
Elektronika topik - a pokol kapuja
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Azt már nem is mondtam, de annó mikor megvettem a gépet nem jó hőértékű gyertyát vettem bele. 1,5 évig azzal mentem az egy NGK japan 6 hőértékű volt. A vége szépen el is olvadt egyszer megállt alattam azt hittem megragadt, de a gyertya viccelődött. A mai napig működik úgy megolvadtan de persze eltettem emlékbe. 

-
- biciklis
- Hozzászólások: 39
- Csatlakozott: 2011.07.06. 21:13
- MZ-d típusa: mz etz 250
- Tartózkodási hely: Dunakeszi
Re: Elektronika
Tavaly nyár elején vettem a mocim, juliusban vettem bele NGK gyertyát azóta 6500- km ment és semmi baja!! Nekem bejött. Nem lehet , hogy túl magas a gyujtó feszültségetek nem értek hozzá csak kérdés ? valakitöl hallotam de lehet, hogy kamu.
Re: Elektronika
Eddig 3 féle gyertyát használtam. Brisk Ngk És Isolator. Az első kettő hibátlanul működött. Az Isolátorral 500 métert ha mentem. Igaz ez már nem Az az Isolator.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Az enyém az volt.KILL3R etz írta:Vagy eredeti japánt kell venni....
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Hát én nem tudom de nekem van francia NGK és nincs bajom vele kb. 4 éve használom és hibátlan.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Vagy eredeti japánt kell venni.... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok , ennyit az NGK gyertyáról üdv. jurgy
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
jura györgy írta:sziasztok a durrogás lehet a gyertya hibája is mint nekem is volt míg nem szereltem ki az NGK gyertyámat 1 régi (15éves) MAGNETTI MARELLI -re 1 szó mint 100 az NGK nem sokat bírt ki kb.2000 km és kuka
Ugyan így jártam én is az NGK-val,most nálam is vagy 15 éves Isolátor és semmi gond vele.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok a durrogás lehet a gyertya hibája is mint nekem is volt míg nem szereltem ki az NGK gyertyámat 1 régi (15éves) MAGNETTI MARELLI -re 1 szó mint 100 az NGK nem sokat bírt ki kb.2000 km és kuka
- Brembo
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Orosháza
Re: Elektronika
A tengelylógás miatt előfordul, hogy nem akkor gyújt, amikor kéne. Ettől durroghat.
Az elektronika bekötése is okozhat közvetve ilyet, akkor, ha nem jó helyre van kötve a gyújtás. Rövid idő alatt rendszertelen lesz, aztán a kipuff is tele lesz anyaggal.
Az elektronika bekötése is okozhat közvetve ilyet, akkor, ha nem jó helyre van kötve a gyújtás. Rövid idő alatt rendszertelen lesz, aztán a kipuff is tele lesz anyaggal.
- Brembo
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Orosháza
Re: Elektronika
Nekem ugyanez volt a problémám.
A főtengely csapágyai lógtak olyannyira, hogy a megszakítóhézagot egyáltalán nem lehetett beszabályozni. Hol volt, hol nem.
A jobboldali csapágy egyszer be is állt, megforgott a tengelyen.
A durrogás lehet a trafó hibája is.
A főtengely csapágyai lógtak olyannyira, hogy a megszakítóhézagot egyáltalán nem lehetett beszabályozni. Hol volt, hol nem.
A jobboldali csapágy egyszer be is állt, megforgott a tengelyen.
A durrogás lehet a trafó hibája is.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2012.03.06. 14:32
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: Mezőberény
Re: Elektronika
Köszönöm szépen, hogy írtatok pár dolgot, mindent megfogok nézni. Megnézte egy hozzáértő is és aztmondta, hogy rozsdásak a főtengely csapágyaim, és cserélni kéne. Az nem lehet, hogy lóg a főtengelyem és ezért durrog?
- Brembo
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Orosháza
Re: Elektronika
Szia!
Van már rajzod a bekötéshez?
Van már rajzod a bekötéshez?
