Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

bomber93 írta:Üdv! Valaki próbálta már házilag megépíteni a honlapon lévő elektronikák közül. A 6 voltos fesz. szab-ot vagy/és tranzisztoros gyújtást? ha igen működik jó megbízható? Nincsenek problémák? Ahogy ott le van írva úgy megépítem jó lesz vagy kell valami változtatás? Megéri megcsinálni? (egy olyan motort akarok összerakni amivel hosszab távra stabil gyujtással és töltéshibák nélkül el lehet indulni nyugodt szívvel.(Ts150)
Amennyire én tudom megépítheted nyugodtan, működnek.
De nem ezen fog múlni a motorod megbízhatósága.
Csak például: 1420km-es túrám TS125-el, gyári gyújtással és feszszabbal:
http://motorosblog.blogspot.com/2010/02 ... -2009.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(nem hiszem hogy ennél sokkal nagyobb utakat akarnál menni kis TS-el, durván szétültem rajta a seggem már ezen a túrán is.)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv! Valaki próbálta már házilag megépíteni a honlapon lévő elektronikák közül. A 6 voltos fesz. szab-ot vagy/és tranzisztoros gyújtást? ha igen működik jó megbízható? Nincsenek problémák? Ahogy ott le van írva úgy megépítem jó lesz vagy kell valami változtatás? Megéri megcsinálni? (egy olyan motort akarok összerakni amivel hosszab távra stabil gyujtással és töltéshibák nélkül el lehet indulni nyugodt szívvel.(Ts150)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Seclusion írta:
HaPi írta:Hello Mindenki!
Van egy MZ ETZ 250-m, aminek gyárilag elektronikus gyújtása van. Jól indul és van alapjárat, de mikor gázt húzok, akkor fullad és már megevett 1 vagy 2 gyertyát is. Kérdésem az lenne, hogy hol keressem a próbléma a okát :?: Válaszokat köszönöm :!:
Trafó? Illetve mérjél rá a trafóra menő feszültségre. Ha sokkal nagyobb, mint 12 V, akkor baj van. Ha ez jó, és megpróbálnék egy másik trafót. További vizsgálat, hogy milyen színű a szikra? Ha jól emlékszem, akkor a kékes szín a jó, a pirosas, lilás pedig rossz trafóra utal. Ilyenkor gyengébb is.
Főfúvőka nincs kitekeredve?
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

HaPi írta:Hello Mindenki!
Van egy MZ ETZ 250-m, aminek gyárilag elektronikus gyújtása van. Jól indul és van alapjárat, de mikor gázt húzok, akkor fullad és már megevett 1 vagy 2 gyertyát is. Kérdésem az lenne, hogy hol keressem a próbléma a okát :?: Válaszokat köszönöm :!:
Trafó? Illetve mérjél rá a trafóra menő feszültségre. Ha sokkal nagyobb, mint 12 V, akkor baj van. Ha ez jó, és megpróbálnék egy másik trafót. További vizsgálat, hogy milyen színű a szikra? Ha jól emlékszem, akkor a kékes szín a jó, a pirosas, lilás pedig rossz trafóra utal. Ilyenkor gyengébb is.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Hello Mindenki!
Van egy MZ ETZ 250-m, aminek gyárilag elektronikus gyújtása van. Jól indul és van alapjárat, de mikor gázt húzok, akkor fullad és már megevett 1 vagy 2 gyertyát is. Kérdésem az lenne, hogy hol keressem a próbléma a okát :?: Válaszokat köszönöm :!:
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csoka »

Fújjátok be kontakt tisztító és kenő spray-vel a csatlakozókat(ami csak tisztító spray,az nem jó),utána mozgassátok meg mindet.A biztosítéktábla érintkezőjét is tisztítsátok meg,tegyetek új biztosítékot.Valami történni fog.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Hogy kotorásztunk e? Nagyon is! Ma még egyszer ránézünk, köszi a tippet.
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

[/quote]Az leg idegesítőbb, hogy nem nyúltunk semmihez... Mire gondolsz pontosan? A kapcsoló nem teszi testre azokat a fogyasztókat?[/quote]

Esetleg a lámpában nem kotorásztatok,valamelyik közös test kábelre gondolok hogy lecsúszott vagy ezeknél már elég ha elmozdul és nem érintkezik.
Vagy ha csak azok nem mennek amiket a kormánykapcsoló működtet lehet hogy nem kap áramot ,az is a lámpából jön.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

pempelli írta: Én valamelyik test kábelre gyanakszok.
Az leg idegesítőbb, hogy nem nyúltunk semmihez... Mire gondolsz pontosan? A kapcsoló nem teszi testre azokat a fogyasztókat?
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hujber írta:Sziasztok!

Ma átjött egyik barátom az ETZ-vel, hogy összerakáskor onnan leleshessem a bekötéseket. A végére az övén elszállt mindkét index, az első helyzetjelző, a duda, és gyújtás, úgy, hogy egyetlen sarut sem bántottunk, nem lett lehúzva. Ti mire tippeltek? Nekem gyanús, hogy így egybe minden, én a gyújtáskapcsolóra gyanakszok, de hátha nektek van jobb ötletetek.
Én valamelyik test kábelre gyanakszok.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

Ma átjött egyik barátom az ETZ-vel, hogy összerakáskor onnan leleshessem a bekötéseket. A végére az övén elszállt mindkét index, az első helyzetjelző, a duda, és gyújtás, úgy, hogy egyetlen sarut sem bántottunk, nem lett lehúzva. Ti mire tippeltek? Nekem gyanús, hogy így egybe minden, én a gyújtáskapcsolóra gyanakszok, de hátha nektek van jobb ötletetek.
Piros MZ ETZ 250
UDX
bury
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.12.23. 14:45
MZ-d típusa: mz ts 125 lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bury »

pempelli írta:
tamas23 írta:Helo. Mz ts 125 ös motorom nem akar tölteni. :/ Miket nézzek meg hogy meg tudjam csinálni? :)
Biztosíték---Szénkefe---Feszszabályzó

(szerintem)

Üdv nekem is ilyen bajom volt mindent szét szedtem át néztem át mértem stb és a szénkefe volt a ludas :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

tamas23 írta:Helo. Mz ts 125 ös motorom nem akar tölteni. :/ Miket nézzek meg hogy meg tudjam csinálni? :)
Biztosíték---Szénkefe---Feszszabályzó

(szerintem)
tamas23
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2012.01.14. 11:56
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tamas23 »

Helo. Mz ts 125 ös motorom nem akar tölteni. :/ Miket nézzek meg hogy meg tudjam csinálni? :)
djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: djtoma »

Köszi a választ.Amúgy az aksi 6voltos és m3 volt van benne.De biztos hogy a gyújtás kapcsoló rossz.




Seclusion írta:
djtoma írta:Azt szeretném kérdezni hogy mikor indítom az mz-et akár melyik gyújtás pozícióba kapcsolom nincs gyújtás,nem indul,nem világít a visszajelző.De ha betolom akkor meg van gyújtás és megy minden rajta,világítás minden.Az elején még még állandóan kapcsolgatni kelletett a gyújtást és akkor volt amikor megjött a gyújtás és volt amikor nem akkor megkellet ütögetni egy kicsit a tetejét és akkor volt de most már egyáltalán nincs gyújtás akárhogy kapcsolgatom ütögetem nincs.

szerintem a gyújtás kapcsoló mehetett tönkre a lámpa burában.

Szerintetek mi lehet vele?
Érintkezési hibás a gyújtáskapcsolód. Lehet letörött benne valami, ami zárlatot csinált, és hosszabb ideig használta az akksidat is, ami így szépen lemerült. Szerintem ez az esélyes. Mérd meg a feszültségszintet az akksin. Ha az rendben van, akkor egyértelműen kapcsoló. Bár nem árt ránézni a biztosítéktáblára is, mielőtt komolyabb munkának adod a fejed.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

djtoma írta:Azt szeretném kérdezni hogy mikor indítom az mz-et akár melyik gyújtás pozícióba kapcsolom nincs gyújtás,nem indul,nem világít a visszajelző.De ha betolom akkor meg van gyújtás és megy minden rajta,világítás minden.Az elején még még állandóan kapcsolgatni kelletett a gyújtást és akkor volt amikor megjött a gyújtás és volt amikor nem akkor megkellet ütögetni egy kicsit a tetejét és akkor volt de most már egyáltalán nincs gyújtás akárhogy kapcsolgatom ütögetem nincs.

szerintem a gyújtás kapcsoló mehetett tönkre a lámpa burában.

