A csúszógyűrű mind a kettőn cserés...Úgy hogy szerintem mind1....nova001155 írta:Üdv szerintetek melyik van jobb állapotban http://kepgep.hu/2011/07/02/main/DSC07044.jpg
egyiket meg szeretném venni.
Elektronika topik - a pokol kapuja
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Oké, de van ami később forrasztva lett, vagy valahogy javítva a tekercselés, azt szerintem érdemes megnézni, hogy piszkálták-e.nova001155 írta:
szerintem mind2 gyári
Egyébként nekem a jobb oldali jobban tetszik, de ez picit sem számít

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
szerintem mind2 gyáriambrusviktor írta: Nézd meg, hogy melyik a gyári és melyik az újraforrasztott...
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Nézd meg, hogy melyik a gyári és melyik az újraforrasztott...nova001155 írta:Üdv szerintetek melyik van jobb állapotban http://kepgep.hu/2011/07/02/main/DSC07044.jpg
egyiket meg szeretném venni.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Üdv szerintetek melyik van jobb állapotban http://kepgep.hu/2011/07/02/main/DSC07044.jpg
egyiket meg szeretném venni.
egyiket meg szeretném venni.
Re: Elektronika
A nagy fordulaton való dadogást okozhatja a megszakító rugójának gyengesége is. 

- Bagolyferi
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Elektronika
Sziasztok
A gyertyához annyit tennék hozzá, hogy én BOSCH W4AC tipust használok, a mostaniban 7000 Km van, az előző
23000 Km-t futott. (250 ETZ)
A gyertyához annyit tennék hozzá, hogy én BOSCH W4AC tipust használok, a mostaniban 7000 Km van, az előző
23000 Km-t futott. (250 ETZ)
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Megtaláltam a dobozát,és a japánosat kaptam,de ez vicc,nem bírt 60km-t.A korom tényleg nem jó,és ráadásul az a nagyon kormos fekete,barnás fehéresnek kellene lennie,azt szokták mondani,hogy őz barna.UEVMZ írta:Jó az NGK, csak ne franciát vegyél, hanem Japánt. Azt hiszem arra a szám szürkével van írva... nekem is az jobban működött, meg a fórumon is azt a tanácsot kaptam korábban. Egyébként ha koromfekete a gyertya az annyira nem jó, nem? Mármint én úgy olvasgattam, hogy a barna a megfelelő, mert ha túl lucskos, akkor túl sokat kap...
Ennek ellenére egyenletesen jár,nem szaggat úgy mint az elején.

Én is így voltam vele, hogy a francia 3 km-es gyertya. A JAPÁN jóval jobb, viszont abba is találkoztam sajnos már selejttel. A gyertya fémtestjébe bele van ütve, hogy Francia, vagy Japán. Szóval van a Japánok között is rossz, de a Franciák, igen problémásak, nem tudom miért, hiszen ugyanarról a gyárról é termékéről van szó, mindegy azt milyen országban gyártják!
Általában az R-es NGK-kon kék a felirat, a többin szürke!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Akkor ma munkába menet megint állítok rajta,adok levegőt,ami vagy egy egészre,vagy másfélre volt eddig kitekerve,a tűt meg lejjebb rakom egyel
[/quote]
Elvileg a levegőcsavarral csak az alacsony fordulatnál számít a + levegő... Nekem akkor lett jobb, ha kisebb fúvókát tettem be, de szerintem előbb érdemes a másik tűállást kipróbálni, hátha...

Elvileg a levegőcsavarral csak az alacsony fordulatnál számít a + levegő... Nekem akkor lett jobb, ha kisebb fúvókát tettem be, de szerintem előbb érdemes a másik tűállást kipróbálni, hátha...
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
[/quote]
Nálam akkor volt ez a dadogás, amikor túl sokat kapott...
És lehet hogy a gyertyád is azért tökfekete...[/quote]
Akkor ma munkába menet megint állítok rajta,adok levegőt,ami vagy egy egészre,vagy másfélre volt eddig kitekerve,a tűt meg lejjebb rakom egyel
Nálam akkor volt ez a dadogás, amikor túl sokat kapott...

És lehet hogy a gyertyád is azért tökfekete...[/quote]
Akkor ma munkába menet megint állítok rajta,adok levegőt,ami vagy egy egészre,vagy másfélre volt eddig kitekerve,a tűt meg lejjebb rakom egyel

- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Ha húzom neki,annál jobban dadog,de nem akarom nyúzni,ezért inkább visszaveszek.Most este a gyújtás 2,5mm,megszakító 3mm.Jól gyorsul,de attól magasabb fordulaton ki-kihagy,nem annyira mint előtte,viszont ha a gázkart egy adott helyzetben tartom,amikor nincsen zárva a tű,de éppen kap valamennyit,olyan idegesítő a hangja.Nem dadogás,de az a da-da-da-da-da-da hangot adja,és enyhén rángat.Sajnos ezt jobban nem tudom leírni,bocsi,nem tudom találkoztatok e ilyen hanggal.Vettem ma új gyertyát,BRISK N14C-s,nem mentem 7km-t,a gyújtás állítás miatt kiszedtem,és ugyan olyan korom fekete.[/quote]UEVMZ írta:Attól még szerintem kipróbálhatnád egy kicsit több levegővel... szóval szerintem keríts bele rendes gyertyát, aztán ha tényleg jó rajta minden elektronika, akkor próbáld bekarburálni... + tényleg ellenőrizd, hogy nincs-e benzinellátási gondja.
Arra nem válaszoltál, hogy 5500környékén mit csinál? Te húzod neki tovább, és ő hogy reagál?
Nálam akkor volt ez a dadogás, amikor túl sokat kapott...

És lehet hogy a gyertyád is azért tökfekete...
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Attól még szerintem kipróbálhatnád egy kicsit több levegővel... szóval szerintem keríts bele rendes gyertyát, aztán ha tényleg jó rajta minden elektronika, akkor próbáld bekarburálni... + tényleg ellenőrizd, hogy nincs-e benzinellátási gondja.
Arra nem válaszoltál, hogy 5500környékén mit csinál? Te húzod neki tovább, és ő hogy reagál?[/quote]
Ha húzom neki,annál jobban dadog,de nem akarom nyúzni,ezért inkább visszaveszek.Most este a gyújtás 2,5mm,megszakító 3mm.Jól gyorsul,de attól magasabb fordulaton ki-kihagy,nem annyira mint előtte,viszont ha a gázkart egy adott helyzetben tartom,amikor nincsen zárva a tű,de éppen kap valamennyit,olyan idegesítő a hangja.Nem dadogás,de az a da-da-da-da-da-da hangot adja,és enyhén rángat.Sajnos ezt jobban nem tudom leírni,bocsi,nem tudom találkoztatok e ilyen hanggal.Vettem ma új gyertyát,BRISK N14C-s,nem mentem 7km-t,a gyújtás állítás miatt kiszedtem,és ugyan olyan korom fekete.
Arra nem válaszoltál, hogy 5500környékén mit csinál? Te húzod neki tovább, és ő hogy reagál?[/quote]
Ha húzom neki,annál jobban dadog,de nem akarom nyúzni,ezért inkább visszaveszek.Most este a gyújtás 2,5mm,megszakító 3mm.Jól gyorsul,de attól magasabb fordulaton ki-kihagy,nem annyira mint előtte,viszont ha a gázkart egy adott helyzetben tartom,amikor nincsen zárva a tű,de éppen kap valamennyit,olyan idegesítő a hangja.Nem dadogás,de az a da-da-da-da-da-da hangot adja,és enyhén rángat.Sajnos ezt jobban nem tudom leírni,bocsi,nem tudom találkoztatok e ilyen hanggal.Vettem ma új gyertyát,BRISK N14C-s,nem mentem 7km-t,a gyújtás állítás miatt kiszedtem,és ugyan olyan korom fekete.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Megtaláltam a dobozát,és a japánosat kaptam,de ez vicc,nem bírt 60km-t.A korom tényleg nem jó,és ráadásul az a nagyon kormos fekete,barnás fehéresnek kellene lennie,azt szokták mondani,hogy őz barna.UEVMZ írta:Jó az NGK, csak ne franciát vegyél, hanem Japánt. Azt hiszem arra a szám szürkével van írva... nekem is az jobban működött, meg a fórumon is azt a tanácsot kaptam korábban. Egyébként ha koromfekete a gyertya az annyira nem jó, nem? Mármint én úgy olvasgattam, hogy a barna a megfelelő, mert ha túl lucskos, akkor túl sokat kap...
Ennek ellenére egyenletesen jár,nem szaggat úgy mint az elején.

Attól még szerintem kipróbálhatnád egy kicsit több levegővel... szóval szerintem keríts bele rendes gyertyát, aztán ha tényleg jó rajta minden elektronika, akkor próbáld bekarburálni... + tényleg ellenőrizd, hogy nincs-e benzinellátási gondja.
Arra nem válaszoltál, hogy 5500környékén mit csinál? Te húzod neki tovább, és ő hogy reagál?
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Jó az NGK, csak ne franciát vegyél, hanem Japánt. Azt hiszem arra a szám szürkével van írva... nekem is az jobban működött, meg a fórumon is azt a tanácsot kaptam korábban. Egyébként ha koromfekete a gyertya az annyira nem jó, nem? Mármint én úgy olvasgattam, hogy a barna a megfelelő, mert ha túl lucskos, akkor túl sokat kap...[/quote]
Megtaláltam a dobozát,és a japánosat kaptam,de ez vicc,nem bírt 60km-t.A korom tényleg nem jó,és ráadásul az a nagyon kormos fekete,barnás fehéresnek kellene lennie,azt szokták mondani,hogy őz barna.
Ennek ellenére egyenletesen jár,nem szaggat úgy mint az elején.
Megtaláltam a dobozát,és a japánosat kaptam,de ez vicc,nem bírt 60km-t.A korom tényleg nem jó,és ráadásul az a nagyon kormos fekete,barnás fehéresnek kellene lennie,azt szokták mondani,hogy őz barna.
Ennek ellenére egyenletesen jár,nem szaggat úgy mint az elején.

- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Olvasom minnyá,NGK-tmost nagyon hanyagolom.Lehet hogy csak egy rossz darabot fogtam ki,de akkor is 900FtUEVMZ írta:Brisk N15C-t vagy NGK B8HS-t tegyél bele...
Írtam PÜ-t!

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
BRISKet ha kapok,boldogság lesz

Jó az NGK, csak ne franciát vegyél, hanem Japánt. Azt hiszem arra a szám szürkével van írva... nekem is az jobban működött, meg a fórumon is azt a tanácsot kaptam korábban. Egyébként ha koromfekete a gyertya az annyira nem jó, nem? Mármint én úgy olvasgattam, hogy a barna a megfelelő, mert ha túl lucskos, akkor túl sokat kap...
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Brisk N15C-t vagy NGK B8HS-t tegyél bele...
Írtam PÜ-t![/quote]
Olvasom minnyá,NGK-tmost nagyon hanyagolom.Lehet hogy csak egy rossz darabot fogtam ki,de akkor is 900Ft
BRISKet ha kapok,boldogság lesz
Írtam PÜ-t![/quote]
Olvasom minnyá,NGK-tmost nagyon hanyagolom.Lehet hogy csak egy rossz darabot fogtam ki,de akkor is 900Ft

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
BRISKet ha kapok,boldogság lesz

- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Egyébként szerintem üzemanyag gond...[/quote]
A tank valóban koszos volt,nem is kicsit,négyszer mostam ki,és az áttetsző benzincsőben jól látni,hogy amikor megnyitom a csapot,zúdul le a benzin.Tisztítás és a csapban lévő tömítés cseréje előtt valóban nem is folyt,de úgy látom nem benzin ellátás hiba,vagy az üzemanyag a foscsi.Agipos,az autóm nem panaszkodik.
A tank valóban koszos volt,nem is kicsit,négyszer mostam ki,és az áttetsző benzincsőben jól látni,hogy amikor megnyitom a csapot,zúdul le a benzin.Tisztítás és a csapban lévő tömítés cseréje előtt valóban nem is folyt,de úgy látom nem benzin ellátás hiba,vagy az üzemanyag a foscsi.Agipos,az autóm nem panaszkodik.

- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Brisk N15C-t vagy NGK B8HS-t tegyél bele...UEVMZ írta:Meg veszek bele gyertyát is,úgyis szerettem volna,csak nem volt időm boltba menni.
Írtam PÜ-t!
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Olyan mintha letiltana?
Akkor add el jó pénzért belőle fordulatszámlimitert
5.ben nem megy 5500fölé, vagy más sebességben sem? Amúgy mekkora fogaskereked van elől? A gyertyád milyen? Cseréjét próbáltad már? Milyenre ég ki? 5500körül dadogni kezd, vagy mást csinál? (5.ben 5500on 70nél gyorsabban kéne mennie... kb 100al
vagy még... ez 3.mért érték lehet, nem?)
Amúgy 150esnél a 3mmes előgyújtás nem sok? Nem tudom, de ez a 250esé...a +05mm el együtt
[/quote]
Mondhatjuk tiltásnak is.Nem a legnagyobb seb.fokozatra gondolok,hanem a kettőháromnégy fokozatra.Ha pl. a negyediket 60 körül teszem,majd az ötödiket 75-nél,akkor síkon szélcsendben sok időbe telik,km-be,mire észhez tér,és elkezd gyorsulni.
Első fogaskerék még a gyári,passz a fogak száma,a gyertya egy lengyel ISKRA,ami sok km.-t futott,de az új NGK gyertya 60km-t sem bírt,ez volt itthon,beletettem,szebben járt vele.A gyertya színe korom fekete,erősen kormos a karbi hangolás ellenére is.Cserét még nem próbáltam a gyertyának.
Egyébként ha felveszi a fordulatot,akkor simán megy 100-al,egyenletes a járás,nem hagy ki,de ötödikben nem várom el tőle azt a húzást,amit harmadikban vagy negyedikben érzek.
Holnap akkor a gyújtást és a megszakító hézagot belövöm az imént írtra és meglátjuk.Meg veszek bele gyertyát is,úgyis szerettem volna,csak nem volt időm boltba menni.



5.ben nem megy 5500fölé, vagy más sebességben sem? Amúgy mekkora fogaskereked van elől? A gyertyád milyen? Cseréjét próbáltad már? Milyenre ég ki? 5500körül dadogni kezd, vagy mást csinál? (5.ben 5500on 70nél gyorsabban kéne mennie... kb 100al

Amúgy 150esnél a 3mmes előgyújtás nem sok? Nem tudom, de ez a 250esé...a +05mm el együtt

Mondhatjuk tiltásnak is.Nem a legnagyobb seb.fokozatra gondolok,hanem a kettőháromnégy fokozatra.Ha pl. a negyediket 60 körül teszem,majd az ötödiket 75-nél,akkor síkon szélcsendben sok időbe telik,km-be,mire észhez tér,és elkezd gyorsulni.
Első fogaskerék még a gyári,passz a fogak száma,a gyertya egy lengyel ISKRA,ami sok km.-t futott,de az új NGK gyertya 60km-t sem bírt,ez volt itthon,beletettem,szebben járt vele.A gyertya színe korom fekete,erősen kormos a karbi hangolás ellenére is.Cserét még nem próbáltam a gyertyának.
Egyébként ha felveszi a fordulatot,akkor simán megy 100-al,egyenletes a járás,nem hagy ki,de ötödikben nem várom el tőle azt a húzást,amit harmadikban vagy negyedikben érzek.
Holnap akkor a gyújtást és a megszakító hézagot belövöm az imént írtra és meglátjuk.Meg veszek bele gyertyát is,úgyis szerettem volna,csak nem volt időm boltba menni.
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Ok bocsiKILL3R etz írta:Mit akarsz a tolómérőn állítani? (subler)![]()
Súbertű amire te gondolsz.![]()
Egyébként szerintem üzemanyag gond...


- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Hmm..megnéztem a könyvben:
gyújtásidőpont: 2,5 (+0,5)mm felső holtpont előtt
megszakító érintkező távolsága: 0,3 (+01)mm
gyújtásidőpont: 2,5 (+0,5)mm felső holtpont előtt
megszakító érintkező távolsága: 0,3 (+01)mm
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Olyan mintha letiltana?UEVMZ írta:Hosszabb utat megtéve a napokban megosztanék pár tapasztalatot.Gyertya hézag 0,6mm,megszakító 0,35,gyújtás pontosan 3mm.Ezután a motor hidegen hang alapján kihagy,de nem rángat,langyosan magasabb fordulaton mintha letiltana,ha meg üzem meleg,előfordul,hogy nem lehet 5500-ig pörgetni,és 70 fölé nagyon nehézkesen lehet kergetni.Ezzel szervizbe nem tudnának mit kezdeni,max. jó sokat elkérnének érte,de mivel csak időnként csinálja értelme sincs,viszont zavar.Régebben jobban húzott,most valamiért nem.Mire nézzek még rá,hogy picit többet tudjak kihozni belőle?Próbából a trafót kicserélem,mert már van csere darab,valamint a gyújtás kábelt nézem meg,mert az még a gyári.Vagy rossz helyen kapirgálok?
Ha van tapasztalat,kérlek osszátok meg velem,mert nálam elfogyott a tudomány.Nem hinném,hogy 30e km után ennyire elgyengüljön.
Vagy még a subleren lehetne állítani,nem tudom hol áll,a mai eső lehetővé tette,hogy ne tudjam átnézni.![]()



5.ben nem megy 5500fölé, vagy más sebességben sem? Amúgy mekkora fogaskereked van elől? A gyertyád milyen? Cseréjét próbáltad már? Milyenre ég ki? 5500körül dadogni kezd, vagy mást csinál? (5.ben 5500on 70nél gyorsabban kéne mennie... kb 100al

Amúgy 150esnél a 3mmes előgyújtás nem sok? Nem tudom, de ez a 250esé...a +05mm el együtt

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Mit akarsz a tolómérőn állítani? (subler)
Súbertű amire te gondolsz.
Egyébként szerintem üzemanyag gond...

Súbertű amire te gondolsz.

Egyébként szerintem üzemanyag gond...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Hosszabb utat megtéve a napokban megosztanék pár tapasztalatot.Gyertya hézag 0,6mm,megszakító 0,35,gyújtás pontosan 3mm.Ezután a motor hidegen hang alapján kihagy,de nem rángat,langyosan magasabb fordulaton mintha letiltana,ha meg üzem meleg,előfordul,hogy nem lehet 5500-ig pörgetni,és 70 fölé nagyon nehézkesen lehet kergetni.Ezzel szervizbe nem tudnának mit kezdeni,max. jó sokat elkérnének érte,de mivel csak időnként csinálja értelme sincs,viszont zavar.Régebben jobban húzott,most valamiért nem.Mire nézzek még rá,hogy picit többet tudjak kihozni belőle?Próbából a trafót kicserélem,mert már van csere darab,valamint a gyújtás kábelt nézem meg,mert az még a gyári.Vagy rossz helyen kapirgálok?
Ha van tapasztalat,kérlek osszátok meg velem,mert nálam elfogyott a tudomány.Nem hinném,hogy 30e km után ennyire elgyengüljön.
Vagy még a subleren lehetne állítani,nem tudom hol áll,a mai eső lehetővé tette,hogy ne tudjam átnézni.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ha van tapasztalat,kérlek osszátok meg velem,mert nálam elfogyott a tudomány.Nem hinném,hogy 30e km után ennyire elgyengüljön.
Vagy még a subleren lehetne állítani,nem tudom hol áll,a mai eső lehetővé tette,hogy ne tudjam átnézni.

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Attól még hogy nem laza a vezeték, attól még lehet rosszwaterman írta:Üdv!
Köszönöm szépen a tippeket, azonban nem találtam laza vezetékeket és a trafót is kicseréltem, ugyan még nem mentem vele sokat, és jelenleg működik, de esetleg a kondenzátor nem okozhat ilyesmi hibát?

Re: Elektronika
Üdv!
Köszönöm szépen a tippeket, azonban nem találtam laza vezetékeket és a trafót is kicseréltem, ugyan még nem mentem vele sokat, és jelenleg működik, de esetleg a kondenzátor nem okozhat ilyesmi hibát?
Köszönöm szépen a tippeket, azonban nem találtam laza vezetékeket és a trafót is kicseréltem, ugyan még nem mentem vele sokat, és jelenleg működik, de esetleg a kondenzátor nem okozhat ilyesmi hibát?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha 10 percig rajt a gyújtás és nem megy a motor akkor normális.Matee86 írta:Sziasztok!
Egy gyújtótrafó mennyire melegedhet,ha csak a gyújtás van rajta és csak rugdalom a motort?Ma beletettem az etz be egy régi(vagy trabi,vagy wartburg) trafót,ami adott szikrát(bár kicsit gyengét,amit én az akksi lemerültségének betudtam),de közben(10-15 perc) elég üzemmeleg állapotba került(kb 50-60fok).Ez normális?
Épp akkor melegszik legjobban mikor rajt a gyújtás, de áll a motor, és a megszakító zárva van (folyamatosan maximális primeráram folyik rajta át)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Sziasztok!
Egy gyújtótrafó mennyire melegedhet,ha csak a gyújtás van rajta és csak rugdalom a motort?Ma beletettem az etz be egy régi(vagy trabi,vagy wartburg) trafót,ami adott szikrát(bár kicsit gyengét,amit én az akksi lemerültségének betudtam),de közben(10-15 perc) elég üzemmeleg állapotba került(kb 50-60fok).Ez normális?
Egy gyújtótrafó mennyire melegedhet,ha csak a gyújtás van rajta és csak rugdalom a motort?Ma beletettem az etz be egy régi(vagy trabi,vagy wartburg) trafót,ami adott szikrát(bár kicsit gyengét,amit én az akksi lemerültségének betudtam),de közben(10-15 perc) elég üzemmeleg állapotba került(kb 50-60fok).Ez normális?
Mert azért az Mz a király....!:)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SZERINTEM az ilyen öngyógyuló gyújtáshibák vagy kontakthiba (megmozgattál valamit) vagy trafó (lehűlt míg nézegetted a cuccost) szokott lenni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Először szerintem ellenőrizd, hogy mindenhol megfelelő-e az érintkezés...waterman írta:Üdv!
Nemrég összepakolgattam és rendbe raktam egy Etz 250-es gépet. Mentem vele nagyon szépen üzemelt, azonban egyszer csak leállt, de nem úgy mint, ami kitankolt. Ki is derítettem, hogy szikrát nem ad valamiért. Az egészen biztos, hogy a trafó a kábel a pipa és a gyertya jól működik. A gyújtás oldali deklit leszedtem meg belenéztem, de igazából semmit nem csináltam vele és megint jól működött, de újra megállt és nem adott szikrát. Fogalmam sincs mi lehet a baj forrása, és ebben kérném segítségeteket.
Hálás köszönetem...
Re: Elektronika
Üdv!
Nemrég összepakolgattam és rendbe raktam egy Etz 250-es gépet. Mentem vele nagyon szépen üzemelt, azonban egyszer csak leállt, de nem úgy mint, ami kitankolt. Ki is derítettem, hogy szikrát nem ad valamiért. Az egészen biztos, hogy a trafó a kábel a pipa és a gyertya jól működik. A gyújtás oldali deklit leszedtem meg belenéztem, de igazából semmit nem csináltam vele és megint jól működött, de újra megállt és nem adott szikrát. Fogalmam sincs mi lehet a baj forrása, és ebben kérném segítségeteket.
Hálás köszönetem...
Nemrég összepakolgattam és rendbe raktam egy Etz 250-es gépet. Mentem vele nagyon szépen üzemelt, azonban egyszer csak leállt, de nem úgy mint, ami kitankolt. Ki is derítettem, hogy szikrát nem ad valamiért. Az egészen biztos, hogy a trafó a kábel a pipa és a gyertya jól működik. A gyújtás oldali deklit leszedtem meg belenéztem, de igazából semmit nem csináltam vele és megint jól működött, de újra megállt és nem adott szikrát. Fogalmam sincs mi lehet a baj forrása, és ebben kérném segítségeteket.
Hálás köszönetem...
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Előfordult, hogy a generátor forgórész üt!kisbocsi írta:Üdv!
Úgy néz ki megvan a gond a gyujtásommal, mégpedig az, hogy a forgórész üt, ami nem tudom miért van, de a lényeg, hogy cserés...
Itt erre senki nem gondolt mi?![]()
![]()
![]()
![]()
van forgórészből olyan amit érdemes venni? Mert sajna a kondi, és trafó, amiket vettem boltba, szarra sem valók!!!!!!!!!
Centíroztasd ki, szerintem lehet!
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Szakizsolt
- biciklis
- Hozzászólások: 28
- Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Majosháza
Re: Elektronika
Holnap megpróbálok szerezni egy műszert.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Szerintem meg nem a forgórészed üt,hanem a felülete szar amire a bütyök támaszkodik.kisbocsi írta:Üdv!
Úgy néz ki megvan a gond a gyujtásommal, mégpedig az, hogy a forgórész üt, ami nem tudom miért van, de a lényeg, hogy cserés...
Itt erre senki nem gondolt mi?![]()
![]()
![]()
![]()
van forgórészből olyan amit érdemes venni? Mert sajna a kondi, és trafó, amiket vettem boltba, szarra sem valók!!!!!!!!!
Vagy még az sem,csak nem lett rendesen a helyére téve a bütyök.Az nem lehet?
Azért nehogy kidobd azt a forgórészt!
Hozd el Erdély túrára azt megveszem tőled kilóra

Tuti megmenthető.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kisbocsi
- matekzokni
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Re: Elektronika
Üdv!
Úgy néz ki megvan a gond a gyujtásommal, mégpedig az, hogy a forgórész üt, ami nem tudom miért van, de a lényeg, hogy cserés...
Itt erre senki nem gondolt mi?
van forgórészből olyan amit érdemes venni? Mert sajna a kondi, és trafó, amiket vettem boltba, szarra sem valók!!!!!!!!!
Úgy néz ki megvan a gond a gyujtásommal, mégpedig az, hogy a forgórész üt, ami nem tudom miért van, de a lényeg, hogy cserés...
Itt erre senki nem gondolt mi?




van forgórészből olyan amit érdemes venni? Mert sajna a kondi, és trafó, amiket vettem boltba, szarra sem valók!!!!!!!!!
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
125 150 ETZ előgyújtása 2,4mm megszakitó hézag 0,35/0,4UEVMZ írta:Köszönet a segítségért,most már értek az emcett gyújtásának beállításához is.Eddig ez volt a motor vakfoltja nálam,de ennek vége
Megszakítót 3,5-re,a gyújtást 3mm-re állítottam.Egy rövid próbánál jól húz,nem dadog,és nem fullad be vagy le.
Mondjuk ma reggel munkába menet megviccelt,mert elkezdett szaggatni,aztán abba hagyta.
A "kukázott" kipu is jól szerepel,nincs annyira eldugulva,mint a másik,hátránya hogy rozsdás volt,tudom nem a legjobb megoldás,lefújtam matt feketével.Csúnya de legalább jól szellőzik a rendszer.

A viz szalad, a kő marad!
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Köszönet a segítségért,most már értek az emcett gyújtásának beállításához is.Eddig ez volt a motor vakfoltja nálam,de ennek vége 
Megszakítót 3,5-re,a gyújtást 3mm-re állítottam.Egy rövid próbánál jól húz,nem dadog,és nem fullad be vagy le.
Mondjuk ma reggel munkába menet megviccelt,mert elkezdett szaggatni,aztán abba hagyta.
A "kukázott" kipu is jól szerepel,nincs annyira eldugulva,mint a másik,hátránya hogy rozsdás volt,tudom nem a legjobb megoldás,lefújtam matt feketével.Csúnya de legalább jól szellőzik a rendszer.

Megszakítót 3,5-re,a gyújtást 3mm-re állítottam.Egy rövid próbánál jól húz,nem dadog,és nem fullad be vagy le.
Mondjuk ma reggel munkába menet megviccelt,mert elkezdett szaggatni,aztán abba hagyta.
A "kukázott" kipu is jól szerepel,nincs annyira eldugulva,mint a másik,hátránya hogy rozsdás volt,tudom nem a legjobb megoldás,lefújtam matt feketével.Csúnya de legalább jól szellőzik a rendszer.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaSzakizsolt írta:Passz,annyira nem értek hozzá.
Fogsz egy voltmérő műszert és az akku két saruja között járó motornál, olyan negyed gázon megméred a feszültséget!
Írd le mennyi és megmondom, hogy jó-e.
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
És a forgórész a főtengelyen hogy áll? Ugye ott is van egy ék ha véletlen nincs benne vagy elnyíródott akkor már nem jó a dolog.[/quote]
Én is erre gondolok, nézz utána Bocsi!
Üdv.: Sub-ee
Én is erre gondolok, nézz utána Bocsi!
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Szakizsolt
- biciklis
- Hozzászólások: 28
- Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Majosháza
Re: Elektronika
Passz,annyira nem értek hozzá.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
szarakszik a töltésed, kevés a feszely,mennyi a töltésfeszültséged?Szakizsolt írta:Haliho
Tudna nekem valaki segiteni abban hogy ha huzamosabb ideig megyek világitással akkor 50 fölött szaggatottan megy a gépezet? 2 honapos aksi van benne
A viz szalad, a kő marad!
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2011.06.28. 16:03
- MZ-d típusa: 125 Mz ts
- Tartózkodási hely: Magyarország
Re: Elektronika
Sziasztok, friss regisztráló vagyok ezért még nem nagyon tudom mi hogy működik ezen a fórumon. Nekem egy 125 ccm-is Mz ts típúsú motorom van. Elég sokat járogatok vele, de minidig van vele valami probláma. Segítséget szeretnék kérni azzal kapcsolatban, hogy mér nyuvvad ki mindig a fesszszabályzóm? Most pl.: egy közelebbi városba akartam átmotorozni és félúton elkezd kattogni (szerintem a fesszabályzó), rángatni a motor lefulladás előtt egyszer csak elindult aztán meg ment szépen, azóta megy, de ha ráadom a világítást akkor lefullad? Mi lehet a probléma? Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv: Lompipapa
Üdv: Lompipapa
- Szakizsolt
- biciklis
- Hozzászólások: 28
- Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Majosháza
Re: Elektronika
Haliho
Tudna nekem valaki segiteni abban hogy ha huzamosabb ideig megyek világitással akkor 50 fölött szaggatottan megy a gépezet? 2 honapos aksi van benne
Tudna nekem valaki segiteni abban hogy ha huzamosabb ideig megyek világitással akkor 50 fölött szaggatottan megy a gépezet? 2 honapos aksi van benne
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
És a forgórész a főtengelyen hogy áll? Ugye ott is van egy ék ha véletlen nincs benne vagy elnyíródott akkor már nem jó a dolog.kisbocsi írta:sajna az sem jó ötlet, mert bejelöltem a forgórészt, és bütyköt, de 1mm-t sem tekeredik meg amikor a csavart húzom......
fasz kivan
- kisbocsi
- matekzokni
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Re: Elektronika
sajna az sem jó ötlet, mert bejelöltem a forgórészt, és bütyköt, de 1mm-t sem tekeredik meg amikor a csavart húzom......
fasz kivan
fasz kivan
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Szerintem akkor fordíts rajta egy negyed fordulatot az óra járásával ellentétesen. Mivel amikor húzod a csavart szerintem viszi magával a bütyköt is egy kicsit... Főleg ha ki van kopva...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kisbocsi
- matekzokni
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Re: Elektronika
kondi, trafó megszakító cserélve.
a megszakító szar, mert nem lehet rendesen állítani, így visszatettem a régit.
És a bütykös tengely az elvileg a forgórész tengely megfelelő pontján van. Csak elvileg, mert ugye a pöcs letört róla (nem nálam), így csak nyomozni tudom, hol lehetett...
a megszakító szar, mert nem lehet rendesen állítani, így visszatettem a régit.
És a bütykös tengely az elvileg a forgórész tengely megfelelő pontján van. Csak elvileg, mert ugye a pöcs letört róla (nem nálam), így csak nyomozni tudom, hol lehetett...
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Valószínűleg jeladós!sskimi írta:hello..nekem az a gondom hogy a 150-es ETZ-m (tranzisztoros) ha elér valami egy bizonyos hőfokot elkezd szagatni majd leis áll. ez mitől lehet?
A jeladó vezetéke szakadt, vagy megtört és csak hőtágulásra jön elő! Javítható a dolog!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Trafód jó?Etzlaci46 írta:sziasztok!
Segítségre lenne szükségem a gyújtásnál és a szikránál.
Ki cseréltem már mindent amit csak lehet de még mindig nem jó a szikra minősége,és nem jó helyen adja le a szikrát!
Mi lehet a gond????
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Kondi, 100%! Cserélj megszakítót is!Gaszika írta:Srácok!
Olyankor mi van amikor úgy csinál a motor 3. 4. ben mintha minden második gyujtást kihagyná, akadozva jár, és megállok a lámpánál utánna egy ideig megint ó és akarom neki húzni akkor megint csinálja, de alapjárata az jó, adtam neki több anyagot és akkor is ezt csinálja, amúgy most néztem h a megszakító kalapácsnál hidegen elég rendesen szikrázik de meleg már nem. Azt mondták páran h valszeg kondis...amúgy a súber a legfelsőben van.
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég