Üzemanyagellátás
Re: Üzemanyagellátás
a papírbetétes szűrőt lehet használni a keverékes benzinhez igaz?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ez a légszűrő tartója, ez van a vázon középen, ehhez csavarozod a szívászajcsökkentö oldaldeknit, amiből a karbi szív.bomber93 írta:Üdv a képen látható alkatrész csak a légszűrőbetét tartására szolgál vagy ebbe már benne van az a rész is ahol keveredik a levegő? szóval megtöri a levegő útját?
http://n2.vatera.hu/photos/b6/7b/8e95_1_big.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Így hang nélkül nehéz megmondani, de akár kevés anyag is lehet ott..... látni, hallani kéne menet közben..pempelli írta:Ha mély hörgő hangja van ha odahúzol neki akkor mi a hiba oka?
Mert az enyém ezt csinálja ha megyek vele és odahúzok neki.
Elsőre emelj a tűn, aztán javul vagy romlik, eldöntöd. Szerezz egy nagyobb főfuvit is próbára, vagy pucold ki a mostanit.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Üdv a képen látható alkatrész csak a légszűrőbetét tartására szolgál vagy ebbe már benne van az a rész is ahol keveredik a levegő? szóval megtöri a levegő útját?
http://n2.vatera.hu/photos/b6/7b/8e95_1_big.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://n2.vatera.hu/photos/b6/7b/8e95_1_big.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Akkor azt javaslom vegyél bele új fúvókákat, az alapjárati is nagyon fontos!pempelli írta: Légszűrő új.
Fúvóka 130-as van a 135 helyett ,ez szerintem nem olyan nagy probléma.
Marad a tű most közép állásban van.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
[/quote]Nem tudsz a csavarral, az melléklevegő csavar és csak az alapjáratra van számottevő hatással.
-A levegő esetén légszűrőcsere és /vagy/ a vázban lévő levegőnyílás kitisztítása.
-Ha sokat kap akkor lehet a tű állással kísérletezni de érdemes a fúvókákat -GYÁRI MÉRETŰ ÚJRA!- cserélni.[/quote]
Légszűrő új.
Fúvóka 130-as van a 135 helyett ,ez szerintem nem olyan nagy probléma.
Marad a tű most közép állásban van.
-A levegő esetén légszűrőcsere és /vagy/ a vázban lévő levegőnyílás kitisztítása.
-Ha sokat kap akkor lehet a tű állással kísérletezni de érdemes a fúvókákat -GYÁRI MÉRETŰ ÚJRA!- cserélni.[/quote]
Légszűrő új.
Fúvóka 130-as van a 135 helyett ,ez szerintem nem olyan nagy probléma.
Marad a tű most közép állásban van.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Nem tudsz a csavarral, az melléklevegő csavar és csak az alapjáratra van számottevő hatással.pempelli írta: Levegőn tudok segíteni a csavarral ha jól tudom.
Benzin sokk akkor tű állítás?
-A levegő esetén légszűrőcsere és /vagy/ a vázban lévő levegőnyílás kitisztítása.
-Ha sokat kap akkor lehet a tű állással kísérletezni de érdemes a fúvókákat -GYÁRI MÉRETŰ ÚJRA!- cserélni.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
[/quote]Hát így elsőre sok az üzemanyag vagy kevés a levegő.[/quote]
Levegőn tudok segíteni a csavarral ha jól tudom.
Benzin sokk akkor tű állítás?
Levegőn tudok segíteni a csavarral ha jól tudom.
Benzin sokk akkor tű állítás?
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Hát így elsőre sok az üzemanyag vagy kevés a levegő.pempelli írta:Ha mély hörgő hangja van ha odahúzol neki akkor mi a hiba oka?
Mert az enyém ezt csinálja ha megyek vele és odahúzok neki.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Ha mély hörgő hangja van ha odahúzol neki akkor mi a hiba oka?
Mert az enyém ezt csinálja ha megyek vele és odahúzok neki.
Mert az enyém ezt csinálja ha megyek vele és odahúzok neki.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Üdv! A 90-100 az milyen forgófogantyújura györgy írta:sziasztok nem is tudom ide vág-e , a kérdésem a következő: megyek motorommal úgy 90-100 körül ,vissza engedem a gázt és ekkor lódul meg, persze ez 2-3 másodperc az egész ez után esik vissza a fordulat, gyújtásom az jó , gondolom karburátor lesz ,hozzáteszem a síbertű teljesen le van engedve ,úgy értendő a biztosítólemez a legfelső rovátkába van ,köszönöm előre a tippeket üdv.juragy

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem túl nagy a főfúvóka. Így amikor visszaengeded a gázt elszegényedik a keverék. Vagyis esetedben pont akkor lesz jó. Próbálj meg egy tizeddel kisebb főfúvókát.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Üzemanyagellátás
sziasztok nem is tudom ide vág-e , a kérdésem a következő: megyek motorommal úgy 90-100 körül ,vissza engedem a gázt és ekkor lódul meg, persze ez 2-3 másodperc az egész ez után esik vissza a fordulat, gyújtásom az jó , gondolom karburátor lesz ,hozzáteszem a síbertű teljesen le van engedve ,úgy értendő a biztosítólemez a legfelső rovátkába van ,köszönöm előre a tippeket üdv.juragy
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
gabsic írta: A méret nem számít, csak a típus.
A kis és nagy MZ-knek ugyanaz a légszűrője, viszont az ES és TS fajta egyforma szűrőjével szemben az ETZ-k kaptak új fajtát.
Szerinted mi történne ha ezt a légszűrőt én rátenném egy kicsi TS re így kompletten(több vagy kevesebb levegőt enged át?Lehet csak méretre és alakra különbözik? Elvégre a 150 ETZ karbiját is rá lehet tenni a Ts 150-re csak a súbert- kell megfelelő helyre tenni.) Úgy megoldódna a problémám, hogyha ebbe a dobozba én beleépíteném a TS légszűrőt? És továbbá is kérés hogy valaki ezt a légszűrőt le tudná e nekem mérni így mérőszalaggal?
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
- német
- többé kevésbé tipusazonos (későbbi MZ-kre egy az egyben felrakták)
- nem kell csesződni az állítgatásával (hiszen MZ-re (is) "való")
- ismertek a fúvókaméretei (babettával azonos, könnyen lehet alakítani)
- nem kell új átömlő csonkot gyártani
- mert bevált a klubban
- a japánoknak meg nincs lelkük
- többé kevésbé tipusazonos (későbbi MZ-kre egy az egyben felrakták)
- nem kell csesződni az állítgatásával (hiszen MZ-re (is) "való")
- ismertek a fúvókaméretei (babettával azonos, könnyen lehet alakítani)
- nem kell új átömlő csonkot gyártani
- mert bevált a klubban
- a japánoknak meg nincs lelkük

- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Miért nem vesztek valami nagyobb torokátmérőjű 32-36mm japán karbit?Dénes írta:BING 84, 30 mm-es torokátmérő.
Javítottam, killer.![]()
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A méret nem számít, csak a típus.bomber93 írta:A képen látható légszűrő 150 es vagy 250 es MZ-jé? 150 es TS mz-re ha feltenném mit tapasztalnék vele? És egy kérés valaki le tudná nekem mérni? A szélességét a kör átmérőt és a legnagyobb átmérőt? elég cm be is csak, h kimérjem h elfér-e előre is köszi!
A kis és nagy MZ-knek ugyanaz a légszűrője, viszont az ES és TS fajta egyforma szűrőjével szemben az ETZ-k kaptak új fajtát.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
A képen látható légszűrő 150 es vagy 250 es MZ-jé? 150 es TS mz-re ha feltenném mit tapasztalnék vele? És egy kérés valaki le tudná nekem mérni? A szélességét a kör átmérőt és a legnagyobb átmérőt? elég cm be is csak, h kimérjem h elfér-e előre is köszi!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Fúvókatörzsárat tudok szerezni akkor szerinted nem érdemes szerezni azért egy másik karbit? jó lesz a 24N1-1 es?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Nem csak a torokátmérő számít. Lehet hogy egy 24-es karbit egyáltalán nem fogsz tudni beállítani....
Számít a súbertű, mérete, helyzete, kúpossága, a légsebesség(súberhenger letörése, kialakítása), az alapjárati rendszer kialakítása, stb... A karburátor a legbonyolultabb alkatrész egy ilyen motoron. És egy olasz/japán karbihoz nem párszáz forint lesz egy fúvókakészlet hanem 3-4 ezer minimum. És ugye legalább 3 szett fog kelleni, hogy kitapasztald mi is kell neked...
Na meg ugye a dörzsár, és a kaliber sem 3 forint...
Számít a súbertű, mérete, helyzete, kúpossága, a légsebesség(súberhenger letörése, kialakítása), az alapjárati rendszer kialakítása, stb... A karburátor a legbonyolultabb alkatrész egy ilyen motoron. És egy olasz/japán karbihoz nem párszáz forint lesz egy fúvókakészlet hanem 3-4 ezer minimum. És ugye legalább 3 szett fog kelleni, hogy kitapasztald mi is kell neked...

Na meg ugye a dörzsár, és a kaliber sem 3 forint...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Félreértés ne essen nekem a 2,5-2,8 as fogyasztást TS 150 hez kívánom kihozni belőle nem 250 es ötziből:D Ehhez vártam volna valami tanácsot aminek egy részét már meg is találtam a honlapon. Valaki nem ismer olyan japán vagy olasz motort aminek 24-26 os torokátmérője van és beszerezhető szóval ebay-ről vagy vmi ilyesmi. ( szóval ne ilyen japán prototipus 1934 ből:D
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Azért az Ő motorja is tud ám enni!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Te Perec vagy ki?!?!
Én sose mondtam hogy 3 litert eszik a motorom... 4,5 volt az átlagom erdély túrán (nyakastól-nyakasig, mert odaúton, meg hazafelé nyélgáz volt kb...). Ott mértem, csodálkoztam.
Zolee-G-t is vedd a rekorderek közé... Ő full gyári motorral, 2 személlyel tudta a 4.5-öt. És még gurul is az a motor...

Én sose mondtam hogy 3 litert eszik a motorom... 4,5 volt az átlagom erdély túrán (nyakastól-nyakasig, mert odaúton, meg hazafelé nyélgáz volt kb...). Ott mértem, csodálkoztam.

Zolee-G-t is vedd a rekorderek közé... Ő full gyári motorral, 2 személlyel tudta a 4.5-öt. És még gurul is az a motor...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Üzemanyagellátás
Nem figyeltem, hogy a mester felütötte nekem a labdát, figyeli mennyire vagyok éber. Sajna passzolnom kell, hagyományosan Alfának, a lányoknak, meg Killernek vagy kinek, szóval lassan mindenki 3 literrel jár, csak én nem
A nyáron csak 100 km-t mentem egy kicsit magasabb benzinszinttel és hónapokba került, mire visszajött a átlagom 4-re. 3,5 alá valamiért eddig csak klubtúrákon sikerült bemenni, de azt rendszeresen, talán a motorban van valami fogyasztási versenyszellem...vagy a többiek által el nem égetet, kifüstölt üzemanyagot hasznosítja 
Az érdekesség kedvéért egyszer tényleg megvolt a 2,98-as fogyi 488km-en mérve 70es tempónál, szélcsendben, 20fokos hőmérsékleten
és akkor pont a mester is vezette a gépet (2010.04.24, Budakalász Cora parkoló), mert a váltóhibámat vizsgálta ki, ami miatt szét kellett borítanom (talán nem kellett volna hozzányúlnom...).
A kanta-küldetésről viszont mélyen hallgatott így csak most találtam pár rá pár fotóra a főoldalon. Rákerestem a Korfu szóra a fórumon, eddig egyszer sem szerepelt...Pedig nincs közelebb Isztambulnál...
még csak azt sem tudom mennyit fogyasztottak a motorok
És a második legfontosabb kérdés, hogy mit hoztak a ceglédi kékben. Kecsketejet? Ouzo-t? Tengervizet?
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... rfu-mz-vel" onclick="window.open(this.href);return false;


Az érdekesség kedvéért egyszer tényleg megvolt a 2,98-as fogyi 488km-en mérve 70es tempónál, szélcsendben, 20fokos hőmérsékleten

A kanta-küldetésről viszont mélyen hallgatott így csak most találtam pár rá pár fotóra a főoldalon. Rákerestem a Korfu szóra a fórumon, eddig egyszer sem szerepelt...Pedig nincs közelebb Isztambulnál...
még csak azt sem tudom mennyit fogyasztottak a motorok

http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... rfu-mz-vel" onclick="window.open(this.href);return false;
MrDok írta:bambi: 3 liter alatti fogyasztási zóna,kizárólagosan a Perecet illeti![]()
![]()
Az igaz, de Ő ezt 250-es ETZ-vel eteti meg!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Ha tudsz gyári(német) binget szólj! Nekem is kellene... 
Amúgy már értem miért megy a Dénes motorja ennyire... Neki 30 centis torkú karbija van...
Jó lesz az 30 mm-nek...

Amúgy már értem miért megy a Dénes motorja ennyire... Neki 30 centis torkú karbija van...


Jó lesz az 30 mm-nek...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
BING 84, 30 mm-es torokátmérő.
Javítottam, killer.

Javítottam, killer.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dénes 2011.11.30. 18:23-kor.
- kisbocsi
- matekzokni
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Re: Üzemanyagellátás
az etz 250-be mekkora bing kell?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Sajnos(vagy nem ) de a jawa már nincs meg mivel álmaim és átalakításokat a egybe vont berúgó és váltókarral nem lehetett megvalósítani betolni meg Cseh dugóval szinte lehetetlen síkúton. (A motor szitálásban nagy sebességen lehet belejátszott a minőségi gyári majd 40 éves Betonradiál?)Pedig olyan szép mélyek voltak a bordák bár érdekes módon azalatt a pár ezer km alatt amíg a családban volt egy tizedet nem kopott a gumigabsic írta: Nekem nincs gondom nagy tempónál a Jawa úttartásával, pedig volt gondom a vázzal is:
http://motorosblog.blogspot.com/2010/02 ... story.html
Persze az MZ más kategória, de uggye a két konstrukció közt van 20 év különbség...
70-es sebességnél tényleg okés a 3literes fogyasztás.
Ami miatt a félreértés volt: 70-es átlagot írtál. Nekem a 70-es átlag azt jelenti, hogy 70km-es utat egy 60 perc alatt eszek meg. Nem főúton haladva a lakott területek miatti lassítások okán igencsak cibálni kell 90-100-al a 70-es átlag eléréséhez.
Bár ez érdekes kérdés... ugye összevetjük a motorokat hogy melyik mennyit eszik. a kicsi 3-4 között, a nagy meg 4-6 között. De ez így nem korrekt... Lévén a kicsi 80-as utazónál eszik ennyit, a nagy meg 100-asnál. Egy egységes összehasonlításra lennék kíváncsi. (mindkettő típusnál 60-nál is meg mondjuk 100nál is mérni)

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nekem nincs gondom nagy tempónál a Jawa úttartásával, pedig volt gondom a vázzal is:bomber93 írta:én 70km/h szoktam jawava menni max 75 de csak ha sietek és ott vett nekem 2,8-3 mat. amikor azzal jártam 72-kg voltam. Jawa 90-100 al menni közelebb van az életveszélyhez mint szinte bármi főleg h olyan rendbe vannak tartva az utakegyszer mentem vele 120 at óra szerint ez azt jelenti h 115 de soha többet és azt az élményt se kívánom senkinek. Amikor úgy érzed mintha egy fatuskón repülnél 115 el. Ráz csörög rezonál érdekes hangokat ad "fishchin/2battery". Pergővel szinte meg se érzed ugyanúgy stabil a motor alattad. Nekem cseh dugóval egyszer se szorult meg. De nagyon sokat és rengeteget számít a gyári dugattyú lehet kapni magyar és valami xy utángyártottat ipari hulladék magyarral a motor 4,5 litert evett megragadt és bejáratás után 90kmh nál leblokkolt bármit csináltam az egy hulladék odateszed a gyári mellé még a kialakítsa is más.
A gyári túlméretés dugót csehektől meg lehet rendelni elég drága de megéri.
Írtam hogy nekem mind az mz mind a jawa átalakított volt. És a gyári adatokat(a súlyáról) nyaktábla híján nem tudom:D
Nekem a célom is ilyen 2,7-2,8 literes fogyasztás lenne átlag 75-max 80km/h sebességgel. ETZ kipufogóm van.
Hát én nem parázok az Etanoltól igaz fele felébe járok vele. De figy elsőre indult ma is (idén utolsó útján).
Tiszta etanolt nem próbáltam még de nem is kívánkozom. Hát igen ilyen olyan adó akárkit választ meg a nép sose fog az történni amit megígérnek csalódtunk a szocialistákba csalódtunk a demokratákba márha lehet azt mondani rá. Őszintén mondj egy pártot amibe még nem csalódtunk. De ez más téma szívesen beszélek róla privibe de nem akarom telepolitizálni a fórumot bár miattuk van az h érdekel az üzemanyag fogyasztás de sajnos azt alkatrész cserével nem lehet megoldani h ezek a f@szok eltűnjenek MO-ról :S
http://motorosblog.blogspot.com/2010/02 ... story.html
Persze az MZ más kategória, de uggye a két konstrukció közt van 20 év különbség...
70-es sebességnél tényleg okés a 3literes fogyasztás.
Ami miatt a félreértés volt: 70-es átlagot írtál. Nekem a 70-es átlag azt jelenti, hogy 70km-es utat egy 60 perc alatt eszek meg. Nem főúton haladva a lakott területek miatti lassítások okán igencsak cibálni kell 90-100-al a 70-es átlag eléréséhez.
Bár ez érdekes kérdés... ugye összevetjük a motorokat hogy melyik mennyit eszik. a kicsi 3-4 között, a nagy meg 4-6 között. De ez így nem korrekt... Lévén a kicsi 80-as utazónál eszik ennyit, a nagy meg 100-asnál. Egy egységes összehasonlításra lennék kíváncsi. (mindkettő típusnál 60-nál is meg mondjuk 100nál is mérni)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
én 70km/h szoktam jawava menni max 75 de csak ha sietek és ott vett nekem 2,8-3 mat. amikor azzal jártam 72-kg voltam. Jawa 90-100 al menni közelebb van az életveszélyhez mint szinte bármi főleg h olyan rendbe vannak tartva az utak
egyszer mentem vele 120 at óra szerint ez azt jelenti h 115 de soha többet és azt az élményt se kívánom senkinek. Amikor úgy érzed mintha egy fatuskón repülnél 115 el. Ráz csörög rezonál érdekes hangokat ad "fishchin/2battery". Pergővel szinte meg se érzed ugyanúgy stabil a motor alattad. Nekem cseh dugóval egyszer se szorult meg. De nagyon sokat és rengeteget számít a gyári dugattyú lehet kapni magyar és valami xy utángyártottat ipari hulladék magyarral a motor 4,5 litert evett megragadt és bejáratás után 90kmh nál leblokkolt bármit csináltam az egy hulladék odateszed a gyári mellé még a kialakítsa is más.
A gyári túlméretés dugót csehektől meg lehet rendelni elég drága de megéri.
Írtam hogy nekem mind az mz mind a jawa átalakított volt. És a gyári adatokat(a súlyáról) nyaktábla híján nem tudom:D
Nekem a célom is ilyen 2,7-2,8 literes fogyasztás lenne átlag 75-max 80km/h sebességgel. ETZ kipufogóm van.
Hát én nem parázok az Etanoltól igaz fele felébe járok vele. De figy elsőre indult ma is (idén utolsó útján).
Tiszta etanolt nem próbáltam még de nem is kívánkozom. Hát igen ilyen olyan adó akárkit választ meg a nép sose fog az történni amit megígérnek csalódtunk a szocialistákba csalódtunk a demokratákba márha lehet azt mondani rá. Őszintén mondj egy pártot amibe még nem csalódtunk. De ez más téma szívesen beszélek róla privibe de nem akarom telepolitizálni a fórumot bár miattuk van az h érdekel az üzemanyag fogyasztás de sajnos azt alkatrész cserével nem lehet megoldani h ezek a f@szok eltűnjenek MO-ról :S

A gyári túlméretés dugót csehektől meg lehet rendelni elég drága de megéri.
Írtam hogy nekem mind az mz mind a jawa átalakított volt. És a gyári adatokat(a súlyáról) nyaktábla híján nem tudom:D
Nekem a célom is ilyen 2,7-2,8 literes fogyasztás lenne átlag 75-max 80km/h sebességgel. ETZ kipufogóm van.
Hát én nem parázok az Etanoltól igaz fele felébe járok vele. De figy elsőre indult ma is (idén utolsó útján).
Tiszta etanolt nem próbáltam még de nem is kívánkozom. Hát igen ilyen olyan adó akárkit választ meg a nép sose fog az történni amit megígérnek csalódtunk a szocialistákba csalódtunk a demokratákba márha lehet azt mondani rá. Őszintén mondj egy pártot amibe még nem csalódtunk. De ez más téma szívesen beszélek róla privibe de nem akarom telepolitizálni a fórumot bár miattuk van az h érdekel az üzemanyag fogyasztás de sajnos azt alkatrész cserével nem lehet megoldani h ezek a f@szok eltűnjenek MO-ról :S
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Az igaz, de Ő ezt 250-es ETZ-vel eteti meg!bambi írta:3 liter alatti fogyasztási zóna,kizárólagosan a Perecet illeti![]()
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Üzemanyagellátás
3 liter alatti fogyasztási zóna,kizárólagosan a Perecet illeti



-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
2.8L/100km fogyi a JAwa gyári könyvében van megadva, aszem 60km/h sebességnél sík úton.bomber93 írta: Kérlekszépen én kifejezetten nem szeretm a jawa-kat de az 559 es fogyasztása 70km/h azaz hetven kilométer per órás átlagsebességgel. 2,8 litert eszik benzinből. Ha neked 4,5 litert eszik akkor vagy szarrá van kopva vagy nincs beállítva vagy lyukas a tank. Azt nem mondhatom, hogy nem tudsz vezetni mert nem ismerlek. A másik dolog egy szóval nem mondtam, hogy a jawa erősebb mint az MZ. Egy ETZ vagy pergő sokkal nyomatékosabb és pörgősebb mint egy Jawa hallotam már, hogy ETZ Tatra-nak felfele úgy hagyta ott a Jawat ahogy van aztán 12 km múlva ez az ETZ ott volt az út szélén besült dugóval. Engem nem vonz a sebesség egyáltalán. Etanol miért ne érné meg? Nekem mióta 50/50 be járok simsonnal 1 dl el eszik többet. Nem kötözködni akartam én csak leírtam a véleményemet és tapasztalataimat. Gyári adatokat nem tudom önsúly téren én egy Méh telepes mérleggel mértem-le a jawa 135kg volt a TS 150 meg 90 kg (megjegyzem mind a kettő átalakított. ) Igen és alapból ezzel a kérdéssel fordultam hozzátok, hogy milyen karbit ajánlotok? Valami más motoré vagy autójé amit be lehet szerezni. Kipufogóm az ETZ 150 esé. Nem tudom mit fog vele alkotni. De túl szép állapotú, hogy ne tegyem fel:D
A Jawa-m nincs szétkopva, inkább még bejáratós, kb 2000kmvan a vasban. Jól van beállítva. Faternak is anno 4 körül evett. Meg anno a haverjainak. A 3 liter körüli fogyasztást esetleg 70-es maximum sebesség esetén tudom elképzelni a Jawánál. De ahhoz, hogy egy úton te 70es átlagot menj, az 50-es lakotterületes korlátozásokat is betartva, simán 90-100-at kell menni lakott területen kívül. Az pedig közel nyélgáz a Jawának, na ott már közelebb van az 5 literhez a fogyi mint a 4hez. (Egyébként a bejáratás kezdetén ugye nem lehetett vele tempósan menni mert egyből megszorult, na akkor nekem is evett 3 körül - de max 60-at mentem vele. Ez viszont a valós élet valós használati körülményei között irreveláns.) Beszorulás szempontjából szerintem a Jawa sokkal szorulósabb (öntöttvas henger) mint az MZ.
A sebesség engem sem vonz, akkor legalább egy 600as sportmotoron csücsülnék MZ helyett. De így van az ETZ, amivel a mai közúti viszonyok között kb 100-110 körül motorozgatva szépen lehet közlekedni. Szerintem ez a valós körülmény ami mellett nézni kell a fogyasztást, és nem 70km/h-s alapjárati tötymörgésnél.
Etanolozni pedig szvsz kétüteműnél azért nem éri meg, mert túl nagy a kockázat. A nagyobb fogyasztás csak egy másik dolog, Skodával majd egy évi etanoloztam (tisztán, nem keverve!). 6.5 liter helett evett 9et. MAjdnem ott voltam vele pénzben mint ha benzinnel mentem volna. Télen a tiszta etanollal problémás volt a hidegindítás is. De az egésznek az etanol jövedéki adó-emelése vetett nálam véget, onnatól kezdve drágább lett vele közlekedni mint benzinnel. ÉS most újra emelték Viktorék az adót...
Kipu...
Nekem TS125 volt 150-re felfúrva. Gyári TS kipuval alul erőtlen, gyenge volt, és sokat (3.5 körül) evett, végseb 110 óra szerint. Utána lett gagyirezó, azzal alul erősebb lett, de 100lett a vége, cserében viszont 2.8-3 körül evett csak. Utána kaptam ETZ dobot, az viselkedésre és fogyasztásra is a kettő között volt: alul erősebb volt a TS dobnál, jól ment (110 ezzel is megvolt), és 3-3.3 között evett csuklótól függően.
Súly...
Hát akkor ezt passzolom, csak a gyári adatokat tudom, aszerint 22kg a különbség de lehet igazad, soha nem mértem őket

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
KILL3R etz írta:Keresd meg kiszsebit. Neki van Bing karbija. Abból tudsz újat venni, annak van értelme. Egyébként csak csöbörből-vödörbe...
Esetleg ha találsz egy kopásmentes 24-es BVF-et... Amire nagyon kevés esélyt látok...![]()
A Jawa egyéként saját tapasztalat? Vagy mesélték? Mert nekem nagyon hihetetlennek tűnik...
Azért utáltuk mert kettévert büdös volt... Hosszú távon elviselhetetlen volt mögötte menni... Mintha egy falusi kocsma menne előtted...![]()
Hát Én nem feltétlen új karbira gondoltam amúgy nem mondom h tökéletesen kopásmentes mert van benne 8000 km de van egy 24N1-1 es karbim

Jawa saját tapasztalt is meg jó barátom apjának is van egy ugyanilyen jawa ő 3 körül mesélte a fogyasztást bár ő 85-90 el is ment utazóba. (mellette szóljon vagy 60 kiló a fater:D és semmi csomagot nem vitt rajta.) Egy jó gyújtásbeállítás és egy 634-es feszültség szabályzó igényesen bejáratva bár ennek nem én voltam a karbantartója én csak használtam.
És igen ebben 100% ban igazad van irdatlan büdös (mivel 1:33 ba kell keverni) füstöl mint a rohadás és hidd el rövidtávon is elviselhetetlen


- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Keresd meg kiszsebit. Neki van Bing karbija. Abból tudsz újat venni, annak van értelme. Egyébként csak csöbörből-vödörbe...
Esetleg ha találsz egy kopásmentes 24-es BVF-et... Amire nagyon kevés esélyt látok...
A Jawa egyéként saját tapasztalat? Vagy mesélték? Mert nekem nagyon hihetetlennek tűnik...
Azért utáltuk mert kettévert büdös volt... Hosszú távon elviselhetetlen volt mögötte menni... Mintha egy falusi kocsma menne előtted...

Esetleg ha találsz egy kopásmentes 24-es BVF-et... Amire nagyon kevés esélyt látok...

A Jawa egyéként saját tapasztalat? Vagy mesélték? Mert nekem nagyon hihetetlennek tűnik...

Azért utáltuk mert kettévert büdös volt... Hosszú távon elviselhetetlen volt mögötte menni... Mintha egy falusi kocsma menne előtted...


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
KILL3R etz írta:Krepp csinált ilyen keveredési tesztet. Ott volt olyan olaj, ha jól tudom, ami teljes mértékben keveredett az E85-el. Ő egy szezont végig is járt etanollal... (utáltuk is érte...) Szerintem, ha az etanolnak nem is, annak a 15% benzinnek azért illene felvennie ennyi olajat....
Csak mert egy túra során érdekes lenne az általad leírt folyamat...![]()
Amúgy járó,haladó motornál keveredik rendesen a nyál sztem...
Miért kellet útálni érte?:D Ha valami elérhetősége lenne szívesen meghallgatnám , hogy miket tapasztalt az etonolos időszak alatt. Benzin még úgyahogy el tud keveredni az olajjal főleg ezeken a jó magyar utakon

-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Kérlekszépen én kifejezetten nem szeretm a jawa-kat de az 559 es fogyasztása 70km/h azaz hetven kilométer per órás átlagsebességgel. 2,8 litert eszik benzinből. Ha neked 4,5 litert eszik akkor vagy szarrá van kopva vagy nincs beállítva vagy lyukas a tank. Azt nem mondhatom, hogy nem tudsz vezetni mert nem ismerlek. A másik dolog egy szóval nem mondtam, hogy a jawa erősebb mint az MZ. Egy ETZ vagy pergő sokkal nyomatékosabb és pörgősebb mint egy Jawa hallotam már, hogy ETZ Tatra-nak felfele úgy hagyta ott a Jawat ahogy van aztán 12 km múlva ez az ETZ ott volt az út szélén besült dugóval. Engem nem vonz a sebesség egyáltalán. Etanol miért ne érné meg? Nekem mióta 50/50 be járok simsonnal 1 dl el eszik többet. Nem kötözködni akartam én csak leírtam a véleményemet és tapasztalataimat. Gyári adatokat nem tudom önsúly téren én egy Méh telepes mérleggel mértem-le a jawa 135kg volt a TS 150 meg 90 kg (megjegyzem mind a kettő átalakított. ) Igen és alapból ezzel a kérdéssel fordultam hozzátok, hogy milyen karbit ajánlotok? Valami más motoré vagy autójé amit be lehet szerezni. Kipufogóm az ETZ 150 esé. Nem tudom mit fog vele alkotni. De túl szép állapotú, hogy ne tegyem fel:Dgabsic írta: Óóóóó igen, a Jawa 559.... Bírom, hogy páran itt mennyire ajnározzák a fogyasztását.
És igen, VALÓBAN ki lehet vele hozni 2.2liter/100km fogyasztást is. A titok annyi, hogy ehhez 50km-t kell motorozni, és 50km-t pedig tolni a motort!
Gyakorlatban 4-4.5 litert eszik... Pont mint a 250-es ETZ. Csak épp annyira sem megy mint egy 150-es. A 125-öst dombra felfelé még csak-csak megveri.
Ja és LOL... 55kg-mal nehezebb? Mivel 125kg a Jawa, akkor a TS csak 70kg lenne? (Én 103kg-ra emlékszem...)
Ha kis fogyasztást akarsz, akkor szerzel egy jó karbit, meg egy jó kipuffot, ésszel húzod a gázt, és máris nem eszik sokat a paripa.![]()
Egyébként nekem a KIS MZ gagyirezóval evett a legkevesebbet...
Etanollal meg az a legnagyobb baj, hogy nem éri meg...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Óóóóó igen, a Jawa 559.... Bírom, hogy páran itt mennyire ajnározzák a fogyasztását.bomber93 írta:Mondták hogy ha már ETZ-150 es karbit teszek rá az is sokat segít neki. Nem megfojtani akarom a gépet hanem gazdaságosan üzemeltetni. Egy 150 es TS mz átlag 70km/h-s utazó ebességgel 1 fővel gyári beállításokat követve 3 alatt nem nagyon eszik. De egy 250 es jawa (559 csepptankos) ugyanezzel az átlagsebességgel 2,8 ból kijön pedig mégis 250 es és nehezebb vagy 50-55 kg al és mégis kevesebbet eszik. Szóval nem feltétlenül eszik sokat egy kétütemű csuklófüggő erősen. De nekem az a célom, hogy lecsökkentsem a fogyasztást ugyanilyen tempónál vagy 2-3 decivel viszont úgy hogy ez semmiképp se menjen a motor rovására. Etanolról meg tudnék vitatkozni van egy alapvető hiba amiért mindenki szidja pedig csak oda kéne figyelni és semmi baj nem lenne belőle. De nem ez a téma. Én csak tippeket és tapasztalatokat szeretnék gyűjteni a megadott témában és így kapni egy stabil megbízható hosszú élettartamú keveset fogyasztó MZ-t .
És igen, VALÓBAN ki lehet vele hozni 2.2liter/100km fogyasztást is. A titok annyi, hogy ehhez 50km-t kell motorozni, és 50km-t pedig tolni a motort!
Gyakorlatban 4-4.5 litert eszik... Pont mint a 250-es ETZ. Csak épp annyira sem megy mint egy 150-es. A 125-öst dombra felfelé még csak-csak megveri.
Ja és LOL... 55kg-mal nehezebb? Mivel 125kg a Jawa, akkor a TS csak 70kg lenne? (Én 103kg-ra emlékszem...)
Ha kis fogyasztást akarsz, akkor szerzel egy jó karbit, meg egy jó kipuffot, ésszel húzod a gázt, és máris nem eszik sokat a paripa.

Egyébként nekem a KIS MZ gagyirezóval evett a legkevesebbet...
Etanollal meg az a legnagyobb baj, hogy nem éri meg...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Krepp csinált ilyen keveredési tesztet. Ott volt olyan olaj, ha jól tudom, ami teljes mértékben keveredett az E85-el. Ő egy szezont végig is járt etanollal... (utáltuk is érte...
) Szerintem, ha az etanolnak nem is, annak a 15% benzinnek azért illene felvennie ennyi olajat....
Csak mert egy túra során érdekes lenne az általad leírt folyamat...
Amúgy járó,haladó motornál keveredik rendesen a nyál sztem...

Csak mert egy túra során érdekes lenne az általad leírt folyamat...

Amúgy járó,haladó motornál keveredik rendesen a nyál sztem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
2-3 dl hosszútávon sok főleg ilyen benzinárak mellett:S
Etanollal kérlek az a gond hogy az ember általában hogyan keveri az üzemanyagot benzinkúton megtankol beleönti az olajat összerázza ez alapból nem a legjobb de benzinnel még úgy ahogy jó. Mivel én nemmesze lakok a benzinkúttól el szoktam tekerni biciklivel és flakonokba tankolok (van kanna is de engem érdekel mit adnak). Haza hozom a 2 liter benzint és a 2 liter etanolt (mivel 50-50 be járok simsonnal) beleöntöm az előre kimért Liqui Molly fél-szintetikus 2t olajat (mielőtt leócsárolná valaki németből van és a címkéjén egy 250 es ETZ van a képen:D) ezt beleöntöm a benzinbe és mint a tea a szörp a vízbe egyből oldódik jól összerázom megvan az egyik nah jön az etanol beleöntöm az olaj másik felét és mintha vízbe öntöttem volna olajat egybemaradt majd kis buborékokra darabolódva leült az aljára. Felrázom megint leül de picivel kevesebb kb 15 percen keresztül percenként felrázom és lám csodát az olaj feloldódik benne teljes mértékben. Vártam fél órát hátha megint lecsapódik e nem volt semmi megnyugodtam feloldotta. összeöntöttem a benzinnel és szépen elegyedett a kettő nem volt semmi lecsapódás. 2. tankolásnál mivel érdekelt a dolog az etanolba csak simán beleöntöttem az olajat és az leült a flakon aljára fél óra múlva a flakon alján még centi vastagon ült az olaj. Másfél óra kellet ahhoz, hogy az olaj magától teljesen feloldódjon az etanolba... Következtetés benzinkúton a számító motoros megtankolja az etanolt beleönti az olajat tankol rá benzint (jóesetbe) így kb átlag 1:50 es keverék helyett kap a motor egy 1:85ös keveréket és ezzel ő örömmel elindul ha csak tiszta etanollal megy kb egy MZ hidegen megtesz 1 km-t amíg besül mivel szinte semmi kenés ha van mellette benzin így az 1.85 ös keverékkel akár hetekig megtesz rengeteg km-t tegyük fel 1000 ret és arra lesz figyelmes h a motor nem megy csörög. megnézi semmi kompresszió csapágyak kotyognak tűgörgő szétment csapszeg olyan mint a bölcső. Hengernek nemhogy válla hanem komplett felsőteste van... a kevés kenéstől jó esetbe nem sül be a bejáratot gép viszont irdatlanul kopik és ezt a vezető betitulálja annak h az etanol szétverte a motort. Pedig csak türelmesnek kell lenni vagy venni kel olyan olajat ami egyből oldódik etanolba is. Hja és a simsonom elsőre indul bármikor télen (persze kell szívatni) szóval az a tévhit h etanoltól nem indul a 2T motor hülyeség. Annyi változtatást igényelt a simson, hogy a súbert egy rovátkával feljebb kellet tenni. Jó gyújtás jó karbi pontos beállítások gyertyával nem kellett semmit csinálni. Egy jól beállított motor nem reagál a gyertyák fajtájára. Nekem a simson: most egy (oroszul van nemtudom elolvasni) gyertyával megy két hete Timkor 225 el ment azelőtt volt NGK volt Brisk volt isolator (régi) 260 és 225 Bakony KLG. és ezt halál komolyan és őszintén mondom semmi de semmi különbség nem volt semmilyen tartományban. Hosszabb távon se. (Persze működőképes jó gyertyákról van szó) Ez mind saját tapasztalat alapján írtam nem muszáj követni csak kérdésre válaszoltam
Etanollal kérlek az a gond hogy az ember általában hogyan keveri az üzemanyagot benzinkúton megtankol beleönti az olajat összerázza ez alapból nem a legjobb de benzinnel még úgy ahogy jó. Mivel én nemmesze lakok a benzinkúttól el szoktam tekerni biciklivel és flakonokba tankolok (van kanna is de engem érdekel mit adnak). Haza hozom a 2 liter benzint és a 2 liter etanolt (mivel 50-50 be járok simsonnal) beleöntöm az előre kimért Liqui Molly fél-szintetikus 2t olajat (mielőtt leócsárolná valaki németből van és a címkéjén egy 250 es ETZ van a képen:D) ezt beleöntöm a benzinbe és mint a tea a szörp a vízbe egyből oldódik jól összerázom megvan az egyik nah jön az etanol beleöntöm az olaj másik felét és mintha vízbe öntöttem volna olajat egybemaradt majd kis buborékokra darabolódva leült az aljára. Felrázom megint leül de picivel kevesebb kb 15 percen keresztül percenként felrázom és lám csodát az olaj feloldódik benne teljes mértékben. Vártam fél órát hátha megint lecsapódik e nem volt semmi megnyugodtam feloldotta. összeöntöttem a benzinnel és szépen elegyedett a kettő nem volt semmi lecsapódás. 2. tankolásnál mivel érdekelt a dolog az etanolba csak simán beleöntöttem az olajat és az leült a flakon aljára fél óra múlva a flakon alján még centi vastagon ült az olaj. Másfél óra kellet ahhoz, hogy az olaj magától teljesen feloldódjon az etanolba... Következtetés benzinkúton a számító motoros megtankolja az etanolt beleönti az olajat tankol rá benzint (jóesetbe) így kb átlag 1:50 es keverék helyett kap a motor egy 1:85ös keveréket és ezzel ő örömmel elindul ha csak tiszta etanollal megy kb egy MZ hidegen megtesz 1 km-t amíg besül mivel szinte semmi kenés ha van mellette benzin így az 1.85 ös keverékkel akár hetekig megtesz rengeteg km-t tegyük fel 1000 ret és arra lesz figyelmes h a motor nem megy csörög. megnézi semmi kompresszió csapágyak kotyognak tűgörgő szétment csapszeg olyan mint a bölcső. Hengernek nemhogy válla hanem komplett felsőteste van... a kevés kenéstől jó esetbe nem sül be a bejáratot gép viszont irdatlanul kopik és ezt a vezető betitulálja annak h az etanol szétverte a motort. Pedig csak türelmesnek kell lenni vagy venni kel olyan olajat ami egyből oldódik etanolba is. Hja és a simsonom elsőre indul bármikor télen (persze kell szívatni) szóval az a tévhit h etanoltól nem indul a 2T motor hülyeség. Annyi változtatást igényelt a simson, hogy a súbert egy rovátkával feljebb kellet tenni. Jó gyújtás jó karbi pontos beállítások gyertyával nem kellett semmit csinálni. Egy jól beállított motor nem reagál a gyertyák fajtájára. Nekem a simson: most egy (oroszul van nemtudom elolvasni) gyertyával megy két hete Timkor 225 el ment azelőtt volt NGK volt Brisk volt isolator (régi) 260 és 225 Bakony KLG. és ezt halál komolyan és őszintén mondom semmi de semmi különbség nem volt semmilyen tartományban. Hosszabb távon se. (Persze működőképes jó gyertyákról van szó) Ez mind saját tapasztalat alapján írtam nem muszáj követni csak kérdésre válaszoltam

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Venni kell egy jawat... (És csodálkozni, hogy az se eszik kevesebbet...)
Amúgy 2 deciért tényleg érdemes egy új karbit venni, befúvókázni?
Amúgy mi az az általánosan elkövetett hiba az etanollal?

Amúgy 2 deciért tényleg érdemes egy új karbit venni, befúvókázni?
Amúgy mi az az általánosan elkövetett hiba az etanollal?

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A fogyasztást csökkenteni a terhelés csökkentésével tudod. Értem ez alatt a guminyomást emelését, kerékcsapágyak könnyű járását, a blokkban dolgozó alkatrészek akadásmentes forgását, olajsűrűséget........ Tehát általánosan jól karbantartott, és beállított motorral lehet keveset fogyasztani. Ez után jön a csukló.bomber93 írta:Mondták hogy ha már ETZ-150 es karbit teszek rá az is sokat segít neki. Nem megfojtani akarom a gépet hanem gazdaságosan üzemeltetni. Egy 150 es TS mz átlag 70km/h-s utazó ebességgel 1 fővel gyári beállításokat követve 3 alatt nem nagyon eszik. De egy 250 es jawa (559 csepptankos) ugyanezzel az átlagsebességgel 2,8 ból kijön pedig mégis 250 es és nehezebb vagy 50-55 kg al és mégis kevesebbet eszik. Szóval nem feltétlenül eszik sokat egy kétütemű csuklófüggő erősen. De nekem az a célom, hogy lecsökkentsem a fogyasztást ugyanilyen tempónál vagy 2-3 decivel viszont úgy hogy ez semmiképp se menjen a motor rovására. Etanolról meg tudnék vitatkozni van egy alapvető hiba amiért mindenki szidja pedig csak oda kéne figyelni és semmi baj nem lenne belőle. De nem ez a téma. Én csak tippeket és tapasztalatokat szeretnék gyűjteni a megadott témában és így kapni egy stabil megbízható hosszú élettartamú keveset fogyasztó MZ-t .
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Mondták hogy ha már ETZ-150 es karbit teszek rá az is sokat segít neki. Nem megfojtani akarom a gépet hanem gazdaságosan üzemeltetni. Egy 150 es TS mz átlag 70km/h-s utazó ebességgel 1 fővel gyári beállításokat követve 3 alatt nem nagyon eszik. De egy 250 es jawa (559 csepptankos) ugyanezzel az átlagsebességgel 2,8 ból kijön pedig mégis 250 es és nehezebb vagy 50-55 kg al és mégis kevesebbet eszik. Szóval nem feltétlenül eszik sokat egy kétütemű csuklófüggő erősen. De nekem az a célom, hogy lecsökkentsem a fogyasztást ugyanilyen tempónál vagy 2-3 decivel viszont úgy hogy ez semmiképp se menjen a motor rovására. Etanolról meg tudnék vitatkozni van egy alapvető hiba amiért mindenki szidja pedig csak oda kéne figyelni és semmi baj nem lenne belőle. De nem ez a téma. Én csak tippeket és tapasztalatokat szeretnék gyűjteni a megadott témában és így kapni egy stabil megbízható hosszú élettartamú keveset fogyasztó MZ-t .
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ez esetben figyelj arra hogy soha ne kapjon kevés anyagot, evvel együtt olajat a motorod. Használj jó minőségű olajakat, ne keverd a benzint etanollal, higítóval, gázolajjal, vagy cukorral, homokkal. Ügyelj a beszívott levegő teljes tisztaságára. A blokkban lévő olaj minőségére, főtengely-szimeringek tömítőképességére. Ne törd el a gyűrűket a dugóval.bomber93 írta:Hali! Valaki próbált már TS 150 es MZ- re 24N1-1(gyári) karburátoron kívül mást feltenni ha igen milyet és mi volt az eredmény érdemes próbálkozni vele? Valami más motoré vagy autóé nem jó rá? Persze közdarabbal. A cél nem a teljesítmény és a sebesség növelése hanem elsősorban. A fogyasztás csökkentés és a motor élettartama magyarul jobb minőségű keverék előállítás a fontos. Megéri beszerezni valami más karburátort? (Szeretném ha sokáig több 10- vagy akár 100 ezer km ig is kibírná fúrás és hengerlevétel nélkül a blokk. Mivel sikerült egy gyári 150 es használatlan új dugót szerezni. És egy gondos szakkönyv szerinti bejáratást követően szeretném ha egy hosszú élettartamú stabil blokk hajtaná a szerzeményemet:)
Röviden: ha jól beállítod, és nincs szétkopva , jó a gyári. A fogyasztást csökkenteni, élettartamot növelni viszont avval tudod a legjobban, ha vitrinben tartod a mocit!

Ez 2 ütemű, kell neki az anyag.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Hali! Valaki próbált már TS 150 es MZ- re 24N1-1(gyári) karburátoron kívül mást feltenni ha igen milyet és mi volt az eredmény érdemes próbálkozni vele? Valami más motoré vagy autóé nem jó rá? Persze közdarabbal. A cél nem a teljesítmény és a sebesség növelése hanem elsősorban. A fogyasztás csökkentés és a motor élettartama magyarul jobb minőségű keverék előállítás a fontos. Megéri beszerezni valami más karburátort? (Szeretném ha sokáig több 10- vagy akár 100 ezer km ig is kibírná fúrás és hengerlevétel nélkül a blokk. Mivel sikerült egy gyári 150 es használatlan új dugót szerezni. És egy gondos szakkönyv szerinti bejáratást követően szeretném ha egy hosszú élettartamú stabil blokk hajtaná a szerzeményemet:)
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Minden képpen teletank,így kiszorítod a páráthordozó levegőt.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Nemtudom én 2t olajjal jobban szeretem keverni a benzint dehát kinek mi tetszik:D De sztm pont fordítva kéne tele töltöd olajjal a tankot hidd el nekem nem fog berozsdállniDaczy írta:Szerintetek mi a célszerűbb? Töltsem fel a tankot télire tiszta 95-össel, vagy keverjem be Repsol szintetikus motorolajjal? Nem válik ki belőle az olaj tavaszra? Töltsem egyáltalán tele a tankot?
Előre is köszi



- Daczy
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2011.10.08. 12:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Szerintetek mi a célszerűbb? Töltsem fel a tankot télire tiszta 95-össel, vagy keverjem be Repsol szintetikus motorolajjal? Nem válik ki belőle az olaj tavaszra? Töltsem egyáltalán tele a tankot?
Előre is köszi
Előre is köszi

Original MZ ETZ 125 De Luxe Since 1986
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Üzemanyagellátás
Én is pont a kispolszki légszűrőt akartam javasolni! Kicsi,hengeres,az egyik vége zárt,a cső meg könnyen megoldható. Mondjuk én flexibilis gumicsövet javasolnék,amit autóknál hűtővízcsőnek használnak,több átmérőben,és hosszban kapható. Drágább,de talán tartósabb megoldás lehet. 

POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
bomber93 írta:ÜDv valaki próbálkozott már MZ Ts 125/150 en légszűrő variálással? Mert nekem átalakítások miatt nem fér el se a gyári doboz de még a légszűrő se így két lehetőség van vagy kapok itt valami tippet h valami más motorét rászerkeszteni ami elfér a főváz és a karbi között vagy gégecsővel a főváz mögött lévő (lehetőleg ajánlotok valami légszűrő) vel kötöm össze a karbit.

A karbira bilincsel közvetlenül ráfogatsz egy alu-papír gégecsövet (autósbolt trabi, vagy fiat alkatrész, a méret a lényeg), a kívánt helyre felszerelsz egy kispolszki légszűrőt a kettőt egy szilárdabb (lemez vagy pvc) csővel összekötöd. Miután megvan a végleges alak a gégecsőnek, körbetekered szépen alaposan szigszalaggal, mert anélkül a rezgéstől hamar szétmegy.
Várható változás: 3/4 gáz felett megáll a motor, mert sok a levegő, kevés az anyag. ezt fúvókacserével javítod (120).
Néha cserélni kell a gégecsövet, mert elázik, szétrázódik, stb.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég