan, bontottat.Iványi Balázs írta:Hol lehetne normális minőségűt rendelni,vagy venni?
esetleg esztergályos tudna valami jót csinálni?De azt még úgyis felület kezelni is kellene...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hol lehetne normális minőségűt rendelni,vagy venni?
esetleg esztergályos tudna valami jót csinálni?De azt még úgyis felület kezelni is kellene...
esetleg esztergályos tudna valami jót csinálni?De azt még úgyis felület kezelni is kellene...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az ETZ 250 -nek a nagyobb kerék (18") miatt a kisebbik kell, 251-esnek (16") a nagyobb. Ez határozza meg a kilométeróra áttételét, és párban van a spirált tekerő tengely fogaskerékkel, talán még a bakelit is más.Iványi Balázs írta:Üdv! Van egy 250 es etz-m A kérdésem az lenne hogy a bakelit házban lévő tányérkerék Z 27 es vagy Z 24 es? Lehet hogy ez a fogszámot mondaná meg. Az enyémbe nem tudom h milyen kellene mert nem volt benne. Köszönöm a választ!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv! Van egy 250 es etz-m A kérdésem az lenne hogy a bakelit házban lévő tányérkerék Z 27 es vagy Z 24 es? Lehet hogy ez a fogszámot mondaná meg. Az enyémbe nem tudom h milyen kellene mert nem volt benne. Köszönöm a választ!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Amit én használok: RK 428H
Én az RK-t is tudom ajánlani, igaz 130-ast még nem sikerült vennem sosem, csak 136-ost, de kiivenni pár szemet gondolom nem okoz gondot.
Én az RK-t is tudom ajánlani, igaz 130-ast még nem sikerült vennem sosem, csak 136-ost, de kiivenni pár szemet gondolom nem okoz gondot.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- tjacint
- defektes
- Hozzászólások: 889
- Csatlakozott: 2009.03.22. 23:34
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Tartósságban nem tudok nyilatkozni, mert nem rég van fenn.
Majd jövőre megmondom!
Majd jövőre megmondom!
Egy Henger mind fölött, egy Henger kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem Asahi lánc van ugyan ilyen paraméterekkel. Hasonló, mint a DID.
Láttam én is ilyet közel a fele a DID-nek
Mennyire tartós mióta használod?
Láttam én is ilyet közel a fele a DID-nek
Mennyire tartós mióta használod?
- tjacint
- defektes
- Hozzászólások: 889
- Csatlakozott: 2009.03.22. 23:34
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem Asahi lánc van ugyan ilyen paraméterekkel. Hasonló, mint a DID.KILL3R etz írta:DID 428H 130 szemes.
Egy Henger mind fölött, egy Henger kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszönöm.KILL3R etz írta:DID 428H 130 szemes.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
DID 428H 130 szemes.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Láncból milyet érdemes venni 250 ETZ-re?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
- MZ-d típusa: MZ TS 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
mzgabi írta:Sziasztok! Az MZ TS 150-en tönkrement a lánc ( sok görgő törött). Van egy másik MZ TS 150 motorom,(alkatrésznek használom) aminek nem hibás a lánca sem és a szekunder fogaskerekek sem. Az előzőleg említett MZ-re rákerült az alkatrésznek használt MZ két lánckereke. Mi a jobb megoldás? 1. az új láncot rátenni a kopott lánckerekekre. 2. A használt láncot tenni a kopott lánckerekekre (27.000 km-t futott).
A legjobb lenne új lánc új fogaskerekekkel . De azt a láncot rakd fel amelyik jobban felfekszik a fogaskerekekre. Jól olvasom,hogy a bontott MZ-n volt jó állapotú kompletten lánc fogaskerekekkel? Mert ha igen akkor azt úgy egyben rakd át! (mert az már jól egymáshoz kopott)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok! Az MZ TS 150-en tönkrement a lánc ( sok görgő törött). Van egy másik MZ TS 150 motorom,(alkatrésznek használom) aminek nem hibás a lánca sem és a szekunder fogaskerekek sem. Az előzőleg említett MZ-re rákerült az alkatrésznek használt MZ két lánckereke. Mi a jobb megoldás? 1. az új láncot rátenni a kopott lánckerekekre. 2. A használt láncot tenni a kopott lánckerekekre (27.000 km-t futott).
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszönöm a válaszokat, a blokktartó lesz a ludas. Tudtam hogy el van kicsit görbülve de álmomban se hittem volna, hogy ilyen problémát tud okozni.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Megnézed felülről (a motoron ülve) a tankhoz képest a blokk állását, a deknik illeszkedési vonalát nézve. Nagyjából szimmetrikusnak kéne lennie, ha jobbra áll, akkor blokktartó, ha kb szimmetrikus, akkor hátsó villa, váz húzódás......Nandor írta:Sziasztok!
Valaki tapasztalt már ehhez hasonlót?
A lánc beleér a hátsó lábtartó tartócsövébe.
Nemrég cseréltem újra a láncot, korábban hallottam kattogó hangot de azt hittem csak a megnyúlott régi lánc miatt van, de az újnál is jelentkezett és akkor tüzetesebben átnézve észrevettem, hogy a láncvédő gumi egy helyen ki van lyukadva.
Levettem a gumit, hogy úgy is megnézzem és ez a kép fogadott:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
El vannak görbülve a blokktartó vasaid... Nekem is ilyen volt. Ideiglenesen KPE csövet tettem a lábtartó csőre, úgy működik mint egy láncvezető/feszítő. De ha új a lánc, akkor szerintem inkább ruházz be egy erősített blokktartóra. Mert így hamar el fog kopni ez a lánc is.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Valaki tapasztalt már ehhez hasonlót?
A lánc beleér a hátsó lábtartó tartócsövébe.
Nemrég cseréltem újra a láncot, korábban hallottam kattogó hangot de azt hittem csak a megnyúlott régi lánc miatt van, de az újnál is jelentkezett és akkor tüzetesebben átnézve észrevettem, hogy a láncvédő gumi egy helyen ki van lyukadva.
Levettem a gumit, hogy úgy is megnézzem és ez a kép fogadott:
Valaki tapasztalt már ehhez hasonlót?
A lánc beleér a hátsó lábtartó tartócsövébe.
Nemrég cseréltem újra a láncot, korábban hallottam kattogó hangot de azt hittem csak a megnyúlott régi lánc miatt van, de az újnál is jelentkezett és akkor tüzetesebben átnézve észrevettem, hogy a láncvédő gumi egy helyen ki van lyukadva.
Levettem a gumit, hogy úgy is megnézzem és ez a kép fogadott:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
a kisebb likúHujber írta:A hátsó lánckerékben van ugye két csapágy, 6005ös és 6204es, melyik van belül?
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A hátsó lánckerékben van ugye két csapágy, 6005ös és 6204es, melyik van belül?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szerintem ha előre teszel egy 17 fogaskereket már az elég terepreTIHAMER írta:sziasztok,a véleményetekre volnák kiváncsi.etz 250-esemet alakitanám át terepezésre,ugy gondoltam a hátsó lánckereket lecserélném 52 fogura(csináltatnák)az elsőt 15 fogura cserélném.mi várható? mi lessz a végsebessége,és nem-e lesznek tul rövidek a sebességek erö lessz?
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
sziasztok,a véleményetekre volnák kiváncsi.etz 250-esemet alakitanám át terepezésre,ugy gondoltam a hátsó lánckereket lecserélném 52 fogura(csináltatnák)az elsőt 15 fogura cserélném.mi várható? mi lessz a végsebessége,és nem-e lesznek tul rövidek a sebességek erö lessz?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv fontos kérdés! Mz-hátsó kerekes km kihajtás mikben különbözik egyes típusokban? Ts 125-250 és ETZ 125-250. Tudtommal a km óra ugyanaz spirál is csak hosszban tér el szóval valami a hátsó kihajtásnál van variálva? ami meghatározza, hogy 16" os vag 18" os kerékhez van. A km óra kihajtások(az mire csatlakozik a spirál) ami a láncvédőbe van csereszabatosak? Eltérők? egyes típusoknál?
Láncvédő dobozból hány féle volt?
A Fő kérdés: 16 Colos 250/1 es Ts kerékhez 16" os ETZ 125/150 km kihajtása jó lesz? Működni fog?
Mz Ts 125 ös láncvédő doboz jó lesz 250/1 Ts hátsó kerékhez(250/1 es hátsó lengővilla+ lánckerék mellé?
Láncvédő dobozból hány féle volt?
A Fő kérdés: 16 Colos 250/1 es Ts kerékhez 16" os ETZ 125/150 km kihajtása jó lesz? Működni fog?
Mz Ts 125 ös láncvédő doboz jó lesz 250/1 Ts hátsó kerékhez(250/1 es hátsó lengővilla+ lánckerék mellé?
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hű Alfa, de beszólnék én is valamit. Szerencséd, hogy semmi frappáns nem jut most eszembe!
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Jézusuristen alfa. Nem volt neked biciklid?
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Te mérnökbojtár...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hm és tényleg Fárad az ember ha dolgozik egész nap...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem...
Gondolj bele... Kis fogaskerékkel hajtasz egy nagyot. 14-es lánckerékkel 1:3 hoz az arány. Szal amíg 3 at fordul a kislánckerék, addig egyet a nagy. Szóval nő a nyomaték, és csökken a végsebesség.
Viszont a láncra is sokkal nagyobb terhelés jut a nagy áttételkülönbség miatt, és amiért nagyobb "szögben" törik a kislánckeréken a lánc.
Gondolj bele... Kis fogaskerékkel hajtasz egy nagyot. 14-es lánckerékkel 1:3 hoz az arány. Szal amíg 3 at fordul a kislánckerék, addig egyet a nagy. Szóval nő a nyomaték, és csökken a végsebesség.
Viszont a láncra is sokkal nagyobb terhelés jut a nagy áttételkülönbség miatt, és amiért nagyobb "szögben" törik a kislánckeréken a lánc.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hát ha a legkisebb lánckereket teszi be akkor nem épp nő az áttétel (végsebesség)? És ponthogy a terepképesség csökken...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Tegyél be 14-es lánckereket előre, az a legkisebb. 70-80-nál sztem úgy is gyorsabb lesz. Láncból valszeg szedni kell majd.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
B.U.É.K mindenkinek.Volna egy kérdésem,remélem tud valaki segiteni.van egy etz 250-em,szeretném átalakitani terepezésre ugy hogy a végsebessége ne legyen nagyobb 70-80km/óránál.mijen átételezést használjak a szekunder meghajtásnál?hány fogu lánckerekeket???????
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hát még ha látnád milyen volt a motor kívülről amikor hozzám került Hidd el nekem ez az mz ha kész lesz nyálad csurogni fog ha meglátod:D amikor kész lett a simson bementem városba vel villamos megállóban az utasok nem szálltak fel a villamosra mert az én motoromat nézték:D azóta hallod a járókelők meg az öreg bácsik intenek az utcán és ahhoz képest h simson még a nagy motorosok is odaintenek:) Bár mivel nekem az a simson az első saját motorom így néhol van kivetni való rajta de az mz sokkal szebb lesz bár kicsit többe is fog kerülni de kiállítási darabnak is jó lesz hidd el nekem
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég