Blokk
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Blokk
én a 250-esbe tudtam szerezni nyers öntésű dugattyút, amiből az esztergályos formázza ki a megfelelő dongát gyűrű nútokat, stb. 22000 forintba került fúrással együtt, nem olcsó, de nem is megy szét. Egy TS 125-be pedig RS 125 dugattyút tettünk. 150-essel az a baj hogy más cég nem nagyon csinál ilyen hengert, a Honda CR 125-höz lehet kapni 160-as Polini hengert, talán annak a dugattyúja belemenne.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Én Griecs Mátyásnál fúrattam az ETZ125-öm (Békéscsabán),ő már vagy 30 éve ezt csinálja,de nem tudott ajánlani más fajta,kiemelkedő minőségű dugót,mert ezek 20 000-től indulnak,és olyan kevés darabszámú egy gyártó számára az ETZ125,hogy nem éri meg ehhez külön tervezni,gyártani minőségi dugót.A másik meg,hogy mi nem a gazdag motorosok vagyunk,és 100-ból 1 tenne a motorjába 20 000Ft-ért dugót.A Mahle,és a Kholben Schmidtt biztos nem csinál.A Viseco céget érdemes megnézni,mert ők után gyártanak,és nem drágák,esetleg crossmotor alkatrész boltokban.Azért ha sikerrel jársz,oszd meg velünk is,mert engem érdekel!
Re: Blokk
Hello!
Azt szeretném kérdezni ,hogy most furatom meg a hengerem tábori mesterel és nem tudom ,hogy milyen dugót vegyek bele.. nemtudtok valami jót, mert tábori is megmondta ,hogy ő nagyon pöpec dugót nem tud adni.... valami pöpec sport dugó kéne vagy valami mert simsonál már megtapasztaltam ,hogy a jó dugó nem 1500-2000 .... és ahogy néztem etz 150-hez is van 1500-ért dugószett de ez nevetséges.... enyiért csak sz.r van.
Üdv:Ádám
Azt szeretném kérdezni ,hogy most furatom meg a hengerem tábori mesterel és nem tudom ,hogy milyen dugót vegyek bele.. nemtudtok valami jót, mert tábori is megmondta ,hogy ő nagyon pöpec dugót nem tud adni.... valami pöpec sport dugó kéne vagy valami mert simsonál már megtapasztaltam ,hogy a jó dugó nem 1500-2000 .... és ahogy néztem etz 150-hez is van 1500-ért dugószett de ez nevetséges.... enyiért csak sz.r van.
Üdv:Ádám
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
az kerlek szepen a kuplung miatt van, olyan igazi siros-futyuloset csak a bambi mester tud csinalni
hezagolas a lelke....[/quote]
Az enyémet akkor eltaláltam rendesen mert ilyen hangja van,én meg azt hittem valami nincs rendben

Az enyémet akkor eltaláltam rendesen mert ilyen hangja van,én meg azt hittem valami nincs rendben

-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Nem lehet végig egyforma mivel a dugattyú kúpos kialakítású.A teteje kisebb átmérőjű mint az alja.Ez a hőtágulás miatt van így.Egyébként a dugó átmérőjét az aljától kb.15mm-re a csapszegre merőlegesen kell mérni.
Most látom,hogy már megoldódott a problémád,elkéstem az infóval.
Azt meg honnan vetted,hogy olajjal támaszd meg a dugót.Biztos,hogy leszivárgott a forgattyús házba és azért füstöl.Ha nem akar megszünni akkor szerintem vedd ki a gyújtás felől a főtengely szimeringet és a terelőlemezt aztán döntsd az oldalára és a csapágyon keresztül kifolyik belőle.Ha sok van benne a kiput jól telenyomja mire magától kiég belőle.
[/quote]
Másik fórumon ajánlották,megfogta adugót rendesen így fel tudtam a kuplungot rakni rendesen ,de biztos lefojt.,legalábbis csak remélem ezért füstöl.
Mászkálok vele egy kicsit így 100-200 kilométert aztán kiderül.
Most látom,hogy már megoldódott a problémád,elkéstem az infóval.
Azt meg honnan vetted,hogy olajjal támaszd meg a dugót.Biztos,hogy leszivárgott a forgattyús házba és azért füstöl.Ha nem akar megszünni akkor szerintem vedd ki a gyújtás felől a főtengely szimeringet és a terelőlemezt aztán döntsd az oldalára és a csapágyon keresztül kifolyik belőle.Ha sok van benne a kiput jól telenyomja mire magától kiég belőle.

Másik fórumon ajánlották,megfogta adugót rendesen így fel tudtam a kuplungot rakni rendesen ,de biztos lefojt.,legalábbis csak remélem ezért füstöl.
Mászkálok vele egy kicsit így 100-200 kilométert aztán kiderül.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
az kerlek szepen a kuplung miatt van, olyan igazi siros-futyuloset csak a bambi mester tud csinalniExtremeblast írta:Szevasztok. Nem akarok hülyeséget kérdezni, de szerintem ez is ide tartozik. Mitől van az etz-nek olyan jellegzetesen síró, fülyölő hangja elinduláskor? Az enyémnél ez hiányzik, vajon ez baj?

Re: Blokk
Ennek végig 0,04-nek kell lennie?
Alul középen és felül?
Keresztapám esztergályos megcsináltatom vele.[/quote]
pempelli...
Nem lehet végig egyforma mivel a dugattyú kúpos kialakítású.A teteje kisebb átmérőjű mint az alja.Ez a hőtágulás miatt van így.Egyébként a dugó átmérőjét az aljától kb.15mm-re a csapszegre merőlegesen kell mérni.
Most látom,hogy már megoldódott a problémád,elkéstem az infóval.
Azt meg honnan vetted,hogy olajjal támaszd meg a dugót.Biztos,hogy leszivárgott a forgattyús házba és azért füstöl.Ha nem akar megszünni akkor szerintem vedd ki a gyújtás felől a főtengely szimeringet és a terelőlemezt aztán döntsd az oldalára és a csapágyon keresztül kifolyik belőle.Ha sok van benne a kiput jól telenyomja mire magától kiég belőle.
Alul középen és felül?
Keresztapám esztergályos megcsináltatom vele.[/quote]
pempelli...
Nem lehet végig egyforma mivel a dugattyú kúpos kialakítású.A teteje kisebb átmérőjű mint az alja.Ez a hőtágulás miatt van így.Egyébként a dugó átmérőjét az aljától kb.15mm-re a csapszegre merőlegesen kell mérni.
Most látom,hogy már megoldódott a problémád,elkéstem az infóval.
Azt meg honnan vetted,hogy olajjal támaszd meg a dugót.Biztos,hogy leszivárgott a forgattyús házba és azért füstöl.Ha nem akar megszünni akkor szerintem vedd ki a gyújtás felől a főtengely szimeringet és a terelőlemezt aztán döntsd az oldalára és a csapágyon keresztül kifolyik belőle.Ha sok van benne a kiput jól telenyomja mire magától kiég belőle.

- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szevasztok. Nem akarok hülyeséget kérdezni, de szerintem ez is ide tartozik. Mitől van az etz-nek olyan jellegzetesen síró, fülyölő hangja elinduláskor? Az enyémnél ez hiányzik, vajon ez baj?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Hogy érted hogy mennyivel? Km/h? Én 90 körül hajtom, akkor kb 4000 pörög, azzal kimegy a világból is és nem zabál eszetlenül (max 4,5)
Úszószinthez nem értek, de ha a gyertyád kormos akkor sokat kap. Ha biztos rossz az úszószint akkor állítsd be (szcimotoroson van leírás a karbi lelkivilágáról, beállításáról), menj vele egy darabig, h a gyertya kiégjen és ha még mindig kormos akkor a súberten állíts.[/quote]
Van egy olyan sejtésem hogy a váltótól szívja át az olajat,iszonyat hogy füstöl.
Bár úgy húztam fel a kuplungot hogy a hengerbe olajat töltöttem 1 deci litert az megfogta a dugót rendesen.
Lehet lefele is ment egy kicsi a forgattyús ház felé,hacsak ennyi a baj majd kidolgozza magából,kiderül 100 km-er múlva.
Úszószinthez nem értek, de ha a gyertyád kormos akkor sokat kap. Ha biztos rossz az úszószint akkor állítsd be (szcimotoroson van leírás a karbi lelkivilágáról, beállításáról), menj vele egy darabig, h a gyertya kiégjen és ha még mindig kormos akkor a súberten állíts.[/quote]
Van egy olyan sejtésem hogy a váltótól szívja át az olajat,iszonyat hogy füstöl.
Bár úgy húztam fel a kuplungot hogy a hengerbe olajat töltöttem 1 deci litert az megfogta a dugót rendesen.
Lehet lefele is ment egy kicsi a forgattyús ház felé,hacsak ennyi a baj majd kidolgozza magából,kiderül 100 km-er múlva.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Blokk
Hogy érted hogy mennyivel? Km/h? Én 90 körül hajtom, akkor kb 4000 pörög, azzal kimegy a világból is és nem zabál eszetlenül (max 4,5)pempelli írta:Srácok!
Mennyivel vagy hogyan érdemes járatni a 250-es ETZ-t?
És rossz úszószinttől füstölhet a járgány?
Úszószinthez nem értek, de ha a gyertyád kormos akkor sokat kap. Ha biztos rossz az úszószint akkor állítsd be (szcimotoroson van leírás a karbi lelkivilágáról, beállításáról), menj vele egy darabig, h a gyertya kiégjen és ha még mindig kormos akkor a súberten állíts.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Jaja ez a tuti, én is így csinálom, saját tapasztalatból mondhatomz25z írta:Na a lenyeg (sajat tapasztalat): ott baszarintja el az ember a dolgot, hogy eloszor a blokknal rogziti a kipuffot es utana tepi meg a hollandert. A konyokon levo vall alapesetben korkorosen felfekszik a hengerben a helyere, de ha megszoritod lent eloszor es nem fekszik fel, akkor a hollander meghuzasaval a vall deformalodik, nem fekszik fel es kifuj, na ekkor johet ez a tomites. Van ebbol amugy sokfele, sima aluminiumkarika, rezbe burkolt azbezt stb. Szoval nekem sikerult ezt eljatszanom. Vettem uj konyokot. Felhelyezes: osszeillesztve a konyokot a dobbal, de lent nem rogzitve eloszor a konyokot kell helyere huzatni a hollanderrel, esetleg elotte a kipufogo nyilasba, ahova fel fog fekudni a konyok lehet egy kis FBS-t kenni. Ha ez megvan akkor rogziteni a blokk alatt es meghuzni hatul is. Egy probakor, hogy melegedjen meg es melegen utanahuzni. Ezutan happy.Nagyon sokadjara csinalom nem hasznalok tomitest es nem fuj ki.


- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Blokk
Akkor ezt az alkatrészt miért gyártják?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=864[/quote]
Azért az egy fontos alkatrész, jó ha alatta van ha nem akarja az ember, hogy állandó kenést kapjon a nadrágja, cipője.[/quote]
Én is így tudtam de ezek szerint igazam volt a lényeg hogy aki felrakta anno a könyökött a hollanderrel nem jól tette fel mert a kipunak csak 1 része feküdt fel a blokkhoz s a hollanderrel próbálta a kifujjást megakadályozni!!Kipum vége megisgyűrődött 1 picitt a helytelen illeszkedés miatt!!!Majd meglátom ha a tömítő készlettemmel kapok lehet a bizti kedvéért felrakom!!

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=864[/quote]
Azért az egy fontos alkatrész, jó ha alatta van ha nem akarja az ember, hogy állandó kenést kapjon a nadrágja, cipője.[/quote]
Én is így tudtam de ezek szerint igazam volt a lényeg hogy aki felrakta anno a könyökött a hollanderrel nem jól tette fel mert a kipunak csak 1 része feküdt fel a blokkhoz s a hollanderrel próbálta a kifujjást megakadályozni!!Kipum vége megisgyűrődött 1 picitt a helytelen illeszkedés miatt!!!Majd meglátom ha a tömítő készlettemmel kapok lehet a bizti kedvéért felrakom!!
A rock örök és halhatatlan!!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Na a lenyeg (sajat tapasztalat): ott baszarintja el az ember a dolgot, hogy eloszor a blokknal rogziti a kipuffot es utana tepi meg a hollandert. A konyokon levo vall alapesetben korkorosen felfekszik a hengerben a helyere, de ha megszoritod lent eloszor es nem fekszik fel, akkor a hollander meghuzasaval a vall deformalodik, nem fekszik fel es kifuj, na ekkor johet ez a tomites. Van ebbol amugy sokfele, sima aluminiumkarika, rezbe burkolt azbezt stb. Szoval nekem sikerult ezt eljatszanom. Vettem uj konyokot. Felhelyezes: osszeillesztve a konyokot a dobbal, de lent nem rogzitve eloszor a konyokot kell helyere huzatni a hollanderrel, esetleg elotte a kipufogo nyilasba, ahova fel fog fekudni a konyok lehet egy kis FBS-t kenni. Ha ez megvan akkor rogziteni a blokk alatt es meghuzni hatul is. Egy probakor, hogy melegedjen meg es melegen utanahuzni. Ezutan happy.
Nagyon sokadjara csinalom nem hasznalok tomitest es nem fuj ki.

- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Jóvanna kétsíkon gondolkoztamz25z írta:gyerunk a zuzdaba ha kotekedni akarsznezd mar meg hogy mit ir a link: etz250 !!!!!!! kipufogo tomites, de gyarilag ott nincs olyan ezert irtam amit
na most irsz, hogy a trophy-e teljesen mas, akkor most mirol is beszelunk?

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Na ezzel most elbizonytalanodtam :s na most akkor van vagy nincs ott én arra szavazok hogy nincs ez az utángyártás remeke.sunbim írta:"
Akkor ezt az alkatrészt miért gyártják?![]()
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=864
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
gyerunk a zuzdaba ha kotekedni akarsz
nezd mar meg hogy mit ir a link: etz250 !!!!!!! kipufogo tomites, de gyarilag ott nincs olyan ezert irtam amit
na most irsz, hogy a trophy-e teljesen mas, akkor most mirol is beszelunk?

na most irsz, hogy a trophy-e teljesen mas, akkor most mirol is beszelunk?
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Azért arra kiváncsi lennék pontosan mire is gondolsz...z25z írta:ezt az alkatreszt azoknak gyartjak, akiknek fogalmuk nincs hogy kell a kipufogot helyesen feltenni a helyere![]()
Az etz-n meg lehet tenni valóban, enélkül se fog taknyolni, de régebbi típusnál, (trophy), ott kiváncsi lennék a megoldásodra.
Ott a könyök kúpszöge rövidebb, és a hollander se ugyanaz, tehát gázabb megoldás, az Etz-nél már nincs vele gond.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Azért az egy fontos alkatrész, jó ha alatta van ha nem akarja az ember, hogy állandó kenést kapjon a nadrágja, cipője.sunbim írta:"etzzsolt"
Köszi az ötletet Dénes csak még megspékeltem egy 1,5 méteres csővel + kikötöttem a motort a garázstartó vasoszlophoz s lejött!!kiderült hogy tömítés 0 a hollandernél!!
"nova001155"
Ott nincs tömítés a menet tömít nem volt beragasztva véletlen a hollander?
Akkor ezt az alkatrészt miért gyártják?![]()
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=864
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
"etzzsolt"
Köszi az ötletet Dénes csak még megspékeltem egy 1,5 méteres csővel + kikötöttem a motort a garázstartó vasoszlophoz s lejött!!kiderült hogy tömítés 0 a hollandernél!!
"nova001155"
Ott nincs tömítés a menet tömít nem volt beragasztva véletlen a hollander?
Akkor ezt az alkatrészt miért gyártják?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=864
Köszi az ötletet Dénes csak még megspékeltem egy 1,5 méteres csővel + kikötöttem a motort a garázstartó vasoszlophoz s lejött!!kiderült hogy tömítés 0 a hollandernél!!
"nova001155"
Ott nincs tömítés a menet tömít nem volt beragasztva véletlen a hollander?
Akkor ezt az alkatrészt miért gyártják?

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=864
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Blokk
Sajnos Trophyt még csak futólag láttam, így nem ismerem őket annyira. Azt akarom kérdezni, hogy a 125ös Trophy váza megegyezik a 250esével? (gondolom nem) de azért megkérdezem...
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Mielőtt nekiállsz: hajtókar jó? Nem kottyan alsó és felső holtpontban? A csatornák éleit leszedted mielőtt összeraktad a gépet? Mert a beakadó gyűrű is tud hangokat kiadni......[/quote]
Nem kottyan a főtengely az is fel van újítva.
Esetleg rossz gyújtás okozhat elég nagy csörgést?
Csatornák éleit nem szedtem le ,de szépen fut a hengerben a dugó.
Nem kottyan a főtengely az is fel van újítva.
Esetleg rossz gyújtás okozhat elég nagy csörgést?
Csatornák éleit nem szedtem le ,de szépen fut a hengerben a dugó.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Blokk
mrpocok írta:Halihó!
Van egy 150-es ETZ-m. A hiba a következő: akár egy nap állás után is alig indul be. A karbit átnéztük, kipucoltuk, új az úszó is. Kivett gyertyával nézve szikra is van, illetve fénylik a gyertya, szal kap vmennyi anyagot. Több gyertyával is próbáltuk ugyhogy a gyertya hiba is kizárható. Berúgás közben semmi életjel még csak nem is pöffen. Végső próbaként gyertya ki, fecskendővel benzin be. Így már beindul és működik is, illetve ha leállítom be is indul első rúgásra. Viszont újabb 1 nap állás után kezdődik minden előlről.
Van valami tipp valakinek? Mi lehet a baj?
Köszi, Viktor voltam
Ha a blokkba írtad akkor a karbi valszeg kizárva, de egy ellenőrzés nem árthat, h a szivató működik e.
Viszont, sztem a kompressziót nézd meg. Lehet, h túl kicsi, h hidegen beinduljon, ha bemelegszik akkor meg már van annyi, h menjen.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
Re: Blokk
Halihó!
Van egy 150-es ETZ-m. A hiba a következő: akár egy nap állás után is alig indul be. A karbit átnéztük, kipucoltuk, új az úszó is. Kivett gyertyával nézve szikra is van, illetve fénylik a gyertya, szal kap vmennyi anyagot. Több gyertyával is próbáltuk ugyhogy a gyertya hiba is kizárható. Berúgás közben semmi életjel még csak nem is pöffen. Végső próbaként gyertya ki, fecskendővel benzin be. Így már beindul és működik is, illetve ha leállítom be is indul első rúgásra. Viszont újabb 1 nap állás után kezdődik minden előlről.
Van valami tipp valakinek? Mi lehet a baj?
Köszi, Viktor voltam
Van egy 150-es ETZ-m. A hiba a következő: akár egy nap állás után is alig indul be. A karbit átnéztük, kipucoltuk, új az úszó is. Kivett gyertyával nézve szikra is van, illetve fénylik a gyertya, szal kap vmennyi anyagot. Több gyertyával is próbáltuk ugyhogy a gyertya hiba is kizárható. Berúgás közben semmi életjel még csak nem is pöffen. Végső próbaként gyertya ki, fecskendővel benzin be. Így már beindul és működik is, illetve ha leállítom be is indul első rúgásra. Viszont újabb 1 nap állás után kezdődik minden előlről.
Van valami tipp valakinek? Mi lehet a baj?
Köszi, Viktor voltam
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Mielőtt nekiállsz: hajtókar jó? Nem kottyan alsó és felső holtpontban? A csatornák éleit leszedted mielőtt összeraktad a gépet? Mert a beakadó gyűrű is tud hangokat kiadni......pempelli írta: Ennek végig 0,04-nek kell lennie? Alul középen és felül?
Keresztapám esztergályos megcsináltatom vele.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
A szívócsatornában igen. Viszont adott esetben a felpolírozott-felbővített átömlőkön ugyanúgy vissza tudja doglozni a forgattyúsházba alacsony fordulaton az anyagot-kis fordulaton rosszabb töltés-alacsonyabb nyomaték.
És azért ne felejtsük el, hogy a membránnak nem csak előnyei , hanem hátrányai is vannak. No meg eleve akkor a teljes szívásvezérlést a membránra kellene bízni, de a feltehetőleg ez által eredményezett hegyes motorkarakterisztika közúti-túrás használtatnál mennyire előnyös/hátrányos? Valaki csinált már membránt normálisan ETZ-n egyáltalán? (nem a szívócsőbe befaragva, hanem az eredeti szívócsatornát kiiktatva, a membránt a forgattyúsházra felszerelni, a dugattyú így már nem szólna bele a szívásvezérlésbe)[/quote]
A dugattyú mindenképpen beleszól,mert felfele haladás közben kelti a vákumot a forgattyús házba.A plusz felömlő miatt,ami a szívó csatornából indul,és a többi felömlő magasságába vezet.Szükséges a membrán,mert nélküle a felömléskor,a szívócsatornába jutna az elősűrített cucc.
És azért ne felejtsük el, hogy a membránnak nem csak előnyei , hanem hátrányai is vannak. No meg eleve akkor a teljes szívásvezérlést a membránra kellene bízni, de a feltehetőleg ez által eredményezett hegyes motorkarakterisztika közúti-túrás használtatnál mennyire előnyös/hátrányos? Valaki csinált már membránt normálisan ETZ-n egyáltalán? (nem a szívócsőbe befaragva, hanem az eredeti szívócsatornát kiiktatva, a membránt a forgattyúsházra felszerelni, a dugattyú így már nem szólna bele a szívásvezérlésbe)[/quote]
A dugattyú mindenképpen beleszól,mert felfele haladás közben kelti a vákumot a forgattyús házba.A plusz felömlő miatt,ami a szívó csatornából indul,és a többi felömlő magasságába vezet.Szükséges a membrán,mert nélküle a felömléskor,a szívócsatornába jutna az elősűrített cucc.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Akkor nekem 69,96 a dugó és 70-nek kellene lenni a hengernek?z25z írta:kicsit pontositok: a 0,04 es illesztes azt jelenti, hogy peldaul a 40-es hengeratmeroju simsonomnal a dugattyu 39,96 vagyis mindket oldalon 0,02 es hezag van, es mindez felul merve
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
kicsit pontositok: a 0,04 es illesztes azt jelenti, hogy peldaul a 40-es hengeratmeroju simsonomnal a dugattyu 39,96 vagyis mindket oldalon 0,02 es hezag van, es mindez felul merve
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
0,04-nek fent kellene lennie vagy hol ?z25z írta:illesztesi hezagra gondolsz? kicsit sokallom a 0,25-ot 0,04-re szoktak vagy 0,06 ra az olyan elvetemult allatoknak, mint nekem aki 800 km utan mar nyelezni akarja a gepet es jol meg is szoritja a dugot
ennek felső holtponton mérve bemegy közéjük a 0,25-ös hézagmérő.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
illesztesi hezagra gondolsz? kicsit sokallom a 0,25-ot 0,04-re szoktak vagy 0,06 ra az olyan elvetemult allatoknak, mint nekem aki 800 km utan mar nyelezni akarja a gepet es jol meg is szoritja a dugot
ezt abbol gondolom, hogy amikor jol beleragasztottam a dugot a hengerbe a mester a 75,46 os helyett 75,44 est adott




A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2011.09.21. 19:44-kor.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Srácok valaki mondja már meg nekem mennyi a tűrése a dugó és a henger között?
Előző hengerem fúrattam és 0,25 van a henger és a dugó között,szereztem egy másik hengert ez is frissen fúrt és itt is megvan a 0,25 .
Hol kell mérni és mennyit?
Csörög az előző fúrás arra gyanakodtam hogy nagy a hézag de most már elbizonytalanodtam.
Esetleg csapszeg is tud csörgő hangot adni elég könnyen erőlködés nélkül beletoltam a dugóba.
Előző hengerem fúrattam és 0,25 van a henger és a dugó között,szereztem egy másik hengert ez is frissen fúrt és itt is megvan a 0,25 .
Hol kell mérni és mennyit?
Csörög az előző fúrás arra gyanakodtam hogy nagy a hézag de most már elbizonytalanodtam.
Esetleg csapszeg is tud csörgő hangot adni elég könnyen erőlködés nélkül beletoltam a dugóba.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Az a lényeg hogy kisikerült szedni!etzzsolt írta:Nem tom honnan vettem hogy ott kéne lennie tömítésnek ha nincs akkor 1000 bocs a hülyeségemért!!Nem volt beragasztva vagy az hogy 20 éves a könyök s a hollander vagy aki összerakta bivaly ereje volt anno!!
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Blokk
Nem tom honnan vettem hogy ott kéne lennie tömítésnek ha nincs akkor 1000 bocs a hülyeségemért!!Nem volt beragasztva vagy az hogy 20 éves a könyök s a hollander vagy aki összerakta bivaly ereje volt anno!!
A rock örök és halhatatlan!!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Ott nincs tömítés a menet tömít nem volt beragasztva véletlen a hollander?etzzsolt írta:Köszi az ötletett Dénes csak még megspékeltem egy 1,5 méteres csővel + kikötöttem a motort a garázstartó vasoszlophoz s lejött!!kiderült hogy tömítés 0 a hollandernél!!
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Blokk
Dénes írta:Jókora csőfogóval esetleg?

A rock örök és halhatatlan!!
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Blokk
Sziasztok ismét én!
még 1 dolog mivan akkor ha a kipufogó könyökömet s felfogató hollander is cserés de viszont sem melegen sem hidegen a hollander nem mozdul semerre!!mit javasoltok???körmös kulcs elfelejtve 2 lett kuka!!
még 1 dolog mivan akkor ha a kipufogó könyökömet s felfogató hollander is cserés de viszont sem melegen sem hidegen a hollander nem mozdul semerre!!mit javasoltok???körmös kulcs elfelejtve 2 lett kuka!!
A rock örök és halhatatlan!!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az adott leírás tökéletes. A láncot nem muszáj szétkapcsolni, elég a hátsó kereket meglatyítani, a láncfeszítőket kiengedni, és hátulról egy jól irányzott rúgással előretessékelni a hátsó kereket.z25z írta:annyival egeszitenem meg ki, kipuff le es a lancot is valszeg szet kell majd kapcsolni, az olajemelo viszont tenyleg nagyon nagy segitseg ilyenkor, kurva sok kinlodast meg lehet vele sporolni

Ja, és autóemelő nélkül tényleg szopás a dolog

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A szívócsatornában igen. Viszont adott esetben a felpolírozott-felbővített átömlőkön ugyanúgy vissza tudja doglozni a forgattyúsházba alacsony fordulaton az anyagot-kis fordulaton rosszabb töltés-alacsonyabb nyomaték.csoka írta:Egy szívó membránnal egyirányúsítható az áramlás.
És azért ne felejtsük el, hogy a membránnak nem csak előnyei , hanem hátrányai is vannak. No meg eleve akkor a teljes szívásvezérlést a membránra kellene bízni, de a feltehetőleg ez által eredményezett hegyes motorkarakterisztika közúti-túrás használtatnál mennyire előnyös/hátrányos? Valaki csinált már membránt normálisan ETZ-n egyáltalán? (nem a szívócsőbe befaragva, hanem az eredeti szívócsatornát kiiktatva, a membránt a forgattyúsházra felszerelni, a dugattyú így már nem szólna bele a szívásvezérlésbe)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
z25z írta:annyival egeszitenem meg ki, kipuff le es a lancot is valszeg szet kell majd kapcsolni, az olajemelo viszont tenyleg nagyon nagy segitseg ilyenkor, kurva sok kinlodast meg lehet vele sporolni
Ja igen sorry a kipuff kimaradt


- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
annyival egeszitenem meg ki, kipuff le es a lancot is valszeg szet kell majd kapcsolni, az olajemelo viszont tenyleg nagyon nagy segitseg ilyenkor, kurva sok kinlodast meg lehet vele sporolni 

- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Nem kell leszedni. Ki kell lazítani a blokkcsavarokat hátul, de csak a felsőt kell kivenni, elöl le kell szedni az első blokktartót és a dudát. A blokk ki fog billenni előre, le lehet szedni így a hengert, le fog jönni. Ha rakod össze akkor javasolnám az autóemelőt betenni a blokk alá és szépen azzal hozzáemelni a vázhoz a blokkot, mert ha nem, idegbajt kapsz, hogy nem akar beugrani a helyére a blokktartó felül. Mielőtt az első blokktartót felszerelnéd, a hátsókat húzd meg rendesen, mert ha fordítva csinálod az életbe nem megy bele a hátsó csavar a helyére.etzzsolt írta:Sírva fakadok most vettem észre hogy a henger s a blokk találkozásánál fújj kifele a drágám na akkor mehetek tömítéskészletett venni ha csak valaki nem tud jobb megoldást hogy ne kelljen az egész blokkot kiszednem mert ahogy mérisgéltem nem fogg a váz s menetes szár közt elférni a henger a 20 éves tömítés megadta magát!!?meg legalább megpróbálom a könyökömett is leszedni!!Most már látszik az a bizonyos 7400 km-es óra állás valós amivel vettem elöregedett néhány dolog!!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 4 vendég