Re: Elektronika
Sziasztok!
Ha gyújtás, vagy üzemanyag ellátási probléma volna, akkor a többi fokozatban is rángatna,
fulladna. Ez a jelenség tapasztalatom szerint fordulatszám függő.
Próbáld ki minden sebességfokozatban kihúzatni és írd le a tapasztalatod.
Ha továbbra is ötödikben jelentkezik a probléma, akkor szerintem erőtlen a motor.
Apa66
Ha gyújtás, vagy üzemanyag ellátási probléma volna, akkor a többi fokozatban is rángatna,
fulladna. Ez a jelenség tapasztalatom szerint fordulatszám függő.
Próbáld ki minden sebességfokozatban kihúzatni és írd le a tapasztalatod.
Ha továbbra is ötödikben jelentkezik a probléma, akkor szerintem erőtlen a motor.
Apa66
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Nézd át azokat, amit leírtam...
Inkább karbi...
Inkább karbi...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ez nálam is elő szokott fordulni, hogy 5. ben ha meghúzom neki elkezd kicsit rángatni és ha visszangedem , akkor helyrejön. Ez most gyújtás, vagy karbi probléma?KILL3R etz írta:Valószínű alacsony úszószint, vagy kis tűszelep fúvóka, vagy benzincsap dugulás, esetleg el van tömődve a tanksapka szuszogó furata.
Ha visszaengeded a gázt, 2-3 mp múlva újra normálisan megy?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Valószínű alacsony úszószint, vagy kis tűszelep fúvóka, vagy benzincsap dugulás, esetleg el van tömődve a tanksapka szuszogó furata.
Ha visszaengeded a gázt, 2-3 mp múlva újra normálisan megy?
Ha visszaengeded a gázt, 2-3 mp múlva újra normálisan megy?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2012.03.06. 14:32
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: Mezőberény
Re: Elektronika
Sziasztok! Friss vagyok még itt, ezért lehet, hogy rossz helyre írok, nem tudom. Van egy ETZ 125 cm3 motorom, és az a baja, hogy 5. sebességi fokozatba ha elérem kb a 70.-et és tövig húzom akkor elkezd puffogni és lassulni. Mi lehet a baja? Mit kéne cserélni? Segítsetek légyszíves!
üdv.: Csabi
üdv.: Csabi
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Na ennek a feszültség szabályzónak a kapcsolása az előbb linkelt rajz. Úgy emlékszem:).Apa66 írta:Igazad van! Kicsit elnagyoltam a kérdést.
- ETZ elektronikus feszültségszabályzózó 12V
B+ D+ 61 DF D- kivezetésekkel
- Vezetékezés gyárinak tűnik, a színek helyesek.
- A gyújtás szerintem házilag lett készítve, a panel nincs dobozban.
Készítek róla fényképet és azt is feltöltöm.
- Szigetszentmiklóson van a moci.
Sajnos elkapkodtam a motor szétbontását, le kellett volna rajzolnom az elektromos bekötéseket.
Apa66
A B+ és a D+ csak össze van kötve a dobozban egy NyÁK réz csíkkal. Ezért én kiszoktam hagyni a bekötését. A dióda hídról (D+(Dióda) közvetlen kötöm a pozitív biztosítékra(B+(Battery). Így rögtön két csatlakozással kevesebb van az akkumulátor töltés áramkörében, ezáltal is csökken a hiba lehetőség.
Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
igen az
Re: Elektronika
Köszi a választ!
A diódapanel az egyenirányító?
A diódapanel az egyenirányító?
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok, egy kis segítség, B+=pozitív ami biztosítékra megy utána aksi + sarkára ,D+=pozitív ami a dióda panelről jön le ,DF=gerjesztés ami a generátor DF pontjára megy , 61= dióda panelen is van 61 ezzel a ponttal ponttal kötöd össze innen megy a töltéshiány vissza jelzés lámpára is 1 vezeték , a - az = test negatív mert ez is kell ahhoz hogy működjön. jó szerelést és sok sikert kívánok üdv . juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok persze ,, egyszerű a bekötés" de nem mindenkinek, főleg ha valaki még nem hogy nem csinált , hanem még nem is látott ilyent ,szerintem is keressél a szakembert üdv. juragy
Re: Elektronika
Igazad van! Kicsit elnagyoltam a kérdést.
- ETZ elektronikus feszültségszabályzózó 12V
B+ D+ 61 DF D- kivezetésekkel

- Vezetékezés gyárinak tűnik, a színek helyesek.
- A gyújtás szerintem házilag lett készítve, a panel nincs dobozban.
Készítek róla fényképet és azt is feltöltöm.
- Szigetszentmiklóson van a moci.
Sajnos elkapkodtam a motor szétbontását, le kellett volna rajzolnom az elektromos bekötéseket.
Apa66
- ETZ elektronikus feszültségszabályzózó 12V
B+ D+ 61 DF D- kivezetésekkel

- Vezetékezés gyárinak tűnik, a színek helyesek.
- A gyújtás szerintem házilag lett készítve, a panel nincs dobozban.
Készítek róla fényképet és azt is feltöltöm.
- Szigetszentmiklóson van a moci.
Sajnos elkapkodtam a motor szétbontását, le kellett volna rajzolnom az elektromos bekötéseket.

Apa66
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektromosság
Hát szerintem ha nem igazodsz el egy ilyen egyszerű bekötésen mint az Mz,akkor lehet célszerű lenne keresned valakit a környéken aki segit,mielőtt valamit félrekötsz azt oda lesz az új tirisztoros(ami lényegében tranzisztoros)gyújtásod.Apa66 írta:Sziasztok!
Segítségre van szükségem! Tavaly ősszel vettem egy 250-es ETZ-t, amit felújítottam.
Most érkeztem el az elektromos részhez és nem tudom, hogy mit hova kössek, mert házilag
át lett alakítva "tirisztoros" gyújtásossá. A feszültségszabályzónak is 6 lába van, amit nem tudok
értelmezni. Az van ráírva, hogy ETZ 12V fesz.szabályzó.
Letöltöttem és kinyomtattam egy gyári kapcsolási rajzot, de sajnos azzal sem jutok előre.
Itt a tavasz, végre motorozhatnék és a moci garázsban áll.
Előre köszi a segítséget!
Apa66
De ha mégis te akarod csinálni,akkor konkrétan ird le mire vagy kiváncsi.
Azt azért ne várd el hogy itt valaki az összes létező vezetéket egyesével leirja hogy hova kell dugni.
Amit már tudunk hogy van a gyújtásod és a fesszabod,amit bekellene kötni igaz?
Milyen gyújtás,milyen fesszab???Képet róla esetleg.
Vagy leirást,milyen feliratok vannak a fesszabon stb stb.
Így azért nem egyszerű segiteni hogy csak bedobod hogy Etz fesszab 6 lábú!
Először is gyári vagy elektronikus fesszab?
Vezetékelésed gyári vagy már maszekolt?
Szóval kicsit részletesebben kéne ha azt akarod hogy érdemi segitséget kapj.
Szerintem

Helyileg hol van a moci?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Elektromosság
Sziasztok!
Segítségre van szükségem! Tavaly ősszel vettem egy 250-es ETZ-t, amit felújítottam.
Most érkeztem el az elektromos részhez és nem tudom, hogy mit hova kössek, mert házilag
át lett alakítva "tirisztoros" gyújtásossá. A feszültségszabályzónak is 6 lába van, amit nem tudok
értelmezni. Az van ráírva, hogy ETZ 12V fesz.szabályzó.
Letöltöttem és kinyomtattam egy gyári kapcsolási rajzot, de sajnos azzal sem jutok előre.
Itt a tavasz, végre motorozhatnék és a moci garázsban áll.
Előre köszi a segítséget!
Apa66
Segítségre van szükségem! Tavaly ősszel vettem egy 250-es ETZ-t, amit felújítottam.
Most érkeztem el az elektromos részhez és nem tudom, hogy mit hova kössek, mert házilag
át lett alakítva "tirisztoros" gyújtásossá. A feszültségszabályzónak is 6 lába van, amit nem tudok
értelmezni. Az van ráírva, hogy ETZ 12V fesz.szabályzó.
Letöltöttem és kinyomtattam egy gyári kapcsolási rajzot, de sajnos azzal sem jutok előre.
Itt a tavasz, végre motorozhatnék és a moci garázsban áll.

Előre köszi a segítséget!
Apa66
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
ebayről rendeltem.DrV írta:@gabsic: Milyen foglalatú ledeket tettél index, műszerfal és helyzetjelzők helyére? Kerestem, de nem találtam egyenlőre.
pl: http://www.ebay.com/itm/2-X-BA15S-T25-1 ... 577wt_1181
keresésnél egyszerű, pl: "red led ba15s"
foglalatok ugye pl ba15s, ba9s, ba7s
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Elektronika
@gabsic: Milyen foglalatú ledeket tettél index, műszerfal és helyzetjelzők helyére? Kerestem, de nem találtam egyenlőre.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Brembo
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Orosháza
Re: Elektronika
Köszi a rajzot! Ma megpróbálok összeütni valamit, aztán meglátjuk!
Üdv!
Üdv!
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Brembo írta:Sziasztok!
Végre sikerült beindítani a mocit. Egy régi fesszabályzót kaptam bele. Namost az egyik tekercsnél folyamatosan szikrázott a kalapács-ülő-köz szép zölden.
Még 1-2 indítás és se töltés se szikrázás, csak a motor jár.
Most felhoztam megjavítani az ezelőtt benne lévő elektronikus fesszabályzót.
Ezt szétszedve egy megfeketedett és egy leolvadt lábú ellenállást találtam a DF és D- lábak vonalában. A feketéről nem nagyon tudom megállapítani a színkódot, hogy milyet is rakjak helyette.
Van valakinek egy kép róla, vagy vmilyen támpont?
Az is érdekes, hogy miért ment ki?!
Szia
Lehet hogy ez a kapcsolása. Én ebből csináltam már egy párat és tökéletesen működnek.
A tranzisztorok más típusúak is lehetnek.

Üdv nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- tibi84
- Simsonos
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Elektronika
Szia!jura györgy írta:sziasztok van-e valakinek tapasztalata olasz gyártmányú gyújtótrafóról Unix autósbolt üdv. juragy
Volt olasz gyújtótrafóm, igaz nem Unix-ban vettem. Semmi gond nem volt vele. Úgy nyírtam ki hogy egyszer rajta felejtettem a gyújtást. Ez az én hibám volt nem a trafóé.
üdv.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok van-e valakinek tapasztalata olasz gyártmányú gyújtótrafóról Unix autósbolt üdv. juragy
- Brembo
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Orosháza
Re: Elektronika
Szia!
Amit én tudok, a 125-ösnél a főtengely csapágyak: Jobb oldalt 6304, bal oldalt 2 db 6204.
Amit én tudok, a 125-ösnél a főtengely csapágyak: Jobb oldalt 6304, bal oldalt 2 db 6204.
Re: Elektronika
Hello!
Valaki eltudná nekem küldeni üzenetbe az Etz 150-ennek a blokkban lévő csapágyinak a számát!? Nagyon megköszönném!
Valaki eltudná nekem küldeni üzenetbe az Etz 150-ennek a blokkban lévő csapágyinak a számát!? Nagyon megköszönném!
- Brembo
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Orosháza
Re: Elektronika
Nem tűnik bonyolultnak. Valszeg akkor mehetett ki, amikor egy izzócsere folytán rövidre zártuk a töltésjelző vezetékét. 2 ellenállást kell csak kicserélni. Az egyik még tuti, de a másikról nemtom az értékét leolvasni.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az elektronikus fesszab olyan mint az óvszer, ha használt akkor dobd ki... és viccen kívül, silány minőségűek, javítani csak akkor érdemes ha jól értesz hozzá. Bambi tud tanácsot adni (és fesszabot is lehet ott venni tudtommal) mit és hogyan érdemes.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Brembo
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Orosháza
Re: Elektronika
Sziasztok!
Végre sikerült beindítani a mocit. Egy régi fesszabályzót kaptam bele. Namost az egyik tekercsnél folyamatosan szikrázott a kalapács-ülő-köz szép zölden.
Még 1-2 indítás és se töltés se szikrázás, csak a motor jár.
Most felhoztam megjavítani az ezelőtt benne lévő elektronikus fesszabályzót.
Ezt szétszedve egy megfeketedett és egy leolvadt lábú ellenállást találtam a DF és D- lábak vonalában. A feketéről nem nagyon tudom megállapítani a színkódot, hogy milyet is rakjak helyette.
Van valakinek egy kép róla, vagy vmilyen támpont?
Az is érdekes, hogy miért ment ki?!
Végre sikerült beindítani a mocit. Egy régi fesszabályzót kaptam bele. Namost az egyik tekercsnél folyamatosan szikrázott a kalapács-ülő-köz szép zölden.
Még 1-2 indítás és se töltés se szikrázás, csak a motor jár.
Most felhoztam megjavítani az ezelőtt benne lévő elektronikus fesszabályzót.
Ezt szétszedve egy megfeketedett és egy leolvadt lábú ellenállást találtam a DF és D- lábak vonalában. A feketéről nem nagyon tudom megállapítani a színkódot, hogy milyet is rakjak helyette.
Van valakinek egy kép róla, vagy vmilyen támpont?
Az is érdekes, hogy miért ment ki?!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Kész is van kisebb alakításokkal de sikerült a helyére illesztani
megpróbáltam hát nincs nagyobb fénye sőt
mondjuk 40/45W helyett lett 35/35W nemtom..
Visszavonom jó fénye van
annyi minimum mint a réginek bár talán jobban szórja ezért nagyobb a fénye
, (megpróbáltam este sötétbe)



megpróbáltam hát nincs nagyobb fénye sőt


Visszavonom jó fénye van





A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Andrá$ 2012.02.29. 20:18-kor.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Beszereztem mindent, megvan a Trabant lámpa,6V 35/35W halogén égő is
Elolvastam a főoldalon a cikket,
már csak vhogy bele kell varázsolnom a motorba meg az égőt a burába



Elolvastam a főoldalon a cikket,
már csak vhogy bele kell varázsolnom a motorba meg az égőt a burába




"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
Köszönöm a válaszokat.Üdv.: takzol
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A megalight ultra tényleg király, már minden autómban és motormban az van:)Alfa írta: Egyéb lámpák: autósboltban kapható ledes, izzó foglalatos lámpa. indexbe, helyzetjelzőbe, műszervilágításba is van. Meglepődtem, de nagyon fasza. Xenon helyett meg Tungsam Megalight Ultra 90%, a trabi foncsor meg elég jó vele.
LEdes cucok műszervilágításba, helyzetjelzőbe tökéletesek. Indexbe is jó, csak speckó relé kell hozzá.
Féklámpába viszont már problémásabb. Nekem van itthon csomó féle ledes égőm, a skodámat már ledesítettem, de féklámpánál visszacseréltem hagyományosra. Igaz épp itt lenne előny a gyorsabb felgyulladás, de fényerőben nem nagyon tudják az autósboltos ledes csodák a 21W-os hagyományos égő fényerejét hozni. Sőt.... Szerintem itt célszerűbb hagyományos égőt megtartani, és egy pótféklámpát még a csomagtartó alá felszerelni. (Bár ez meg esetleg a rendőrnek nem tetszhet)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A mechanikus feszszabnál kevés megbízhatóbb dolog van.takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
A motoromban 10.000 kilométer van.Minden alkatrész eredeti benne. Abban szeretnék tanácsot kérni, hogy kell-e tartanom a feszültségszabályzó tönkremenetelétől. Amennyiben elektronikusra cserélném, a bekötése, felfogatása hogyan történjen.A kis ETZ-vel hosszú túrákat szoktam tenni, ezért szeretném, hogy minél "magabiztosabb " legyen a motorom. /Nem vagyok egy műszaki zseni, de az egyszerűbb dolgokat szeretem megbütykölni. A segítséget előre köszönöm.
2 dolog amire figyelni kell:
-érintkezők állapota, beégése: amennyiben a 10000 az valóban 10000 ilyen gondod nem lesz egyelőre.
-rugóelőfeszítés megváltozik, után kell egy idő után állítani.
De ha megfelelő töltésed van most, akkor ne bántsd szerintem (pláne ha még nem csináltál ilyet).
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Elektronika
Kicsit olvasgattam az első lámpák terén és egy valamire nem derült fény: ha az izzó nagyobb teljesítményű, mint a gyári foncsorba való, de van rajta UV szűrő, akkor a foncsor nem fog kiégni, bemattulni? Erősen gondolkozom valami ledes vagy halogénes megoldáson, de még az is kérdéses, h trabant vagy gyári foncsort használjak e? Hisz a két lámpatest máshogy szórja a fényt.
Egy ledes boltban gondolom tudják, h milyen izzót adjanak, ha etzbe kérek fék, index, stb helxre ledeket és a kézikönyvet is viszem, igaz?
Egy ledes boltban gondolom tudják, h milyen izzót adjanak, ha etzbe kérek fék, index, stb helxre ledeket és a kézikönyvet is viszem, igaz?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hát ha tényleg mindene eredeti és valóban 10 000 km van benne,akkor szerintem neked semmi dolgod nincs ezzel kapcsolatbantakzol írta:Tisztelt Fórumozók!
A motoromban 10.000 kilométer van.Minden alkatrész eredeti benne. Abban szeretnék tanácsot kérni, hogy kell-e tartanom a feszültségszabályzó tönkremenetelétől. Amennyiben elektronikusra cserélném, a bekötése, felfogatása hogyan történjen.A kis ETZ-vel hosszú túrákat szoktam tenni, ezért szeretném, hogy minél "magabiztosabb " legyen a motorom. /Nem vagyok egy műszaki zseni, de az egyszerűbb dolgokat szeretem megbütykölni. A segítséget előre köszönöm.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Tisztelt Fórumozók!
A motoromban 10.000 kilométer van.Minden alkatrész eredeti benne. Abban szeretnék tanácsot kérni, hogy kell-e tartanom a feszültségszabályzó tönkremenetelétől. Amennyiben elektronikusra cserélném, a bekötése, felfogatása hogyan történjen.A kis ETZ-vel hosszú túrákat szoktam tenni, ezért szeretném, hogy minél "magabiztosabb " legyen a motorom. /Nem vagyok egy műszaki zseni, de az egyszerűbb dolgokat szeretem megbütykölni. A segítséget előre köszönöm.
A motoromban 10.000 kilométer van.Minden alkatrész eredeti benne. Abban szeretnék tanácsot kérni, hogy kell-e tartanom a feszültségszabályzó tönkremenetelétől. Amennyiben elektronikusra cserélném, a bekötése, felfogatása hogyan történjen.A kis ETZ-vel hosszú túrákat szoktam tenni, ezért szeretném, hogy minél "magabiztosabb " legyen a motorom. /Nem vagyok egy műszaki zseni, de az egyszerűbb dolgokat szeretem megbütykölni. A segítséget előre köszönöm.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Egyéb lámpák: autósboltban kapható ledes, izzó foglalatos lámpa. indexbe, helyzetjelzőbe, műszervilágításba is van. Meglepődtem, de nagyon fasza. Xenon helyett meg Tungsam Megalight Ultra 90%, a trabi foncsor meg elég jó vele.DrV írta:Üdv!
AZ etz izzóinak ledesre való lecserélését tervezem. Ezekkel van valakinek tapasztalata,h fék-index, stb helyett hogy működnek a ledek?
A fényszóróval is kezdenék valamit, mert hiába a trabant foncsor, ami jól van beállítva, számomra rosszul szórja a fényt. Legjobb lenne visszatenni az eredeti etz foncsort és abba valami ledes lámpát v xenon (4200K színhőmérsékletűt), aminek van fénye, de ezt a rendőr is látja, nem is beszélve azokról, akiket netántán elvakítok...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Elektronika
Üdv!
AZ etz izzóinak ledesre való lecserélését tervezem. Ezekkel van valakinek tapasztalata,h fék-index, stb helyett hogy működnek a ledek?
A fényszóróval is kezdenék valamit, mert hiába a trabant foncsor, ami jól van beállítva, számomra rosszul szórja a fényt. Legjobb lenne visszatenni az eredeti etz foncsort és abba valami ledes lámpát v xenon (4200K színhőmérsékletűt), aminek van fénye, de ezt a rendőr is látja, nem is beszélve azokról, akiket netántán elvakítok...
AZ etz izzóinak ledesre való lecserélését tervezem. Ezekkel van valakinek tapasztalata,h fék-index, stb helyett hogy működnek a ledek?
A fényszóróval is kezdenék valamit, mert hiába a trabant foncsor, ami jól van beállítva, számomra rosszul szórja a fényt. Legjobb lenne visszatenni az eredeti etz foncsort és abba valami ledes lámpát v xenon (4200K színhőmérsékletűt), aminek van fénye, de ezt a rendőr is látja, nem is beszélve azokról, akiket netántán elvakítok...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Írj PÜ-t ha nem találtad meg a szerelési kézikönyv közepetáján a kapcsolási rajzot, az teljesen egyértelmű, elnézni sem lehet. Elküldöm szívesen.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Brembo
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Orosháza
Re: Elektronika
A kérdés jogos és jó is!
Nos, én eddig meg voltam győződve, hogy a nemrég vásárolt motoromon minden jól van bekötve.
A főtengelycsapágyazáshoz szétszedve a vezetékeket jelöltem és pontosan oda dugtam vissza, ahol voltak.
Előfordulhat, hogy minden jó helyen van, csak vmi zárlat miatt (amit szerelgetés közben csinálhattam) szállt el pl. a fesszabályzó és ezért adja ezeket a jeleket?
Ha le tudnám követni (ismerve az U, v, W, Df stb.útját), lehet, hogy kiderülne, hogy mi van rossz helyen, ha tényleg az a hiba.
Még egy szokatlan jel: Amikor a gyújtáskapcsolót "bekapcs." állásba fordítom a töltésjelző néha egy pillanatra felvillan, de nem mindig.
Nos, én eddig meg voltam győződve, hogy a nemrég vásárolt motoromon minden jól van bekötve.
A főtengelycsapágyazáshoz szétszedve a vezetékeket jelöltem és pontosan oda dugtam vissza, ahol voltak.
Előfordulhat, hogy minden jó helyen van, csak vmi zárlat miatt (amit szerelgetés közben csinálhattam) szállt el pl. a fesszabályzó és ezért adja ezeket a jeleket?
Ha le tudnám követni (ismerve az U, v, W, Df stb.útját), lehet, hogy kiderülne, hogy mi van rossz helyen, ha tényleg az a hiba.
Még egy szokatlan jel: Amikor a gyújtáskapcsolót "bekapcs." állásba fordítom a töltésjelző néha egy pillanatra felvillan, de nem mindig.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Brembo írta:Köszi!
Szal, honnan lehet megtudni, hogy mit hova kössek, hogy jó legyen?
Az általam talált rajzok elég homályos infókkal szolgálnak.
A"mit hova kössek" esetén mire vagy kiváncsi?
Csak a töltés visszajelzőre,vagy az egész motorra,vagy mire?
Külön visszajelző van a töltésnek vagy egyben az az indexvisszajelző is? (standard vagy luxus?).
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 5 vendég