Szerintetek mi lehet vele?
Érintkezési hibás a gyújtáskapcsolód. Lehet letörött benne valami, ami zárlatot csinált, és hosszabb ideig használta az akksidat is, ami így szépen lemerült. Szerintem ez az esélyes. Mérd meg a feszültségszintet az akksin. Ha az rendben van, akkor egyértelműen kapcsoló. Bár nem árt ránézni a biztosítéktáblára is, mielőtt komolyabb munkának adod a fejed.
djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: djtoma »

Azt szeretném kérdezni hogy mikor indítom az mz-et akár melyik gyújtás pozícióba kapcsolom nincs gyújtás,nem indul,nem világít a visszajelző.De ha betolom akkor meg van gyújtás és megy minden rajta,világítás minden.Az elején még még állandóan kapcsolgatni kelletett a gyújtást és akkor volt amikor megjött a gyújtás és volt amikor nem akkor megkellet ütögetni egy kicsit a tetejét és akkor volt de most már egyáltalán nincs gyújtás akárhogy kapcsolgatom ütögetem nincs.

szerintem a gyújtás kapcsoló mehetett tönkre a lámpa burában.

Szerintetek mi lehet vele?
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Csúnya lenne nem indulna:P Az amperóra a kapacitást takarja nemde? És tudtommal a szikrát azaz a gyújtást a gyújtótraffó generálja nem az akksi. Egy jól beállított gyári gép lapos elemről beindul :D abba meg szerintem nem sok Ah lehet:) Én nem attól félek , hogy a motor nem fog indulni, Mert fog. hanem hogy a többi elektronikai kütyü hogy viszonyul hozzá nem fog e felrobbanni szétégni vagy egy piros lámpánál teljesen lemerülni az 4,5 Ah-s zselés akksi az előző hozzászólásomban írt elektronikai háttérrel.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

kiszsebi írta:
Andrá$ írta: Hát szerintem az a 4,5Ah kevés lesz sztem annyitól nem is fog rendes szikrát adni vagy nem fog elindulni se :roll: egy sima savas 1Ah-os az a biztos és annyira nem foglal nagy helyet se szerintem :roll:
ez érdekes matematikai elmélet:
4,5Ah<1Ah

](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
:-"
:-#
Köszi javítottam :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Andrá$ írta: Hát szerintem az a 4,5Ah kevés lesz sztem annyitól nem is fog rendes szikrát adni vagy nem fog elindulni se :roll: egy sima savas 1Ah-os az a biztos és annyira nem foglal nagy helyet se szerintem :roll:
ez érdekes matematikai elmélet:
4,5Ah<1Ah

](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
:-"
:-#
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

bomber93 írta:Szép napot!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy Mz Ts 150-nél 6v 12Ah-s akksit ír elő a könyv. Nahmármost mi történne, ha beleraknék egy 4,5 Ah-s at egy gyári jól működő rendszerbe?
A másik kérdés nekem a gyárinál sokkal jobb de butább elektronikám lesz. Ami azt takarja, hogy 35/35 wattos fényszóró 5/21 wattos hátsó 2 visszajelző led és 1 km óra világítás. Index nem lesz bár helyzetjelző lesz rajta elől de nem lesz használva duda is de az se nagyon. Elektronikus feszültségszabályzó és tranzisztoros gyújtás van rajta. Ezzel az összeállítással hány Ah-s akksi amivel biztonságosan üzemeltethető lenne?
Bár van savas akksim még új de nem fér el sehogy se a motoron-úgy hogy kb vízszintbe lenne mivel túl nagy tervezek egy zselés akksit venni, mert azok kisebbek viszont 12Ah túl nagy a 4,5 Ah-s az méretbe tökéletes lenne.
Hát szerintem az a 4,5Ah kevés lesz sztem annyitól nem is fog rendes szikrát adni vagy nem fog elindulni se :roll: egy sima savas 11Ah-os az a biztos és annyira nem foglal nagy helyet se szerintem :roll:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Andrá$ 2012.01.04. 19:11-kor.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Főtengelyszimmering? Főként generátor felől?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Lakko
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.01.04. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lakko »

Sziasztok!

Laci vagyok, tavaly váltam szerencsés MZ tulajjá :D A gép MZ TS 250/1 1979, minden gyári, semmi változtatás.
Kettő problémám van, melynek megoldásához szeretném a segítségeteket kérni!

1. Pénteken belőttem a gyújtást, mentem egy jó kört, minden ok. Ma reggel próbáltam indítani, nem sikerült, ha mégis, nem pörög fel a motor, durrog, és a töltésjelző ahelyett hogy elaludna, inkább erősebben világít!

2. Ha jól megy a gép, akkor kb. 90 km/h 4000 fordulaton csörög a motor, és nem akar jobban menni! mintha erejét vesztené.

Előre is köszönöm szíves válaszotokat!

Laci
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Szép napot!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy Mz Ts 150-nél 6v 12Ah-s akksit ír elő a könyv. Nahmármost mi történne, ha beleraknék egy 4,5 Ah-s at egy gyári jól működő rendszerbe?
A másik kérdés nekem a gyárinál sokkal jobb de butább elektronikám lesz. Ami azt takarja, hogy 35/35 wattos fényszóró 5/21 wattos hátsó 2 visszajelző led és 1 km óra világítás. Index nem lesz bár helyzetjelző lesz rajta elől de nem lesz használva duda is de az se nagyon. Elektronikus feszültségszabályzó és tranzisztoros gyújtás van rajta. Ezzel az összeállítással hány Ah-s akksi amivel biztonságosan üzemeltethető lenne?
Bár van savas akksim még új de nem fér el sehogy se a motoron-úgy hogy kb vízszintbe lenne mivel túl nagy tervezek egy zselés akksit venni, mert azok kisebbek viszont 12Ah túl nagy a 4,5 Ah-s az méretbe tökéletes lenne.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

wankel írta:Sziasztok egy kis segítség kellene etz 125 ösömről valamelyik nap elszált a generátor forgórészének csúszógyűrűje ( kommutátorja )
Az lenne a kérdésem hogy cserélhető ez külön vagy vegyek egy bontott forgórészt ? Ha cserélhető akkor hogy kell leszedni a forgórészről ?
cserélhető
wankel
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.01.02. 10:20
MZ-d típusa: etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: wankel »

Sziasztok egy kis segítség kellene etz 125 ösömről valamelyik nap elszált a generátor forgórészének csúszógyűrűje ( kommutátorja )
Az lenne a kérdésem hogy cserélhető ez külön vagy vegyek egy bontott forgórészt ? Ha cserélhető akkor hogy kell leszedni a forgórészről ?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Köszi a választ, bárcsak nekem is ilyen töltésem lenne :D most van 3 mechanikus fasszabom régebben gondolkoztam elektronikuson de pl:Nandor-nak nem volt jó a motorján.
nemtom mi lenne az igazi :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Andrá$ írta:Sziasztok.a véleményetekre,segítségetkre lenne szükségem :roll:
Miután beszereztem egy tökéletes multimétert,neki álltam beállítani a fesszabályzót (csatlakozók saruk megpucolva) most úgy sikerült beállítanom hogy gyújtás állásba olyan 7,1 körül tölt kb volt hogy felugrott 7,2-7,4-re (közbe adtam neki gázt) és hát ugye ez azért világítással eléggé lecsökken alapjáraton nem is bírja el (töltés kb 6,00-5,9) és le is fullad.(még nincs meg a 35/36W halogén izzó :roll: )Jó az alapjáratom is kicsit alacsony de simán meg elbírja még helyzetjelzővel is.Most ugye gondoltam rá ha még állítok hogy többet töltsön akkor világítással is lehet jobb lesz csak hát ha sima gyújtással megyek csak akkor meg már sok lesz.Esetleg megforralja az akksit? :roll: vagy vmit mert biztos nem egézséges. állandó világítással meg nem akarok azért járni azt hiszem. (nem rendszámos motor,( sima 150 TS földesútra van használva de azért este is elég sokat)

Hátha már vki járt így :roll: mint én vagy van ötlete akkor előre is köszönöm :D
Üdv mindenkinek!
Andrá$, szerintem az elektronikus fesszab megoldaná a problémádat. Tudom hogy sokan a mechanikusra esküsznek,de nekem mindkét 125-ös motoromon az elektronikus fesszab hozta a megoldást. Én is állítgattam ,cserélgettem ,de nem igazán akart összejönni, majd váltottam elektronikusra.Alapjáraton 6,8-6,9V gázadásnál 7,0-7,2V a töltés és világítással sem esik 6,7V alá, még alapjáraton se.
A Trophy-n már 2 éve a Ts-en 1 éve használok ilyen fesszabot, mindkettő Sub-ee féle konstrukció.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

bomber93 írta:Hali P43T-s (Hs1/H4) lehet kapni 35/35 öst de tán futármotoros boltba lehet kapni p45t-be is (olyan mint a Trabanté vagy MZ-jé ez is 6v 35/35 watt.) Nekem pannónia lámpába lada1200 Halogén foncsor van P43t 6v 35/35 wattos halogén megy bele. Igen van különbség a h4 es és a sima foncsor között de a gyári első világításnál még egy biciklilámpa is jobb :D
Hali!

Nekem pancsi lámpám van elől p20-as,bár a lámpatök némileg megfaragva,vagyis rövidebb,nincs rajta a gyújtáskapcsoló rész,így vettem,na most a gond csak az,hogy vettem egy trabant h4-es foncsort bele,ami méretre jó,csak az a baj,hogy vastagabb az üveg,mint ami benne van ezért kitart a keret,nem tudom rápattintani sehogy :(
Kérdezném,hogy a lada vagy skoda foncsor is ilyen,vagy vékonyabb,illetve ha nem,akkor hogy lehetne esetleg ráapplikálni,van valami ötlet esetleg :-k
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

Alfa, 2-3 hét és leirom, csak most külföldre megyek, meg nem ebbe a topicba.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok.a véleményetekre,segítségetkre lenne szükségem :roll:
Miután beszereztem egy tökéletes multimétert,neki álltam beállítani a fesszabályzót (csatlakozók saruk megpucolva) most úgy sikerült beállítanom hogy gyújtás állásba olyan 7,1 körül tölt kb volt hogy felugrott 7,2-7,4-re (közbe adtam neki gázt) és hát ugye ez azért világítással eléggé lecsökken alapjáraton nem is bírja el (töltés kb 6,00-5,9) és le is fullad.(még nincs meg a 35/36W halogén izzó :roll: )Jó az alapjáratom is kicsit alacsony de simán meg elbírja még helyzetjelzővel is.Most ugye gondoltam rá ha még állítok hogy többet töltsön akkor világítással is lehet jobb lesz csak hát ha sima gyújtással megyek csak akkor meg már sok lesz.Esetleg megforralja az akksit? :roll: vagy vmit mert biztos nem egézséges. állandó világítással meg nem akarok azért járni azt hiszem. (nem rendszámos motor,( sima 150 TS földesútra van használva de azért este is elég sokat)

Hátha már vki járt így :roll: mint én vagy van ötlete akkor előre is köszönöm :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Egyszer majd írhatnál egy cikket mi is van a motorodban és ezt hogyan alakítottad ki, ezek alapján elég érdekesnek hagzik :mrgreen: Grat hozzá.
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

Elég magas a gyújtófeszültségem, egy állitható karakterisztikájú verseny malossi cdi van benne. A gyári gyújtófeszültség 4000-4500V között van, a mostani rendszerrel 40 ezer V környékén tartok, nem szeretném hogy elolvadjon a gyertya.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Pötyee írta:én csak NGK gyertyát használok, most B9HVX van benne, télen pedig B8HS-et rakok bele, sosem volt gondom gyertyával.
Azért te sem bízod a véletlenre.http://www.motorr.hu/15112/ngk-b9hvx-pl ... jtogyertya
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

én csak NGK gyertyát használok, most B9HVX van benne, télen pedig B8HS-et rakok bele, sosem volt gondom gyertyával.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Daczy írta:Brisk N19C Super 0,7-es gyertyával leptem meg az öreget karácsonyra. Itt azt hallottam, hogy az N15C az igazi a gépbe. Mit gondoltok, ha ezt a gyertyát használom, lehet valami eltérés?
Szerintem semmi, a nyáron én is 17ct kaptam, majd amit vettem 14c-s pót gyertyával is ugyanolyan jó volt.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Daczy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2011.10.08. 12:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Daczy »

Brisk N19C Super 0,7-es gyertyával leptem meg az öreget karácsonyra. Itt azt hallottam, hogy az N15C az igazi a gépbe. Mit gondoltok, ha ezt a gyertyát használom, lehet valami eltérés?
Original MZ ETZ 125 De Luxe Since 1986
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Nandor írta:
Pötyee írta:Nandor, én kb 20 rongyból hoztam ki teljesen elektronikus 12V-os gyujtást, azóta sokkal jobban megy, és elfelejthetem a töltés gondokat.
Átvezetékelléssel, trafó és fesz. szab.-val együtt?
Mi most csinálunk egy ilyet T5-ös Panncsira, úgy néz ki 20-ból simán ki fog jönni!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

kiszsebi írta:Sok külföldi ezt emlegeti:
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/lists/mz.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Tudom, volt már róla szó többször is, sőt, tudom, hogy nem olcsó...
Ez egy az egyben IDM gyújtásról van koppintva! Bontva 10000Ft-ért beszerezhető és felrakható a motorra!
Teljesítménye 80W.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Macgyver írta:Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!
Mz-Etz150 motorkerékpárom van! Sajnos az akku teljesen megadta magát benne! Idáig savas akku volt benne! Szeretném ezt lecserélni zselés akkura! Lehetséges lenne ez? Ha igen milyet ajánlanátok? (Márka típus esetleg egy link hol vehetném meg)
A savas is nagyon jó, sokkal többet kibírnak mint a GEL-CELL akkuk! 9Ah-ás kell bele, de már az 5Ah is elég!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

szabi1123 írta:Volna nekem egy ETZ 125-ös motorom, tirisztoros.
Azt szeretném megkérdezni hogy, az akkumlátornak a pozitív vezetékjét hova kell bekötni? :-k
Köszi!

Ez relatív!
Mire gondolsz? Biztosítéktáblára megy amúgy, és utána egy 16A-es bizti van!

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

bury írta:Üdv
elektronikus feszültségszabályzózó bekötését tudja valaki mert keresem netten már 1 napja de nem találom sehol mz ts125 6v hoz kéne előre is köszönöm a segítséget
B+- akku pozitív
D+ dinamó pozitív
61-töltésvisszajelzőhöz
DF-"gerjesztés"
D-, vagy 31, a test!

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Gyárilag a 125-ös ETZ-ben ilyen biztosítékok vannak:
Főbiztosító:
-2db 16A
Irányjelző:
-1db 4A
Generátorgerjesztés:
-1db 2A
Harcos
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.12.23. 15:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Harcos »

Üdv

A héten vásároltam egy MZ ETZ 125-ös motorkerékpárt, amelyben az első motorozás során kiégett az egyik biztosíték(az akkufedéltől számítva a harmadik). Szembeötlő volt, hogy ami kiégett az vadonatúj a többin viszont látszanak az évek. A kiszedett biztosíték 10A-s, de az össze többi 20A-s.
A kérdésem az lenne, hogy a kiégett helyére is 20A-s való, vagy más lehet a baj?
Segítségeteket előre is köszönöm.
bury
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.12.23. 14:45
MZ-d típusa: mz ts 125 lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bury »

Üdv
elektronikus feszültségszabályzózó bekötését tudja valaki mert keresem netten már 1 napja de nem találom sehol mz ts125 6v hoz kéne előre is köszönöm a segítséget
szabi1123
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.12.23. 12:09
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szabi1123 »

Volna nekem egy ETZ 125-ös motorom, tirisztoros.
Azt szeretném megkérdezni hogy, az akkumlátornak a pozitív vezetékjét hova kell bekötni? :-k
Köszi!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ár/értékben egy Ritar (riasztó) akksi a legjobb. Én is ilyet használok, már 2 éve, kapott már sokat az élettől, de semmi baja nincs.
Persze egy direkt motoros akksi jobb minőség lehet... De majdnem kétszeres az ára is.

Egy 9Ah-s szerintem jó választás. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Macgyver
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.12.03. 15:05
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Macgyver »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!
Mz-Etz150 motorkerékpárom van! Sajnos az akku teljesen megadta magát benne! Idáig savas akku volt benne! Szeretném ezt lecserélni zselés akkura! Lehetséges lenne ez? Ha igen milyet ajánlanátok? (Márka típus esetleg egy link hol vehetném meg)
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Troster írta:
Képzeld amikor hívtam, hogy megyek érte a vevő akkor tolta ki a portáról! :twisted:
Hát erről lemaradtam.. #-o
Bakker! ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kiszsebi írta:Sok külföldi ezt emlegeti:
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/lists/mz.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Tudom, volt már róla szó többször is, sőt, tudom, hogy nem olcsó...
Hát ez tutira jó lehet,de nemhiába nincs róla semmi hazai infó hogy milyen mert még talán senki nem vett olyan drága.
Na persze ha valakinek megér 250 eurot,annak hajrá.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég