Ok, de hogy kell szétszedni a főfékhengert?Troster írta:Akkor főfékhenger karmantyú lesz.
Fékek
- kocsisgab
- furik
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
- MZ-d típusa: MZ ETZ125
- Tartózkodási hely: Abaújszántó
Re: Fékek
Vettem karmantyút, azóta nekiálltam, de megakadtam, nem tudom szétszedni a főfékhengert.K.Imi írta:én a főfékhengerben lévő karmantyúra gondolnék először, hogy az mehetett tönkre vagy kophatott el


Nem tartós fékezés nincs. Behúzom, akkor fog egy rövid ideig, aztán semmi, ha órákig is tartom úgy. Mellette olajos, meg behúzáskor szörcsögést lehet hallani a főfékből.
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!" 

- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Fékek
Nézd meg, hogy a munkahengernél nem-e látsz szivárgást, esetleg van-e a padlón fékolaj? A príma minőségű karmantyú a hideg időben álló helyzetben is szert tönkre menni, az is ezeket a tüneteket okozza. Ha folyamatosan tartósan fékezel akkor bekoppan egy idő után?
- kocsisgab
- furik
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
- MZ-d típusa: MZ ETZ125
- Tartózkodási hely: Abaújszántó
Re: Fékek
Szép estét! 
Olyan problémám lenne, hogy teljesen be tudom húzni a fékkart (ha gyengén húzom, rögtön beér, ha gyorsan kicsit később), fékhatás csak a fékkar útján egy kevés. Mihelyt a fékkar útja végére ér, semmi. Hol keressem a hibát? A főfékhengernél, vagy a munkahengernél? A tartályban lévő gumiból csak egy nagy foszlány maradt, elette az olaj rendesen. Ennek is köze lehet hozzá? Augusztusban vettem a motort, kb. 700 km-t mentem vele, eddig jó volt, kb. egy hét alatt változott fokozatosan ilyenné.
Előre is köszönöm a segítséget!
Gábor

Olyan problémám lenne, hogy teljesen be tudom húzni a fékkart (ha gyengén húzom, rögtön beér, ha gyorsan kicsit később), fékhatás csak a fékkar útján egy kevés. Mihelyt a fékkar útja végére ér, semmi. Hol keressem a hibát? A főfékhengernél, vagy a munkahengernél? A tartályban lévő gumiból csak egy nagy foszlány maradt, elette az olaj rendesen. Ennek is köze lehet hozzá? Augusztusban vettem a motort, kb. 700 km-t mentem vele, eddig jó volt, kb. egy hét alatt változott fokozatosan ilyenné.
Előre is köszönöm a segítséget!
Gábor
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!" 

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Ha fog akkor mind1 milyen durva a felület :d csak ne nyomja szét a tárcsát 20 km er alatt. Amúgy ez így mibe fájt főleg a szabályzás és a ferodoroztatás?KILL3R etz írta:Üdv!
Valaki használt már ilyen fékbetétet? Elég durva felületűnek tűnik...
Most hoztam el a tárcsámat az esztergályostól. Fel lett köszörülve, a dob felszabályozva, fékpofa újraferodolozva, dobhoz hozzáesztergálva. Talán lesz fékem...![]()
![]()
Szerintem nagyon szép munkát végzett. Megbízható, korrekt ember. Csak ajánlani tudom.![]()
Sunbim nemrég leírta az elérhetőségét.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Üdv!
Valaki használt már ilyen fékbetétet? Elég durva felületűnek tűnik...

Most hoztam el a tárcsámat az esztergályostól. Fel lett köszörülve, a dob felszabályozva, fékpofa újraferodolozva, dobhoz hozzáesztergálva. Talán lesz fékem...
Szerintem nagyon szép munkát végzett. Megbízható, korrekt ember. Csak ajánlani tudom.
Sunbim nemrég leírta az elérhetőségét.
Valaki használt már ilyen fékbetétet? Elég durva felületűnek tűnik...

Most hoztam el a tárcsámat az esztergályostól. Fel lett köszörülve, a dob felszabályozva, fékpofa újraferodolozva, dobhoz hozzáesztergálva. Talán lesz fékem...


Szerintem nagyon szép munkát végzett. Megbízható, korrekt ember. Csak ajánlani tudom.

Sunbim nemrég leírta az elérhetőségét.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Szétszeded még egyszer, kiveszed a szoruló karmantyút, felteszed egy 13-as befogású fúrótokmányra kívül, jól megpörgeted és csiszolóvászonnal leveszel a karmantyú vastagságából........ Ne üssön a tokmány, bár szinte mindegy, mert úgyis forog körbe a gumi rajta ahogy csiszolod.nagyarpi írta:Abban kérném a kollégák segitségét,hogy a féknyergen a dugattyú nem megy vissza teljesen, egy kicsit súrolja a tárcsát. fékolaj,fékcső,karmantyú cserélve.kitakaritva minden,légtelenitve faszáúl.megjáratva a dugattyúk (baloldali nem megy vissza) esetleg ha finoman poliroznám a szoruló dogattyút??? ha vmit rosszúl irtam javitsatok ki. Üdv

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Elsősorban utángyártott borzalmakra gondoltam. És van úgy, hogy valami nem állja azt, amire rámondják, hogy igen.
Ismerjük a szétnyúló karbi tömítéseket is.
Ezektől függetlenül én még mindig gumit cserélgetnék, ha a másik oldalon tök jól visszajön a dugattyú.
Ezekután, meg ha nem fogja annyira kereket, csak éppen súrlódik, akkor próbálnék másra gondolni.

Ismerjük a szétnyúló karbi tömítéseket is.

Ezektől függetlenül én még mindig gumit cserélgetnék, ha a másik oldalon tök jól visszajön a dugattyú.
Ezekután, meg ha nem fogja annyira kereket, csak éppen súrlódik, akkor próbálnék másra gondolni.

- nagyarpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 242
- Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Mátraszentistván
Re: Fékek
A méret jó,direkt csináltattam,hogy ne az utángyártott kerüljön be. ha olajálló akkor hogyan dagadhat meg v.be?Dénes írta:Én a féknyeregben lévő nagy gumigyűrűt (karmantyút) cserélném le másikra első körben. Az lehet, hogy bedagadt, vagy rossz méretű.
- nagyarpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 242
- Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Mátraszentistván
Re: Fékek
Abban kérném a kollégák segitségét,hogy a féknyergen a dugattyú nem megy vissza teljesen, egy kicsit súrolja a tárcsát. fékolaj,fékcső,karmantyú cserélve.kitakaritva minden,légtelenitve faszáúl.megjáratva a dugattyúk (baloldali nem megy vissza) esetleg ha finoman poliroznám a szoruló dogattyút??? ha vmit rosszúl irtam javitsatok ki. Üdv 

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Egyszerű az ok. Inventorban csináltam, és megőszültem volna, ha x-eket kell rajzolni. Bár furatközepet lehetett volna rajzoltatni bele, de fölöslegesnek tartottam...
A sima pont meg nem látszott volna a nyomtatás után.
Amúgy elég jól eltaláltam a közepét....
Viszont egy tipp, ha már itt tartunk. Ha nagyon mély "szántások" vannak a tárcsán, akkor nehéz lesz kifúrni, mert ha közel esik a pontozáshoz, akkor lehet hogy lemászik a fúró az aljára...
Az egyik furatnál pont benéztem ezt, pedig csak fél mm mély volt kb...
Ott mélyebbre kell pontozni, és kész.
A sima pont meg nem látszott volna a nyomtatás után.
Amúgy elég jól eltaláltam a közepét....

Viszont egy tipp, ha már itt tartunk. Ha nagyon mély "szántások" vannak a tárcsán, akkor nehéz lesz kifúrni, mert ha közel esik a pontozáshoz, akkor lehet hogy lemászik a fúró az aljára...

Ott mélyebbre kell pontozni, és kész.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Fékek
Kill3r még csak tanuló, nincsenek gyakorlati tapasztalatai...
Majd az öregek, mint pl. Atilla, segítenek neki...

Majd az öregek, mint pl. Atilla, segítenek neki...

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Fékek
Előrebocsátom, hogy nem kötekedésből kérdezem (Pláne, hogy kész van és egész szépen néz ki), hanem tényleg kíváncsi vagyok rá, mert nekem eszembe sem jutna ez a megoldás.
Szóval a kérdés:
Miért köröket rajzoltál a sablonra?
Gondolom így csak saccolgattad a kis körök középpontját.
Nem lett volna egyszerűbb bepontozni, ha X jeleket rajzolsz rá?
Szóval a kérdés:
Miért köröket rajzoltál a sablonra?
Gondolom így csak saccolgattad a kis körök középpontját.
Nem lett volna egyszerűbb bepontozni, ha X jeleket rajzolsz rá?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Ma megcsináltam a féktárcsámat, egész jól sikerült.
Aki esetleg hasonlóra adná a fejét, ajánlom ezt a fúrót:

Mint a vajat....
44 lyukat fúrtam ki, semmit nem kopott...

Aki esetleg hasonlóra adná a fejét, ajánlom ezt a fúrót:

Mint a vajat....

44 lyukat fúrtam ki, semmit nem kopott...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Fékek
Cseten már írtam, de azért megismétlem, hátha valakinek hasznos lehet:KILL3R etz írta:Ma csináltam egy maszkolást a féktárcsámra:
Ha valakinek van valami észrevétele, hogy miért nem jó, még most szóljon legyenszíves...
A főbb "szabályokat" betartottam: a tárcsa peremétől 5mm-re van a legszélső furat, a furatok fedik egymást (5-ös fúróval lesz átfúrva, 6-ossal süllyesztve). A tárcsa vastagsága amúgy 5 mm. Szóval kifurkálom, és megy felszabályozásra. Valaki tud pest környékén jó helyet?
a oldalon a szerviz topicban hirdet, "sunesz,, : 06 70 505 8886 (tel.sz.-ot ő tette ki)
vagy email: sunesz55@freemail.hu , Kerepesen van a ,,bázisa"

Ha még nemkéső... Kill, a legminimálisabb mértékben süllyeszd ki, mert marha ronda lesz ha beleül a fékpor, és a nagyobb motorokon sem láttam . Elég élesek a furatok. Éppen hogy csak a sorját szedd le, szerintem.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Tóbiás!
Zúzdába nézz át!
És sorry az offolásért...
De nagyrészt szakmai "vita" volt.
Zúzdába nézz át!
És sorry az offolásért...

De nagyrészt szakmai "vita" volt.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Olvastam csevegőben, hogy itt megy a karácsony, hát tényleg! Boldog karácsonyt mindenkinek!Dénes írta:Na megint kavar van itt a hengerekkel?
Munkahenger dugattyúját ki lehet nyomni a főfékhengerrel, ha az működőképes. (de megeshet hogy úgy akarod szétszedni, hogy nincs főfékhenger)
Főfékhenger dugattyúját is ki lehet egy másikéval, de ebben az esetben inkább levegőzés, meg nem is szokott berohadni.
Tóbiás értsd meg, annyi itt a lényeg, hogy itt még senkinek nem volt úgy berohadva az MZ munkahengerében a dugattyúja, hogy egy sima, tescós levegős kompresszor ne vitte volna ki.
De ha már kötegszel:
Nem nyom többet a hidraulika. Erőt nem a hidraulika fejt ki (sic) hanem te ebben az esetben. Tehát lehet olyan átmérőjű a főfékhengered dugattyúja, hogy nem tudsz akkora erőt kifejteni a kezeddel amikor behúzod a kart, mint amekkorára szükség lenne. Előfordulhat hogy egy pneumatikus rendszer, ahol nem a testi erődet használod, hanem kompresszor dolgozik több erőt tud adni.
Ha már buzizol tedd helyesen.
Kis fizika óra, hogy megcáfoljam az előzőben írtakat:
A munkahenger belsejébe áramló közeg nyomási energiája a dugattyú felületére nyomást gyakorol, majd az ebből származó erő (F=P*A) azt mozgásba hozza. A dugattyú mozgásának iránya attól függ, hogy melyik oldalról lesz nagyobb ez az erő, természetesen a mozgás irányával szemben levő kamra tartalmát hagyni kell kifele áramolni.
Mivel F=P*A, így lineáris növekedésről van szó, azaz te megnyomsz egy pici munkahengert, nevezzük azt főfékhengernek, mert ugye abban jóval kisebb a dugattyú mint a munkahengerben. itt produkálsz nagy elmozdulást! Alul kis elmozdulás jön csak létre, viszont nagyon nagy erő! Szóval ha a kezeddel kellene kifejteni akkora erőt egy tárcsa esetében, hogy a jármű megálljon akkor nagy baj lenne, mert nem tudnál megállni! Ha a tárcsád nincs centírban, azaz üt, akkor rá kell pumpálj a fékre, hogy meg tudj állni, mert a tárcsa a görbülete miatt visszanyomja a munkahengereket. Így nagyon nagy utat kell megtenniük ahhoz, hogy újra megfogják a betétek a tárcsát!
Egy nagyobb fékezés esetében ha baj van a folyadék nyomása elérheti a 100 bart! Láttam már kézi erő miatt fékcsövet felrobbanni motoron!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Fékek
oké,ez jó,de itt arról volt szó,h. házilag,és a lehető leg "szakszerőbben" megoldani a problémát.ezt próbáltam itt kifejteni,és még meg is fenyegettek!sub-ee írta:Dugattyú visszanyomó szerszámmal érdemes próbálkozni, akkor összejön! Nehogy azt mondjátok, hogy hülye vagyok, erről van szó:Dénes írta:Amúgy próbáltad?
A vaslapot szépen elnyomja a másik dugattyúig a működő és kész. A tárcsa meg nagyon nem örülne neki szerintem, ha elkezdenéd féloldalról lökdösni. Egyébként a tárcsa simán elmozdul, mármint a rugalmassága miatt. És mikor visszatér az eredeti helyre visszalöki a dugattyút. De próbálkozhatsz egy darabig vele.
http://www.foerch.hu/product.aspx?p=bfa ... a480ee1a81" onclick="window.open(this.href);return false;
Üdv.:Sub-ee
Re: Fékek
az ember segítő szándékkal ír,és ez lesz belőle! megtartom az ötleteimet,és kínlódjatok magatoknak.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Dugattyú visszanyomó szerszámmal érdemes próbálkozni, akkor összejön! Nehogy azt mondjátok, hogy hülye vagyok, erről van szó:Dénes írta:Amúgy próbáltad?
A vaslapot szépen elnyomja a másik dugattyúig a működő és kész. A tárcsa meg nagyon nem örülne neki szerintem, ha elkezdenéd féloldalról lökdösni. Egyébként a tárcsa simán elmozdul, mármint a rugalmassága miatt. És mikor visszatér az eredeti helyre visszalöki a dugattyút. De próbálkozhatsz egy darabig vele.
http://www.foerch.hu/product.aspx?p=bfa ... a480ee1a81" onclick="window.open(this.href);return false;
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Dénes írta:Az egyberohadt, 30éve pulykafosban álló munkahengert is szét lehet szedni levegős kompresszorral.
Bambi is így csinálja. Láttam, sőt még segítettem is egyszer neki.
Szia
Nem minden esetben! Nálam már volt olyan munkahenger amiből közel 100 BAR-on jött ki a dugattyú (karosszériás hidraulikával lett megnyomatva.) Satuba volt szorítva, az átfolyó furat gumilappal lezárva.
A mutató már majdnem elérte a 100 BAR-t mikor belelőtte a rongyba dugattyút. Valószínűleg azért rohadt be, mert a srác télen használta a motort, a sós víz bekerült a porvédő alá. Kellett bele új dugattyú, mert úgy megrohadt, hogy az eloxált réteg alá rohadt teljesen.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- moderator
- a cenzúra ura
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
- Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!
Re: Fékek
Nos, uraim, ennyi elég is volt az egymás szapulásából-kioktatásából! Néhány hsz.-t töröltem, mert nem ide való, személyes konfliktusok intézése: zúzda topic!
Köszönjük amúgy az eszmecserét, mert akár új tippeket adhat az idelátogatóknak. DE! És mégegyszer kérek minden fórumozót, hogy ha az ingerküszöbötöket túllépi a válasz és nem a szervízbe tartozik, akkor privátként, vagy zúzdában.
Békés karácsonyt, Boldog Új Évet Nektek!
(ez egy automata üzenet, 1 nap múlva törlődik
)
Köszönjük amúgy az eszmecserét, mert akár új tippeket adhat az idelátogatóknak. DE! És mégegyszer kérek minden fórumozót, hogy ha az ingerküszöbötöket túllépi a válasz és nem a szervízbe tartozik, akkor privátként, vagy zúzdában.
Békés karácsonyt, Boldog Új Évet Nektek!
(ez egy automata üzenet, 1 nap múlva törlődik

Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Motorom > > >
Re: Fékek
nem hinném,h. kinyomnál egy annyira berohadt féket,mint ami a multkor a kezembe akadt!úgy értettem a hidraulikát,h. rákötöd a nyomócsövet a fékre,és az olaj nyomás nyomja ki a dugót.(persze alá is teheted,és szétlapíthatod vele,úgyis kijön a dugóTroster írta:????
Kisteher fékmunkahengerét is ki lehet nyomatni egy gagyi teszkós kompresszorral is, nem hogy egy motorét!
Hidraulika alatt, hogy érted a kinyomást?Prés vagy mi?Az befér azon a kis lyukon?

- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Fékek
Na szerintem szilveszterkor mindenki a napi adagjának elfogyasztása után kimegy a garázsba és tüdővel kinyomja a dugattyút.Ha kijött a főfékhengerből, megyünk le a munkahengerhez.Attól majd egy jó kis oxigénhiány lép fel a zagyba oszt nem kell többet inni, meg a munkahenger is szétjött.
Ha ez sem elég ki kell fújni a 300-as hengerből a krómgyűrűs dugót!
Ha ez sem elég ki kell fújni a 300-as hengerből a krómgyűrűs dugót!

Re: Fékek
igaz,hogy a cél a lényeg,de azért azzal vitatkoznék,h.minden áron! mert ha az a cél,h. kivegyél egy csapágyat,ugye azt nem"mindenáron"tennéd,mert akkor lehet kalapáccsal is szét verhetnéd,h. kijöjjön.de ugye nem ez a cél! szerintem a legjobb megoldás a gyár által javasolt technológia.persze ez változik az évek múlásával,és mindig lesznek ujjabb technika megoldások.jó példa a csapágy kihúzására az MZ szerviz könyvben lévő kihúzók.(én úgy oldom meg ezeket dolgokat,ha elakadok,hogy legyártom a megfelelő célszerszámot,és akkor folytatom a munkát)igy egy idő után,meglessz minden ahoz,h. profin tudjak szerelni.hosszútávon megéri időt,és energiát belefektetni!csapágyat úgyis kilehet venni,h. beledugsz egy rudat,oda heg,és a rúddal kirántod,úgy,hogy megmelegíted körülötte az aluminiumot.(ez abban az esetben jó,ha már kuka a csapágy)persze ettől lehetnek eltérő megoldások is.Hujber írta:Hogy technológiailag megfelel e, az szerintem teljesen mellékes. Józan paraszti ész szerint én meg akartam szabadulni attól az alkatrésztől, és sikerült is. Hozzáteszem úgy, hogy motorkerékpár szerelőtől kaptam a tanácsottóbiás írta: Jó megoldás,ha nincs más!és persze,ha kijön vele! de Technológiailag nem megfelelő!És ugyebár az a cél,h. minél kevesebb roncsolással járjon minden beavatkozás!Ő (és ahogy láttam, sokan mások is) így csinálják. És most hogy így elgondolkodtam, talán még a csepel kuplungkiemelőjét is megtámadom holnap ezzel a módszerrel. Így a legjobb szerelni, a cél elérése a fő, nem az, hogy hogyan! Na de befejezem, mert nagyon elkanyarodtam a témától, még a végén kikapok itt ünnepekkor az "öreg"rókáktól
Minden jót fiúk!
Re: Fékek
Hogy technológiailag megfelel e, az szerintem teljesen mellékes. Józan paraszti ész szerint én meg akartam szabadulni attól az alkatrésztől, és sikerült is. Hozzáteszem úgy, hogy motorkerékpár szerelőtől kaptam a tanácsottóbiás írta: Jó megoldás,ha nincs más!és persze,ha kijön vele! de Technológiailag nem megfelelő!És ugyebár az a cél,h. minél kevesebb roncsolással járjon minden beavatkozás!


Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Fékek
igazad van,betud rohadni a főfékhengerbe a dugattyú,mondjuk elég ritkán.(ha pár évet kinn áll a motor ,olaj nélküli főfékkel)akkor én melegítem az alu házat,és mivel nagyobbat tágul,ezért letágul a dugóról,és,vagy a rugó kilöki,vagy odakoccintom egy fához.általában előtte megolajozom.és még olyan nem volt,h. ne jött volna ki!KILL3R etz írta:A hsz-ed első felében nem arról beszélsz amire én válaszoltam. A kérdés főfékhenger dugattyújára vonatkozott, és nem a munkahengerére. Nem mindegy...
A második része meg jogos. Én már régóta típusidegen főfékhengereket használok, amiben csavaros rögzítésű a felső szem.
Hja és a munkahenger dugattyúját én is inkább a főfékhengerrel nyomom ki. Ott ez az egyszerűbb.![]()
Ha úgy érzed hogy mindenki hülye itt körülötted, akkor talán érdemes kicsit magadba szállni kivel is van a gond. Persze lehet hogy itt mind a 6-an hülyék vagyunk, és neked van igazad...![]()
Amúgy amit csinálsz annak a pedagógiai megfelelője: "sorbanállás a lófaszért".![]()
Egyébként ki fenyegetőzött?
Re: Fékek
a vas "lap" nem 2es lemezt jelent,hanem mondjuk olyan vastagot,ami belefér a tárcsa helyére!a tárcsa,jó esetben 5mm vastag,de bele megy szerintem a 6-7- 8is. akkor már levetted a telóról,és a tárcsa rég nincs ott.20 éve van etzm.tudom nem jelent semmit,de azért hátha!Dénes írta:Amúgy próbáltad?
A vaslapot szépen elnyomja a másik dugattyúig a működő és kész. A tárcsa meg nagyon nem örülne neki szerintem, ha elkezdenéd féloldalról lökdösni. Egyébként a tárcsa simán elmozdul, mármint a rugalmassága miatt. És mikor visszatér az eredeti helyre visszalöki a dugattyút. De próbálkozhatsz egy darabig vele.
Re: Fékek
Jó megoldás,ha nincs más!és persze,ha kijön vele! de Technológiailag nem megfelelő!És ugyebár az a cél,h. minél kevesebb roncsolással járjon minden beavatkozás!Hujber írta:Szerintem örülhetsz, hogy van ez a fórum, és ahogy mondod, itt mindenki okos, irónia nélkül. Én mondjuk imádom ezt, hogy ha elakadok valamivel, és itt rákérdezek, 2-3 vagy akár 4féle megoldást is mondanak.tóbiás írta:...hagy némi kívánnivalót maga után
És hogy a megoldások hagynak kívánnivalót maguk után?Ahhoz mit szólsz, hogy az egyik csapágyat kenyérrel szedtem ki?
Az sem egy szakszerű célszerszámos megoldás volt, és működött
Kellemes ünnepeket!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
A hsz-ed első felében nem arról beszélsz amire én válaszoltam. A kérdés főfékhenger dugattyújára vonatkozott, és nem a munkahengerére. Nem mindegy...
A második része meg jogos. Én már régóta típusidegen főfékhengereket használok, amiben csavaros rögzítésű a felső szem.
Hja és a munkahenger dugattyúját én is inkább a főfékhengerrel nyomom ki. Ott ez az egyszerűbb.
Ha úgy érzed hogy mindenki hülye itt körülötted, akkor talán érdemes kicsit magadba szállni kivel is van a gond. Persze lehet hogy itt mind a 6-an hülyék vagyunk, és neked van igazad...
Amúgy amit csinálsz annak a pedagógiai megfelelője: "sorbanállás a lófaszért".
Egyébként ki fenyegetőzött?
A második része meg jogos. Én már régóta típusidegen főfékhengereket használok, amiben csavaros rögzítésű a felső szem.
Hja és a munkahenger dugattyúját én is inkább a főfékhengerrel nyomom ki. Ott ez az egyszerűbb.

Ha úgy érzed hogy mindenki hülye itt körülötted, akkor talán érdemes kicsit magadba szállni kivel is van a gond. Persze lehet hogy itt mind a 6-an hülyék vagyunk, és neked van igazad...

Amúgy amit csinálsz annak a pedagógiai megfelelője: "sorbanállás a lófaszért".

Egyébként ki fenyegetőzött?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Fékek
Nekem már rohadt be úgy MZ fék, hogy a kompresszorunk nem vitte ki a dugattyút. Mert ugye én ujjal próbáltam meg befogni az olaj furatot (3 kimenetből 1be megy a pisztoly, egyre az ujjam, a 3. a dugattyú). Bár nem 10 bart tud a miénk, hanem kb 6-ot. Azért az ujjamnak így is fájt 

- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Amúgy próbáltad? 
A vaslapot szépen elnyomja a másik dugattyúig a működő és kész. A tárcsa meg nagyon nem örülne neki szerintem, ha elkezdenéd féloldalról lökdösni. Egyébként a tárcsa simán elmozdul, mármint a rugalmassága miatt. És mikor visszatér az eredeti helyre visszalöki a dugattyút. De próbálkozhatsz egy darabig vele.

A vaslapot szépen elnyomja a másik dugattyúig a működő és kész. A tárcsa meg nagyon nem örülne neki szerintem, ha elkezdenéd féloldalról lökdösni. Egyébként a tárcsa simán elmozdul, mármint a rugalmassága miatt. És mikor visszatér az eredeti helyre visszalöki a dugattyút. De próbálkozhatsz egy darabig vele.
Re: Fékek
szerinted! de ha felrakod egy tárcsára,vagy beraksz egy vastag alu,vagy vaslapot a tárcsa helyére,akkor mindkettő kimegy!vagyis az egyik elősször kimegy a tárcsáig,aztán megy a másik!de lehet kell elé tenni egy lemezt,mielőtt teljesen kiérne,hogy a nyomást megtartva,tudjon menni a másik oldal is.és igy othon,kompresszor nélkül is meg lehet oldani!Dénes írta:Másrészről csak az egyik dugattyú fog kijönni ha főfékhengerrel nyomod ki. A másik benn fog maradni miután az egyik kiesik.
Végülis a fele már meglesz, nyugodtan lehet aludni, és előkészíteni másnapra a kompresszort.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Másrészről csak az egyik dugattyú fog kijönni ha főfékhengerrel nyomod ki. A másik benn fog maradni miután az egyik kiesik.
Végülis a fele már meglesz, nyugodtan lehet aludni, és előkészíteni másnapra a kompresszort.
Végülis a fele már meglesz, nyugodtan lehet aludni, és előkészíteni másnapra a kompresszort.

Re: Fékek
Utálok veszekedni,és nem is azért írtam,inkább próbáltam rávilágítani más szemszögből is egy hiba,probléma megoldására!azért mert nem régóta vagyok itt,még nem jelent semmit,ugye erre azért Ti is rájöttetek.segítő szándék volt bennem,de azt látom,h.jó magyar szokás szerint,fenyegetőzés lett a vége!ez magyarország,és ezért tartunk itt!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tóbiás 2011.12.24. 18:10-kor.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Na megint kavar van itt a hengerekkel? 
Munkahenger dugattyúját ki lehet nyomni a főfékhengerrel, ha az működőképes. (de megeshet hogy úgy akarod szétszedni, hogy nincs főfékhenger)
Főfékhenger dugattyúját is ki lehet egy másikéval, de ebben az esetben inkább levegőzés, meg nem is szokott berohadni.
Tóbiás értsd meg, annyi itt a lényeg, hogy itt még senkinek nem volt úgy berohadva az MZ munkahengerében a dugattyúja, hogy egy sima, tescós levegős kompresszor ne vitte volna ki.
De ha már kötegszel:
Nem nyom többet a hidraulika. Erőt nem a hidraulika fejt ki (sic) hanem te ebben az esetben. Tehát lehet olyan átmérőjű a főfékhengered dugattyúja, hogy nem tudsz akkora erőt kifejteni a kezeddel amikor behúzod a kart, mint amekkorára szükség lenne. Előfordulhat hogy egy pneumatikus rendszer, ahol nem a testi erődet használod, hanem kompresszor dolgozik több erőt tud adni.
Ha már buzizol tedd helyesen.

Munkahenger dugattyúját ki lehet nyomni a főfékhengerrel, ha az működőképes. (de megeshet hogy úgy akarod szétszedni, hogy nincs főfékhenger)
Főfékhenger dugattyúját is ki lehet egy másikéval, de ebben az esetben inkább levegőzés, meg nem is szokott berohadni.
Tóbiás értsd meg, annyi itt a lényeg, hogy itt még senkinek nem volt úgy berohadva az MZ munkahengerében a dugattyúja, hogy egy sima, tescós levegős kompresszor ne vitte volna ki.
De ha már kötegszel:
Nem nyom többet a hidraulika. Erőt nem a hidraulika fejt ki (sic) hanem te ebben az esetben. Tehát lehet olyan átmérőjű a főfékhengered dugattyúja, hogy nem tudsz akkora erőt kifejteni a kezeddel amikor behúzod a kart, mint amekkorára szükség lenne. Előfordulhat hogy egy pneumatikus rendszer, ahol nem a testi erődet használod, hanem kompresszor dolgozik több erőt tud adni.
Ha már buzizol tedd helyesen.
Re: Fékek
okostojás,nem a föfékhenger szokott berohadni,hanem a munkahenger!most én röhögök!!!KILL3R etz írta:Hm... A főfékhengeredbe belekötöd a főfékhengered? Barátom, lehet feltaláltad az örökmozgót. Futás a szabadalmi hivatalba!![]()
De tegyük fel van egy másik. Megeshet. Akkor elmész a boltba, veszel fékcsövet, meg két menetes fittinget, hazamész összeszereled, feltöltöd olajjal, lelégteleníted, kipucolsz egy edényt, hogy legyen mibe menjen az olaj. És már ki is pumpálhatod.![]()
![]()
Szerintem ne alázd magad tovább...![]()
![]()
Mondjuk én állati jól szórakozok.
a meglévő főfékhengereddel,és a hozzá tartozó csővel,(amit nem vettél meg a boltba,mert már meg van)azzal nyomod ki a berohadt munkahengerben lévő dugót,fogó,és mindenféle hozzányúlás nélkül!!!és akkor most röhöghetsz magadon is!

Re: Fékek
Dénes írta:Akkor majd írok egy autós fórumra.tóbiás írta: persze,ha kinyomja a levegő(10bár)na de ha nem nyomja? kiváncsi lennék,egy autó berohadt fékével,mit kezdene a kompresszorod,,és hogy tudnád roncsolásmentesen szétszedni!azért mert a Bambi így csinálja,attól még lehet máshogy is csinálni,és jobban is!
Egyébként ha annyira össze van rohadva akkor nyugodtan lehet már ráncigálni fújás mellett mindenféle fogókkal, ill. feszíteni csavarhúzóval.
Annak a dugattyúnak az oldalfala nagy valószínűséggel ugyis kuka.
Egyébként érdemes lehet próbálkozni a gyári főfékhengerrel (ha van és működik, és azzal kinyomni).
Ismétlem, az ETZ sorozat munkahengeréről beszélünk, itt az MZ fórumon.
És ez egy fórum, nem vagyunk szakszervíz, csak továbbadjuk azt, ami nálunk is működött.
szerintem én nem fenyegettem senkit!csak próbáltam más szemszögből rávilágítani egy problémára,és ahelyett hogy kérdeznél,hogy mi az én tapasztalatom ,nekem esel!
Vegyél vissza Tóbiás, nálunk nem szokás az ilyen hangnem, főleg nem arctalanul.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Hm... A főfékhengeredbe belekötöd a főfékhengered? Barátom, lehet feltaláltad az örökmozgót. Futás a szabadalmi hivatalba!
De tegyük fel van egy másik. Megeshet. Akkor elmész a boltba, veszel fékcsövet, meg két menetes fittinget, hazamész összeszereled, feltöltöd olajjal, lelégteleníted, kipucolsz egy edényt, hogy legyen mibe menjen az olaj. És már ki is pumpálhatod.
Szerintem ne alázd magad tovább...
Mondjuk én állati jól szórakozok.

De tegyük fel van egy másik. Megeshet. Akkor elmész a boltba, veszel fékcsövet, meg két menetes fittinget, hazamész összeszereled, feltöltöd olajjal, lelégteleníted, kipucolsz egy edényt, hogy legyen mibe menjen az olaj. És már ki is pumpálhatod.


Szerintem ne alázd magad tovább...


Mondjuk én állati jól szórakozok.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Fékek
senki munkáját nem nézem le! de mindig van fejlődési lehetőség!(a jó pap is holtig tanul)elfogultak vagytok az a baj!matt1989 írta:OFF
Ez egy közösségi oldal méghozzá MZ-seknek, azért hogy segítsék egymást, összebarátkozzanak, és egyben tartsa az ország MZ-seit.
Az újaknak a vitatkozás helyett, inkább a beilleszkedésre kellene törekedni.
Az teljesen rendben van, hogy elmondod a saját tapasztalatod módszered. Elolvassuk, esetleg tanulunk belőle, majd eldöntjük, hogy számunkra melyik az egyszerűbb, könnyebben kivitelezhető megoldás.
Egy saját vélemény:
Aki Bambi szerelési módszerét kritizálja itt, szerintem felér egy Istenkáromlással.![]()
ON
Re: Fékek
igen,akinek van othon tárcsás MZ je,annak van hidraulikája is,mivel a fék is úgy működik,és többet nyom a levegőnél,tehát a főfékhengereddel,ki tudod nyomni!na erre mit mondasz?KILL3R etz írta:Én kérek elnézést hogy segítettem. Nyílván te sokkal többet tettél a fórumon a 3 hsz-eddel.![]()
Ha már a kötekedésnél tartunk:
1, A kérdés MZ főfékhengerre vonatkozott, arra adtam tanácsot. Nem egy Airbus 380-ra.![]()
2, Miután páran szintén így szerelnek, és tapasztalták hogy működik a dolog, nem értem miért nem látod be, hogy jó, és egyszerű megoldás.
3, És persze minden rendes háztartásban a kombifogó, és a tolómérő között ottvan egy hidraulika szivattyú.![]()
![]()
![]()
Amúgy természetesen jó megoldás amit írtál. Csak fölöslegesen bonyolult.
Amúgy boldog karácsonyt!![]()
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Akkor majd írok egy autós fórumra.tóbiás írta: persze,ha kinyomja a levegő(10bár)na de ha nem nyomja? kiváncsi lennék,egy autó berohadt fékével,mit kezdene a kompresszorod,,és hogy tudnád roncsolásmentesen szétszedni!azért mert a Bambi így csinálja,attól még lehet máshogy is csinálni,és jobban is!
Egyébként ha annyira össze van rohadva akkor nyugodtan lehet már ráncigálni fújás mellett mindenféle fogókkal, ill. feszíteni csavarhúzóval.
Annak a dugattyúnak az oldalfala nagy valószínűséggel ugyis kuka.
Egyébként érdemes lehet próbálkozni a gyári főfékhengerrel (ha van és működik, és azzal kinyomni).
Ismétlem, az ETZ sorozat munkahengeréről beszélünk, itt az MZ fórumon.
És ez egy fórum, nem vagyunk szakszervíz, csak továbbadjuk azt, ami nálunk is működött.
Vegyél vissza Tóbiás, nálunk nem szokás az ilyen hangnem, főleg nem arctalanul.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Fékek
OFF
Ez egy közösségi oldal méghozzá MZ-seknek, azért hogy segítsék egymást, összebarátkozzanak, és egyben tartsa az ország MZ-seit.
Az újaknak a vitatkozás helyett, inkább a beilleszkedésre kellene törekedni.
Az teljesen rendben van, hogy elmondod a saját tapasztalatod módszered. Elolvassuk, esetleg tanulunk belőle, majd eldöntjük, hogy számunkra melyik az egyszerűbb, könnyebben kivitelezhető megoldás.
Egy saját vélemény:
Aki Bambi szerelési módszerét kritizálja itt, szerintem felér egy Istenkáromlással.
ON
Ez egy közösségi oldal méghozzá MZ-seknek, azért hogy segítsék egymást, összebarátkozzanak, és egyben tartsa az ország MZ-seit.
Az újaknak a vitatkozás helyett, inkább a beilleszkedésre kellene törekedni.
Az teljesen rendben van, hogy elmondod a saját tapasztalatod módszered. Elolvassuk, esetleg tanulunk belőle, majd eldöntjük, hogy számunkra melyik az egyszerűbb, könnyebben kivitelezhető megoldás.
Egy saját vélemény:
Aki Bambi szerelési módszerét kritizálja itt, szerintem felér egy Istenkáromlással.

ON
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Én kérek elnézést hogy segítettem. Nyílván te sokkal többet tettél a fórumon a 3 hsz-eddel.
Ha már a kötekedésnél tartunk:
1, A kérdés MZ főfékhengerre vonatkozott, arra adtam tanácsot. Nem egy Airbus 380-ra.
2, Miután páran szintén így szerelnek, és tapasztalták hogy működik a dolog, nem értem miért nem látod be, hogy jó, és egyszerű megoldás.
3, És persze minden rendes háztartásban a kombifogó, és a tolómérő között ottvan egy hidraulika szivattyú.
Amúgy természetesen jó megoldás amit írtál. Csak fölöslegesen bonyolult.
Amúgy boldog karácsonyt!


Ha már a kötekedésnél tartunk:
1, A kérdés MZ főfékhengerre vonatkozott, arra adtam tanácsot. Nem egy Airbus 380-ra.

2, Miután páran szintén így szerelnek, és tapasztalták hogy működik a dolog, nem értem miért nem látod be, hogy jó, és egyszerű megoldás.
3, És persze minden rendes háztartásban a kombifogó, és a tolómérő között ottvan egy hidraulika szivattyú.



Amúgy természetesen jó megoldás amit írtál. Csak fölöslegesen bonyolult.
Amúgy boldog karácsonyt!


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Fékek
Szerintem örülhetsz, hogy van ez a fórum, és ahogy mondod, itt mindenki okos, irónia nélkül. Én mondjuk imádom ezt, hogy ha elakadok valamivel, és itt rákérdezek, 2-3 vagy akár 4féle megoldást is mondanak.tóbiás írta:...hagy némi kívánnivalót maga után
És hogy a megoldások hagynak kívánnivalót maguk után?



Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Fékek
nemjól értelmezted amit mondtam!KILL3R etz írta:10 bár kevés?Nem felrobbantani akarom az alu öntvényt...
![]()
Azért megnézném mit szólna 200 bárhoz...Sztem űrszemét lenne a dugattyúból...
ha 10 báron nem nyomja ki,csak 20on,akkor mit ér a kompresszoros megoldás?ezért mondtam,h.a hidraulikát sokkal jobban lehet terhelni,mint a levegőt.és a levegővel az a gond,h.ha hirtelen megindul,az odacsap,meg kilövi a dugót,de a folyadék csak kispriccel,és ez nagy különbség ám!szeretem ezt a fórumot,mert mindenki olyan okos,és ahogy elolvasom a megoldásokat........hagy némi kivánnivalót magaután
Re: Fékek
persze,ha kinyomja a levegő(10bár)na de ha nem nyomja? kiváncsi lennék,egy autó berohadt fékével,mit kezdene a kompresszorod,,és hogy tudnád roncsolásmentesen szétszedni!azért mert a Bambi így csinálja,attól még lehet máshogy is csinálni,és jobban is!Hujber írta:Így igaz! Én mindennek a tisztítását/felújítását ezzel kezdtem.Dénes írta:Az egyberohadt, 30éve pulykafosban álló munkahengert is szét lehet szedni levegős kompresszorral.
Bambi is így csinálja. Láttam, sőt még segítettem is egyszer neki.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég