
Fékek
Re: Fékek
én is megkentem WD40el majd a régi fékpofák vissza és egy fogót nyitva húztam szét 

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Kiszeded a régi fékpofát, leszeded a porvédő gumit, pumpálsz párat a féken. A kilógó dugattyúkat megtisztítod ronggyal meg pl WD40-el, visszateszed a régi betétet és azt támasztva visszanyomod a dugattyúkat.Dénes írta:Ha nincs nagyon összerohadva akkor kézzel. Vkit megkérsz hogy húzogassa a kart, amíg te a régi fékpofáknál fogva kicsit feszíted a cuccot. Így ha mozgában van, könnyebben vissza lehet toligálni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Ha nincs nagyon összerohadva akkor kézzel. Vkit megkérsz hogy húzogassa a kart, amíg te a régi fékpofáknál fogva kicsit feszíted a cuccot. Így ha mozgában van, könnyebben vissza lehet toligálni.
- gulyesz
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Érsekcsanád
Re: Fékek
Dot 3 és 4 ásványi olaj alapúak és poliglikolokat tartalmaznak. A dot3 inkább hidraulikus dobféknél alkalmazzák. A dot5 szilikon alapú és nem keverhető semelyikkel sem(-55 Celsius-fok-ig). A dot5.1 hasonló a 3,4-hez, de alacsonyabb a viszkozitása (ABS-hez fejlesztették ki).
A 3,4,5.1 folyadékok megkötik a levegő nedvességtartalmát, ezért forrásnál gőzzé válik ami összenyomható. (2 évente kell cserélni, függetlenül a használattól). A dot5 nem keveredik vízzel, hanem a nedvesség leül a rendszer legalsó pontjába, ez is nemkívánatos jelenség.
A 3,4,5.1 folyadékok megkötik a levegő nedvességtartalmát, ezért forrásnál gőzzé válik ami összenyomható. (2 évente kell cserélni, függetlenül a használattól). A dot5 nem keveredik vízzel, hanem a nedvesség leül a rendszer legalsó pontjába, ez is nemkívánatos jelenség.
Tamás
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Fékek
Nekem évek óta dot 4-es van benne, nekem is Nyakas kolléga mondta hogy nyugodtan tegyek bele olyat. Ha szét akarja marni akkor a dot 3-as is szét fogja.m-tom írta:Hát nem könnyítettétek meg a döntésemet két ellentétes véleménnyel...KILL3R etz írta:Úgy tudom, hogy a nagyobb DOT szám magasabb forráspontot jelent.
Viszont a gumialkatrészeket lehet megeszi egy nem oda való olaj. Én inkább gyárit tennék bele...
![]()
Igen, én is így tudom, hogy magasabb forráspontú. De hogy a tizen-huszonéves (azért gondolom már nem gyári) alkatrészekkel mit csinál a DOT 4....???![]()
Más kérdés: honnan érdemes tárcsafékbetétet beszerezni, milyen színű, szagú, állagú legyen.... tudjátok a szokásos kérdés.... MoFa?
Fékbetétből nem ajánlom a mofás cuccokat vagy nagyon nyikorog vagy nem fog vagy mindkettő egyszerre de semmiképpen nem jó. Én felújítattam a fékbetétet és nagyon jó lett. Pár oldallal ezelőtt úgy február március tájákán leírtam a cég nevét és elérhetőségét, de most fejből meg nem mondom.
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Fékek
Hát nem könnyítettétek meg a döntésemet két ellentétes véleménnyel...KILL3R etz írta:Úgy tudom, hogy a nagyobb DOT szám magasabb forráspontot jelent.
Viszont a gumialkatrészeket lehet megeszi egy nem oda való olaj. Én inkább gyárit tennék bele...

Igen, én is így tudom, hogy magasabb forráspontú. De hogy a tizen-huszonéves (azért gondolom már nem gyári) alkatrészekkel mit csinál a DOT 4....???

Más kérdés: honnan érdemes tárcsafékbetétet beszerezni, milyen színű, szagú, állagú legyen.... tudjátok a szokásos kérdés.... MoFa?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Úgy tudom, hogy a nagyobb DOT szám magasabb forráspontot jelent.
Viszont a gumialkatrészeket lehet megeszi egy nem oda való olaj. Én inkább gyárit tennék bele..
.
Viszont a gumialkatrészeket lehet megeszi egy nem oda való olaj. Én inkább gyárit tennék bele..

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Fékek
Ahogy nőnek a számok úgy javul a minőség, tehát nyugodtan tedd bele.m-tom írta:Sziasztok,
Nem tudom, hogy mikori a fékfolyadék a rendszerben, gondoltam lecserélem.
Mehet bele DOT 4-es gond nélkül vagy DOT 3-as kell neki?
Köszi,
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Fékek
És ti milyen sablon alapján furkáltátok ki? Feltételezem ennek is van egy optimális fúrásszám, átmérő, és az arra adott hely és hasonlók, vagy nem? Ha van, akkor ilyesmit hol találok? Bár először érdeklődésképpen nem a perfekt tárcsámat fúrom meg, hanem egy gagyibbal próbálkozom, azt hiszem... (Mert az optikai tényező, amire hivatkoztál igen meggyőző...
)

- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Fékek
A válasz egyszerű: a fék akkoriban úgy is ütőképes volt, és még ma is megállja a helyét. De úgy is mondhatnám: azért amiért a lánckerék és a főfékhenger tömítőfelületét sem köszörülték, vagy amiért nincs edzve a hengerpersely...
Amúgy a legfontosabbak kimaradtak: JÓL NÉZ KI és van hová csíptetni a tárcsazárat.
A rossz hír: nekem is sokáig nyikorgott a fékem, pedig már furkált tárcsával vettem.
Szóval nézd meg továbblendül-e legalább (fél-)1-2 fordulatot pörgetésre, ha nem akkor szorulása van: pucold ki, csiszold és zsírozd a pofák oldalát (meg mindenütt ahol nem árt egy kis korrózióvédelem pl. biztosítócsapok), hogy két ujjal lehessen mozgatni őket ki-be a nyeregben, ha még mindig szorul akkor a fékmunkahengert kell tisztítani, megjáratni. Természetesem olajszármazék a fék munkafelületeire nem kerülhet.
Amúgy a legfontosabbak kimaradtak: JÓL NÉZ KI és van hová csíptetni a tárcsazárat.
A rossz hír: nekem is sokáig nyikorgott a fékem, pedig már furkált tárcsával vettem.
Szóval nézd meg továbblendül-e legalább (fél-)1-2 fordulatot pörgetésre, ha nem akkor szorulása van: pucold ki, csiszold és zsírozd a pofák oldalát (meg mindenütt ahol nem árt egy kis korrózióvédelem pl. biztosítócsapok), hogy két ujjal lehessen mozgatni őket ki-be a nyeregben, ha még mindig szorul akkor a fékmunkahengert kell tisztítani, megjáratni. Természetesem olajszármazék a fék munkafelületeire nem kerülhet.
ambrusviktor írta:Hmm és akkor gyárilag miért nem fúrták őket? Ha valóban ennyi pozitív előnye van, akkor lehet hogy érdemes lenne megpróbálkozni azzal is...young boys írta: Jobb lesz a hűtése...nem kenődik fel a ferrodol...nem keletkezik vízhártya esőben...nehezebben forr fel a fékolaj...stb...
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Fékek
young boys írta:Semennyire...Csak ésszel kell csinálni...ambrusviktor írta:Mennyire gyengül meg a tárcsa a lentebb írt lyuggatástól?
Jobb lesz a hűtése...nem kenődik fel a ferrodol...nem keletkezik vízhártya esőben...nehezebben forr fel a fékolaj...stb...
Hmm és akkor gyárilag miért nem fúrták őket? Ha valóban ennyi pozitív előnye van, akkor lehet hogy érdemes lenne megpróbálkozni azzal is...
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Fékek
Semennyire...Csak ésszel kell csinálni...ambrusviktor írta:Mennyire gyengül meg a tárcsa a lentebb írt lyuggatástól?
Jobb lesz a hűtése...nem kenődik fel a ferrodol...nem keletkezik vízhártya esőben...nehezebben forr fel a fékolaj...stb...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Fékek
Mennyire gyengül meg a tárcsa a lentebb írt lyuggatástól?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Gondolom az első tárcsára gondolszseagateh írta:sziasztok. fékkel lenne egy kis gondom. állandóan nyikorog a régi fékbetét azbesztes volt felhúztam fűrészlappal utána csendbenmaradt 1hétig kb utána megint elkezdte most vettem bele új fékbetéteket és ismételten elkezdett nyikorogni. nincsen nagy igánybevételne kitéve a fék nemtudom miért lehet esetleg valami javaslat? köszönöm előre is

A tárcsa lyuggatása megoldja.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Fékek
Elsőseagateh írta:sziasztok. fékkel lenne egy kis gondom. állandóan nyikorog a régi fékbetét azbesztes volt felhúztam fűrészlappal utána csendbenmaradt 1hétig kb utána megint elkezdte most vettem bele új fékbetéteket és ismételten elkezdett nyikorogni. nincsen nagy igánybevételne kitéve a fék nemtudom miért lehet esetleg valami javaslat? köszönöm előre is







Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Fékek
sziasztok. fékkel lenne egy kis gondom. állandóan nyikorog a régi fékbetét azbesztes volt felhúztam fűrészlappal utána csendbenmaradt 1hétig kb utána megint elkezdte most vettem bele új fékbetéteket és ismételten elkezdett nyikorogni. nincsen nagy igánybevételne kitéve a fék nemtudom miért lehet esetleg valami javaslat? köszönöm előre is
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Fékek
Köszönöm a hozzászólásokat, a segítséget!
Üdv: takzol
Üdv: takzol
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Fékek
Hasonló problémám nekem is volt, kiszedtem a dugattyúkat, kitisztítottam, aztán persze miután visszatettem eresztette az olajat, mert a gumigyűrű nagyon elkopott már; az újakkal meg az a gond, hogy van néhány ami nagyon hamar tönkremegy; szóval ha nem muszáj, akkor szerintem nem kellene kiszedni, inkább csak kijjebb tolatni és lepucolgatni óvatosan kívülről aztán visszanyomni. valamint amikor 2.-jára volt ilyen gond,akkor az a főfékhenger szimeringje és elégtelen tömítése miatt volt, mert nem húzta vissza rendesen a dugattyút, ezt Bambi orvosolta.MrDok írta:Azért én először kifelé nyomnám a dugattyúkat, és tisztítás után tenném csak be. Ami anyag felgyűlik ott, az simán leamortizálja a karmantyút!DrV írta: Én most cseréltem benn betétet, fogása minimális, csak hozzáér a tárcsához. Előtte nekem is volt, hogy befogodt, de annyira, hogy 80nál 3.ban mentem nyélgázon... A dugattyúkat takarítsd le, mert a kosztól nem tud visszamenni rendesen a helyére. Nekem kb 3 mm kellett visszamennie az új betétekkel. Megoldásom: szétszedtem a féknyerget, befogtam egy satuba és azzal visszanyomtam a helyére, a kosz meg lejött róla. Eredmény: japán motort használók dicsérik...Tökéletes lett.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Azért én először kifelé nyomnám a dugattyúkat, és tisztítás után tenném csak be. Ami anyag felgyűlik ott, az simán leamortizálja a karmantyút!DrV írta:Én most cseréltem benn betétet, fogása minimális, csak hozzáér a tárcsához. Előtte nekem is volt, hogy befogodt, de annyira, hogy 80nál 3.ban mentem nyélgázon... A dugattyúkat takarítsd le, mert a kosztól nem tud visszamenni rendesen a helyére. Nekem kb 3 mm kellett visszamennie az új betétekkel. Megoldásom: szétszedtem a féknyerget, befogtam egy satuba és azzal visszanyomtam a helyére, a kosz meg lejött róla. Eredmény: japán motort használók dicsérik...takzol írta:Tisztelt MZ-fórumosok ! Segítségeteket kérem a fék állításával kapcsolatban. A tárcsafék nem old ki a kar kiengedésekor. A kereket megpörgetve, egy-két forgást végez a kerék, ha erősen forgatom meg. Ez menet közben látszólag nem befolyásolja a menetteljesítményt, nem is melegedik föl, de például a motor tolásánál érzem. Egy szerelő ismerős azt mondta, hogy ezek ilyenek. Egy kicsit mindig fognak. Ez így van? Véleményeteket szeretném kikérni. A fékfolyadék frissen cserélt benne.
Üdv: TakzTökéletes lett.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Fékek
Én most cseréltem benn betétet, fogása minimális, csak hozzáér a tárcsához. Előtte nekem is volt, hogy befogodt, de annyira, hogy 80nál 3.ban mentem nyélgázon... A dugattyúkat takarítsd le, mert a kosztól nem tud visszamenni rendesen a helyére. Nekem kb 3 mm kellett visszamennie az új betétekkel. Megoldásom: szétszedtem a féknyerget, befogtam egy satuba és azzal visszanyomtam a helyére, a kosz meg lejött róla. Eredmény: japán motort használók dicsérik...takzol írta:Tisztelt MZ-fórumosok ! Segítségeteket kérem a fék állításával kapcsolatban. A tárcsafék nem old ki a kar kiengedésekor. A kereket megpörgetve, egy-két forgást végez a kerék, ha erősen forgatom meg. Ez menet közben látszólag nem befolyásolja a menetteljesítményt, nem is melegedik föl, de például a motor tolásánál érzem. Egy szerelő ismerős azt mondta, hogy ezek ilyenek. Egy kicsit mindig fognak. Ez így van? Véleményeteket szeretném kikérni. A fékfolyadék frissen cserélt benne.
Üdv: Takz

A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
Re: Fékek
Tisztelt MZ-fórumosok ! Segítségeteket kérem a fék állításával kapcsolatban. A tárcsafék nem old ki a kar kiengedésekor. A kereket megpörgetve, egy-két forgást végez a kerék, ha erősen forgatom meg. Ez menet közben látszólag nem befolyásolja a menetteljesítményt, nem is melegedik föl, de például a motor tolásánál érzem. Egy szerelő ismerős azt mondta, hogy ezek ilyenek. Egy kicsit mindig fognak. Ez így van? Véleményeteket szeretném kikérni. A fékfolyadék frissen cserélt benne.
Üdv: Takz
Üdv: Takz
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Arra a felületre gondolok amire a csavarokkal ráhúzod a féktárcsát. Az ütése szemmel nem látható, és szerintem a "pontos" megmunkálásból ered (a kiöntött agynak nem találták el a közepét a fúráskor, megmunkáláskor) de lehet használati torzulás is.Dénes írta:Ezt a felfekvési felületet hogy érted? Hogy nézted és hogy javítottad?
Javítás: természetesen szétfűzött állapotban eszetergával leszabályzás.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Üdv! A féktárcsa szabályzáshoz: csináltam a saját kerekem, és vettem egy tartalékot is. Mindkettőn volt kis ütése a tárcsának. Megnéztem az agyat, a felfekvési felület ütött, ezt javítva nem üt a tárcsa!punisher írta:Ha valaki csinál egy ilyen mintát akkor én is kérnék belőle ha lehetséges!![]()
Egyébként valaki tud Dunakeszi vagy Göd közelében olyat aki vállal féktárcsa felszabályozást?
Vagyis nem biztos hogy a tárcsád üt, lehet hogy az agy..... más a helyzet ha lüktetést érzel a fékkaron fékezés közben. Az tárcsa gond.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Fékek
Akkor inkább valami sárközi mintát,az úgy is itt van a közelben!
Egyébként maradok az egyszerű lukacsosnál, de persze marad egy gyárim is,nehogy szóljanak műszakin!Zsakinak köszönhetően már van 1-2 mintám,ha lesz egy kis időm megcsinálom! 


Mert azért az Mz a király....!:)
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Milyen matyómintát akarsz bele faragni? Cifrát vagy valami egyszerűbbet?Matee86 írta:Sziasztok!
Nincs valakinek féktárcsa kilyuggatásához terve?Ha esetleg valakinek van olyan,amit mondjuk 1:1-be kinyomtatok papírra,majd az alapján megcsinálom a tárcsát, annak nagyon megköszönném!![]()
Üdv: Máté
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Fékek
Ha nem találsz,akkor hagyd ki egyszerűen.A féknyeregbe csavard a fékcsövet.Sokunknak va így szerintem.Nekem legalábbis így van.Hátránya hogy a kormányról le kell szedni a fékmunkahengert és azt tekerve kell behajtani a féknyeregba a fékcsövet hogy ne tekeredjen meg.Amúgy sem baj ha ki van hagyva hisz 1 szivárgási hellyel kevesebb lesz.Papszi írta:Nemsokára műszakis lesz az MZ-m! Az első tárcsafékembe kellene egy alkatrész, az az alkatrész amit a féknyeregbelehet becsavarni, az a csavar. Ebbe a csavarba jön egy balmenetes hollander felülről, majd azt követi a fékcső. Ha valaki tudna ilyen alkatrészt szerezni kérem jelezze privátba! Már kb fél éve próbálok ilyen csavart venni de sehol se találok

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Fékek
Üdv! Ilyet valóban nehéz találni nemrég én is kerestem, és egy szegedi boltban találtam is 500ft ért. Ha jól emlékszem kettőt vettem, körbenézek, ha megtalálom szívesen elküldöm, de erre kicsi az esély. Egyébként ha a futármotorosboltban megkérdezed, lehet hogy ott is van, de ha esetleg járatos vagy szegeden, akkor ott fél éve még volt és hozni is tudtak.Papszi írta:Nemsokára műszakis lesz az MZ-m! Az első tárcsafékembe kellene egy alkatrész, az az alkatrész amit a féknyeregbelehet becsavarni, az a csavar. Ebbe a csavarba jön egy balmenetes hollander felülről, majd azt követi a fékcső. Ha valaki tudna ilyen alkatrészt szerezni kérem jelezze privátba! Már kb fél éve próbálok ilyen csavart venni de sehol se találok
Minden jót!
Re: Fékek
Helló ha szabad én is beszállnék ha valóban jó minőségű és nem marad öntési pereme a guminak.punisher írta:Fék munkahenger karmantyú
Zsakfos-4db
KILL3R etz- 8-10db
Young boys 4 db
Yofo 6 db
Csikin 8-10db ha tényleg jóféle
Seclusion 4 db
petrvs 4db
punisher 4db
8db első körben.
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Fékek
Nemsokára műszakis lesz az MZ-m! Az első tárcsafékembe kellene egy alkatrész, az az alkatrész amit a féknyeregbelehet becsavarni, az a csavar. Ebbe a csavarba jön egy balmenetes hollander felülről, majd azt követi a fékcső. Ha valaki tudna ilyen alkatrészt szerezni kérem jelezze privátba! Már kb fél éve próbálok ilyen csavart venni de sehol se találok 

Üdv.: Papszi



- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Fékek
Sziasztok!
Nincs valakinek féktárcsa kilyuggatásához terve?Ha esetleg valakinek van olyan,amit mondjuk 1:1-be kinyomtatok papírra,majd az alapján megcsinálom a tárcsát, annak nagyon megköszönném!
Üdv: Máté
Nincs valakinek féktárcsa kilyuggatásához terve?Ha esetleg valakinek van olyan,amit mondjuk 1:1-be kinyomtatok papírra,majd az alapján megcsinálom a tárcsát, annak nagyon megköszönném!

Üdv: Máté
Mert azért az Mz a király....!:)
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Köszi!
Hát valószínű hogy igen. De ezt a gyártóra bízom inkább...
Hát valószínű hogy igen. De ezt a gyártóra bízom inkább...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Fékek
Na szóval!
A dugattyú átmérője 40 mm.
A féknyeregben lévő beszúrás átmérője 46 mm.
Viszont gondolom egy karmanytú akkor jó ha a belső átmérője a dugattyú átmérőjénél kisebb kicsivel.Vagy nem?
A dugattyú átmérője 40 mm.
A féknyeregben lévő beszúrás átmérője 46 mm.
Viszont gondolom egy karmanytú akkor jó ha a belső átmérője a dugattyú átmérőjénél kisebb kicsivel.Vagy nem?

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Köszi!
Megkérdem nemsokára, aztán jelentkezek.
Zsaki!
Addig lemérnéd a ház átmérőt? A szélessége talán mehet az utángyártott után. De egy kb értéket arról is mérhetnél, ha tudsz.
Köszi a nép nevében!
Megkérdem nemsokára, aztán jelentkezek.
Zsaki!
Addig lemérnéd a ház átmérőt? A szélessége talán mehet az utángyártott után. De egy kb értéket arról is mérhetnél, ha tudsz.
Köszi a nép nevében!

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Egy elérhetőséget, vagy cégnevet tudnál adni?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- nagyarpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 242
- Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Mátraszentistván
Re: Fékek
Gyöngyösi cégnél adtam le a rendelést.améretet egy utángyártott karm.vettük le.sajnos akkor még nekem sem volt szétszedve a féknyereg.amikor mondtam, hogy milyen célból kell kicsit húzta a száját a fickó,de meg lett oldva rövid idő alatt. a végeredmény:olajfolyás nincs,kemény fék,az egyik munkahenger picit nem húz vissza,ez szerintem adódhat mérési pontatlanságból mivel nem a féknyeregben lévő (horony,vájat)lett mérve. javasolnám a túrára hozni egy szétszedett féknyerget dugattyúval együtt és vagy ott megmérni v pedig azokat elvinni a megrendeléshez.ha esetleg valaki tud egy pontos méretet az is jó,vagy jobb ötlete javaslata van az még jobb.KILL3R etz írta:Sajnos ezt a választ kaptam:
"Tisztelt Nyári Péter!
Fék munkahengerhez sajnos nem tudunk tömítést adni. KERMI engedély köteles minden fék alkatrész forgalmazása.
Üdvözlettel:
Kránitz Renáta"
Nagyarpi!
Hol csináltattad? Milyen méretek alapján?
Most már csináljuk meg...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Sajnos ezt a választ kaptam:
"Tisztelt Nyári Péter!
Fék munkahengerhez sajnos nem tudunk tömítést adni. KERMI engedély köteles minden fék alkatrész forgalmazása.
Üdvözlettel:
Kránitz Renáta"
Nagyarpi!
Hol csináltattad? Milyen méretek alapján?
Most már csináljuk meg...
"Tisztelt Nyári Péter!
Fék munkahengerhez sajnos nem tudunk tömítést adni. KERMI engedély köteles minden fék alkatrész forgalmazása.
Üdvözlettel:
Kránitz Renáta"
Nagyarpi!
Hol csináltattad? Milyen méretek alapján?
Most már csináljuk meg...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Fékek
Nos nekem van szétszedett féknyergem.A dugattyú átmérő az pontosan 40 mm.KILL3R etz írta:Nos, ma küldtem nekik mailt. Csak közelítő méreteket adtam meg. Az utángyártott "karmantyú" alapján. Aki otthon le tud mérni egy dugattyú átmérőt, ház átmérőt, az sokat segítene. Ezért nem szeretném szétszedni a fékemet...
Az utángyártottból a következőre jutottam: 3,5 mm széles, 46mm D, 42mm d átmérőjű
50db-os szériára kérdeztem rá.
Most várunk...
Viszont a házban lévő beszúrás átmérőjét fogalmam sincs hogy tudnám potosan lemérni tolómérővel.Ha van valakinek ötlete ezügyben az irja le hogyan mérhető.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- nagyarpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 242
- Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Mátraszentistván
Re: Fékek
Kb 1hónapja csináltattam én is karmantyút a munkahengerre 4db-ot 700ft/db,teljesen másabb az anyag minősége mint az utángyártottnak.Biztosan olcsóbban megússzátok mert nagyobb a rendelési tétel.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Nos, ma küldtem nekik mailt. Csak közelítő méreteket adtam meg. Az utángyártott "karmantyú" alapján. Aki otthon le tud mérni egy dugattyú átmérőt, ház átmérőt, az sokat segítene. Ezért nem szeretném szétszedni a fékemet...
Az utángyártottból a következőre jutottam: 3,5 mm széles, 46mm D, 42mm d átmérőjű
50db-os szériára kérdeztem rá.
Most várunk...
Az utángyártottból a következőre jutottam: 3,5 mm széles, 46mm D, 42mm d átmérőjű
50db-os szériára kérdeztem rá.
Most várunk...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 5 vendég