MZTS150 írta:Nos az oldal még sem jó, mert a narancsos árnyalatú vöröset írja csak, a sötétebb vöröset már nem.
Frau Lehrerin óráján mindig rendetlenkedtem, ezért sokat felejtettem németből, de nekem úgy tűnik, mintha az oldal tetején lévő színek megvásárolhatóak lennének valahol. Van is ott egy email cím. Szerintem egy kapcsolatfelvételt megér. Természetesen ehhez németül is kellene tudni... Ebben én már tehetetlen vagyok
MZTS150 írta:Képeket meg majd nemsokára teszek be, Sportmotoron itt megtaláljátok a képeket!
Te hogyan készítetted elő a csavarokat galvanizálás előtt? Nálam is napirenden van. Kadmiumoztatni fogom, ahogy eredetileg volt. Az picit fakóbb, mint a sárga horgany.
Lehet, hogy jobban jársz, ha viszel színmintát! Tegnapelőtt kevertettem ki a narancspirosat az ETZ-hez, ami ugyebár kb. RAL2002. A festékes fickó vagy hatszor fújta ki, majd nézte az eredeti darabon az egyezést. Korrigálni kellett, mert világosabb is volt, nem csak más árnyalatú. Ezt egyébként nézted már? Eredeti MZ színek[/quote]
Szia! Az a problémám, hogy az én alkatrészeim egy 83as TS-ről való ami a narancsos árnyalatot kapta, de a motor eredetileg 77-es, tehát a sötétvörös színt kell hozzá megtalálnom! De a link amit linkeltél ez jó lesz szerintem! Köszi szépen!
TS MZ restaurálása alatt vagyok, már a fényezőbe mennének a cuccok! Valaki tudna segíteni a gyári még az 1977 körüli vörös szín színkódjában? Nem a későbbi fajta narancsosat keresem! Válaszokat előre is köszi!
A kérdésedre nem tudok válaszolni, de sok sikert kívánok a felújításhoz, remélem képeket is teszel majd fel!
TS MZ restaurálása alatt vagyok, már a fényezőbe mennének a cuccok! Valaki tudna segíteni a gyári még az 1977 körüli vörös szín színkódjában? Nem a későbbi fajta narancsosat keresem! Válaszokat előre is köszi!
Lehet, hogy jobban jársz, ha viszel színmintát! Tegnapelőtt kevertettem ki a narancspirosat az ETZ-hez, ami ugyebár kb. RAL2002. A festékes fickó vagy hatszor fújta ki, majd nézte az eredeti darabon az egyezést. Korrigálni kellett, mert világosabb is volt, nem csak más árnyalatú. Ezt egyébként nézted már? Eredeti MZ színek
TS MZ restaurálása alatt vagyok, már a fényezőbe mennének a cuccok! Valaki tudna segíteni a gyári még az 1977 körüli vörös szín színkódjában? Nem a későbbi fajta narancsosat keresem! Válaszokat előre is köszi!
Meg tudná valaki mondani nekem, hogy az ETZ első sárvédőjének a gyári ezüst színe az ugyanaz, mint az ezüstszürke példányok tankja, akksi deklije??? Az lenne a legjobb, ha egy ezüst ETZ-vel bíró tulaj megnézné nekem. Fontos, hogy a gyári, originál festést szeretném reprodukálni. Nagyon kellene színminta az első sárvédőhöz, és örülnék, ha az árnyalata megegyezne az ilyen motorkerékpárok "alapszínével". Akkor holnap a börzén így nézegetnék a lomok között... De feleslegesen nem akarok beszerezni egy ezüst légszűrőházat
Alfa írta:Nos, ez úgy működik, hogy elvileg a LED elé ellenállást kell rakni. Nade ezek olyan, előre preparált cuccok, ahol a LED, az ellenállás, és a foglalat egybe van építve. Így aztán 12V-ra belemegy a foglalatba, minden probléma nélkül. Épp ma próbáltam ki, eléggé fasza.
Így van, ez tulajdonképpen egy hagyományos, égőhöz gyártott foglalat, amibe belerakták a ledet, és előtte az ellenállást.
Egyébként tökéletesen működnek, nekem hasonlóból van a skodában a műszerfalvilágítás, helyzetjelző, féklámpa...
Olcsóbban ebayen, vagy akár vaterán is ki lehet fogni.
Nos, ez úgy működik, hogy elvileg a LED elé ellenállást kell rakni. Nade ezek olyan, előre preparált cuccok, ahol a LED, az ellenállás, és a foglalat egybe van építve. Így aztán 12V-ra belemegy a foglalatba, minden probléma nélkül. Épp ma próbáltam ki, eléggé fasza.
Endre írta:
Jaaaaaaa, nem úgy értettem! (Egyébként Budapest.) Arra volnék kíváncsi, hogy a sárvédőnek és a gyárilag ezüstre fújt tanknak/fedélnek ugyanaz-e a színe. Az lenne a legpontosabb, ha ezt olyan valaki tudná megválaszolni, akinek mindkét elem eredeti fényezésű. Esetleg neked van első svédőd gyári festéssel? Annak nagyon örülnék Kéne valami minta, mert az alapján kevertetném a színt. Egy gyári deklit nagyobb eséllyel találok bárhol, mint egy sárvédőt, amit még nem mázgáztak át. Ráadásul a dekliről rögtön látszik, h tényleg eredeti-e a festése. (Nálam a sárvédőről le van kromofágozva a házi festés)
Sárvédőm nincs gyári színű, az enyém amúgy fekete.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
MrDok írta:Könnyebb lenne ha megadnád a tartózkodási helyed, így a közeledben élők tudnának reagálni.....
Nálam pl. van egy gyári festésű szürke tank.
Jaaaaaaa, nem úgy értettem! (Egyébként Budapest.) Arra volnék kíváncsi, hogy a sárvédőnek és a gyárilag ezüstre fújt tanknak/fedélnek ugyanaz-e a színe. Az lenne a legpontosabb, ha ezt olyan valaki tudná megválaszolni, akinek mindkét elem eredeti fényezésű. Esetleg neked van első svédőd gyári festéssel? Annak nagyon örülnék Kéne valami minta, mert az alapján kevertetném a színt. Egy gyári deklit nagyobb eséllyel találok bárhol, mint egy sárvédőt, amit még nem mázgáztak át. Ráadásul a dekliről rögtön látszik, h tényleg eredeti-e a festése. (Nálam a sárvédőről le van kromofágozva a házi festés)
Meg tudná valaki mondani nekem, hogy az ETZ első sárvédőjének a gyári ezüst színe az ugyanaz, mint az ezüstszürke példányok tankja, akksi deklije??? Az lenne a legjobb, ha egy ezüst ETZ-vel bíró tulaj megnézné nekem. Fontos, hogy a gyári, originál festést szeretném reprodukálni. Nagyon kellene színminta az első sárvédőhöz, és örülnék, ha az árnyalata megegyezne az ilyen motorkerékpárok "alapszínével". Akkor holnap a börzén így nézegetnék a lomok között... De feleslegesen nem akarok beszerezni egy ezüst légszűrőházat
Könnyebb lenne ha megadnád a tartózkodási helyed, így a közeledben élők tudnának reagálni.....
Nálam pl. van egy gyári festésű szürke tank.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Meg tudná valaki mondani nekem, hogy az ETZ első sárvédőjének a gyári ezüst színe az ugyanaz, mint az ezüstszürke példányok tankja, akksi deklije??? Az lenne a legjobb, ha egy ezüst ETZ-vel bíró tulaj megnézné nekem. Fontos, hogy a gyári, originál festést szeretném reprodukálni. Nagyon kellene színminta az első sárvédőhöz, és örülnék, ha az árnyalata megegyezne az ilyen motorkerékpárok "alapszínével". Akkor holnap a börzén így nézegetnék a lomok között... De feleslegesen nem akarok beszerezni egy ezüst légszűrőházat
festékes írta:a benzinnel vigyázz jártam úgy,hogy ugyanaz a márkájú dupont termék benzinálló volt a másik viszont nem,gőzöm nincs miért
Esetleg tudod a típusát a Du Pont festéknek, amivel így jártál? Vagy akármi közelebbi infót róla? Én Du Pont Centari 500 festéket akarok fújni, ez még hagyományos oldószeres és két komponensű. Az adatlapja szerint benzinálló.
Igen ezek a termékek jók nyugodtan használd őket,viszont a benzinnel vigyázz jártam úgy,hogy ugyanaz a márkájú dupont termék benzinálló volt a másik viszont nem,gőzöm nincs miért,de már egyszer így jártam vele,úgyhogy a biztos módszer a végén a kétkomponensű benzinálló lakk,van spray-ba is,igaz kicsit húzós az ára,de ha már ennyit áldoztál rá,akkor ezt már ne hagyd ki sztem
Endre írta:Inkább úgy kérdezem, hogy valaki Budapesten fel tudna ajánlani egy ETZ első sárvédőt kölcsönbe, amit elvihetek a festékkeverőhöz? Olyat, ami tuti gyári festésű, tehát 1000% az árnyalat eredetisége.
Még egy kérdés:
HB Body termékekkel van valakinek tapasztalata? TERMÉKEK
Az alapozót, fillert, kittet ilyen anyagokkal oldanám meg, maga a 2K festék az Du Pont lenne. Mindez homokszórt felületre. Vélemény?
Ezt használom mindig ha kell, szerintem fasza, nem repedezik, nem jön le.
Inkább úgy kérdezem, hogy valaki Budapesten fel tudna ajánlani egy ETZ első sárvédőt kölcsönbe, amit elvihetek a festékkeverőhöz? Olyat, ami tuti gyári festésű, tehát 1000% az árnyalat eredetisége.
Még egy kérdés:
HB Body termékekkel van valakinek tapasztalata? TERMÉKEK
Az alapozót, fillert, kittet ilyen anyagokkal oldanám meg, maga a 2K festék az Du Pont lenne. Mindez homokszórt felületre. Vélemény?
Üdv. Érdeklődnék, hogy nincs-e valaki köztetek aki homokszórással és porfestéssel foglalkozik? Csak mert most kerül oda a sor, hogy kapjon egy gyári színű festést a motorom.
etzzsolt írta:
A VeryWell festék jó csak kötelező az alapozó használata mint minden festéknél meg ha lakozzod ne használj metál festékett mert abban már benne a lakk s ha + lelakozodd visszamarja a festést!!Utolsó lakkozásnál vigyázz a köd foltokra mert száradás után úgy marad meg a saját alapozóját,lakkjátt használd!!Az adatlapomon látsz bukó festést VeryWell festékkel még kezdők is szép munkátt csinálnak vele úgy mint én!!
Ha lefestek egy felületet több színnel verivell flakonos festékkel, és ráviszek egy lakk réteget, az (színektől eltekintve) jól fog kinézni? Vagy több lakk kell, vagy eleve bukott a dolog? Tehét a lényeg, hogy legyen több szín alul, aztán arra egy pár réteg színtelen lakk szép fényessé teszi?
A VeryWell festék jó csak kötelező az alapozó használata mint minden festéknél meg ha lakozzod ne használj metál festékett mert abban már benne a lakk s ha + lelakozodd visszamarja a festést!!Utolsó lakkozásnál vigyázz a köd foltokra mert száradás után úgy marad meg a saját alapozóját,lakkjátt használd!!Az adatlapomon látsz bukó festést VeryWell festékkel még kezdők is szép munkátt csinálnak vele úgy mint én!!
Ha lefestek egy felületet több színnel verivell flakonos festékkel, és ráviszek egy lakk réteget, az (színektől eltekintve) jól fog kinézni? Vagy több lakk kell, vagy eleve bukott a dolog? Tehét a lényeg, hogy legyen több szín alul, aztán arra egy pár réteg színtelen lakk szép fényessé teszi?
Endre írta:Mi a különbség a korróziógátló alapozó és a wash primer között? Alkalmazhatóságra gondolok. Arra gondoltam, hogy mindent lehomokolok, kivéve a tank, akkufedél, légszűrőház, sárvédők , amik csiszolva lennének. Tehát minden fémtiszta. Ezt követően az alu elemek mindenképpen wash primert kapnak, de a váz és egyéb acél dolgokon mi a jobb? A wp vagy a korr.gátló alapozó? Ennél, illetve az ezt követő füllernél számít valamit, hogy 1K vagy 2K?
A sima acél dolgoknál szerintem maradj a hagyományos alapozónál. A wash primer is használható erre, de igazán a felületkezelt anyagokra és alumíniumra ajánlják, enyhén savas, maró hatású.
1K savas alapú, kromátmentes VOC megfelelő wash primer füller. Elsősorban acélon, cinken, cink-galvanizált acélon és alumínium felületeken történő alkalmazáshoz.
......
elsősorban alumínium, galvanizált, rozsdamentes acél és cink felületek kezelésére alkalmas.
Mi a különbség a korróziógátló alapozó és a wash primer között? Alkalmazhatóságra gondolok. Arra gondoltam, hogy mindent lehomokolok, kivéve a tank, akkufedél, légszűrőház, sárvédők , amik csiszolva lennének. Tehát minden fémtiszta. Ezt követően az alu elemek mindenképpen wash primert kapnak, de a váz és egyéb acél dolgokon mi a jobb? A wp vagy a korr.gátló alapozó? Ennél, illetve az ezt követő füllernél számít valamit, hogy 1K vagy 2K?
csoka írta:Én szuper kromofággal szoktam eltávolítani a nem kívánt festéket,de van néhány arany szabály az egészséged,és a teljes hatás érdekében.
-csak gumi kesztyűben csinálni(marólúg,bőrön keresztül felszívódik,borzalmas fájdalmat okoz,nem lemosható),hagyományos háztartási gumikesztyű nem jó,feloldja.
-sok műanyagot,gumit is felold.
-használat közben,időnként vízzel lemosni a kezelt tárgyat(a víz hígitja,de nem semlegesíti).
-ragasztó kenő ecsettel kell kenni(ezt is feloldja,de a kemény sörtékkel le lehet dúrni a feloldódott festéket-bevonatot),az OBI-ban szoktam ilyet venni.
-fél literes nagyszájú befőttes üvegbe szoktam önteni,ebből mártogatom az ecsetet.
-ha vége a kromofágozásnak folyó vízzel(slag a kerticsapon)alaposan lemosni(alunál tapasztaltam,hogy oxidálta a felületét,mert nem mostam le jól)
-a szermaradványok megakadályozzák a festékek száradását.
-ne hagyd rászáradni a kromofágot,mert csak kromofág oldja fel újra,és sokkal lassabban,mint elsőre.
szóval elég macerás,de ez olyan,mint Balogh Tibi az argó-ban MINDENT VISZ.
Az MZ oldaldekni festést nem! Teszteltem.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Én szuper kromofággal szoktam eltávolítani a nem kívánt festéket,de van néhány arany szabály az egészséged,és a teljes hatás érdekében.
-csak gumi kesztyűben csinálni(marólúg,bőrön keresztül felszívódik,borzalmas fájdalmat okoz,nem lemosható),hagyományos háztartási gumikesztyű nem jó,feloldja.
-sok műanyagot,gumit is felold.
-használat közben,időnként vízzel lemosni a kezelt tárgyat(a víz hígitja,de nem semlegesíti).
-ragasztó kenő ecsettel kell kenni(ezt is feloldja,de a kemény sörtékkel le lehet dúrni a feloldódott festéket-bevonatot),az OBI-ban szoktam ilyet venni.
-fél literes nagyszájú befőttes üvegbe szoktam önteni,ebből mártogatom az ecsetet.
-ha vége a kromofágozásnak folyó vízzel(slag a kerticsapon)alaposan lemosni(alunál tapasztaltam,hogy oxidálta a felületét,mert nem mostam le jól)
-a szermaradványok megakadályozzák a festékek száradását.
-ne hagyd rászáradni a kromofágot,mert csak kromofág oldja fel újra,és sokkal lassabban,mint elsőre.
szóval elég macerás,de ez olyan,mint Balogh Tibi az argó-ban MINDENT VISZ.
Szürkés festés? Nem nyersen volt az alu dekni? Mindenféle bevonat nélkül? Vagy tényleg festett szürke?
ha el szeretnéd távolítani, akkor finom csiszolópapír! 300 tól felfelé.
nincs olyan lötty, vagy maróanyag, ami levinné.
hiába, tudtak a Német demokratikus köztársaságban felületkezelni!
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Endre írta:
Igen, én is ezen hümmögtem a legnagyobbat, mielőtt belevágtam volna.
Eszembe jutott még két alkatrész, aminek azt eredeti felülete érdekelne:
-hátsó motortartó
-vonóhuzal felvevő (kuplung)
Horganyzott kivitelűek.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Igen, én is ezen hümmögtem a legnagyobbat, mielőtt belevágtam volna.
Eszembe jutott még két alkatrész, aminek azt eredeti felülete érdekelne:
-hátsó motortartó
-vonóhuzal felvevő (kuplung)
Köszönöm a segítséget. Most kezdtem bele a darabokra szedésbe, gyári állapotúra szeretném felújítani. Biztos lesz még egy-két kérdésem a felületkezelésekkel kapcsolatban.
Endre írta:
Szürkés festés? Nem nyersen volt az alu dekni? Mindenféle bevonat nélkül? Vagy tényleg festett szürke?
Kalapácslakk szerű szürke festék van rajta mindkét oldali deknin.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
yofo írta:Én amikor az első etz-met vettem , feketére volt festve a kuplungkarja és a fékkarja is . Ez 1985-ös tárcsfékes delux etz volt . Sajnos a képen nem látszik túl jól , de ilyen volt aznap , mikor meghoztam a boltból .