
Üzemanyagellátás
Re: Üzemanyagellátás
holnap próbálkozok mindennel sárcon megnézem hogy legjobb most felemeltem a tűt maxra mert eddig egyelviszább volt ugye gyári érték szerint holnap megnézem maxon mi változik és akkor majd valamit... 

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ja, ebben van valami. Nem olvastam el figyelmesen,azt hittem ez jó hőértékűvel ilyen.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem, ha a gép jól megy és túl fehér egy kis hőértékű gyertya akkor nem kellene kettesével dobálni a tűt. Előtte én kipróbálnám egy N14C mit mutat.

Én is azt vettem észre régebben hogy a gyertya egyik fele (a generátor oldali méghozzá) más színű, mint a másik. Diagnózis: generátor oldali szimmering. Mióta meg lett csinálva, a gyertya sem felemás
Amúgy ez a gyertya nagyon fehér, lehet az is hogy alacsony fordulaton (kis gáznál) nem kap elég nyálat. A tűt rakd fentebb vagy 2vel, és próbáld ki úgy.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Én is azt vettem észre régebben hogy a gyertya egyik fele (a generátor oldali méghozzá) más színű, mint a másik. Diagnózis: generátor oldali szimmering. Mióta meg lett csinálva, a gyertya sem felemásseagateh írta:sziasztok. még egy érdekesség mitől lehet hogy a gyertya egyik fele ilyen sárgára kiég a másik fele pedig szürkés fehér ennek van jelentősége a "finomhangolásban"?
meg az is furcsa hogy amikor bemelegszik jobban a motor akkor így halványan gyengébb alacsonyfordulaton ez mitől lehet?
Brisk N15YC tökéletesen megy vele szép pontos alapjárat alacsonyfordulaton ha vátok nem pöfög vissza hanem így "morog":D érdekes nemfontos lényeg hogy szépen megy

Amúgy ez a gyertya nagyon fehér, lehet az is hogy alacsony fordulaton (kis gáznál) nem kap elég nyálat. A tűt rakd fentebb vagy 2vel, és próbáld ki úgy.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Üzemanyagellátás
sziasztok. még egy érdekesség mitől lehet hogy a gyertya egyik fele ilyen sárgára kiég a másik fele pedig szürkés fehér ennek van jelentősége a "finomhangolásban"?
meg az is furcsa hogy amikor bemelegszik jobban a motor akkor így halványan gyengébb alacsonyfordulaton ez mitől lehet?

Brisk N15YC tökéletesen megy vele szép pontos alapjárat alacsonyfordulaton ha vátok nem pöfög vissza hanem így "morog"
:D érdekes nemfontos lényeg hogy szépen megy
meg az is furcsa hogy amikor bemelegszik jobban a motor akkor így halványan gyengébb alacsonyfordulaton ez mitől lehet?

Brisk N15YC tökéletesen megy vele szép pontos alapjárat alacsonyfordulaton ha vátok nem pöfög vissza hanem így "morog"

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2884
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Perec csinált membrános hengert...ambrusviktor írta:Ezt már olvastam korábban, leginkább a tapasztalat érdekelne, hogy valaki használta-e már, és mit tapasztalt.
A szocimotoroson olvastam a karburátor beállítást is, és sajnos nekem az sem volt épp 100%osan kielégítő cikk, ezért érdeklődöm itt a tapasztalatokról
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Ezt már olvastam korábban, leginkább a tapasztalat érdekelne, hogy valaki használta-e már, és mit tapasztalt.DrV írta:http://szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/12 Ez megfelel?ambrusviktor írta:Egyébként membránt használtatok vagy csináltatok már? Mennyire költséges a dolog? Mert tulajdonképpen az egész vezérlést meg kell változtatni, nem? vagy... ?
A szocimotoroson olvastam a karburátor beállítást is, és sajnos nekem az sem volt épp 100%osan kielégítő cikk, ezért érdeklődöm itt a tapasztalatokról

-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
http://szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/12 Ez megfelel?ambrusviktor írta:Egyébként membránt használtatok vagy csináltatok már? Mennyire költséges a dolog? Mert tulajdonképpen az egész vezérlést meg kell változtatni, nem? vagy... ?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Egyébként membránt használtatok vagy csináltatok már? Mennyire költséges a dolog? Mert tulajdonképpen az egész vezérlést meg kell változtatni, nem? vagy... ?young boys írta:kissé hiányos a tudásod...seagateh írta: a 2ütemű üzemanyagfelesleggel dolgozik így úgymond "visszaköp" benzin levegő keveréket ez nem gond szerintem minden 2ütemű motoromba volt egy kevés..
A lefelé-felfelé mozgó dugattyú lengésbe hozza az üzemanyag levegő keveréket...
Lefelé mozgás közben vissza tolja a karbiba...ebből juthat a légszűrő házba is...
Ennek a megakadályozására alkalmazzák a membránt...
Mivel a lengésben levő benzin üzemanyag keverék még egyszer keresztül halad a karbin könnyen túldúsulást okozhat ami a gyertya beköpését is okozhatja ha nem megfelelő a fúvókázás...
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Üzemanyagellátás
Maradjon is ígyseagateh írta:én nem vitatom biztosan így van de nálam még problémát sose okozottyoung boys írta: kissé hiányos a tudásod...
A lefelé-felfelé mozgó dugattyú lengésbe hozza az üzemanyag levegő keveréket...
Lefelé mozgás közben vissza tolja a karbiba...ebből juthat a légszűrő házba is...
Ennek a megakadályozására alkalmazzák a membránt...
Mivel a lengésben levő benzin üzemanyag keverék még egyszer keresztül halad a karbin könnyen túldúsulást okozhat ami a gyertya beköpését is okozhatja ha nem megfelelő a fúvókázás...szerencsémre:D


Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Üzemanyagellátás
én nem vitatom biztosan így van de nálam még problémát sose okozottyoung boys írta:kissé hiányos a tudásod...seagateh írta: a 2ütemű üzemanyagfelesleggel dolgozik így úgymond "visszaköp" benzin levegő keveréket ez nem gond szerintem minden 2ütemű motoromba volt egy kevés..
A lefelé-felfelé mozgó dugattyú lengésbe hozza az üzemanyag levegő keveréket...
Lefelé mozgás közben vissza tolja a karbiba...ebből juthat a légszűrő házba is...
Ennek a megakadályozására alkalmazzák a membránt...
Mivel a lengésben levő benzin üzemanyag keverék még egyszer keresztül halad a karbin könnyen túldúsulást okozhat ami a gyertya beköpését is okozhatja ha nem megfelelő a fúvókázás...

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Üzemanyagellátás
kissé hiányos a tudásod...seagateh írta:a 2ütemű üzemanyagfelesleggel dolgozik így úgymond "visszaköp" benzin levegő keveréket ez nem gond szerintem minden 2ütemű motoromba volt egy kevés..DrV írta:A légszűrőházba szokott lenni egy kis olaj. Ez mennyire probléma, mitől lehet?
A lefelé-felfelé mozgó dugattyú lengésbe hozza az üzemanyag levegő keveréket...
Lefelé mozgás közben vissza tolja a karbiba...ebből juthat a légszűrő házba is...
Ennek a megakadályozására alkalmazzák a membránt...
Mivel a lengésben levő benzin üzemanyag keverék még egyszer keresztül halad a karbin könnyen túldúsulást okozhat ami a gyertya beköpését is okozhatja ha nem megfelelő a fúvókázás...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Üzemanyagellátás
a 2ütemű üzemanyagfelesleggel dolgozik így úgymond "visszaköp" benzin levegő keveréket ez nem gond szerintem minden 2ütemű motoromba volt egy kevés..DrV írta:A légszűrőházba szokott lenni egy kis olaj. Ez mennyire probléma, mitől lehet?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Üzemanyagellátás
Szívesen!Matee86 írta:Köszönöm petrvs a segítséget!
A légszűrőt már úgy is le akartam cserélni, meg a gyertyát is!Megpróbálom beállítani a karburátort is,szerintem az lesz amit mondtál,lentebb veszem a tűt eggyel.Előbb-utóbb csak sikerül beállítani!
Üdv: Máté
Az 1-től 5-ig pontokat időben is abban a sorban kellene végrehajtani, nehogy a rettenetesen koszos légszűrő cseréje + tűsüllyesztés mármeg szegény keveréket-> ragadást okozzon!
Egyszerre csak kicsiket lépj, abból nemigen lehet kellemetlen meglepi!
üdv:
p
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm petrvs a segítséget!
A légszűrőt már úgy is le akartam cserélni, meg a gyertyát is!Megpróbálom beállítani a karburátort is,szerintem az lesz amit mondtál,lentebb veszem a tűt eggyel.Előbb-utóbb csak sikerül beállítani!
Üdv: Máté
A légszűrőt már úgy is le akartam cserélni, meg a gyertyát is!Megpróbálom beállítani a karburátort is,szerintem az lesz amit mondtál,lentebb veszem a tűt eggyel.Előbb-utóbb csak sikerül beállítani!
Üdv: Máté

Mert azért az Mz a király....!:)
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
A légszűrőházba szokott lenni egy kis olaj. Ez mennyire probléma, mitől lehet?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Üzemanyagellátás
Matee86 írta:Sziasztok!
Van egy kis gondom,szeritem karburálási gond főként,ezért itt kérdezek!Adott a motorom(etz 250) ami hidegen egyből indul,simán fel tudom pörgetni,de ha bemelegszik nem igazán akarja.Érdekes,hogy hidegen atomstabil alapjárat,melegen kicsit kevés neki, nagyon alacsonyra csökken a fordulatszám(pedig már beállítottam).1-2-3ban felpörög4-5ezer fölé,de 4. ben 5. ben nem tudom feltornászni.FONTOS HOGY BEJÁRATÓS MÉG,DE MÁR MENTEM VELE 600+ KILÓMÉTERT,TEHÁT MÁR VALAMENNYIRE BEKOPOTT.Biztos hogy egy kicsit sokat kap,mert pöfögi az olajat hátul,de ez azért is lehet,mert 1:40be keverem az olajat(nehogy megragadjon).Ami érdekes,hogy régebben egy levágott/rövidebb kipufogóm volt,de a már széthajtott blokkal is simán mentem vele 120-at,két személlyel stabilan 100 fölött.Amióta felfúrták és gyári kipuffot kapott,egyszerűen nem tudom beállítani a karburátort.Nem tudom,hogy sokat kap,vagy keveset,vagy nincs elég levegője... Eddig nem is zavart annyira,mert úgy voltam vele,hogy amíg bejáratós,addig inkább többet kapjon,de most már meg szeretném megcsinálni...
Szóval a tünetek:
- hidegen jól indul,stabil alapjárat![]()
- melegen kezd elfogyni az erő,főleg 4-5.ben(tudom hogy ez alapból is így van,de itt drasztikusan),nem tudom felpörgetni 4000fölé![]()
- igazából nem tudom,milyen hangot ad ki,talán horkol... (sokat kap?)![]()
- a múltkor mentem vele egyhuzamban olyan 100km-t, és a végére történt valami,mert mintha jobban ment volna a motor(ki tudtam pörgetni)...talán vmi piszok a karbiban??(most pucoltam)![]()
- gyújtás gyári megszakítós
- légszűrő mondjuk már csereérett
Elnézést,amiért ilyen hosszú lett az írásom,de gondoltam leírok mindent,hátha valakinek ismerősek a jelek!nagyon szeretném már végre beállítani,hogy rendesen tudjak vele közlekedni!A segítséget előre is köszönöm!
Szia Máté!
Szerintem:
1 légszűrőt cseréld ki AZONNAL
2 a jó keverék 1:50, német mérnök nem hülye! 40-es telitaknyolja a kiput
3 gyertyát le kellene takarítani
4 menni egy 40...60 km-t. Megengedett legnagyobb tartós fordulat 4300, 1-1 pillanatra max 5500 (kigyorsításkor)
5 gyertyakép ellenőrzés: sötétbarna, őzbarna- tű marad; matt korom- tű eggyel le
(Bocs a tömör stílusért, telefonról...)
szerkesztés:
(Vééégre, normális billentyűzet!

1. A koszos levegőszűrő fojtja a gépet, mert nem tud létrejönni a 1:17 körüli optimális benzin-levegő arány, így az üzemanyag egy része nem ég el. Ebből olajos korom lesz, ami lecsapódik a kipufogóban, mindinkább eltömítve azt

2. a fentiekre rátesz még egy lapáttal, hogy ha túl sok olaj van a benzinbe keverve, még vastagabb lesz a sáros cucc a kipufogóban. Ráadásul a besüléstől önmagában nem véd a több olaj, hanem a dúsabb benzin - levegő keverékarány a megoldás. Itt is kulcsszó a mértékletesség. Jobb olajak használata mellett sokan 1:50-nél jelentősen hígabb kenést használnak, mégsincs baj belőle (mondjuk én 1:50-párti vagyok), bezzeg, ha elszegényedik a benzin-levegő keverék (rossz karburálás miatt), akkor besül a dugó (tapasztalat

3. A fenti két intézkedés miatt máris változhat a motor viselkedése, és jó lenne ezt a gyertya színén is látni, ezért jobb lenne letakarítani.
4. Van-e változás pörgősség tekintetében? Tartós hajtással égessük csak ki kicsit azt a kéményt!

5. nem biztos, hogy hülyeség időről-időre ránézni a gyertyára...változik a levegő hőmérséklete az évszakokkal, változik a porlasztó kopottsága, -változik itt minden

Sok sikert!
üdv:
p
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára petrvs 2011.06.05. 12:57-kor.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm,lehet élek is vele egyszer!MrDok írta: Ha erre járnál véletlenül, meghallgatom neked, ha tudok segítek.


Mert azért az Mz a király....!:)
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2334
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ha erre járnál véletlenül, meghallgatom neked, ha tudok segítek.Matee86 írta:Sziasztok!
Van egy kis gondom,szeritem karburálási gond főként,ezért itt kérdezek!Adott a motorom(etz 250) ami hidegen egyből indul,simán fel tudom pörgetni,de ha bemelegszik nem igazán akarja.Érdekes,hogy hidegen atomstabil alapjárat,melegen kicsit kevés neki, nagyon alacsonyra csökken a fordulatszám(pedig már beállítottam).1-2-3ban felpörög4-5ezer fölé,de 4. ben 5. ben nem tudom feltornászni.FONTOS HOGY BEJÁRATÓS MÉG,DE MÁR MENTEM VELE 600+ KILÓMÉTERT,TEHÁT MÁR VALAMENNYIRE BEKOPOTT.Biztos hogy egy kicsit sokat kap,mert pöfögi az olajat hátul,de ez azért is lehet,mert 1:40be keverem az olajat(nehogy megragadjon).Ami érdekes,hogy régebben egy levágott/rövidebb kipufogóm volt,de a már széthajtott blokkal is simán mentem vele 120-at,két személlyel stabilan 100 fölött.Amióta felfúrták és gyári kipuffot kapott,egyszerűen nem tudom beállítani a karburátort.Nem tudom,hogy sokat kap,vagy keveset,vagy nincs elég levegője... Eddig nem is zavart annyira,mert úgy voltam vele,hogy amíg bejáratós,addig inkább többet kapjon,de most már meg szeretném megcsinálni...
Szóval a tünetek:
- hidegen jól indul,stabil alapjárat![]()
- melegen kezd elfogyni az erő,főleg 4-5.ben(tudom hogy ez alapból is így van,de itt drasztikusan),nem tudom felpörgetni 4000fölé![]()
- igazából nem tudom,milyen hangot ad ki,talán horkol... (sokat kap?)![]()
- a múltkor mentem vele egyhuzamban olyan 100km-t, és a végére történt valami,mert mintha jobban ment volna a motor(ki tudtam pörgetni)...talán vmi piszok a karbiban??(most pucoltam)![]()
- gyújtás gyári megszakítós
- légszűrő mondjuk már csereérett
Elnézést,amiért ilyen hosszú lett az írásom,de gondoltam leírok mindent,hátha valakinek ismerősek a jelek!nagyon szeretném már végre beállítani,hogy rendesen tudjak vele közlekedni!A segítséget előre is köszönöm!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Üzemanyagellátás
Nekem 19es lánckerék van,de nem is ez a gond,ez eddig sem zavart!
(bár egyszer kipróbálnék egy 18ast is,hogy azzal milyen!
) Lehet csak én vagyok hülye,és még mindig nincs annyira bekopva a dugattyú,és a nagyobb sebességnél még visszafogja a motort....
Mindegy,most már túl fáradt vagyok,nem megyek le szerelni,holnap még próbálkozom!
Próbálok karburálni ... ismét.... ez sajnos valahogy nem akart eddig összejönni,de majd holnap




Mindegy,most már túl fáradt vagyok,nem megyek le szerelni,holnap még próbálkozom!



Mert azért az Mz a király....!:)
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
A gyári könyv szerint végáttételnek 19 v 18lánckerlk való. Nekem 18 pedig hosszabb utakon évente többször is megyek (kb 280 km) és sokkal jobb, mint a hosszabb, amim volt. Fogyasztás változatlna v talán kicsivel jobb, utazó sebesség kb változatlan, 4 órán belül felérek pestre, emelkedőn nem erőlködik, sőt akár még előzni is lehet vele. 19es lánckerékkel azonos körülmények között vissza kellett néha váltanom...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Üzemanyagellátás
- alapjáratot csakis melegen állítok,ez evidensDrV írta:- hidegen jól indul,stabil alapjáratalapjáratot üzemmeleg állapotban állítottad be?
- melegen kezd elfogyni az erő,főleg 4-5.ben(tudom hogy ez alapból is így van,de itt drasztikusan),nem tudom felpörgetni 4000föléVégáttétel milyen? Ha a rossz beállításod miatt gyengélkedik akkor a hosszabb végáttétel miatt csak jobban érzed a gyengeséget.
- igazából nem tudom,milyen hangot ad ki,talán horkol... (sokat kap?)![]()
- a múltkor mentem vele egyhuzamban olyan 100km-t, és a végére történt valami,mert mintha jobban ment volna a motor(ki tudtam pörgetni)...talán vmi piszok a karbiban??(most pucoltam)sztem a 40es keverék miatt a kipuff kissé koszos és a hosszabb út alatt tudott tisztulni. Utána persze, h jobb lett
- gyújtás gyári megszakítós gondolom a gyújtás jól van beállítva.
- légszűrő mondjuk már csereérett azonnal cserélni. Bejáratós motorral csak finoman bánni. Csere nem tétel, de egy elrontott bejáratás többe kerülhet és itt nem az anyagiakra gondolok. A fórumon szívesen látunk mindenkit, de inkább a túra topikban a túrák utáni élménybeszámolóknál, ahol nem a motor problémájáról írnak a lelkes motoros társak, hanem a jól sikerült túráról![]()

- áttétel gyári,ahhoz nem nyúlok:)
- lehet,hogy kicsit el van dugulva a kipufogó,a régivel most sajnos ne tudom kipróbálni,nincs mindig nálam:)
- gyújtással nincs gond,nem mászik el
- légszűrő kuka,már előbb is megtehettem volna... de nem hiszem,hogy emiatt van az egész

- a bejáratást nem akarom elcseszni,nem is erőltetem ezért.... emiatt is kap 1:40be....

- hidd el,én is inkább a túrabeszámolóról írnék ennyit.... de nyílván akkor megyek túrára,ha rendben a motorom!

Igazából valami karburálási tanácsra lennék kíváncsi,nagy valószínűséggel ott a gond!Hátha ismerős valakinek!
Sajnos nem túl sok mzclub-os van erre délen,néha jól jönne egy kis segítség,mert ez a távgyógyítás nem egyszerű

Köszönöm a segítséget!

Mert azért az Mz a király....!:)
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
- hidegen jól indul,stabil alapjárat
alapjáratot üzemmeleg állapotban állítottad be?
- melegen kezd elfogyni az erő,főleg 4-5.ben(tudom hogy ez alapból is így van,de itt drasztikusan),nem tudom felpörgetni 4000fölé
Végáttétel milyen? Ha a rossz beállításod miatt gyengélkedik akkor a hosszabb végáttétel miatt csak jobban érzed a gyengeséget.
- igazából nem tudom,milyen hangot ad ki,talán horkol... (sokat kap?)
- a múltkor mentem vele egyhuzamban olyan 100km-t, és a végére történt valami,mert mintha jobban ment volna a motor(ki tudtam pörgetni)...talán vmi piszok a karbiban??(most pucoltam)
sztem a 40es keverék miatt a kipuff kissé koszos és a hosszabb út alatt tudott tisztulni. Utána persze, h jobb lett
- gyújtás gyári megszakítós gondolom a gyújtás jól van beállítva.
- légszűrő mondjuk már csereérett azonnal cserélni. Bejáratós motorral csak finoman bánni. Csere nem tétel, de egy elrontott bejáratás többe kerülhet és itt nem az anyagiakra gondolok. A fórumon szívesen látunk mindenkit, de inkább a túra topikban a túrák utáni élménybeszámolóknál, ahol nem a motor problémájáról írnak a lelkes motoros társak, hanem a jól sikerült túráról

- melegen kezd elfogyni az erő,főleg 4-5.ben(tudom hogy ez alapból is így van,de itt drasztikusan),nem tudom felpörgetni 4000fölé

- igazából nem tudom,milyen hangot ad ki,talán horkol... (sokat kap?)

- a múltkor mentem vele egyhuzamban olyan 100km-t, és a végére történt valami,mert mintha jobban ment volna a motor(ki tudtam pörgetni)...talán vmi piszok a karbiban??(most pucoltam)

- gyújtás gyári megszakítós gondolom a gyújtás jól van beállítva.
- légszűrő mondjuk már csereérett azonnal cserélni. Bejáratós motorral csak finoman bánni. Csere nem tétel, de egy elrontott bejáratás többe kerülhet és itt nem az anyagiakra gondolok. A fórumon szívesen látunk mindenkit, de inkább a túra topikban a túrák utáni élménybeszámolóknál, ahol nem a motor problémájáról írnak a lelkes motoros társak, hanem a jól sikerült túráról

A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Van egy kis gondom,szeritem karburálási gond főként,ezért itt kérdezek!Adott a motorom(etz 250) ami hidegen egyből indul,simán fel tudom pörgetni,de ha bemelegszik nem igazán akarja.Érdekes,hogy hidegen atomstabil alapjárat,melegen kicsit kevés neki, nagyon alacsonyra csökken a fordulatszám(pedig már beállítottam).1-2-3ban felpörög4-5ezer fölé,de 4. ben 5. ben nem tudom feltornászni.FONTOS HOGY BEJÁRATÓS MÉG,DE MÁR MENTEM VELE 600+ KILÓMÉTERT,TEHÁT MÁR VALAMENNYIRE BEKOPOTT.Biztos hogy egy kicsit sokat kap,mert pöfögi az olajat hátul,de ez azért is lehet,mert 1:40be keverem az olajat(nehogy megragadjon).Ami érdekes,hogy régebben egy levágott/rövidebb kipufogóm volt,de a már széthajtott blokkal is simán mentem vele 120-at,két személlyel stabilan 100 fölött.Amióta felfúrták és gyári kipuffot kapott,egyszerűen nem tudom beállítani a karburátort.Nem tudom,hogy sokat kap,vagy keveset,vagy nincs elég levegője... Eddig nem is zavart annyira,mert úgy voltam vele,hogy amíg bejáratós,addig inkább többet kapjon,de most már meg szeretném megcsinálni...
Szóval a tünetek:
- hidegen jól indul,stabil alapjárat
- melegen kezd elfogyni az erő,főleg 4-5.ben(tudom hogy ez alapból is így van,de itt drasztikusan),nem tudom felpörgetni 4000fölé
- igazából nem tudom,milyen hangot ad ki,talán horkol... (sokat kap?)
- a múltkor mentem vele egyhuzamban olyan 100km-t, és a végére történt valami,mert mintha jobban ment volna a motor(ki tudtam pörgetni)...talán vmi piszok a karbiban??(most pucoltam)
- gyújtás gyári megszakítós
- légszűrő mondjuk már csereérett
Elnézést,amiért ilyen hosszú lett az írásom,de gondoltam leírok mindent,hátha valakinek ismerősek a jelek!nagyon szeretném már végre beállítani,hogy rendesen tudjak vele közlekedni!A segítséget előre is köszönöm!
Van egy kis gondom,szeritem karburálási gond főként,ezért itt kérdezek!Adott a motorom(etz 250) ami hidegen egyből indul,simán fel tudom pörgetni,de ha bemelegszik nem igazán akarja.Érdekes,hogy hidegen atomstabil alapjárat,melegen kicsit kevés neki, nagyon alacsonyra csökken a fordulatszám(pedig már beállítottam).1-2-3ban felpörög4-5ezer fölé,de 4. ben 5. ben nem tudom feltornászni.FONTOS HOGY BEJÁRATÓS MÉG,DE MÁR MENTEM VELE 600+ KILÓMÉTERT,TEHÁT MÁR VALAMENNYIRE BEKOPOTT.Biztos hogy egy kicsit sokat kap,mert pöfögi az olajat hátul,de ez azért is lehet,mert 1:40be keverem az olajat(nehogy megragadjon).Ami érdekes,hogy régebben egy levágott/rövidebb kipufogóm volt,de a már széthajtott blokkal is simán mentem vele 120-at,két személlyel stabilan 100 fölött.Amióta felfúrták és gyári kipuffot kapott,egyszerűen nem tudom beállítani a karburátort.Nem tudom,hogy sokat kap,vagy keveset,vagy nincs elég levegője... Eddig nem is zavart annyira,mert úgy voltam vele,hogy amíg bejáratós,addig inkább többet kapjon,de most már meg szeretném megcsinálni...
Szóval a tünetek:
- hidegen jól indul,stabil alapjárat

- melegen kezd elfogyni az erő,főleg 4-5.ben(tudom hogy ez alapból is így van,de itt drasztikusan),nem tudom felpörgetni 4000fölé

- igazából nem tudom,milyen hangot ad ki,talán horkol... (sokat kap?)

- a múltkor mentem vele egyhuzamban olyan 100km-t, és a végére történt valami,mert mintha jobban ment volna a motor(ki tudtam pörgetni)...talán vmi piszok a karbiban??(most pucoltam)

- gyújtás gyári megszakítós
- légszűrő mondjuk már csereérett
Elnézést,amiért ilyen hosszú lett az írásom,de gondoltam leírok mindent,hátha valakinek ismerősek a jelek!nagyon szeretném már végre beállítani,hogy rendesen tudjak vele közlekedni!A segítséget előre is köszönöm!
Mert azért az Mz a király....!:)
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Ez szép és jó lenne, ha a motor most jött volna ki a gyárból. De még akkor is alkalmazkodnia kéne a használójához és a környezethez. Attól még, hogy megadnak egy gyári értéket, az nem azt jelenti, hogy Szibériában is azzal fog működni. Továbbá karbi: a súber kopik, már minden változik, és a súber kopik! A tű deformálódik. Utángyártott tűről ne is beszéljünk. Más kipufogó: más karbibeállítás mint a gyári. Ha az úszó már egyszer is piszkálva lett, akkor a fent leírt értékek nem megfelelőek (ez benne van a szerelési kézikönyvben is). Pl nekem az úszómat ha a fenti értékre állítom, akkor a ház megtelik benzinnek, és még folyni is fog, szóval más értéket kellett felvennem, egyszerűen csak ügyelni kell a 6mm min. útra amit meg kell tudnia tenni, valamint arra, hogy teljesen nyisson a szelep. No, de továbbÖregróka írta:Üdv Mindenkinek!ETZ 250-es karbirol szeretnék írni egy két szót.
A szívótorok tömítéseiről szóló "Öregróka" kérdést már biztos olvastátok.Egyébként fényképet is
küldtem már.Ez a karbi nálam jól működik évek óta.Az én meglátásom kedves motoros társak,nem kell
annyit variálni,mert annál rosszabb.Amit meg terveztek hozzá,avval tökéletesen működik.Ha egy valamit
meg változtatok az kihat amásikra.Minden motort arra-úgy kell használni amire való.Ez nem Honda,Kawa,
vagy szuzi.Ez egy 21-pacis 250-es ETZ.Szerintem a 90-et szereti a legjobban.Na a karbiról!
Az úszóházban a benzinszint a peremtől 14mm-re kell hogy legyen(tömítés nélkül).Az úszó zárt állapotban
27mm,nyitott áll.-ban 34mm.FÚVÓKÁK;indító 110, alapjárati 45, főfúvóka 130, tűfúvóka 70 0,6mm-es kereszt
furattal, tűszám c6,tű helyzete (ez egy átlagos pont) felülről a harmadik(3) az alsó lemezbe.Az alap-
járati csavart eggy(1)fordulattal ki.Se több,se kevesebb!A tűtolattyú lehetőleg passzoljon(én csiszoltam
eleget) mert fars levegőt szív, ami nem jó.Az csak mese hogy a benzin kikoptatja a fúvókákat.Ahhoz idő
kell!Az alapjáratot a tűtolattyú állító csavarjával állítom be úgy 1500f-körül.Mindíg meleg motoron!
Nagyon szépen pam-pamozik.NINCS túlpörgés.Amelyik túl pörög,nem kap megfelelően anyagot,vagy hibás a
gyújtás.Aki nem hiszi zárja el a benzin csapot és türelemmel várja meg míg kifogy a nafta,felfog pörögni.
Bocs a sok írásért(leizzadtam)csak szeretném átadni a tapasztalataimat(úgy a hatvanhatodikba vagyok)
Üdv Öregróka

- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Üzemanyagellátás
Ez teljesen igaz, csakhogy már szinte senkinek sincs széria motorja. Más a hengerfej, a furat, esetleg belepiszkált a vezérlésbe is.
A 2t meg már csak olyan, hogy a légszűrőtől a kipufogó végéig mindennek összhangba kell lenni, mert különben nem az igazi.
Ezért a gyújtás- meg a karbi beállítást maximum kikísérletezni lehet, a gyári adatok felejtősek.
A gyári MZ pedig manapság ritka mint a fehér Zorro!
A 2t meg már csak olyan, hogy a légszűrőtől a kipufogó végéig mindennek összhangba kell lenni, mert különben nem az igazi.
Ezért a gyújtás- meg a karbi beállítást maximum kikísérletezni lehet, a gyári adatok felejtősek.
A gyári MZ pedig manapság ritka mint a fehér Zorro!

- Öregróka
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2011.05.06. 16:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Perkáta
Re: Üzemanyagellátás
Üdv Mindenkinek!ETZ 250-es karbirol szeretnék írni egy két szót.
A szívótorok tömítéseiről szóló "Öregróka" kérdést már biztos olvastátok.Egyébként fényképet is
küldtem már.Ez a karbi nálam jól működik évek óta.Az én meglátásom kedves motoros társak,nem kell
annyit variálni,mert annál rosszabb.Amit meg terveztek hozzá,avval tökéletesen működik.Ha egy valamit
meg változtatok az kihat amásikra.Minden motort arra-úgy kell használni amire való.Ez nem Honda,Kawa,
vagy szuzi.Ez egy 21-pacis 250-es ETZ.Szerintem a 90-et szereti a legjobban.Na a karbiról!
Az úszóházban a benzinszint a peremtől 14mm-re kell hogy legyen(tömítés nélkül).Az úszó zárt állapotban
27mm,nyitott áll.-ban 34mm.FÚVÓKÁK;indító 110, alapjárati 45, főfúvóka 130, tűfúvóka 70 0,6mm-es kereszt
furattal, tűszám c6,tű helyzete (ez egy átlagos pont) felülről a harmadik(3) az alsó lemezbe.Az alap-
járati csavart eggy(1)fordulattal ki.Se több,se kevesebb!A tűtolattyú lehetőleg passzoljon(én csiszoltam
eleget) mert fars levegőt szív, ami nem jó.Az csak mese hogy a benzin kikoptatja a fúvókákat.Ahhoz idő
kell!Az alapjáratot a tűtolattyú állító csavarjával állítom be úgy 1500f-körül.Mindíg meleg motoron!
Nagyon szépen pam-pamozik.NINCS túlpörgés.Amelyik túl pörög,nem kap megfelelően anyagot,vagy hibás a
gyújtás.Aki nem hiszi zárja el a benzin csapot és türelemmel várja meg míg kifogy a nafta,felfog pörögni.
Bocs a sok írásért(leizzadtam)csak szeretném átadni a tapasztalataimat(úgy a hatvanhatodikba vagyok)
Üdv Öregróka
A szívótorok tömítéseiről szóló "Öregróka" kérdést már biztos olvastátok.Egyébként fényképet is
küldtem már.Ez a karbi nálam jól működik évek óta.Az én meglátásom kedves motoros társak,nem kell
annyit variálni,mert annál rosszabb.Amit meg terveztek hozzá,avval tökéletesen működik.Ha egy valamit
meg változtatok az kihat amásikra.Minden motort arra-úgy kell használni amire való.Ez nem Honda,Kawa,
vagy szuzi.Ez egy 21-pacis 250-es ETZ.Szerintem a 90-et szereti a legjobban.Na a karbiról!
Az úszóházban a benzinszint a peremtől 14mm-re kell hogy legyen(tömítés nélkül).Az úszó zárt állapotban
27mm,nyitott áll.-ban 34mm.FÚVÓKÁK;indító 110, alapjárati 45, főfúvóka 130, tűfúvóka 70 0,6mm-es kereszt
furattal, tűszám c6,tű helyzete (ez egy átlagos pont) felülről a harmadik(3) az alsó lemezbe.Az alap-
járati csavart eggy(1)fordulattal ki.Se több,se kevesebb!A tűtolattyú lehetőleg passzoljon(én csiszoltam
eleget) mert fars levegőt szív, ami nem jó.Az csak mese hogy a benzin kikoptatja a fúvókákat.Ahhoz idő
kell!Az alapjáratot a tűtolattyú állító csavarjával állítom be úgy 1500f-körül.Mindíg meleg motoron!
Nagyon szépen pam-pamozik.NINCS túlpörgés.Amelyik túl pörög,nem kap megfelelően anyagot,vagy hibás a
gyújtás.Aki nem hiszi zárja el a benzin csapot és türelemmel várja meg míg kifogy a nafta,felfog pörögni.
Bocs a sok írásért(leizzadtam)csak szeretném átadni a tapasztalataimat(úgy a hatvanhatodikba vagyok)
Üdv Öregróka
- Öregróka
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2011.05.06. 16:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Perkáta
Re: Üzemanyagellátás
Üdv.Mindenkinek
Köszi szépen(öregrókának)a válaszokat.Nem akarok senkit megsérteni evvel!Kerestem-kutattam és találtam
egy 25-évvel ezelőtti német könyvet.Abban 3-féle tömitést ír a karbi szívó torkához.ETZ 250 de lux.
Egy belső (a henger felé)1,5mm-es grafitos klingeritet,egy 6mm-es fekete bakelitot(ez a hőszigetelő),egy
0,5mm-es papír tömítést.ETZ 250 de lux-hoz.Ezt raktam rá.Majd megírom hogy jó-e.Üdv Öregróka
Köszi szépen(öregrókának)a válaszokat.Nem akarok senkit megsérteni evvel!Kerestem-kutattam és találtam
egy 25-évvel ezelőtti német könyvet.Abban 3-féle tömitést ír a karbi szívó torkához.ETZ 250 de lux.
Egy belső (a henger felé)1,5mm-es grafitos klingeritet,egy 6mm-es fekete bakelitot(ez a hőszigetelő),egy
0,5mm-es papír tömítést.ETZ 250 de lux-hoz.Ezt raktam rá.Majd megírom hogy jó-e.Üdv Öregróka
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Üzemanyagellátás
Köszi a választ,már ennyivel is okosabb vagyok!csdani írta:130 a 4 felömlősé, szinte mindenkinek ez van.
125 a 12,5 kW-os 2 felömlősé, ez ritkább. Apukámnak anno ilyenje volt.

Mert azért az Mz a király....!:)
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
130 a 4 felömlősé, szinte mindenkinek ez van.
125 a 12,5 kW-os 2 felömlősé, ez ritkább. Apukámnak anno ilyenje volt.
125 a 12,5 kW-os 2 felömlősé, ez ritkább. Apukámnak anno ilyenje volt.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Én a korábbiak alapján amiket olvasgattam úgy vettem ki, hogy a 125 a "gyári", tehát ami eredetileg benne van, de ez nem egy fix és konkrét szűk tartomány, így ha nem felel meg az, akkor betehetsz még 130ast is, mint ahogy változtathatsz a tűálláson és az úszóálláson is...egyébként a szerelési útmutató 103. oldalától ezeket szerintem tök jól leírja... meg asszem valahol az elején értékeket is közöl.
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Üzemanyagellátás
Én is nézegettem a szerelési útmutatót meg az alkatrész katalógust,és ezt láttam:

A képre rákattintva lehet normálisan látni...
Meg tudja vki mondani,hogy miért írja a 125ös és a 130as főfúvókát is? A 125ös az katonaié,vagy mi?
köszi

A képre rákattintva lehet normálisan látni...
Meg tudja vki mondani,hogy miért írja a 125ös és a 130as főfúvókát is? A 125ös az katonaié,vagy mi?
köszi

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Matee86 2011.06.01. 16:26-kor.
Mert azért az Mz a király....!:)
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Én a futárnál vettem darabra 200ft, kivéve az üresjárati mert az 1000körül van rosszabb esetben :SMatee86 írta:Sziasztok!
Fúvókákat csak szettben lehet kapni,vagy esetleg egyenként is? Szeretném én is beállítani a karburátorom,de a régiek már nagyon ramaty állapotban vannak!
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Fúvókákat csak szettben lehet kapni,vagy esetleg egyenként is? Szeretném én is beállítani a karburátorom,de a régiek már nagyon ramaty állapotban vannak!
Fúvókákat csak szettben lehet kapni,vagy esetleg egyenként is? Szeretném én is beállítani a karburátorom,de a régiek már nagyon ramaty állapotban vannak!
Mert azért az Mz a király....!:)
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Nem olyan hirtelennova001155 írta:Mondtuk mi hogy 125 lesz a tuti nem vagy csaló a 19-es lánckerékkel etz 250 nek az a GYÁRI mérete. 251 nek meg az oldalkocsisoknak eltérő. Amúgy lehet csak ezért pörgött fel hirtelen 6000-is mert megcsúszott a kuplungodambrusviktor írta:Kicseréltem a főfúvókát 125re, az úszót beállítottam a felső peremtől számított: zárt állás 29mm nyitott 35-36mm, így adott esetben a fúvóka teljesen nyitni tud. A tűt az első, tehát a legfelső állásba tettem először, hogy a lehető legmélyebbre lógjon. (Persze egész karbi szétszed, benzines mosás, kompresszor- fújás stb...)
Kipróbáltam, kis alapjárat beállítás szó-szó ment (meleg motornál 1700körül). Ehhez háromnegyed fordulat levegőcsavar kifelé, aztán próbálgattam. Sokkal kezelhetőbben járt kis gázon, talán mintha még icipicit rángatna, de nem tudom hogy azért mert dús vagy azért mert híg, ezt próbálgatni kell majd még a levegőcsavar játékával, de ezt majd már csak Bambiféle kipufogó feltétele utána... Azonban (!!!) Amikor 3.ban 3000el 50 körül döcögve, a gázt alig húzva, próbaképpen teljes gázt húztam, az első pillanatban, mintha lomhán reagált volna (1/5s nál, amit a könyvben írnak biztos lassabban), de aztán felugrott és máris 6000ben pöföghettem 90 körül (mert csaló vagyok 19es fogaskerékkel). Itt sajnos nem tudtam kivenni hogy keveset vagy sokat kap-e így egy tűállással feljebb tettem (tehát fentről a második pöcök ment a pillangóba) és majd így próbálgatom, de most tényleg a kipufogó felszereléséig, már felesleges vacakolni vele.
Minden esetre a 125 sokkal jobb minden szempontból.
Még egy megjegyzés: míg korábban ha még menet után szétszedtem, akkor a súber, a tű, a pillangó, a szívócsonk vége, mind egy picit benzin-olajos volt. (még ha csak egy picit is mentem vele, és előtte pucoltam). Most sokkal tisztábbnak tűnt 10perc menet utáni szétszedés után.
Köszönöm a segítségeket!![]()




- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Mondtuk mi hogy 125 lesz a tuti nem vagy csaló a 19-es lánckerékkel etz 250 nek az a GYÁRI mérete. 251 nek meg az oldalkocsisoknak eltérő. Amúgy lehet csak ezért pörgött fel hirtelen 6000-is mert megcsúszott a kuplungodambrusviktor írta:Kicseréltem a főfúvókát 125re, az úszót beállítottam a felső peremtől számított: zárt állás 29mm nyitott 35-36mm, így adott esetben a fúvóka teljesen nyitni tud. A tűt az első, tehát a legfelső állásba tettem először, hogy a lehető legmélyebbre lógjon. (Persze egész karbi szétszed, benzines mosás, kompresszor- fújás stb...)
Kipróbáltam, kis alapjárat beállítás szó-szó ment (meleg motornál 1700körül). Ehhez háromnegyed fordulat levegőcsavar kifelé, aztán próbálgattam. Sokkal kezelhetőbben járt kis gázon, talán mintha még icipicit rángatna, de nem tudom hogy azért mert dús vagy azért mert híg, ezt próbálgatni kell majd még a levegőcsavar játékával, de ezt majd már csak Bambiféle kipufogó feltétele utána... Azonban (!!!) Amikor 3.ban 3000el 50 körül döcögve, a gázt alig húzva, próbaképpen teljes gázt húztam, az első pillanatban, mintha lomhán reagált volna (1/5s nál, amit a könyvben írnak biztos lassabban), de aztán felugrott és máris 6000ben pöföghettem 90 körül (mert csaló vagyok 19es fogaskerékkel). Itt sajnos nem tudtam kivenni hogy keveset vagy sokat kap-e így egy tűállással feljebb tettem (tehát fentről a második pöcök ment a pillangóba) és majd így próbálgatom, de most tényleg a kipufogó felszereléséig, már felesleges vacakolni vele.
Minden esetre a 125 sokkal jobb minden szempontból.
Még egy megjegyzés: míg korábban ha még menet után szétszedtem, akkor a súber, a tű, a pillangó, a szívócsonk vége, mind egy picit benzin-olajos volt. (még ha csak egy picit is mentem vele, és előtte pucoltam). Most sokkal tisztábbnak tűnt 10perc menet utáni szétszedés után.
Köszönöm a segítségeket!


-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Üzemanyagellátás
Szia Alfa!
Örülök, hogy segíthettem!
Üdv: P.
Örülök, hogy segíthettem!
Üdv: P.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Kicseréltem a főfúvókát 125re, az úszót beállítottam a felső peremtől számított: zárt állás 29mm nyitott 35-36mm, így adott esetben a fúvóka teljesen nyitni tud. A tűt az első, tehát a legfelső állásba tettem először, hogy a lehető legmélyebbre lógjon. (Persze egész karbi szétszed, benzines mosás, kompresszor- fújás stb...)
Kipróbáltam, kis alapjárat beállítás szó-szó ment (meleg motornál 1700körül). Ehhez háromnegyed fordulat levegőcsavar kifelé, aztán próbálgattam. Sokkal kezelhetőbben járt kis gázon, talán mintha még icipicit rángatna, de nem tudom hogy azért mert dús vagy azért mert híg, ezt próbálgatni kell majd még a levegőcsavar játékával, de ezt majd már csak Bambiféle kipufogó feltétele utána... Azonban (!!!) Amikor 3.ban 3000el 50 körül döcögve, a gázt alig húzva, próbaképpen teljes gázt húztam, az első pillanatban, mintha lomhán reagált volna (1/5s nál, amit a könyvben írnak biztos lassabban), de aztán felugrott és máris 6000ben pöföghettem 90 körül (mert csaló vagyok 19es fogaskerékkel). Itt sajnos nem tudtam kivenni hogy keveset vagy sokat kap-e így egy tűállással feljebb tettem (tehát fentről a második pöcök ment a pillangóba) és majd így próbálgatom, de most tényleg a kipufogó felszereléséig, már felesleges vacakolni vele.
Minden esetre a 125 sokkal jobb minden szempontból.
Még egy megjegyzés: míg korábban ha még menet után szétszedtem, akkor a súber, a tű, a pillangó, a szívócsonk vége, mind egy picit benzin-olajos volt. (még ha csak egy picit is mentem vele, és előtte pucoltam). Most sokkal tisztábbnak tűnt 10perc menet utáni szétszedés után.
Köszönöm a segítségeket!
Kipróbáltam, kis alapjárat beállítás szó-szó ment (meleg motornál 1700körül). Ehhez háromnegyed fordulat levegőcsavar kifelé, aztán próbálgattam. Sokkal kezelhetőbben járt kis gázon, talán mintha még icipicit rángatna, de nem tudom hogy azért mert dús vagy azért mert híg, ezt próbálgatni kell majd még a levegőcsavar játékával, de ezt majd már csak Bambiféle kipufogó feltétele utána... Azonban (!!!) Amikor 3.ban 3000el 50 körül döcögve, a gázt alig húzva, próbaképpen teljes gázt húztam, az első pillanatban, mintha lomhán reagált volna (1/5s nál, amit a könyvben írnak biztos lassabban), de aztán felugrott és máris 6000ben pöföghettem 90 körül (mert csaló vagyok 19es fogaskerékkel). Itt sajnos nem tudtam kivenni hogy keveset vagy sokat kap-e így egy tűállással feljebb tettem (tehát fentről a második pöcök ment a pillangóba) és majd így próbálgatom, de most tényleg a kipufogó felszereléséig, már felesleges vacakolni vele.
Minden esetre a 125 sokkal jobb minden szempontból.
Még egy megjegyzés: míg korábban ha még menet után szétszedtem, akkor a súber, a tű, a pillangó, a szívócsonk vége, mind egy picit benzin-olajos volt. (még ha csak egy picit is mentem vele, és előtte pucoltam). Most sokkal tisztábbnak tűnt 10perc menet utáni szétszedés után.
Köszönöm a segítségeket!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Ha híg a keverék, akkor nyöszörög, nyüszít és ugrál kis gáznál, ha dús, akkor inkább erőszakos és brümmögve morcosan jár, nem beszélve arról, hogy esetleg leállítás után durran a kipufogó, jól tudom?
(az ábrák tényleg jók )
(az ábrák tényleg jók )
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Köszi srácok, így van min elindulnom(folytatnom..) 

Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
MP1! Ezer köszönet, ezen mindenki láthatja mi mikor mire van hatással, pont egy ilyesmi diagram felvételére gondoltam. ambrusviktor ha ezt tanulmányozod, akkor jól be tudod lőni melyik gázállásnál melyik alkatrészt kell módosítani.
http://www.quadparts.co.za/carb.htm
én meg ezt találtam, vannak benne grafikonok, meg leírás karbiról. ugyan nem mz karbi, de elég sok minden egyezik.
http://www.quadparts.co.za/carb.htm
én meg ezt találtam, vannak benne grafikonok, meg leírás karbiról. ugyan nem mz karbi, de elég sok minden egyezik.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2334
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Kis gázállásos rángatás ellen anyagba kell fojtani a motort..... nagyobb alapjárati fúvókával, betekert levegőcsavarral (pláne kopott karbinál). Jól beállítva meg sem mukkan zárt súberes motorféknél, dem pöffen rá, igaz ekkor érezhetően sok az anyag a kis gázállásnál, ami azért jól jön ha azt szeretnéd hogy rendesen vegye a "lapot"
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Kevesell... az utóbbi 2 napom annak a tesztelésére ment rá mit is csinál egyes súbertűkkel. kis gáz rángatás = durva elkevesellés. Ha jó a motor, akkor olyan aprókat pattog kis gázon, mintha egy géppuska lenne, kb ilyen hanggal: tiririririri. Ha kicsit szegényebb, akkor azt mondja tittitittititti és kemény a hangja, de csak 3k alatt rángat. Ha nagyon kevés, akkor mindig rángat.Krepp írta:Látom összegyűltek a fizikusok, így én is kérdezek:
Miért van az hogy a motor azonnal durván rángat ahogy nincs legalább egy pici terhelés a motoron???
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Üzemanyagellátás
Megmérted hogy megfelelően jó az alkohol tartalma?Krepp írta:Látom összegyűltek a fizikusok, így én is kérdezek:
Miért van az hogy a motor azonnal durván rángat ahogy nincs legalább egy pici terhelés a motoron???
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Kicsi gáznál az alapjárat és levegőcsavarral kell játszani, mármint ha alig van gázhúzás, max a tűn alakítani egy picit szerintem...Krepp írta:Nem, ez akkor is megvolt amikor benyóval mentem...
és hogy állítanád, és mit?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Megpróbálnék egy nagyobb alapjáratit, vagy magasabb súberállással lőném be a karbit... ( Beljebb tekered a melléklevegőt)
De mindezt úgy mondom, hogy 1 hete szívok a karbival, szal fenntartással kezeld...
De mindezt úgy mondom, hogy 1 hete szívok a karbival, szal fenntartással kezeld...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nem, ez akkor is megvolt amikor benyóval mentem...
és hogy állítanád, és mit?
és hogy állítanád, és mit?
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
etanol...
Egyébként szerintem azért, mert elszegényedik a keverék...




"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Látom összegyűltek a fizikusok, így én is kérdezek:
Miért van az hogy a motor azonnal durván rángat ahogy nincs legalább egy pici terhelés a motoron???
Miért van az hogy a motor azonnal durván rángat ahogy nincs legalább egy pici terhelés a motoron???
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég