Hujber írta:Valaki segítsen rajtam gyorsan....
Raknám össze a blokkot (dél előtt mindenképp végezni akarok vele) és benne van már minden csapágy, de a főtengelynél belekeveredtem a sorrendekbe és irányokba. Rugós rögzítőkarika, olajterelő lemezre gondolok, hogy melyik mi után jön, mert más a videón is, más a leírásban is, és mások a megérzéseim is.
És azt ki tudja hogy az olaj terelő lemez (12) a puklis felével a szimering felé, vagy a főtengely ,,sonka,, felé néz
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
LOCTITE 598 Ultra Back: Egykomponensû, fekete színû, szobahõmérsékleten keményedõ oxim szilikon. Tömítésre használható. Tartósan hõálló + 205 Celsius fokig, (rövid ideig 325 Celsius fokig) európai és amerikai motorokhoz fejlesztett típus. Elõnyei: Gyorsan keményedik, 6 mm-es résáthidaló képesség, különlegesen jó olaj- és glikolálló. Szilárd tömítések kiegészítéseként is használható.
Felhasználási területek: Autószerelés, ezen belül üzemanyagrendszer, olajpumpa, olajszivattyú, motorblokkfedél, vezérmûtengely csapágyfedél, termosztátház, olajteknõ, hajtómûházfedél tömítése.
LOCTITE 5900 Ultra Back: Egykomponensû, fekete színû, szobahõmérsékleten keményedõ oxim szilikon. Tömítésre használható. Tartósan hõálló + 205 Celsius fokig, (rövid ideig 325 Celsius fokig). Elõnyei: Gyors keményedés, különlegesen jó olajállóság. Sûrû paszta, így azonnal vizsgálható 0,5 bar-al.
Felhasználási területek: Autószerelés, ezen belül üzemanyagrendszer, olajpumpa, olajszivattyú, motorblokkfedél, vezérmûtengely csapágyfedél, termosztátház, olajteknõ, hajtómûházfedél tömítése.
LOCTITE 5699 Ultra Grey: Egykomponensû, szürke színû, szobahõmérsékleten keményedõ oxim szilikon. Egyébként ugyanaz, mint az L 598, csak szürke színû, és a japán motorokhoz kifejlesztett típus.
LOCTITE 587 Ultra Blue: ua., mint az L 598, csak kék színû, és a V6 és V8 motorokhoz kifejlesztett típus. Tartós hõállóság 165 Celsius fokig, (rövid ideig 250 Celsius fokig)
LOCTITE 5920 Ultra Copper: Egykomponensû, bronz színû, szobahõmérsékleten keményedõ oxim szilikon. Tömítésre használható. Tartós hõállóság 315 Celsius fokig, (rövid ideig 350 Celsius fokig) nagyteljesítményû motorokhoz kifejlesztett típus. Elõnyei: mint az L 598-nál, csak nagyobb hõállóság.
Felhasználási terület: mint a fentieknél, csak nagyobb hõmérsékleten.
RE-TECH AZ OLAJRA IS RAGAD,TUTI ANYAG,AUTÓ SZERVIZEK HASZNÁLJÁK
LOCTITE 598 Ultra Back: Egykomponensû, fekete színû, szobahõmérsékleten keményedõ oxim szilikon. Tömítésre használható. Tartósan hõálló + 205 Celsius fokig, (rövid ideig 325 Celsius fokig) európai és amerikai motorokhoz fejlesztett típus. Elõnyei: Gyorsan keményedik, 6 mm-es résáthidaló képesség, különlegesen jó olaj- és glikolálló. Szilárd tömítések kiegészítéseként is használható.
Felhasználási területek: Autószerelés, ezen belül üzemanyagrendszer, olajpumpa, olajszivattyú, motorblokkfedél, vezérmûtengely csapágyfedél, termosztátház, olajteknõ, hajtómûházfedél tömítése.
LOCTITE 5900 Ultra Back: Egykomponensû, fekete színû, szobahõmérsékleten keményedõ oxim szilikon. Tömítésre használható. Tartósan hõálló + 205 Celsius fokig, (rövid ideig 325 Celsius fokig). Elõnyei: Gyors keményedés, különlegesen jó olajállóság. Sûrû paszta, így azonnal vizsgálható 0,5 bar-al.
Felhasználási területek: Autószerelés, ezen belül üzemanyagrendszer, olajpumpa, olajszivattyú, motorblokkfedél, vezérmûtengely csapágyfedél, termosztátház, olajteknõ, hajtómûházfedél tömítése.
LOCTITE 5699 Ultra Grey: Egykomponensû, szürke színû, szobahõmérsékleten keményedõ oxim szilikon. Egyébként ugyanaz, mint az L 598, csak szürke színû, és a japán motorokhoz kifejlesztett típus.
LOCTITE 587 Ultra Blue: ua., mint az L 598, csak kék színû, és a V6 és V8 motorokhoz kifejlesztett típus. Tartós hõállóság 165 Celsius fokig, (rövid ideig 250 Celsius fokig)
LOCTITE 5920 Ultra Copper: Egykomponensû, bronz színû, szobahõmérsékleten keményedõ oxim szilikon. Tömítésre használható. Tartós hõállóság 315 Celsius fokig, (rövid ideig 350 Celsius fokig) nagyteljesítményû motorokhoz kifejlesztett típus. Elõnyei: mint az L 598-nál, csak nagyobb hõállóság.
Felhasználási terület: mint a fentieknél, csak nagyobb hõmérsékleten.
jura györgy írta:sziasztok, na én meg azt mondom nem rossz az a piros ecet szagú, én a blokk feleket ilyennel tömítettem , semmi gond nincs vele pedig már több mint 3000 kilométert mentem és nem csöppen az olaj sehol sem üdv juragy
Szerintem is lehet vele dolgozni.Én is ugyanígy vagyok vele, blokkfeleim nem csöpögnek.Bár a felületeknek nagyon tisztáknak kell lenni, hogy fogjon, a hőálló fekete tömítő jobban bírja az elnagyolt felületeket ez tény.
sziasztok, na én meg azt mondom nem rossz az a piros ecet szagú, én a blokk feleket ilyennel tömítettem , semmi gond nincs vele pedig már több mint 3000 kilométert mentem és nem csöppen az olaj sehol sem üdv juragy
kupi írta:Srácok! már csak egy kérdés foglalkoztat:akkor volt gyárilag papír a blokkfelek között vagy nem?Az én TS 125 be volt újkorában is de ezek szerint gyárilag nem egyformák?Van aki állítja,hogy simson is volt így papír nélkül én őszintén mondom ilyent még nem láttam pedig már húsz éve szerelek DDR mocikat.Talán egy nálam tapasztaltabb szaki mind pl Bambi mester tudja a választ.
Simson s51 gyárilag egy kringelit tömítéssel volt összerakva (a két blokk fél) az mz ahányat láttam ilyen barna lakk szerűséggel volt összeragasztva(nem hermetik mert nagyon vékony volt és nem volt büdös amikor szétszedtem) De hallgassunk meg mást is kezdek kíváncsi lenni:)
Srácok! már csak egy kérdés foglalkoztat:akkor volt gyárilag papír a blokkfelek között vagy nem?Az én TS 125 be volt újkorában is de ezek szerint gyárilag nem egyformák?Van aki állítja,hogy simson is volt így papír nélkül én őszintén mondom ilyent még nem láttam pedig már húsz éve szerelek DDR mocikat.Talán egy nálam tapasztaltabb szaki mind pl Bambi mester tudja a választ.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
van az ecetes szagú piros szilikon nah az hulladék nem hjó de lehet kapni mofakernél olyat ami piros de nem ecet szagú az fasza hengertalp tömítésként is jól funkcionál. Hermetik volt a legjobb ha disznóperzselővel melegített se olvadt meg ha már meg volt kötve. Soha de soha nem eresztett legjobb tömítő volt a világon viszont olyan blokkot ami azzal van összerakva nem kívánom senkinek szétszedésre:D lehet kapni olyan tömítőt amibe réz por van nah az még hengerfej tömítésnek is jó!
bomber93 írta:Figy Ts 125 Deluxe volt a gép 100% bontatlan. És nem papírtömítés volt gyárilag hanem ilyen barna színű lakk vagy nemtudom mi ez hajtásrendszer topikba most tettem be pár visszataszító képet róla nyomokba még ezen is rajta van az a barna színű vékony réteg. De tudtommal Blokk középnél sose volt papírtömítés Se Ts nél se ETz-nél.
Autósbolt, tömítőpaszta... egyszer kaptam würth valamilyent egy autószerelőtől (tubus csücskében maradék) évekig szereltem vele, az anyag. Jól tapadt a blokk éléhez, és nem húzta le az ember ha 5 másodperc múlva kicsit hozzáért (van mostanában egy piros sziloplaszt szerű, az már igen gyorsan lehúzható bőrként), nyugodtan körbe lehetett kenni a blokkot, deknit vele, és sosem folyt....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Figy Ts 125 Deluxe volt a gép 100% bontatlan. És nem papírtömítés volt gyárilag hanem ilyen barna színű lakk vagy nemtudom mi ez hajtásrendszer topikba most tettem be pár visszataszító képet róla nyomokba még ezen is rajta van az a barna színű vékony réteg. De tudtommal Blokk középnél sose volt papírtömítés Se Ts nél se ETz-nél.
bomber93 írta:Tom simsonnál alap nekem is van tömítőpasztám bár az fbs-t nem szeretem. Ecetes szilikon alapú szal eszi a benga bár blokközépnek jó de nekem benzincsap(érdekes fajta) kellett alá és azt megette. De az volt a kérdés, hogy gyárilag nem volt ott papír boltba se lehet kapni összerakjam papír nélkül pasztával vagy vágjak hozzá papírt?
Ne viccel nekem tök gyári a TS em és abban volt új korában is papír tömítés,sőt kapni is lehet boltba(igaz én kb egy éve vettem)azóta lehet már nem gyártják ezt se.Azért annyira nincs össze csiszolva (gyárilag)így papír nélkül el folyna az olaj,az más kérdés én is láttam már ragasztott blokkot"de szerintem a papír egyszerűbb és biztosabb.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Tom simsonnál alap nekem is van tömítőpasztám bár az fbs-t nem szeretem. Ecetes szilikon alapú szal eszi a benga bár blokközépnek jó de nekem benzincsap(érdekes fajta) kellett alá és azt megette. De az volt a kérdés, hogy gyárilag nem volt ott papír boltba se lehet kapni összerakjam papír nélkül pasztával vagy vágjak hozzá papírt?
FBS. Legutoljara mikor raktam ossze a simsont elmentem a motoros boltba FBS epp nem volt de az elado rabeszelt valami speci igazi kimondottan blokktomito ilyen olyan fasza pasztara...fekete szinu szar, na azota cseppen az olaj a blokkfelek kozul. Az oldaldeknit azt mar FBS-sel tomitettem, na az azota is fasza.
Üdv Mz Ts 150 tudom, hogy gyárilag nem volt két blokkfél között papírtömítés. De szerintetek ha má szét szedtem és rakom össze érdemes vágni bele(a tömítés szettben amit adnak hozzá nincs blokközéphez) vagy csak simán kenjem be a fémet tömítő pasztával?
nyakas írta:
a furaton keresztül olajozódik a csapágy, a lemez egyrészt védi a szimeringet a hőtól, és a nyomástól, /labirin/ tömités elve.
Tehát akkor tökmindegy, melyik oldalán van a zégernek nem? Mert ha az a dolga, hogy olajozza a csapágyat, akkor a furat úgy tud legjobban érvényesülni, ha a lemez és a csapágy között hézagot képez a zéger.
Most vettem észre, hogy a szerelési kézikönyv elején is van egy robbantott ábra, ezt nem vettem észre, csak reflexszerűen felcsaptam a blokk szétszerelésénél. Elnézést. Ugyanakkor ez is ellent mond a logikus szerelési sorrendnek, úgyhogy majd kiderül mi lesz a vége.
Én ezt találtam, viszont ebből nem derül ki, hogy a zégernek mivel kell érintkeznie.
Hát igen!Ezen a rajzon nincs rajt sem a seeger,sem pedig a rugós karika.
Hát erről a rajzról tényleg nem derül ki az ami téged érdekelt,viszont ez a rajz nem is azt hivatott bemutatni.
Ez alkatrész katalógusból való rajz,nem szerelési.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Hujber írta:
Képzeld, a robbantott ábra meg még mást mutat.... Azért köszi, de mostanra már a tököm tele van vele, inkább bejöttem, majd ha szívesen csinálom folytatom...
Melyik robbantott ábra?
Töltsd már fel ide légyszi hadd okuljunk belőle.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
zsakfos írta:Nem tudom te milyen leirást néztél,de nem tudom elképzelni hogy rosszul irnák le bárhol is.
Képzeld, a robbantott ábra meg még mást mutat.... Azért köszi, de mostanra már a tököm tele van vele, inkább bejöttem, majd ha szívesen csinálom folytatom...
Nem tudom te milyen leirást néztél,de nem tudom elképzelni hogy rosszul irnák le bárhol is.
A video az tuti!
Belülről kifelé haladva a sorrend:
-főtengely--csapágy--olajterelő lemez--seeger gyűrű--szimmering--rugós karika.
Olajterelő lemez és a seeger gyűrűnél figyelni kell hogy az olajzó furatnál legyen az olajterelő lemezen levő kis kidudorodás és a seeger gyűrű kivágása.
Esetleg a leirásnál lehet hogy összekeverted a rugós rögzitőkarika és a seeger gyűrűt kifejezést és az okozott némi fejvakarást nem?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Hujber írta:Valaki segítsen rajtam gyorsan....
Raknám össze a blokkot (dél előtt mindenképp végezni akarok vele) és benne van már minden csapágy, de a főtengelynél belekeveredtem a sorrendekbe és irányokba. Rugós rögzítőkarika, olajterelő lemezre gondolok, hogy melyik mi után jön, mert más a videón is, más a leírásban is, és mások a megérzéseim is.
Én a videó alapján raktam össze ,szimering pedig gyújtásnál befele kuplungnál pedig kifele áll a rugós rész.
Valaki segítsen rajtam gyorsan....
Raknám össze a blokkot (dél előtt mindenképp végezni akarok vele) és benne van már minden csapágy, de a főtengelynél belekeveredtem a sorrendekbe és irányokba. Rugós rögzítőkarika, olajterelő lemezre gondolok, hogy melyik mi után jön, mert más a videón is, más a leírásban is, és mások a megérzéseim is.
Forrest írta:Belekóstolnék a kanyarvadászatba. Kérdésem, hogy a korai Ts125 blokk alkalmas-e "játszós" motornak? (ez van raktáron ) Van egy blokk egysoros primer lánccal és van egy dupla is, de mindkettő belső szimeringes, bronzperselyes.
Szerintem elég jól bírják a TS-ek az ilyenfajta kiképzést én így tapasztaltam, meg hallottam bár ezek "cross" motorként voltak használva,
Belekóstolnék a kanyarvadászatba. Kérdésem, hogy a korai Ts125 blokk alkalmas-e "játszós" motornak? (ez van raktáron ) Van egy blokk egysoros primer lánccal és van egy dupla is, de mindkettő belső szimeringes, bronzperselyes.
150-es henger, új gyári TS dugóval már biztos. Főtengely, hajtókar még kérdéses.
Maradhat a gyári főtengely egy utángyártott tűgörgős Ts karral, vagy kerítsek egy ETZ főtengelyt és azt újítsam fel?
Milyen utángyártott Ts125, ETZ125 hajtókarokat ajánlotok?
Hujber írta:Na megvannak a csapágyak, remélem ezentúl már csak segíteni fogok ebben a topikban Köszönöm mindenkinek a segítséget, még egy utolsó kérdésem maradt a végére: A porvédős csapágyakról lepattintottam a porvédőgyűrűt, mehetnek a blokkba zsírosan, vagy azt jobb lenne leszedni?
Szerintem mehet zsírosan én mindig így szoktam nem is árt egy kis plusz kenés elsőre elvileg a hajtókar felső tűgörgőt is zsírosan rakják össze,majd a benzin kioldja és kellemes égett zsír szaga lesz mind egy új" motornak.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
gabsic írta:
Mosd ki benzinben! A főtengelycsapágyaknak pedig a blokk összenyomása előtt adj olajat, hogy ne szárazon induljanak. (váltónál lévőknek is adhatsz, de oda úgyis kerül olaj ha felöntötted a váltót)
Hujber írta:Na megvannak a csapágyak, remélem ezentúl már csak segíteni fogok ebben a topikban Köszönöm mindenkinek a segítséget, még egy utolsó kérdésem maradt a végére: A porvédős csapágyakról lepattintottam a porvédőgyűrűt, mehetnek a blokkba zsírosan, vagy azt jobb lenne leszedni?
Mosd ki benzinben! A főtengelycsapágyaknak pedig a blokk összenyomása előtt adj olajat, hogy ne szárazon induljanak. (váltónál lévőknek is adhatsz, de oda úgyis kerül olaj ha felöntötted a váltót)
Na megvannak a csapágyak, remélem ezentúl már csak segíteni fogok ebben a topikban Köszönöm mindenkinek a segítséget, még egy utolsó kérdésem maradt a végére: A porvédős csapágyakról lepattintottam a porvédőgyűrűt, mehetnek a blokkba zsírosan, vagy azt jobb lenne leszedni?
Ezért kell a nagy hidegben a jó akkumulátort indítózás előtt kicsit megtörni, hogy a kémiai folyamatok elinduljanak, kicsit megmelegedjen az akkumulátor.
Hogy ez mit jelent? Kisebb fogyasztóval 2-3 percig "terhelni" az akkut, majd csak ez után szabad indítózni. Ez főleg a nagyobb motoroknál igaz (főleg a dízelnél). Kisebb fogyasztó a parkolófény pl.
Ezzel egyet értek, nem -20 fokban kell tárolni, csak hűvös helyen.
Hidegben lassulnak a kémiai folyamatok és csökken a kapacitása ettől úgy tűnik, hogy "döglik" az akku.
Viszont pont ettől a lassult folyamatoktól kevésbé is merül.
Vagyis a helyes eljárás, hidegben tartani és csak használat előtt vinni be a melegbe, hogy felmelegedjen mire beépítjük a helyére. Így merül a legkevésbé és a kapacitását is visszanyeri. A meleg nem jó neki, ha melegbe tudjuk csak teleltetni, akkor gyakrabban töltsük.
Az is igaz, hogy ha nagyon lemerül, akkor oda a savasság és mínuszokban a víz megfagy. Akkor pedig kuka az egész, úgyhogy tényleg csak mérsékelten hidegben tároljuk.
Be kell tenni a hűtőbe a karácsonyi bejgli mellé, az a tuti!
Minek teszitek meleg helyre az akkut?
Az akku a hideget szereti, pont, hogy hidegben merül kevésbé.[/quote]""""""
Az az igazság,nem kell fűtött helyre tenni de ahogy írták mások is a +fokokat szereti és én nem tudok olyan más helyet ahol télen fűtés nélkül ilyen van(pincém meg sajnos nincs)így marad a lakás.Néha ha tudom,hogy korán kell indulnom és -10 alatt van a hideg még az ikarus-bol is kiszerelem az aksikat (pedig az nem egyszerű)de aztán indul is hajnalba mind a doxa".Ha a mociba benne hagyom akkor hamarabb lemerül és ha nincs áram benne akár szét is fagyhat!láttam már ilyent is(tavaly a simsonomba fagyot szét a régi aksi a garázsba amikor -20körül volt)pedig amikor elraktam még pislákolt kicsit.Nem olcsó ezért megéri az óvatosság!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Atilla írta:
Minek teszitek meleg helyre az akkut?
Az akku a hideget szereti, pont, hogy hidegben merül kevésbé.
Én tapasztalat miatt, nem tudom érvekkel alátámasztani, miért rakom meleg helyre, csak ez a tapasztalatom, hogy hidegben minden akksi döglik, ennek én örülnék a legjobban, ha nem lenne így
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Hujber 2011.12.15. 15:05-kor.
kupi írta:
Csatlakozom az előttem szolokhoz ez mind igaz és helyes,de szerintem ha száraz helyen van a géped elég lemosva leszárítva eltenni a mocit, kivenni az aksit és meleg helyre tenni ha valami enyhébb napos SZÁRAZ idő van(kb havonta egyszer) akkor meg vissza és lehet kicsit motorozni(pár kör az utcán ami jó a motornak és a lelkednek is a téli szünetbe).Én pl még egy takaróval is betakarom a garázsba mivel azért kocsival ki be álok és a pára így be tud jutni nekem már több mind 20 éve így van tárolva de soha semmi baja se rozsda se indítási probléma.szerintem ha évekre állítod le akkor érdemes konzerválni"én a tartalék motort rakom el olajba ledugozva".
Minek teszitek meleg helyre az akkut?
Az akku a hideget szereti, pont, hogy hidegben merül kevésbé.
Most hogy aktuálissá vált a rendelés, csak most látom, hogy az árak nettó árak. De így is a listaár több mint 2x annyi, mint a nettó Ez kicsit most szarul jött ki.... Pl a főtengelycsapágy ugyanannyiba kerül, mint itt Zircen...
Nem tudtok még más oldalt, ahonnan fagot lehetne rendelni?
Most hogy aktuálissá vált a rendelés, csak most látom, hogy az árak nettó árak. De így is a listaár több mint 2x annyi, mint a nettó Ez kicsit most szarul jött ki.... Pl a főtengelycsapágy ugyanannyiba kerül, mint itt Zircen...
Nem tudtok még más oldalt, ahonnan fagot lehetne rendelni?
sulesanyi írta:A következőkben kérném a segítségeteket:
A TS 250-es és a 250/1-es henger között a kipufogó nyílás méretbeli eltérésén kívül van-e különbség, egy 250/1-es blokkra rátehető-e egy TS 250-es-ről származó henger?
Továbbá egy TS 250/1-es henger az etz 251-es kipufogókönyökével méreteiben összeszerelhető-e a kipufogóval, vagy igényel-e egy kis átalakítást ?
Köszönöm előre is a tapasztalatokat.
A hengerek cserélhetőek.
A kipufogó menet méretei megegyeznek,viszont a kimeneteli nyílás szögei eltérőek,ezért nem jó a 251 könyök a ts-be.Persze lakatos munkával megoldható.
A TS 250-es és a 250/1-es henger között a kipufogó nyílás méretbeli eltérésén kívül van-e különbség, egy 250/1-es blokkra rátehető-e egy TS 250-es-ről származó henger?
Továbbá egy TS 250/1-es henger az etz 251-es kipufogókönyökével méreteiben összeszerelhető-e a kipufogóval, vagy igényel-e egy kis átalakítást ?